Pffff! Net een lange wandeling door de sneeuw erop zitten. Keimooi buiten, maar ook stervenskoud! Onze nijno's hebben trouwens de nacht gewoon buiten doorgebracht. Zitten met zn drietjes in een grote ren met een huisje op ppaaltjes. Huisje vol met stro gepropt, maar de dames zitten liever buiiten te vernikkelen geloof ik. Ach, ze zien nog niet blauw gelukkig. @Boek 'veilig bevallen' Vond ik best een aardig boek, maar idd met name als je thuis wil bevallen. Over zkh wordt bijna niet gerept. Maar aangezien ik thuis wil bevallen is mij dat niet zo opgevallen. Lijkt me idd minder geschikt om te lezen als je dat niet van plan bent, maar veel van de tips zijn toch ook dan wel handig denk ik. @controles VK Bij mijn vk praktijk zijn de controles geloof ik vanaf week 28 om de twee weken en vanaf week 36 iedere week. @voedingsbh's Ik heb er twee gekocht bij de Hema. Niet zo heeeel erg ondersteunend, maar had erger verwacht. Wacht ff af of de borstvoeding gaat lukken en welke maat ik daan heb en dan koop ik geoon een goeie. Hier zit een vestiging van any-body. Is een zuster-iets van de Prenatal met net iets meer service en kennis, maar verwijzen je eventueel ook naar de Prenatal als daar een vergelijkbaar product te koop is dat goedkoper is dan het merkproduct. @bevallingsshirt Heb twee big-shirts en twee pyjama's. De shirts kon ik helaas niet vinden met knoopjes dus vandaar twee pyjama's erbij. Doe ik er daar 1 van aan als ik fris gewassen in mn bedje lig met de kruimel voor de 1ste bv-poging. Heb daar al over gedroomd. Dat t nix werd met de borstvoeding, omdat de kruimel niet snapte wat de bedoeling was van die borsten. Moest er vanmorgen wel om lachen toen ik wakker werd, maar hoop dat t in t echie wat beter lukt! @Sofie Van harte! (en shop ze) @Mieke Oei! Zei jouw vk dat een drukke beeb 's nachts ook na de bevalling druk kan zijn? Ga dr meteen wat meer op letten hoe druk deze kruimel 's nachts precies is! Volgens mij wordt t wel rustiger dan een paar weken terug. Hoop t maar! @Noppie Hoop voor je dat je kleintje gaat draaien. Zou ook opzien tegen een keizersnee. Heeft de VK het niet gehad over proberen de kleine te draaien nu er nog n btje ruimte voor is? Ow, ik lees dat je daar al over hebt gedacht. Tja, brengt idd ook weer rissico's met zich mee. Misschien dat het belletje helpt. @Sonya Super dat het zo goed gaat met Royenna! @Eppie Deze kleine vindt het bad ook helemaal geweldig. En de douche is het toppunt van leuk volgens mij. Dan is het net een kermis in mn buik. Denk zelf dat dat door het geluid van de druppels komt op mn buik. @Maatje Verveldn joh! Heb dat een paar weken terug ook gehad. Vk vond dat t niet langer dan 1a2 uur mocht duren (vooral met krampen erbij en zekere regelmaat) dus hou het maar goed in de gaten! Lekker rustig aan doen en goed je adem naar je buik laten gaan, vasthouden en langzaam weer uitblazen. Krijgt je kleintje wat meer ruimte en dan voel je misschien ook wel weer wat bewegen want t wordt toch krap daarbinnen met die harde buiken. Sterkte en probeer je maar niet te veel zorgen te maken (makkelijk geschreven ja, weet ik )! @Maka Dat uitscheuren is ook waar ik het meest tegenop zie. Ben nu ook een week met de olie aan de slag en ook ik heb het idee als ik daarmee aan het masseren ben; tjeeeee, dat gaat noooooit passen! Maar heb wel t gevoel dat die olie helpt. Als het zover is gooi ik gewoon dat hele flesje naar binnen. Beetje wildwaterbaan effect met olie! (@Mieke, als je eenmaal begonnen bent merk je dat het toch wel wat minder prettig is dan zelfbevrediging, vond t zelfs behoorlijk pijnlijk in het begin ) @Uk Fijn joh dat Ferry is overgeplaatst! Ik ga zo langzaamaan maar eens kijken wat er in de diepvries te vinden is aan voedsel. Vrouw heeft een late dienst dus moet mezelf zien te redden (kook bijna nooit, verwend hè! ). Maatja, ik zal ondertussen voor je duimen dat het vanavond beter gaat!
@Boek Beatrijs, ik pik er ook uit wat ik wil weten en neem niet alles even serieus/zwaar. De bedoeling is nog steeds poliklinisch bevallen. @Perineummassage, niet eerder van gehoord. Helpt dat? en wanneer moet je dan beginnen? @Mieke, gefeliciteerd met het knoop doorhakken van je verlof. Moet wel lekker voelen toch? Ik heb nu ook geregeld dat ik vrijdag niet op kantoor hoeft te zijn. Alleen nog donderdag. @Maatje, balen van de krampen. Had je nog contact gehad met je vk? @Married, Fijn dat je weer wat gerustgesteld bent door de vk en dat ze een aantal belangrijke details al voor je heeft genoteerd. Kwa tv vind ik het doorgaans nogal dramatisch slecht wat erop is. Kom vaak niet verder dan de wereld draait door en Pauw en Witteman. Ik erger me ook mateloos aan al die reclameblokken. We kijken vaak gedownloade films. Gisteren the Bucket List met Jack Nickelson. Een erg leuke film. Desperate Housewives vind ik wel leuk en ik wil zeker een uitgedijde Gaby met 2 kids zien. Is dat dat model van de magnumreclames? @Daffie, jammer dat je niet de keuzevrijheid hebt kwa bevallen en kan me voorstellen dat je zo'n ombouwactie van je huis niet heel praktisch vindt. @Uk, wat goed nieuws dat Ferry is overgeplaatst. Hoeft hij nu niet meer in de couveuze? @Sofie, heerlijk dat je bent geslaagd met shoppen. Zelf heb ik vandaag flink online geshopt. Op zich aan te raden, maar je moet ook oppassen dat je het niet te bont maakt. Had het boxkleed al gekocht en nu stofjes uitgezocht voor gordijnen. Die ga ik zelf maken. Heb een aantal geschikte internet stoffenwinkels ontdekt waar je ook delfstblauwstoffen kunt bestellen. En goedkoper dan gemiddeld in de winkel! Hopelijk heb ik het voor het weekend in huis en kan ik dan lekker aan de slag.
Zo, na het shoppen voelde ik me zo goed dat ik maar een nieuwe buikfoto heb gemaakt Normaal is de titel "Buikje XX weken", maar dat buikJE mag er wel af, ik vind t zelf een hele buik :-s Ook een foto van Kerst in NL met mn ventje. Ik ga de kachel aanmaken en dan lekker niksen: mn vent kookt voor me vanavond! Nou ja, koken.. Hij vroeg wat ik graag wilde eten en ik zei.. Pizza! haha Als een klein kind wat mag kiezen wat hij eet op z'n verjaardag; frietjes hihi Fijne avond dames! @Maatje: hou je ons op de hoogte? Ik steek een kaarsje aan dat je je beter mag voelen! Sofie
Sofie, gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk dat je lekker bent gaan shoppen, daar kun je echt blij van worden! Mooie buik trouwens! Sonya, wat fijn dat je weer thuis bent en dat Royenna al zo snel mag volgen! Dat is echt geweldig nieuws! Uk, wat fijn dat Ferry nu in Haarlem is en dat het zo goed met hem gaat! Sterk mannetje hoor! Married, gelukkig heeft de vk je zorgen over de bevalling min of meer weg kunnen nemen. Ik herken het wel een beetje. Ik ben op zich niet bang voor de bevalling of voor de weeën, maar meer voor het onbekende en voor het eventueel moeten krijgen van een prik/infuus of keizersnee ofzo. Ben benieuwd hoe de informatieavonden zijn. Wanneer ga je erheen? Maatje, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Gewoon je vk bellen hoor, als je zoveel harde buiken hebt en je kleine maar zo weinig voelt. Je kunt beter voor niets bellen dan achteraf denken 'had ik maar gebeld'... Succes meid! Daffie, jammer dat je sowieso in het ziekenhuis moet bevallen, maar ik zou ook niet de hele huiskamer willen verbouwen... Caro, leuk zeg, delftsblauwe stof voor de gordijntjes! Wat goed dat je ze zelf gaat maken! Ik ben best creatief, maar gordijntjes maken is toch echt niets voor mij... Gisteren op kraamvisite geweest, even de kleine van Joriks neef bewonderen. Wat een schatje, zeg! Ik kan niet wachten tot ik ons mannetje vast kan houden! Vandaag weer veel te druk geweest. Ben de hele dag misselijk geweest, en toch druk in de weer (nesteldrang). Heb het huis vol hangen met babykleertjes om te drogen. De box is eindelijk geleverd, die heb ik samen met mijn vader in elkaar gezet. En verder nog flink aan het schoonmaken geweest. Straks partneravond op zwangerschapsgym. Mijn vriend heeft er zo veel zin in (NOT). Ach, zo erg zal het vast niet zijn... Ik wens iedereen een fijne avond!
Caro, ik had stof besteld bij www.destoffenstunter.nl Leuk he die stofjes. Heb daar wat besteld voor schoonmoeder die gaat zo'n quiltsloopje maken voor het wiegje, vandaar dat ik er ook wel eentje wil voor het ledikantje. Ik denk dat ik die toch wel ga bestellen hihihi. Kan ook als speelkleed fungeren en in de box liggen als dekentje of zo. Oh er is ook zoveel leuks. Goed dat je vrijdag lekker thuis kunt werken, dus donderdag je laatste dag. Heerlijk moet dat toch voelen. Ik ben ook echt blij dat iedereen nu op de hoogte is, zat er mee in mijn maag en werd er nog wat onrustig van. Maar nu heb ik echt iets om naar uit te kijken. Alhoewel ik mezelf ken en toch vaak online ben en dan weer mijn mail zie en een opdrachtje die ik toch nog wel even tussendoor kan oppakken... Iloiza, hier staat de box nog niet hoor. Ach die is toch zo in elkaar gezet. maar wel lekker dat ie er is.
Ik moet nog bijlezen maar laat al even weten hoe het in het ziekenhuis was. Ik heb anderhalf uur aan de monitor gehangen en er is opnieuw bloed afgenomen. Na lang wachten op de gyne kreeg ik te horen dat het toch wel een lichte vorm is van zwangerschapsvergiftiging, mijn bloeddruk was weer wat hoger dan vrijdag... dus ik zal echt volledig moeten rusten. In theorie niet haalbaar met een eigen zaak dus het is hier nu volledig stressen over wat en hoe de volgende weken Enerzijds is de zaak nu nog 2 maanden sluiten financieel niet haalbaar maar anderzijds wil ik Buiksmurf ook niet in gevaar brengen... Het was heel erg druk op de afdeling Materniteit en ik ben voorlopig naar huis gemogen met een pot om 24u mijn urine op te sparen. Morgen in de late namiddag moet ik dan daarmee terug naar het ziekenhuis en opnieuw aan de monitor. Als ze dan geen of weinig eiwitten vinden in de urine, mag ik naar huis op voorwaarde dat ik volledig rust. In het andere geval zal ik toch in het ziekenhuis moeten opgevolgd worden Ik heb nu ook een bloeddrukmeter mee naar huis gekregen en moet de waarden morgen meenemen...
@mieke, eppie en martine: een Seat Toledo. Ik kan hem vrijdag gaan halen, dus heb er helemaal zin in. @ Martine.....Dus wel een berichtje bij 38 weken he buddy hihi. @eppie: ik heb mijn koffertje ook al klaar staan.....maar de inhoud zit er nog niet in hihi. @maatje: nog steeds harde buiken? Ik hoop voor je dat het gezakt is. @noppie: hopelijk gaat het straks een stuk beter als de site is vernieuwd. Ik hoor het zo vaak dat mensen een heel verhaal getypt hebben en het dan ineens kwijt zijn....heel frustrerend. Ik ben meer mutsig van mezelf, door bijvoorbeeld een fotoalbum tussendoor te openen......tja en dan is het weg getypte tekst . @Sonya: wat een fantastisch vooruitzicht dat de kleine waarschijnlijk ook al van het weekend naar huis mag . @karina: goed dat je aan jezelf denkt en heeeeeeeeeel fijn dat je daardoor dus eerder met verlof kan . @Sofie: ik hoor iedereen je feliciteren, maar heb ik overheen gelezen ben ik bang. Maar bij deze VAN HARTE GEFELICITEERD! @maka: Ik heb ook een uitleg gekregen over de pirineummassage, leek me op zich wel wat, aangezien ik ook niet echt happy wordt van de gedachte aan uitscheuren, maar heb een probleempje....ik kom er dus echt niet bij . De kleine ligt helemaal met zijn billen tegen mijn ribben, waardoor ik niet goed voorover kan buigen. En om het nou aan mijn vriend te gaan vragen .....tja, dan kan ik mijn lag echt niet houden hoor. @mieke: en ik snap jouw insteek ook wel hoor, maar zo moet je het echt niet zien. In andere landen is het maar heel normaal en is het percentage van inscheuren een stuk lager. @married: is die van jou al helemaal ingedaald? Ik kreeg vanmorgen ook te horen dat die van mij al een stukje was ingedaald, maar dat dat normaal pas bij de 36 weken gebeurt. Ze vertelde er wel bij dat hij nog een stukje terug kon komen. Maar jij bent pas 33 weken en 2 dagen......is er nu een kans dat je eerder gaat bevallen dan? @daffie: hopelijk blijkt alles goed te zijn op de echo. Is weer spannend dus. @uk: dat is goed nieuws! Nu op naar de volgende stap....en dat is lekker naar huis, naar zijn pappa en mamma. @Sjors: vervelend he...dat maagzuur. Heb ik ook regelmatig last van 's nachts. Eergisteren werd ik zelf wakker en kon ik nog net voorkomen dat ik het zou overgeven....ech heel smerig . Rennie's liggen standaard langs het bed en helpen gelukkig nog wel, maar ja, als je wakker word en het komt ineens omhoog doe je daar dus niks aan. @married: gelukkig dat je weer een beetje gerust gesteld bent en dat ze ook meteen je prikangst genoteerd hebben. En hoe meer info je van deskundigen krijgt des te beter (alhoewel...teveel info kan ook erg verwarrend zijn natuurlijk ). @suske: mochten de nijntjes toch blauw worden, maak dan een foto....kiddo's vinden gekleurde dieren geweldig @caro: met die massag moet je volgens mij beginnen tussen de 34 en 36 weken (zie het briefje even niet). @sofie: mooie buifoto (ook mooi setje) En hele leuke foto van jou en je mannetje. @scoobje: wat een stress zeg . Kan me helemaal voorstellen dat je hier niet op zit te wachten met een eigen zaak. Veel sterkte meid.
@Maatje: fijn dat je schoonvader Justin van school gehaald heeft! Voel je je alweer wat beter? Nog niet echt lees ik. Ik hoop dat je de VK nog te pakken hebt kunnen krijgen! @Karina: Lekker hoor dat je eerder met verlof kan! Alleen de reden waarom is dan weer wat minder! Gezellig dat je hier weer wat meer komt meekletsen! @Maka: dat wordt voor jou lekker slapen dan vannacht in je nieuwe bedje! @Mieke: goed dat je een datum hebt gesteld voor je verlof. Dan kun je ook gaan aftellen. een soort van zelfbevrediging met die massage olie! Van welk merk is die olie eigenlijk? @Married: wat fijn dat de VK je wat betreft de bevalling wat gerust heeft kunnen stellen! Mooi dat je mannetje goed groeid en dat ie al helemaal is ingedaald. Mijn kleine meisje ligt ook al vast met haar hoofdje in mijn bekken! Goh en je krijgt straks nog een extra echo ook ? Wat een straf! @Daffie: jij ook al een extra echo ? Jammer dat je nu in het ziekenhuis moet bevallen. Zeker als je je had ingesteld op een thuisbevalling! Maar ik zou ook niet het hele huis gaan verbouwen om beneden te bevallen! @Uk: wat goed dat het beter gaat met Ferry en dat hij is overgeplaatst naar een ander ziekenhuis! @Sjors: vervelend dat je zoveel last hebt van maagzuur en dat je slecht slaapt. @Sofie: nou zo te horen ben je erg geslaagd met het shoppen ! Een lekking! je hebt een hele mooie buik hoor! @Martine: wat goed dat alles ok was! Dat wordt voor jou aftellen dan he? @Caro: online shoppen is natuurlijk ook een hele goede bezigheid! @Iloiza: wat naar dat je heel de dag misselijk bent geweest! Veel plezier bij de gym! @Scoobje: kan me indenken dat het moeilijk rust nemen is met een eigen zaak. Hopelijk is de uitslag van je urine goed morgen! @Vaam: Ik bedoelde het koffertje met inhoud! X Esther
Eppie, van Aveda! Scoobje, oh dat is toch niet zulk leuk nieuws. Ik hoop heel erg dat het vals alarm is, en dat het nog wat gerekt kan worden hoor. Vaam, leuke auto hoor! lekker hoor je eigen wagentje. En tja misschien ga ik het toch wel proberen, maar vraag me idd af of ik er ook wel bij kom. Anders achterlangs of zo?
Sofie, sorry helemaal vergeten: GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG! Enne, leuke foto's Vaam, veel plezier met je nieuwe auto! Moet mijn koffertje ook nog klaarmaken, heb iedere keer zoiets van, ach we hebben nog tijd genoeg....Maar ja, dat weet je natuurlijk nooit van tevoren... Heb trouwens vandaag het dekbedovertrekje binnegekregen dat bij Babydump 8 weken levertijd had. Heb het toen (2e kerstdag) meteen 's avonds via internet besteld en die gaven aan dat de leverancier pas weer vanaf 5 januari open was. Vandaag was het dus al binnen! Ik was helemaal happy, nu hebben we echt alles in huis! Dus met een beetje geluk kunnen we dit weekend de kamer helemaal afmaken! Als het klaar is zal ik foto's maken.
Sorry dames, amper hier geweest vandaag.. Kamertje van de baby is af Nou ja alleen nog wat leuks voor aan de muur zoeken en de kast terug zetten en de kleertjes wassen etc, maar de rest is af eigenlijk Controle bij de vk was goed, ben 1,2 kilo aangekomen sinds 16 december, in totaal nu 6,9 kilo Bloeddruk 110/60 dus ook netjes.. Over 2 weken weer op controle, daarna om de week..
Hoi, sorry, ik heb een paar dagen gemist. Tsja, de vakantie is voorbij. Nou ja nog zo'n 2 weken tot mijn verlof. De schoonfamilie heeft bij de nieuwjaarsbijeenkomst voorspellingen gedaan over de datum, gewicht en naam van onze kleine.. gek genoeg had 1 persoon de naam geraden die we willen geven als het een jongetje is! Hij heeft echt 1 naam genoemd en dat was m ook nog! Verder wat geruststellende verhalen over bevallingen. Schoonzus zei"het doet pijn maar het is te doen". Nou zulke verhalen wil ik wel meer horen! Gister naar de verloskundige geweest, bloeddruk 123/77 dus netjes. Kindje is al iets ingedaald, maar het meeste komt nog. Volgende afspraak 19-01. Ik heb gevraagd of ze me aanraadde een boek te lezen over bevalen. Ze zei dat het kan, maar dat ik in de cursus op zich de belangrijkste dingen wel geleerd heb. Een andere vk raadde een keer "duik in je weeen" aan. Ik lees binnenkort weer bij en dan reageer ik ook weer. Groetjes!
VoedingsBH's, ik heb ook die bruine van de Hema gekocht. Gewoon de maat die ik nu heb. Maar goed, ik heb ook niet zo'n enorme cup, ben al enorm trots op mijn C-cupje nu hihi Martine, dat is wel lekker dat je weet waar je aan toe bent. Over 3 weekjes al. Hopelijk blijft t tot die tijd zo gaan als nu, of beter natuurlijk! Perineummassage, tja of t echt helpt...? Maar baat t niet, dan schaadt t niet, dus ik doe t toch maar. Ik heb die van Weleda, je kunt beginnen vanaf 34 weken. Dacht eerst ook, oh beetje insmeren, net zoals je buik. Maar t is idd best een beetje pijnlijke bedoening. Je moet vnl die spier masseren en oprekken. Voelt niet echt als zelfbevrediging haha! Gelukkig kan ik er nog wel goed bij. Wow, married is je beeb al helemaal ingedaald zonder te voelen! Das mooi. Volgens mij is ze bij mij nu ook wel bezig, gezien de verhoogde frequentie harde buiken, ongipijn en sinds een paar dagen ook steeds krampen in mijn liezen ... Raar hoor, wat er allemaal met me gebeurt nu, maar ik ga dr maar vanuit dat t er allemaal bijhoort. Ik heb nu wel meer ruimte voor mijn maag. Maar ze kan nog steeds met haar billen van links naar rechts, dus ze ligt iig nog niet helemaal vast, denk ik. Uk, super goed nieuws van Ferry! Is ook wat dichterbij voor jullie neem ik aan. Heerlijk dat ie zo goed gaat. Scoobje, ai dat is heel vervelend zeg. Maar nu toch echt die rust gaan nemen hoor. Kan je man niet een tijdelijke uitzendkracht erbij nemen ofzo voor wat makkelijke klusjes...? Sterkte en hopelijk blijkt je urine morgen goed. Ik heb eigenlijk al vanaf t begin om de 3 weken vk controle, vanwege veel last van kwaaltjes. Volgens mij is t normaal vanaf 30 weken om de 2 weken, maar door een volle agenda zit er nu toch weer 3 weken tussen. Volgende controle+liggingsecho is 12 januari. Daarna neem ik aan iedere week. Heej Karina en Sjors, leuk weer wat van jullie te horen! Karina, lekker dat je eerder met verlof kan, jammer van de reden... Married, ik ga mijn VK ook vragen over die streptococcen B infectie. Er is trouwens ook eeen topic over nu, onder Zwangerschap. Alleen urine controleren, dat lijkt me niet echt afdoende...? Zover ik begrijp is t een probleem als ie in je vagina leeft en dan hoeft ie niet perse ook in de blaas te zitten (al wordt ie zo vaak wel per toeval ontdekt). Mobiel, voel je je alweer wat beter? Fijn dat t kamertje zga klaar is en de controle weer OK! Nou, kannie wachten om naar bed te gaan, toch nog ff volhouden !
Pff jullie kletsen wat af zeg ! Ik heb de laatste week veel last van vaginaal slijm , zal wel normaal zijn hoop ik ? Dan voel ik het ineens zo in mijn slip lopen .. Volgende maandag weer naar de VK , ben eens benieuwd of de kleine al wat ingedaald is .. Ps: heb mijn album wat geupdate ..
Maka, en...en... lekker geslapen Tja gister weer niet gemasseerd, aan de ene kant wil ik het wel doen... om dezelfde reden, baat het niet dan schaat het niet. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel een naar klusje. Bbelly, leuk dat ze bij jullie ook een gokje wagen in de familie. En wel weer heel erg toevallig dat 1 iemand jullie naam heeft geraden. Ik neem aan dat jullie geen krimp hebben gegeven Boek: "duik in je weeën" heb ik ook liggen en ik heb deze cursus dus gevolgd bij Carita Salome. Ik vind het een heel overzichtelijk en duidelijk boek. De cursus was ook zeer leerzaam en heb er toch veel van opgestoken. Dus wat mij betreft een aanrader, boek kost 16,95. En als je besluit deze te bestellen, moet je de blauwe versie hebben, dat is de meest recente uitgave. Mobiel, fijn dat het kamertje zo goed als af is, dat hebben jullie snel voor mekaar zeg. Koffer: hier ook steeds uitstel. Maar zal het maar eens gaan doen. Denk dat ik dat het weekend ga doen. Ik vind dat de doordeweekse dagen zo snel om vliegen, hebben jullie dat ook. En zucht... nu moeten we dus zelf nog het badje aanschaffen.... heb ik daar weer vannacht over liggen dromen. Ik wil eigenlijk al de hele zwangerschap die zilverkleurige van Bebe-Jou. Mannetje begint eerst van... kies jij maar. Toen bedacht ie, kijk eens op de site van de hema... oh daar is het veel goedkoper. Maar nu kan ik toch zelf het badje aanschaffen dan wil ik ook die ik graag wil. Hoezo luxe probleem
Nou gisteren wou de vk mij toch zien. Hartje klopte goed ze vond alleen de harde buiken niet zo mooi. Daarom heb ik een inwendig inderzoek gehad ivm ontsluiten. De tuit die voor je baarmoeder zit staat wel al iets open maar kon geen kwaad. ToZch maar door naar het zh voor een hart fimpje. Alles gelukkig goed de vk van het ziekenhuis dacht dat ik verder was met de zwangerschap dan wij zelf denken. Ze kon wel op de ctg zien dat ik aardig harde buiken heb. Mocht ik het vandaag weer hebben moest ik gelijk kontact met de vk opnemen. Heb wel al een paar harde buiken gehad maar gelukkig niet zo erg als gisteren. Wisten jullie als we nu blaasontsteking hebben en er mee doorlopen dat je dan de bevalling kan vervroegen. Oja een (raar)vraagje. Heb sinds vanmorgen slijmerige witte dikke afscheiding. Herkend iemand dit?
ff een ego berichtje, Ik ga dit weekend naar center parcs . Kado voor mijn verjaardag. Ik heb er een hele mooie zwangerschaps tankini bij gekregen, zodat we veel in het zwembad kunnen dobberen. Ik heb er echt zin in.. lekker een weekendje helemaal rust. We zitten in een huisje naast de plaza, zodat ik nooit ver hoef te lopen. Echt zo lief dat mijn schatje daar aan denkt Hoop wel dat het heel leuk is, want ik ben eigenlijk nog nooit in een center parcs geweest. einde ego berichtje.... Groetjes
Maatje, je bent gistermiddag/avond dus nog even flink op pad geweest. Gelukkig dat de vk je nu streng in de gaten houdt. Fijn dat het hartje goed klopte en dat er met de beep niks is. Hebben ze dan nog aangegeven hoe ver ze denken dat je dan bent? Nee dat wist ik niet vwb de blaasontsteking, maar volgens mij is het nu ook minder goed te traceren wanneer je een blaasontsteking hebt dacht ik. Dat slijm herken ik niet. Maar gister bij mijn controle had ze het wel even over de slijmprop, deze kun je ook in delen verliezen. Dat wil dus nog niet zeggen dat de bevalling meteen op gang komt, dat kan ook pas 2 weken daarna zijn. Dus wie weet.... sterkte en ik duim voor je dat het allemaal nog even goed blijft gaan en zal afnemen.
@ Maatje: Hier al de gehele zwangerschap dikkere slijmerige afscheiding, en dat is heel erg normaal Vk bevestigde dat gisteren ook nog eens, die zei uit zichzelf al, dat ik er last van kon gaan krijgen, maar ja dat had ik dus al