Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, ik denk dat het een stukje psychisch is hoor.
    Je weet dan je niet meer naar je werk hoeft en dan komt de vermoeidheid er nu gewoon uit.
    Geef er lekker een paar dagen aan toe en dan ben je vast straks weer lekker jezelf.
    Enne... albert.nl hoor! Je hebt toch best weer veel gedaan gister.

Miireii, yeah verhuisd, lekker hoor.
    Fijn dat je niet een nachtje in het zkhs hoefde te blijven, hou rust.
    Met mijn katje, tja.... overdag is ze nergens te vinden, ze weet gewoon dat ze pilletjes krijgt en dat is een heel gevecht.
    Dus eigenlijk krijgt ze nu niet haar volledige medicatie. Maar volgens mij gaat het wel goed met haar hoor.

Hier nog 31 dagen, ook zo weinig. Het aftellen is echt begonnen.

Leintje, jeej een banner!

2. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Ik heb dat ook, als ik weinig verplichtingen heb dan wordt ik echt moe en lusteloos. Volgens mij is dat gewoon wel echte vermoeidheid wat bij de zwangerschap hoort, maar als je verplichtingen hebt dan MOET je wel, dus dan ga je gewoon tegen de vermoeidheid in.

Ik heb ook vele dagen dat er echt heeeeeel weinig uit mijn vingers komt. Ik heb wel eindelijk gisteren een lijst gemaakt wat er allemaal nog moet gebeuren voordat de baby komt en een lijst met wat er allemaal nog aangeschaft moet worden. Nu heb ik iets meer overzicht en dan ga ik stap voor stap dingen afmaken.
    Wat wel balen is, is dat mijn man het zo druk heeft dat hij me niet kan helpen bij bepaalde klusjes, maar ik kan ze echt niet zelf doen (bijvoorbeeld de kinderkamer herinrichten en kleine timmerklusjes) want ik krijg dan meteen zo'n last van mij rug/bekken. En...hij heeft ook nog erg weinig zin om dingen af te maken, hij is er nog helemaal niet mee bezig, terwijl ik het gewoon het liefst allemaal vóór februari af wil hebben. Wij maken bijvoorbeeld zelf het geboortekaartje, maar hij zou me daar (met een aantal puntjes) mee helpen, maar het komt er niet van, omdat hij er de tijd er niet voor heeft of de tijd er niet voor maakt.
    Gisteren heb ik ook weinig bijzonders gedaan, behalve wat boodschappen, maar daarna had ik meteen last van mijn rug...echt frustrerend!

Maar goed, het zal wel goed komen, maar een zwangere met nesteldrang.....die wordt nu wel een beetje ongeduldig!

Mireii: fijn dat je bloeddruk weer gedaald was!

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Zooo ik heb gisteren de eerste 3 babywasjes gedraaid :D Ben helemaal happy :D Is toch wel weer vreemd al die piep kleine kleertjes aan de waslijn te zien hangen, kreeg echt even een brok in me keel en zag ineens Tim weer voor me toen hij nog zo klein was en al zijn kleertjes aan de lijn hingen.. Heb ook van zijn kleertjes maar weer uitgezocht, dingen die we wilden hergebruiken en dingen waarvan we zoiets hebben, was leuk, maar niet om nog een baby mee aan te kleden.. Dus ook kleertjes die Tim destijds aanhad hingen aan de lijn te drogen en dan heb je echt zo'n deja-vu gevoel.. Met sommige kleertjes ook, dan weet je nog zo goed bij welke gelegenheid Tim het aan had of welke rot-periode er aan vast zat zeg maar.. Hoop nu bij die kleertjes leuke herinneringen te creeëren in ieder geval ;)

Straks naar Rotterdam toe, kijken voor een kraampakket, een extra aankleedkussen en een kruik. Ook de blije doos maar ophalen bij Prenatal, ff de bon uitprinten dalijk.. En dan later op de dag de babywas vouwen en opruimen :D

Tim heeft vannacht ook weer doorgeslapen op zijn nieuwe kamertje, hij werd wel ff wakker rond 6 uur en lag wat te piepen, maar zo lang hij niet huilt reageer ik daar niet op en viel hij dus weer lekker in slaap :D Als dalijk alle losse dingetjes enzo opgeruimd zijn daar gaan we maar eens proberen of hij in zijn peuterbedje slapen wil :D Vorige nacht heeft hij er samen met mij in gelegen omdat hij lag te krijsen om half 6 en ik het nog te vroeg vond om er echt al uit te gaan, zijn we er samen in gaan liggen, maar ideaal is het niet, lag helemaal opgevouwen in dat bed :-s en het matras was eigenlijk te dun voor mij om op te liggen want ik voelde de lattenbodem helemaal :( Maar ja hij heeft al wel even in zijn nieuwe bed geslapen dus ;)

4. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    We zijn nog steeds gezellig in de lucht zie ik!

@Daffie: en heb je lekker naar het schaatsen gekeken? :D

@Scoobje: fijn dat je toch thuis mag wachten! Ze houden je iig wel goed in de gaten. Echt rustig aan doen hoor en dan zal je beebje nog wel even blijven zitten hoop ik! :D

@Mieke: ik zal zo een foto van een eigen gemaakt kaartje in mijn album zetten en ook een nieuwe buik foto!
    Wat leuk dat je schoonmoeder een wiegenhoesje heeft gemaakt!

@Married: lekker bezig geweest zo te lezen! :D Moet je nou nog wat doen voor de kleine er is of mag je nu lekker uitrusten? ;)

@Tirtilisko: fijn dat met je beebje alles goed is. Beterschap verder!

@Leintje: leuke banner hoor!

@Noppie: vind dat je toch nog veel gedaan heb op een niks-doen dagje ;) ! Ik weet af en toe ook niet waar de vermoeidheid vandaan komt hoor. Heb je dan te lang geslapen of idd te veel genikst?! :D

@Miireii: een onderdruk van 80 is netjes hoor. Jammer dat je beebje wat achter blijft in de groei. Weet nog dat mijn moeder vertelde, dat toen ze zwanger was van mijz e echt bedrust moest houden wat ik groeide niet goed. :D ik woog 8 pond bij de geboorte!
    En je eerste nachtje in je nieuwe huisje doorgebracht! Fijn dat je bijna af bent van het gezeur van je oom!
    :D Het doet altijd goed om anderen aan het werk te zien hoor! Dus kijk jij meer lekker toe vanaf je bankje!

@Golfola: :D ja blijf maar bij een zwangere met nesteldrang uit de buurt. Is alleen wel vervelend dat je dan soms ook nog afhankelijk bent van andere mensen en als die dan niet mee willen helpen is dat soms wel erg frusti!

Nou ben dus gisteren weer lekker crea bezig geweest en daar ga ik zo direct nog maar mee verder. Mannetje is weer bezig met de kamer op zolder. Zal zo ff nieuwe foto's in mijn album plaatsen!

X Esther

5. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik dacht dat het forum offline zou zijn :confused: ...

Ik heb niet alles goed doorgelezen, maar op een paar dingen toch even reageren.

@Tir: gelukkig dat alles toch goed bleek met de beeb. Ga nu maar eens goed rust nemen meid.

@luiers: ik heb ze ook van de kruidvat en natuurlijk het pakket dat in de blije doos zat van pampers. Ook de flesvoeding heb ik van de kruidvat. De kraamhulp zei namelijk dat het helemaal niks uitmaakt (behalve als ze dieetvoeding nodig hebben) welk merk je gebruikt. In NL is alle babyvoeding goed volgens haar.

@Caro: ik moet je eerlijk bekennen dat ik het niet zeker weet hoe ver Martine is :oops:. Maar zover ik het me kan herinneren is ze even ver als mij en zou ze sowieso ingeleid worden met de 38 weken i.v.m. haar constante hoge bloeddruk.

@update martine: Het gaat al iets beter met haar, maar ze moet nog steeds in bed blijven en dat vind ze uiteraard nogal saai. Met de beeb gaat het gelukkig nog steeeds goed.

Nou meiden, ben benieuwd wanneer het forum even uit de lucht gaat.

Liefs Vaam

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hey meiden we zitten nog in de lucht!
    weer een babywasje weggestreken en nu ga ik der weer 1 ophangen

gebruiken jullie eigelijk wasverzachter?

7. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Vaam: ik dacht dat Martine nu rond de 35-36 weken is!

@Iggy: je maggeen wasverzachter gebruiken volgens mij, alleen die van neutral ofzo?

Heb even nieuwe foto's in mijn album gezet hoor (voor zo lang het duurt, als we vandaag nog uit de lucht gaan?)

X Esther

8. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Voor de kleertjes gebruik ik geen wasverzachter omdat dat soms nog wel wat huidirritatie kan geven voor de jonge baby, maar ik gebruik wel gewoon wasmiddel (Omo) en dat ruikt heel lekker, dus dan hebben de kleertjes toch een fris geurtje!

9. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Nieuwe planning:

Er is geen nieuwe datum voor de verhuizing van Zwangerschapspagina.

Door ziekte, vakantie en aanpassingen aan de nieuwe stijl lopen we uit.

Onze excuses voor de onduidelijkheid en het eventuele ongemak dat dat met zich meebrengt.

We houden jullie op de hoogte!
    Team Zwangerschapspagina

Dit stond als update bij de verhuisplannen dus er kan vrolijk gekletst en veranderd worden!

10. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Pff ik kan wel merken dat het allemaal zwaarder wordt nu, werken en minder slapen.. extra dingen erbij.. Ik heb op mijn werk gezegd dat ik nog 1 week doe en de 16e is dus mijn laatste dag :) Ik heb er ook echt zin in, verlof!

Ik heb wel aan al die slecht slapende dames gedacht toen ik wakker lag de laatste 2 nachten.. wat een crime als je dat al maanden hebt, zeg! Dat vreet energie!

Mobiel :D Ik zie het al helemaal voor me, zo'n kleuterbed volgeladen met een peuter en z'n hoogzwangere moeder :) Knap dat je nu doorzet, het is vast makkelijker nu dan als er straks nog een kleine aandacht nodig heeft.
    Lief he al die kleine kleertjes!

Miireii: gefeliciteerd met je nieuwe huisje! Fijn dat het allemaal bijna klaar is!

eppie, ik vind je buik er nog wel "handzaam" uit zien, mooi hoor!

Ik heb vrijdag gelachen: sprak 3 collega's die zeiden dat mijn buik er nog zo mooi, redelijk klein was. loop ik 300 mtr verder, spreek ik iemand anders, die zegt iets van: wat leuk dat je zo'n hele dikke buik hebt, dan ben je tenminste echt zwanger :) Tis maar net wat ze in hn hoofd hebben.. die van mij is echt verglijkbaar met alle andere mensen die ongeveer gelijk zijn uitgerekend.. gemiddeld denk ik.

Wasverzachter.. zit meestal al (een beetje?) toegevoegd aan gewoon wasmiddel, bij mij staat het in de inhoudsopgave. Ik heb het toch maar gewoon gebruikt, behalve op internet lees ik niets speciaals over het gebruik van gewoon wasmiddel. (ja, neutral zelf natuurlijk, maar dat telt niet!) Ik doe er geen extra wasverzachter bij.

Luie dag.. af en toe vast wel goed voor je, maar ik vind het ook nooit zo lekker voelen.

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goeiemiddag!
    Nog steeds online zie ik... Straks gaan we er in februari uit, zou niet leuk zijn als we allemaal gaan bevallen of op dat punt staan. Ik hoop echt dat ze de boel snel verhuizen en niet zo lang meer wachten.

Even een vraagje voor de meiden met een Bugaboo, zit er bij jullie standaard een aerosleep bij? In de winkel zeiden ze dat dat zo was, maar ik kan hem niet vinden hoor.. Of het ligt aan mij of ik ben verkeerd voorgelicht. Zal ze maandag sowieso even bellen en anders haal ik er nog wel eentje, maar vind het toch een beetje raar!

Dekentjes zijn inmiddels allemaal gestreken! De beide aerosleeps (ledikant en wieg) hangen/liggen aan de lijn, de aerosleep hoeslakentjes gaan zo uit de machine en dan gaan de lakentjes erin.. druk druk druk ;)..

@ Iggy, ik gebruik alles van Neutral, ook wasverzachter. Schijnt beter te zijn ivm irritaties en allergieen.

Fijne dag vandaag!

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Married: is zo'n aerosleep verplicht? ik heb nog nooit van die dingen gehoord aan deze kant van het land :p kan aan mij liggen hoor! want ik lig met veel dingen achter haha :)

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Miireii, niet verplicht nee, maar ik vind het zelf wel een fijn idee om ze te gebruiken. Het verkleint de kans op wiegedood. Het is een soort van dekje wat je over het matrasje doet en daarop een speciaal hoeslakentje. Beide zijn luchtdoorlatend, zodat als de beeb op zn buikje draait, hij toch nog kan ademen.
    Info kun je hier eventueel vinden: http://www.aerosleep.com/

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Bugaboo/aerosleep, ik heb weer te snel geblerd! Ik heb de aerosleep inmiddels gevonden... zat in het zwarte matrasje... ben niet eens blond, haha

15. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Bbelly: nou laat ze nog maar even wachten met het vervangen van Zw-pagina. Ik vind het veel te gezellig zo samen met jullie hier!
    Ga jij ook maar lekker naar de verlof toe werken! Valt af en toe niet mee met die dikke buik he :(: Mijn buik is idd wel handzaam, daar ben ik ook wel blij mee hoor! Kan nog aardig uit de voeten, qua buik dan he ;)?
    :D Herkenbaar hoor. Ik word ook altijd een beetje onrustig als ik niet veel doe! Heb dan naar mijn idee helemaal niks gedaan!

@Married: kan je niet helpen helas met je vraag over de bugaboo. Ik heb een Quimmy namelijk!

@Miireii: een aerosleep is zeker niet verplicht hoor. Is maar net wat je zelf prettig vindt. Wij hebben geen aerosleep, want ik vind het onzin (sorry, wil niemand beledigen hoor :oops: ). Wij hebben het toch ook allemaal ver schopt zonder aerosleep!

Zo heb alweer 2 kaartjes gemaakt en dit keer zijn het geboorte kaartjes voor jongens. Gisteren had ik 2 kaartjes gemaakt voor als er meisjes geboren worden. Normaal (als ik moet werken) kom ik er nooit zo toe om kaartjes te maken en nu heb ik ineens tijd genoeg! :D Heerlijk, daar kan ik dus echt van genieten! Ga zo maar eens lekker op de bank hangen met een boek denk ik!

X Esther

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ik lees net dat et verplaatsen van ZP niet doorgaat...nou ja, kunnen we lekker doorkletsen.

Eppie; heb gisteren inderdaad lekker de hele middag schaatsen gekeken. Vandaag niet, was weer op het handbalveld :)

Hier kan ik echt steeds minder door mijn buik hoor. Sokken en schoenen aandoen vraag ik meestak aan manlief, want dat gaat echt met zeer veel moeite. Heb hem vandaag ook gevraagd of ie morgen of overmorgen wil helpen mijn benen te scheren...lukt me ook niet meer :) :) :) :)

Morgen weer de groei-echo, hoop dat het met het vruchtwater meevalt, anders moet ik weer een hele dag suikers laten prikken en daar heb ik zooooo geen zin in! :( :( :(

Meiden, fijne avond nog...

Daffie

17. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Maried, Ik kan de bugaboo ophalen, maar heb t nog niet gedaan. Dan staat ie zolang in de woonkamer. Ik weet niks van een aerosleep erbij. Ik koop er zelf ook geen, maar als ie erbij zit gebruik ik m natuurlijk wel!

Enne.. Miireii.. ze zijn ook in enschede te koop :) Maar ik herkende het ding pas toen ik er hier op t forum over had gelezen.

Eppie, heerlijk om de tijd te hebben voor dat soort werkjes :D Heb je een leuk boek? Ik ben nog op zoek naar een lekker leesboek, niet te ingewikkeld want dat volg ik niet meer :( Tips?

@Verhuizen van de site: Wel gek dat het steeds zo op het laatste moment wordt afgeblazen.. het is ook vast een hele klus om te doen, toch een enorme site die overgezet moet worden. En ik las ergens dat ze het in eigen tijd doen :(: Dat is gewoon vrijwilligerswerk!

Daffie, ik duim voor een goeie echo morgen! Ik vraag me ook af of dat soort werkjes over een maandje nog te doen zijn voor me! Jij zit daar dus echt me te klooien. Fijn dat je vent je wil helpen.

Vanmiddag even een stukje gelopen in het bos met mijn ouders, geweldig om al die schaatspret te zien bij de vijvers. In het bos zijn de paden veel minder glad dan in de stad, dus dat was heerlijk.
    Ik heb het wel te doen met de konijntjes in de tuin, maar die gekke beesten gaan meer op het nachthok zitten dan erin :(: Ik voer ze elke avond een beetje bij om de koude nachten door te komen, maar je kan wel merken dat ze last hebben van de kou (chagrijnig :confused: ) Ze hebben een halve baal hooi om warm in weg te kruipen. De kippen doen net als anders, maar ze haten de sneeuw :D veel te koud aan de pootjes. Zelfs voor een lekker hapje gaan ze er niet door!

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Bbelly; dat ik die dingen niet meer kan komt wrs doordat mijn baarmoeder heel hoog tegen mijn ribben ligt en het bukken daardoor nog extra bemoeilijkt wordt.

Daffie

19. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Daffie, hopelijk daalt de kleine dan snel in.. ik hoorde van een vriendin dat het bij haar heel veel opluchting gaf.
    Ik heb er sinds een paar dagen echt last van: kan minder eten en soms wat benauwd. En slechter slapen dus.. wat jij al weken hebt, kan ik nu wat beter herkennen. Het lijkt me af en toe heel irritant voor je.

20. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Luiers, wij vonden die van de kruidvat juist weer niet fijn.... Heb meestal bumblies, en dan pampers voor de nacht idd. Die blijven toch wat langer droog.

Voeding, wij hebben bij Levy Friso gehad en dat ging heel goed.

Tirtilisko, het zit je echt niet mee he meid.... Heel veel sterkte!

Eppie, zijn de kaartjes gelukt? En idd, een vrachtwagen is inderdaad iets magisch voor zo'n klein mannetje.... Hij is er nu nog vol van!
    Heb de foto's gezien, leuke kaartjes!

Scoobje, bij jou zit het ook al niet mee. Fijn dat iig weer thuis bent! Sterkte!

Mireii, fijn dat jullie nu over zijn naar het nieuwe huisje! Is toch weer een geruststelling en ben je idd van het gezeik af!

Ik dacht dat ik niet hoefde te kijken dit weekend omdat de pagina er uit zou liggen, zijn ze al die tijd online gebleven.....

Hier nog hetzelfde, veel last van bekken en de indalings-/voorweeen blijven komen.... Met name 's avonds en 's nachts... Enige voordeel van het indalen op dit moment is dat mijn ribben weer normaal aanvoelen.

Mobiel, ben trouwens vergeten door te geven voor de lijst: 21 februari uitgerekend: controle vk 21 jan.

Deel Deze Pagina