heey leintje welkom! gezellig dat je de laatste paar weken nog even mee komt kletsen... nu zag ik je verhaal staan dat je extra in de gaten wordt gehouden omdat je een schildklierziekte hebt.. waarom word je extra in de gaten gehouden? ik heb namelijk ook een schildklierziekte, en hoefde daarvoor niet onder controle bij de gyn...... ben wel benieuwd namelijk omdat mijn bloeddruk de laatste tijd ook flink is gestegen, en ik ben bang dat ze me misschien niet genoeg in de gaten houden? groetjes!
Leintje welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap en jullie zoon! Klets gezellig mee enne na de bevalling zal dit topic verhuizen naar de mama's hoor, dus kunnen we nog veel langer door kletsen. Succes en sterkte. Mobiel, oei foei van Tim.
@Miireii, mag ik vragen hoe hoog het bij jou is heb namelijk ook last van me schildklier en loop ook bij de verlos.
ik had de laatste x een bloeddruk van 150/95.... normaal gesproken had ik 130/70.. dus kan je nagaan.. ik weet niet of het bij jou een aangeboren afwijking is, of een afwijking dat op latere leeftijd of tijdens zwangerschap is ontdekt? bij mij is het namelijk ontdekt bij het hielprikje vroeger.. ik denk dat dat een van de redenen is dat ik toch wel bij de verloskundige mag blijven.. (hoewel ik nu wel naar de gyn moet hoor, ivm kleine baby en hoge bloeddruk)
hmm dat is toch niet zo heel hoog? of heb je normaal nog lager? en heb je dan een te snel werkende schildklier? of een te langzame... die van mij is helemaal niet aanwezig hihi! apart geval... werkt dus te traag, en heb dus ook al medicijnen vanaf mijn geboorte.. tijdens de zwangerschap tot nu toe 2x verhoogd.
normaal is het wel hoger me bloeddruk. Me schildklier werkt te traag. Ik slik 0.75 thyrax. In het begin begon ik met 0.25 en later toen het goed ging heeft me huisarts me laten stoppen die ei... Na 1.5 jaar kreeg ik toch weer enorme last en ben weer begonnen en nu eindelijk heb ik het idee dat het wel goed gaat.
Koud is het hè! Hier was gister de waterleiding in de meterkast bevroren. Gelukkig konden we de boel met n straalkacheltje ontdooien. Hebben t kacheltje de hele nacht laten staan. Kon ik me daar weer druk over maken (was bang dat de boel in de fik zou vliegen) dus heeft mn vrouw er een brandmelder bij gelegd. Heb al met al niet zo best geslapen. En vannacht wordt het weer zo koud. @Maatje Blij te lezen dat het nu iets beter gaat. Heb de afgelopen dagen ook een enkele keer wat last gehad van dikker slijm. Eigenlijk niet zo bij stil gestaan, maat wie weet is het inderdaad de slijmprop die aan het verweken is? Pff. Had van alles gelezen en wilde nog een aantal reacties neertypen, maar ben het een beetje kwijt eigenlijk. Misschien moet ik maar gewoon lekker op tijd naar bed! Eerst nog weer ff met de perieum olie aan de slag. Heb die van Weleda. Vind ik bijna alles qua creme en olie lekker van en heb dus ook voor de kruimel een aantal weleda smeerseltjes, olietjes en badcreme gekocht. Trustuh voor straks!
@Angela: ik ben blij dat de dooi van de sneeuw hier heeft ingezet. Kan me indenken dat je het Levy ook niet wil onthouden! Ja hoor, je mag mee naar Sanadome! Lekker relaxen! @Caro: fijn dat jij ook voor 49 uur geïndiceerd bent! @Scoobje: hoe was het in het ziekenhuis? @Martine: ik zie me daar al zitten met een dikke buik! Nou mijniet gezien hoor ! @Sofie: goed dat alles oke was bij de gyn! Heb je ook eerlijk opgebiecht dat je gisteren lekker bent gaan shoppen ? Fijn dat je meisje nog lekker binnen zit en je moet lekker uitrusten de komende tijd! Baby mag niet onder een dekbedje de eerste tijd, want dat is te warm. Dus hier wordt het gewoon een dekentje en een lakentje en ander een slaapzakje! Heb je de gyn nog gebeld ivm dat zoetig ruiken van je urine? @Married: ook een goede indicatie gehad door de kraamzorg! Wel fijn dat je dat gedoe met die klossen niet hebt hoor! Nee ik heb ook geen indalingsweeën gehad! @Noppie: Moest even lachen om jou quote: als die piemel er al niet meer in past, hoe moet de beeb er dan ooit uit? Je hebt het wel druk op je eerste verlof dag! @Nyncke: Wat vervelend dat je minder leven voelde en heel goed dat je geluisterd hebt naar de gyn en bent gestopt met werken. Jammer dat je bloedsuiker te hoog is! Hopelijk valt de bloeduitslag mee donderdag! Gezellig dat je hier weer mee komt kletsen! @Maka: jammer dat je bedje een beetje tegenvalt. Misschien moet je het inderdaad een beetje de tijd geven. @Daffie: heerlijk he die nesteldrang!? @Mieke: goed dat je lekker je eigen badje besteld hebt. Ik wist niet eens dat er verschillende hoogte waren in standaarden voor de badjes? @Wenniepenny: fijn dat alles goed was bij de VK! Alleen jammer dat de beeb in stuit ligt. @Mobiel: oh oh dat Tim aan het behang heeft gezeten in de babykamer. Moet je nu weer opnieuw beginnen? @Leintje: welkom hier! @Suske: bevroren waterleiding klinkt niet echt goed wel?! Vanmiddag naar mijn moeder geweest en daar hebben we kaartjes zitten maken. En mijn nichtje Loes kwam. Heerlijk als die kleine meid naar je lacht zeg. Dan smelt je toch?! X Esther
@ Leintje, welkom hier en gefeliciteerd! @ Sofie, is er al wat meer bekend? @ mobiel, oeps, die Tim! @ Wennypenny, fijn dat alles goed was bij de vk, maar jammer dat ie in stuit ligt. Hopelijk draait ie nog terug. Hoe is het eigenlijk met Amor, weet iemand dat? En met HJ1977 en haar twins? Slaap lekker allemaal Liefs!
@ Kimmie: Ja was inderdaad aan het nieuwe behang Het is helaas niet anders, maar vind het stiekum wel zonde hoor @ Leintje: Welkom hier bij de februari mama's @ Eppie: Herstellen kan niet meer, de behangrand zit er ook al op.. Komt omdat er een soort van bult op die muur zit, waardoor het behang niet netjes strak zit en dus erg verleidelijk om aan te trekken helaas..
*inbraak* goeie avond meiden, sow hej wat veel prematuur baby's van de mama's die eigenlijk in februari waren uitgerekend...zo ook een meid die ik ken is 2 maand te vroeg bevallen was in februari uitgetelt. in ieder geval suc6 de laatste weekjes, en voor de meiden die al bevallen zijn van harte. liefs *uitbraak*
Leintje, welkom! Eppie, kijk maar uit, dalijk hou ik je er nog aan! Suske, succes met de warerleiding, is hier in de buurt een nogal veel voorkomend probleem de laatste paar dagen heb ik begrepen... Mobiel, balen van het behang, je kunt ze ook geen 2 minuten allen laten he?...... Sofie, hoe gaat het nu? Hier vanmiddag weer op controle geweest. Alles goed. De krampen die ik al een paar dagen heb zijn indalingsweeen. Ze verwacht dat als ik over 2 weken weer kom dat de kleine dan helemaal is ingedaald. We zullen zien. Manlief heeft trouwens ook zijn 'verlof' geregeld. Hij krijgt 4 dagen van zijn werkgever en neemt aansluitend 3 weken op van de levensloop. Mocht ik dan nog niet voldoende vooruit kunnen dan kan hij dan eventueel nog halve dagen werken. Is wel weer een hele geruststelling. Ik heb gisteren ook nog even mijn baas gesproken en heb toch maar 3 weken vakantie opgenomen aansluitend aan mijn verlof. Hij vroeg zich al af hoe lang het zou duren voordat ik dat kwam vragen...... Hoezo, hij kent me inmiddels . Morgen de laatste ochtend werken, heerlijk, kijk er nu echt naar uit!
@Noppie, geweldig leuk cadeau heb je gekregen van de collega's. Geniet lekker van je verlof. Morgen is mijn laatste dag. Ik heb vanmiddag brownies gemaakt voor de collega's, maar het zijn voornamelijk mannen en ik betwijfel of ze zo iets leuks hebben geregeld. Maakt ook niet uit. Vind het allang lekker dat het de laatste kantoordag is. @Nyncke, fijn dat het weer wat beter gaat! @Golfola, zo'n enipo-geval ziet eruit als behoorlijk wat polonaise aan mijn lijf. Volgens mij wordt ik daar alleen maar zenuwachtig van. Misschien doe ik zo'n massage nog wel. Washandjes is wel een goede tip. Die stop ik ook in mijn vluchttas. @Maka, balen dat je nog niet tevreden bent over het bed. Misschien heb je een gewenningsperiode nodig? @Iloiza, we gaan lekker gezellig vrijdagavond naar de partneravond. Maar ik laat je weten hoe hij het vond. Tot nu toe vind ik hem heel erg participerend en geinteresseerd. Hij had vanochtend ook minstens zoveel vragen voor de kraamhulp als ik had. @Daffie, nesteldrang is zeer herkenbaar. Nu ik meer tijd over heb wordt het huis schoner en schoner. @Sofie, weet je al iets meer over je vochtverlies? @Mieke, fijn dat je je badset nu gekocht hebt. Klinkt leuk die vierkante lapjes. Net als mijn boxkleed. @Mobiel, echt balen van jullie behang! @Lientje, welkom hier en gefeliciteerd. Leuk dat je hier nog komt meekletsen. @Suske, oeps! Hopelijk zijn de leidingen niet gesprongen. @Angela, lekker dat je man zoveel verlof opneemt.
@ Sofie: Oei, dat klinkt inderdaad als vruchtwater. Hoe het precies zit met het verliezen van vruchtwater en de bevalling weet ik ook niet precies. Heeft je vriend nog gebeld? Hoe is het afgelopen? Houd ons op de hoogte, ik ben erg benieuwd... Succes meid! @ Mieke: Leuk zeg, toch nog het badje dat je graag wou! En ook nog met korting, dat is altijd mooi meegenomen! Succes met alle lapjes stof. Dat zou echt niets voor mij zijn... @ Wenniepenny: Fijn dat alles goed was bij de vk! Alleen wel balen dat je kleine nu weer in stuit ligt. Hopelijk draait hij nog weer terug. @ Mobiel: Oh nee, wat zonde van Tim en het nieuwe behang van de babykamer! Is de 'schade' heel erg? @ Leintje: Welkom hier op het forum en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk hoor, een zoon! Kom gezellig mee kletsen hoor, de laatste weekjes. Daarna verhuizen we naar een andere topic, waar we gewoon na de bevalling door kunnen kletsen! @ Angela: Fijn dat alles goed was bij de vk en dat je kleine al aan het indalen is! @ Caro: Wat leuk dat je man zo geïnteresseerd is, zeg! Mijn vriend is dat ook wel, maar die vraagt eigenlijk alles aan mij, niet in zo'n groep op de partneravond. Toen ik de intake had van kraamzorg was hij er niet bij, dus heb ik hem toen ook alles uitgelegd. Nou meiden, ik ga maar eens slapen (eindelijk). Ik ben echt zo moe, maar ben net thuis. Vriendlief heeft het zo ver geschopt met het zaalvoetbaltoernooi dat we vanavond tot 11 in de sporthal hebben gezeten. Ik had verwacht dat ze vanavond (tussenronde voor alle beste nr's 2) uitgeschakeld zouden worden, maar ze hebben alles gewonnen en staan a.s. zaterdag alsnog in de finale! Ik ben zo blij en trots! Welterusten meiden!
goede morgen dames, Ik had heel erg gehoopt iets van dayenne te horen. Ze moest toch gisteren examen doen voor haar rijbewijs... Nou, ik duim gewoon nog even en hoop vanmiddag positief nieuws te lezen. Ik ga nu naar mijn werk. Het is vergadering, en ik ga er naar toe om voor lange tijd afscheid te nemen. HEb maar een taart meegenomen. Die moest ik toch gaan halen omdat ik ook dit weekend jarig ben. Dus tot vanmiddag allen Groetjes
Goedemorgen allemaal, Bedankt voor jullie welkom! Leuk om daarna ook nog verder te kletsen. De schildklier en zwangerschap is best een ingewikkeld verhaal. Het ligt heel erg aan de reden van je schildklierziekte en aan de aanwezigheid van antistoffen. Ik denk dat ik door ben verwezen omdat de verloskundige er te weinig over wist. Achteraf had het waarschijnlijk prima bij een verloskundige gekund, maar moet zeggen dat ik dit wel prettig vind. Belangrijk is dat je bij een traagwerkende schildklier zeer regelmatig de waardes laat bepalen in de zwangerschap. Vaak is het nodig om (vooral in het begin van de zwangerschap) op te hogen met de medicatie. Dit omdat het kindje jouw schildklierhormoon gebruikt om te groeien en zich te ontwikkelen. Mensen die geen schildklier hebben (CHT) of een te traag werkende schildklier kunnen zelf die aanpassing niet maken. Daarnaast is het van belang dat er wordt gekeken naar de aanwezigheid van antistoffen. Bij aanwezigheid van TSI antistoffen is het van belang om in het ziekenhuis te bevallen, omdat het kindje dan nagekeken moet worden door de kinderarts en meestal ook een paar dagen wordt geobserveerd in het ziekenhuis. Dit omdat deze antistoffen de placenta passeren en bij het kindje tijdelijk een gevoel van een te snel werkende schildklier kunnen geven. Op de site van hypo maar niet happy is ook een forum. Daar is ook een topic over zwangerschap. Hier staat veel info over zwangerschap en hypothyreoidie. Ook over de aanbevolen bloedwaardes. Of de hoge bloeddruk ermee verband houdt weet ik niet. Sinds ik weet dat ik een schildklierprobleem heb (bij mij ziekte van Hashimoto) wordt mijn bloeddruk regelmatig gecontroleerd, omdat deze altijd al hoger is. Wel heb ik ook een vitamine B12 tekort. Iets wat veel mensen met een schildklierziekte hebben. Voor meer info voor de 'liefhebbers'...kijk eens op www.hypomaarniethappy.nl en www.stichtingB12tekort.nl Groetjes, Leintje