Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Maatje, goed dat ze je toch even helemaal gecontroleerd hebben, ben je toch weer gerustgesteld.... Ik hoop voor je dat het u een beetje rustig blijft, want het is toch nog een beetje te vroeg!
    Die afscheiding herken ik niet, kan ik je dus niet mee helpen..

Anne, veel plezier bij Center Parcs, geniet er lekker van!

Is het bij jullie ook zo koud? Toen ik vanmorgen Levy naar de creche bracht was het gewoon nog -9 :confused: . Mijn man zei dat toen hij vannacht rond 1 uur thuiskwam het -18 was......Er ligt hier trouwens ook nog steeds een flink pak sneeuw, is echt nog steeds genieten! Al durf ik bijna niet naar buiten omdat ik bang ben dat ik val :rolleyes:

2. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Eppie: oh..had je het over een gevult koffertje :) ;). Ik heb die van mij van zolder geplukt en ga er van de week maar eens aan beginnen. You never know!

@Maatje: gelukkig dat alles goed was met de beeb. Ben trouwens ook wel reuze benieuwd hoever ze denken dat je bent dan?
    En bij mij is het voornamelijk waterachtig, wat ik verlies.

@Anne: wat een superleuk kadootje. En centerparcs is echt leuk hoor. Lekker zwemmen en relaxen (niet te veel van de glijbanen af met die dikke buik he ;)).

@Angela: Hier was het vanmorgen -6 graden, dus al iets minder dan bij jou. Sneeuw ligt hier nog wel steeds en het sneeuwt overigens nu ook.

3. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Ik denk dat ik ga voor de wildwaterbaan en dan op je buik er vanaf.. haha.... :D :D

nee hoor, gewoon rustig wat zwemmen. Dat glijbaan gedoe laat ik wel aan anderen over! :)

4. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Mieke: bedankt voor de tip! :D Hihi, luxe probleem qua badje betreft. Lekker het zilveren badje bestellen hoor. Staat toch wel erg leuk bij de rest van de babykamer!

@Angela: vond het ook al raar dat er op een dekbedovertrekje 8 weken levertijd zat! Mooi dat je het al binnen hebt! :D Enne, ik wil wel graag foto's zien van het kamertje he ;) ?
    Ben nog niet buiten geweest, maar het zal vast wel heel koud zijn! Ik ben ook heel erg bang dat ik val en dat zou ik niet graag willen na dat trapvallen incident ;) !

@Mobiel: mooi dat je kamertje af is! En heeft Tim al in het grote bed geslapen? Ook goed om te horen dat alles ok was bij de VK!

@Bbelly: das wel gek dan, dat iemand jullie naam voor een jongen goed geraden heeft. Wat fijn dat alles goed was bij de VK! :D Vraag me af hoe die VK het voorstelt: duik in je weeën?

@Maka: mijn meisje ligt ook al helemaal ingedaald en daar heb ik weinig last van gehad. Fysio zei dat als ze eenmaal ingedaald was, het bekken ook weer wat stabieler zou zijn en ik misschien wel minder pijn zou hebben!

@Loeka: wat een mooi buikje en een hele mooie 3d echo!

@Maatje: fijn dat je gisteren nog even naar de VK en het ziekenhuis bent geweest. Ben je zeker wel weer wat meer gerustgesteld?! Ik wist dat trouwens niet van die blaasontsteking!

@Anne: geniet maar lekker van je weekendje Center parcs. Je mannetje heeft ook wel aan alles gedacht he? ;) :D Op je buik de wildwaterbaan af! Ik zie je al glijden ;) !

Ik had me eigenlijk voorgenomen om te gaan zwemmen, maar ja, lag zo lekker warm in mijn bedje vanochtend dat ik maar heb besloten om niet te gaan! Hoezo lekker lui he ;) ? Ga vanmiddag naar mijn moeder en dan komt mijn kleine nichtje Loes ook, want mijn moeder moet oppassen! Dat wordt dus lekker even knuffelen met die kleine hummel!

Gisteren trouwens voor 23 januari met 2 vriendinnen lekker een dagje Sanadome met massage geboekt. Jeetje wat een verwennerij allemaal :D ! Kan nog tot 2 dagen van te voren kostenloos annuleren, dus mocht ik ineens vroeg gaan bevallen?!

X Esther

5. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Eppie, ik kan me voorstellen dat je na van de trap te zijn gevallen nog voorsichtiger bent geworden. Ik kom er gewoon niet onderuit, vind het voor Levy niet leuk als hij vanwege de sneeuw niet naar de creche zou mogen, maar aan de andere kant, wat niet kan, dat kan niet.
    Sanadome, klinkt wel heel erg goed...... zucht, mag ik mee? Maar dat bevallen voor die tijd zal wel meevallen toch? Dan zou je een maand te vroeg zijn! Hou nog maar lekker binnen, die kleine!

6. @Sofie, mooie buik hoor! Smaakte de pizza?

@Iloiza, hoe heeft je vriend de partneravond ervaren? De mijne mag er vrijdagavond aan geloven. Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe het gaat zijn.

@Mieke, die site heb ik ook gebookmarkt! Hier hebben ze ook die stof met gras-bedrukking en een leuke camouflagestof. Leuk-leuk. Ik keek gisteren op
    http://www.destoffenkraam.nl/pagina.php ... l&concept=
    bij de fournituren hebben ze ook leuke sierbanden die goed gaan bij delftsblauw. Leuk voor lampekapjes en van alles eigenlijk.
    Een andere site:
    http://www.onlinestoffen.nl/index.php?page=1
    De prijzen zijn ongeveer hetzelfde.
    Wij hebben de box ook nog niet staan. Dat doen we wel als het zover is.
    Enne, inderdaad gewoon het zilveren badje bestellen hoor!

@Scoobje, jeetje zeg dat is balen. Hopelijk hoef je vandaag niet in het ziekenhuis te blijven. Je hebt helemaal gelijk dat Buiksmurf niet in gevaar gebracht mag worden. Sterkte.

@Vaam, gefeliciteerd met je auto. Leuk hoor!

@Angela, had voor oud en nieuw toen we in een huisje in de bossen zaten wel zo'n tas samengesteld. Maar die was niet zo uitgebreid als ik zou willen. Ook alweer uitgepakt. Dus ik ga vandaag weer beginnen met een nieuwe tas.
    In Limburg zou het inderdaad heel koud worden. Hier nog geen sneeuw, maar het voelt wel koud buiten. Ik ga ook vandaag niet de hort op.

@Mobiel, goede waarden hoor bij de vk. Vooral je gewicht klinkt wel goed.

@Maka, lekker geslapen ;) ?

@Maatje, fijn dat de harde buiken minder zijn dan gisteren. En ook goed dat je nu extra in de gaten gehouden wordt. Hoeveel verder denken ze nu dat je bent in je zwangerschap?
    Dat van de blaasontsteking wist ik niet.
    Die afscheiding had ik ook, maar al wat langer. Had er verder niet zoveel last van, maar ik wilde een schimmelinfectie uitsluiten ivm aankomende bevalling. Bleek het toch een lichte candida te zijn :oops: :oops: . Heb nu vaginale pilletjes. Na de eerste waren de klachten al over.
    Maar je kunt ook om andere redenen slijm hebben. Zoals Mieke schreef de slijmprop. Hou het in de gaten en laat het je vk weten nu je toch zo in de gaten gehouden wordt.

@Anne, veel plezier in center parcs!

@Eppie, lekker hoor zo'n massage!

Vanochtend om half negen hadden we de kraamzorg voor de deur voor een intake. Ik krijg 49 uur. Het was gelukkig een heerlijk nuchter mens. Geen ingewikkelde eisen. Het enige is dat het bed nog omhoog moet en dat wordt nog wel een hele klus. De thuiszorgwinkel schijnt bij ons op de hoek te zijn dus daar maar even informeren.

7. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi Meiden

Yes hier ook sneeuw vandaag, Jasmin vind het geweldig.

Caro: leuk dat je de laatste spulletjes nu ook hebt gekocht.

Sofie: mooi buik hoor.

Iloiza: leuk dat je box er is, en hoe was de partneravond ?

Scoobi: dat is niet zulk leuk nieuws meid, ik duim voor je dat je vandaag niet hoefd te blijven.

Vaam: zeker over 3 weken een berichtje, kan alleen als ze beginnen nog wel 3 dagen duren.
    Leuk autotje.

Mobiel: dat heb je snel gedaan, fijn dat alles goed was.

Maatje: fijn dat alles tog nog rustig bleek, die afscheiding heb ik ook wel gehad.

Eppie: heerlijk massage.

martine

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mieke; lekker het badje kiezen die je echt wilt, als het geld je niet uitmaakt dan....hebben wij ook gedaan. Heb toen wel bij de Hema gekeken, maar vond ze toch niet zo leuk ;) Wij hebben ook die van bebe-jou, maar dan die met het slaapbeertje erop.

Maatje; gelukkig dat je toch even naar het ziekenhuis bent geweest, dan wete je in ieder geval weer iets meer. Kan het niet een deel van de slijmprop zijn. Gisteren werd mij verteld dat dit een slijmerige iets was ;)

Anne; ik vindt centerparcs altijd heel leuk hoor, veel plezier alvast :D

Eppie; klinkt lekker zo'n dagje sanadome....veel plezier vanmiddag met je nichtje :D

Caro; wij dachten ook dat het een hele klus met onze boxsprin zou zij om hem omhoog te zetten, maar dit viel achteraf toch nog mee.

Wij zijn vanmorgen al naar de tandarts geweest voor controle. Mannetje mag nog een keer komen, want die heeft een gaatje. Bij mij gelukkig alles weer in orde :D
    Vandaag beetje opruimen in huis en wat aanrommelen. Naar buiten ga ik echt niet meer , want naast de sneeuw begint het hier nu te regenen en het vriest nog steeds, dus het zal wel glad zijn! Lekker warm binnen blijven dus.... ;)

Daffie

9. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Zag dit berichtje gisteren in de wachtkamer van het ziekenhuis.

Beste dames,

De stelling luidt dat bij hoogzwangere vrouwen de hormonen invloed zouden hebben op het IQ. Deze stelling wil BNN onderzoeken door een groep van 50 hoogzwangere vrouwen deel te laten nemen aan één van de panels in de studio tijdens de live-uitzending.

Wij zoeken vrouwen, die ten tijde van de opnames/uitzending op 28 januari, minimaal 34 weken zwanger zijn, en het leuk vinden en om die dag in de studio te Hilversum deel te nemen aan De Nationale IQ test 2009.

Indien je het leuk vindt om mee te doen kan je jezelf aanmelden door jecontactgegevens (naam/adres/woonplaat/+mobiele nummer) te mailen naar jurjen.simmelink@eyeworks.tv Er wordt dan z.s.m. meer informatie toegezonden.

Vriendelijke groet,

Jurjen Simmelink

Productie Eyeworks

1059 CP Amsterdam

T 06 15 84 03 54

F 020 346 37 38

E jurjen.simmelink@eyeworks.tv

10. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    He martinenur,

dat berichtje had ik vorige week ook gelezen in de wachtkamer van de verloskundigepraktijk hier! Vind alleen Hilversum vanuit Nijmegen ( Beuningen moet ik zeggen haha) iets te ver op het moment.......maar wel leuk om aan mee te doen als je in de buurt woont!

11. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Goeiemorgen meiden!

Ben redelijk happy: kom van de gynéco af.. Viel me mee, aangezien ik een rotgevoel had van de afgelopen 2 keer toen er vanalles was.

- Meisje is goed op gewicht: 2,5 kilo Hoera! Al was het wel moeilijk precies te zeggen, omdat dr koppie al zo laag lag.

- Ehhh ik heb al ontsluiting :-s 1 centimeter zei ze. Moest gewoon veel rusten (doe niks anders haha) en ze zei dat ik wel braaf was geweest de afgelopen tijd, aangezien ze nog lekker binnen zat. Nu nog 2 weken (tot 37 weken) de remmers slikken, daarna wordt het stopgezet. Dat wil niet zeggen dat ze dan komt, maar dan mág ze komen ;)

Ben dus prima tevreden! Liep helemaal met een smile naar buiten ;)

Heb een voedingskussen gekocht voor maar €13,-! Lang leven de solden in België! En dan met een hoes van de HEMA erbij (fijn dat ze die hebben in België, die zou ik namelijk wel missen!). Ook de voedingsbh's gewoon van de HEMA, vond ze namelijk erg mooi! En gewoon mijn cupmaat nu. Aangezien ik niet veel ben aangekomen (4kilo, waarvan de kleine 2,5) is er niet veel "gegroeid" ;)

@Mieke: ik heb ook het bebe-jou badje, de bronze (zilver/bruin?) versie en hij is werkelijk schitterend!

@Anne: Center Parcs? Geniet ervan! Je kan er in ieder geval lekker tot rust komen vind ik.. Zeker nu de schoolvakantie's afgelopen zijn, anders stikt het er van de kids int zwembad! Maar mij lijkt het wel wat nu hoor!

@Eppie: ook jij lekker genieten!

@Daffie: fijn dat je tanden in orde zijn! Ik loop hier al vanaf begin zw-schap met een (ehh hoe heet dat in het nederlands :-s) ehh geen vulling, maar een tijdelijke oplossing. Die is tijdens mn zw-schap vreselijk geslonken en nu bijna weg! Dus zodra de kleine er is maar snel gaan! Mocht ie nu weggaan, zit ik op zn zenuw en dat lijkt me op dit moment niet echt lekker :p Zenuwen heb ik al genoeg haha

@Caro: Pizza was echt heerlijk! Had ik ook echt zin in.. Of ik hem werkelijk mocht met mn dieet weet ik niet, maar je bent maar 1 keer jarig hahaha ;)

@Scoobje: dat is lastig zeg, als je zo'n keuze moet maken.. En ik was meteen verliefd op je woordje: buiksmurf! hihi Die ga ik ook introduceren bij mn franstalige vriend hihi

@Vaam: leuk hè, een nieuwe auto! Ik probeer hem juist te verkopen, maar dat is nogal lastig deze tijd..

@Maka: en? Hoe was je bedje?

Ik ga een beetje rusten; die kleine beweegt echt alsof ze eruit wil komen door mn navel!

Nog 1 vraagje: waar laten jullie de kleine in slapen in het begin? Ben wat de weg kwijt.. Slaapzak en nog iets? Wat dan? Dekbedje? Help!

Liefs allemaal!

Sofie

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier net even de deur uit geweest, lopen naar het winkelpleintje.
    Op mijn gympies, want die hebben een rubberenzool.
    Heel langzaam gelopen en dat ging prima.
    Tja moet toch rookworst hebben voor de zuurkool van vanaaf!
    Vond het wel koud maar niet heel erg. Vind dit zulk heerlijk weer.
    Hier ligt nu wel een dun laagje wit buiten.

Caro, leuk die sites, ga er eens in duiken.

Angela, Levy geniet natuurlijk ook met volle teugen.
    Ik moet zeggen dat ik het net even lekker vond om een frisse neus te halen.
    Anders komen die muren ook zo op me af.

Martine, leuk die oproep voor de IQ test... zou ik best aan mee willen doen.
    Maar alleen wanneer er meerdere van hier ook gaan en we dus gezellig samen gaan.

Daffie, fijn dat je niks had op controle bij de tandarts hoor!
    Ik heb gelukkig ook bijna nooit wat. Hoe vond de tandarts je tandvlees, want dat schijnt tijdens de zwangerschap wat zwakker te zijn?

Sofie, niks doen en gister dan... toen heb je toch flink geshopt :) ;)
    Maar wel fijn dat het goed was. En al 1 cm :confused:

Nou meiden, ik ben overstag door jullie hoor, ga dat badje kopen.
    Eerst even de kidsfactory bellen of ze hem daar ook hebben, want ik kan binnenkort de kinderstoel daar ophalen, die is eindelijk (bijna)binnen.

13. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Ow ja, beginnen jullie mannen ook "schrik" te krijgen?

Hiero heeft hij een paar uitnodigingen voor feestjes en restaurants gekregen, maar hij is zo bang dat ik ga bevallen en dat hij dan niet bij me is! haha hoe lief..

Heb wel gezegd gewoon door te gaan met zn leventje; als hij moet werken en het begint heeft hij ook een half uur nodig om thuis te komen dus..

Maar hij zei wel dattie niet zou drinken op zo'n avonden.. ben benieuwd ;)

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen!

Vandaag heeft Buddy Dayenne haar rijexamen, toch?.. Succes meis!

De kraamzorg is zojuist langsgeweest voor de intake. Zoals de meesten hier hebben we recht op 49 uur kraamzorg (+ bevallingsuren indien ik thuis beval).

Ook heeft ze even ons bed bekeken en gelukkig.. hij is hoog genoeg! Dus geen gedoe met klossen of bierkratjes! :-D

Ze vond de babykamer er erg leuk uitzien en het ledikantje etc. voldoet aan de eisen (had ook niet anders verwacht).

@ Iloiza, de eerste infobijeenkomst (kraamsuites Diak) is op zaterdag 17 januari.

@ Scoobje, sterkte meis, lijkt me echt een kl*te situatie waarin je nu zit. Maar idd, alles voor de beeb. Sterkte!

@ Vaam, dat ie nu al is ingedaald schijnt helemaal niks te zeggen. Ik kan alsnog tot 42 weken doorlopen. Het is idd wat vroeg bij 33,3 weken, maar het is niet ongebruikelijk en het zegt volgens mij vk niks over het tijdstip van bevallen.

@ Mieke/Maka, kun je die olie gewoon bij de drogist kopen? Ik vind het wat maf, maar wellicht ga ik het ook eens proberen :)

@ Maka, mijn beeb kan nog wel om zn as draaien (ene dag voetjes rechts en de volgende dag weer links bijv), maar toch schijnt ie ingedaald te zijn. Ik zal het strepto-topic even zoeken trouwens. Heb mn HA nog niet gebeld trouwens (vergeten :oops: )

@ mobiel, fijn dat het kamertje af is!

@ Boek 'duik in je weeen', daar wordt bij ons uit verteld op de gym. Klinkt op zich wel duidelijk allemaal, wellicht bestel ik hem wel.

@ Anne, veel plezier bij CP!

@ maatje, fijn dat het goed was! Maar wel apart dat ze denken dat je al verder in je zws bent..

@ koffertje, staat klaar! maar uhh... nog wel leeg ;)

@ Eppie, jouw meisje dus ook al helemaal ingedaald? Ook geen indalingsweeen oid gehad? Lekker hoor naar Sanadome!

@ martinenur, wel grappig dat van BNN! Maar denk niet dat ik me opgeef hoor...

@ Sofie, fijn dat je meisje goed groeit. Vervelend dat je al ontsluiting hebt, maar rust idd maar lekker veel!
    Mijn mannetje gaat heel de maand februari niet drinken hebben we afgesproken, haha

@ tv programma's, naast Despie (zoals Mieke het noemt :)), kijk ik ook graag naar de Reunie, Boer zoekt vrouw, That 70's show en dat soort dingen.

Liefs van mij!

15. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: dank voor jouw geruststelling over het draaien! Misschien ga ik nog wel naar zo'n goeroe toe!

@ Mobiel: voor de lijst: maandag 12 januari heb ik een liggingsecho. Zou jij dat willen toevoegen als je tijd hebt? Thanx beeb!

@ Married: ja, die bedoel ik ja. Ik ga daar poliklinisch bevallen. Als er geen plek is dan ga ik naar het Antonius in Nieuwegein. Fijn dat alles goed is met je beebje!

@ Maatje: goed dat je je hebt laten controleren!

@ Karina: wat balen dat jullie groei een beetje stagneert. Goed dat je nu eerder met verlof gaat!

@ Maka: afgelopen weekend maakten mijn vriend en ik zowaar sinds maanden weer een wipje. Dat ging zo moeilijk dat ik ook dacht: 'als die piemel er al niet meer in past, hoe moet die beeb er dan ooit uit :confused: :confused: :confused: ?!?

@ daffie: jammer dat je naar het ziekenhuis moet, maar ja, je kan maar beter niet onnodig risico's lopen?

@ Uk; wow, wat een goed nieuws over Ferry! Gaat inderdaad snel ineens. Zal wel eventjes wennen zijn voor jullie. Opnieuw vertrouwen opbouwen met de profs enzo?

@ Caro: wat leuk dat je zelf je gordijnen gaat naaien.

@ Scoobje: poeh, dat is niet niks allemaal. Je gezondheid en die van de beeb staan toch voorop hoor meid.

@ Vaam: veel plezier met je nieuwe auto, geweldig!

Hier ook een mooi dun laagje poedersneeuw en een zonnetje. Echt schitterend weer. Vandaag mijn eerste dag verlof :) . Vanmorgen mijn auto weggebracht naar de garage, ivm die ruitenwissertoestand. Ben benieuwd.
    Gister afscheid genomen van mijn collegae. Kreeg een geweldige tas kadootjes mee voor thuis om uit te pakken. Zooooooo lief: boek Midas Dekkers, E-oor knuffel, rompertje, 3x sokjes, chocola, sokken voor bevalling, douchespul, een fotoalbumpje, 2 knisperboekjes, een washandje enzo. Echt geweldig.
    Heb vanmiddag een afspraak met een vriendin, vanavond zw-gym en mijn vent is ziek thuis. Dus dat wordt nog een drukke eerste verlof-dag....

16. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Sorry dames dat ik al zo lang niets meer van me heb laten horen.

Hoe is het hier met iedereen?

Maatje: gelukkig dat je gerust gesteld bent. En van die afscheiding, ik heb ook van die slijmerige proppen.

Ik zal ook ff een update van mezelf geven:
    Ik ben 15 dec gestopt met werken op advies van de gyn. Ik voelde sinds dat weekend verminderd leven en moest dus heel rustig aan doen.
    Sindsdien heb ik meer rust gekregen en voel ik me een heel stuk beter.
    Alleen mn suiker is nog wat aan de hoge kant (weet niet of jullie je dat verhaal nog herrinneren). Net voor de kerst geprikt en maandag de uitslag gehad. Nu moet ik daarvoor donderdag weer naar de gyn, met het verzoek van de vk om mij daar onder controle te houden. Dus ben benieuwd.

Ik hoop dat jullie het allemaal nog snappen.

Ik ga vanaf nu ook proberen veel met jullie mee te kletsen. Heb toch niet veel te doen.

17. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Nyncke: fijn dat het beter met je gaat nu je rustiger aandoet!

18. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Perineum-massage: er is ook een speciaal ding voor: de epino. Misschien ook nog een idee!

http://www.epino.nl/inleiding.htm

Ik doe het zelf niet (perineum-massage); was de vorige keer ook niet nodig, toen had ik maar een klein scheurtje dat niet eens gehecht hoefde te worden en ik merkte erverder niks van. Het is vooral belangrijk dat je niet te hard perst. Liever 10 minuten langer persen dan dat je te snel perst en inscheurt omdat het weefsel te weinig kans heeft gehad om op te rekken.
    Bij het persen gaat het kindje namelijk de hele tijd heen en weer in het geboortekanaal ('twee stapjes vooruit en een stapje terug' zeg maar!), met als doel dat het weefsel oprekt. En als je dan ook nog eens perst terwijl je heel langzaam uitpuft / uitademt dan ontspan je je bekkenbodem ook nog eens het beste en dan wordt het weefsel daar beneden nog soepeler.

Deze keer hoop ik in bad te bevallen en dan heb je al helemaal weinig kans op inscheuren.

Oh, ja, ik kreeg pas een tip van iemand die al bevallen was: als je thuis bevalt (maar ook in het zh)...houdt twee washandjes bij de hand (vochtig gemaakt in warm water) en die moet je dan als het hoofdje 'staat' op je perineum leggen en ook op de bovenkant, dan schijnt het branderige gevoel te verminderen en ook het inscheuren te voorkomen of te beperken.

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou, ben nog niet tevreden over t bed :cry:. We hebben MLine traagschuimmatrassen en t schijnt dat sommigen daar een tijdje aan moeten wennen... Ik heb op zich wel genoeg geslapen, maar werd een paar keer wakker met een enorm stijve rug en een dooie arm. En traagschuim zou de oplossing zijn voor rugklachten en voor een optimale doobloeding zorgen...hier dus niet!
    Ik kijk t ff een paar dagen aan en anders ga ik bellen, dan wil ik een zachtere variant ofzo. Vriendlief heeft wel heerlijk geslapen. Maar hij is ook wat zwaarder, dus misschien ligt t daaraan.

Married, ik heb die olie idd gewoon bij de etos gekocht.
    En dan is ze misschien toch al wel een beetje ingedaald hier, maar nog beweeglijk in de bekkeningang ofzo. Ik hoop t.

Oh lekker, Sanadome en Center Parks, geniet ervan Anne & Eppie!

Sofie, fijn dat je weer tevreden bent over jullie vorderingen! En ach, af en toe een pizza'tje moet toch kunnen? Ik hou me ook niet altijd aan mijn 'dieet' hoor, dan word ik echt gek. Ik krijg er alleen helaas iedere keer last van als ik toegeef aan wat lekkers :(.

Vanmorgen trouwens gewogen... +9,5kg. Jaiks! En dan eet ik nog wel heel gezond ook. Nou, is maar goed dat ik al die chips enzo moet laten staan, anders zou t echt erg worden!

Wel leuk, die IQ test, en Hilversum is hier 5 minuutjes vandaan. Maar 28 januari.. dan ben ik 39 weken... Mijn IQ gaat trouwens sowieso lager uitvallen nu, daar hoef ik geen test voor te doen haha. Ik kan soms echt niet helder meer nadenken, raak de draad af en toe kwijt en dan nog die dementie...

Maatje, klinkt idd een beetje als de slijmprop, aangezien t opeens dikker is geworden? Maar goed, op zich niet raar dat je die nu begint te verliezen.
    Ik wist dat idd wel van die blaasontsteking. Een vriendinnetje van mij had had niet gemerkt dat ze een blaasontsteking had en die is opgestegen. Ze kreeg opeens enorme pijn (kolieken), maar ze waren er nog net op tijd bij om weeen te voorkomen.

Vaam, wow das best een grote auto toch?! Lekker hoor!

-18C, wowie bizar. Vorig jaar in Noorwegen hebben we één nacht van -16C ofzo gehad en dat was kkkkkkkoud! Volgens mij is t hier niet zo extreem geweest hoor vannacht. Maar goed, ik ga 's avonds ook echt niet meer naar buiten nu.

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Golfola, ja ik had eerder ook wel eens van dat ballonnetje gelezen. Maar dat gaat me dan weer net te ver. En stel dat je te enthousiast bezig gaat en al uitscheurt vóór de bevalling?! Haha

Deel Deze Pagina