@ Scoobje: Oei, dat is niet zulk leuk nieuws. Ik hoop dat je toch nog thuis mag blijven na vanmiddag. Veel succes vanmiddag! @ Bbelly: Fijn dat alles goed was bij de vk! Wat toevallig dat iemand jullie jongensnaam geraden had! Niets laten blijken, toch? @ Mieke: Dus je gaat toch voor het zilverkleurige badje? Leuk hoor, past goed bij jullie kamertje! @ Maatje: Fijn dat alles toch goed was! Een hele geruststelling, lijkt me... Dat van die blaasontsteking wist ik ook niet. @ Anne: Veel plezier in Center Parcs! Echt leuk daar hoor! @ Angela: Brrrrrr... -18 graden?! Hier is het niet zó koud, maar koud genoeg voor mij! De sneeuw ligt hier ook nog, lijkt wel heel mooi. @ Eppie: Heerlijk, Sanadome met massage! Ik ben jaloers! Ga er maar lekker van genieten, en ga er niet van uit dat je al bevallen bent. Hoewel je het maar nooit weet met die eigenwijze februaribeebjes van ons... @ Caro: Mijn vriend vond de partneravond maar niets, haha. Alleen het masseren vond hij wel leuk, en ik ook natuurlijk! Maar hij ging vooral mee voor mij, want hij had er al geen zin in. Hij heeft me meteen verteld dat hij niet meer meegaat mochten we een tweede kindje krijgen. Ben benieuwd hoe jouw vriend/man het vanavond gaat vinden... @ Martine: Ach, ik vond de partneravond best leuk, mijn vriend vond het maar niets... Het duurde hem te lang denk ik, met zo veel informatie. Alleen het masseren vond hij leuk. Wat leuk trouwens, van die IQ test. Ik vind het alleen een beetje te ver van hier om mee te doen aan het programma. Anders was het best leuk geweest denk ik... @ Sofie: Mijn mannetje begint ook al een beetje die 'schrik' te krijgen. Hij kijkt elke keer of er genoeg benzine in de tank zit om onverwachts naar het ziekenhuis te kunnen rijden. De auto moet onder de carport, zodat er niet teveel ruiten gekrabt hoeven te worden enzo... wel heel lief dat ze hier allemaal over nadenken. @ Married: Dat is waar ook, Dayenne heeft haar rijexamen vandaag! Wat een geluk dat jullie bed hoog genoeg is, hoef je je niet druk te maken over klossen, kratjes of een extra matras! @ Dayenne: Heel veel succes meid! Je redt het vast vandaag! @ Noppie: Geniet van je verlof! Hopelijk zijn niet al je verlofdagen zo druk als deze eerste! Lief trouwens van je collega's, hun tas vol cadeaus! Echt heel leuk! @ Nyncke: Beter dat je eerder bent gestopt met werken! Alles voor je beebje natuurlijk! Wat fijn dat het al wat beter met je gaat en dat je goed onder controle staat. Doe rustig aan, meid!
Nou hier is blijkbaar toch een beetje de nesteldrang toegeslagen. Had nooit verwacht dat ik die zou krijgen Vandaag moest de keuken helemaal opgeruimd en schoongemaakt haha. Manlief helpen, want anders kan ik straks niets meer met mijn rug. Flesjes vast de eerste keer gesteriliseerd, kasten mooi opgeruimd en schoon en alles weer op de juiste plaats hahaha....moet van mezelf nu even rustig aandoen.... Ga nu even de enveloppen tevoorschijn halen en postzegels plakken. Die geboortezegels zijn dus alleen maar in hoeveelheden van 50 stuks tegelijk te verkijgen....vindt het zo zot. Nu hebben we er wrs zo'n 120-130 nodig, maar dan gaan er maar 20 met gewone zegels hoor.... Daffie
Helpen jullie me even dames? Ik heb sinds gisteren ontdekt dat als ik naar de toilet ga het niet meer naar urine ruikt, maar eerder zoetig. Bijna aangenaam zelfs :-s Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of iemand die dit ook heeft of heeft gehad? Internet is een leuk iets, maar lees ineens vanalles over verliezen van vruchtwater, wat (ze zeggen op internet) ook zoetig ruikt. Vanmorgen was volgens mij nog alles goed bij de gynéco, genoeg vruchtwater. En ik heb ook niet zomaar ineens heel veel verloren, gewoon als ik moest plassen. Maar die geur is toch echt wel nieuw! Dat valt wel op als t ineens naar snoepjes ruikt! Las ook (stom internet ook soms..) dat als je vruchtwater verliest, je binnen 24 u moet bevallen? Is dit ook als t gewoon gebeurt als je moet plassen? Ik denk niet dat mn vliezen zijn gebroken, dat kan je namelijk niet controleren: bij mij is het echt gewoon als ik moet plassen. Iemand ervaring?
Geen ervaring hier, maar weet idd wel dat vruchtwater zoetig ruikt. Ik zou toch maar even je gyn bellen, Sofie. Succes!
Ik zou ook voor de zekerheid wat opvangen voor de vk. En dus ook even bellen. Je kan beter te vaak bellen he!
Sofie, klinkt absoluut als vruchtwater! De regel is dacht ik dat je binnen maximaal 72uur moet bevallen (al schijnt t wel te verschillen).. Trucje: als je op je hand blaast en je voelt t lopen, is t vruchtwater. Maar ik zou zeker direct je gyn bellen! Probeer wat vocht op te vangen, dan kunnen ze t testen.
Dames, Ik heb dus net op mn hand lopen blazen, maar er kwam niet ineens iets uit ofzo. Meer een gevoel van ongesteld moeten worden (alsof je slijm voelt aankomen), maar verder geen pijn, geen weeën (denk ik, voel niks), kleur is normaal als ik naar de toilet ga, goed bewegende beeb. Ik probeer mn vriend te bereiken, maar krijg hem niet te pakken. Ik hou jullie op de hoogte. Ga nu maar even boven mn koffer in orde maken, you never know. knuffs en hopelijk is het gewoon niks! Ga ik vanuit in ieder geval
@hummelke: zoals andere ook al zeggen, klinkt als vruchtwater. Heb je je vriend al bereikt? Ik zou ook de vk/ gyn ff bellen en mss is het verstandig dat je gaat liggen met je benen iets onhoog. Sterkte ermee en houd ons op de hoogte
Sofie, klinkt idd als vruchtwater. Mijn vk vertelde me gister dat je vruchtwater niet op kunt houden als je plas. Dat dit met kleine beetje gewoon uit je loopt. Doe voor de zekerheid een inlegkruisje in zodat je kunt zien of het helder is/blijft. Als het niet helder is maar groenig van kleur is dan kan je ukje gepoept hebben. Ik zeg dit alleen maar ter info omdat ze mij dat gister zo heeft uitgelegd. Als je vliezen breken komt vruchtwater er niet als een sloot water uit, dus kleine beetjes. En het zegt nog niets over de bevalling volgens mij. Ondertussen je vriend al gesproken of de gyn?
Ik denk dat mijn vriend in een vergadering zit. Ik wacht af. Sprak net mn mama nog, ze komt dit weekend met mn broertjes naar België voor mn verjaardag. Ikke nog roepen: ach, als die kleine komt, dan kunnen jullie dr meteen zien! Tja, met negatief denken kom je nergens, dus maar positief, toch?! Denk zelf dat het niets ernstigs is, maar wil toch graag even bellen. En dan is het toch fijner als mn vriend belt, want in zo'n situatie schiet mn frans er ineens bij in en begrijpen ze me gewoon niet meer Koffertje is klaar, dat is al een geruststelling! Hou jullie op de hoogte! Mocht er iemand aan zn tweede zw-schap bezig zijn; ervaring hiermee? Voor de meesten onder ons is dit zo nieuw hè Wel lieve reacties meiden, thanks.. Sofie
Dayenne, hoe is je rijexamen gegaan? Eppie en Anne, heerlijk nog even zo weg zeg. Geniet er maar van. Iloiza, mijn vriend wilde van te voren al niet mee naar de partnerles, haha. Martine, toch wel fijn dat je nu weet aan toe te zijn vwb de bevalling, toch? Married, hoop dat ons nieuwe bed straks ook hooggenoeg is. Als deze tenminste op tijd komt als de kz er ook is. Noppie, heerlijk verlof! en al zo'n drukke dag gelijk. En wat leuk al die cadeau's van je collegae. Echt leuke dingen. Nyncke, gezellig dat je nu weer wat vaker hier komt mee kletsen. Golfola, op zw.gym hadden ze het ook over dat ballonnetje, lijkt me niet echt iets haha. Maka, wat jammer dat je eerste nachtje in jullie nieuwe bed zo tegen is gevallen. Misschien een kwestie van wennen. Ik moet ook altijd wennen als ik ergens anders slaap dan thuis hoor. Nou ik heb het badje + standaard + zitje voor de beep besteld bij Babydump, kreeg ook nog eens 15% dus dat is weer meegenomen. Nu kon ik voor de standaard 2 hoogte maten kiezen, 98 of 103 cm, heb maar de 103 genomen, mannetje is 1.96 m? En heb vast boodschappen besteld op albert.nl die worden maandag bezorgd, lekker luxe. Schoonmoeder was hier net, met allemaal vierkante lapjes van de stof die ik eerder besteld had voor het dekenhoesje voor de wieg en/of reiswieg. Gaat leuk worden.
@Enna, Fijn dat je weer thuis bent en dat het goed gaat met Katie. @Iedereen, bedankt voor de tips voor in de kinderwagen. @Sonya, Wat fijn dat het goed gaat met je dochter en dat ze van het weekend heerlijk naar huis mag. @Uk, heerlijk dat Ferry is overgeplaatst! @Noppie, Geniet lekker van je verlof. Gisteren zijn we naar de info avond in het ziekenhuis geweest. Vond het wel fijn dat je vragen kon stellen aan verschillende mensen. Voor de rest besefte ik weer na dat we bij de verloskamer waren geweest dat het nu wel heel dichtbij komt.
Vk-update: - gewicht: oei... 4 kilo erbij in twee weken. Ik ga het aantal kilo's van mijn vorige zwangerschap overtreffen, vrees ik. Het twijfelachtige hoogtepunt van 100 kilo is in zicht. - bloeddruk: prima, 130/70. - doptone: hartslag zoals altijd weer luid en duidelijk te horen. - baarmoeder: goed op schema qua groei. - ligging: werden we twee weken geleden helemaal blij van het bericht dat ons kindje gedraaid was, nu bleek dat het weer was teruggedraaid. Dus het koppie ligt weer als vanouds onder mijn ribben. De controle werd gedaan door de verloskundige die ook echo's kan maken, dus ze heeft het snel geverifieerd met het echoapparaat. En helaas: weer een stuitliggertje. Er is nog voldoende vruchtwater, dus de kans dat het uit zichzelf weer draait is nog steeds aanwezig. Maar ik baal hier best van, ik heb helemaal geen zin in nog een keizersnede. En volgens mij mag er na een eerdere keizersnede geen draaipoging worden gedaan. Grrr :x @mobielfreak: Voor de lijst: 23/01 Wenniepenny controle gynaecoloog (Ja helaas, ik ben nu weer overgedragen aan het ziekenhuis. Maar dat was sowieso al de bedoeling gezien mijn vorige keizersnede)
Wenniepenny, gelukkig was de controle weer goed. Hmmm en jammer dat jullie beepje zo eigenwijs is en weer is teruggedraaid! Hoop voor je dat hij toch nog even een keertje 180° tuimelt.
@ Sofie: hier een 2e zwangerschap, maar bij mij kwam het vruchtwater met flinke golven.. Ik ving het op met een bekertje, en er zitten echt vlokken in zeg maar.. Soort verdwaalde sneeuwvlokken lijkt het wel Tim heeft aan het behang zitten scheuren in de babykamer hij was zo rustig in het ledikant toen wij een kast in elkaar aan het zetten waren, ga ik bij hem kijken zit hij op een stuk behang te kauwen
Hallo allemaal, Ik heb me pas net aangemeld op deze site. Was wel eens langsgeweest, maar wist niet dat er zo'n gezellig clubje dames was....de februari mama's..als ik dat had geweten... Ik zal me even kort voorstellen...ik ben Leintje, 28 jaar en nu 36.3 weken zwanger van ons eerste kindje (een jongetje). Ik ben onder controle van een gynaecoloog vanwege een schildklierziekte, waardoor het beebje iets meer in de gaten wordt gehouden. Tot enkele weken geleden verliep de zwangerschap heel voorspoedig. Toen begon mijn bloeddruk langzaam te stijgen. Gelukkig blijft het tot nu toe nog net binnen de grenzen. Beebje groeit goed en wordt volgens de gyn geen kleintje... Hij ligt ook al ingedaald en is dus ready for take off... Sinds een paar dagen heb ik wat last van oefenweeen. Vandaag helemaal meer...denk vandaag al zo'n 7 keer... Moet zeggen dat ik me vandaag ook drukker heb gemaakt dan normaal (nesteldrang...), dus misschien heeft dat ermee te maken. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik me alsnog aansluit bij jullie allemaal...maar vind het leuk om de laatste weken nog met jullie te delen. Groetjes, Leintje