Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Van Aveda, bij drogist of de Tuinen.

Iloiza, ik krijg ook een kraammand van mijn moeder.
    We hebben samen nog wat spulletjes gekocht omdat ik ook al zoveel heb.
    Op aanraden van mijn paps, hahaha schattig.

Hebben toen nog een warmwater bordje, kunsstof bestekje en lepeltjes, zo'n verdeeltorentje (bakjes) voor KV melkpoeder voor later, misschien een tuitbeker.
    Weet je het zijn allemaal dingetjes voor als de beep een paar maanden is, maar goed dan heb je dat toch ook weer nodig.
    Misschien heb je er nog wat aan.

Ben wel nieuwsgierig naar jullie geboorteborden, foto misschien?
    En wat leuk dat foto-album, mijn moeder zeurt ook steeds wat voor album ik wil, geen idee. Wat heb jij uitgezocht.
    En je zou die echo's ook in een envelop kunnen laten en deze inplakken.
    Zoek je een hele mooie envelop uit, bij V&D bijv. in zacht blauw metallic of zo.

Caro, he jekkes bah. Das een flinke domper zeg. Hopelijk doet je ukje z'n best in een week.
    Misschien ook zo'n belletje aanschaffen als Noppie, bij haar heeft het geholpen ;)

Ik heb trouwens bij bol.com het volgende boek besteld:
    Borstvoeding - van Stefan Kleintjes
    Schijnt er goed te zijn! (24,50)
    Lees dat liever dan een boek over de bevalling ;) :)

2. Hee Mieke, da's een goed idee. Die kan je hier op de hoek krijgen. Zodadelijk even naar de winkel!

3. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    hoi hoi,

Heb even niet bijgelezen.. sorry daarvoor. Kom net terug van de liggingsecho. De echo was super, ons kleintje zwaaide.. haha.
    Alleen mijn bloeddruk was niet goed. was echt te hoog. Ik zat op de grens voor een extra controle in het ZH. Hij was nu 90/145 ofzo. Omdat ik verder geen klachten had die wijzen op een te hoge bloeddruk is er verder geen actie ondernomen. Wel moet ik in plaats van over 2 weken over 10 dagen al terug komen. Zit me nu wel behoorlijk druk te maken.. hoop zo dat dit niet verder stijgt, maar ben eigenlijk bang dat dit wel gebeurd omdat ik in 5 a 6 weken van 60/110 naar 80/125 naar 85/135 en nu 90/145 ben gegaan.. baal er echt enorm van. Heb nu wel de opdracht gekregen dat als ik een drukkend gevoel in mijn buik krijg, of hoofdpijn of sterretjes ga zien ik meteen moet bellen. Vind het wel een raar idee eigenlijk. Weet iemand eigenlijk wat er gaat gebeuren als het verder stijgt? Ik ben het gewoon vergeten te vragen.

Groetjes

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Daffie, gave buikfoto!

@ matta1986, wat een lief bericht, bedankt!

@ Iloiza, ik heb die olie van Weleda, gekocht bij de DA drogist

@ Caro, wat vervelend dat je beeb in stuit ligt/zit zeg! Bij een vrouwtje bij mij op yoga zit haar beeb ook in kleermakerszit op haar blaas. Zij gaat volgende week de draaipoging doen. Ik hoop dat het bij jou succesvol is, meis! Wel ff een hele omschakeling denk ik! Lag ie de hele tijd al in stuit eigenlijk of de vorige keren nog niet?

@ fotoboek, helemaal niet aan gedacht eigenlijk! Denk dat ik van de zwangerschap een digitaal album ga maken, heb alle echofoto's tenslotte ook digitaal.

@ anne, dat is idd een hele stijging zeg! Als je bloeddruk echt te hoog wordt en blijft, word je opgenomen denk ik? Sterkte!

5. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    @ Married Girl: Heerlijk een laptop. Wij hebben er een van mijn manswerk. Dus dus is alleen 's avonds thuis. Overdag moet ik op zolder op de pc en dat is niet zo handig. Maar goed... ooit komt er nog wel een laptop voor mijzelf.

@ Maatje: Dat heb ik ook met de bv. De vorige keer kon ze niet zelf drinken en heb ik 8 weken lang gekolfd. Heb nu besloten dat ik niet meer iedere voeding ga kolven en mocht blijken dat het te druk wordt, stop ik. Ik had de vorige keer de bv veel te veel geromantiseerd. Ik vond het pijnlijk om te kolven, druk voor mijzelf en erg vermoeiend.

Oh er is iemand wakker. Dacht maak vast een beginnetje. :)

6. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Voor diegene die niet van geboorteborden of slingers houden:

Mijn buuf had altijd een klein waslijntje bij de deur hangen met lieve kleertjes eraan als teken dat er een kleintje was, zo lief! Zit er zelf ook over te denken, maar vind het maar niks die mooie kleertjes buiten te hangen! Moet dus nog even over t ontwerp nadenken ;)

Kom net van mn schoonmoeders af: ze houdt niet op over dat ze nu wel snel mag komen en hoe en wat allemaal en blijft de kleertjes van de kleine maar opvouwen, opnieuw en opnieuw hahahaha Schattig hoor! En ze begreep maar al te goed dat als je dagen thuiszit, je alleen maar denkt aan de kleine die komt en het wachten dan te lang duurt! Dit omdat iedereen zegt dat ze beter nog even kan blijven zitten, maar wachten duurt zo lang!

@Caro: potverdikkie, kleine spruit in een stuit! Hoop voor je dat ie uit zichzelf nog draait!

@Daffie: nice piccas hoor! hihi

@Matta: leuke ideeën hoor! Bedankt!

Namen: ja bij ons ligt ie al maanden vast! Moet wel oppassen als ik bij anderen ben, je verspreekt jezelf zooo snel! haha

Ow, schoonvader begon net ineens over de maan: hij keek op de kalender en riep dat ze OF de 26 januari (nieuwe maan) OF 9 februari (volle maan) gaat komen.. hahaha

Weet er iemand hier iets over luiers waar je alleen het inleggedeelte van hoeft te vervangen en het broekje dus niet? Hoe die heten, waar halen en wat kosten ze? Vroeg mn schoonpa naar, maar heb geen idee..

Ik ga mezelf maar eens in de babykamer opsluiten, vind ik heeeerlijk! hihi

Sofie

7. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    @sofie: Ik heb die luiers volgens mij zien liggen bij de prenatal. Ik heb alleen geen idee wat ze kosten.

Zijn er hier eigenlijk meerdere die zo'n hoge bloeddruk hebben. Ben me nu echt een beetje zorgen aan het maken. Zeker omdat ze gezegd hebben dat ik goed op moet letten, dat het voor mezelf geen kwaad kan, maar voor ons kleintje wel... pfff... kan wel janken nu.. Die hormonen ook.

8. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Caro, balen joh dat je kleine in een stuit ligt! Hopelijk draait ie nog uitzichzelf of anders bij de draaipoging!

Sofie, voor zo'n waslijntje misschien wat poppenkleertjes, of uit de opruiming bij de zeeman of wibra of zo? En die luierbroekjes misschien bij de prenatal?

9. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Anne, hoge bloeddruk KAN duiden op zwangerschapsvergifitigng, maar als ze denken dat je dat hebt houden ze je heel goed in de gaten. Vandaar ook dat ze je adviseren om op de andere symptomen te letten. Probeer je niet te druk te maken (ja ik weet het, dat is heel makkelijk gezegd!), dat is ook niet goed voor je bloeddruk! Stekte meid! En als je ergens over twijfelt, gewoon de vk bellen! Zij kan je waarschijnlijk het beste geruststellen!

10. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    Hallo, beter laat dan nooit :D maar hier nog een februari mama... 25 februari uitgerekend. Tot nu toe gaat alles prima, het enige wat fout gaat is dat mijn hersenen het blijkbaar niet meer doen? Mijn tante kwam gisteren de babykamer bekijken en ik had alle kleertjes in de kleur van de baby in de onderste la gedaan. Op een gegeven moment vond ik nog iets wat erin hoorde en trok zo zonder na te denken die la open ! AAAH gelukkig keek ze net de andere kant op..
    Nee nadenken lukt niet zo best meer ;)

Nou misschien tot ziens hier

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    heey dames!

nou vanochtend bij de echo en de gyn was alles goed!
    bij de echo gingen ze eigenlijk alleen kijken naar de doorbloeding van de navelstreng, wat ik zelf wel jammer vond want ik was wel benieuwd of onze kleine nog gegroeid was.

Mijn bloeddruk was 140/85, nog wel iets hoog volgens mij, maar volgens de gyn was hij goed! maandag 26 jan krijg ik weer een groei-echo, en daarna gelijk weer afspraak bij de gyn!

@Buddy Anne: maak je niet te druk over je bloeddruk. Bij mij is hij ook een tijdje heel hoog geweest, tegen opnemen in zk aan! hij was namelijk 150/95! wat ze mij hebben geadviseerd is om rust te nemen, en idd bellen als je die sympthomen krijgt. een hoge bloeddruk kan inderdaad wijzen op zwangerschapsvergiftiging, maar zolang je geen hoofdpijn hebt, sterretjes ziet, eiwit in de urine hebt of weet ik veel wat nog meer, moet je je echt geen zorgen maken. ze gaan je nu gewoon extra in de gaten houden wat betreft de bloeddruk. als je de kleine goed voelt bewegen en jezelf verder goed voelt komt ook alles wel goed!

probeer je rust te nemen, dan daalt je bloeddruk ook wel.......
    ik weet hoe je je voelt!

sterkte!

12. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    dank je voor je reactie mireii.
    Ben nu ook al weer wat rustiger geworden. Had net uit pure frustratie sigaretten gekocht en mijn schoonzusje gebeld zegt ze.. ja, van roken stijgt de bloeddruk.. haha... heb ze dus ook maar weer weggegooid, die hele actie sloeg ook nergens op.. ben alleen 5 euro armer.. domdom
    Maar goed, ik ga nu lekker bankhangen en straks tegen mijn schatje hangen!

Groetjes en tot snel

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Anne, ga lekker tv kijken en je zinnen verzetten meis! Sterkte!

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    pffff kom bij de bekkentherapeute vandaan kreeg mijn billen niet van de bank blegghhhh heb vandaag echt ff zo'n jankdag!
    nog meer verboden erbij gekregen, en ik zelf maar denken dat zo goed ging! ja zegt ze als je wil dat goed blijft gaan moet je je voor je eigen best wel aan de regeltjes houden...
    * nog meer rusten/liggen/ zitten
    * minder met de honden mee wandelen liever helemaal niet meer omdat ik mezelf zo in de weg loop
    * minder traplopen
    * als beebje der is werd me nu al op mijn hart gedrukt dat ik me goed rustig moet houden en de kraamvisite aan roy en de kraamhulp over moet laten, zoveel mogelijk boven blijven en tutten met ukkie...

ze is wel erg goed hoor maar tis voor mezelf zo frustrerend

ben aan bakken geslagen... caken, appeltaarten en boterkoeken hahaha weet van ellende niet waar ik ze moet laten

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Breng maar langs hoor! :)
    Nee ff serieus, klote dat je je zo voelt en zo weinig mag.. maar tis nog maar een paar weken en dan is de kleine er! En idd, laat je in het begin lekker vertroetelen!

16. @Anne, balen van je bloeddruk! Was de ligging wel goed? Hoofdje naar beneden?
    Enne, maar goed dat je de sigaretten weggegooid hebt. Dubbel slecht. Bankhangen en tegen je man aanhangen lijkt me een beter middel. Neem anders een bad.

@Married, volgens mij heeft hij nog nooit een controleafspraak of een echoafspraak in dezelfde houding gelegen. Ik vermoed dat ie begin deze week wel goed lag. Hij is gewoon superbeweeglijk.

@Sofie, Waslijntje is ook een goed idee. Ik denk dat ik zelf zo'n slinger maak van overgebleven stofjes. Verder wil ik veel ballonnen ophangen. Op het raam hebben we niet zo veel mogelijkheden. Daar hangt nu een groot te koop bord.
    Moet nou ook gaan oppassen dat ik me niet verspreek. Het is leuk om nu met het kaartje bezig te zijn en de naam nu zo definitief te zien.

@Marije, welkom op de valreep. Nadenken is hier ook een probleem. Ik merk dat ik vaak dingen vergeet, moet bijna alles opschrijven.

@Mirrei, wat fijn dat alles goed was bij de vk!

Ik heb nu zo'n belletje onder mijn buik hangen. Moet zeggen dat ie er best heftig op reageert. Hopelijk zoekt ie met zijn hoofd het belletje op.
    Ondertussen ben ik al gebeld door het ziekenhuis. Maandagmiddag om 16 uur een intakegesprek over draaien. Dit weekend hoop ik hem te lokken in de juiste stand met het belletje. Wie weet helpt het...

17. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    dat is ook niet niks iggy, laat je maar lekker verwennen als dat mogelijk is. sterkte ermee...

ene.. ik lust ook wel wat van die bakkunsten hoor.

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja weet ik wel maar ja niemand kan zo netjes stofzuigen als ikzelf, en de honden kan ik het allerbeste zelf mee uitlaten... ik heb zo vreselijke drang dat ik alles zelf moet en wil doen!

19. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Herkenbaar hoor... Ik ben ook echt zo'n controle freek.. haha.. ik doe het ook het liefste zelf, weet zelf het beste hoe en wat! Pff.. die laatste loodjes ook he! Maar alles voor het kleintje hoor. Daar gaan we voor, voor de kleine wondertjes in onze buik.

20. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    ik weet niet meer wie het vroeg maar: Het kleintje lag helemaal goed voor de bevalling. Was al iets ingedaald, maar lag nog niet vast ofzo...

Ik ga de pc uitzetten en ff lekker liggen.

Tot snel

Deel Deze Pagina