Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen allen! Wat een prachtig weer is het zeg.
    Wel koud hier -5 maar het landschap is echt schitterend.
    Ga straks denk ik even met mijn camera foto's maken.

Heb net mijn auto naar de garage gebracht, dus vandaag verplicht thuis zitten.
    Ach niet zo heel erg.
    Hier in tegenstelling tot een hoop anderen weer heerlijk geslapen.
    Wat is dat toch verschillend bij iedereen, vind het zo vervelend dat anderen zo slecht slapen.

Vanmorgen moesten we de poes temperaturen... nou krijg dat maar eens voor elkaar bij een kat die echt wild sparteld.
    Maar het is gelukt en gelukkig was haar temperatuur weer gedaald en normaal. Goed teken.
    Maka, hier ook 1 kat die het pilletje zo op eet als je het voor haar neerlegt.
    Maar bij de anderen gaat het een stuk moeilijker.

Kim, wat vervelend dat je een luchtweginfectie hebt en dat je daar waarschijnlijk dus al veel langer mee loopt.
    Hoop dat de medicijnen aanslaan en je snel weer hersteld.
    En dan ook nog eens 1 cm ontsluiting. Gelukkig betekent dat nog niet dat je al gaat bevallen.

Patriessie, ook goed weer even iets van jou te vernemen.
    Fijn dat het vooruitzicht op de verhuizing nog volgens planning zal gaan.
    Maar ja dan moet er idd nog wel in- en uitgepakt worden.
    Gelukkig heb je hulp met schoonmaken.
    En dan die groeispurt van je buikie... hihihi.

Martine, succes weer in het ziekenhuis.

Amor, spannend van het huisje. Hoop dat het net zo positief zal verlopen als bij Dayenne en dat jullie nummer 1 zijn.

Eppie, ik heb even op de site van Lidl gekeken, maar zie die tens nergens staan bij de aanbiedingen van volgende week.
    Ja gevonden! kost 29,99! http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c. ... le_EMSTENS
    Wel zag ik dat ze een bal in de aanbieding hebben, die ga ik wel kopen.
    Is zowel voor het opvangen van weeën prettig als straks weer wat buikspieroefeningen op te doen.

Sjors, jeempie ook al zo koud bij jullie. Das even wennen.

Maatje, hoe gaat het vandaag met je meis.

Angela, wat heb jij toch een top baas zeg fijn hoor.

Daffie, veel plezier vanavond en vanmiddag met je vriendin.

Kelly, wat fijn dat alles weer goedgekeurd is.
    Wat lief van je assistente dat je haar wiegje mag lenen.
    Succes nog even met inpakken en de verhuizing.

Nou Married, nu maar hopen dat je toch goed gepiest hebt, hihi.
    En ook al zo verwend, wat lief zeg! Toch een blijk van waardering.
    Ook nog iets gekregen van je leidinggevende?

Nou vandaag of morgen komen de badspulletjes per post.
    En ze belden vanmorgen ook al van Babydump dat volgende week donderdag de kinderstoel afgeleverd wordt.
    Zit ik daar zo lang op te wachten via die andere zaak, stelletje klootviolen.

Oja, mijn vriend kwam gister thuis met een kaartje van een relatie,
    deze was goed voor een gratis jaarabonnement op een maandblad en zelf uit te kiezen (als relatiegeschenk).
    Nou ik mocht wat kiezen en heb KEK MAMA gekozen. Vind dat wel een leuk magazine.

2. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Married, wat leuk van je collega's! Heerlijk he, als je zo verwend wordt! En jij dalijk ook lekker genieten van je verlof!

Mieke, mijn baas is inderdaad heel lief! Echt een zorgzame man! Trouwens raar dat de stoel bij Babydump zo snel geleverd kan worden, dan vraag je je inderdaad af waar ze bij die andere zaak mee bezig waren.....Maar, je hebt in ieder geval volgende week eindelijk je stoel!

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja Angela, stelletje....
    En ze zijn nu ook 32,00 goedkoper geworden, dus ach dan wel dubbele verzendkosten, maar ben ook nog iets goedkoper uit.

4. Hoi!

Ik heb uitgeslapen! Niet normaal. Gisteren was toch een intensieve dag. Veel mensen gesproken in het kader van mijn tijdelijke afscheid en wat overdrachtwerkzaamheden gedaan. 's Avonds nog yoga en dat heeft er allemaal nogal ingehakt.
    Vandaag nog even wat de allerlaatste kleine dingetjes doen en dan is het verlof echt gestart! Heerlijk.

Gisteren de hele dag geen tijd gehad voor het forum. Hopelijk gaat het goed met iedereen. Ik lees ook dat het forum vandaag al offline gaat?

@Mieke, is er een soort van skippybal bij de Liedl in de aanbieding? Ik was nog wel op zoek naar zo'n ding. Zal ook eens kijken.
    Heb trouwens ontdekt dat de Zarqa produkten ook te koop zijn bij het natuurwinkeltje waar ik mijn eigen verzorgingsprodukten koop. Wat een heerlijk spul is dat zeg!

Was Dayenne trouwens geslaagd voor haar rijexamen?

Als het lukt nog vandaag lees ik nog terug.

5. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ha dames,
    Nog even snel een berichtje van mij.
    Bij ons goed nieuws en minder goed nieuws.
    De kleine van ons setje doet het niet zo heel goed meer in de baarmoeder. Het is niet heel zorgwekkend want het kindje was wel weer bijna 200 gram gegroeid. Weegt nu 1220 gram. Het andere kindje doet het fantastisch en weegt nu 2100 gram. Het plan is om ze toch begin volgende week te gaan halen. Waarschijnlijk maandag, afhankelijk van of er plek is op de NICU.
    Heel spannend dus allemaal.
    Zelf begin ik me steeds beroerder te voelen. Elke nacht is hetg bal. Ik heb erg veel last van mijn rug. De verpleegkundigen dachten eerst dat ik rugweeën had, maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Daarnaast erg veel misselijk 's nachts en vannacht weer over gegeven.

Groetjes allemaal en tot volgende week.

6. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, dat scheelt dan ook nog eens!

Caro, voor jou ook: geniet lekker van je verlof!

HJ, meid, heel veel succes! Ik hoop dat je kleintjes het goed blijven doen!

Zo, ik duik mijn bedje in, want de krampen zijn hier niet te harden, misschien dat rusten helpt........ Misschien dus nog tot straks, en anders via hyves!

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik hoop het ook, haha.. maar ik vrees van niet, voelde me echt weer een megakluns vanochtend :)
    Heb van mn leidinggevende die knuffel met inwikkeldoek gekregen, in het lichtblauw, dus past ook nog eens perfect in het kamertje. Vond het wel heel lief en over nagedacht van haar, nooit verwacht!
    Kek Mama vind ik idd ook erg leuk! Ik heb tegenwoordig een abonnement op Viva Mama.

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    HJ, doe rustig aan meis! Heel spannend joh, ik zal voor je duimen! Maandag dus wellicht geboortenieuws, wow!

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    HJ, ik hoop dat de komende dagen tot aan de bevalling het kleinste kleintje nog zeker lekker even groeit.
    Heel veel sterkte vast voor maandag als het dan gaat gebeuren.

Caro, http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c. ... astiekbal2

Married, is dat ook leuk Viva mama, vind zelf de viva niet zo.

Oh, net zijn het badje, standaard etc. bezorgd.
    Wat super snel is Baby DUmp zeg.
    Ik ben helemaal blij. Heb het al uitgepakt en ga het zo even schoonmaken en naar boven brengen.
    Verrassing voor het mannetje, die weet het nog niet, gnagnagna.
    Nu heb ik alleen toch nog Zwitsal producten gekregen hihi en was niet van plan deze aan te schaffen, nou ja maakt niet uit het ruikt wel lekker.

10. @HJ, Ik duim heel hard voor jullie en doe inderdaad rustig aan. Spannend hoor! Lfs.

@Married, lekker verwend zeg! Zoals verwacht hier geen afscheidskadootjes. Maar toen ik gisteren thuiskwam waren mijn vluchttas en de stof voor de gordijntjes wel afgeleverd. :D

11. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Ik kon nog op de site komen. Dus dacht laat ik nog ff een berichtje plaatsen.

HJ: ik hoop dat de kleine nog goed groeit de komende dagen en wil je natuurlijk ook veel sterkte wensen.

@all: Ik vind het helemaal niet erg dat ik bij de gyn onder controle moet blijven hoor. Van het heen en weer tussen de vk en gyn word je nl ook niet echt rustig van. En ik heb een hele aardige gyn. En scheelt ook nog wel iets in de portomonee. Ik zou nl al in het zh bevallen (poliklinisch) en nu heb ik een medische indicatie.

Verder wil ik iedereen een fijn weekend toewensen en tot zondag/maandag als we weer online kunnen. Wat zal dat afkicken worden dit weekend.

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

hoi hoi!

Hier weer een berichtje van deze kant. Nog steeds mobiel dus reageer nog niet op anderen.

Ferry gaat met grote sprongen vooruit! Hij is nu met luier 2 kilo. Hij had het in de couveuse steeds erg warm dus ze hebben hem in een warmtebed gelegd. Hij heeft dus nu ook een superschattig klein rompertje aan. Hij had ook een muts op maar dat was ook nog te warm. Hij ligt wel onder de dekens en dat geeft hem een soort baarmoedergevoel. Dat heeft hij nog erg nodig.
    Omdat hij niet heel goed groeit krijgt hij vanaf vandaag 12 x 30 ml. Ik heb bijna genoeg borstvoeding om het rond te krijgen. Het begint nu beter op gang te komen, want hij mag het elke dag 1 keertje proberen. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar wat super bijzonder is dat zeg! Ik raad iedereen die bv gaat geven aan om de eerste keer te filmen.
    Hij heeft vanmorgen 6 ml zelf uit een flesje gedronken. De rest gaat natuurlijk via de sonde.
    Ze gaan proberen hem van het snorretje af te halen en dan kijken of de saturatie (zuurstof in het bloed) goed blijft.

HJ: gelukkig is het kleintje toch boven de kilo en van de grote is het natuurlijk fantastisch dat hij (?) al zo'n mooi gewicht heeft! Als ze op de NICU liggen en je wilt je verhaal delen dan mag je me altijd een pb sturen hoor! Het is echt heel ingrijpend en dat beseft niemand behalve diegenen die het ook hebben meegemaakt.
    Heel veel succes en sterkte de komende tijd! Knuf

Mama's: als het forum straks verhuist is zal ik het februarimama's forum openen. Dan kunnen we daar verder kletsen. De 37 weken komen nu toch wel in zicht voor de meesten.

13. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Mijn vriendin is vanmorgen geweest en het ruikt overal heerlijk naar Dettol :D Zelf ook voor het eerst in lange tijd hard aan de slag geweest en het huis ziet er top uit en de wasmachine draait nog steeds met alle babyspullen (ben nu boxkleed, knuffels, etc ect ect aan het wassen)

Echt heerlijk om weer zelf wat te kunnen doen, maar kreeg wel harde buiken, dus nu doe ik de rest vd dag maar ff niks meer.

Vanavond naar die vriendin wat ik vertelde, voor het eerst weer eens de deur uit :)

Morgen komt een goede vriendin uit Almere langs na lange tijd, erg leuk dus. Mijn vriend gaat een heel weekend een huis leeghalen, daar krijgt ie 250 euro voor en alle spullen mogen we weer houden en op MP verkopen... dit soort klussen probeert hij nu steeds vaker te doen om zo lekker wat bij te verdienen, perfect.

Ik d8 dat ik al 100 kilo woog trouwens, omdat ik op een andere weegschaal in zk was gaan staan, maar bleek gisteren dat ik pas 96,6 weeg en dus nog geen 15 kilo ben aangekomen :D Hoop echt onder dat rotgetal 100 te blijven en hoop ook dat ik na de bevalling gelijk alweer onder dat rotgetal 90 kom :) (ik vond 80 al altijd teveel haha)

Ik was nog vergeten te vertellen (volgens mij) dat die ene zondag dat ik voor het eerst weeen had, mijn kleine buurmeisje van 2 jaar die nacht wkkr was geworden en heel de tijd mijn naam had geroepen! Ze kan me niet gehoord hebben, want ik was gewoon stil, dus vind het erg bijzonder. De buurvrouw kwam gelijk die maandag aan mijn vriend vragen of ik soms bevallen was en toen lag ik dus in zk.

En weten jullie nog dat ik die dagen ervoor schreef dat mijn hond steeds aan mijn borsten en daar beneden aan het snuffelen was? Vind ik ook erg bijzonder dat ie het dus toch echt aanvoelde. Nu doet hij het niet meer, dus zal er goed op letten wanneer hij het weer doet.

Kaartjes: Wij sturen exact 50 kaartjes en ik bestel er 5 extra voor onszelf.
    Mijn vriend stuurt naar nog geen 10 mensen :) die vind het allemaal maar onzin en duur haha, dus scheelt weer.

@Iloiza: En, hoe ging solli?

@Sonya: Ik kan je helaas nu ff niet terug vinden, dus hoop dat je snel weer reageerd, zodat ik ook je dochter in je album kan bewonderen :D ben erg benieuwd! Fijn te lezen bij anderen dat het goed met jullie gaat!

@Kim: Sterkte meid, spannend!

@Patries: Wat heerlijk dat je fam. jullie nieuwe woning gaat schoonmaken!

Sterkte met al je klachten, erg vervelend :(

@Sofie: Fijn dat je je goed voelt! En wat lief van je vriend zeg :D

@Kelly: Fijn dat alles goed gaat!

@Married: Fijn dat je zo verwend bent, echt leuk!

@Mieke: Fijn dat het beter gaat met poes! Vind het blad MAMA ook erg leuk. Viva Mama ken ik ook niet.

@HJ: Jeetje, wat spannend! Ik wens je een PERFECTE bevalling (maandag?) en 2 gezonde wondertjes! Zal aan je denken!

Ben benieuwd wat we zondag weer allemaal voor nieuws van elkaar horen, want het is niet normaal volgens mij hoeveel van ons al bevallen en weeen en onsluiting etc hebben :)

Fijn weekend allemaal en sterkte met alle klachten en wondertjes!

14. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Ps. Weet iemand toevallig waar ze ook alweer dat boxkleed van winnie de poeh in wit/grijs verkopen?

Ik heb een boxkleed, maar dat ding blijkt veel te groot te zijn, helemaal niet op maten gelet :(

15. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Was dat niet bij de kruidvat. Ik heb daar wel een boxkleed vandaan, van winnie de poeh en die is volgens mij wit met een zandkleurige rand

16. @Amor, fijn dat je zelf weer een beetje aan de slag bent. Lekker om toe te geven aan je nesteldrang he? Volgens mij is mijn laatste wasje met voornamelijk vluchttas-spullen klaar.
    Bijzonder van je buurmeisje en je hond!

@Uk, fijn dat het goed gaat met Ferry. En goed dat hij zelf al drinkt!

Heb alweer een beetje teruggelezen.

@Dayenne, balen dat het niet doorging je rijexamen! Ik kan mij nog herinneren dat ik in de sneeuw heb afgereden. Toen werden ze nog niet afgelast bij slecht weer. Tot hoeveel weken in je zwangerschap mag je eigenlijk nog afrijden? Hopelijk lukt het nog.

@Mieke, dank je voor de linkt van Lidl. Ga direct even kijken waar de dichtsbijzijnde Lidl is. Ga ik er maandag eentje halen.

17. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Hoi meiden,

Hier ff een kort berichtje, want ons internet thuis doet t niet meer :evil: Volgens de kpn lag het aan onze router, en over 5 werkdagen zouden we een nieuwe krijgen... dus hopenlijk volgende week!

Is echt afkicken hoor! haha zit nu van ellende maar in de bibliotheek te internetten :D

Maar verder gaat alles goed...

@Kim84, nou sterkte buddy! Hopenlijk knap je snel weer wat op! Wel spannend hoor!
    Enne ff wachtten met bevallen hoor.... tot ik weer internet heb thuis :D

@HJ, tjonge ook al zo spannend! Sterkte hoor de komende dagen!

@de rest... tja sorry t was een beetje veel om op iedereen te reageren!
    zeker op zo'n slome computer in de bieb ;)

18. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @HJ, Jeetje wat spannend zeg heel veel succes.

@Uk, wat heerlijk dat Ferry met sprongen vooruit gaat. :D

19. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    @Sonya
    Wat een mooi meisje! Heb meteen mn vrouw erbij geroepen en hebben samen helemaal vertederd naar de foto's zitten kijken. Zo lief!

@Mobiel
    Heb vroeger ook met t behang lopen knutselen. Vandaar dat wij overal afwasbare latex op de muren hebben :)
    Wel erg balen van jullie werk!

@Married
    Ben benieuwd naar je test! Ben er zelf door jouw verhaal ook n beetje over na gaan denken, maar heb besloiten dat ik het er maar bij laat. Kans dat het kindje er echt iets aan over zou houden schijnt maar 1 op 1000 te zijn?
    Maar als het niet zo'n gedoe zou zijn zou ik het denk ik wel onderzoeken.
    (tijfelkont hè! :) )

@Caro
    Verlof! Fijn hè! Geniet er maar van.

@HJ
    Oef. Gelukkig is de kleine nog wat gegroeid. En volgende week, spannend joh! Komt vast goed meid. Heel veek succes!

@Uk
    Fijn dat het met de borstvoeding zo goed gaat.

@Amor
    Lekker hè, als alles weer flink schoon is. Zelf gister ook de vloer van de woonkamer en keuken geschrobt. Ruikt altijd zo lekker.

Hebben gisteren de geboortekaartjes geregeld. Ben er helemaal blij mee! Heel eenvoudig, maar zoooo schattig vind ik 'm. Ben benieuwd naar de drukproef!

Las vandaag in de krant dat er hier in Limburg bij 300 huishoudens waterleidingen en watermeters zijn geknapt! Blij dat wij die van ons zonder schade hebben kunnen ontdooien. Vrouw heeft nu al drie nachten t kacheltje in de meterkast gezet (onze meterkast is idd niet geisoleerd en is niet inpandig dus vandaar dat wij extra risico lopen op bevriezing, beetje vreemd, maar wij hebben een soort center parcs huisje ;) ).

Vanmorgen zijn twee vriendinnen van ons mama's geworden van een meisje, Saartje. Zijn net als wij via KID zwanger geworden, maar ben hen was het de eerste poging al raak, bij ons bij de tweede (waren bijna gelijk begonnen). Wij zijn nu helemaal hyperdepieper dat hun kleine meisje er is en eigenlijk krijg ik het nu ook wel een beetje benauwd. Het komt zo dichtbij nu! :confused:

Owja, ff een vraagje. Ik zit te dubben over de eerste kleertjes (voor in de koffer). Ik hoor/lees verhalen over dat die zo vies kunnen worden. Heeft iemand enig idee hoe vies want ik zou het erg jammer vinden om het mooiste (creme) pakje in te pakken zodat ik het misschien daarna niet meer kan gebruiken, omdat ik het niet meer schoon krijg. Iemand enig idee hoe dat gaat? Wassen zo'n kleintje eerst een beetje of gaat het bebloed en al meteen in de kleertjes?
    (heb er duidelijk totaal geen verstand van hè en nu ook ff niemand in de buurt om het te vragen)

Grtz, S

20. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Even inbreken. Hoi piepels!
    Heb hier in het begin even meegeschreven, maar ik werd achteruitgezet en bleek dus toch uitgerekend te zijn op 2 maart.
    Dus ik kan nog een februari mama worden, of toch een maart mama.
    Maar ik koos er toch voor om zo heel af en toe bij de maart mama's mee te schrijven.

Bij jullie zijn nu echt de laatste loodjes begonnen, dus ik wil iedereen bij deze alvast heeeel veel succes en sterkte wensen!
    Geniet nog even van de zwangerschap, met alle ongemakken die daarbij horen.

Deel Deze Pagina