Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Boxkleed is mooi geworden! Had boxkleden gekregen met opdrukken erop die niet passen bij ons. Hier hebben we hoezen omheen gemaakt.

Er was stof over, dus hebben we ook nog een boxtas gemaakt voor aan de zijkant. Hier kunnen mannetje zijn spulletjes in...

De wrapper is nog niet af...daar gaan we morgen mee verder! Leuk!

Vandaag de hele dag pijnlijke oefenweeen gehad...net gedoucht en op de bank gaan liggen en het is over...

Ben heel benieuwd wanneer nou de dag is...

Morgen zal ik proberen even op jullie allemaal te reageren!

Liefs, Leintje

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hmmmm mn vader smsde me net dat ie denkt dat onze kleine man de eerste week van februari al komt... das best snel

3. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Haha...hier wordt ook druk gespeculeerd....Een aantal mensen denken dit weekend al...

Durf er zelf niet te veel op te rekenen, want het valt zo tegen als het dan nog 4 weken duurt...

Aan de andere kant zegt mijn gevoel ook dat het kleintje wel eerder zal komen...

Spannend he!

Liefs

4. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    hihi Nou hier denk ik zelf 28 januari, geen idee waarom maar zit al maanden in me hoofd, goede vriendin van me denkt dat ik overtijd ga lopen en een valentijnskindje ga krijgen :eek:

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Martine, wauw mooie bloeddruk voor jou, wat fijn! Hopelijk mag je idd weer naar huis dan :)

@Amor, klinkt hardstikke mooi die wijk en de huizen. Hopelijk wordt t wat.

@Scoobje, jemig wat vreselijk allemaal zeg. Echt zware laatste loodjes zo, bah.

@Maatje, he balen dat je zo weinig energie hebt. Neem maar goed veel rust dan, je moet idd wel genoeg energie hebben om de bevalling strax te kunnen doen. Voel je niet schuldig joh, logisch dat t je allemaal even teveel word nu.
    Zelf voel ik me juist energieker dan de afgelopen 8 maanden, dus eindelijk heb ik t gevoel de bevalling beter aan te kunnen... Wel moet ik proberen rustig aan te doen, anders begint mn bekken nu pijn te doen, maarja.

@Miireii, super, wat een opluchting dat de sleutels zijn ingeleverd en dat je nu meer rust hebt. Hoop voor je dat de krampjes ed. alleen voor/indalingsweeen waren. Maarrr, je bent morgen ook alweer 37 weken, dus.... :D

Ik heb de waterdichte molton van de hema ook gekocht! Ik vind dat plastic ding uit t kraampakket niet zo heel erg, maar deze molton lijkt me toch iets betrouwbaarder met die nieuwe matrassen.

@Jeetje Vaam, dat is minder nieuws... Vertrouwen is idd een van de belangrijkste zaken in een relatie en je hebt helemaal gelijk dat je in dat geval er geen energie meer in gaat steken. Wel balen zeg, dat dat net nu moet gebeuren. Hopelijk valt t toch nog mee. Sterkte.

@Wow Noppie, jij bent echt actief hoor! You go girl ;)

Ik ben vandaag ook goed bezig geweest btw. Mijn moeder was er vandaag en we zijn wezen shoppen. Ik denk wel zo'n 2,5 uur, ondertussen wel ff een half uurtje gezeten om bij te komen. Maar auwie, mijn bekken! Kon bijna niet meer lopen op t eind en steeds harde buiken. Hmm, is de laatste keer geweest denk ik. Maar heb nu wel alles in huis wat nodig is.
    Ik heb oa voor de bevalling een redelijk leuk nachthemd van de Hunkemoller mét knoopjes tot halverwege weten te scoren en dikke lange sokken erbij, samen 8 euro! Zat 70% op. Koopje toch?! (@Caro, die van de Wibra zijn idd echt afzichtelijk! haha :))
    Oja, en nog super cutie paarse schoentjes die ik niet kon laten liggen, hihi.

@Married, haha wat leuk dat je steeds aan me moet denken! :p Goed zo meid, wij zijn sterker dan die volle blaas, haha. Nou niet helemaal hoor, want ik moest er vanmorgen om 5 uur weer uit, en daarna weer wakker tot 8 :x. Ach ja. Kon daarna gelukkig nog 2 uurtjes slapen.
    Hoop dat de yoga beter bevallen is dan je suffe gymklasje!
    Poe, die vriendin van jou heeft t maar zwaar. Maar ze heeft haar wondertje nu ws wel in dr armen!
    Ik hoop ook dat t bij mij wel normaal op gang komt (en ook liever niet pas met 42 weken). Bahbah, nou we zien wel.

@Axioma, gefeliciteerd met je neefje!

@Nyncke, je beebje zal wel flink ingedaald zijn dan, als je zo'n volle-doos-gevoel hebt ;)!
    Ik denk dat ik t wel herken, soms heb ik ook echt zo'n behoorlijke druk daar beneden, maar meestal heb ik dan ook een volle blaas en zit die kleine deugniet er ook nog lekker op te drukken ofzo. Dan moet ik echt snel naar de wc rennen :p.

@Rare spuurgoekjes, bedoel je die van difrax? Mijn schoonmoeder zag die en t leek haar echt een uitkomst!?

@Noppie, oh fijn zeg als ze lekker je hele ramen met zand onder komen sproeien!
    Mijn voor-ramen zien er ook echt niet uit! Het benedenraam is lek, waardoor er tussen de dubbele glazen allemaal strepen zitten. Verder zijn ze ook hardstikke smerig. In maart komen de nieuwe kozijnen, maar eigenlijk kan ik mijn nesteldrang bijna niet bedwingen om ze iig toch nog zo schoon mogelijk te krijgen voor de bevalling ;). Ben bang dat ik t een dezer dagen toch ga doen...

Po... :( Ik heb dat verder nog helemaal nergens gelezen dat je die nodig hebt. Ik beval in t zkh, dus mocht erna blijken dat ik m nodig heb, dan stuur ik mijn mannetje wel meteen op pad... denk ik...

@Jeeeemig Suske, 14 km fietsen? Ik ben de hele zwangerschap welgeteld 2x naar de supermarkt gefietst... Je bent een bikkel hoor!

VoedingsBH's, mijn omvang is ook behoorlijk toegenomen (en cup van kleine B naar flinke C). Ik heb pas ook van die tussenstukjes gekocht, want 80 is bij sommige BHs toch wat te krap nu.
    Ik heb voor de zekerheid maar 1 voedingsBH gekocht (die bruine van de Hema) waar een beetje groei nog wel in mogelijk is. Zie verder na de bevalling wel.

hahahaaaa! Zo had ik t nog niet bekeken, maar inderdaad! Whaha :)

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    De meesten denken bij mij dat ik voor de uitgerekende datum ga bevallen, 2/3 feb. Mijn vriend denkt 29 januari. Nou, ik hoop t van harte!

Zelf heb ik óf 2 of 9 februari in mijn hoofd. Maar dat is meer omdat dat zo'n mooie data zijn ;)

7. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hoi allemaal,
    Ik wilde jullie even laten weten dat maandagochtend om 10.45 en 10.48 uur onze prachtige zoontjes Lex en Midas met een keizersnede zijn gehaald na een zwangerschap van 33 weken en 3 dagen.

Lex woog bij zijn geboorte 2110 gram en Midas woog 1120 gram. Ze zijn allebei even bij ons langs gereden in de couveuse en daarna doorgereden naar de NICU (Neonatologie-IC) waar ze nog steeds verblijven.
    De keizersnede viel me mee. Morgen mag ik naar huis.

Met de jongens gaat het met ups en downs. Het complete verhaal heb ik gepostg op het tweelingentopic bij de zwanger zijn-clubs.

Hier dus geen februari mama, maar een januari mama!

8. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    @Fietsen
    Tja, 14 km klinkt wel als heel wat, maar ik moet erbij bekennen dat mountainbiken normaal gesproken een hobby van me is dus ik ben eigenlijk vooral in shock dat ik nu zo moe was na 14 km fietsen. Maar heb dan ook al meer dan 6 maanden niet meer echt gebiked.

Zit n film te kijken die best ok is. The forgotten op rtl 8 geloof ik. Maar eigenlijk ben ik best moe en ik mag vanavond weer met de perineum olie aan de slag dus ik denk dat ik zo maar lekker naar bed ga.

Voor iedereen; een goeie nachtrust gewenst met hopelijk zo min mogelijk toiletbezoekjes en krakende bedzeiltjes! :D

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    HJ, gefeliciteerd met je zoontjes Lex en Midas!

10. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    HJ, gefeliciteerd met je beide zoons!

Mooie namen, leuk dat ze zo verschillend zijn. Ik heb je verhaal gelezen, ongelovelijk dat juist de kleinste zo sterk is. Hopelijk pakt Lex het ook snel op. Fijn dat het met jou goed gaat, pas goed op jezelf.

11. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi meiden,

Nou hier de update. We hebben het uitgepraat! Hij heeft zich compleet overgegeven en zijn excuses aangeboden. Door zijn (uiteindelijke) eerlijkheid, waarmee hij zich voorledig bloot gaf, wil ik hem nog een kans geven. Ik hou van hem en wil hem ook niet zomaar kwijt.
    Mijn vertrouwen is wel geschaad en dat zal hij zelf weer moeten terug verdienen. In een relatie moet je niet hoeven te liegen en dat heb ik hem ook echt wel duidelijk gemaakt. Bij het alleen al vermoeden van een eerste de beste leugen vliegt hij eruit....ik en mijn kleine staan op nummer 1.

Maar hij was wel duidelijk: ik ben het voor hem en met mij en de kleine wil hij verder.
    Ook over zijn angsten betreffende de kleine hebben we uitvoerig gepraat. Nu het zo dichterbij komt gaat hij pas echt goed beseffen wat hem te wachten staat. Een 'normale' relatie begint normaliter natuurlijk met lekker uitgaan, leuke dingen doen etc. Hij zit meteen met een zwangere vrouw en zijn leven zal straks compleet anders zijn. Ik begrijp hem ook wel, maar daar hebben we een relatie voor.....om dit te kunnen bespreken.

Dus we zullen wel zien of hij zich aan zijn woord gaat houden. Ik hoop in ieder geval van wel.

Bedankt voor al jullie lieve reactie's, die hebben me echt goed gedaan.

Hopelijk hoef ik hier niet meer mijn hart over te luchten en kan ik jullie alleen leuke dingen meedelen, we zullen zien.

Liefs Vaam

@HJ: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE KLEINTJES!

12. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ HJ: Gefeliciteerd met je knullen :D
    Ga zo ff je verhaal lezen ;)

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

HJ; van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes en inderdaad heel bijzonder dat de kleinste het het beste lijkt te doen :D
    Pas goed op jezelf en succes met de knulletjes komende tijd.

Vaam; fijn dat jullie het hebben uitgepraat en dat hij zich toch wel bloot heeft gegeven.

Ik ben net terug van een etentje met collega's. Het was errug gezellig en leuk om weer even met iedereen te praten.
    Straks hopelijk weer een beetje redelijk slapen en dan morgen ben ik alweer 37 weken zwanger... :D :D

Tot morgen, xxx Daffie

14. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    HJ: Gefeliciteerd met Lex en Midas! Ik ga zo je verhaal lezen!

Vaam: Oh gelukkig dat jullie het konden uitpraten...de rust is weergekeerd. Dat is nu echt belagrijk voor jou, zo de laatste weken voor de bevalling het je echt je rust (zowel lichamelijk als geestelijk) nodig!

Martinemur: He, wat maakt dat je toch onzeker, als je kleintje niet groeit. Wat zegt de arts ervan? Voel je de kleine nog wel vaak bewegen?

Verlof: Zo, mijn laatste avond werken zit erop....maar ik realiseer me nog niet echt alsof ik verlof heb. Moet er echt even aan wennen!

Po: moet je een po in huis hebben? Alleen bij thuisbevalling of ook als je in het zh bevalt? Kraamhulp had dat niet gezegd!

15. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    HJ1977 meid van harte gefeliciteerd met je mooie mannetjes, mooie namen hoor en nu lekker rustig aan doen, je laten verwennen en heerlijk gaan genieten meid!

Meiden is dat molton van de hem een een-persoons of 2 persoons? heb namelijk boxspring bed
    en wat kost zo'n ding eigelijk?

16. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Een po is alleen nodig bij thuisbevalling ;) Dus dames die in het ziekenhuis gaan bevallen hoeven er niet 1 te lenen bij de thuiszorg ;)

Lekker hoor, nu al 3e dag op rij dat Tim lekker gaat slapen als ik hem op bed leg :D Heb de avonden weer even voor mezelf :D

17. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Ik lig al even te woelen dus kom ik maar even bijlezen hier. Vandaag dus weer een aantal uur in het ziekenhuis doorgebracht. Ondanks mijn dubbele medicatie nu was de bloeddruk dus nog redelijk aan de hoge kant. Straks bellen voor de volledige uitslag van de urinetest en het bloed...
    Met de baby was alles nog steeds in orde, hartslag was mooi op peil en groeit nog steeds volgens schema en zou nu naar schatting 2kg100 zijn.

Ik heb ook een fijn gesprek met de gyne gehad en zie het nu terug wat positiever in want heb morgen de kaap van 34w bereikt, wat toch al een hele prestatie in. Volgens de gyne is dit ook voor de baby een hele stap vooruit. Ze heeft me wel nog eens op het hart gedrukt dat ik er niet op moet rekenen mijn tijd uit te dragen want ze verwacht dat de bevalling moet ingeleid worden... Nu ja, we zien wel: ik ben nu al zover geraakt en wie weet verbaas ik iedereen wel en gebeurt alles toch nog spontaan ;)

18. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    HJ Gefeliciteerd met je zoontjes.
    Hopelijk kan je er een beetje van genieten.

Groetjes

19. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Bbely, een beetje van beiden ben ik bang. Ik heb het idee dat alles nu op me afkomt, wil alles klaar hebben en kom ech geen meter vooruit....

Suske, ze moeten nu aanmelden voor het schooljaar 2009-2010, en Levy wordt in dat jaar 4, dus mogen we hem nu al aanmelden...
    En nog op en neer naa de stad gefietst, ik doe het je niet na!

Po, deze kun je nodig hebben tijdens de bevalling, of als je daarna slecht je bed uit kunt. Ik was iig heel blij dat hij in huis was de vorige keer!

Martine, sterkte! Hoop je snel duidelijkheid krijgt!

HJ, GEFELICITEERD met jullie zoons!

Vaam, fijn dat jullie er samen uitgekomen zijn! Geeft toch weer rust voor jou!

Hier gisteravond flinke voorweeen gehad, was echt niet grappig! Het heeft vannacht wel doorgezeurd, maar is nu gelukkig weer weg..... Ik ben benieuwd hoe dit verdergaat....

20. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Goeiemorgen meiden!

@HJ: Eindelijk nieuws van je! En ja hoor, 2 kleintjes erbij! Proficiat met Lex & Midas! Echt super. Uit je verhaal begrijp ik dat het vechtertjes zijn, perfect!

Hoop dat jij en papa nu al lekker kunnen genieten van alle mooie momenten enne rust goed uit hè! Fijn ook dat je keizersnede is meegevallen! Top!

Hier een rustg dagje voor de boeg: wasje draaien, boodschapjes doen en een bezoekje aan mn schoonouders. Verder lekker helemaal niks, heerlijk..

Fijne dag dames!

Sofie

Deel Deze Pagina