Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Bbelly; ach het hoort erbij he! en straks als ik ons kado'tje in mijn handen heb, ben ik het wrs allemaal vergeten. Aan die slechte nachten ben ik flink gewend haha, maar ook ik hoop dat ze inderdaad toch weldra gaat indalen....

2. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Ja, grappig wat je nu allemaal kan accepteren waar je normaal echt zoo anders over zou denken(als het van een ziekte was) Maar ik heb, net als bijna iedereen hier, ook mijn baalmomenten ;) Gisteren een flinke huilbui gehad, ik was het voor het eerst echt goed zat :oops: Tot nu toe vond ik het ook al zo heerlijk om zwanger te zijn(nou ja, meestal dan), maar nu krijg ik zin om de kleine vast te houden en mama te worden!
    Maar dat is best laat vlgs mij, met 34 weken.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Eppie, je hebt wel gelijk dat wij t idd vroeger ook allemaal zonder al die luxe dingen van nu hebben gedaan en prima zijn opgegroeid.
    Maar toch vind ik dat ze in de loop van de tijd wel steeds meer ontdekken, vroeger overleden er toch meer kindjes aan wiegendood.

Married, heb jij de aerosleep protect (het dekje) dus ook gewassen? Ik twijfel hierover, vooral die voor t ledikant is zo groot. Het matras zelf/matrashoes was je toch ook niet?

Nog wat aerosleep/opmaak vraagjes...
    Gisteren heb ik nog een aerosleep gekocht voor de wieg, maar die heeft afgeronde hoeken en als ik dat elastiek om t matrasje heen doe, zit t wel heel strak. Hoe doen jullie dat, gewoon 'los' op t matrasje leggen dan maar?
    En dan heb ik ook nog een molton-dekje. Ik begreep dat die niet onder t hoofdje mag liggen. En hoe dan icm met de aerosleep? Eerst aerosleep protect, dan molton aan de onderkant, en daar overheen aerosleep hoeslaken?
    Pff, lastig hoor allemaal!

Wasverzachter, gebruik ik ook niet. Nooit eigenlijk. En heb ook neutral wasmiddel.
    Denk dat ik ook maar een pakje van die kruidvat luiers ga halen dan. Mijn broer scheen vroeger niet tegen pampers te kunnen, dus dan heb ik 2 soorten.

Daffie, jeetje kun je je eigen sokken en schoenen niet meer aan doen :confused: ?! Ik doe t gewoon nog staand hoor, soms een beetje wankel en mijn maaginhoud moet ik wel tegenhouden, maar gaat op zich nog best. Misschien lukt t wel als je gaat zitten en je voet op je knie legt?
    Benen scheren ook geen probleem hoor; doe ik gewoon in bad, been omhoog gooien! De rest op de tast, lukt ook nog prima ;)

Gisteren nog ff bij de Prenatal geweest voor wat laatste aankopen. Onderweg, binnendoor stonden we in de file. De weg loopt helemaal langs t water (en langs Ankeveen; Ankeveense plassen), overal waren mensen aan t schaatsen en stonden auto's in de berm. Haha, leuk om te zien hoor!

Eppie, wat een leuke kaartjes zeg. Crea bea! Knap hoor.

Gisteren weer een buikfoto gemaakt, maar mijn buik ziet er niet groter uit dan 2 weken geleden, terwijl ie wel weer groter voelt!

Morgen heb ik ook een liggingsecho en uitleg over wanneer bellen ed als de bevalling begint... Oeioeioei, het gaat nu echt spannend worden, eindelijk! Ben benieuwd of ze nu echt al ingedaald is.

Oja, en vandaag mijn vluchttas maar eens gevuld. Ben er helemaal klaar voor!

Tirtilisko, Martine en Scoobje... Meiden, jullie heel veel sterkte.

4. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Wat schiet het lekker op! Vandaag ben ik 37 weken zwanger! Heerlijk! Kan namelijk niet meer wachten tot ik ons kleine lieve mannetje kan knuffelen.

Ben er nu heel vroeg bij...kan niet slapen...ben klaarwakker en mannetje vind het lekker om juist nu lekker te trappen en bewegen...Maar goed, voel me nu ook helemaal niet moe...Vanmiddag maar een paar uurtjes slapen dan...

Gisteren onverwacht toch nog even in het ziekenhuis beland. Had last van anders zien (moeilijker focussen) en hoofdpijn. Moest dan bellen ivm de hoge bloeddruk. En toen wilden ze me toch even zien.

Mijn bloeddruk was nu 140/90, CTG was goed, bloed en urine ook goed. Dus mocht gewoon weer naar huis...heerlijk! Verloskundige van het ziekenhuis vond mijn buik best groot. Volgens haar is het geen kleintje en zit hij nog ruim in het vruchtwater.

Op het CTG was te zien dat ik al wel regelmatig oefenweeen heb, waarvan ik nog niet wist dat ik ze had. Ik had wel eens een pijnlijke harde buik, maar de laatste was alweer een week geleden. Blijk toch in de 45 minuten dat ik aan het CTG heb gelegen zo 3 a 4 oefenweeen te hebben gehad...

Wordt spanennd nu...het kan nu ieder moment gebeuren, maar ook nog 5 weken duren...Veel mensen denken dat ik eerder ga bevallen, maar ik durf er niet te veel aan te denken...straks duurt het nog 5 weken en valt het zo tegen.

Om 11u weer controle bij de gyn..ik ben benieuwd!

Tot later!

Liefs, Leintje

5. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    dames bedankt voor jullie uitleg over de aerosleep. zat gister de site te bekijken die married mij gaf, en manlief vroeg waar ik mee bezig was. hij die site lezen, zegt hij heel lief:

ja euh, bestel maar hoor! klinkt allemaal wel erg belangrijk! het beste voor ons meisje toch?

hihi! :) dus heb ze maar besteld en als het goed is krijg ik ze over een paar dagen in huis. ben benieuwd...

maar als degene die de aerosleep gebruikt, gebruik je dan ook nog die molton-lakentjes? ik moet echt eens even gaan informeren want ik heb geen idee hoe ik zo'n ledikantje op moet maken....
    wordt toch wel tijd nu dacht ik zo..

ik zie hier dat het laatste berichtje gister is geschreven om kwart over 5, konden jullie ook niet meer op de site komen? of had iedereen gewoon wat anders belangrijks te doen... dr was toch nog niemand aan het bevallen he...

@Leintje: wat raar met die oefenweeen he... ik voel ze dus wel echt goed. heb om de haverklap een harde buik. ze komen niet regelmatig gelukkig maar ik vind ze behoorlijk vervelend. niet echt pijnlijk, maar echt een irritant gevoel. naja nog een paar weekjes. ook bij mij denken ze dat ik eerder ga bevallen. mijn vader denkt zelfs over 2 weken al! naja van mij mag ze komen, maar omdat ze nog wat achter ligt qua groei heb ik liever dat ze nog 4 weken minstens blijft zitten!

@daffie: ik krijg het ook niet meer goed voorelkaar om sokken en schoenen aan te trekken.. ondanks dat ik niet zo'n grote buik heb, heb ik er toch wel moeite mee. mijn man helpt me overal bij gelukkig. zelfs bij het scheren. hij heeft zoiets van, als ik het niet doe, dan heb ik mezelf te pakken! hahaha wat een kerel he..

@Bbelly: nooit geweten dat ze hier te koop waren. maare je gaat me toch niet vertellen dat je ook in enschede woont?!

het is nu inmiddels 7 uur 's ochtends, heb net mijn man naar werk gebracht, omdat ik anders de hele dag geen auto heb. moet naar ff naar de orthodontist vanmiddag. waarschijnlijk laatste x voordat ik ga bevallen. is ook wel een vreemd idee haha, naja ik ben echt benieuwd. vind het zo spannend allemaal!

kruip nu maar weer lekker in bed. vanmiddag komt een vrouw om onze gordijnen te maken, we hebben nu nog kranten voor de ramen :)

even de laatste spulletjes ophalen aan ons oude huis en dan is het klaaaaaaaaaaar!

fijn idee......

kom vanmiddag nog wel even spieken.

groetjes!

6. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ow @mobiel: voor de lijst, 5 februari uitgerekend, ik heb 16 januari weer een echo, daarna gelijk afspraak bij de gyn...

groetjes!

7. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Hey, ja gisteren konden we even niet op de site komen, maar nu weer wel! Blijkbaar had dat niet iets te maken met het overzetten naar de nieuwe site!

Deze week nog drie avonden werken en dan.....verlof!
    Alhowel...ik ga nog wel de laatste twee dinsdagen van jnauari werken terwijl mijn vervanger erbij is, maar één avondje in de week is nog wel te doen! In februari ben ik helemaal vrij!

Harde buiken: ik voel vaak wel als ik een harde buik heb, want ik voel me dan meteen een beetje benauwd. Alsof er bloedvaten worden afgekneld. Maar ik heb gelezen dat dat erbij kan horen.

Indalen: Ik hoop ook dat de kleine binnenkort gaat indalen, want ik kan ook niet bukken...erg lastig als je nog veel wil doen en opruimen en zo!

Straks ga ik even reageren op iedereen!

Liefs Golfola

8. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Goeiemorgen meiden!

En ikke t hele weekend niet gekeken en nou issie nog online! haha
    Jullie hebben we veel gekletst zeg.. ;)

Hier de familie over de vloer gehad vanuit NL: wat doet dat goed voor een mens! was echt blij om ze even bij me te hebben, vooral om even met mn mamzie te kletsen.. Grappig dat ik nu WEET dat ik ze binnen een maand weer zie, omdat ik dan beval! echt apart dat ik nog maar 31 daagjes hoeft.. Komt dichtbij zo!

Vraagje voor jullie: hebben jullie nog een lekkere (niet té dure) stoel die jullie me aan kunnen raden? Een fijne relaxstoel voor borstvoeding? Zag wel iets bij Ikea, maar misschien hebben jullie nog aanraders?

Kreeg net een smsje van mn menneke: Hij is onderweg naar zn werk en hij schreef dat de kleuren van de lucht hem deden denken aan ons meisje, ook zo magisch.. LIEF! hihi

Zeg, hadden we niet een eventueel geplande bevalling van 1 van de dames vandaag? Heeft iemand daar nog nieuws over? Ben even vergeten wie het was... :-s

Ben zo blij dat mn vruchtwater-zak nog intact is.. Hele opluchting en voel me weer beter! Eergisteren de kleine bijna niet gevoeld, gisteren weer op en top aanwezig! Dat is ook een geruststelling als je de kleine weer voelt..

Mn mama had alvast een kaartje en cadeautje meegenomen naar België, just in case dat ik zou bevallen hahahaha ook schattig ;)

Heb sinds 2 dagen slijmverlies, meer zoals ik dat ook had tijdens mn menstruatie. Slijm en wittig, lekker plakkend (sorry voor de datails ;)). Meer dames die hier last van hebben? Ik denk niet dat het mn slijmprop is.. Iedereen zegt dat je die echt wel herkend! Dus ik maak me geen zorgen, tis alleen dat alle kleine kwaaltjes en nieuwtjes ineens op een aanstaande bevalling lijken hahahaha

En ook nieuwe pijntjes, maar ach.. Als ik ECHT wat begin te voelen, ga ik wel naar t ziekenhuis..

oefenweeën ook hiero, maar voel ze ook niet echt.

Fijne dag allemaal! Sofie

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Hummel: Ja HJ1977 zou vandaag 'moeten' bevallen geloof ik? Ben benieuwd...

10. hummelke sofie

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Péronnes, België
    Oeps,

ik schrijf heel mooi nog 31 daagjes, zegt mn banner 29.. Nog sneller! :-\

hihi

11. hummelke sofie

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Péronnes, België
    Klopt het dat HJ geen buddie heeft?

Mocht iemand iets weten: Hou ons op de hoogte!

12. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    hoi meiden:

Ik mag mijn bed weer een beetje uit, ze willen even kijken hoe het dan gaat, dus heb even een computer opgezocht.

Het gaat opzich wel goed met me gisteren wel erge hoofdpijn en een band gevoel, gelukkig vandaag weer over.

De baby doet het nog prima, het is wel fijn dat je hier 2 keer perdag een ctg krijgt.

even afwachten dus ik hoop dat ik nog weer naar huis mag voor de bevalling.

Groetjes Martine

13. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Leintje, gefeliciteerd met je 37 weken! Dat lijkt me idd heerlijk! Toch gek he, dat er wel 5 weken speling in zitten wanneer je mag bevallen! We zouden zoo graag meer controle hebben over alles, ik wel in elk geval :)
    Fijn dat je lekker thuis bent.

Miireii, ik woon in H'lo! Dus vlakbij :D En shoppen voor zw.kleding is echt geweldig in E'de. Zoveel winkels zo dicht bij elkaar. Ik kon idd een tijdje niet op de site, maar gisteravond wel weer, half 10 ofzo?
    En het oude huis is klaar \:D/ Feestje!

Golfola, jij ook bijna verlof! Leuk he dat aftellen!

Sofie, Heerlijk die familie verwennerij! En wat een romantisch smsje kreeg je, lief van hem!

HJ, hopelijk een hele bijzondere dag voor jou!

Martine, wat fijn dat het wat beter gaat! Ik hoop dat je snel naar huis mag, waren ze bang voor een zw. vergiftiging? Fijn om weer in beweging te komen lijkt me!

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen meiden!

Ten eerste, heel veel sterkte voor HJ en de tweeling!

Eppie, mooi buikie weer en wat een mooie en leuke kaartjes zeg.

Aerosleep en opmaken: geen molton gebruiken, dit is bij de aerosleep niet nodig.
    Gewoon het dekje op het matras en daarover heen de speciale hoeslaken en verder niks.
    Ik heb ze ook beiden gewassen, toch wat frisser.
    Maar ik neem ook nog een gewoon setje voor het ledikantje hoor, molton/hoeslaken.
    Want als de aerosleep vies is heb ik geen reserve, daar vond ik ze dan weer een beetje te duur voor.

Ik voel af en toe van die hele kleine krampjes onderin, soort ongi krampjes of van die krampjes die je in de eerste weken van je zwangerschap voelde, dat de bm aan het oprekken was. Zouden dit indalingsweeën kunnen zijn?

Vandaag naar de Lidl, bal en tens halen.
    Vanavond naar voorlichting in het zkhs over de verloskamers.

Bbelly, hihi die eigenwijze beestenboel van jullie.

Sofie, heerlijk he even je eigen familie over de vloer.

Meiden die vandaag een liggingsecho of groeiecho hebben, succes!

Sorry ben het verder even vergeten :oops:

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen!

Hmm, lagen we er dus toch niet officieel uit gister, kon er wel een paar uur niet op, dus dacht dat ze toch begonnen waren.. was niet de enige die dat dacht zag ik op hyves ;) haha

Heb momenteel last van maagzuur/misselijkheid, blegh! Misschien toch maar geen jus 'd orange meer nemen bij mn ontbijt.

@ Daffie, succes met de groeiecho!

@ Bbelly, aerosleep zit er dus wel bij, het is idd standaard bij de Bugaboo Cameleon.

@ Maka, ik heb de aerosleep protect zelf wel gewassen, maar twijfelde er idd wel over., Helemaal nodig vond ik het niet, maar ik was toch bezig. Gewone matras en hoes was ik idd niet.
    Ik heb trouwens geen moltondekje, alleen een aerosleep met bijbehorend hoeslaken. Ik heb een nieuw matrasje besteld voor in het wiegje, dus hoe het zit met afgeronde hoeken weet ik nog niet. In het ledikant gaat alles prima.
    Ik kan me ook nog scheren en sokken aan doen lukt me ook nog. :D Komt wellicht omdat de beeb altijd al redelijk laag heeft gelegen bij mij en inmiddels ook al is ingedaald.
    Mooie buik en succes met je liggingsecho!

@ Leintje, gefeliciteerd met je 37 weken, wat een mijlpaal! Succes bij de gyn!

@ Miireii, lief van je mannetje hoor dat je ze gelijk mocht bestellen. Ik wilde je niet op kosten jagen hoor! ;)

@ Sofie, fijn dat je je zo goed en vrolijk voelt! :D.. Dat slijmerige herken ik niet echt, heb wel al een hele tijd last van meer afscheiding.

@ martinenur, ik hoop ook echt voor je dat je nog naar huis mag! FIjn dat je je bed weer een beetje uit mag en dat je goed in de gaten wordt gehouden

HJ1977, heel erg veel succes en sterkte vandaag! We hopen snel wat van je te horen!

Ik ga maar eens douchen en daarna mn lakentjes strijken.. lekket hoor verlof, haha
    Liefs van mij!

Ow, heb ook een nieuwe (blote :confused: ) buikfoto geplaatst!

16. Goedemorgen meiden, vandaag voor het eerst officieel vrij. Voelt heerlijk!
    Ben het hele weekend niet online geweest. Hopelijk is de site nu wel verhuisd en kunnen we gedurende deze spannende tijden non-stop op deze site.

@HJ, heel veel sterkte vandaag. Mijn duimen draaien voor jou.

@Angela, ik hoop dat mijn beeb ook snel eens indaalt (en dan wel met het hoofdje naar beneden), want de druk op de ribben wordt alleen maar groter.

@Maka, succes vandaag bij de echo. Hopelijk is ie met het hoofdje naar beneden ingedaald.

@Lientje, fijn dat je nu al op de 37 weken zit. Ben je nu sinds 5 uur opgebleven of heb je alweer geslapen? Ik kan me goed voorstellen. Ik ben nu ook vaak wakker 's nachts van het getrappel en kan dan vaak ook niet goed mijn draai meer vinden. Toch maak ik mijn uren nog wel. Heb alleen dan wel tot een uur of 10 nodig. Ben benieuwd hoe dat straks gaat.

@Mirrei, lekker dat je helemaal over bent. Succes met de laatste dingetjes.

@Golfola, harde buiken heb ik af en toe ook wel. Die voelen inderdaad niet heel erg prettig.
    Lekker, nog maar drie avondjes en dan ook vrij! Sterkte met de laatste loodjes!

@Sofie, fijn dat je gerustgesteld bent. Hier gaat geen dag voorbij zonder dat ik de kleine voel kicken. Af en toe ook heel onprettig en pijnlijk, maar toch vind ik het fijn dat ik hem dan wel weer voel.
    Weet niet zo goed hoe oefenweeen voelen. Wel af en toe wat krampjes onderin, maar denk steeds dat dat het mannetje is dat op mijn blaas of andere organen staat te springen of te duwen.

@Martine, gelukkig is de hoofdpijn over en inderdaad fijn dat je zo goed gecontroleerd wordt.
    Ik duim voor je dat je naar huis mag voor de bevalling.

@Mieke, ik ga vandaag ook die bal halen. Wat is de tens?

17. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @mobiel... hihi ik zie jullie al samen liggen! Inderdaad geen pretje op zo'n dun matrasje!

@Bbelly, groots gelijk dat je ook verlof neemt hoor! Vind het al knap dat je werken nu nog volhoud!

@Daffie, succes met je echo!

@Indalen, hier is de kleine al ingedaald, ik heb er niets van gevoeld eigenlijk, maar ik kan ook niet zeggen dat ik verschil voel met ervoor...ik had gehoopt dat je makkelijker adem kon halen. Maar helaas!

@leintje, oei dat was wel even schrikken zeker. Fijn dat je toch weer naar huis mocht! Hoe was het bij de gyn?

@Hummelke, lief zo smsje!

@Martine, fijn dat je wel even uit je bed mag! Maar sterkte met alles!

@HJ, nou succes meid!

@Tens, mn moeder heeft zo'n ding, voor de pijn in haar arm. Ze bood al aan dat ik hem mocht lenen, maar ik heb ooit een onderzoek in t ziekenhuis gehad met stroomstootjes en daar heb ik zo'n slechte ervaring aangehad dat ik het aanbod maar heb afgeslagen!

@Married, mooie buik hoor! enne succes met strijken :D

@caro, oh heerlijk he verlof! helaas is de site nog niet verhuisd... nieuwe datum is ook niet bekend!

heb een rustig weekendje gehad, vanmiddag weer voor controle naar t ziekenhuis en bij t lab bloedingstijd laten bepalen. En morgen een dagje naar mn ouders!
    Heb ook weer een buikfoto gemaakt... ahum ik vind hem niet gegroeid sinds de laatste. Heb ook t idee dat ik erg naar binnen draag.. heb ook veel moeite om een lekkere houding te vinden om te zitten.. want telkens zit de beeb tegen mn ribben aan te duwen...

maar nu eerst de was ophangen! En boodschappen doen!

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen dames,

Wij zijn weer terug van de groei-echo en ons meisje ligt maar heel iets voor op schema. Ze ligt iets boven de gemiddelde lijn zeg maar, dus ben weer helemaal blij nu :D
    Het vruchtwater was ook gewoon normaal, dus hoef geen bloeduikerdagcurve te laten prikken....daar ben ik dan nog blijer mee, want zag het echt niet zitten om weer 4 x op een dag naar het ziekenhuis te moeten!
    Ze probeerde nog haar gezichtje er goed op te krijgen, maar ons eigenwijsje lag weer met haar armpjes voor haar gezichtje hahaha....ze wil zich nog niet laten zien. Ze is ook nog steeds niet ingedaald....

HJ; succes, we zijn benieuwd!

Axioma; succes met bloedprikken ;)

Alle anderen, succes met alles en een fijne dag...wij gaan nog even naar de prenatal een reisbedje kopen en babyfoon...hebben nu opruiming!

xxx Daffie

19. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Matrasbeschermen: Ik weet niet of het hier al ter sprake is geweest, maar bij de Action kun je waterdichte matrasbeschermers kopen (dus molton met kunstof onderlaag) en dan in verschillende maten, dus ook voor tweepersoonsbed. Misschien een goed alternatief voor dat dunne zeiltje wat in het kraampakket zit! En het is heel wat comfortabler!

20. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Goedemorgen dames!

@martine: hey buddy. Wat fijn dat je even je bed uit mag en dat je meteen hier even reageert. Ik hoop met je mee dat je nog naar huis mag.

@HJ: spannend meid! veel succes vandaag.

@Aerosleep: heb ik zelf dus ook voor het ledikant aangeschaft. Maar mijn kraamhulp zei dat het inderdaad onzin is. Niet dat het slecht is ofzo, maar ze hebben het uitgetest met volwassenen en het is dus niet aangetoond dat het ook daadwerkelijk bij baby's zal helpen.

@slijmprop: weet het niet geheel zeker, maar volgens mij ben ik die toch langzaam aan het verliezen :( . Vorige week begon het met een mini sliertje bloed en heel lichtroze afscheiding (voornamelijk 's morgens), maar het wordt nu steeds erger eigenlijk.
    Eerst was het alleen bij het afvegen, maar vanmorgen zat er ook wat in mijn inlegkruisje en bij het afvegen zaten nu kleine klontjes bloed en de afscheiding was iets donkerder roze.
    Ik probeer op dit moment de vk maar even te bellen om te vragen of dit inderdaad zo is, maar die is helaas in gesprek (spreekuur he ;)).

Deel Deze Pagina