Mobiel, hier ook wel wat laksheid hoor! Mannetje riep ook continu 'nog tijd zat'. We zullen vast niet de enige zijn, maar vervelend is het wel. Gelukkig heeft mijn mannetje vandaag eindelijk wat klusjes gedaan die ik gevraagd heb. Dus was blij verrast toen ik thuis kwam. Golfola, ook een mooie buik hoor! Maka, normaal gesproken hebben ze leuk spul hier bij de Bijenkorf, maar nu net even niet, hihi. Maar jullie zijn toch nog goed geslaagd zeg! Leuk dat je vriend er ook zo'n lol in had. Caro, hier ook geen ellenlange wandelingen hoor, alhoewel het vandaag met het shoppen wel goed ging. Maar het klinkt als een super gezellig midweekje zo met elkaar! Heb lekker een appeltaartje meegenomen van de Appie, zo lekker stukkie in de oven doen. Fijne avond.
Blij te lezen dat we niet de enige zijn waar nog bergen werk moet verzet worden: - de babykamer moet nog volledig geschilderd worden - er moet nog een deur aan de kinderkamer gehangen worden - er moeten nog gordijnen en andere decoratie gekocht worden - de meubeltjes komen pas eind deze maand - de kleding voor de eerste weken ligt wel al gewassen en gesorteerd klaar - het geboortekaartje is in de maak - maar de fotosessie voor de front kan pas binnen 2 weken - nog totaal geen idee voor doopsuiker en zelfs geen idee of ik het zelf ga maken of toch maar laat doen Ik wil wel in actie schieten maar ik mag dus niet hé en dat is best wel frusterend want nu moet ik andere mensen commanderen en daar ben ik niet zo goed in. Goh, me ventje werkt bvb echt wel hard buitenshuis en in onze zaak maar de tafel dekken of de honden binnen/buiten laten of eten geven of ... dat moet ik telkens expleciet vragen. En dan doe ik het maar zelf en hij... hij heeft dat niet eens door Nu ja, ik probeer er rustig onder te blijven en hoop dat onze Buiksmurf toch nog een paar weekjes blijft zitten
@ Shoppen: gefeliciteerd met al jullie aankopen dames, dat klinkt goed allemaal! @ bowlen: dank voor al jullie bezorgdheid ladies. Heb wel een beetje spierpijn, zou van bowlen kunnen komen, maar ook van wandelen in de stad vanmiddag. Heb er verder voor zover ik weet niks aan overgehouden! Er was trouwens ook een zwangere bij die ook nog meedeed, maar die al 37 weken was . @ mobiel: oooow erg herkenbaar. Hier ook een lakse man m.b.t. de kattenbak. Toegegeven, de katten zijn van mij oorspronkelijk en hij zou NOOOIT voor huisdieren hebben gekozen, hij vindt het allemaal maar vies. Maar ja, nu ik zijn kind draag moet ie er toch aan geloven nietwaar? Ik moet het ook echt elke dag vragen hoor, zelden dat ie het echt uit zichzelf doet..... @ famveenstra: fijn dat je je beebje weer luid en duidelijk hebt gevoeld! Zonet heeft vriendlief de nieuwe lamp op de beeb-kamer opgehangen. Hij staat echt superleuk. Tis een nogal kitscherige 'oude' lamp met dramatisch roze . Ik ga zo eventjes kijken of ik gauw nog wat fotootjes kan uploaden.
Egobericht: heb net een aantal nieuwe foto's ge-upload in mijn album. Je kan nu de wieg, de nieuwe lamp en de plankjes bewonderen. NB: ik heb zelf de wiegbekleding genaaid . De foto's van de lamp heb ik net gemaakt, dus die komen veel donkerder uit vanwege het feit dat de zon al uren onder is.... Ben benieuwd wat jullie er van vinden. De lamp kocht ik vanmiddag bij 'De prinses op de erwt', leuke baby-winkel aan de Oudegracht in Utrecht: http://www.prinsesopdeerwt.nl/
Zo! gegeten en onverwachts ook nog naar de bioscoop geweest (dat kan nu nog zo spontaan). De laatste van Woody Allen. Vicky, Christina, Barcelona heet ie geloof ik. Was zeker de moeite waard. @Mieke, kan me je zorgen wel voorstellen over de dichterbij komende bevalling. Bij mij is het een rare combinatie van bezorgdheid over het niet in control zijn en het gevoel dat het wel goed komt. Gefeliciteerd met je besluit over de babyfoon. Je hebt volgens mij erg veel vooronderzoek gedaan. Ik ga ook even kijken op die site. @Esther, lekker relaxt dagje gehad met je vrienden? @Golfola, als je vaker wakker wordt heb je ook een verhoogde kans dat je tijdens je droomslaap (slaapfase) wakker wordt, waardoor je meer dromen onthoud. Als je doorslaapt onthoud je die dromen niet allemaal. Mooie buik hoor! @Martine, dat je zo lang hebt moeten wachten bij de gyn. Niet normaal! Gelukkig was je bloeddruk laag, maar houd je hoofdpijn en lichtflitsen wel in de gaten (staat er iets in de bijsluiter van je kuur hierover?). Ik heb geen ervaring met voorhoofdholtontsteking, maar ik zal het wel melden bij je vk zeker als je er je zorgen om maakt. Je kunt beter te vaak voor niets bellen hoor. @Maka, zou er een zenuw klem gezeten hebben waardoor het naar je been uitstraalt? Ik herken het niet verder. Hopelijk krijg je het niet al te vaak. Mooie buikfoto's. @Suske, vond je de fotoshoot uiteindelijk toch wel leuk? Ben wel benieuwd naar de resultaten. @Mirreii, fijn dat je bloeddruk is gezakt. @Sofie, balen van de diabetes en de zware medicijnen. Hopelijk blijft jullie meiske nog even gezellig zitten. @Noppie, fijn dat het shoppen heeft opgelucht. Leuke lamp trouwens! Ik ken een kraammand als een kado dat je geeft aan iemand die zwanger is met allemaal kleine kadootjes voor elke dag in je kraambed. Dat heb ik samen met vriendinnen gegeven. Wellicht krijg ik er deze keer eentje @Mobiel, balen dat het niet zo gaat als je zou willen. Hopelijk krijgt hij het inzicht nog wel. Shoppen was inderdaad heerlijk. Een mooie knalgroene luiertas (XL) van WallaBoo. Die ga ik ook inpakken als vluchttas. Een wipstooltje van Koolstra en leuk pakje met lange mouwtjes en pijpjes van noppies. Verder dus de eerste luiers.
Hi meiden, Weer alles vluchtig doorgelezen, maar merk dat ik het niet meer zo goed lees als normaal omdat het teveel is, vind ik wel erg jammer dat ik niet meer zo actief betrokken kan zijn bij jullie, maar ja... beter iets dan niets. Bedacht me ook nog dat jullie vragen hadden gesteld, maar ben de helft alweer vergeten; Controle: a.s. donderdag reden weeen: geen redenen gegeven, maar denk zelf dat het komt doordat hij al lang ingedaald was, daarnaast had ik het die dagen ervoor opeens voor mijn doen mega druk.. leidde het leventje dat de meeste van jullie de hele zw al leiden, maar als je maanden zga niks doet en dan opeens gaat werken en volop op pad naar vrienden, feestjes, bos, stad enz...reageert je lichaam daar natuurlijk op. Daarnaast had ik ook sex gehad sinds lange tijd, dus denk dat het door al die factoren bij elkaar kwam. @Maka: Ik zou ff naar vk gaan voor controle, want klinkt zeker als weeen wat jij hebt! Bij mij voelen indalingsweeen aan als steken onderin buik en in vagina en alsof het steeds ff open gaat daar beneden (plopjes) Toen ik echte weeen had voelde ik steken in mijn buik (halverwege) pijn bij navel, alsof ie er daar uit wilt en samentrekkingen vd baarmoeder, echt in golfen naar beneden, waardoor ik ook naar de wc ging en non stop moest plassen. Ook hoort erge rugpijn blijkbaar bij weeen, wat ik ook al dagen had. Echt harde buiken waar iedereen het over heeft, herken ik minder.. ik heb ze wel, maar voel meer die andere symptomen. Hadden jullie nog meer vragen aan me gesteld? Ik heb nu niet zoveel last meer, vind het soms ook moeilijk in te schatten of ik hem nu gewoon voel bewegen of dat het gerommel in mijn buik is, maar ja, ik merk het vanzelf wel als het weer heftig wordt. Lig nog steeds hele dag op de bank en begin me nu al te vervelen na het zoveelste magazine en de zoveelste kruiswoordpuzzel, spelletje en film.. maar ja.. ik moet het sowieso tot dond uitzingen en dan aan gyn vragen of ik echt nog tm wk 37 mijn dagen zo moet slijten. Mijn vriend moet maandag ook weer aan het werk, dus hoop dat er dan nog wat vriendinen langskomen ofzo, anders duren de dgn wel erg lang, maar goed, alles beter dan het zk, dus moet niet zo klagen. Mijn vriend is vanmiddag gaan schaatsen in zijn oude woonplaats met het zoontje van mijn vriendin (zie gelijk voor me hoe hij dat straks ook allemaal met onze zoon doet, erg leuk). Toen is hij oude vrienden tegengekomen, die had hij mee naar huis genomen en die hadden zijn pleegbroertje opgebeld, die hem heel graag wilde zien.. toen is hij vanavond weer daar heen gegaan (naar die ijsbaan) om zijn pleegbroertje na jaren weer te zien en hij zou om 22.00 uur thuis zijn. Om 23.00 uur belde ik hem om te vragen waar ie bleef en wat denken jullie.. zit ie bij zijn biologische zusje thuis! Weten jullie nog dat zij contact gezocht had met mij en dat ik zo graag wilde dat hun weer contact kregen enz?! Dat pleegbroertje heeft haar denk ik snel gebeld en zij heeft waarschijnlijk snel haar kans gegrepen! Ik ben zooo blij! Ik zei gelijk tegen hem: doe maar rustig aan, maakt niet uit hoe laat je thuis komt en dat waardeerde hij erg. Ook zei ik: nodig hun maar snel eens bij ons thuis uit en toen zei hij enthousiast: dat ga ik zeker doen! Een heel goed begin vh nieuwe jaar!
Als eerst wil ik iedereen nog een gelukkig en liefdevol 2009 toewensen. Pfff wat heb ik een hoop bijgelezen, sommige dingen wat vluchtig. @Uk, Gefeliciteerd met jullie zoon Ferry hoop dat alles nu wat beter gaat en ik zal zeker voor hem duimen. @Chantal, Gefeliciteerd met jullie dochter Amber. @Enna, Gefeliciteerd met jullie dochter Katie. @Sonya, Gefeliciteerd met jullie dochter Royenna Vanity. Nu ik dit allemaal zo heb gelezen stijgt de spanning helemaal. Ben de laatste weken zo moe en heb ontzettend last van me hormonen. Ik waggel maar wat rond en heb ontzettend last van een spier in me bil. (gut gut wat een geklaag weer) voor de rest met de kleine meid gaat het goed en ze is enorm druk. Heb ook nog hele leuke kamertjes voorbij zien komen. Hier is het kamertje bijna klaar we hebben alle spullen oudjaarsdag geleverd gekregen maar we kwamen vandaag erachter dat we een ledikantje met een montage fout hebben dus die moet weer terug. Oja @Dayenne, eindelijk een huis en al verhuisd...GEFELICITEERD. Ik las volgens mij ook dat je nog voor je rijexamen opging of heb je dat al gedaan? Probeer het hier weer een beetje bij te gaan houden en dat de laatste loodjes niet al te zwaar worden. Liefs Kim
goedemorgen meiden, mijn vriendin is uit ziekenhuis ontslagen alleen haar zoon sam ligt er nog wel in, hij zou gister naar huis mogen maar doordat hij was afgevallen mag hij niet naar huis ze was er zo verdrietig van, zo sneu met mij gaat het hoe verder in de zwangerschap hoe beter en hoe meer ik geniet! zal ook wel door de rust komen die ik nu voldoende neem... en ik was bang dat ik me zo vervelen en het saai vind maar het is zo heerlijk.... mijn man en ik doen heel veel spelletjes, rummicub, yatzee en scrabble... hihihi
@ Caro: hey wat leuk, een film van Woody Allen. Daar wil ik ook heen! Wij keken in het begin van onze relatie ook al die oudere Woody Allen films, vind ik altijd erg mooi. @ Iggy: wat snjeu voor jke vriendin, hopelijk mag haar zoon gauw naar huis. @ Amor: fijn om weer wat van je te horen, dacht gister nog aan je. Fijn dat het weer wat beter gaat. Goed nieuws van je vriend en zijn zus en pleegbroer. Zo zie je maar, soms dan heb je de hoop opgegeven en komt het toch ineens nog goed. @ Kimmie: wat balen van jullie ledikantje, hopelijk krijgen jullie meteen een goede mee terug! Hier een waardeloze nacht voor de derde keer op rij. Ik kan wel inslapen, heb dan 1x een periode van 3 uur slaap achter elkaar en daarna begint het ge-eikel: elke uur/half uur wakker, plassen, draaien en niet meer kunnen inslapen. Tegen de ochtend val ik dan pas weer echt in slaap. Helaas vandaag redelijk op tijd op. Moeten zo naar mijn schoonmoeder: eerst met mijn vriend's zus over het geboortekaartje praten, nemen foto's van ons 'moodboard' mee. Daarna gaan we naar het theater. Welke voorstelling is een verrassing, dat is traditie. Fijne dag allemaal! Enne, kijk nog eventjes in mijn album voor de laatste 5 foto's van ons kamertje! Zo, nu effe douchen....
Goeiemorgen meiden, Noppie; klinkt als mijn nachten Ik slaap ook de eerste paar uur en inderdaad begin daarna het gedonder.... Vel plezier bij het theater. Iggy; fijn dat je geniet van je verlof en de tijd die je nu volop hebt Soms kan niets doen nog best lekker zijn hahaha. Wel jammer dat het zoontje van je vriendin nog niet mee mocht, maar het moet wel goed zijn voor hij thuis komt toch... Kimmie; balen van het ledikantje. Heb je eindelijk alles binnen en dan weer zo'n stomme montagefout. Vindt toch dat er regelmatig wat mis is met al die babyspullen hoor.... Amor; wat goed dat er weer contact is, dat is inderdaad het nieuwe jaar goed beginnen Lig je nu niet de hele dag te voelen of die weeen weer begonnen zijn of heb je zoiets van....ik merk het wel en verder ontspan ik gewoon... Caro; lekker wezen shoppen..altijd leuk! Scoobje; eigenlijk ben ik best blij dat wij het kamertje al eerder in de zwangerschap in orde hebben gemaakt. Ik kan ook al weken zelf niets meer en vond het toch wel leuk om eraan mee te helpen... Hoop dat je vent het zelf gaat zien en aan de slag gaat hahaha... Ik ga een erg rustig dagje houden. Gisteren die familiereceptie gehad....sta er elke keer weer versteld van hoe interessant je toch bent met een dikke buik. Iedereen praat dan ineens met je We zijn lekker op tijd weggegaan en 's avonds ben ik nog even naar de handbal geweest. Toen was ik toch wel erg moe. Manlief heeft weer nachtdienst, dus slaapt nu en ik ga een dagje helemaal niets doen Liefs Daffie
@Daffie: je bent toch ook heeeeeeeel interessant als je zwanger bent?! En iedereen wil ineens aan je buik zitten enzo en dat doen ze normaal nooit! Geniet maar lekker van je dagje niks doen hoor! @Amor: kan me indenken dat je je begint te vervelen hoor. Zeker als je niks kan en mag, maar ja, is ook wel belangrijk dat je mannetje nog even in je buik blijft zitten toch? Heel leuk dat je vriend nu weer contact heeft met zijn zusje! @Noppie: arme jij, alweer een nacht niet goed geslapen! Jammer dat je vandaag ook niet echt rustig aan kan doen. Maar je gaat wel weer een leuke dag tegemoed. Geniet er maar van. @Iggy: jammer dat het zoontje van je vriendin nog niet mee mag naar huis! Goed van je dat je rust neemt hoor en dat je nu wel lekker kan genieten. @Kimmie: jeetje bij jou ook al iets niet goed met het kamertje. Wat hoor je dat toch vaak zeg. @Caro: heerlijk zo lekker naar de film , dat wil ik binnenkort ook nog een keertje. @Mobiel: herkenbaar hoor. Probeer maar niet te veel te eisen van mijn mannetje want dan doet ie het juist niet! Dus probeer me er niet te veel aan te ergeren. Gisteren zijn lekker onze vrienden geweest. Beetje thuis gehangen en daarna zijn we met zijn vieren gaan wokken. 's Avonds nog een filmpje gekeken. Heerlijk! Vandaag wordt waarschijnlijk ook een dagje relaxen. Misschien dat ik wel ff een paar kaartjes gaan maken. Kennisje van vroeger is met 36 weken bevallen en heeft een dochter genaamd Sam, dus die wil ik wel even een kaartje sturen! X Esther
Morgen! @Amor, balen dat je nog zolang moet bankhangen en niet meer weet wat je moet gaan doen uit verveling. Je vriendinnen uitnodigen is inderdaad een goed idee. Wel heel fijn dat je vriend contact heeft gezocht met zijn zus. Daar had je al zo op gehoopt. Misschien kan zij nog eens langskomen? @Kimmie, balen van je kwalen. Hopelijk wordt dat nog wel beter. Ik merk dat het bij mij in fasen komt. Waarschijnlijk door een groeispurt heb ik telkens weer ergens last van, maar na verloop van tijd wen ik daar weer aan en gaat het wel weer tot de volgende spurt. Hopelijk krijgen jullie het goed gemonteerde bedje snel. @Iggy, fijn dat je zo aan het genieten bent! Hier ook eentje die het vooral fijn vind dat er steeds minder druk is van allerlei verschillende zaken. Langzaam heb ik het afgebouwd. Nu nog 4 daagjes werken en dan verlof! @Noppie, ik ken lang niet al zijn werk maar vond Matchpoint erg goed en deze was ook zeker de moeite waard. Balen van je gebroken nachten. Hier worden ze trouwens ook steeds minder. Leuk dat je vanavond naar het theater gaat zonder dat je van te voren weet wat het is. @Daffie, geniet van je dagje niksdoen! Lekker toch? @Eppie, dat klinkt ook als een relaxte avond gisteren. Welke film heb je gekeken? (ben een beetje filmfreak) Gefeliciteerd met je kennis. 36 weken, dat zou over minder dan 2 weken zijn. Slik!
@Caro: one missed call hebben we gisterenavond gekeken. Een hele voorspelbare thriller. Ja eng idee he, bevallen bij 36 weken. Dat zou hier over 2 en een halve week zijn. Dus ga morgen nog maar even shoppen voor de laatste dingen en dan kan ik die in de loop van de week wassen. Jeetje er is een dametje op dit moment lekker aan het draaien in mijn buik. X Esther
Caro, ik heb wel altijd een lage bloeddruk gehad, maar tijdens de zwangerschap valt dat eigenlijk wel mee. Het trekt ook niet weg als ik zoute drop oid eet (normaal dus wel). Zo lang ik niet echt van m'n stokje ga zal het allemaal wel meevallen. Het is ook meestal in combinatie met pijn rond mijn middenrif, of harde buiken, dus het zal wel allemaal met elkaar te maken hebben.
@Eppie, even opgezocht. Lijkt me geen topper (film). Hou in de regel zowiezo niet van horror/thriller van japanse origine. Ik las dat het origineel japans was. Dat draaien in je buik is heftig he? Af en toe steken er erg extreme bulten uit bij mij. @Angela, hou het maar in de gaten hoor! Van je stokje gaan is ook geen pretje. Dat wil je denk ik voor zijn.
@Febr21: wat een durf toch zeg! Ik ben wel blij te horen dat het zo goed met je gaat en dat je een arts hebt gevonden waar je je prettig bij voelt. @Dayenne: alvast heeeeeeeeel veel succes met je afrijden. Zou zo fijn zijn als je het hebt voor je bevalling. @Mieke: wanneer komt je bed? Heb je ze nog gespamd daar hahaha @Sonya en man: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE DOCHTER (een hele mooie aparte naam trouwens). Hopelijk mag ze snel uit de couveuse. @Carola: leuk dat je je nog even aanmeld hier, kun je lekker meekletsen met de laatste loodjes. @Amor: wat fijn om van je te horen. Hopelijk blijft de beeb nog effe een paar weekjes zitten. @Mupkuh: hey meis! hoe is het met jou? Zoals je ziet zijn er hier al een aantal bevallen.
@Caro: normaal gesproken houden wij wel van thrillers. Hoe meer bloed hoe beter, haha. Maar we stonden gisteren met zijn vieren in de videotheek op zoek naar de allerslechte film allertijden. Echt goed was ie niet, maar was ook niet de allerslechtste die ik gezien heb! Maar wat vind jij dan bijvoorbeeld van 'The silence of the lambs' en 'Seven'? Dat vind ik echt goede films. X Esther
Oh, vergeet het bijna VOOR IEDEREEN DE ALLERBESTE WENSEN! DAT WE ALLEMAAL MAAR GEZONDE BEEBJES MOGEN KRIJGEN. En sorry als ik niet op iedereen heb gereageerd, maar was de laatste bladzijdes aan het lezen en krijg me toch een dip. Ga zo maar eens lekker douchen, misschien dat ik er dan iets overeen kom. Het is ook zo ontzettend druk geweest de afgelopen dagen. Oudjaar, nieuwjaarsreceptie, ouders van mijn vriend gisteren naar schiphol gebracht (om 05:00 uur op ), gisterenavond gouden bruiloft van een tante en oom en vanmiddag moet ik weer naar een verjaardag..... Ik heb niks te klagen betreffende mijn zwangerschap, maar ook dit is mij iets te veel . En dan morgen weer aan het werk, bleh, heb er effe helemaal geen zin in. En morgenvroeg komt de kraamhulp, ben benieuwd hoeveel uur ik ga krijgen.
@Vaam: dat klinkt ook wel heel erg druk ja! Je moet ook wel goed je rust nemen hoor. Hopelijk knap je lekker op van je douche. Veel plezier vanmiddag! X Esther