Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey Amor,

Ook ik kreeg vrijdag van het UWV een brief dat ze gegevens misten. Ik moest nog een zwangerschapsverklaring in laten vullen bij de VK. Ik dacht dat ze die bij P&O zouden opvragen, maar niet dus. Gelukkig moest ik gisteren bij de VK zijn en hebben ze hem meteen ingevuld en is die meteen gepost, maar vindt het wel vreemd dat dat zo laat ineens komt.
    Ik moest het voor de 15e opsturen, anders konden ze me niet betalen :confused: :confused:

Gezeur vindt ik het!

Liefs Daffie

2. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Amor: UWV hou op schei uit :evil: Hier kreeg ik ineens een inkomstenformulier want ik zou een baan hebben? NOT dus! Schijnt dat een overgangsformulier te zijn van ww naar ziektewet, omdat zw verlof daaronder valt. Mag ik dalijk bedragen gaan invullen op dat forumulier, maar ik heb nog geen eens een forumulier binnen dat mijn zw verlof over 2 dagen ingaat? Vind het zwaar irritant in ieder geval!

Heb trouwens weer een blog op onze hyves geplaatst meiden ;)

trotse mama hier :D Tim heeft gisteren het hele stuk naar de buurtsuper gelopen :D 3 keer gevallen onderweg, maar geen kick gegeven :D

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: misschien helpt het tegen het maagzuur om snachts iets meer kussens onder je hoofd te leggen? Dat het maagzuur wat makkelijker naar beneden zakt?

@ Married: en? Hoe was de info-avond? Oh, zie nu dat het wel aardig was. Ik denk dat mijn vent ook echt geen enkele piep zal geven hoor. Die is er ook helemaal niet zo mee bezig vind ik. Vind ik eigenlijk niet heeel erg. Ik ga vandaag echt eens even kijken hoe die albert.nl werkt!

@ Axioma: ben t ff kwijt, maar heb jij een stollingsziekte dan ofzo? Klinkt wel een beetje spannend allemaal. Oh, ik lees nu net dat je een bindweefselziekte hebt.

@ Uk; wat een fantastische goede berichten over jullie Ferry allemaal. Wat is ie al hard gegroeid zeg.

@ Caro: van de lakentjes heb ik geen foto's gemaakt nee. Zal eens kijken of dat nog een keertje lukt. Goed idee van die bal! Wij hebben morgenavond ook de eerste partneravond op zw-gym. Ben benieuwd wat mijn vriend ervan zal vinden? Wat ben je trouwens lekker bezig in de keuken zeg! Ga zo eens eventjes kijken naar jou recepten!

@ Maatje: als de baby nog niet is ingedaalden de vliezen breken is er een risico dat het vruchtwater eruit stort en dat daarbijde navelstreng mee naar buitenkomt. De navelstreng kan dan afgeklempt worden. Zucht, zie ook de reacties van de andere dames die mij al voor waren.....

@ famveenstra: hier ook toenemende vermoeidheid. En dat niet-frisse-tussen-de-benen: heb ik ook. Ben steeds druk in de weer met schone onderbroeken en washandjes enzo. Ik haaaaaat inlegkruisjes namelijk. Bij mij is het zeker weten geen schimmelinfectie, want die jeuk herken ik direct.

@ Waxientje: sterkte met prikken, ik hoop dat je suikers normale waarden hebben!

@ Hummel: hihihihi, jij hebt er ECHT zin in he? Ik vind het eigenlijk nog wel even prima zo zonder beebje. Zou zo nog jaren zwanger kunnen zijn.

@ Sucre: wat naar dat je je zo;n zorgen maakt. Heel begrijpelijk hoor, gezien wat jij hebt meegemaakt. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en vertrouwen te hebben in de natuur en je lichaam? Ik vond het ook moeilijk en vind dat soms nog. Heb pas na 20 weken voor het eerst iets gekocht bijvoorbeeld. Zet um op meid.

@ Vaam: hopelijk slaat de kuur snel aan meid. Fijn dat verder met je beebje alles goed is.

@ Amor: jemig,. wat duf van die UWV! Over die boxkleden: iemand van de Prenatal zei tegen mij dat ze eigenlijk altijd dezelfde rechthoekige maat hebben. Dat ze dan in de ene box wat opstaan tegen de randen en in de andere box een randje overhouden, afhankelijk van de boxmaat. Succes ermee anyway. Hoop dat je je gauw wat minder grieperig voelt ook.

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Heb zelf weer een supersloom dagje: uitgeslapen tot 10.00. Om 10.30 kwam er een vriendin een bakje doen. Die is net weer weg. Zo maar eens een broodje eten, douchen en dan eens een eerste babywasje gaan draaien. Ik ga denk ik maar beginnen met de stapels baby-beddengoed!

5. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    vraagje:

Ik heb sinds een week ofzo regelmatig een soort weeen... tenminste dat denk ik. Ik krijg hele erge menstruatiekrampen. De bovenkant van mijn buik is dan echt kei hard. Ik moet dan echt voorover gaan hangen of zitten en het zakt pas weer na enkele minuten buikademhalingsoefeningen te doen.
    Zouden dit gewoon een soort van indalingsweeen/oefenweeen zijn?
    Er zit totaal geen regelmaat in, maar heb het echt een keer of 8 per dag.
    Wie weet wat het is?

Groetjes Anne

6. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Weet je wat ik zo knap vind aan sommige van jullie. Dat jullie op iedereen kunnen reageren. Als ik twee pagina's bij moet lezen ben ik het begin echt alweer kwijt hoor.

@waxientje: Wanneer krijg je de uitslag van je dagcurve? Ik mag er morgen weer een laten prikken en moet donderdag weer bij de gyn zijn en dan hebben ze ook de uitslag.

@anne: ik begin daar dus ook last van te krijgen. De hele dag door heb ik harde buiken en wat last van krampen. Doe dus ook niet veel meer en lig veel op de bank. Ligt bij jou het kindje al ingedaald? de mijne lag vorige week al ingedaald en vast zeiden ze.

Rest weet ik dus al niet meer. Sorry :oops:

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Bij mij zeggen heel veel mensen idd ook.. nou, de kleine mag komen! En als ik dan reageer met 'nou liever niet hoor, laat hem iig nog maar een week of 3 zitten' kijken ze me heel vreemd aan. :rolleyes: :(

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Noppie, ow gelukkig mijn man is dus niet de enige. Als ik dan andere mannen hoor denk ik weleens, pff.. zal ie het allemaal wel weten en komt het wel goed? Maar de belangrijke dingen weet ie en doet ie, hij houdt gewoon niet van het 'gedoe' en de poespas eromheen.
    Ik heb trouwens net zo'n dagje als jij momenteel, haha... ineens is het 13.00 uur en wat heb ik gedaan?... Helemaal niets! (ja 1 wasje opgehangen en tv gekeken :oops: :) )

@ Anne, geen idee meis, anders even je vk bellen?

@ Nyncke, ik zet een extra 'scherm' open en daar typ ik tijdens het lezen mn antwoord, vandaar dat ik op zoveel mensen reageer. Onthouden lukt bij mij ook echt niet hoor! ;)

9. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Nyncke: ik weet niet wanneer ik de definitieve uitslag krijg. Maar elke keer na het prikken krijg je wel te horen hoe hoog het was. De de eerste twee keer was het mooi laag. Ik moet ook morgen weer naar de verloskundige.

@Married: precies! Herkenbaar. Ik hou het maar op onnozelheid... je wenst iemand toch geen te vroeg geboren kindje toe? Ik wil toch echt liever dat het gewoon nog minimaal 2 A 3 weken blijft zitten! En niet voor mezelf: want het zwanger zijn ben ik wel zat en die dikke buik ook.

10. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Married: slim van dat scherm, ik snap nl ook maar niet hoe iedereen dat toch doet!

11. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Ik kreeg nooit te horen hoe hoog die was. Ik moest altijd ong een week wachten en dan bellen met de vk/ of gebeld worden door de vk met de uitslag. Prikken ze hem bij jou iut de arm of je vinger. En wat is mooi laag bij jou? Ik heb de maandag voor kerst voor het laatst geprikt toen was ie 4,7/8,2/7,6 niet echt heel hoog dus maar hoog genoeg om door de gyn overgenomen te worden

Marriedgirl: das wel een goeie. Mss moet ik dat ook maar eens gaan doen

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Anne; ik heb dit ook al een paar weken. Mijn VK zegt dat het inderdaad een soort oefenweeen zijn, dat de baarmoeder samenkrampt. Het doet bij mij niet echt pijn, is alleen ongemakkelijk.

Daffie

13. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    hoi dames,

ik ben weer van de partij, mijn internet heeft er bijna de hele week uitgelegen door een onbekende storing, fijn ziggo

gisteren naar de verloskundige geweest, ukkie ligt al helemaal ingedaald, dacht dit zelf ook al wel gevoeld te hebben door de nodige krampjes die ik heb gehad. wel was me bloeddruk iets verhoogd maar dit kwam door de verloskundige door de hoeveelheid vocht die ik vast hield, ben in 2 weken tijd 3 kilo aangekomen pfff in totaal nu 21 kilo, volgens mij span ik hier wel de kroon.

vanmorgen het wiegje en babybedje opgemaakt, staat wel heel erg leuk nu, zit alleen te twijfelen of ik er wel of niet een bedzeiltje onder zal leggen tegen het doorlekken, vind het ook wel een beetje gevaarlijk

in het volgende berichtje zal ik even op de meeste proberen te reageren, voor zo ver ik het kan onthouden

groetjes mirella

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Anne: klopt...wat Daffie zegt. Die harde buiken die gepaard gaan met het ongesteldheidsgevoel zijn een soort van oefenweeen. Had ik dus gisteren ook aan de ctg. Niks om je zorgen over te maken (wel aan de bel trekken als het met regelmaat gaat komen he ;)).

15. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Tjeees wat is er veel geschreven! Ga proberen wat terug te lezen en te reageren.

@Maka
    Fijn dat ze is ingedaald. Hebben je krampjes ergens nut voor gehad.

@boeken
    Ik lees me helemaal scheel. Ben Duizend schiitterende zonnen ook toevallig weer aan het lezen. Zo mooi! Ook erg mooi: 'De kraaien zullen het zeggen' van Ann-Marie McDonald.

@Noppie
    Fijn dat ze gedaald is! Dat ze nu maar lekker zo blijft zitten.

@Uk
    Jeetje wat is Ferry hard gegroeid! Fijn dat het zo goed gaat en dat hij bijna mee naar huis mag.

@Maatje
    Ik moet ook direct gaan liggen als de vliezen breken. Heb daar al een hele voorstelling van hoe dat dan gaat als ik net in de supermarkt ben. :) :)
    Sterkte met je vermoeidheid. Probeer toch maar een btje op te laden tussendoor!

@Iloiza
    Zou erg mooi zijn als je die baan zou krijgen. Nog ff een paar weekjes afwachten dus. Spannend!

@Eppie
    Ben gister ook naar de kapper geweest. Zat ook te denken aan die eerste foto's met de kleine. Heb er met de kapster wel om moeten lachen dat mn haar zo anders valt sinds ik zwanger ben. Ze heeft dr best gedaan er wat van te maken. Flink kort kraamkapsel dus. :)

@h-sofie
    Kan me voorstellen dat je ff flink bent gaan rennen vanwege dat geboortekaartje. Denk dat ik de proefdruk idd maar goed verstop zodra we die hebben.
    Heb ik ook hoor, dat ik zou willen dat het er al is. Denk vaak: Ze hadden toch op zn minst een soort van raampje in een baarmoeder kunnen maken zodat je alvast af en toe even kon kijken! ;)

@vaamrille
    Lijkt me idd niet lekker, zo in de beugels. Balen is het idd een bacterie blijkt te zijn, maar geloof dat die met medicatie altijd weer snel over zijn.

@fam-veenstra
    Niet zo fris ruiken, daar heb ik ook last van (meestal 's morgens). Ga ik gewoon ff snel lekker douchen of badderen, fris ondergoed en een lekkere body-milk want anders ben ik er telkens aan aan het denken en denk ik dat anderen dat ook ruiken. Gelukkig kan ik nu ik met verlof ben als ik wil de hele dag onder de douche staan of in bad liggen! :D

@Sucre
    Vervelend dat je je zo onzeker voelt! Had ik geloof ik ook wel. Maar ik kan nog steeds een beetje op mn buik liggen dus maak je daar nu maar geen zorgen om!

@Amor
    Lekker dat je je niet meer zo druk maakt sinds je naar het ZKH bent geweest. Ga proberen om ook niet meer na te denken over of ik me wel goed genoeg heb kunnen scheren! :D
    Denk niet dat ze met toucheren een hele hand naar binnen steken. Volgens mij lukt het wel om gewoon met de vingers bij de BM te komen hoor. Heb ik zelf tijdens de inseminatie-periode ook regelmatig gedaan om te voelen of de BM zacht of juist hard was en hoog of juist laag zat. Dat ging redelijk makkelijk en dan moet dat een andere helemaal lukken denk ik dan. Kan me wel voorstellen dat het een vervelend gevoel is en dat je vriend het maar nix vindt vind ik dan ook wel weer schattig! :)

@UWV
    Kreeg pas ook een brief dat ze gaan onderzoeken of ik recht heb op Zuwa of ziets? Begreep het niet zo goed. Ik werk nu al weet ik veel hoeveel jaar bij de baas en heb mn zw-verlof maaaanden geleden aangevraagd (netjes met ZW-verklaring van de VK) en nu het zover is krijg ik opeens een brief dat ze het gaan onderzoeken? Vind het nogal laat, maar denk dat het een standaard brief is oid?

@Anne
    Heb ook een paar keer zo'n pijnen gehad, maar dan wel regelmatig. Paar uur achter elkaar. Maar mn kruimel is nog nix, nakkes, nada ingedaald dus geen idee wat het precies is geweest. Ik denk een training. Zo van; zo gaat het straks en dan nog wat erger! :D
    Is iig wel vervelend, maar met ademhalen vond ik het goed te houden.

@Mirella
    Ben inmiddels ook 'dik' 20 kilo aangekomen. Roep iedere keer; "Het is allemaal vocht!" dat is nu ook dé leus hier in huis als mensen vragen hoeveel ik al aangekomen ben en ik daar tegen mijn vrouw over klaag. :)

Heb zelf gister de liggingsecho gehad (moest er wel ff om vragen). Moest denken aan iemand van hiero die dat ook had gedaan, wist niet meer wie, maar daardoor durfde ik zelf ook zo brutaal te zijn! :)
    Kleintje lag helemaal goed. Verder was er niet zo veel te zien. Het wordt duidelijk erg krap daarbinnen! Baarmoeder zelf was dan ook niet meer gegroeid, denk dat daar geen plek meer voor is. Zagen dat de kruimel met de rug links-voor lag. Is nog niet ingedaald helaas (bbbi) en dat merk ik ook wel aan de benauwdheid. Sokken aantrekken gaat hier ook moeizaam. Ga meestal even op mn bed zitten om me aan te kleden. Oud wijf! denk ik dan. :(

Daarna uiteraard weer kleertjes ingeslagen (bezoeken vk zijn slecht voor de portemonnee ;) ). En toen op naar een voorlichtster van 'Kaatje katoen'. Wij willen nl katoenen (voorgevormde) luiers gaan gebruiken, maar wisten niet te kiezen uit het aanbod. Nu hebben we de keuze tot 2 soorten gereduceerd en daar moeten we uit gaan komen. Werd helemaal enthousiast toen ik gisteren al die kleine voorgevormde bamboozels en andere zachte knuffelluiers zag liggen! :)

Pffft, wat een verhaal. En het ergste is, ik heb verder nog niks gedaan. Alleen ff met werk gebeld om wat dingen te regelen. Denk dat ik maar een luierdagje inlas... wéér! Heb ik wel verdiend! :) :)

16. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    uk: fijn dat het met ferry zo goed gaat, hoop dat het zo blijft gaan en dat ie maar vlug met mama mee naar huis toe mag, gaat met jouw zelf wel alles goed?

maatje: hoe gaat het nu met de harde buiken?, heb gisteren ook de nodige uitleg gehad van de verloskundige wanneer te bellen enzv, mijn mannetje is tot nu toe iederecontrole meegeweest omdat het hier gelukkig ook 's avonds kan.

eppie25: leuke kaartjes joh die je maakt, wist niet dat stempelen zo leuk kon worden, ik heb in me verlof al dik 30 kerstkaartjes gemaakt voor volgend jaar. kunt er maar vroeg genoeg mee beginnen he. lijkt me wel een heel werk 1 kaart maken met stempelen

familieveenstra: balen dat het even wat minder gaat, hoe was het bij de gyneocoloog vandaag, herken wel wat jij zegt van minder fris ruiken van onderen, was nu ook vaker per dag gewoon even met water en een washandjes, of intiem doekjes

leintje1: super dat het allemaal zo goed gaat

iloiza: zal duimen dat je vlug wat hoort van je sollicitatie

anne1982: heb je vannacht weer lekker geslapen in je eigen bedje

sofie: heb je nog iets leuks gevonden om je tijd een beetje door te komen?

vaam: hoop niet voor je dat het een infectie is

caro73: fijn he een kleine die het nodig vind om je lekker wakker te trappen, hier ook eentje die dat wel heel grappig vind

daffie: krijg jij jouw zwangerschapsgeld via het uwv of blijft jouw baas dit gewoon betalen, dan is er namelijk niks aan de hand, en krijg je gewoon je geld

married: spannend voor je vriendin

amor: hoop dat je toch nog redelijk op tijd je centjes krijgt van het uwv

waxientje: hoop dat je suiker goed is

noppie: wou dat ik een keer lekker kon uitslapen, lijkt me wel heerlijk

bedankt nog voor de tip van het molton hoeslaken, ga hier wel voor kijken voor een waterdicht, lijk me wel een stuk veiliger

17. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Suske: Denk dat je WAZO-uitkering bedoelt :)

18. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Eppie: Om 7 uur al naast je bed?! Maar wel al lekker gedouched en alles klaargezet voor vanavond. Dat heb ik gelukkig ook al gedaan.
    En ik ben dus niet de enige die zich voor de bevalling nog een leuke coupe laat aanmeten?! Haha. ;)

@ Waxientje: Bah, dat prikken vind ik ook maar helemaal niks. Ik hoop dat je geen zw-suiker hebt, zeg!

@ Sofie: Ik kan ons bad ook niet meer gemakkelijk schoonmaken met die buik. Gelukkig heb ik er ook wat hulp bij. ;)
    Goed dat je nog wel nadacht over dat geboortekaartje dat nog open op tafel lag! Hier lag nog een mutsje met de naam op tafel, maar die heb ik ook maar even opgeruimd. Stel dat er iemand onverwacht langskomt... vind ik toch wel zonde als iemand de naam al leest.

@ Vaam: Spannend meid. Ik hoop maar dat de infectie en de blaasontsteking zo over zijn! Sterkte ermee!

@ Caro: Hoe was het bij de vk? Is je kleintje gedraaid?

@ Daffie en Sofie: Ik kijk er ook heel erg naar uit om mijn mannetje te kunnen zien en vast te kunnen houden, dus ik begrijp jullie heel goed. Maar toch is het beter als hij nog even blijft zitten (al hoop ik niet te lang meer). ;)

@ Married: Mijn vriend is ook niet zo van het veel vragen stellen. Bij de partnerles van zwangerschapsgym heeft hij ook bijna niets gezegd of gevraagd. Maar het komt wel goed hoor. Hij neemt de informatie wel in zich op, ook al vraagt hij er niets over. Dat is bij jouw man vast ook zo.
    (En stiekem kijkt mijn vriend heel erg uit naar 26 januari. Dan hebben we een rondleiding/infoavond in het ziekenhuis over bevallen in het ziekenhuis, en dat wil hij wel heel graag allemaal zien en weten voor het zover is). ;)

@ Amor: Ik heb ook al bericht gekregen van het UWV. Ook van mij hadden ze nog een zwangerschapsverklaring nodig, terwijl ik er toch zeker van was dat ik die al een keer had opgestuurd. Nou ja... heb hem voor de zekerheid opnieuw laten invullen en meteen weer op de bus gedaan.

@ Noppie: Heerlijk toch? Zo'n supersloom dagje? Je hoeft ook niet elke dag druk bezig te zijn, toch? ;)

@ Mirella: Fijn dat je kleintje al helemaal is ingedaald! :D

@ Suske: Fijn dat je kleintje goed ligt, maar jammer dat hij/zij nog niet is ingedaald. Hier volgens mij ook nog niet... ik hoor het morgen wel bij de vk, maar ik verwacht dat hij nog lekker aan het draaien is, want ik voel echt overal en nergens schopjes, draaitjes en wat nog meer... ;)

Morgen ga ik samen met mijn vriend naar een fotograaf voor een zwangerschaps-fotoshoot. :D Heb er heel veel zin in! Daarna naar de vk.
    Mijn vluchtkoffer is zo goed als ingepakt, er moeten nog een paar laatste dingen bij in. Verder heb ik gisteren het bedje en de kinderwagen opgemaakt. Straks de muziekmobiel boven de box hangen (die paste niet op onze box, dus heb er even een systeempje voor gemaakt waardoor hij hopelijk wél past).
    Het lijkt wel of mijn kleine mannetje steeds vaker 'last' heeft van de hik. Eerst voelde ik het een paar keer per week hooguit, maar nu wel een paar keer per dag!

19. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Is er al nieuws over HJ en haar twee kleintjes? Ik ben erg benieuwd hoe het gaat...

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    de kraamzorg intake is net geweest en het viel me echt reuze mee...
    had echt complete nachtmerries wat betreft die honden maar ze deed heel leuk met alledrie en lucky was meteen in love met die vrouw...
    nou was zij alleen maar voor de intake gesprekken maar ze heeft me toch gerustgesteld dat het allemaal helemaal goed komt met de kraamzorg en de doggies ;)

verder krijgen we 45 uur omdat we flesvoeding gaan geven en verder ging alles in overleg zei ze...
    ze wilden als ze tijd over ook de honden wel doen als alles maar in overleg gaat maar dat willen wij zelf absoluut niet....
    nee goed gevoel der over gelukkig...

hele kinderkamer was goed alleen het enige wat we nodig hebben zijn de klossen onder ons eigen bed ;)

ben zo blij meiden nu ga ik ff jullie verhalen bijlezen en reageren maar ik moet dit gewoon ff kwijt ;)

Deel Deze Pagina