Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Hoi Dames,

Ik volg het allemaal niet zo meer hier, we zijn zo druk met ziekenhuisbezoekjes en alles wat erbij komt kijken.

Maar ik las dat HJ bevallen is van 2 zoons! GEFELICITEERD! Wat fijn dat je ze nog zolang bij je hebt kunnen houden!

Met onze Katie gaat het echt keigoed. Ze is sinds dinsdagavond uit de couveuse en ze ligt nu in een gewoon bedje. Zaterdag mag de monitor uit en ligt ze dus ook niet meer aan de bewaking. Het enige wat ze nu moet doen is leren drinken en groeien :D
    Katie weegt nu alweer 1800gram en ze is 45cm groot. We hebben voor Katie een hyves gemaakt: www.katiedendunnen.hyves.nl
    Groetjes en sterkte ;)
    lisanne

2. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Miireii: Hopelijk gaat je vader gelijk krijgen.

@Daffie: gefeliciteerd met je 37 weken! Ik ben vandaag precies 36 weken, ook wel lekker :D.

3. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    HJ van harte met je 2 jongens. Hoop dat alles goed verloopt en dat ze snel naar huis mogen.

4. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Ff snel

Bloedwaarden waren nog iets verhoogd. 5,4/7/8 maar verder was alles goed. Hoef voorlopig ook nog niet aan de insuline . Volgende week weer terug op controle en daarvoor dus weer een dagcurve laten prikken.

Ben weer weg

Doeiiiiiiiiii

5. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @HJ: GEFELICITEERD met je 2 boys!

Fijn te horen dat het met jou goed gaat! Kom er nog niet aan toe om je verhaal te lezen, maar wens je alle geluk en sterkte met je boys toe!

@Mieke: Leuk dat de lunch zo gezellig was!

Waterdichte hoes Hema: Ik heb hem gisteren ook gekocht, de eenpersoons, soort van onderdeken voor 15 euro en ben er erg blij mee!

@maatje: Logisch dat je klaagt hoor, sterkte meid!

@Mirei: Heerlijk dat je nu echt van je oom af bent en rust hebt!

Je kan gewoon het zk, de gyn bellen voor zw.verklaring en vragen of hun het gelijk doorsturen aan uwv en een kopie aan jou.

UWV: ik heb net gebeld of alles binnen was en verwerkt, maar dat kunnen ze natuurlijk pas weer over een week zien, dus dan terug bellen. Mijn kopie die we extra gegeven hebben aan het kantoor in onze woonplaats, heeft volgens hun geen nut, omdat alleen het hoofdkantoor in Amst. er mee te maken heeft.. pfff... afwachten dus.. krijg sowieso geen geld tot einde vd maand, daarna wel weer wekelijks. :evil:

@Vaam: Jeetje, ben zo blij te horen dat het weer goed is tussen jullie! Schrok echt van je bericht daarvoor, dat is nu wel het laatste wat je aan kan op dit moment! Snap heel goed dat hij het benauwd krijgt, maar heel fijn dat jullie zo open gepraat hebben, communicatie blijft toch het belangrijkste in een relatie!

@Noppie: Klinkt mooi die nieuwe bankhoes. Wilde ik zelf ook eigenlijk kopen bij Ikea, maar die kosten nog rond de 200 euro, dus vind ik zonde.. doe het nog maar ff met vieze banken.

@Married: Leuk dat je terecht kan bij yoga!

Gefeliciteerd met je vriendin! Jeetje, 5 kilo.. mijn god! Welke kledingmaat zou dat zijn?
    Hoop ook dat onze hond nog aan bench went.. als mijn vriend thuis is, zal het geen probleem zijn, maar hoop dat ie het ook van mij zal gaan pikken dat ie daarin moet..
    Als je in dienst bent van werkgever is het uwv idd geen probleem in dit geval.

@Mobiel: Jeetje, echt balen van behang! Fijn dat je laatste nacht beter was als de vorige!

@Nyncke: Ik vind drempels ook zeer vervelend, maar heb geen tampon gevoel haha. Wel dat ie altijd al heel laag met hoofdje zit.

@Suske: hahaha, wat Noppie al zegt: 14 km, ben je niet wijs? hahaha... leuk hoor dat je normaal zo sportief bent, snap wel dat het dan ff wennen is..
    Balen dat je zulke slechte nachten hebt!

@Twinkel:Gefeliciteerd met je 37 wkn, goed nieuws! Sterkte met je klachten!

@Maka: Zeker een koopje! Leuk dat je gezellig dag hebt gehad!

@Scoobje: Fijn dat alles goed is met baby, spannend hoor!

@Wax: Fijn dat alles goed is!

@Daffie: Gefeliciteerd met je 37 wkn!
    Flitsen en slecht zien heb ik ook af en toe, terwijl alles gewoon goed is verder!
    Lieve man heb je hoor! De mijne gaat maar af en toe mee, omdat hij teveel uren mist anders en scheren durft hij niet aan haha.. ik doe het maar zelf op gevoel (maar mijn gevoel laat me nogal eens in steek hahaha)

@Enna; Wat fijn te horen dat het zo goed met Katie gaat!

Gisteren met mijn moeder gaan lunchen en nu echt de laatste dingen voor die kleine bij de Hema gekocht. Het enige wat ik nu nog kan bedenken zijn geboorteslingers. Heb al wel een leuke met zijn naam laten maken, maar is natuurlijk niet genoeg.

In principe heb ik heel goed nieuws en dat is dat we het huis van onze 2e keuze hebben :D (vd 3e keuze overigens ook) maarrr ik had jullie al eerder verteld dat mijn vriend vroeger een flierefluiter was en nergens ingeschreven staat etc. en daarmee lopen we dus nu tegen de lamp.
    We moeten heel veel formulieren invullen en dingen regelen en er worden onderzoeken naar hem gedaan voordat ze akkoord geven of hij daar mag gaan wonen. Je moet helaas echt met zijn 2en zijn voor die woning en ons kind geldt niet als 2e persoon, omdat het salaris van 1 persoon niet voldoende is in ons geval.

Ben heel de ochtend al bezig met zaken regelen ervoor, maar helaas gaat dat niet zo 1,2,3 en weet niet hoe lang ze ons de kans gaan geven erop te w8 :( Ben eigenlijk bang dat het niet doorgaat, maar geef de hoop natuurlijk nog niet op...

Vanavond voor het eerst naar borstvoedingscursus!

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Enna; wat fijn dat Katie uit de couveuse en van de beademing af mag. Dat betekent toch dat het goed gaat met jullie meisje! :D Geniet maar heel erg van jullie kleine meid!

Amor; de 2e keus is niet gek toch...wel jammer dat je zoveel moet regelen en formulieren in moet vullen. Ik ga duimen dat ze jullie genoeg tijd gunnen om het in orde te maken ;)
    Ik kreeg trouwens gisteren weer een brief van het UWV met het bedrag waar ik recht op heb. Dit wordt verrekent met mijn eigen werkgever en die betaalt mij uit.
    Dus jij ziet ook af en toe flitsen.....nou ben ik gelukkig niet de enige :(

Nyncke; fijn dat de bloedwaardes goed zijn.

Vaam; 36 weken is ook prachtig hahaha.

Wij hebben gisteren via internet een raambaby besteld, ben benieuwd wanner die geleverd wordt...geboorteslingers hebben we vorige week ook gekocht.

7. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Enna: Wat heerlijk te horen dat Katie het zo goed doet! En ze groeit dus ook goed!

@Nyncke: de bloedwaarden vallen inderdaad best mee. Nou ja, behalve die 8 dan. De grens zit op 7,8, dus die is natuurlijk wel te hoog. Een tip, let alvast op je suikers en KOOLHYDRATEN!, want daar zitten ook suikers in he. Gelukkig dat je geen insuline hoeft te spuiten, dat vond ik zelf een heeeeeeeeeeeel naar idee.

@Amor: Dus eigenlijk....gefeliciteerd met de keuze uit 2 huizen, maar toch ook weer niet :(. Wat ontzettend balen zeg. Hopelijk krijg je het op tijd geregeld en geven ze je daar voldoende tijd voor. Succes ermee!

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ enna, wat fijn dat Katie het zo goed doet zeg!

@ Amor, gefeliciteerd met het huis! Maar zoals Vaam al zegt, toch ook weer niet :( Hopelijk lukt het met alle formulieren.

@ daffie, balen van die flitsen. Toch ff aangeven bij je vk denk ik?

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ HJ: van harte gefeliciteerd met LEX en MIDAS!!!!! Ga zo je verhaal lezen bij het tweelingen-topic!

@ Vaam: fijn dat jullie zo goed hebben kunnen praten. Ik duim voor je dat het goed zal blijven gaan!

@ Golfo: yes, lekker met verlof!

@ Nyncke: dat doekje was van Nutricia. Dank voor de tip m.b.t. de speen aan dat lodger-doekje, want ik begreep ook al niet echt waar dat lintje in het midden voor was :rolleyes: .

@ Mieke: mooie foto's weer, onze kleintjes blijven groeien he?!

@ Married: jemig wat een grote baby van je vriendin! Pfff, ze zal wel even moeten herstellen! Fijn dat de yoga zo goed beviel.

@ Caro: oei, spannend die krampen, gelukkig hielp het bad goed!

@ Enna: fijn dat het zo goed gaat met jullie dochtertje Katie!

@ Amor: ja, ik vind die hoezen ook erg duur, die van ons kostte 150 euri.... Ow, wat irritant: nu hebben jullie die woning en gaat het door het gedoe van je vriend misschien niet door... Zal dit hem dan leren zijn zaakjes beter te regelen? Baalt hij er zelf nou ook van? Hopelijk staat ie niet op allerlei zwarte BKR-lijsten vanwege zijn schulden.....?

Gister partner-avond gehad op zw-cursus. Was een uur lang theorie, maar we moesten toch op de grond op matjes zitten. Meteen mijn rug weer naar de klote. Verder was het wel informatief, maar voor de dames niets nieuws. Zoals verwacht heeft mijn vriend geen enkele vraag gesteld.

Vanmorgen op kraamvisite bij dochtertje van goede vriendin. Was erg gezellig en ze is al heel goed hersteld van haar supersnelle bevalling. Ze attendeerde me erop dat ik echt eens moest bellen over de kinderopvang-wachtlijsten. Nou, dat heb ik net gedaan and guess what: nergens plek en ook geen idee of en wanneer er ooit plek zal zijn. Nou, das lekker.

10. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Enna, fijn dat het zo goed gaat met Katie! Hopelijk mag ze snel met jullie mee.

Amor, goed dat jullie toch de 2e keus hebben gekregen! Hoop dat je het allemaal geregeld krijgt.

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Married; ik heb het al eerder in de zwangerschap gehad en heb het toen meteen aangegeven bij de VK, maar die wisten ook niet wat het zijn kon. Dus heeft niet zoveel nut om het nu weer aan te geven. Als het frequenter komt, ga ik het wel doen, maar als het na een half uurtje weer weg is, geloof ik het allemaal wel ;)

Daffie

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Meiden, hier weer druk druk druk zucht!
    Dus even snel en kort.

Enna, fijn dat alles goed gaat zowel met jou als met Katie.

Amor, ik vind het toch een felicitatie waard meid.
    Nr. 2 is toch ook een hoekhuis, alleen niet die ene extra kamer....
    Nu maar flink duimen dat alle papperassen geregeld kunnen worden.

Daffie, flitsen zien, bah... lijkt me geen pretje.

Married, 5 kg :confused: oeps!
    En wat goed dat yoga leuk was.

Noppie, goed idee van die hoes!

Ga snel weer verder!
    Morgen weing tijd om te werken, kapper en borrel ergens bij klant.

13. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Noppie: Nou dat is lekker dan met die kinderopvang :(... Heb je hem al snel nodig?

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Mieke: foei....je mag geen borrel :)

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    zo! het wordt misschien tijd dat ik na een hele dag echt helemaal niets doen dan alleen bankhangen, ga douchen!

straks lekker marokaanse kip eten bij schoonouders :)

16. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Married: ik doe al een hele tijd zw-yoga en het bevalt me goed! Ik hoop dat ik het straks idd kan toepassen. Een baby van 5 kilo...crisis...daar moet ik toch niet aan denken.

@ suske: ik heb in mijn hele zwangerschap nog geen enkele nacht door kunnen slapen. Maar op de een of andere manier begin ik er nog aan te wennen ook en valt de vermoeidheid overdag mee! Ik ben zelfs zo onrustig 's nachts dat manlief naar de logeerkamer is verhuisd. Het is geen doen gewoon om bij mij te liggen en hij heeft erg lange werkdagen en moet het nog wel volhouden! We hebben wel de deuren open hoor, dus als er wat is hoort ie me wel.

En even voor de meiden die 37 weken zijn: JEUJJJ...dat is toch wel een mijlpaal hoor!

Ik heb ook een tijdje rare vlekken gezien, maar sinds ik aan het ijzer zit eigenlijk niet meer....

@ Nyncke: fijn dat je nog niet aan de insuline hoeft! Lijkt mij ook 10x niks.

@ Amor: ik duim voor jullie dat het goed gaat komen! Veel plezier op de BV cursus. Ben er zelf maandag ook heen geweest en heb er veel van opgestoken!

@ Enna fijn dat het zo goed gaat met Katie. Ik heb de foto´s op haar hyve even bekeken maar wat een schatje is het zeg!

Ik vind het wel grappig om hier te merken dat meer meiden last hebben van moeilijk op gang komen ´s ochtends nu we thuis zitten. Bij mij loopt het soms wel de spuigaten uit op dagen dat ik niets hoef! Maar ik voel me er toch nooit echt lekker bij dat is het stomme. Voel me veel prettiger na een meer actieve dag. Ik moet soms wel lachen dat mensen me adviseren om ´s middags een dutje te gaan doen. Zie je het al voor je± om half 10 uit je bed, rond 12 uur een beetje op gang komen en dan om een uur of 2 mijn bed weer in...aaaaargh! Dat kan ik nog niet hoor. Maar wie weet heb ik het over een paar weken wel nodig= Ik merk wel dat ik op zich niet heel veel meer doe op een dag vergeleken bij normaal. Zoek vaak even een momentje om lekker een kopje thee te drinken en wat te lezen ofzo. en dan weer even een half uurtje iets in huis doen of een boodschapje halen. Ik word wel steeds trager! Merken jullie dat ook zo erg! Heb wel bewondering voor de mensen hier die al een of meer kleintjes rond hebben lopen en dus de hele dag door druk zijn.

Nou ik ga weer, heb vanavond een gezellig familiefeestje.
    Doei allemaal en een fijne avond!

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :) :) :)

Noppie, had je je dan nog niet opgegeven voor kinderopvang?

Je kunt wel merken dat de meesten van ons al verlof hebben, wordt zoveel gekletst hier. ;)

18. @Enna, wat een mooi, maar ook kwetsbaar ogend meisje! Jullie zullen wel trots zijn dat ze het zo goed doet!

@Amor, oh ik hoop zo voor jullie dat het tweede huis doorgaat. Dat zou toch super zijn!

@Noppie, balen van de kinderopvang. Heb je nog andere opties? Of kunnen ze misschien wel voor andere dagen aanbieden? Ik zal binnenkort ook eens bellen om te vragen hoe de vlag erbij hangt!

Vandaag naar de kapper geweest. Voor de laatste keer voor de bevalling.
    Verder de laatste verzorgingsprodukten voor de vluchttas gekocht.

@Mieke, je gaf aan dat iets te eten en drinken ook handig is. Wat neem jij eigenlijk mee? Ik kom niet verder dan sultana's en minipakjes dubbelfris ofzo. Omdat dat langer houdbaar is.

19. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Noppie Heb je wel eens aan een gastouder gedacht?

Caro en zitten de haren weer mooi. Ik wil eind jan alleen mijn haren even verfen. (ben al aardig grijs :oops: )

Amor Zou mooi zijn als het 2e huis doorgaat.

Married Jeetje een baby van 5 kilo :rolleyes:

Sochtend op gang komen Gaat hier goed Justin sleept me erdoor.
    Elke dag om 6 uur zijn we al wakker.

Daffie Flitsen het ik hier ook een tijdje is niet fijn maar de vk zei dat het niet erg was.

Vaam Mannen af :evil: en toe. Hoop dat alles nu goed gaat bij jullie.

Ziekenhuis koffer
    Waarom nemen jullie eten en drinken mee? Dat krijg je toch in het zh?
    Ik neem wel een paar grote strakke onderbroeken mee. Ivm het verband en de lubberbuik.

Vanmorgen borstvoedingscursus gehad. Veel informatie. Weet niet of het iets voor ons is. Als het lukt wel maar als het niet lukt schijnt het veel tijd te kosten en aangezien Justin al minder aandacht en tijd van ons zal krijgen omdat hij het met zijn zusje moet delen denk ik dat het dan voor ons einde oefening is. Hoop wel dat het goed gaat lijkt me iets heel moois.

Voelde me vandaag redelijk tot ik met Lucky naar het veldje ging. Kwam is een oude man tegen met een grote hond en die wou Lucky pakken. Hij dook er gelijk op. Ik Lucky der kont tussen mijn benen houden en die oude man deed niets. Ik schreeuwen en tieren tegen die man. Heb er de helemiddag pijn in de buik van. Stomme vent.

Ga straks met mijn mannen naar de MC Donalds en daarna naar de baby winkel een doomoo seat halen.

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nog helemaal niet over nagedacht eigenlijk.
    Nog niks gepakt ook.

Oja, hoera de kinderstoel is binnen, joehoe de vlag mag uit!

Maatje, mij is uitgelegd dat (in de VU) je alleen eten en drinken krijgt op de tijdstippen wanneer dit geserveerd wordt.
    Dus ontbijt/lunch/avondeten.
    Tussendoor bieden ze je niets aan, dus zelf een tussendoortje meenemen en wat drinken gaven ze mee als tip.

Lekker even naar de Mac!

Deel Deze Pagina