@Daffie: kan me voorstellen dat je even van slag af bent als je gewend bent die kleine zo te voelen en dan ineens weinig tot niks! Hier ook zo'n actieveling binnen, dus als ik niks zou voelen zou ik me ook zorgen gaan maken! Zo'n angelsound bij de hand lijkt me dan inderdaad fijn en geruststellend. en ook weer bijna naar de gynéco; ook een fijne gedachte! ik mag ook weer woensdag, hoera! @Kelly: fijn hoor voor je, 4 weken extra! Lijkt me een heerlijk gevoel! @mobiel: have fun in de babykamer! Ik heb gisteren 2 tekeningen op de muur gemaakt, maar durf nu het huis niet uit voor de verf omdat er hier 10 cm sneeuw ligt :-s @Marriedgirl: hang in there, je bent er bijna! En daarna lekker thuis genieten @FamVeenstra: zo zei ik het ook al: alles is klaar hiero: kamer, spulletjes, ik voel me klaar (ook belangrijk ) en nu hoeven we alleen maar te wachten op de kleine! @Mieke: postzegels likken: leuk! Heel vreemd, maar heb ik altijd leuk gevonden en zelfs lekker :-s Dus als er nog wat geplakt moet worden, roep maar! haha @Golfola: Jij ook bijna klaar! En als je dan werkelijk klaar bent, begint het pas, dan voel je ineens dat je nog vanalles "moet" doen voor die kleine hahaha Maar wel leuker dan werken! Ik heb aan de buurman gevraagd offie niet mn verf mee wilde nemen voor de muurschildering: hij weet datk nu weinig mag en moest toevallig naar de gamma! hihi Super! Kan ik mezelf toch nog nuttig maken vandaag . Lang leve een goed contact met de buren! De buuf zei wel: hij neemt je verf mee, als je mij jullie naam verklapt! hahaha nee, alleen hier opt forum issie bekend! Liefs!
Goeiemiddag dames! @Uk Fijn te lezen dat het met Ferry zo goed gaat! @Caro Wij hebben diezelfde box van vrienden overgenomen. Ben er helemaal blij mee! Vooral dattie makkelijk te verplaatsen is ivm stofzuigen onder de box en het staat zo leuk, dat ronde. Alleen een mobiel voor boven de box en een mooi boxkleed zijn wat lastiger te vinden, maar gelukkig zijn we daar ook in geslaagd. Mocht je van kleurrijk houden dan zou je eens kunnen googelen op boxkleden van jollein. Wij hebben de rood/oranje versie. @Daffie Kan mij voorstellen dat je je wat zorgen maakt. Heb ik ook altijd als ik de kleine eens wat minder vaak voel. Gelukkig heeft ze nu alweer iets van zich laten horen en mag je morgen naar de vk. Hopelijk is het vnl de lengte en kun je gewoon thuis bevallen! @Mobiel Freak Balen dat je zo slecht geslapen hebt en dan ook nog eens naar het zkh moest om zo lang te wachten. Ik dacht dat die Aad al dood was? Kennelijk toch niet, maar kan mij voorstellen dattie al oud is. Ik keek als kleine uk al naar Bassie en Adriaan en dat is al eventjes geleden inmiddels. Hij heeft toch keelkanker (gehad)? @Golfolfa Lekker hoor, bijna verlof! Keek ik ook zo naar uit en het is idd heerlijk! En fijn dat je zo'n goed nieuws hebt gekregen over het werken na je verlof! @geboortekaartjes Vrouw is nu de boeken van de drukker aan het ophalen om te bekijken. Wilden eigenlijk via internet een hele leuke bestellen, maar die drukker is zo'n lieve man en we hebben de trouwkaarten daar indertijd ook besteld en waren daar toen zo tevreden over dat we waarschijnlijk toch weer met hem in zee gaan. Gister hebben we de lamp in de babykamer opnieuw opgehangen en toen we de stroom er weer opzetten kwam er een knal en een flits uit. De lamp ging wel aan, maar kan nu niet meer uit. Lijkt alsof er iets is met de drukknop. Heb de hele drukknop eruit gehad en er weer in gezet, maar kan niets ontdekken. Baal daar wel flink van! Moet die kleine straks constant in het licht liggen! Heb zaterdag mijn eerste echte hormonen huilbui gehad. Ik zou met mn vrouw naar een vriendenstel voor buikfoto's (zij zijn al 41 weken zwanger dus had haast). Die afspraak was gemaakt buiten mij om en toen ik dat vrijdag hoorde dacht ik al; hmmm, das nix voor mij, dat weet ze toch! Ik roep nl al de hele zwangerschap dat ik mn lijf maar lelijk vind zo en dat er geen foto's gemaakt hoeven te worden. Maar nu voelde ik mij een beetje verplicht want die vriendinnen waren helemaal enthousiast. Op zaterdag (net nadat ik hier mn bericht had gepost dat ik er geen zin in had) kreeg ik er dus met mn vrouw een discussie over. Zij vond dat ik hormonaal deed (me aanstelde denk ik dat ze bedoelde ) en toen kreeg ik me een huilbui! Heb er toen alles uitgegooid over onzekerheid over al die extra kilo's en dat uitdijende lijf en dat ik me een zeekoe voel en blij ben als ik straks weer kan gaan sporten. Ik ben helemaal blij om zwanger te zijn en kijk enorm uit naar onze kruimel (was als vrouwenkoppel allemaal toch niet bepaald vanzelfsprekend dus heeft genoeg energie gekost om zover te komen), maar had gewoon niet verwacht dat het zo'n impact zou hebben op mijn lijf. Ben altijd trots geweest op mijn figuur en nu schaam ik me er bijna voor. Komt natuurlijk ook een beetje door de hormonen, maar ik vind t gewoon ook echt niet mooi. Vrouw heeft me natuurlijk direct een uur lang getroost en die vriendinnen gebeld om het uit te leggen (begrepen dat ook wel, maar hoopten dat ik me nog zou gaan bedenken... NOT! ). Dus voor mij geen trotse buikfoto's. Jah, als ik weer mn eigen figuur heb, dan wil ik best een mooie foto maken! Straks de slee eens uit de garage trekken. Kreeg de zijdeur van de berging bijna niet open zoveel sneeuw is hier gevallen! Prachtig! (misschien wat foto's in de sneeuw maken! )
Hoi meiden: Volgens mij woon ik in het verkeerde deel van Nederland, want weer geen sneeuw hier. Chantal: super dat Amber het zo goed doet. Caro: wat een mooi kamertje. Uk: fijn om te horen dat het weer goed gaat met Ferry, Kelly: fijn dat je 4 weken extra krijgt. Daffie: kan me voorstellen dat schrikt als je de kleine zo'n tijd niet voelt. Mobile: dat is lang wachten waarom moest je bloedprikken dan? Golfa: gefeliciteerd dat je de extra uren hebt gekregen, super. Suske: gelukkig dat je vriendin het uiteindlijk begreep en dat je geen foto's hebt hoeven maken. Fijne dag liefs martine
Wat mooi wit is het hier. Vanmorgen Justin met de slee naar school gebracht. Oei dat viel tegen school is normaal 10 minlopen maar nu met de sneeuw gaat het allemaal wat zwaarder. Gelukkig vond Justin het geweldig. Zaterdag naar kersteren geweest hebben van mijn ouders een quinny zapp gekregen. vind het zo geweldig. Manlief gelijk de box bij hun mee genomen en staat dus ook al inelkaar.(klinkt misschien raar maar ben er eigenlijk nog niet aan toe). Daffie dat is zeker schrikken als je haar niet voelt. Heb het hier ook regelmatig. Ze heeft echt hele drukke dagen maar ook hele rustige om bang van te worden. Caro Heb je goed dat je hem van markplaats heb gekocht. Scheeld weer alles bij elkaar kost al genoeg centjes. Uk wat lekker dat het zo goed gaat met Ferry. Hummel succes met je muur schildering. Golf.Married Lekker aftellen voor je verlof lekker he. Mieke ben wel heel benieuwd naar jullie geboorte kaartje. Axioma Succes vanmiddag spannend.
Meiden kreeg net een mail van een vriendin. Ze stuurde mij een link van iemand die letter slingers maakt. www.leukeletterslingers.hyves.nl Heb net gekeken en ziet er zeker leuk uit. Misschien een tip.
Nu je het zegt ja.. voor de trouwkaart moest ik ze idd zelf nog likken.. hmm.. daar heb ik weinig trek in inderdaad! Edit: heb ff op de site van TNT post gekeken en ze zijn ook zelfklevenmd te bestellen! Nog een half uurtje
@Caro, Was ff bij je foto's aan het kijken en we hebben dezelfde kast + ledikant alleen wij hebben de white wash en kijk ik verder zie ik je kinderwagen staan en ook die combi is hetzelfde... lache zeg @Chantal, wat een goed nieuws zeg dat Amber uit de conveuse kan en hopen dat ze lekker snel met jullie mee naar huis kan. @Uk, Geweldig dat het zo goed gaat met Ferry. @Married, heerlijk dat je nu de dagen kan aftellen. @Mobiel, pfff vervelend zeg heb je al zo'n klote nacht achter de rug moet je ook nog is zolang wachten in het ziekenhuis. Hier ga ik zo maar ff een beetje opruimen en maar hopen dat ik weer niet te snel last van me bil krijg want dat doet me toch pijn.
hmm net terug van de groei echo, en helaas was het niet zoals het hoorde. hoofdje en beentjes zaten wel op de goede lijn, maar het buikje zat er te ver onder... ben nu ook best emotioneel, heb ook weer teveel gedaan dit weekend. nu zit ik met tranen in mijn ogen met mijn laptop op schoot niets te doen terwijl we nog maar 1 week hebben om ons huis af te krijgen. vind het ook vreselijk om mannetje daar alleen te laten klungelen. hij heeft nog nooit een kamer behangen en nu moet hij het ook nog eens alleen doen! maar ik moet rusten, mag echt niets meer. en ik vind het zo moeilijk! ben ook gauw verveeld. internet boeit me niet, boeken heb ik zo uit en ik kan echt niet de hele dag in bed liggen en films kijken..... iemand tips?
Mijn kleine mannetje zit echt behoorlijk te bewegen.... Maar ik vind het echt moeilijk om aan te voelen of hij nu met zijn hoofdje naar beneden ligt, of in stuit? Ik voel het ene moment wat helemaal onderin wat bewegen en dan ineens in mijn zij en dan weer vlak onder mijn ribben. En dat binnen 5 minuten, dus het is niet zo dat hij dan ineens is gedraaid of zo! Soms voel ik het tegelijkertijd boven en beneden bewegen. Kunnen jullie voelen hoe je kindje ligt? Woesndagmiddag ga ik weer naar de vk dus dan zal zij mij ook wel kunnen vertellen hoe hij ligt, maar ik ben benieuwd of ik het zelf ook zou kunnen voelen.
Mireii, meid wat een vervelend nieuws. Kan je helaas van hieruit niet helpen..... Heel veel sterkte in ieder geval en probeer niet te veel te piekeren! (ja, ik weet het, dat is makkelijk gezegd!)
Owww, lieve schat toch! Wat een rotbericht! Hoe ver zat het buikje eronder als ik vragen mag? Bij mij toen 2 wk en dat is met rust goed gekomen. Tips? Uhh... - tv series (dvdboxen) ipv films kijken? - dingen 's avonds opnemen van tv en dan overdag kijken - tijdschriften - puzzelboekjes - toch proberen te slapen Heel veel succes meis! Denk aan je!
@golfola: ik weet wat je bedoeld qua bewegen. zo doet onze kleine dat ook. ik weet toevallig dat ze met haar hoofdje naar beneden ligt en als ik dan ga voelen kan ik ook wel wat herkennen. als ik het voel in mijn zij zijn het haar voetjes, bij mijn ribben ligt haar kontje en onderin zijn het haar handjes, (de onze ligt met haar handjes tegen haar hoofdje, al vanaf de 20 wk echo hihi!) misschien dat je er iets aan hebt? maar ik denk dat de vk het je beter kan vertellen. tis toch immers altijd bij iedereen anders....
@married: hier ook buikje 2 weken achter... moet ook gewoon blijven rusten en eens niet zo koppig doen. bah soms kan ik zo van mezelf balen he!
Ik voel het wel ja, althans dat denk ik . Hij ligt al een tijdje met zn koppie naar beneden en was de laatste keer zelfs al een beetje ingedaald. Ik voel soms zn ruggetje rechts en dan zn voetjes links en soms weer andersom. Er steekt regelmatig rechts of links een voetje uit. Ook voel ik aan de hik hoe ie ligt, de hik voel ik nl redelijk laag.
Ik weet het .. en je voelt jezelf zoooo kut op zo'n moment he.. ik kon na die echo toen ook alleen maar heel erg janken. Maar probeer je over te geven aan de rust. Er zijn's avonds allerlei redelijk leuke dingen op tv, dus ik neem nu heel veel op zodat ik overdag wat te kijken heb en lekker lui kan doen straks als ik verlof heb ( = vrijdagmiddag ). Enne, dat dr beentjes en hoofdje wel op schema liggen is natuurlijk ook super he!
ja je hebt ook gelijk, alleen als je daar bent komt het zo hard aan! je zult het zelf wel weten ongetwijfeld.. maar lekker vrijdag verlof! dat is echt beter.. hier is mijn 2e week al aan de gang en ik kan alleen maar aan ons nieuwe huis denken. maar goed. zal vast wel goed komen. en idd, dat de rest wel op schema ligt is natuurlijk ook wel positief! bedankt!
Miireii: Ach, wat rot zeg! Zeiden ze er nog bij hoe het kan dat zijn buikje onder de lijn zat? Gaat het verder wel goed met je kindje? En dan ook nog eens dat je MOET rusten terwijl je nog zoveel moet doen om het huis af te maken..... Hopelijk kun je hulp regelen voor je man om te helpen met klussen. Ik kan me voorstellen dat je je snel verveelt; misschien helpt het om elke dag even wat af te spreken met familie of vrienden. dat ze bijvoorbeeld midden op de dag even langskomen om gezellig te kletsen...ook al is het dan niet de hele dag, maar dan heb je iets om naartoe te leven op de dag en dat breekt de dag een beetje. Of envelopjes schrijven voor de geboortekaartjes...of heb je dat al klaar? Ik denk maar met je mee, hopelijk lukt het je om voldoende te rusten en je toch nog te vermaken! Sterkte!
meiden ff stomme vraag maar hoe zit het met kraamhulp als je kleine baby nog zeg maar week of langer in ziekenhuis moet blijven en jij als moeder wel naar huis mag?
@Miireii, jeetje wat een vervelend nieuws zeg, probeer toch je rust te pakken al is het soms moeilijk. Sterkte.