hallo allemaal. mijn klachten zijn nog niet weg gezakt, als ik me rustig hou is er niks aan de hand. bedankt in ieder geval voor de reacties, ik hou het in de gaten. zijn er al a.s. mama's die hun kraambed al in huis hebben? anita
Ik reageer niet op iedereen. Ben nl druk met wassen en poetsen. Ze hebben bij mij nog geen verwachting gegeven hoe zwaar het kind word. Ik moet wel in het zh bevallen. Dat was ik zowiezo al van plan, maar heb nu dus die medische indicatie. Onze druif was vorige week bij de echo netjes op schema en werd toen geschat op 2400 gram. Ben benieuwd wanneer ik weer een echo krijg. @anne: Ik heb de beide oma's meegenomen naar de 20 wk echo. Die stonden toen dus ook met de tranen in hun ogen. Veel plezxier straks @BV: weet eigenlijk niet meer wat hier op die avond verteld is. Maar van de week in het zh met een gesprek bij de verpleegkundige was het zeker in het begin 8 x pd aanleggen. Bij de vraag over hoelang ik bv wil gaan geven heb ik geantwoord: Ik probeer zo lang mogelijk, maar als het niet gaat dan ga ik ook niet moeilijk liggen doen. Wie gaan er eigenlijk aan "rooming in" doen? Wat bedoel je met een kraambed? Nou ben weer weg. Strijken eten en dan naar de school van mn overbuurmeisje. Ze hebben weeksluiting en ze treed op met een dansje. Dus ff gaan kijken.
@Amor: Beschuit met muisjes is inderdaad typisch nederlands! Vind het zo lekker feestelijk staan ipv die suikerboontjes hier in België! De naam Muisjes komt van het feit dat muizen zichzelf zo snel voortplanten en dus vruchtbaarheid. Nou, geef mij ze dan maar niet; meteen wéér zwanger worden hoeft van mij niet hoor! Fijn dat je jezelf zo lekker voelt: alleen die afspraak bij de kapper al! Doet een mens zo goed! Zit er bij mij alleen even niet in, wat leuks: krijg mn verlof pas uitbetaald 2 maanden na de bevalling in 1 keer. Wat duurt dat lang zeg! Is weer iets voor free-lancers.. Ook niet logisch: je hebt dat geld toch JUIST tijdens je verlof nodig?! Tis heerlijk om als free-lancer te werken, maar voor mij nooit meer free-lancer en zwanger! Wat een gedoe allemaal. Ach ja, shit happens! Heb hier trouwens ook de dvd gekregen van Dunstan baby language; die is ook leuk! Die dame heeft een speciale "gave" : een super gehoor! En toen ze mama werd herkende ze bepaalde kreetjes van de kleine, alsof hij iets wilde vertellen. En die heeft ze toen opgeschreven en is tegenwoordig een echte bestseller! Ik ben alleen even vergeten wat wát precies ook alweer was Maar als je de geluidjes kan herkennen bij je eigen kleintje, lijkt me wel handig! Zal eens kijken zodra de kleine er is of het een beetje klopt Ik zit ook nog lekker in mn pyjama en blijf nog lekker even zo zitten! haha Wil me niet helemaal aankleden en mooie kleren aan: als je vliezen dan breken zit je met je mooie broek hahaha Ik ga lekker eten, ciao dames!
Ben er weer. Zo haar zit weer picobello, heerlijk! Heb mezelf getrakteerd op 50 tulpen... kom ik thuis is er een prachtig bloemstuk bezorgd. Van mijn lieve zus, voor de laatste loodjes, lief hoor. Heb ook nieuwe grijze hele hoge laarzen gescoord en een leuk grijze met bloemetjes voedingsbh bij de Hema. Oja over de maat na de bevalling, gisteravond vertelde de lactatiedeskundige dat je de maat van nu aan kunt houden. Borstvoeding: hier is verteld dat het gemiddeld 6 x per 24 uur aanleggen is en dat het in het begin ongeveer gemiddeld 30 min. duurt. Door het oefenen met aanleggen, beepje die even pauzeert etc. Verder idd gewoon aanleggen indien er om gevraagd wordt. Herkenningstekens, smakkende geluidjes, handje naar de mond en huilen. Ook werd er geadviseerd om idd de kleine op je slaapkamer te laten slapen. Zo leer je de vraag naar eten bij je kleintje goed kennen, vooral 's nachts aangezien je toch allert bent in je slaap en je alle geluidjes leert kennen van je beep. Maar dat dit niet een half jaar hoeft. Wel bv gedurende 6 maanden is erg goed. En dat je vooral bij het voeden op je eigen gevoel moet afgaan en niet altijd naar anderen moet/hoeft te luisteren. Verder adviseerde ze zeker in de eerste weken nog geen speen te geven, maar liever even de pink. Daarna is speen prima, want baby gaat meer zuigbehoefte creeëren wat niet altijd betekent dat het honger heeft. Ook vooral doorlaten slapen 's nachts, niet omdat je om de zoveel uur moet voeden gaan wakker maken. Een niet voldane baby die stilletjes is en niet komt vragen om eten is niet goed, dan gaat er dus met aanleggen iets niet goed en krijgt de uk dus niet voldoende voeding binnen. Verder na een week of 4-5 beginnen met de fles, bijv. 1 of 2x per dag, dit gewoon naast de bv, dus met afgekolfde melk. Zodat ze ook al aan de fles kunnen wennen anders willen ze die op een later moment niet of is het moeilijker om ze er aan te laten wennen.
Iloiza, wat een mooie foto's! Echt gaaf! Eppie, thuis lijkt mij ook relaxter, maar in het zkh heb je toch alles bij de hand. Ach, het heeft allemaal zijn voors en tegens...... Mijn man zegt dan gewoon: we doen waar jij je prettig bij voelt... Ja, daar heb ik iets aan (wel heel goed bedoelt overigens) amor, tjee, wat een gedoe allemaal zeg! Ik hoop voor jullie dat het allemaal op zijn pootjes terecht komt! Succes! Febr, leuk om weer van je te horen en fijn dat het zo goed gaat! Zal idd een hele geruststelling zijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij die gyn. Heel veel succes daarachter! Familieveenstra, ik zou even de vk bellen om na te vragen. Kan nooit geen kwaad. Martine, fijn dat je weer thuis bent! BV, ik vind het opvallend dat je toch verschillende verhalen hoort over hoe lang per keer en hoeveel keer per dag. Volgens mij veranderen ze die richtlijnen ook met het jaar... Maar 10 minuten per keer lijkt me wel heel kort! Ik denk dat je dalijk gewoon moet kijken hoe het in de praktijk gaat. Je kindje geeft het wel aan. Bij Levy duurde toen een voeding can 20-25 minuten. En in de eersta dagen kon hij wel 10-12 per dag komen, daarna kwam er ritme in en zat hij rond de 8 per dag. Maar ik denk dat dat ook per kind verschilt! Hier vandaag heerlijk uitgeslapen. Man heeft Levy naar het kdv gebracht en ik werd om 12.15 wakker! Wat een luxe! dalijk maar eens even een paar boodschapjes doen en dan verder weer lekker niets doen! Blijf toch veel last houden van mijn buik, dus denk dat een goede rustdag geen kwaad kan! En dan vanmiddag lekker zelf frietjes bakken! Is toch lekkerder dan die voorgebakken dingen!
Ik heb even geen tijd om te reageren. Moet hier iemand naar bed en ik ga zelf ook even liggen. Vannacht ging beter. Wel vaak wakker van bekkenproblemen en plassen, maar geen weeen meer. Nu gaat het ook wel redelijk. Ben er gewoon zat van. Merk dat alles me een beetje veel wordt. Gelukkig is mijn dochter erg lief vandaag. Mijn man zit ook regelmatig in het buitenland. Vanaf 33 weken is hij in NL tot 2 weken na de bevalling. Gelukkig is het vaak maar 1 nachtje dat hij weg is, maar ineens zie ik er zo tegen op. Nachtvoedingen, een peuter die gewoon weer om 7 uur wakker is. Vanavond meer reacties...
Married, als het goed is staan er foto's van van alles wat je kunt laten maken op je slinger in het fotoalbum op die hyves. Xenos, ben gaan kijken voor de slingers, vond ze niet zo zelf. Maar voor de liefhebbers zijn er ook raamstickers met een ooievaar en baby in blauw en roze. En ook een ooievaar die je op het raam kunt bevestigen met zuignappen, alsof hij door het raam naar binnen is gevlogen. Nyncke, ik ga wel aan rooming in doen! Overdag als ik niet in bed lig dan gaat het kleintje wel in zijn eigen kamertje, maar verder als ik boven in de slaapkamer ben dan de beep ook in de wieg. Amor, ik moet weer lekker om je lachen hoor, hoe jij de dingen ook altijd aanpakt, schitterend. Maar het werkt toch wel, en dat is geweldig natuurlijk. Hoop dat het allemaal gaat lukken en dat jullie straks lekker een mooi huisje hebben. Caro, knutsel ze! Maatje, gewoon doen wat goed voelt. Je kunt altijd starten met proberen bv te geven. Dan koop je iig wat kunstvoeding voor in huis en heb je het gevoel er niet mee door te willen gaan, vooral stoppen en overgaan op kv. Sofie, wat een goeie tip over de beschuit met muisjes, de muisjes zijn hier ook al ingeslagen. Beschuit komt wel bij de boodschappen later. Scoobje, grappig dat sommige dingen in belgie zo anders gaan, dat lezen we ook steeds bij Sofie. Daffie, en ruikt het bij jou ook lekker fris? Anne, wat een fijne manier van solliciteren zo. Succes met je keuze. Martine, welkom thuis! nu lekker thuisblijven voorlopig hoor! Nou ik ga de hond van mijn schoonouders even uitlaten, die zijn gister voor een weekje vakantie vertrokken. En wat eten! Ik eet gewoon te weinig merk ik, soms vergeet ik het gewoon, hebben jullie dat ook?
Zo, weer terug van mn boodschapjes! En ook weer wat voor de kleine man gehaald.. een Lodger Wrapper (zo'n omslagdoek/cape) , die wilde ik al een hele tijd en heb hem nu aangeschaft. Wat een mooi ding! Bij de Hema hier hadden ze die waterdichte moltons alleen in 90x200 en ons bed is 220 lang .. Moet dus toch aan de gang met het zeiltje ben ik bang. Heb wel nog een redelijk hip nachthemd gescoord bij de Hema, vind ik wel wat voor de bevalling. En julllie perineum olie heb ik ook gekocht, baat het niet, dan schaadt het niet, al vind ik het wel een beetje maf spul Nu wel een beetje last van mijn rug... heb lekker donuts gehaald, dus ik ga die maar eens opeten op de bank voor de tv . @ Daffie, het is idd maar net wat je gewend bent denk ik. Mijn man is echt zelden weg, dus als ie een keer weg is, vind ik dat heel raar! Ben gelukkig niet meer bang, dat was ik tot een tijdje geleden wel omdat ze 2 jaar geleden bij ons hebben geprobeerd in te breken. @ Scoobje, kom er nu pas achter dat jij uit België komt, haha @ Sofie, haha, dat mannetje van jou is echt grappig met zn blauw en roze beschuit met muisje! Geinig dat er toch nog zoveel verschillen in gewoonten tussen België en NL zijn. @ Sofie / Amor, Ik ben pas eind van de maand uitgerekend he, daarom mag mannetje nu nog wel weg van mij, maar in feb moet hij thuisblijven! Julie zijn beiden veel eerder aan de beurt, dus kan me goed voorstellen dat jullie man niet te ver meer weg mag @ maatje, ik denk idd dat je mannetje beter met de auto kan gaan, dan kan ie weg wanneer ie wil en is ie niet afhankelijk van het OV. Bij de BV cursus hebben ze idd aangegeven dat je voedt op aanvraag zeg maar, dat je beeb het zelf aangeeft. Voeden duurt, zeker in het begin, minstens 20 minuten per keer. En je kunt wel 12x per dag 'moeten' voeden. Je laat 1 borst leegdrinken en biedt daarna ook je andere borst nog aan, dit stimuleert de melkproductie. Althans dat is mij zo verteld door de consulente van BV Natuurlijk. @ Caro, ben ook heel nieuwsgierig naar je naam! Naar alle namen eigenlijk .. eerste letter geven misschien? @ familieveenstra, wat bedoel je met kraambed? Ik haal hier geen extra bed in huis, mn eigen bed is gelukkig hoog genoeg en anders waren er klossen onder gegaan. Liefs van mij!
Hallo Februari Mama's..! Ik wou jullie allemaal succes wensen met de laatste loodjes, las al indalingen etc..! Sterke de komende weken..! Groetjes een toekomstige hopend, snel zwanger te worden mama in spe..!
Ja dat werd gister ook zo verteld. Beepje kan na de 1e borst wat duffig worden, even rechtop houden, eventueel boertje en dan nogmaals aan borst 2 aanleggen. Zal niet de hele borst leegdrinken, maar het is goed voor beide borsten om deze per voeding aan te bieden.
Married; het is zeker wat je gewend bent hoor en als er ingebroken zou zijn, zou ik me ook niet op mijn gemak voelen in mijn uppie Mieke; mijn mams is druk bezig, maar begint hier en daar zeker heerlijk fris te ruiken. liefs Daffie
Meiden, bedankt voor alle leuke reacties op mijn foto's! @ Twinkeltje: Waarom wil je oma liever niet dat je beeb op haar verjaardag komt? Mijn broertje was ook altijd tegelijk jarig met mijn opa, en dat is nooit een probleem geweest. En mijn vriendin hoopt juist dat mijn beeb op 1 februari wordt geboren. Dan is zíj ook jarig, en het lijkt haar juist bijzonder als ik op haar verjaardag beval! Wat vervelend dat je zo lang last hebt gehad van voorweeën. Ik geloof best dat het zwaar is als je zo slecht kunt slapen, en nog een peuter hebt om voor te zorgen. Probeer maar rustig aan te doen! @ Maka: Vind je vriend geboorteborden vreselijk? Wat jammer! Ik vind ze geweldig. Heb er samen met mijn vader twee gemaakt, zowel voor een jongen als voor een meisje. Ze zijn zo prachtig geworden, al zeg ik het zelf... Succes met de tekst voor op het geboortekaartje en met het kiezen van een tweede naam. Wij zijn er sinds kort uit wat de tweede naam moet worden. Best moeilijk hoor! @ Febr21: Leuk om weer van je te horen! Wat fijn dat de overtocht met de boot erop zit en dat je man nu lekker bij je is! Ook fijn dat je meisje gedraaid is en dat je gevoel bij het ziekenhuis en de arts zo goed is. Lijkt me een heel fijn gevoel als je je daar ontspannen over kan voelen! @ Famveenstra: Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt! Ik herken het niet, maar denk dat het inderdaad wel eens je bekken kunnen zijn. Als de pijn aan blijft houden, zou ik er gewoon over bellen. Misschien is er iets wat je ertegen kan doen... succes! @ Leintje: Ja, het komt steeds dichterbij! Ik vind het ook al spannend worden, maar jij bent nog ruim een week voor mij aan. Kan me voorstellen dat jij het nog spannender vindt! Succes met poetsen! @ Eppie: Fijn dat je man ook open staat voor een eventuele thuisbevalling. Je moet doen waar jij/jullie je prettig bij voelen. Als je later toch liever naar het ziekenhuis gaat, kan dat nog snel genoeg, denk ik... @ Amor: Wat een gedoe zeg, met jullie huis. Wel fijn dat iedereen zo begripvol is. Hopelijk komt het toch nog goed voor jullie! @ Anne: Hoe was je echo vandaag? Wat fijn van die baan zeg! En dat je zelf de mogelijkheid hebt om alles te bekijken en op een rijtje te zetten voor je een uiteindelijke beslissing neemt! Het komt vast goed! @ Scoobje: Hopelijk mag je de fotoshoot doen! Het is echt geweldig, en zó bijzonder om later terug te kijken... @ Sofie: Wat grappig, dat ze bij jullie in België helemaal geen beschuit met muisjes kennen. Hier is het zó gewoon... Grappig dat je vriend ook het blauwe serveerbord mee wilde nemen. Die hebben jullie niet nodig. (Hoewel... misschien in de toekomst bij een tweede kindje?) @ Caro: Veel knutselplezier! @ Married: Mmmmm... donuts! Lekker! Waar heb je dat perineum olie gekocht? Ik vind het ook een beetje maf spul, maar zit er toch steeds meer over na te denken het ook aan te schaffen. Baat het niet, dan schaadt het niet indd. @ Matta: Lief van je, dankjewel! @ Mieke: Handig zeg, aan je reacties te lezen de afgelopen bladzijden heb je heel wat opgestoken van de info van gisteren over bv! Dat kan alleen maar van pas komen! @ Daffie: Mooie buikfoto's hoor! De kus-foto is heel lief! @ Namen: Ik weet niet meer wie het zei, maar ik ben ook heel erg nieuwsgierig naar de namen die jullie allemaal gekozen hebben voor jullie beebjes. Heeft iedereen de naam al vast staan? Hier staat hij al een tijdje vast. Ik ben al helemaal gewend aan deze naam, er 'past' ook helemaal geen andere naam meer bij dit kindje, het voelt al zo 'eigen'. Joepie, ik werd net gebeld dat het fotoalbum voor de baby binnen is! Ik had hem volgens mij al in oktober besteld, omdat ik eentje had gezien die ik zo mooi vond, maar die was beschadigd. Het duurde alleen zo lang dat ik bang was dat hij niet meer zou komen, maar hij is er! Ik ga hem meteen halen! Ik twijfel alleen of ik de echofoto's erin moet plakken. Ik heb zo veel echofoto's dat ik de eerste vijf à zes bladzijden van het album er wel mee vol zou kunnen plakken... Hoe doen jullie dat met echofoto's? Oja, dan wou ik nog iets vragen. Mijn moeder wil ons graag een kraammand geven, waar we elke kraamdag een cadeautje uit mogen pakken en open mogen maken. Ze weet alleen niet meer wat ze nog moet kopen voor in de kraammand. Ze heeft een paar cadeautjes, maar nog lang niet voor een volledige kraamweek, en ze vroeg mij wat ik nog nodig heb of graag wil hebben. Maar ik heb geen idee... Weten jullie nog kleinigheidjes die ze kan geven voor in de kraammand? Dingetjes die je nog nodig hebt en waar je niet zo snel aan denkt misschien? Ik heb al zo veel, ik weet het gewoon écht niet meer...
@iloiza haha, dat is idd heel lastig! wij hebben mijn schoonzus ook een kraammand gegeven.. met een grote knuffel, speen, fles, sokjes, slofjes, romper, handdoekje waar zo'n hoofdje in kan. pyjama'tje, Cement voor het eerste voetje en handje afdruk, fotolijstje voor de echo, badstoffen boekje, huishoudpakje, zwemluiers (ze wou babyzwemmen,kan oo naakt natuurlijk), gewone eerst geboren luiers, mutsje, een t shirtje met leuke tekst, en een bon voor baby's trefpunt zo'n winkel hier, eerst bestekje, serviesje, slabbetjes en een grote speelgoedmand..feyenoord sokken voor de papa en neppe uggs voor de mama. Asprintjes een verbanddoos, kinderslot klemmen. en een badeend met zijn naam er op. Ze vonden het prachtig.! het hoeft natuurlijk niet alleen voor de baby te zijn. We hadden er nog een boek in willen stoppen, met tips voor verse ouders! Maar die vonden we iets te duur, het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Wauw, dat zijn veel cadeau's! Ik zal het aan mijn moeder laten lezen. Misschien krijgt zij hier ook nog inspiratie van, ik heb indd nog lang niet alles wat jij opnoemt. Enne... woon jij toevallig in Emmen? Of in de buurt? Daar zit een 'Baby's Trefpunt', en voor zover ik weet is dat de enige in NL?
@iloiza Ja dat klopt. Ik woon in Emmen. heb het lijstje nog iets uitgebreid, het was nog niet klaar ..hahaha.. toen we hoorden dat ze net zwanger waren, hebben we een bordje gekocht met de tekst, baby on board en een hele leuke badthermometer van een mama schildpad met een babyschildpad op de rug van de kruidvat.. we waren meteen verliefd.
Terug van de vk en onze eigenwijze beeb ligt in een stuit! Hij zit een soort van gehurkt met zijn voetjes onder zijn lichaampje, vrolijk te trampolinespringen op mijn blaas. Ik baal hier wel van. Was er vanuit gegaan dat het helemaal goed zat. Er is gelukkig nog genoeg vruchtwater en de groei is exact op de dag af op schema. Hij is nu ietsje meer dan 5 pond en het geschatte geboortegewicht is 6,5 pond. Volgende week wordt er contact met me opgenomen voor een intakegeprek voor een draaipoging. Stiekem hoop ik dat hij in de tussentijd weer gedraaid is. Maar het is dus gewoon afwachten. Wat ik jammer vind is dat ik me nu nog helemaal geen beeld kan vormen bij de bevalling. Het kan nog alle kanten uit. Een natuurlijke stuitbevalling zie ik alleen niet zo zitten.
Hallo dames! Hoe is het hier? Volgens mij gaat alles prima hier! Alweer2 baby's uit 1 buik geboren! Onwijs gefeliciteerd HJ1977! Hier is alles ook prima. Wij slapen inmiddels ook op het krakende bedzeiltje...haha. Van indalen heeft onze dochter nog niet gehoord. Die dartelt nog vrolijk in het rond volgens mij....haha. Van mij mag ze, zolang ze maar goed ligt als het eindelijk zover is! Maandag weer naar de verloskundige en dan heb ik eindelijk rust. Mijn eerste week van mijn verlof als een gekke door het huis heen lopen poetsen... (zou het al nesteldrang zijn.... ) Maar dan is het nu ook eindelijk tijd voor leuke dingen, shoppen dus! En daar ga ik nu maar eens aan beginnen....hihi... Tot snel! Liefs Karina