Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje77

Kaatje77 Lid

8 jun 2008
    26
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Knorretje: Wat vervelend dat het zo is gelopen zeg. Wat een flutbegeleiding van het ziekenhuis dan! Daar kan ik echt boos over worden. Ook ik heb in het begin veel problemen gehad maar ben goed begeleid, met name door de kraamhulp thuis en later ook door een lactatiekundige (wordt vaak vergoed door je verzekering). Ik ben zo blij dat ik heb doorgezet want uiteindelijk heb ik 6 maanden uitsluitend borstvoeding gegeven en daarna 'parttime' tot een jaar. Ik ben er apetrots op en ik hoop zo dat het bij dit kindje straks ook gaat lukken!
    Ik zou je in ieder geval aanraden een cursus (vaak via de thuiszorgorg., weet je vk wel) voor borstvoeding te volgen. Dan weet je hoe je om kunt gaan met evt. problemen, en geloof me, het is goed voor je motivatie! Plus je weet bij wie je terecht kunt voor deskundig advies.
    Een andere tip is de website borstvoeding.com, heb ik destijds ook veel aan gehad (met name het forum).
    Succes alvast!

2. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    Dankje Kaatje! ga ik zeker wat mee doen!

3. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    nou dames..bij mij wordt het flesvoeding. Weet dat de borst iets beter is, maar voor mij is het gewoon super onhandig. Ik blijf nadien werken en heb eerlijk gezegd geen zin om te gaan kolfen. En 's nachts mag mijn mannetje er ook wel eens uit he ;). Maar ieder voor zich. Als ik niet zou werken dan zou ik borstvoeding in ieder geval proberen. Heb wel van diverse gehoord dat de meeste flesvoedingen van nu ook supergoed zijn.

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Volgens mij heb ik daantje nog niet gefeliciteerd? (hormonen) Bij deze welkom en gefeliciteerd.

5. Kaatje77

Kaatje77 Lid

8 jun 2008
    26
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb dus wel gekolfd, ging prima. En die nachtvoedingen, ach dat viel best mee. Je geeft snel de borst en gaat weer slapen. Je hoeft geen fles klaar te maken in de keuken. Ik sliep altijd half door tijdens het voeden.
    Maar het is ieders eigen keuze, daar heb je gelijk in!

6. daantje07

daantje07 Bekend lid

20 februari uitgerekend, slik foliumzuur, nog geen afspraak bij de VK...
    hoe kan ik het bijwerken op het blog? of doet iemand dat?

Moet nog even wennen hier hoor... ;)

7. daantje07

daantje07 Bekend lid

Bedankt voor jullie felicitaties trouwens...
    ik ben even een tukkie doen... verschrikkelijk moe!

8. Nicole78

Nicole78 Lid

7 feb 2008
    25
    0
    0
    010
    Hi Meiden,

Ik ben gisteren flauwgevallen, wat echt een super naar gevoel is. Ik was al een paar dagen duizelig, maar ik dacht dat dat er gewoon bij hoorde...
    Vanochtend toch even voor de zekerheid de huisarts gebeld, nu blijkt dat ik een superlage bloeddruk heb. Morgen dus weer bloedprikken.
    Ik ben gewoon niet in staat normaal meer te functioneren, moet om de haverklap gaan zitten vanwege de duizeligheid! :(

Heeft iemand anders hier ook last van?

Duizelige groeten van Nicole

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nicole, heel af en toe met te snel opstaan of als ik gewoon loop dan heb ik er wel eens last van.
    Maar niet zo erg als jij het omschrijft.
    Heel veel sterkte x

10. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Poeh, dat is niet niks zeg Nicole! Ik heb er geen last van, maar mijn moeder heeft het blijkbaar wel gehad. Zij kreeg hiervoor staaltabletten en dat heeft enorm geholpen.

11. Knorretjuh

Knorretjuh Actief lid

21 apr 2008
    369
    0
    0
    Ben wel af en toe duizelig met snel opstaan maar echt flauw vallen nee dat niet, sterkte meid heel vervelent voor je.

Volgens mij klopt me banner niet heb hem verandert, 11 feb ben ik uitgerekent en de banner zeg dat ik nu 6 weken en 1 dag ben en me ouwe banner stond 5 weken en 6 dagen... hmmmz

12. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Mieke, betreft het vergoeden van zhs-bevallingen. Het ligt er ook aan wat voor soort zorgverzekering je hebt. Bij mij word zoiezo alles vergoed. Heb VGZ extra uitgebreid aanvullend (geloof ik).

13. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Gefeliciteerd! Ik ben de 20ste jarig :D

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Mup, ja dat zou best eens kunnen, maar ach we hebben besloten de rest zelf bij te betalen.
    Zal wel overeenkomen met de premie verhoging als ik het aanpas ;)
    Zal het eens uitzoeken.

15. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Het verschilt echt heel erg per verzekering. Ook scheelt het hoeveel dagen je in het zhs moet blijven.

Geloof dat het of je nu op controle bent bij vk of gyn qua prijs niet uit maakt. Maar las dat de vk fijner dichtbij is.

16. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Heeft namelijk ook te maken met je cyclus en de meeste banners vragen hier niet na. Maar 6 weken en 1 dag klinkt wel lekkerder dan 5 weken en 6 dagen toch ;) . Ik ben ook 11 februari uitgeteld, 1ste dag van laatste ongi was op 8 mei en ik heb een cyclus van 27 dagen!

x

17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Zie trouwens dat Pebbles morgen een 1ste echo heeft! Zie je helaas nooit op het forum, maar misschien lees je dit wel! Veel succes morgen meid, spannend!

En Flower? Jij had vandaag toch je echo? En en.....(niks nieuwsgierig hor! ;))

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben wel een beetje aan het snuffelen bij verschillende verz.maatschappijen nu.
    Maar overstappen kan pas per 1e nieuwe jaar.
    Maar het is zeker iets om mezelf even in te verdiepen.
    Zit nu bij FBTO maar ben daar toch niet zo over te spreken.

Mijn vk is idd dichtbij, nog geen 5 min. met de auto en de gyn is toch snel 20 min. incl. parkeren en naar de afd. toe.

Ik heb net mijn eerste plasje in de kan gemikt, ging goed, hahahaha!
    En idd wat stinkt die fles zeg, maar niet zo erg dat ik er van omviel.
    Dat kan natuurlijk nog komen en ik moest toch wel eerst mijn neus dicht bij de opening houden.
    Het valt me trouwens ook op dat mijn urine veel geler is dan normaal, hebben jullie dat ook?

Knorretjuh, even een eigenwijze vraag van mijn kant.
    Heb je (vast wel) bij het invullen van je gegevens voor de banner dan 11 febr. ingevuld, dan zou ie het toch goed moeten oppakken (5 wk. 6 dg.)
    Bij mij deed ie dat wel, zelfde bannersite?

19. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Mieke, ik moet vanaf morgen beginnen met plassen. Vind het nog een beetje raar omdat ik geen echo heb gehad.

20. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    alle nieuwe februari mama's van harte gefeliciteerd en welkom natuurlijk!

Heb zelf ook wel last van wat kwaaltjes, kramp in mn rug, gevoelige borsten, moe, misselijk

En vandaag zijn ze er op mn werk ook achter gekomen, tja wat wil je telkens misselijk.
    Hihi mijn collega vanmorgen en hoe is het met de misselijkheid?!
    Nou gaat wel....
    MMM moet jij niet wat vertellen :)

Dus tja toch maar verteld maar ze reageerden super enthousiast!

Voelde me toch wel vervelend steeds zo misselijk, straks denken ze nog wat stelt die zich aan...
    Dus ben blij dat ze het weten!

Deel Deze Pagina