nee ze heeft verder niet gezegd hoe het kon, maar dat is toch waarschijnlijk omdat ik niet genoeg rust houd, met de kleine gaat het verder prima! ze had nog gekeken of de bloedtoevoer door de navelstreng goed was en die was prima dus ze krijgt genoeg voeding binnen.... maar bedankt voor de tips! zal eens even rond gaan bellen ahhaha en ik heb de envelopjes idd al klaar.. naja ik, haha ik heb het niet zelf gedaan. mijn schoonzus doet jongerenwerk en ze heeft onze geboortekaartjes als opdracht gebruikt om de jongeren aan het werk te zetten! resultaat is geweldig!
@ Caro: ja, heb Matchpoint ook gezien en vond het ook een erg goede film. Een aanrader dus voor als iemand nog een DVD-tje wil huren! Enne, mooi kamertje hoor, hele mooie meubels vind ik. @ Vaam: klinkt inderdaad alsof je een nogal druk programma hebt gehad. Sterkte met werken vanddag, de halve dag zit er gelukkig al op! @ Married: je, heerlijk he die Uggs, ik doe ze ook echt nooit meet uit. Dat aankleedkussenhoesje is gewoon van de HEMA by the way! Jij dus ook problemen met slapen, balen he? @ Mieke: ow leuk zeg, zo'n kraammand, dat kende ik dus niet! Nou, die willen we allemaal wel denk ik . Dat klinkt trouwens heel bijzonder, jouw twee-fasen-geboortekaartje . @ Uk: fijn ook dat Ferry weer uit zijn dalletje klimt. @ Axioma: sterkte bij de tandarts meid! @ Daffie: gelukkig dat je wel de hartslag van je beebje hoorde. Toch spannend allemaal he? @ Kelly: geniet maar van je extra verlofweken! Heel goed! @ Mobiel: arme jij. Voel je je inmiddels weer wat beter? @ Golfo: gefeliciteerd met je vast aanstelling! @ Suske: heel goed dat je je buikfoto hebt afgezegd. Als het echt tegen je wens ingaat moet je het gewoon niet doen. Enne, ik vind mijn zwangere lijf wel mooi, zolang ik ben aangekleed. Naakt voel ik me ook nog niet echt met mezelf op mijn gemakje..... @ Mireii: he, wat een vervelend nieuws. Maar je moet toch echt rustig aan gaan doen, hoe lastig ook nu met jullie nieuwe woning. Laat iemand een lekkere stapel tijdschriften voor je meenemen. Kan niemand je vriend helpen, iemand met behangervaring? Mijn vriend luistert tegenwoordig in de file naar 'luisterboeken'. is dat iets voor jou misschien? @ Chantal: wat fijn dat Amber het zo goed doet! Zo, mijn 1-na-laatste dagje werken zit er bijna op. Zo om 15.00 naar huis. Heb geen bal meer uitgevoerd hier . Vannacht ben ik voor de zekerheid op de logeerkamer gaan liggen, wel iets meer geslapen, maar wel 5 keer naar de wc en zeker tussen 4 en 6 wakker gelegen..... Nu ik zo slecht slaap en dus moe ben, moet ik wel erg opletten tijdens het autorijden enzo. Ben erg wollig in mijn hoofd.... Gister was het wel een mooie theatervoorstelling: "Hera, de goddelijke musical', met o.a. Vera Man en Waldemar Toornstra (met ontbloot botenlijf ). Wel wat laat thuis.... Mijn schoonzus is nu helemaal op de hoogte qua onze wensen voor het geboortekaartje, dus ben benieuwd waar ze straks mee aan komt zetten qua ontwerp. Als mijn verlof ingaat ga ik ook een drukker zoeken.
Miireii, je krijgt van mij een dikke knuffel meid. Wat een naar nieuws zo voor vandaag. En dan die hele verhuizing/opknappen. En dat je niks kunt doen, maar zo graag wilt helpen. Voel je ajb niet schuldig, je kunt er niks aan doen. Suske, hihi toch wel fijn dat je nu die foto's niet hoefde te gaan maken Wat raar dat die lamp nu blijft branden. Misschien toch het kroonsteentje weer even helemaal opnieuw verwijderen en monteren? Pas je wel op! Married, ga even checken voor de postzegels. Wel leuk idee. Golfola, ik voel de hik ook altijd helemaal onderin hoor! Dus koppie beneden. Lekker dat je meer zekerheid hebt na je verlof. Ga eens op die site kijken van geboorteplan. Hihi Sofie, nu kun je dus toch nog aan de schilder, slimme meid! Maatje, ga ook eens op die hyves kijken, wie weet.... Justin zal wel genoten hebben vanmorgen. Ik ben lekker runderlapjes aan het braden/stoven. De werksters komen ook zo, heerlijk. Heb me toch een last van mijn bekken/onderrug. Net boodschappen gedaan, maar oef dat was weer genoeg voor vandaag hoor.
oohw ik heb toch zo'n geweldig idee! ik heb nog een prachtige puzzel in de kast liggen van Anne Geddes. staat prima op de babykamer! moet ik die maar inelkaar gaan zetten, ooh wat erg!
Kimmie, ik heb een klein dekentje bij de prenatal gekocht. Dit is dubbel (dmv klittenband) dus je kunt hem ook minder dik maken. Dit dekentje kan dan speciaal in een dekbedovertrekje.
@Eppie, ik heb op den duur een mail gestuurd naar de verkopende partij (kan via marktplaats) met daarin de vraag of hij of zij ingaat op het bod (en daarmee de deal gesloten kan worden). Dat heb ik gedaan om er de vaart in te zetten. Ze heeft hier positief op gereageerd en zodoende is de deal gesloten en de advertentie vervolgens verwijderd. Het is mij namelijk te onduidelijk tot wanneer de advertentie openstaat. Sommige spullen worden al sinds november aangeboden! @Daffie, kan me voorstellen dat je ongerust was. Dat zou ik ook zijn hoor. Het kan geen kwaad om de vk in te lichten als het te lang stil is in je buik. Ben ook wel benieuwd hoe groot ons kereltje gaat worden. Hij zat steeds op het gemiddelde. Met als schatting tussen 6 en 7 pond als eindresultaat. @Axioma, dweilen met een schuurspons? Hoe lang is hij bezig geweest? @Married, speciale postzegels laten maken klinkt ook leuk. Misschien ga ik dat ook wel doen. Maar ook alleen als het stickers worden. Dat gelik vind ik niks. @Suske, dat is precies de reden waarom ik deze box gekocht heb. Hij staat leuk en in het nieuwe huis wil ik hem van de huiskamer naar de keuken kunnen verplaatsen. Dit zijn twee grote aan elkaar verbonden ruimtes. Jollein was ik al naar aan het kijken inderdaad. Wat voor mobiel heb je erbij gekocht? En fijn dat je je gevoel hebt gevolgd vwb de buikfoto's. @Maatje, het scheelde inderdaad meer dan de helft. Dus zeker de moeite waard. Ook omdat je niet weet of het kindje na 3 maanden ook nog graag in de box zit. @Kimmie, da's toevallig. Hebben we dezelfde smaak. Onze toekomstige buren hebben ook de white wash variant voor hun dochter. @Mirreii, rust is toch het allerbeste. Laat je anders (met een vriendin) verwennen met een massage of een pedicure behandeling. Lekker zitten en verzorgd laten worden. Ik denk dat je vriend het ook wel begrijpt dat je nu rustig aan moet doen. Daar moet je je vooral niet schuldig over voelen hoor. @Golfola, ik wou dat ik dat ook beter kon voelen (hoe hij ligt). Dat kan ik nu ook niet. Zit nu op mijn werk en de werklust is ver te zoeken. Gelukkig zijn er wat zaken uitgevallen waardoor ik morgen en vrijdag vrij rustig ben. Het is ook een stuk zwaarder nu om achter het bureau te zitten. Dat verschil voel ik echt. Nog eventjes......
Zo, even lekker een uurtje geslapen op de bank net...lijk wel zo'n bejaarde die een middagdutje moet doen Mireii; kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt om rust te houden ivm de verhuizing, maar het kindje is toch het allerbelangrijkste! En die heeft nu ook rust nodig...hoop dat je wat afleiding kan vinden Caro; bijna verof meid. Op een gegeven moment heb je het gewoon gehad met werken he! Kimmie; gewoon een wiegendekentje. Suske; groot gelijk dat je je eigen gevoel hebt gevolgd en als je je niet prettig voelt bij die buikfoto's moet je het gewoon niet doen Mieke; runderlapjes, lekker hoor....hier straks gehaktballen en bietjes! Noppie; nog maa 1 dagje werken...heerlijk meid! Blij dat je genoten hebt van het ontblootte bovenlijf van Waldemar Iggy; volgens mij wordt er pas naar gekeken als het kindje ook naar huis mag en dan krijg je het alleen na aftrek van ziekenhuisdagen of als het echt nodig is.. Ga zo de gehaktballen maar vast draaien en braden. Krijg er nu al zin in Daffie
Daffie, ook lekker gehaktballen en bietjes! Noppie, oh wat heerlijk zeg, nog 1 dagje.... Enne jaaaa die torso van Waldemar mag er echt wel zijn. Zo ook in de film Zomerhitte! Werksters hebben het niet gered vandaag te komen. Pech onderweg met de auto, nu komen ze morgen. Caro, kan me zo goed voorstellen dat de werklust weg is. En dat het zitten achter je bureau niet echt aangenaam meer is. Daarom hier ook met laptop op schoot werken.
@Mirreii, he wat een vervelend nieuws, zeker nu jullie zo druk zijn in jullie huisje. Kan me voorstellen dat je ervan baalt. sterkte meid! @Suske, fijn dat je er toch met vrouw over hebt kunnen praten, en dat je het niet gedaan hebt! Ik ben ook niet dol op mn zwangere buik... grrr ik was net zo blij dat ik eindelijk in maatje 42 pastte... Goed dat je het niet gedaan hebt! @Noppie, oh heerlijk joh dat je nog maar 1 dag hoeft te werken! Hopenlijk slaap je vannacht beter! Het is wel duidelijk dat ik nooit naar theater ga... heb nog nooit van waldemar toornstra gehoord @Maatje, leuk die tip van Hyves, ik heb pas zelf naamslingers gemaakt van vilt... maar ideen opdoen is altijd leuk! @mieke, oh lekker runderlapjes wel rustig aan doen hoor, als je zo last van je bekken en rug hebt! @kimmie, heb ook een dekentje bij de prenatal gekocht, met een gewoon lakentje eronder.. @Caro, haha nou ik was al ruim 1,5 uur in de stad toen meneer belde dat hij ook in de stad was Kan me voorstellen dat t zwaar wordt om de hele dag achter je bureau te zitten... hoe lang moet je nog tot je verlof? nou ben weer terug van de echo en gyn, de beeb was in de afgelopen 2 weken goed gegroeid, ligt nu qua benen en lijfje zelfs ruim 1 week voor op groei... het hoofdje een paar dagen voor. Blijft wonderlijk want 2 weken geleden lag het lijfje nog ruim een week achter! De echoscopiste zei nou dat wordt een flink kind. mn baarmoedermond is ook opgemeten, nu nog 3,5 en dat was prima zeiden ze! Bloeddruk was netjes en het kindje ligt ingedaald, kan nog wel iets bewegen. Moeten jullie nu ook al elke week voor controle? Ik moet namelijk volgende week alweer... was normaal zeiden ze vanaf 36 weken. Maar ik ben erg blij dat alles goed was!
@Angela: hier is winterwonderland al veranderd in 1 grote ijsbaan. Zelfs de hond ging bijna onderuit ! @Kelly: en jou man wordt niet wakker als jij 's nachts ligt te schreeuwen? @Daffie: eerst raakte ik nog wel pijnvrij na de behandeling van de fysio, maar dat is nu ook niet meer. Het geeft me wel verlichting! Kan me voorstellen dat je schrikt als je je meisje even niet voelt. Ben dan ook altijd blij dat ik weer naar de VK mag. Succes bij de VK morgen. @Mobiel: dat schiet lekker op in dat nieuwe ziekenhuis dan? En zeker als je nuchter moet zijn en na zo'n beroerde nacht! En wat riep jij tegen Bassie: he buurmannetje, baby? @Axioma: dweilen met een schuursponsje? Zie het al voor me! @Married: nog 3 halve dagen werken te gaan! @Golfola: wat fijn dat je na je verlof die derde avond mag blijven werken. @Suske: wel uitkijken met stroom he!? En toch niet voor de foto's gegaan? Je moet ook gewoon doen waar jij je het beste bij voelt en dat kan niemand anders voor jou bepalen! @Miireii: kan me voorstellen dat je geschrokken bent van de uitslag van de groeiecho! Maar je moet nu echt goed rust houden hoor. En je zult zie"n dat alles qua jullie huisje op zijn pootjes terecht gaat komen! Ondertussen kom je hier gewoon even uithuilen! @Iggy: volgens mij gaan de dagen dat jou kleintje in het ziekenhuis ligt af van de dagen kraamzorg die je thuis krijgt. Maar helemaal zeker weten doe ik het ook niet! @Noppie: jij ook al bijna verlof?! Ik merk ook wel dat ik me minder goed kan concentreren als ik in de auto zit! @Mieke: hmmmmmmmmmmmm runderlapjes! Klinkt erg lekker! Wij gaan vanavpnd gekookte aardappeltjes eten met witlof. Daar doe ik dan een eitje, appel, wortel en gerookte kip door en dan met een kerrie sausje! Krijg nu al honger ! Jullie hadden me vanmiddag moeten zien lopen in de stad. Hadden jullie net zo moeten lachen als ik zelf denk ik. Liep daar helemaal bepakt met allemaal grote tassen te waggelen! Maar heb nu wel alles wat ik moet hebben trouwens. Jeetje mijn (.)(.) zijn gegroeid tot cup H ! Dus ze heeft nog 1 voedingsbh besteld voor mij en die zal volgende week wel binnen zijn. Mag ik dan nog een keertje naar de stad. Goh wat erg ! Bij de V&D nog lakentjes en dekentje voor de wieg gekocht en heb daar ook een kei gave luiertas gekocht voor maar 5 euro! Nog luiers gehaald, zoogkompressen en een hele doos met babydoekjes bij het kruidvat! En ben net een beetje begonnen met het klaarleggen van de spulletjes voor de ziekenhuiskoffer! Hebben jullie er al over nagedacht wat je tijdens de bevalling aan doet? Zat gewoon te denken aan een groot t-shirt ofzo? Vanmorgen bij de VK geweest. Alles was goed. Bloeddruk was 120/75 en ons meisje was goed gegroeid! Ze ligt al ingedaald met haar hoofdje naar beneden en dat kontje van d'r blijft rechts tegen mijn ribben aanliggen! Altijd heerlijk om dan ook haar hartslag weer te horen. @ Mobiel voor de lijst: 19 januari volgende controle bij de VK X Esther
@Mieke: oh dat boefje ging maar lekker op het aankleedkussen liggen?! @Axioma: fijn dat je beebje lekker gegroeid is! Mag ik vragen wat er wordt bedoeld met baarmoedermond is opgemeten, nu nog 3,5? X Esther
Hoi meiden: Miiriie: wat sneu meid, volgens mij kan de groei wel snel veranderen, mijn mannetje lag ineens 2 week voor op schema en een paar week later ligt hij weer een dag achter. Hoe is het nu met je bloeddruk dan? Iggy: Ik heb dit gevraagt aan mijn kraamhulp omdat de kans groot is dat mijn mannetje niet gelijk mee naar huis mag, als ze pas na 8 dagen thuis komen dan heb je nog recht om dit te verlengen naar 10 dagen, en het ligt aan je verzekering maar ik krijg zo wie zo als de kleine thuis komt nog 4 dagen iemand voor 3 uur, dit is vooral om te helpen met voeding enzo. Eppie: ik zie het al voor me hoe je in stad de loopt met al die tassen. Ik doe ook een t shirt aan vond ik vorige keer warm genoeg. super dat alle controles goed waren. Axioma: super dat de kleine goed gegroeid is. Mieke: wat een schatje! Groetjes Martine
Vanmiddag lekker in de sneeuw gespeeld. Zelf Lucky vond het geweldig. Kan me nu niet meer bewegen van de pijn in de buik, benen en rug. Maarja mijn ventje heeft schrik gehad. Wist trouwens niet dat naar school lopen zo'n pijn kan doen. Eppie Goed om te horen dat alles goed is met jullie wondertje. Fijn dat ze al ingedaald ligt kan ze in iedergeval niet meer draaien. Kimmie Mijn deken zat al bij de wagen. Axioma Fijn dat alles goed is met jullie wondertje. Bij ons is het ook normaal met 36 weken om elke week te komen. Vind het zelf erg fijn. Mieke Wat een geweldige mooi poes heb je. Hier straks Dora macaroni. Mireii En ben je al met de puzzel begonnen?
@Eppie, tuurlijk mag je dat vragen Nou hoe dunner de baarmoedermond is hoe dichterbij de bevalling is (heb ik begrepen tenminste). Nu waren ze bij mij steeds bang voor een vroeggeboorte door een te slappe baarmoedermond, daarom wilde de gyn dat deze opgemeten werd. Of die 3,5 cm's zijn weet ik niet. Maar de echoscopiste zei dat het een normale dikte was rond de 35 weken...
Axioma en Eppie, fijn dat jullie controles weer helemaal oke waren. Eppie, lekker geshopt dus En dat maaltje van jullie klinkt erg lekker zeg. Maatje, nou zo vaak hebben we geen sneeuw, dus je had het er voor over denk ik. En het is natuurlijk genieten om Justin zo blij te zien in de sneeuw. We hebben 3 Maine Coons (half lang harig). Het zijn echt schatten. Moeder, dochter en zoon. Geen idee hoe vaak ik straks voor controle terug moet komen. De afgelopen keren zaten er steeds 4 weken tussen, hoop nu toch wel korter. Hier dus runderlapjes, snijbonen en aardjes. Eet smakelijk voor straks allemaal.