@HJ, van harte gefeliciteerd met jullie zoontjes! Leuke namen! Ik zal zo eerst t verhaal even lezen! @Vaam, fijn dat jullie er toch samen uitgekomen zijn! Ik gun het je van harte! @Iggy, je hebt die waterdichte moltons ook voor 2 personen hoor, ik heb er 1 van mn moeder geleend. Las ergens op t forum dat ze bij de action 6 euro waren. Bij de intake van de kraamzorg vertelde ze me dat je ze ook bij de leen bakker kunt krijgen!
Goedemorgen allemaal. Ik ga eens proberen op iedereen te reageren. @mobiel: handig joh van die ramen. Hoef je ze maar een keer te doen en dan ben je al klaar met binnen en buiten @geboorte: hier denkt ook iedereen dat ik de 40 niet vol maak. Hoop zelf dat de kleine nog in januari geboren zal worden. In feb zou het namelijk een carnevalskind worden en tja ik woon in het zuiden van het land en vind dat een beetje zielig als ie dan een keer in de zoveel tijd met carnaval jarig is. @maka: ik kan ook niet meer zo heel lang winkelen hoor. Heb er zelfs dagen bijzitten dat het uitlaten van de hond al te veel is. @spuugdoekjes: UIt welke doos kwamen die dan. Waren die van difrax? Heb ik volgens mij niet gehad. Er zat bij mij ik geloof in de prenatal doos wel een doekje van lodger in met een lus in het midden. Mss bedoel je die. Die is volgens mij wel handig want aan die lus kun je bijv een speen vastmaken. @Po: Toen de kraamzorg bij mij de intake kwam doen zei ze dat ik die wel in huis moet hebben. Ookal beval ik in het zh. Dus heb hem maar gehaald. @HJ: gefeliciteerd met je mannetjes. Ik ga zo wel even het verhaal lezen. Maar geniet er maar lekker van @vaam: fijn dat het gesprek zo goed is gegaan. Hopelijk krijg je nu wat rust in je lichaam en kun je je helemaal gaan voorbereiden op de bevalling en de kleine @golfola: geniet maar lekker van je verlof @iggylover: Ik geloof dat zo'n molton rond de 13 a 15 euro kost en is voor een 1 persoonsmatras. @scoobje: Geweldig meid dat je de 34 wk al gehaald hebt. En net wat je zegt je weet maar nooit met wat er nu nog gaat komen @voorweeen: Die heb ik maandag en dinsdag gehad. Gister was het rustig gebleven en vandaag tot nu toe ook. Nou heb geprobeerd op zo veel mogelijk mensen te reageren. Ga nu ff het gehakt voor saucijzenbroodjes maken en dan naar mn afspraak met de gyn. Dan krijg ik de bloeduitslagen van mn dagcurve. Ben heel benieuwd. Tot vanmiddag dus
HJ/Ellen en man van harte gefeliciteerd met jullie stoere jongens! Fijn dat alles goed gaat en je al lekker naar huis mag. Hoop dat beide kereltjes snel mogen volgen! Vaam, fijn dat het uitgesproken is meid! Hopelijk is dit een goede waarschuwing voor hem geweest. Kan me ook zeker voor hem voorstellen dat het hem even ging benauwen. Weet niet of het liegen daarmee te maken had, maar praten is de remedie Nieuwe buikfoto's in album (wk 35+36)
Allereerst: HJ van Harte Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes! @ Vaam: fijn dat er nu weer wat meer rust is nu het is uitgepraat! Verder ben ik wel bijgelezen hoor! Maar poeh wat gaat het hard! Even een kleine update van mijn kant: ben gisteren weer naar de verloskundige geweest. Heb idd geen zw-suiker. De kleine is bijna helemaal ingedaald nu en bij een normale zwangerschapsduur en normaal doorgaande groei is het geschatte geboortegewicht ongeveer 7 pond. Het kindje schijnt qua groei heel mooi gemiddeld op schema te liggen. Ik heb een erg drukke week, dus van veel reageren komt even niet. Verder was ook alles goed bij de controle en voel ik me weer een stuk fitter dan een aantal weken geleden. Ik denk dankzij de ijzerpillen! Gisteren met manlief naar de partnerles van zw-yoga geweest. Het viel me erg mee hoe serieus hij bezig was enzo! Het was gelukkig ook niet heel zweverig! Ik las hier ook dat sommige meiden vinden dat hun mannetje nog wel erg makkelijk is over alles, dat heb ik dus ook. Maar volgens mij is het gisteravond al wel wat meer doorgedrongen waar het nou allemaal om gaat. Ik heb de volgende afspraak bij de VK ook bewust gepland op een tijdstip dat hij meekan. Misschien een tip voor andere dames die hetzelfde gevoel hebben? Ik vind mijn teller zo leuk staan vandaag: 35 weken zwanger en nog 35 dagen te gaan...
@Noppie: ja ook al een po. Moest meteen aan het werk denken toen ze hem gisteren kwamen brengen! Volgens mij ook makkelijk voor het opvangen van de placenta enzo. voor iets anders ga ik hem echt niet gebruiken hoor! Je bent goed geslaagd met shoppen zo te lezen. @Amor: wij hebben best wel een laag bed en het is nu al makkelijker met in en uit bed stappen. Vandaar dat het er al op ligt! Dat is geen geld waar je de bench voor gevonden hebt! Mijn mannetje vond het eten wel lekker gisterenavond. @Martine: fijn dat je bloeddruk weer goed was. En nou maar hopen dat je naar huis mag! @Maatje: wat vervelend dat je je vergist had in de datum voor de BV-cursus. Kan me indenken dat het allemaal wat zwaarder wordt en dat je daar last van hebt. Kan er niet over mee praten. Heb nog energie genoeg. Succes meid. @Miireii: fijn dat je nu van je oom af bent. @Vaam: oh meid wat erg. Kan me indenken dat het al moeilijk voo rje is om mensen te vertrouwen en als iemand zo weer doet bij je, dan is het maar goed dat je voor jezelf kiest. Ook al is het heel moeilijk ! Dikke knuf van mij meid! Fijn dat jullie het hebben uitgepraat! @Angela: ja, is moeilijk om nu al een keuze te maken voor een school, maar tegenwoordig moet je er op tijd bij zijn he? Dat je je beebje nu niet alvast moet inschrijven ? @Married: wat fijn dat je nog bij de yoga terecht kon. Ik moet zeggen dat ik het heel prettig vind en het ontspant me ook echt. Heb er veel aan. Hoop dat het voor jou ook zo mag zijn ! En is er al een kleine geboren bij je vriendin? Die po kwamen ze zelf thuis brengen van de thuiszorg! Is blijkbaar voor de VK handig om het een en ander in op te vangen. @Axioma: als ik mijn ramen 2x per jaar doe is het veel ! Onze overbuurvrouw lapt iedere week de ramen, maar ze zal nou nooit eens aan mij vragen of ze die van mij ook mag doen ! @Caro: wat lekker dat je zolang hebt geslapen. @Mieke: goh, wat erg van dat zoontje van je vriendin. Is toch inderdaad niet iets waar je aan moet denken! Kan ze wel genieten van de zwangerschap dan? Veel succes bij de BV info vanavond. Mooie buik hoor. @Nyncke: nee, ik heb nog geen klachten hoor als ik in de auto zit. @BbellyP: nee ben geen tv-ster geworden. Is niet echt iets voor mij om in de spotlights te staan. @Suske: owja, even lekker 14 km fietsen?! Daar hebben ze nou een auto voor uitgevonden! Daar wordt je niet moe van hoor. Wij hebben ook naar 'The Forgotten' zitten kijken. @Twinkeltje: het was bij jou ook even spannend dan? Gelukkig dat je nu de grens van 37 weken al voorbij bent. @Leintje: je creativiteit werpt meteen al vruchten af he ? @Maka: ja ik krijg ook last van mijn bekken als ik teveel loop hoor. goed geshopt weer? @HJ: gefeliciteerd met je zoontjes Lex en Midas! Fijn dat je vandaag al weer naar huis mag! @Po: ik ga in het ziekenhuis bevallen, maar ze kwamen er bij mij toch 1 brengen hoor! Dus waar het dan voor nodig is, weet ik ook niet! Nou ja, hij staat er nu en als ze hem nodig hebben dan kunnen we hem gebruiken. @Waxientje: fijn dat je geen zwangerschapssuiker hebt en dat verder alles goed was! Vannacht weer heerlijk geslapen. Vandaag een rustig dagje en dan vanmiddag even mijn nichtje uit school halen en dan komt ze hier lekker een uurtje! X Esther
Goedemorgen! Nou, mijn vriendin is eindelijk bevallen! Na ruim 42 weken zwangerschap zijn zij en haar man gisteravond de trotse ouders geworden van zoon Joep! Joep is geboren dmv een keizersnee, de ontsluiting wilde namelijk maar niet vlotten (gisteravond 21.00 uur pas 5 cm en al bezig vanaf de ochtend van de dag ervoor!).. Dat het een keizersnee is geworden is maar goed ook, ze had hem er nooit op natuurlijk wijze uit kunnen krijgen namelijk, hij weegt namelijk maar liefst 5025 gram (en 56 cm)! Echt een mega baby dus! Ze hadden haar dus eigenlijk nooit tot 42 weken door mogen laten lopen verklaart ook waarom hij niet wilde indalen, dat paste gewoon niet! Ze moet sowieso nog tm zondag in het ziekenhuis blijven vanwege de keizersnee. Dan even over mezelf: Gisteravond dus toch maar eens zwangerschapsyoga geprobeerd en ik moet zeggen, het was erg leuk! Veel oefeningen gedaan en ademhalingstechnieken geleerd. Ik ga daar nu dus elke woensdagavond naartoe! Ook heb ik de uitslag van de streptokokkentest, blijkbaar had ik toch goed gepiest, de uitslag is negatief oftewel de bacterie komt niet voor in mijn urine. Weer een hele geruststelling. Reageren op anderen doe ik in een volgend bericht! Liefs van mij!
@HJ, alleerst gefeliciteerd met Lex en Midas! Wat fijn dat je al zo snel naar huis mag. Nu de tweeling nog. Doen ze het goed? @Mieke, ik hoop dat ie heel mooi wordt. Vandaag even wat drukkers afbellen om te kijken naar de mogelijkheden. Wat verschrikkelijk voor die penvriendin dat het fout is gegaan met haar tweede kindje. Een goede vriendin van mij heeft dat ook gehad. Alleen was het kindje achteraf zowiezo niet levensvatbaar. Maar het was heel erg zwaar. Ik zal trouwens eens kijken op de site. We hebben gisteren toevallig de knoop doorgehakt vwb de naam. Eindelijk, is ook wel handig ivm het kaartje. Mooi buik! @Mobiel, heb je vannacht een betere nacht gehad? @Suske, 14km fietsen!? Dat doe ik je niet na hoor! @Martine, hoe is het gegaan vanochtend? Wat zei de gyn over de groei van je beeb? @Twinkeltje, wat fijn dat je nu over de 37 weken bent. De klachten herken ik niet zo. Wel trekt het af en toe in mijn rechterbil als ik moet bukken of een andere extreme beweging doe. @Lientje, ik verwacht vandaag mijn boxkleed met de post! Ben erg benieuwd! Leuk dat je zo creatief bent. Ik ga dat de komende dagen ook doen. @Maka, fijn dat je geslaagd bent met je hemden. Ik heb gisteren de hemden geshowd voor mijn vriend. Die lag in een deuk. Eentje met Snoopy en een geruite. Ach, volgens mij maakt het mij als ik daar lig te persen niks uit wat ik aan heb. @Vaam, wat goed dat je er zo open over hebt kunnen praten! Nu kunnen jullie drieen straks lekker van elkaar genieten. @Waxientje, fijn dat het geen zwangerschapssuiker is! En mijn vriend gaat zoveel mogelijk mee naar de vk, maar het is niet altijd te plannen. @Married, tjonge wat een kanjer die Joep. Raar inderdaad dat ze haar zo lang hebben laten 'lopen'. Maar ze kunnen het volgens mij ook niet altijd goed inschatten. Fijn dat de yoga leuk was en dat de test negatief was. Gisteravond hebben we samen een bad genomen. Ik had wat krampen. Het was voor mij niet geheel duidelijk of het kwam door de creme brulee die ik net op had (best zwaar spul) of door harde buiken/weeen. In elk geval hielp het wel om goed te ontspannen in bad. Het lijkt nu wel heel snel steeds zwaarder te worden! Voor mij een teken om nu snel de laatste hand te leggen aan het kaartje, de gordijnen en de andere kleine klusjes. Ik denk dat ik over een paar weken niet zoveel meer kan als het in dit tempo doorgaat.
Hj: gefeliciteerd met je zoontjes! Fijn dat het met jou goed gaat. Trek je het een beetje? Ik ga zo je verhaal lezen. Knuf
Zoals beloofd nog wat reacties op anderen: @ Vaam, hoe is jullie gesprek gister gegaan? Ow, ik lees het nu, wat fijn zeg dat jullie het uit hebben kunnen praten! \/ @ Suske, 14 km fietsen?! Ik word al moe als ik er aan denk @ Mieke, een vrouw met boven en onder een hoofd.. uhh.. tja, als je het zo bekijkt is het idd heel apart, haha Mooi buikkie heb je! @ martinennur, vreemd dat je baby bijna niet meer is gegroeid, maar gelukkig is 2500 gr een mooi gewicht. Succes vanochtend met de gyn. @ Twinkeltje, welkom terug! Vervelend alle klachten, maar super dat je dit beebje iig tot 37 weken binnen hebt gehouden! @ Angela, Mobiel en Golfola, ik zie op de lijst dat jullie allemaal thuis willen bevallen. Het is bij jullie alledrie het tweede kindje, zijn jullie bij de eerste ook thuis bevallen en is dat zo goed bevallen als ik vragen mag? @ wanneer komt baby, meiden hou er rekening mee dat een eerste kindje meestal de 40 weken wel vol maakt, ga dus niet vanaf 37 weken al zitten hopen, dan valt het zo tegen als je nog een week of 4 moet @ HJ1977, gefeliciteerd met de geboorte van Lex en Midas! Wat een mooie namen zeg! Ik zal het hele verhaal straks even gaan lezen. @ Po, ik wil in principe thuis bevallen, maar mij is niks verteld over een po, ook niet door de kraamhulp. Als je een toilet hebt op de beval-etage was het goed, zo begreep ik. @ meiden met voorweeen, sterkte ermee dames! @ Waxientje, mijn man gaat gelukkig wel vaak mee naar de vk, iig als er iets bijzonders is. Komende week dus ook ivm liggingsecho. Fijn dat de partnerles leuk was! @ Esther, veel plezier vanmiddag met je nichtje! Yoga was idd erg ontspannen en helemaal niet zweverig zoals ik dacht. Liefs!
@Married, OMG 5kg! Heb je meteen een kleuter. Lijkt me best wel een domper. Ben je zoooo lang bezig geweest en krijg je uiteindelijk toch een keizersnee. Raar dat ze dat niet doorhadden dat ie zo groot was. Zeker als ie niet indaalt bij de eerste, dan moeten ze toch wel ff bekijken waarom dat zo is. Maar goed, hij is er en daar gaat t om. (Wel jammer van alle kleertjes in maatje 50!) @Eppie, komen ze die spullen bij jou gewoon ongevraagd afleveren, of had je t besteld ofzo? @Vaam, gelukkig dat t toch goed is gekomen. Hopelijk kun je m nu wel blijven vertrouwen. @Mieke, wow je buik lijkt heel veel gegroeid in een week! En even over mezelf JEUJ 37 WEKEN!
Ja, ze baalde ook best van de onnodige pijn, ze had eigenlijk gelijk een ks moeten krijgen (en/of wellicht al ingeleid moeten worden bij 38 weken). De vk had wel gezegd dat ie 'weleens 8 pond zou kunnen zijn'.. maar 8 of 10 pond vind ik nogal een verschil! Die kleertjes gaat ie nooit passen nee.. hmm.. mijn baby schijnt niet de grootste te zijn, zal eens even polsen, haha Gefeli met je 37 weken!
@ Caro: Met mij ging het wel goed vannacht, heerlijk geslapen onder mijn nieuwe dekbedje Alleen dat zeiltje uit het kraampakket van Prenatal is niet echt ideaal, glij zowat van me bed af Tim werd om half 4 wakker, die had gepoept en honger Dus maar ff verschoond en fles gegeven en daarna weer lekker in bed gelegd @ Marriedgirl: Ik ben van Tim in het ziekenhuis bevallen, Dennis vond dat prettiger omdat het de eerste was voor mij, zijn ex is toen met keizersnede bevallen, dus het was sowieso al anders ook voor hem dat hij een natuurlijke bevalling mee kon maken.. Zelf vond ik het ook wel prettig om bij Tim in het ziekenhuis te bevallen, was toch wel bang voor het onbekende zeg maar.. Plus dat we toen net verhuisd waren en het hele huis op zijn kop stond nog en we het niet zagen zitten om tussen de dozen te moeten bevallen Nu hebben we zoiets van: oké we gaan het gewoon proberen thuis, we zien wel of het goed gaat en anders kunnen we altijd nog naar het ziekenhuis, woon er 5 minuten met de auto vandaan ofzo
@Married: wauw, dat is echt een hele grote ! Inderdaad maar goed dat ze dan toch een keizersnede gehad heeft.
Ik wilde bij de eerste ook wel thuisbevallen, maar omdat de weeën niet doorzetten, of soms even stopten, vooral als de verloskundige was geweest en had getoucheerd....bah, dat vindt ik bijna het ergste van de bevalling! Daardoor liep ik een paar dagen met lichte weeën (met een paar cm ontsluiting, en 's nachts wat erger waardoor ik niet kon slapen. Na een paar dagen was ik dus doodmoe en toen ben ik doorverwezen naar het zh en toen kreeg ik een slaapmiddeltje om die middag even bij te slapen en de volgende ochtend is de bevalling ingeleid met weeënopwekkers en de vliezen zijn gebroken. Verder verliep de bevalling heel goed, wel heftig en snel (3 uur lang heftige weeën) en 3 kwartier persen en niet ingescheurd. Nu weet ik dat ik mij destijds veel te druk maakte tijdens de weeën. Niet dat ik bang was, maar ik was zo blij en opgewonden dat het ging gebeuren dat ik het door mijn drukte en enthousiasme blijkbaar tegenhield. Nu ga ik van begin af aan heel veel ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen doen zodat ik goed kan ontspannen. Of desnoods afleiding zoeken door een film te kijken of een spelletje te doen of wat dan ook! Ik vertrouw nu ook veel meer op mijn lichaam en voel me minder afhankelijk van anderen tijdens een bevalling. Ik vertrouw op mijn gevoel en dat het heel natuurlijk is om te bevallen. Ik vertrouw er ook op dat een verloskundige goed en op tijd kan inschatten of het nodig is om toch naar het ziekenhuis te gaan. Een verloskundige neemt meestal geen risico's. Ik ben dus nog niet eerder thuis bevallen, maar van velen hoor ik wel dat het veel relaxter is om thuis te bevallen. Zowel de man als de vrouw ervaren het als veel prettiger, het is minder medisch-technisch, en meer natuurlijk. Het kan natuurlijk dat je thuis begint en toch naar het zh moet, maar ja, dan heb je het in ieder geval toch geprobeerd. In het zh is het vaak ook prettig, maar dan zijn er gewoon meer mensen om je heen en is het allemaal wat drukker.
Married, gefeliciteerd met je vriendin! Wel vervelend voor haar dat het zo heeft moeten lopen! Fijn dat de yoga wel leuk is! Heb je iig toch iets waar je je wel prettig bij voelt! En gefeliciteerd met de goede uitslag. Thuisbevalling, ik wilde van Levy graag thuisbevallen, maar omdat ik zo veel last had van mijn bekken ben ik toen vanaf de 37 weken ook onder controle gegaan bij de gyn zodat ik ingeleid zou worden zodra mijn lichaam daar klaar voor was. Uiteindelijk ben ik toen met 40+2 ingeleid. Toen ze de vliezen braken bleek dat Levy in het vruchtwater had gepoept, dus ik had sowiezo naar het zkh gemoeten. Ik zag er heel erg tegenop, wilde heel graag thuis, maar het is me uiteindelijk 100% meegevallen. Ik begin nu overigens te twijfelen of ik niet toch poliklinisch wil.... We zien het wel als het zo ver is!
Huuj! ook hier vandaag 37 weken! @HJ: Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontjes Lex en Midas! @Married: gefeliciteerd met je vriendin natuurlijk! 5 kilo zeg! jemig, dat ze dat niet eerder doorhadden... fijn dat de yoga zo goed is bevallen! @Waxientje: beter dat je geen zw-suiker hebt. fijn dat alles goed was bij de vk en dat je je weer beter voelt! @Vaam: fijn dat het is uitgesproken! @Geboorte: hier denken ook veel mensen dat ik eerder ga bevallen. al mag ze wel komen van mij nu, ik heb toch liever dat ze nog even blijft zitten en nog even de tijd neemt om lekker door te groeien. mijn vader denkt zelfs dat het over 1,5 week al gaat gebeuren! @Po: ik heb het er met de kraamhulp wel over gehad, maar ik weet niet meer of ze nou zei dat ik hem sowieso in huis moest hebben of alleen als ik thuis ging bevallen... hmm naja, kijk wel even hhaaha! @Angela: hier ook steeds krampen, steken en harde buiken.. weet niet of het indalingsweeën zijn of iets anders. vervelend is het in ieder geval wel. morgen maar even vragen bij de gyn... nou volgens mij heb ik iets te veel geslapen. ben echt duf en heb hoofdpijn. zo maar eens even een kopje thee drinken en wat eten. misschien dat het dan wat minder wordt, en anders kruip ik zo weer mijn bed in. heb trouwens het gevoel dat de kleine weer gedraaid is. ben bang dat ze opeens met haar koppie naar boven ligt....... is niet de bedoeling he!
...Oh, ja, toen ze in het zh de vliezen braken, toen bleek ook dat mijn zoontje in het vruchtwater had gepoept, dua we hadden zowiezo naar het zh gemoeten!
HJ; VAN HARTE met jullie mannetjes!! Vannacht weer eens een gebroken nacht gehad. Kan mij zowiezo niet herinneren wanneer ik voor het laatst doorgeslapen heb, maar vannacht had ik zoveel harde buiken en krampen dat ik ff dacht dat het misschien wel eens zover zou kunnen zijn. Ben met een boekje op de bank gaan liggen, omdat ik het zo sneu vond voor mn vrouw dat ik dr wakker hield met mn gedraai. Gelukkig ging het tone vrij snel beter. Vanaf 4u toch nog best n btje kunnen slapen dus en ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik me toch ook gewoon best fit voel. Valt mij op hoeveel meiden hier 's nacht zo'n last hebben van krampen en harde buiken. Die gedachte troost me dan 's nachts ook wel n btje. Zo van: ik ben niet de enige! Kzal me eens bij elkaar gaan pakken en onder de douche duiken. Grtz, Susan
@ Mobiel, Angela en Golfola, thanx voor jullie uitleg over wel of niet thuis bevallen. Ik ben namelijk nog steeds in dubio.. zoals het er nu voorstaat ga ik het gewoon thuis proberen en mocht dat om de een of andere reden niet goed voelen (of medisch noodzakelijk zijn natuurlijk, maar dat is een ander verhaal) dan ga ik alsnog naar het ziekenhuis/kraamsuite.
Hoi meiden, wat wordt er toch weer lekker gekletst hier... Ik ben ook 37 weken vandaag Heb echter het gevoel dat mevrouw het wel prima vindt daarbinnenin en dat het voorlopig nog wel even duurt hahaha. Vandaag weer lekker een dagje in joggingbroek, vanmorgen zag ik weer van die rare flitsen. Vorige week vrijdag ook al en het trekt wel weg na een half uur/uur, maar blijft irritant. Bloeddruk is echter goed en had net gegeten, dus kan geen lage suiekr zijn... Nu weer gewoon zicht gelukkig. Married; das inderdaad een hele grote en vervelend dat het zo is gelopen voor haar... Gelukkig mag ze nu gaan genieten van hun kindje! Mijn man is elke controle bij me geweest (1tje had ie zich verslapen omdat ie in de nachtdinest zat ). Maar hij heeft dan ook vanaf begin van de IVF/ICSI behandelingen gezegd dat hij bij elke controle/gesprek etc etc mee zou gaan en daar houdt ie zich heel goed aan. Vindt het ook wel fijn hoor, want hij weet zo ook precies hoe en wat. Maandag hebben we een informatie-avond van het ziekenhuis omtrent bevallen en daar heeft hij zelfs zijn avonddienst voor geruild Het is zo'n lieverd! Vanmorgen heeft hij trouwens mijn benen geschoren, eerst aaide hij echt met het mesje, maar later heeft hij me weer heerlijke gladde benen gegeven Daffie