Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Vaam: ja het klinkt zeker als de slijmprop. Toen ik 38 weken zwanger was van mijn zoontje toen begon het met de slijmprop en dat was ongeveer hetzelfde. Ben benieuwd wat de vk zegt!

2. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Golfola:En hoe lang duurde het bij jou, voordat er echt heel de slijmprop uit was. Bij mij is het nu namelijk al zo'n week aan de gang, maar het is maar minimaal. Voornamelijk 's ochtends (ik neem aan dat het dan door het liggen makkelijker ophoopt en tot uiting komt), maar 's middags heb ik het ook wel een beetje.

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Caro, de Tens is een apparaatje dat kleine stroomstootjes geeft.
    Bijv. te gebruiken voor massage op bepaalde plekken, maar dus ook tegen de pijn van de weeën.
    We hebben het daar een paar pagina's terug over gehad en daar staan ook wat linksjes volgens mij.
    Deze is van de lidl. http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c. ... le_EMSTENS
    De bal hebben ze dus in blauw en grijs, heb uiteraard maar grijs genomen, haha.
    En ze hadden ook een warmtekussen, die leek me ook wel lekker voor straks in bedje tegen de weeën.

Heb overigens ook bij Miss Little besteld... staat in een berichtje aan je ook 2 pag. terug denk ik ;)

Vaam/Martine, is het misschien handig als jullie nog een buddy nemen.
    Straks liggen jullie saampjes te puffen en weten we nog niets, het spant er om als jullie zo door gaan ;)

Daffie, wat fijn dat jullie weer even hebben mogen spieken naar jullie eigenwijsje!
    Gelukkig was alles goed en hoef je nu ook niet te prikken.

Aerosleep voor de wieg kan ook in de reiswieg!

Weten jullie eigenlijk wat ongeveer de gem. temp in de babykamer moet zijn?

Axioma, ik vind het een mooie buik hoor!

Meiden waarvan nu officieel het verlof is begonnen.... geniet!

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: ja, ik ga echt binnenkort albert.nl inschakelen!

@ Golfo: ja, mijn vent is ook de hele tijd zo bizar druk, balen he, want voor sommige dingen zijn we nu gewoon echt afhankelijk van ze....

@ Eppie: jij bent inderdaad errug creatief met de kaartjes die je maakt zeg! Een hoop werk, maar kan me voorstellen dat je er veel plezier aan beleefd als je bezig bent ze te maken!

@ Bbelly: arme diertjes in de kou!

@ wasmiddel: heb ook maar die van neutral gekocht.

@ aerosleep: hebben wij ook niet. wel een nieuw matrasje laten maken voor de wieg.

@ Leintje: jij was er vroeg bij zeg! Fijn dat alles weer goed was. En wat is het toch spannend allemaal he?

Moet de laatste 2 pagina's nog lezen vanmiddag, moet nu vliegen naar de VK om liggingsecho te doen. Duimen jullie voor me dat mijn beebje gedraaid is?

5. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Ik volg hier ook nog mee hoor,
    voel me eigenlijk redelijk fit en heb weinig klachten (enkel wat pijn onderaan de buik) maar heb dan ook nachten van 24u doordat ik de godganse dag moet rusten ;)

Ik heb in elk geval niet het gevoel dat ik snel ga bevallen, ben er zelf redelijk gerust in dat het nog wel wat weekjes gaat duren maar blijkbaar denkt de gyne daar anders over omdat ze me 3x per week wil zien?

Ik neem nu thuis bloeddrukverlagers en meet 4x per dag zelf mijn bloeddruk. Volgens mij valt hij eigenlijk wel mee (tussen 85 en 95 onderdruk) maar ik ben benieuwd wat ze er morgen in het ziekenhuis van zeggen...

Succes aan alle dames met de laatste loodjes !

6. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Daffie: ik merk ook wel dat het krom gaan steeds moeilijker wordt! Succes met je groeiecho vandaag! Lees net dat alles goed was!

@Bbelly: het is qua boek maar net van wat voor genre je houdt! Ik ben meer van de fantasy zoals Harry Potter en Thrillers. Ik hou weer niet van romans. Hou jij ook van dit soort boeken?
    Ik kan ook minder eten hoor, omdat die kleine meid volgens mij tegen mijn maag aan ligt!

@Angela: :( wat vervelend dat je last blijf houden van de voorweeën!

@Maka: toch niet de Prenatal leeg gekocht he ;) ? Succes met de echo vandaag!

@Leintje: jeetje meid, das ook spannend geweest dan. Wel uitkijken he met je hoge bloeddruk? Succes bij de gyn!

@Miireii: ik heb ook nog geen idee hoe ik het wiegje/ ledikantje moet opmaken, maar neem aan dat de kraamhulp mij dat haar fijn gaat uitlegen! :D

@Golfola: ook heerlijk dat jij kan gaan aftellen!

@Sofie: fijn dat het gezellig was met je familie over de vloer!
    Qua stoel: wij lenen die van mijn schoonzusje!
    Ow ja, HJ zou vandaag bevallen toch?
    Ik heb dat ook hoor, als ik maar iets voel in mijn buik denk ik: zal dit het zijn, maar dat mag nog niet! Ze moet nog even blijven zitten!

@martine: fijn dat je je bed even uit mag en dat je dan even aan ons denkt! Fijn dat het weer wat beter gaat en hoop idd dat je nog naar huis mag voor de bevalling!

@Mieke: zou goed kunnen dat dat je indalingsweeën zijn!
    Heb de bal al gehaald bij de Lidl, maar er zit geen pompje bij om hem op te pompen! Dus even vragen of mijn mannetje een idee heeft!
    Volgens mij is een graad of 19 goed hoor voor op de babykamer! Heb het pas nog ergens gelezen!

@Married: wat een mooie blote buik :D ! Strijk ze vandaag!

@Caro: lekker genieten van je eerste officiële vrije dag! Ennuh de site is nog niet verhuisd hoor!

@Axioma: mooie buik hoor! Succes in het ziekenhuis vanmiddag!

@Vaam: jeetje meid, want spannend. Wil niet meteen zeggen dat je gaat bevallen hoor! Kan ook nog een paar weken (2) duren hoor! Hoop voor je dat je de VK snel te pakken kunt krijgen!

@Noppie: *duim* *duim* *duim* dat je kleintje gedraaid is!

@Scoobje: erg hoor dat je niks mag doen de hele dag. Zou echt niks voor mij zijn! Succes!

Volgens mij ben ik uitgeslapen ofzo, want lig 's nachts weer met regelmaat wakker. Zet ik de mp3-speler op met mijn yoga geluidjes is die batterij leeg :evil: . En je moet hem opladen op de laptop. Ben uiteindelijk toch wel weer in slaap gevallen hoor.
    Vanochtend al bij de fysio geweest en het gaat eigenlijk best goed qua bekken. Heb minder pijn, dus misschien komt dat toch doordat de kleine nu ingedaald is!

Zo ik ga nu maar eens even lekker een boterhammetje eten en dan kijk ik wel weer wat ik vanmiddag ga doen!

X Esther

7. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Vaam, ik weet niet meer wie het was, Sofie misschien, die zei dat de slijmprop ook weer aan kan groeien? Ik weet het niet.

Mieke, rond de 18 graden is een goeie temperatuur om te slapen voor de beeb, weet niet meer waar ik het gelezen had..

Axioma, mooie buik!

Golfola, bedankt voor de tip wan tik ben nu op zoek naar zo'n molton.

Daffie, goed nieuws :whistle:

Noppie, ik duim voor jullie!

Scoob, fijn dat je je zo goed voelt, zouden al die controles niet meer met bloeddruk enzo te maken hebben? Voor het begin van de weeen hoeven ze je toch niet te zien? Suc6 met al die rust.. wat doe je allemaal, fimpjes kijken?

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kom net terug van de VK. En ja hoor, ze is helemaal ingedaald! cvibi, hoofdje vast in bekken ingang, maar op de echo zat ze nog wel een beetje met haar hoofd te draaien. Ze vond t niet zo gek, dat ik die krampen enzo dus (gehad) heb.
    Alles was helemaal goed weer, ze ligt tussen de onderste en gemiddelde lijn in qua groei. t hoofdje was alleen niet meer te meten, omdat ze al zo diep zat.
    En vanaf nu dus iedere week terugkomen; dinsdag 20 jan weer afspraak VK.

Vannacht goed geslapen trouwens, ik moest wel plassen, maar ben gewoon blijven liggen. En dan kan ik dus veel beter doorslapen. Wel heel licht, wordt vaak even wakker, maar slaap dan weer door. Als ik eruit ga om te plassen, kan ik daarna uren helemaal niet in slaap komen. Vanmorgen wel als een gek naar de wc gerend natuurlijk!

Nou, dan ga ik die aerosleep ook maar wassen. Door die gaatjes in de hoeslakens ligt ze anders toch direct in contact ermee.

Married, gets balen, misselijk en maagzuur. Ik ken t, helaas :( . Prachtige buik weer!

Ben ook nog ff bij de Lidl geweest. Ik heb de gymbal gekocht en t shiatsu-massage kussen, echt een aanrader btw! Nog getwijfeld over de TENS, maar toch maar niet.

HJ, heel veel succes vandaag.

Golfola, goeie tip. Maar volgens mij zit er geen Action hier in de buurt. Ach, ik doe t wel met de plastic.

Daffie, fijn dat jouw echo ook goed was, en gelukkig geen suiker prikken! Bij ons was ook niet veel van t gezichtje te zien, ze lag lekker naar mijn rug te kijken.

MIeke, zou idd best indalingskrampjes kunnen zijn.

Martine, fijn dat je ff je bed uit mag! Hopelijk gaat dat goed met je bloeddruk. Sterkte weer.

xx

9. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @daffie, he dat is goed nieuws! Gelukkig maar... en geen dagcurve, kan me voorstellen dat je daar ook erg blij mee bent!
    Enne ik vind dat bloedprikken niet erg meer hoor, over die fobie ben ik wel heen. Maar vanmiddag gaan ze ook niet prikken hoor, ze maken een sneetje in je arm en kijken hoe lang het duurt voordat het bloeden stopt..

@Golfola, ik heb ook zo molton met een laagje van mn moeder te leen gekregen. Ideaal ding! Kraakt lang niet zo hard :D

@Vaam, en heb je de verloskundige al gesproken?

@Mieke, thanx ;)
    Die tempratuur zover ik weet 18 graden, liever te koud dan te warm zeiden ze bij de intake van de kraamzorg.

@Noppie, en hoe was de echo?

@Scoobje, en kun je je nog een beetje vermaken als je alleen maar mag rusten?
    Maar succes morgen weer in t ziekenhuis!

@sofie, heb geen idee wat voor stoel prettig is. Wij hebben maar een klein kamertje dus er staat alleen een hoge rechte stoel in. En dat lijkt me niet comfortabel met voeden. Maar bij de ikea heb je inderdaad mooie stoelen met lekkere armleuningen :D

@Eppie, dank je wel :D
    irritant is het he als je 's nachts niet kunt slapen! Fijn dat je nu minder last hebt van je bekken!

@Bbelly, dank je wel!

@Maka, fijn dat alles goed was bij de vk! en fijn dat de kleine is ingedaald!

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Thanks, meiden hoop ook dat het dan indalingsweeën zijn en dat hij langzaam aan zijn plekje aan het zoeken is.

Over het aangroeien van de slijmprop... dit was toch onzin.
    Dat had de vk van UK toch gezegd tegen haar en dat bleek toch niet zo te zijn?

Maka en Eppie, ook al de bal. Volgens mij heb ik het zelfde kussentje gekocht, leek me ook heerlijk!
    Fijn dat alles goed was bij de vk Maka, en qua groei is het toch prima zo.

Ik twijfel soms ook of ik er uit zal gaan om te plassen.
    Gisteravond op tijd naar bed gegaan ik was zo moe, maar kon gewoon niet in slaap komen. Uiteindelijk wel in slaap gevallen.

Ik heb geloof ik ook een beetje last van zuur, wat was hier ook al weer tegen te doen?
    Tenminste een onbehaaglijk gevoel in mijn slokdarm?

Goed 18-19 graden dus. Heb nu de babyfoon in de babykamer aan staan en die meet dus de temp, maar volgens mij is die wat lager.
    Zal er ook eens een andere thermometer in leggen om te vergelijken wat die aangeeft en of de babyfoon dus wel goed is.

11. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Oeps, had Esthers berichtje niet gezien, nou ja 18 of 19 graden is bijna hetzelfde he.

En ik hou niet zo van fantasy, maar vind H. Potter absoluut geweldig! En natuurlijk geen thrillers, maar juist romans als de vliegeraar en de schaduw van de wind.. dus precies anders dan jij :)

Maka, lekker dat de kleine is ingedaald, grappig dat je kan kiezen om niet te gaan plassen! Ik slaap dan juist heel onrustig. Ik hoef maar 1 keer per nacht, maar kan absoluut niet blijven liggen. Ik slaapwandel trouwens naar de badkamer en terug, word niet echt wakker van het uitstapje.

12. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Bbelly: qua romans kan ik je niet echt helpen, want daar hou ik helemaal niet van!

@Axioma: Echt heel vervelend als je je draai niet kan vinden in bed! Maar ben dan wel blij dat ik later toch weer inslaap. Alleen dan wel vervelend als de wekker gaat voor mijn man!

@Maka: fijn dat alles goed was bij de VK! Vind het trouwens wel knap dat jij er dan 's nachts niet uitgaat om te plassen! :) ik lig er dan de hele tijd aan te denken en dan kan ik dus beter wel gaan plassen!

X Esther

13. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Heb even geen tijd om op iedereen te reageren, krijg zo bezoek.

Maar even over die molton met zeil erin (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) Die schijnen ze ook bij de Hema te hebben (bij Hema kun je als het goed is ook online bestellen). Echt een aanrader, want dat zeiltje uit het kraampakket is echt een ramp! Die molton is sowiezo niet weg, want die kunt je over een tijd weer gebruiken als de kleine naar een groot bed gaat als matrasbeschermer.

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Bbelly, heb je ook al 'Duizend Schitterende Zonnen' gelezen... ook prachtig!
    Verder vind ik boeken van Esther Verhoef en Simone vd Vlugt ook erg goed.

Angela, goede tip! Action zit niet overal.
    Zal eens kijken op de site van de Hema.
    Hmmm bedenk me net dat we toch een nieuw bed krijgen en hij er dan niet meer oppast. Zou ook zonde zijn.
    Heb wel even gezocht.
    http://www.hema.nl/nl-nl/home/zoekresul ... ext=molton

15. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mobiel: 23 januari heb ik weer een afspraak bij de VK, ik ben uitgerekend op 19.02.09. Dank weer voor het bijhouden van al onze afspraken!

@ Martine: vind het zo sneu voor je dat je in het ziekenhuis bent en dat je zo vreselijk veel hoofdpijn hebt. Ik heb een aantal jaar veel hoofdpijn door spanningen gehad en het is zooooo naar. Gelukkig controleren ze je beebje goed en ik duim dat je toch nog eventjes naar huis kan meid.

@ Mieke: ja, denk wel dat dat indalingskrampjes zouden kunnen zijn. Heb ik ook afgelopen weekend voor het eerst gevoeld.

@ schoenen aantrekken enzo: gaat bij mij ook steeds lastiger, lang leve de Uggs! Bukken naar de grond gaat nog wel, maar niet meer voor de lol. Ons lage bed wordt ook wat problematisch. Deze week die klossen maar eens halen, want volgens mij zal ik er zelf ook wel lol van hebben.

@ Caro: wat voor een bal is dat dan?

@ Vaam: ooow spannend, t zal toch nog niet begonnen zijn bij jou?

@ Scoobje: goed dat je bent gaan rusten. Sterkte met je bloeddruk.

@ plassen en slapen: als ik me snachts omdraai in bed voel ik echt meteen mijn blaas, ga er echt wel 3-4 keer uit per nacht om te plassen. Maar anders denk ik de hele tijd aan mijn blaas.....

Goed nieuws: beebje is gedraaid, kopje mooi naar beneden en nu in de fase van cbib: betekent volgens mij iets van cephalus beweeglijk in bekken o.i.d. Ga ik zo opzoeken. Fjoe, hoef dus niet naar ziekenhuis voor draai-ellende voorlopig. Krijg wel over 2 weken weer een echo om nog eens te bekijken of het goed gaat. Volgens de vk is de kans nu klein dat ze weer verkeerd gaat draaien! Bloeddruk was ook goed 120/70. Joepie!

Heb inmiddels ook een adreslijst gemaakt voor de geboortekaartjes in Excel. Vriendlief zegt dit te kunnen exporteren naar een of ander sticker-iets zodat we kunnen printen. Hebben ook contact gelegd met een drukker. Dus dat loopt ook allemaal een beetje. Zo, nu ff wat eten!

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, wat goed dat jullie dwarsliggertje nu een onderste boventje is geworden haha :D
    Dat is natuurlijk toch wel het nieuws van de dag voor jullie.

Bal: zo'n gymbal, hierop kun je je weeën opvangen of bijv. straks je ukje wiegen, er op onder douche zitten en na alles weer een strak buikje creeëren.

17. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: hihihihi, dat strakke buikje had ik voor mijn zwangerschap ook al niet meer. Jij dan?

18. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Noppie: fijn dat je beebje lekker gedraaid is! Cbibi betekend: dat het hoofdje bewegelijk is in de bekkeningang. Dus nu moet het hoofdje nog vast komen te zitten in het bekken!

Hier ook al geen strak buikje meer voor de zwangerschap hoor!

X Esther

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Caro, heerlijk he, echt vrij! :D

@ Axioma, jij dus ook niks gevoeld van het indalen. Ik ook niet, wel raar vind je niet? Maar wel fijn dat ie vast ligt he? Ademen kon ik de hele tijd nog prima, dus ik merk weinig verschil. Mooie buik!

@ Daffie, een hele geruststelling dat alles ok is! En dat ze nog niet is ingedaald is niet raar toch? Dat gebeurt 'normaal' gesproken toch ongeveer bij de termijn die jij nu bent? Als ik zeg dat mijn beeb is ingedaald zegt iedereen 'dat is vroeg!'.

@ Vaam, hoop dat je de vk te pakken hebt kunnen krijgen. Het klinkt idd als de slijmprop, al heb ik hier verder geen ervaring mee. Succes en hou ons op de hoogte!

@ Mieke, als je dezelfde aerosleep gebruikt voor wieg en reiswieg, moet je hem steeds verwisselen, lijkt me ook een gedoe. Maar er bleek er dus eentje bij de Bugaboo te zitten, dus ik heb dat 'probleem' niet.
    Dat zuur waar je het over hebt, heb ik gister en vanochtend ook gehad. Iets van zuivel zou moeten helpen geloof ik? Bij mij niet echt, het ging vandaag pas weg na de lunch. Ik neem morgen maar eens geen jus bij mn ontbijt, wie weet helpt dat. Welke babyfoon had jij ook alweer?

@ Albert.nl, die komt morgen weer, ideaal! Echt doen hoor, Noppie!

@ Noppie, hoop dat je beeb is gedraaid. Heb je zelf het gevoel van wel? Ow, ze is gedraaid, jee! cbibi, betekent : hoofdje beweeglijk in bekkeningang, wat inhoudt dat ze een stukje is ingedaald (maar nog niet volledig).

@ Scoobje, nachten van 24u, pfff... ik vind de nachten nu al zo lang duren soms. Succes morgen!

@ bedje opmaken, ik heb het ledikantje al opgemaakt met een fris gewassen en gestreken aerosleep + hoeslakentje, lakentje en dekentje :D. Wiegje kan nog niet, want het nieuwe matrasje komt pas begin volgende week. Reiswieg ga ik morgen ook opmaken, staat zo gezellig, haha

@ Eppie, helpt die yoga muziek echt? Ik heb ook nog zo'n rustgevende cd liggen, misschien moet ik het toch eens proberen als ik weer wakker lig.

@ Maka, fijn dat ze ingedaald ligt! Ik moet wel lachen om je nachtelijke plasavonturen ;) Ik heb hetzelfde, maar als ik niet ga en blijf liggen, moet ik vaak op een gegeven moment zo nodig dat ik echt niet meer kan blijven liggen. Ik doe trouwens nergens licht aan enzo, zo hoop ik mijn slaperigheid te behouden ;)

@ slijmprop, ik meen me hetzelfde te herinneren als Mieke... dat bij Uk80 toen bleek dat het onzin was dat ie weer aangroeide...

@ Angela, thanx voor de tip!

@ strak buikje, had ik wel en hoop het ook weer terug te krijgen.. Manlief had het rooster van de sportschool vanochtend al even voor me meegenomen, haha

Vanavond hebben we infoavond van de verloskundigen. Er wordt dan info gegeven over de bevalling, kraamtijd, het consultatiebureau en nog veel meer. Is met meerdere zwangeren en hun partners tegelijk. Ben erg benieuwd, lijkt me wel leuk en nuttig.

Liefs van mij!

20. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Married: als ik me echt overgeef aan de yogamuziek dan wordt ik daar dus echt rustiger van en dan val ik later vanzelf weer in slaap. Dus misschien toch een poging wagen?

X Esther

Deel Deze Pagina