Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mirella; ook ik ben al 21 kilo aangekomen hoor, dus we spannen hier samen de kroon hahaha.
    Ik krijg het geld van mijn baas en die krijgen het van het UWV

Suske; ons meisje is nog helemaal niet ingedaald, dus ook hier plat gaan liggen als de vliezen zouden breken

Mieke; lekker klagen hoor, dat kan errug opluchten. Hoeveel opdrachten moet je nu nog afmaken van klanten dan?

Iggy; ik heb het wel vaker gezien dat mensen op het kaartje schrijven dat ze liever kadobonnen hebben. Eigenlijk doe je met trouwen hetzelfde toch...dus zou niet weten waarom het niet kan.

Amor; das balen van jullie 1ste keus....maar gaan jullie wel door voor de 2e of 3e keus als de anderen het niet doen?

Mijn moeder is vanmiddag lekker langsgeweest en heeft het strijkgoed weer weggewerkt :D :D
    Zometeen lekker pistoletjes de oven in, we koken lekker niet vandaag :) ;)

Daffie

2. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Waxientje: mooie waarden hoor. Denk ook dat er niets aan de hand is met je suiker.

Ik ga eten koken

3. @Amor, gaat het om nieuwbouwhuizen uit 1 project? Daar hebben wij ons anderhalf jaar geleden ook voor ingeschreven namelijk (2 huizen). Geen van beide huizen is het geworden. We hebben vervolgens de makelaar platgebeld of er huizen vrijkwamen in het project. 2 keer is ons een huis aangeboden die ons niet beviel kwa ligging. Bij de 3e was het raak. Uiteindelijk wordt het een superhuis. Precies zoals we zelf willen. Ik kijk ontzettend uit naar dit huis. Achteraf zijn we dus supertevreden ook al was het niet onze eerste keuze. Misschien niet te vergelijken met jouw situatie, maar het kan toch best wel anders lopen dan je verwacht.

4. Ik ga ook maar eens op zoek naar een andere banner. Volgens mij bestaat deze bannersite niet meer. Al een paar dagen geen banner te bekennen.

5. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    ben even vergeten wie het vroeg, maar ik heb weer heerlijk geslapen in mijn eigen bedje... Ja, ik wordt om de 3 a 4 uur wakker om te plassen.. maar dat hoort er nu gewoon bij he. Nog even en dan ben je ook om de 3 a 4 uur wakker. Maar dan voor iets heel moois!
    Ik ga ff mijn strijk wegwerken en daarna lekker bankhangen!

6. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Nyncke: als je met ctrl + T de pagina 2x opent, dan kan je op 1 pagina/tab lezen en op de andere reageren. Die tip kreeg ik in het begin van iemand, want anders is het inderdaad echt geen doen.

@ Anne: klinkt als indalingsweeen, maar ik zou wel even de vk vragen als ik jou was. Ik heb af en toe een heeeeel licht menstruatiekrampje, maar echt niet zo erg als jij en ik hoef dan ook speciale ademhaling toe te passen.

@ Married: nou mijn vent is een onwijze lieverd, maar of tie het juiste zal doen tijdens de bevalling, dat betwijfel ik ten zeerste. Hij is buitengewoon onhandig in het 'verbaal coachen' van mensen in het algemeen en is ook niet sterk in het benoemen van emoties enzo bij anderen. Maar ik weet wel zeker dat hij zijn best zal doen. Verder houdt ie ook helemaal niet van allemaal gedoe en roept ie al weken grappend 'ga je weer naar de puf-cursus', dus ik ben benieuwd....

@ Mirella: irritant he die vreselijke Ziggo! Bij ons hapert de voice-mail continue. Gister luisterde ik bijvoorbeeld de vociemail: stonden er ineens 8 berichten van vorige week op. Terwijl toen ik afgelopen weekend luisterde er zogenaamd geen enkel bericht was.

@ Mieke: arme jij. Je hebt gewoon echt eventjes teveel hooi op je vorkje meid. Tis ook lastig met zo'n eigen toko en niemand die het voor je kan overnemen. Logisch dat je tevreden klanten wil hebben, voor straks weer, maar tis erg zwaar nu natuurlijk. Is t misschien een idee om vanaf nu maximaal 1 klant per dag te zien? Dan komt er misschien niet in 1x zoveel op je af en kan je daarna eventjes uitrusten en bijtanken? Sterkte! En dan ook je man nog naar Hamburg. Rondje MacDonalds? Enne, net wat Married zegt, jij bent echt altijd al zo'n bikkel! Altijd positief en opgewekt enzo. Jij mag ook weleens lekker de tranen laten komen. Ik huil ook nog weleens uit bij mijn moeder hoor. Komt helemaal goed meid.

@ Iggy: zou ik nooit op het geboortekaartje schrijven. Er is wel zo''n website waar je een lijst kan maken van wat je graag zou willen. Die kan je dan misschien wel op het geboortekaartje zetten. Er is vast hier nog wel iemand die weet waar je die site kan vinden. Persoonlijk zou ik zelfs dat ook niet doen. Ik vind het ook een beetje 'hebberig' overkomen, maar dat is persoonlijk.

@ Caro: fijn dat je beebje al met koppie naar beneden ligt. Nog fijner om die liggingsecho te krijgen. Vond t zelf een hele opluchting gister.

@ Amor: he jammer zeg, van jullie droomhuis. Tsja, tis natuurlijk niet voor niks een droomhuis, dus dat er veel hebben gereageerd zal wel logisch zijn vrees ik. Hopelijk krijgen jullie nu wel die andere!

Vanmiddag heb ik nog even de eerste baby-was opgehangen: beddegoed! Dat wordt dus een hoop lakentjes strijken morgen.... Verder het ontwerp van het geboortekaartje mijn schoonzusje gekregen. Ze heeft drie opties gemaakt, kunnen we nog kiezen. En het is MOOOOOOOI! Ik weet zeker dat wij het mooiste geboortekaartje zullen hebben! Ben helemaal happy. Ga ook koken nu: verse rode kool met appeltjes, piepers en tartaartjes. Lang leve de Hollandse keuken!

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden jullie zijn lief! fijn dat ik het hier even kwijt kan aan jullie.
    Mannetje belde vanmiddag ook nog vanuit Hamburg en vroeg uiteraard hoe het ging..... nou toen barste ik weer, maar even lekker uitgehuild.
    Hij moet dan stiekem toch wel even om mij lachen en zegt dat het allemaal wel goed komt.

Waxientje, ik ben idd ZZP-er en werk als grafisch vormgever vanuit huis en soms op freelance basis op locatie.
    Heb nog een stuk of 4-5 opdrachten lopen, waarvoor ik van 2 opdrachten totaal nog geen input heb, daar maak ik me dus de meeste zorgen over.
    Heb net maar even een to-do-lijst gemaakt, heb ik overzicht (hoop ik).

Ik heb alles gelezen maar reageer vandaag even niet.

Wel wil ik even mijn verhaal over de info-avond VU met jullie delen.
    Heb er een heel fijn gevoel aan overgehouden, tenminste tot op zekere hoogte.
    Want die bevalling zal toch moeten en daar begin ik eigenlijk nu toch een beetje tegenop te zien. Maar over de verzorging en hoe en wat heb ik dus een goed gevoel.

Ze hebben daar 5 verloskamers met allen een eigen badkamer, lekker luxe dus.
    Over pijnbestrijding doen ze totaal niet moeilijk en willen juist dat je het aangeeft er over praat en zij willen het je juist zo comfortabel mogelijk maken.
    Liever pijnbestrijding en aangeven wat je wensen zijn dan dat ze achteraf te horen krijgen dat je het wel had gewild maar niet durfde te vragen.

We kregen een (wat verouderde) film te zien van een bevalling en toen schrok ik dus wel even hoor. Dat hoofdje dat door dat gaatje moet :confused:
    Mannetje en ik keken elkaar aan en moesten beiden even slikken.
    Ik voelde het spontaan van onder!
    Verder uitleg over hoe te handelen en wanneer te komen. In mijn geval regelt de vk dat dan omdat ik niet onder controle in het VU ben.

Verder heeft de gynaecoloog goed uitgelegd over hoe de pijnbestrijding gaat en welke ze doen, ruggeprik en morfineprik, wat de consequenties zijn etc.
    Ook nog een film over keizersnede gezien.
    En we konden alles vragen wat we maar wilden.
    Je kunt zelfs vragen om een KS als je dat wilt, uiteraard wordt er dan wel eerst samen goed besproken waarom je dat wilt. Maar ze mogen niet weigeren.

Ik heb ook nog gevraagd tot wanneer je een ruggeprik kunt krijgen.
    Mijn vk had namelijk aangegeven en hoorde het ook van iemand anders, dat je bij en na 6 cm ontsluiting geen ruggeprik meer kan krijgen.
    Dit blijkt larie te zijn en hij zei dat het helemaal afhankelijk is van hoe de bevalling verloopt, je nog bij 8 cm een ruggeprik kunt krijgen.
    Alles om de bevalling zo soepel en fijn mogelijk te laten verlopen.
    Ze mogen trouwens nergens in NL meer de ruggeprik weigeren en er moet altijd iemand aanwezig zijn die dat dus kan geven.
    Info op: www.nvog.nl

Ik geloof dat het al eens gezegd is, maar tip voor in de vluchtkoffer:
    - Druivensuiker
    - wat te eten, want je kunt alleen maar rond tijdstip van de maaltijden wat eten.
    - zo ook voor drinken

Als je flesvoeding gaat geven en je bevalt in het ziekenhuis, neem dan een eigen flesje/speen mee, in het zkhs hebben ze meestal andere spenen en je baby kan dan eerst aan het een wennen en daarna aan de andere weer moeten wennen.
    Verder is het raadzaam om FV al in huis te hebben aangezien je niks van het zkhs mee krijgt.

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, vroeg jij het nou over die gebruiksaanwijzing van de Tens?
    Zit wel een boekje in... maar uiteraard geen uitleg voor zwangerschap.
    Er is een site, maar die weet ik zo even niet, zodra ik hem weet zet ik hier even de link neer.

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kreeg net nog de volgende tip in mijn mailbox binnen van een van de meiden van de cursus die al bevallen is:

Mij heeft het tijdens het opvangen van de weeen ook heel erg geholpen om te blijven lopen. Ik heb kilometers in ons huis afgelegd. Ik hoorde later dat lopen, de weeen doet versterken en de ontsluiting versneld omdat " de aarde trekt". Wellicht verklaart dat de snelheid waarmee ik op 10 centimeter ontsluiting uit kwam.

10. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: fijn dat de voorlichting zo goed beviel. Vanmorgen was mijn vriendin de gynacoloog hier. Er is een nieuwe richtlijn uit vanuit de anesthaesie: uit grote onderzoeken blijkt dat het geen verschil maakt of ze de ruggenprik op het laatst nog uitzetten of niet (qua kunstverlossingen, ks etc.). De ruggenprik hoeft dus helemaal niet meer uitgezet te worden. De richtlijn is alleen nogal nieuw, dus de helft van de professionals weet dit natuurlijk nog niet.....

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Iggy, wat fijn voor je dat de intake zo goed is gegaan.
    Wat betreft maagzuur, als je er echt veel last van hebt en als de antacida niet meer helpen... Er zijn betere medicijnen he! Ik slik al omeprazol sinds week 24 ofzo.

Mieke, meis logisch toch dat je je zo voelt en dat de tranen dan komen. Ik vind ook al dat jij t zo goed en lang volhoudt en ook nog zo vaak reageert hier. Iedereen ervaart zwanger zijn natuurlijk anders, maar tegen het einde wordt t toch altijd wel zwaarder. Je kan niet maar door blijven gaan alsof je niet zwanger bent. Zeker de laatste weken heb je gewoon ook rust nodig om langzaam naar je bevalling toe te leven. Kan me voorstellen dat je t dan af en toe echt niet meer ziet zitten als je die rust gewoon niet kunt nemen. En zeker hier ben je niet verplicht om alles te lezen en te blijven reageren als je kapot bent!

UWV, nou die zijn lekker bezig. Ik kreeg ook al zo'n brief. Maar ik had t wel aan zien komen, want ik had helemaal in t begin van de zwangerschap een vodje van de huisarts gekregen met daarop gekrabbeld dat ik eind januari uitgerend zou zijn. Dus nu wilden ze een verklaring met de exacte datum, logisch.
    Maar ik kreeg die brief dus op 7 januari en hij moest ook 7 januari uiterlijk teruggestuurd worden! Meteen bellen dus, hij zou t doorgeven en ik zou worden teruggebeld als ze niet akkoord gingen. Niets gehoord, dus zal ~hopelijk~ wel goed zijn.

Married, haha ik heb t vannacht ook nog aan jou gedacht! Ik kon t ook niet meer volhouden en ben naar de wc geweest zonder t licht aan te doen. Ik geloof wel dat het hielp ;).

Daffie, jij boft maar met die ouders van jou in de buurt!

Waxientje, de kraamzorg is hier helemaal niet geweest! Alleen een telefoontje om gegeven enzo te checken en wat info.
    Denk trouwens dat de meesten wel opzien tegen de bevalling hoor, jong en oud. Het is onbekend en heftig en je weet dat t pijn gaat doen.
    Van mij mag t snel komen, omdat ik helemaal genoeg heb van t zwanger zijn. Bevallen moet ik toch, dus dan maar zsm. Maar zie er zeker wel tegen op hoor!

Mijn vriend is ook wel redelijk stil bij de info en partneravonden. Af en toe stelt ie wel een vraagje en hij let zeker goed op, want hij wil t allemaal wel weten. Maar hij vind 'medische' dingen best eng, dus alles moet wel een beetje gedoseerd komen! Hij heeft trouwens ook nog nooit een bevallingsfilmpje gezien...

Caro, bij de Wibra hebben ze dus goedkope slaaphemden met knoopjes? Mooi, die zocht ik ook nog. Wilde al bij de Zeeman gaan kijken. Ff kijken waar hier een Wibra zit... :(

Oja, ik had gisteren ook de beval-info van de VK gekregen. En ons adviseerde ze pas te bellen als de weeen om de 3 minuten komen! Pas als de weeen echt krachtig zijn en om de 4/5 komen begint de ontsluiting pas echt. Maar als ze dan al komen, heb je meestal pas 0 of 1 cm ontsluiting, dus daar heb je ook niet veel aan...
    Dus liefst zo lang mogelijk wachten. Maar jeetje, om de 3 minuiten, dan moet ze nog komen en dan moet ik nog naar het ziekenhuis in die heftigheid. Volgende week toch nog ff over hebben...

Zo, ga nu ff een visje eten!

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

mieke das vreemd dat ze zeggen dat je bij 8 cm nog een ruggenprik kan krijgen, want bij mij zeiden ze dat ik het niet meer mocht, omdat het niet goed was voor de baby. Ik heb er nl wel om gevraagd.

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Heb je een moeizame en langdurige bevalling en denken ze dat die laatste 2 cm nog wel even kan duren en jij op kracht moet komen omdat je al zoveel energie hebt verbruikt, toen zei deze gyn dat ze het gewoon nog kunnen/zouden geven.
    Denk dat het helemaal afhangt van het verloop van de bevalling.

Mijn mannetje denkt dat hij heel koel en bedeesd blijft als het zover is.

Maka:
    Anders vraag je alsnog een verklaring bij je vk, ik heb hem ook van de vk gekregen.
    Bellen vk weeën: woon je ver van het ziekenhuis... want dan zou ik even vragen of je dan misschien niet iets eerder al moet bellen ivm reistijd.

Noppie:
    Gelukkig niet veel last van maagzuur meer, tenminste vandaag niet.

Ben ik even blij dat de babykamer helemaal klaar is.
    Mannetje die steeds maar riep... alle tijd!

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ruggenprik wordt helaas nog niet overal 24u/dag aangeboden. Dit is wel de nieuwe richtlijn, maar dat betekent niet dat ze zich daar in elk ziekenhuis aan moeten houden. Op den duur zal dit wel zo zijn, maar is nu nog zeker niet zo. Helaas, in mijn ziekenhuis dus niet... Vandaar dus ook mijn slag om de arm om UMC/AMC open te houden tot t laatste moment.

Noppie, dat is ook een mooie nieuwe ontwikkeling! Maar idd, daar zullen wij nog niets aan hebben waarschijnlijk.

Het schijnt dat vrijwel iedereen rond 8cm ontsluiting een moment krijgt dat ze t echt niet meer ziet zitten en iets roepen van 'snij m eruit' of 'ik wil een ruggenprik'. Maar dán krijg je m over t algemeen dus idd niet meer (zei mijn VK). Wel afhankelijk van t specifieke geval natuurlijk.

Zelf om een KS vragen... Tja, zou best kunnen dat ze dat niet mogen weigeren. Toen ik op de OK werkte vlogen ze echt om mijn oren.
    Maar lees je hier van te voren wel goed over in, zodat je weet waar je voor kiest. Het is wel een buikoperatie met alle mogelijke complicaties van dien... (De ingreep zelf is wel enorm routineus)

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, dat van de KS dat zeiden ze ook precies zo gisteravond hoor!
    En dat met de ruggeprik, dat je erg gebonden bent aan bed ivm infuus en ctg etc.

Mijn insteek is nog steeds om het zonder te proberen.

16. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Sofie: ja dagen duren lang als je nisk mag en kan me indenken dat je op een gegeven moment ook niet meer weet wat je moet doen :( !

@Vaam: wat fijn dat je doorgestuurd bent! Maar op een infectie en een blaasontsteking zit je ook niet te wachten wel? Hopelijk slaat de antibiotica snel aan!

@Caro: en is de kleine gedraaid? Ja lees ik net!

@Daffie: makkelijk toch zo'n eigen catering? Zou ook graag willen zien hoe ons meisje eruit ziet! Maar moet nog even wachten hoor :D !

@Married: mijn man is sowieso ontzettend rustig en zegt niet zoveel! Hij laat alles op zich afkomen en ziet het wel als het zover is. Hij is dan ook zo heerlijk nuchter! En dat heb ik wel nodig omdat ik me soms heel druk kan maken om dingen! :D
    Nee, aan ons haar zal het niet liggen! Het is alleen gekleurd en geföhnd, want het was niet veel gegroeid!

@Amor: fijn dat alles goed gaat afgezien van sommige kwaaltjes! Jammer dat je droomhuis het niet wordt. Misschien nou maar hopen op 1 van de andere 2 huizen?

@Waxientje: En hoe was je bloedsuiker dagcurve? Zo te zien zijn ze keurig hoor. Bij mijn VK houden ze een grens van 7.4 aan.

@Mobiel: wat goed van Tim zeg, dat ie dat hele eind heeft gelopen!

@Anne: dat kunnen indalingsweeën zijn volgens mij!

@Mirella: wat vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt zeg. En dat uit zich in de kilo's! Hopelijk raak je het na de bevalling snel kwijt! Het bedzeiltje mag je alleen onder het luiergedeelte leggen he?
    Ach, ik ben altijd wel even bezig met mijn kaartjes hoor. Was vanmiddag bezig met het namaken van een kaartje uit de nieuwe 'Cards only'. heb trouwens een cricut gekocht en hoop dat ie morgen binnenkomt! :D
    Jeetje al 30 kerstkaartjes!

@Suske: ik heb een hele volle bos haar nu, omdat ik bijna geen haren verlies. Volgens de kapster komt dat wel weer na de bevalling. Krijg ik mijn eigen dunnen bosje weer terug :( !
    Over UWV: bij mij gingen ze kijken of ik recht heb op een WAZO-uitkering. Heb mijn baas gebeld en die heeft het verder nagevraagd en alles klopt. Niks om me zorgen over te maken dus.
    Dus jullie gaan katoenen luiers gebruiken?

@Iloiza: je mag er toch best een beetje leuk uit zien tijdens het persen :D !
    O wat leuk dat je een zwangerschaps fotoshoot gaat doen! We willen natuurlijk wel het resultaat zien he?

@Iggy: fijn dat je gerustgesteld bent qua de honden! Ik heb al aan mijn schoonvader gevraagd of hij de eerste tijd na de geboorte 's middags de hond wil uitlaten. Zou dat ook niet door de kraamzorg laten doen hoor!
    Ik zit er ook aan te denken om zoiets op de kaart te zetten. Is ook sonde om spullen te krijgen die je zelf niet mooi vindt. Dat doe je op een trouwkaart toch ook? Dus waarom nu niet?

@Mieke: goh meid dat valt wel tegen dan. natuurlijk mag je hier even komen klagen. Kan me voorstellen dat het je hoog zit. Je bent natuurlijk eigen baas en je wil alles zo goed mogelijk afronden en de klant te vreden houden! En dan kun je geen rust creëren in je hoofd. Hoop dat het je toch lukt om het wat van je af te zetten en anders hier van je af te schijven! Dikke knuf van mij! :D
    Bedankt nog voor de tips nav je infoavond!

@familieveenstra: wat fijn dat het allemaal goed was bij de VK! Ondanks dat je wat langer moest wachten ;) :D !

@Noppie: Fijn dat je het ontwerp van de babykaartjes hebt gezien en dat het allemaal goed is!

Zo het is een lang dagje geweest. Ben dan ook blij dat ik straks mijn bedje weer in mag. En dat bedje is vanaf vandaag verhoogd met 2 extra matrassen. Ligt wel ongezellig, want mijn manntje ligt een stuk lager, maar ja, we hebben het voor ons kleintje wel over he? Alleen die matrasbeschermer is er volgens mij ook 1 van lik mijn vestje. Zo'n dun ding heb ik nog nooit gezien. Dat gaat het vruchtwater toch niet tegen houden? Iemand misschien nog een andere optie? Had ik voordat ik met verlof ging nog maar wat extra celstofmatjes meegenomen van het werk!

Kreeg daarstraks toch een vraag van mijn fysio. Ze zijn in samenwerking met het ziekenhuis in Roosendaal bezig met vrouwen die overgewicht hebben en een kinderwens. Dus komt erop neer dat sommige vrouwen daardoor moeilijker of niet zwanger kunnen worden. En aangezien ik nu zwanger ben nadat ik dus 52 kilo ben afgevallen, wilden ze mij vragen om daar wat over te vertellen voor Hart van Nederland. Heb er over nagedacht, maar doe het toch maar niet. Is niet echt iets voor mij om met mijn gezicht op tv te komen!

Nou dames, alvast weltrusten en zal jullie morgen laten weten of ik niet van mijn hele hoge bedje ben afgevallen :D !

X Esther

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mieke, ja, ik nu ook hoor. Ik ga t in principe zonder pijnstilling doen. Maar dat komt doordat ik de mogelijkheden die ik heb allemaal goed uitgezocht en besproken heb.
    Daarnaast voel ik me nu een stuk energieker dan eerder, daardoor ook meer t gevoel dat ik het best aankan!

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
  19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ik heb vandaag ook zo'n molton waterdichte onderdeken van de hema gekocht. Heb 1/2 nacht dat zeiltje van de verzekering geprobeerd, maar was echt een ramp. Het kraakt, zweet door de hoeslaken heen en verschuift..... Die hemadingen zien er al een stuk comfortabeler uit. Ga het vannacht uitproberen :D

Daffie

20. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Iggy: Wat fijn dat je je in ieder geval niet druk hoeft te maken over de honden, wat betreft de kraamhulp!
    Je kúnt wel op het geboortekaartje aangeven dat je kindje al heel veel kleertjes heeft, en dat je dus liever speelgoed oid krijgt. In de vorm van een klein versje, zoals Sofie schrijft, kan dit wel, maar persoonlijk vind ik het niet echt 'mooi' staan op een geboortekaartje. Ik vind het ook wat 'hebberig' overkomen, terwijl je het helemaal niet zo bedoelt.
    Je kunt ook een verwijzing maken naar de website www.lijstje.nl (ik denk dat Noppie die site bedoelt). Daar kun je een verlanglijstje opslaan, zodat iedereen daar iets kan kiezen om te geven.
    Of als je een versje of website niet leuk vind staan op het kaartje zelf, maar je wilt het wél graag noemen, kun je misschien een papiertje bij het geboortekaartje in doen?
    Allemaal ideetjes, maar zelf doe ik het niet. Ik vind het toch te 'hebberig' staan. Op ons kaartje komt te staan dat mensen even moeten bellen voor ze op bezoek komen. Hopelijk vragen ze dan ook of we speciale wensen hebben wat betreft het cadeau. Wij komen namelijk al om in de knuffels en kleertjes in de kleinste maten. Dan kan ik door de telefoon aangeven dat kleertjes vanaf maat 68, speelgoed of waardebonnen altijd goed zijn. En als we iets krijgen wat niet onze smaak is, jammer dan... dat heb je altijd wel, denk ik.

@ Mieke: Kop op, meid! Het komt vast wel goed allemaal...
    Ik vind jou ook een bikkel dat je nog zo hard doorwerkt voor je klanten. Heel knap van je. Je hebt een verantwoordelijkheidsgevoel waar je trots op mag zijn, dat zul je straks met de kleine ook wel zien! Het is dan ook helemaal niet raar als je het even niet meer ziet zitten. Uithuilen is dan goed, meis. En doe het maar lekker bij je moeder, hoe jong of oud je ook bent. Moeders zijn daar een uitgewezen persoon voor, dan voel jij je vast snel al wat beter...
    Fijn dat je zoveel hebt gehad aan de infoavond! :D

@ famveenstra: Fijn dat alles goed was bij de gyn, en dat jullie kleintje nog steeds lekker met het koppie naar beneden ligt! :D
    Volgens mij klopt je banner niet meer? :( Er staat 'gefeliciteerd met de nieuwe baby'.

@ Caro: Toch goed nieuws, maar ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar vrijdag. Dan weet je 100% zeker hoe je kleintje nu ligt.
    Die slaaphemden die je van de voorkant open kunt knopen heb ik ook. Ik heb ze een tijdje geleden gekocht bij Kruidvat. Hier zijn ze ook al gewassen en ingepakt. ;)

@ Amor: Wat jammer zeg, van jullie droomhuis. Er is nog een hele kleine kans, maarja... 8 mensen voor jullie moeten hem dan afwijzen, dus kun je er maar beter niet meer van uitgaan. :( Jammer hoor.
    Hopelijk wordt het dan het huis van jullie 2e of 3e keuze. Als jullie dat helemaal naar eigen smaak inrichten, zal dat ook vast een droomhuis kunnen worden! :D

@ Eppie: Natuurlijk mogen jullie het resultaat van de shoot zien! :D Ik weet alleen niet zeker of ik de foto's meteen mee krijg, of dat ik ze later op cd-rom krijg. Ik denk dat laatste trouwens...
    Heb ook nog steeds de foto's van mijn buikschildering niet...

Ik heb net de laatste cursusavond van zwangerschapsgym gehad. Ik vind het wel jammer dat het nu afgelopen is, heb er wel veel aan gehad en ik vond het altijd heel gezellig. Tja, nu moeten we allemaal bevallen... daarna nog een terugkomdag.
    Ik had ook nog helemaal niet verteld over de finale van het zaalvoetbaltoernooi... (Misschien boeit het jullie wel helemaal niet, maar ik vind het gewéldig)! Mijn vriend en zijn team hadden zich als laatste geplaatst voor de finale, via een tussenronde waarin alleen het beste team door ging. Nu zijn ze in de finale tweede geworden van de zes teams. Nét de grand finale hebben ze niet weten te winnen. Toch ben ik heel trots dat ze het zo ver hebben geschopt. En ik ben ook trots op mezelf dat ik het de hele dag heb volgehouden in de sporthal. Afgelopen zaterdag van 10.00 tot 19.00 in de sporthal geweest. Het was een hele drukke, vermoeiende dag. Ik was blij dat ik een kussen mee had genomen om op te zitten. Ik kon alleen de grand finale niet meer volhouden. Toen ging iedereen staan, en ben ik blijven zitten. Ik heb de halve wedstrijd niet gezien, maarja...

Zo, nu maar even de tas inpakken voor de fotoshoot van morgen. Daarna lekker slapen. Welterusten dames! :D

Deel Deze Pagina