Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marielle77

3 jan 2008
    19
    0
    0
    Administratiefmedewerker
    Hey meiden,

Het aftellen is begonnen!
    Nog 5 weken te gaan dan is het zover.
    Heb weinig gereageerd, maar zoveel gebeurd.
    Met de zwangerschap geen klagen, maar kijk wel een beetje op tegen het moment dat de kleine er is, want afgelopen augustus is mijn vader plotseling overleden en mijn moeder word dit jaar 9 jaar dat ze er niet meer is.

Maar komt allemaal best goed ze steunen me wel van boven.

Jullie ook allemaal veel succes.
    en de laatste weken ga ik alles volgen.

Groetjes,

Mariëlle

2. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Meiden het is weer begonnen de harde buiken.
    Gisteren nergens geen last van gehad en nu de hele ochtend hard en dan weer zacht. Mijn rug begint en nu zelfs van te zeuren. Misschien dat ik als mien zeur overkom maar word er gek van. Kan me haast niet meer bewegen en zit de heledag op mijn kont. Voor ons meisje is het goed dat ze nog even blijft zitten maar ik weet niet hoelang ik het nog ga trekken zo. Sorry voor mijn echo berichtje. Zit hier gewoon te huilen omdat ik zelf niet meer weet wat ik ermee aan moet. Sorry sorry

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ maatje

Jeetje joh, dat is niet zo best meis. Heb je de gyn/vk (weer) gebeld? Zijn het niet een soort van (oefen)weeen?
    Enne, geen sorry zeggen, gekkie!

Sterkte, dikke knuff!

4. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Gisteren controle bij de vk:

Bloeddruk was goed 110-65.
    Hartje van de baby klopte goed.
    Hij lag al mooi met zijn hoofdje beneden, maar nog niet ingedaald. Mijn zoontje daalde devorige keer ook pas op het laatst in, dus grote kan dat het nu ook lang duurt!

Over twee weken weer controle (21-01-2009) en dan gaat ze meteen vertellen wanneer ik moet bellen en zo!

Vaam: fijn dat jouw controle goed was!

5. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Married dank je. Ik weet het echt niet. Kan dit van mijn 1e zwangerschap helemaal niet herrinneren. Nooit geen harde buiken gehad en de bevalling is in gang gezet ivm zwangerschaps vergifteging. Voel gelukkig de kleine wel bewegen. Daar ben ik erg blij om. Moet zo de moet verzamelen om lucky uit te gaan laten ze loopt al een tijdje om me heen te draaien. Arm beest. Nee heb de vk nog niet gesproken.

6. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Noppie: fijn dat de kosten van je auto beperkt zijn gebleven tot 35 euro.
    En vervelend van die ruzie, maar ja, mannen kunnen soms nogal lax zijn.
    Betreft de belastingdienst.....je kunt altijd een bezwaarschrift indienen natuurlijk. Of is het anders misschien een idee om zijn oude baas hierover te verwittigen? Want zei geven toch alleen het totaal aan loonbelasting door en niet om wat voor uren het gaat?

7. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Golfola: dus bij jou ook alles goed. Toch altijd wel fijn he, die bevestiging :).

@Maatje: heb je nog steeds zoveel last van je harde buiken nu dan?

@Marielle: wat verschrikkelijk zeg dat je beide ouders verloren hebt. Gelukkig dat je het gevoel behoud dat ze je nog steeds steunen, dat is fijn te horen. Houd jezelf daar aan vast.
    En fijn te horen dat het verdere verloop van je zwangerschap goed is en dat je weer met ons komt meekletsten.

8. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Vaam Sinds vanmorgen is het weer begonnen.

9. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Kwam ff snel hallo zeggen. Moet zo naar het zh voor controle van mn suiker. Doe straks wel ff uitgebreid reageren.

Vaam: Hoe hoog is jou suiker als ik het vragen mag.

Maatje: harde buiken, dat ken ik. Had ik gister ook de hele dag last van, maar dat is nu weer weg. sterkte ermee.

Ik ben weer weg, tot straks

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh Maatje, :( wat naar zeg bah bah bah.
    Heb je al gebeld, want dat moet je gewoon doen hoor!
    Wat vervelend dat je het ook gewoon hebt als je rustig zit of ligt en dat het niet weg trekt dan.
    Kan me zo voorstellen dat je er van moet huilen. En geen sorry zeggen dat je klaagt hoor, doe maar lekker!

Noppie, mannen! hier juist zakelijk heel strikt maar prive zo lax als het achterwerk van een.....

Nyncke, succes in het ziekenhuis.

Marielle, sterkte meid, dat is niet niks om al beide ouders te moeten missen.

Golfola, jeej alles is weer goed! mooi zo.

Martine, jeempie heeft je vriendin al 5 kids :confused:
    Gefeliciteerd hoor ;) idd jammer dat je nu niet op kraamvisite kunt.

Iggy, ik geloof dat er mensen op de wereld zijn die een nog gekkere situatie thuis hebben, dus nergens van aan trekken en het gewoon bespreken hoor!

Mirella, wat vervelend dat je nu ook vocht vast houdt zeg.

Vaam, gelukkig was alles dus goed en kan het geen kwaad.
    Hier idd wat meer stinkie zeg maar, dus dat klopt wel.
    Schaam me er soms ook wel voor, bah.

Married, bah vervelend dat je zo slecht geslapen hebt vannacht.
    Maar na vandaag nog 1 dagje werken ;)

Daffie, 36 weken al weer, gaat het toch snel.

Zo ik ben lekker bezig.
    De enveloppen zijn binnen. Mannetje heeft gister nog even postzegels gehaald en ik wil ook nog een serie zelf maken dan bij TNT.
    Heb net de etiketten uitgeprint, dus ga lekker plakken vandaag.
    Is dat ook weer voorbereid.
    Er wordt op dit moment bij de drukker een proef model gemaakt van de basis van ons kaartje, dus ik ben benieuwd.
    Oja en de babyfoon is net bezorgd.

11. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Net de vk gesproken zolang het niet erger wordt moet ik rustig aan doen. Wordt het wel erger dan contact met ze opnemen.

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maatje, ben je daardoor nu een beetje gerustgesteld of... toch niet helemaal.
    Kan me zo voorstellen dat je toch niet echt iets kan met zo'n antwoord.

13. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Maatje: Sterkte!
    Misschien heltp het als je een ontspanningsoefening doet. Als je op de link klikt dan zie je een spierontspanningsoefening volgens de methode van Jacobson. Zij zegt dat je moet zitten, maar ik zou het liggend doen.
    http://www.ggzdrenthe.nl/index.php?pageID=708

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    DAYENNE UPDATE!

Ze vindt het lief dat we aan haar denken. Haar examen ging helaas niet door vanwege het slechte weer :( , hopelijk krijgt ze snel een herkansing.

Ze is zaterdag alweer 37 weken, time flies! Haar controle bij de vk was goed, kindje is nog niet ingedaald, de vk schat haar op max. 6 pond.

Haar kamertje is af en is echt mooi geworden zegt ze, ben heel benieuwd!

Ze mist ons en iedereen krijgt de groeten!

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dan nog even over mezelf. Zojuist de HA gesproken en als ik het zelf wil kan ik mn urine laten testen op de streptokokken B bacterie. Hier in NL is het idd niet standaard (in bijna alle andere landen wel), maar op eigen initiatief kun je het wel laten testen.

Hij legt de spullen voor me klaar bij de balie en ik heb een hele plas-instructie van hem gekregen, haha (eerst douchen met volle blaas, daarna halverwege de eerste plas over een bepaalde sticker heenplassen).
    Ik ga er morgenochtend mee aan de gang en ik kan dat voor kwart voor 9 (laten) inleveren, eind volgende week heb ik dan de uitslag.

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihi Married, dat is een grappige uitleg, eerst douchen met een volle blaas.
    Ben benieuwd hoe en wat volgende week dan.

Waar buddies weer niet handig voor kunnen zijn zeg.
    Jammer dat haar examen niet door kon gaan. Hoop heel erg dat het nu nog wel gaat lukken voor de bevalling, want anders zit er weer zo'n tijd tussen.
    Fijn te horen dat het verder goed gaat en dat de babykamer af is.
    Nu ben ik ook nieuwsgierig geworden.
    Balen voor haar dat het nog zo lang duurt voor ze weer internet heeft.
    We kunnen ook al niet meer zonder die luxe he.

17. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Angela: :D ;) is goed hoor! Wat mooi dat alles goed was bij de VK!
    En fijn dat het verlof van je mannetje ook geregeld is! En vandaag heb je je laatste dagje gewerkt. Geniet ze van je verlof nu!

@Caro: succes met de laatste werkloodjes vandaag!

@Leintje: dat is echt heel anders ja als je een schildklierafwijking hebt en zwanger bent! Ja er is op dit topic ook een bevallingslijst. Die staat bij sommige in het onderschrift!

@Sofie: :D lekker he zo'n bewegelijke meid in je buik?! Oh wat schattig dat je mannetje bij jou wilde blijven! Die van mij is blij dat ie kan werken ;) ! Geniet dit weekend maar lekker van je familie!
    Hoe was het in het ziekenhuis?

@Iggy: ik heb bij de intake van de kraamhulp wel aangegeven dat er een kraamhulp moet komen die niet bang is voor honden. Die van ons is er ook wel eentje met een gebruiksaanwijzing ;) ! Dus ik zou anders gewoon nog even contact opnemen met het bureau waarvan jij de kraamzorg krijgt en het bespreekbaar maken!
    Hopelijk heb je niet de hele prenatal leeg geshopt ;) !

@Mirella: :D jij bent er al vroeg bij met de kerstkaartjes ;) ! Denk idd dat we nog maar wenig tijs hebben om kaartjes te maken als de kleine er is! Vervelend dat je vocht vasthoudt! Zorg ervoor dat als je zit of ligt je benen ook omhoog liggen! Heb zelf nog geen last van vocht vasthouden!

@Mieke: jeetje, dat is wel stom van die stoel zeg :evil: ! Lekker afzeggen en ergens anders de stoel bestellen!
    Jij bent lekker bezig he?

@Vaam: leuk he, die dromen :D ? :) en vet vasthouden ipv vocht? heb nog geen lastv an afscheiding met sliertjes bloed! Hoe was het bij de gyn? Goed lees ik net!

@Daffie: gefeli met jet 36 weken hoor!

@Married: jammer dat je zo slecht hebt geslapen :( ! Ben benieuwd naar wat je huisarts zegt! Fijn dat je ons even op de hoogte houdt wat betreft Dayenne!

@Noppie: nee niets meer van Patriessie gehoord en ook niet van Amor en HJ! Hoe zou het met hen zijn?
    Fijn dat je auto weer gemaakt is.
    Beetje jammer dat je vriend zijn tijd zo vol plant. Kan niet goed blijven gaan inderdaad. En dan dat gedoe met dat geld. Ik zou niet weten hoe je dat moet regelen verder! Succes!

@Marielle: jeetje jij hebt wel een pittig jaar achter de rug zeg. Bij mij is het nu 2 en een half jaar geleden dat mijn vader overleden is en ja, blijft toch altijd moelijk met momenten! Maar jij bent allebei je ouders an kwijt, dat is nog erger! Kan me wel indenken hoe je je voelt hoor! Helaas uit ervaring! Dus als je er over wil kletsen, dan kun je me ook een PB sturen hoor. Fijn en gezellig dat je hier lekker komt meekletsen! :D

@Maatje: gewoon de VK bellen als het niet uit te houden is! En je mag hier ook gewoon lekker van je af klagen hoor!

@Golfola: mooi dat alles oke was bij de VK :D !

@Dayenne: jammer dat je examen niet doorgegaan is, maar was er al een beetje bang voor gezien het weer :( ! Fijn dat het kamertje helemaal klaar is. En we missen jou ook hier hoor.

Zo heb mijn doe dagje vandaag ook alweer gehad. Heb eerst vanochtend boven gepoetst. Wilde het eerst niet doen, omdat mannetje nog op zolder bezig is, maar het zag er echt niet uit. Ook nog even een paar wasjes gedraaid! :D Heerlijk die nesteldrang :D ! Daarna nog even naar het winkelcentrum geweest. Na de lunch lekker mijn hachee opgezet en alvast aardappels geschild voor de hutspot vanavond! Mag vanavond weer naar de yoga! Direct maar even op de bank liggen, want mijn billen doen toch wel weer pijn!

X Esther

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Mieke met het antwoord van de vk kan ik zeker niets. Maarja wat moet ik dan.

Golf Ga vanavond een op jou site kijken als Justin is bed ligt. Bedankt.

Voel me beroerder dan vanmorgen gelukkig zijn de harde buiken niet erger geworden alleen de rug wordt steeds erger. Als ik volgende week naar de vk moet en nog steeds zo'n last heb wil ik toch eens met hun overleggen over hoe en wat verder. Dit ga ik niet nog 6 tot 8 weken trekken.

19. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hallo iedereen.
    even snel een berichtje van mij!
    alles gaat super...
    Ik zelf loop al rond ;) moet me zelfs wat rustiger houden ivm mijn te lage hb :oops:

Royenna maakt hetgoed. ze is alweer bijna terug op haar geboorte gewicht.
    Morgen heb ik heel de dag een borstvoedingsdag in het zhuis.
    Als ze dan goed drinkt mag ze zaterdag ....MEE NAAR HUIS! :D :D :D
    We zijn super blij...eindelijk zijn we dan compleet..
    Ik Hou jullie op de hoogte..
    Ps..
    ik heb fotos van haar in mijn album gezet ;)

20. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Nyncke: Ik heb 7 maal daags moeten prikken en dat meerder malen, dus het is telkens anders natuurlijk. Maar zodra je boven de 7.8 zit en dat gebeurt regelmatig dan is het niet goed.

@Mieke: Ik vind het ook echt stinken, maar wij 'zwangeren' ruiken ook een stuk beter nu he, dus alles versterkt nog eens ook ;).

@Maatje: wat erg dat je zo'n last blijft houden....

@Amor, HJ en Patriessie: waar zijn jullie dames? Toch niet al aan het bevallen he!

Wie zijn er eigenlijk de buddy's van bovengenoemden? Kunnen die niet even een smsje sturen?

@Married: Fijn dat je even een update geeft over Dayenne.
    En fijn dat je toch die test kan doen.

@Dayenne: ik had ook al op de radio gehoord dat er heel veel examens waren afgelast....balen zeg :(.

@Eppie: niet TE veel doen he!

Deel Deze Pagina