Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden, ben ik weer.
    Huisje is weer spik en span! heerlijk en het ruikt ook fris :D

Controle bij vk was goed. Ze vind me er goed uitzien, buik is prachtig van formaat en bloeddruk was weer netjes 100/60.
    Beepje ligt met koppie naar beneden, zoals al heel lang en dit keer weer met ruggetje rechts, volgens mij is ie ook gisteravond gedraaid van links naar rechts.
    Verder ligt het hoofdje nog niet 'vast' in het bekken, maar wel al laag.
    Dus dat is prima. Verder schat ze nog steeds een gemiddelde baby in van rond de 7 pond.
    En ze verwacht ook niet dat ik eerder zal bevallen, gewoon keurig rond de 40 - 41 weken, nou dat vind ik wel een geruststelling.
    Hartje klonk ook weer mooi.
    Verder wat details doorgenomen hoe en wat te reageren/bellen als het zover is.
    Als de vliezen breken kijken of het helder is of dat het groenig is, dan heeft die uk gepoept en moet ik meteen bellen.
    Wat info mee gekregen op papier.
    Over 2 weken mag ik weer langs komen.
    Oja nog over pijnbestrijding gehad, er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden dan alleen de ruggeprik.
    Ik denk er nu over om helemaal geen pijnbestrijding te nemen.
    Ook omdat dit toch wel wat gevolgen voor en de bevalling kan hebben, voor jezelf en de baby.
    Maar het moment zal het wel uitwijzen want soms moet je toch wel.

Mobiel voor de lijst uitgerekend 11-2, vk controle 20 januari.

Caro, klinkt super leuk wat je besteld hebt zeg.
    Ik wil heel graag dat dekentje bestellen voor in het ledikantje, maar ik heb nu 2 dekentjes.
    Kan altijd nog, heb de link opgeslagen bij mijn favorieten/kinderen.
    Wat lief van je vriend en eigenlijk ook wel een goed idee om een lijstje te mailen.
    Die van mij heeft het daar echt te druk voor. Is nu onderweg naar Groningen, morgen weer en volgende week moet hij naar Hamburg.

Married, naar dat je slecht hebt geslapen door het hele bevallings gebeuren.
    Ik heb dat boek hier ook liggen. Maar heb nog steeds geen behoefte om me in te lezen wat dat aangaat.
    Heel goed dat je nu naar die info avond gaat. Je kunt beter maar op beide mogelijkheden voorbereid zijn.
    Ook dit heb je weer niet in de hand, want zijn er complicaties dan zal je toch naar het zkh moeten.

Voedingsbh, ik heb er 2 besteld op de site van H&M, niet duur.
    En heb 2 (voorgevormde) voedingshemdjes van Noppies. Ik draag altij deen hemdje en als je dan gaat voeden zit deze toch ook nog in de weg.
    Dus is het nu 2 in 1. Leek me wel handig.

Axioma, al gedweild ;) hihihi
    Wel voorzichtig doen op de fiets hoor.

Vrieskou: het is wel koud maar ik vind dit weer echt heerlijk.
    Je kunt je er op kleden, en dat heldere weer is zo mooi.
    Liever dit dan regen en wind en kou.

Martine, succes in het ziekenhuis vandaag.

Sofie, HIEPER DE PIEP HOERA, gefeliciteerd.

Nou ik mag toch een badje + toebehoren gaan kopen.
    Mijn nichtje zit nog prima in het badje, dus mijn zus zei al tegen mij dat het niet gaat lukken hahaha. Anders had ik die van haar kunnen nemen.
    Nou ja niet erg want wil heel graag de zilveren versie.
    Zit ook nog steeds op de kinderstoel van Bloom te wachten, weet wel dat hij er is, maar iets werd later geleverd.

Maatje, ja vind het ook heel bijzonder. De kist moet nog wel een likje verf hebben.
    Er is een soort bankje van gemaakt, en straks kan het speelgoed er in, dus ik denk dat ie in de woonkamer komt te staan.

Anne, wat schattig van Mike zeg. Ik moet ook altijd erg lachen om de kleine stukjes in de Libelle. Ken je die. Prietpraat!

Vaam, gewoon mailen hoor! en anders kun je hem altijd iets extra's of een cadeaubon geven voor de moeite toch?

2. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Heb de hele ochtend al last van harde buiken. Raar misschien komt het door het lopen van gisteren. Heb de vk gesproken moest van haar in bad gaan en als het om 1 uur niet minder was moest ik weer bellen. Nou heb 1 uur in bad gelegen maar dat heeft niet geholpen. Heb de kleine vanaf 7 uur ook al niet meer gevoeld maar dat kan door de harde buiken komen zei de vk. Hoop dat het minder wordt.

3. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Anne: wat grappig zeg. De dochter van mijn broer is ook helemaal verliefd op mijn buik. Ze geeft er telkens kusjes op en vraagt me telkens hoe groot hij is en hoe hij heet. Dan zeg ik dat ik dat nog niet weet. Haar antwoord was vervolgens dat de dokter het me straks verteld als het geboren is, hihi.

@Martine: wat vervelend zeg dat je elke keer op en neer moet naar dat ziekenhuis, maar het is natuurlijk wel voor het goede doel. Hopelijk mag je nog een tijdje thuis blijven.

@Daffie: hier gaan ze in principe bij de 36 weken naar 1 x per week. Mijn volgende afspraak is over twee weken en daarna dus elke week.

@axioma: Dus het viel mee bij de tandarts?
    En jouw mannetje mag zeker nooooooooooit meer de vloer doen :)

Ben toen straks bij de vk geweest en alles was weer goed. Ben 1 kilo aangekomen in twee weken en vind dat eigenlijk helemaal niet verkeerd aangezien ik met de kerst toch behoorlijk wat naar binnen heb gewerkt.
    Mijn baarmoeder zat op 32cm (vorige keer was dit hetzelfde), dus de kleine ligt nu nog maar ongeveer een weekje voor. Dat was heel goed zei ze, dus daar gaan we maar vanuit.

Oh, en ik heb eindelijk een auto voor mezelf gekocht :D, ben er helemaal happy mee!

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Leuk Vaam, wat voor auto heb je gekocht? Wel lekker handig voor straks ;)
    Fijn dat de controle ook goed was.

Maatje, wat naar dat je zo'n last hebt van die harde buik en dat het niet weg trekt.
    Misschien even lekker in bed liggen.

He ik wou nog wat zeggen, maar weet het niet meer :(
    Nou misschien weet ik het straks weer.
    Nu lekker een kopje thee. Heb zulke koude voeten.

Oja weet het weer. Ik zei tegen de vk dat die uk zo vaak de hik heeft.
    Toen zei ze dat hij dat na de geboorte dan ook vaker zal houden.
    En dat als je beepje 's nachts heel actief is dat dit waarschijnlijk na de geboorte ook zo zal zijn...
    Gelukkig is die van mij lekker rustig 's nachts. Hoop dat dat straks dan ook zo blijft.

5. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Mieke Heb al 1uur in bad gezeten en daarvoor in bed geprobeert te slapen. En het is helaas nog niet over.

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maatje, ademhalings oefeningen naar je buik toe.
    Liggen op de bank en je buik echt laten hangen (proberen).
    En dan je ademhaling naar je buik toebrengen in grote lange teugen.
    En op tegenovergestelde manier weer uitademen.
    Misschien helpt dat. En anders een kruik er bij leggen.
    Sterkte, is geen pretje zeg, bah.

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    @ married ik ben juist ook beetje bang geworden voor hetgene wat komen gaat niet voor de pijn hoor... maar meer voor het onbekende... je weet niet wat je te wachten staat en idd kon je maar de garantie krijgen dat je kleintje helemaal goed te wereld kwam....
    infusen enz hou ik echt niet van... doodbang ben ik dervoor:(
    maar ja alles voor die kleine he

baby van mijn vriendin is alweer afgevallen en mag nog steeds niet naar huis :(

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    sofie gefeliciteerd meid

9. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Maatje: spannend, hopelijk zijn het nog geen weeen, ik duim voor je.

Vaam: leuk een eigen auto wat voor een merk.

Mieke: mooi dat alles goed was bij de VK.

Maried:
    Ik ben ook als de dood voor prikken ik val altijd flauw, maar tijdens de bevalling kon het me allemaal niets schelen, op een of ander manier laat je dan alles over je heen komen, vaak is het er tegen op zien erger dan dat het werkelijk gebeurt.
    Wel fijn dat je nog bij een kraamsuites kan gaan kijken, als dat jou een gerustellend iedee geeft dan is dat volgens mij een mooie oplossing, niet gelijk zo ziekenhuis sfeer.

Caro: heerlijk zo lang uitslapen, en wat lief van je man dat hij zo bezorgd is, bij ons is het helemaal niet glad, ook nog geen sneeuw gezien trouwens.

Axioma: fijn dat de tandarst mee viel,

Nou ga nu naar het ziekenhuis.

groetjes Martine

10. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Bevallings-boek:

Ik heb (een wat oudere versie van) het boek 'bevallen en opstaan', ik vindt het wel een fijn boek met gewoon de nodige informatie zonder dat een bepaalde bevalling (in zh of thuis) gepromoot wordt. En verder staan er ervaringsverhalen in van de bevallingen van de schrijvers, gewoon heel realistisch! Zo krijg je tenminste een beeld van hoe een bevalling kan verlopen.

Die boeken van Beatrijs Smulders ken ik eigenlijk niet, maar ik ben wel benieuwd. Misschien ga ik ze eens lenen bij de bibliotheek.

11. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Net een heel verhaal getypt en nou ben ik alles dus kwijt, :cry: . Er ging iets mis met die smilies en nou weet ik niet hoe alles terug te halen...

12. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ga nu niet meer alles opnieuw typen, had wel op iedereen gereageerd zo'n beetje :( .

@ boek Smulders: is en blijft geschreven door een VK. Ik haal er alleen uit wat van toepassing is voor mij en ga lekker poliklinisch bevallen.

@ Married: kraamsuites Diac zijn echt prima. Mijn vriendin de gynacoloog wil daar alleen nooit meer bevallen omdat ze een minder goed protocol hebben qua kunstverlossingen in vergelijking tot WKZ. Er is in januari in WKZ ook nog een info-markt over bevallingen aldaar, op een zaterdag. Misschien heroverwegen?

Mezelf: controle vanmorgen okay, bloeddruk 110/65, prima hartslagje, tis een flinke druktemaakster! Alleen nog steeds een dwarsligging, daarom volgende week een liggingsecho :( . Wil geen keizersnee! Ga dit weekend een lange ketting met belletje kopen. T schijnt dat de beeb dan goed kan gaan draaien....
    Die rotsmilies doen het weer niet, daardoor ging het net mis. De tweede pagina van de smilies dan....

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, fijn dat je controle ook weer helemaal goed was.
    Op het dwarsliggen na dan. Hihi eigenwijzie. Ze kunnen het toch ook handmatig draaien, ze ligt tenslotte niet geheel in stuit.

Enne bij mij lukt het me nog wel om het bericht terug te halen door op vorige te klikken....

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ja, maar dat handmatige draaien lukt vaak niet en schijnt ook risicovol voor de beeb te zijn.... Ja, meestal lukt mij dat ook met 'vorige', maar deze keer dus niet......
    Ook mooi dat jouw controle weer helemaal okay was!

15. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

even inbreken...
    iedereen bedankt voor de felicitaties!

Ik zelf ben vandaag uit het zhuis gekomen.
    Royenna maakt het goed en mag het weekend naar huis toe.]Ze moet nog wat groeien.
    Ze heeft 3 dagen in de couveuse gelegen en mocht daarna al in bedje.
    De ademhaling was eerst niet goed door het vruchtwater wat ze heeft ingeslikt en mijn turbo bevalling :confused:
    gelukkig herstelde ze zich snel.
    Nu drinkt ze goed borstvoeding en als ze nog wat door groeit komt ze vlug thuis :D
    details en fotos volgen snel.
    Ze is een mooi donker meisje en heeft een pittig karaktertje ;)
    grote zus is helemaal trots net zo als de papa en mama.

jullie nog heel veel succes bij de laatste loodjes
    kuss

16. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Sonya: goed om weer wat van je te horen. Ben erg benieuwd naar jouw turbo-bevalling :confused: ? Fijn dat je je dochter aankomend weekend mee naar huis mag nemen!

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    hmm ik heb begrepen dat als je het laat draaien door een echte goede deskundige dat het wel oke is.
    En jouw meisje ligt dwars dus hoeft maar een klein stukje.
    Hier in a'dam schijnen echte draai-goeroes te zitten ;)
    Of misschien acupunctuur of drukplekmassage... hoe heet dat ook al weer?

Sonya, wat fijn dat alles goed gaat, dat jij al lekker thuis bent en dat jullie dochter het weekend mag.
    Dat zijn toch positieve berichten! houden zo.

18. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Mieke: fijn dat de controle bij de VK goed was. Ben blij dat mijn kleine meisje 's nachts heel rustig is! Kan mama straks ook lekker slapen dan ;) !

@Maatje: niet zo goed dat je al zolang last hebt van harde buiken! Heb je de VK alweer gebeld of niet?

@Vaam: nou dat klinkt allemaal positief he? Wat voor auto heb je gekocht?

@Iggy: jammer dat de baby van je vriendin niet naar huis mag!

@Bevallingsboek: ik heb van Angela het boek 'Bevallen van je eerste kind' overgekocht en ik vind het wel een fijn boek hoor!

@Noppie: ook fijn dat bij jou alles goed was bij de VK! Jammer alleen dat je dametje nog steeds dwars ligt! Hopelijk gaat ze nog draaien (en dan wel de goede kan op natuurlijk ;) ).

@Sonya: fijn dat je weer thuis bent meid en ook goed om te horen dat het met Royenna goed gaat en dat als het goed is ze het weekend alweer naar huis mag!

Hier net lekker een anderhalf uur in bad gelegen. De kleine meid was ook lekker aan het bewegen. Die vindt dat warme water waarschijnlijk net zo lekker als haar moeder :D ! Ben me aan het bedenken wat ik nu ga doen. Lekker op de bank hangen of ijverig en creatief kaartjes maken?
    En mijn vluchtkoffertje is ook al lekker ingepakt! Dat geeft ook alweer meer rust!

X Esther

19. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Married, vervelend dat je er zo'n angst voor begint te krijgen...Misschien dat de vk idd een deel van je angst weg kan nemen!

Iedereen met een goede controle bij de vk: :thumup:

Sonya, fijn om te horen dat het zo goed gaat!

Eppie, heerlijk als je zo kunt relaxen, geniet er van!

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Je bedoelt dit denk ik: http://www.uvcutrecht.nl/zwangere-zaterdag.php
    Heb het in mn agenda gezet, ik ga er wellicht idd even heen, thanx voor de tip! Welk ziekenhuis wil jij bevallen?

Ik ga me gewoon goed laten informeren en kan het altijd op het moment zelf nog zien. Ik hou iig alle opties open!

Deel Deze Pagina