Dat is echt wel erg fijn hoor, die ervaren mama's! Mieke je hebt een leuke site gemaakt voor jij valentijntje!
Even nog wat anders, na de geboorte moet je ook het gezag nog regelen als je niet getrouwd bent Wat is het verschil bij de samenlevingsvormen bij de geboorte van een kind ? Er zijn belangrijke verschillen tussen het huwelijk van man en vrouw aan de ene kant en het huwelijk van twee vrouwen of twee mannen, een geregistreerd partnerschap en samenwonen aan de andere kant. Huwelijk man en vrouw Als een vrouw en een man met elkaar trouwen en in dit huwelijk wordt een kind geboren, dan zijn zij van rechtswege (automatisch) de ouders van het kind. De vrouw uit wie het kind wordt geboren, is de moeder. De echtgenoot van de moeder wordt door de wet gezien als de vader. Door het huwelijk ontstaan tussen de echtgenoten en het kind alle familierechtelijke banden. Het bestaan van familierechtelijke banden tussen ouder en kind heeft gevolgen voor onder andere de achternaam van het kind, het gezag, het omgangsrecht, de nationaliteit en het erfrecht. Andere samenlevingsvormen Bij alle andere samenlevingsvormen dan het huwelijk tussen een man en een vrouw ontstaan door de geboorte van een kind alleen familierechtelijke betrekkingen tussen moeder en kind. Familierechtelijke betrekkingen van het kind met de partner van de moeder kunnen er komen door erkenning of adoptie. De hoofdregels bij samenlevingsvormen anders dan het huwelijk van een man en een vrouw zijn als volgt: de vrouw die het kind baart, is volgens de wet de moeder van het kind; de man die het kind erkent, is volgens de wet de vader van het kind; wanneer een man het kind erkent van een ongehuwde vrouw waarmee hij geen geregistreerd partnerschap aan is gegaan, leidt dat niet automatisch tot ouderlijk gezag voor de vader. Daartoe is nodig dat beide ouders het gezag aanvragen; tussen een kind en een niet-ouder die het kind verzorgt en opvoedt, bestaan geen familierechtelijke banden. Die kunnen er komen door erkenning of adoptie; ouder en niet-ouder kunnen in gelijke mate verantwoordelijk worden voor de verzorging en opvoeding van een kind, door het uitoefenen van gezamenlijk gezag over het kind. Voorbeelden Hieronder vindt u een aantal voorbeelden van de mogelijkheden die de hoofdregels in de praktijk bieden voor andere samenlevingsvormen dan het huwelijk van een man en een vrouw: als een vrouw en man samenwonen en er wordt een kind geboren, is de vrouw de moeder van het kind. De man kan het kind erkennen en is dan de vader van het kind. Samen met de moeder kan hij het gezag over het kind aanvragen; een man heeft een kind en woont samen met zijn vriendin. Indien mogelijk en gewenst kan deze vriendin het kind adopteren of samen met haar vriend (de vader) het gezamenlijke gezag aanvragen; binnen een relatie van twee vrouwen (duomoeders) krijgt er één een kind. De vrouw uit wie het kind wordt geboren is de moeder. De vrouw uit wie het kind niet is geboren is niet van rechtswege de moeder van het kind, ook niet wanneer zij de echtgenote is van de moeder. Zij zal, om in familierechtelijke betrekking tot het kind te komen, het kind moeten adopteren (stiefouderadoptie). Erkennen van een kind door een vrouw is dus niet mogelijk; twee mannen voeden samen een kind op, één van hen is de vader van het kind. Indien mogelijk en gewenst kan zijn partner het kind adopteren of zij kunnen het gezamenlijke gezag aanvragen.
Hoi meiden, even een vraagje tussendoor.... Rond half 10 vanavond ging ik naar de wc om te plassen en na afvegen zaten er 2 rode dingetjes op het papier. Daarna heb ik nog een keer geveegd en nu kwam er een dot oudroze afscheiding mee. Heb meteen m`n moeder gebeld en zij was er heel rustig onder en zei dat het mss een innesteling is. Ik heb geen buikpijn, alleen een licht zeurderig gevoel. Heb meteen even gezocht hier op de pagina bij de vragen bij de verloskundige. Daar staat aangegeven zolang je geen heftige buikkrampen hebt in combinatie met helderrood bloedverlies is er eigenlijk niks aan de hand. Iemand hier enigzins ervaring mee? Zodat ik helemaal gerustgesteld ben? Is een heel verhaal geworden, maar ben een beetje geschrokken...
Ja maar je heb het al een keer meegemaakt, ik zit constant met zoveel vragen en dingen die je voelt wat je gewoon niet kan plaatsen, dan is het gewoon fijn dat je ze kan stellen en dat je binnen een min. al antwoord op hebt.
Hoi meiden, ik heb op 15 juli (de 60e verjaardag van mijn schoonmoeder) de eerste afspraak bij de vk. Krijg dan ook meteen de eerste echo. We hebben besloten dat we het dan ook gaan vertellen. Over de bv: ik heb bij Levy borstvoeding gegeven, maar wij hebben vanaf het begin 1x per dag een flesje kunstvoeding gegeven. Dit is begonnen omdat de bv niet goed op gang kwan, maar laterna was het wel handig als we ergens naartoe moesten, of gewoon voor 's nachts. Maar ach we hebben allemaal nog tijd genoeg om er over na te denken wat we gaan doen.
Hoi allemaal! Ik heb mijn intake op 7 juli en dan op 11 juli de eerste echo. Over de voeding, ik denk dat ik (wij) flesvoeding gaan geven
Oh en nog even een vraagje... Wanneer krijg je echt een knalpositieve test? Dus net zo dik als de controlestreep? edit: ik was alweer te vroeg met posten, had na 30 sec. al dit bericht getypt :red: Hij is nog niet net zo donker als de controlelijn, maar komt al aardig in de buurt. Blijven jullie ook steeds testen?
Goede morgen allen, Welkom aan alle nieuwe dames en natuurlijk gefeliciteerd. Ik heb niet helemaal bijgelezen hoor. Was zo veel! Gisteren had de verloskundige mij terug gebeld ivm de buikpijn. Als dit aanhoudt mag ik volgende week een afspraak maken voor een vervroegde echo, zodat ik wat meer zekerheid heb. Ik denk dat ik dit wel ga doen. Gisteren ging alles goed, maar de dag daarvoor voelde ik me echt niet goed! Nu maak hopen dat alles goed is. Groetjes Anne
oh ik heb net zoiets doms gedaan. Ik was met mijn beste vriendin aan het mailen over een datum om iets af te spreken. Ze is de enige die weet dat ik zwanger ben. Ze stuurt een hoop datums dat ze kan, ik vul aan wanneer ik kan en ik stuur dit mailtje door naar een andere vriendin, zodat we met 3e een datum kunnen plannen, zie ik net dat mijn vriendin onderaan het mailtje heeft gezet: nou doeidoei zwanger vriendinnetje van me! Oh, nou weet die andere vriendin het dus ook.. heb haar maar ff gebeld, ze zal haar mond wel houden hoor. Maar vond het nogal een domme actie! Maar ach, ik ben niet voor niks blond natuurlijk.. hihi. Liefs Anne
Hoi Kim, Een innnesteling is het natuurlijk niet, want ik zie bij je banner te staan dat je al meer dan 7 weken bent. De innesteling is duidelijk al achter de rug hor . Het klopt dat je tussendoor wat 'oud' bloed kunt verliezen. Maar het is heel simpel meid...als jij je er ongerust door voelt dan bel je gewoon meteen even de vk. Zal vast niks zijn. Liefs Vaam
lieve meiden ik maak me heel erg zorgen. Vanochtend had ik bij het afvegen bruine afscheiding het zat aan mijn broekje en bij het vegen ook. Nu net heb ik weer gekeken om af te vegen was er niet echt veel meer haast niks eigenlijk. Ik maak me heel erg zorgen. Ik heb de gyn gebeld ik mag pas bellen wanneer ik rood bloed verlies heb. Wie heeft dit ook gehad rond deze weken en is het nog goed gekomen
Ik had gister al gelijk een knalpositieve test, streep werd direct zichtbaar en is ongeveer even dik als controlestreep. De vk van mn schoonzus had tegen haar gezegd dat als het direct posi is en zo dik, je al zeker 4 wk heen bent, dat zou dus betekenen dat ik al wat langer zwanger ben (wat ik zelf ook denk). De digitale gaf ook snel zwanger aan. Heb je die al geprobeerd? Ik ga zondag weer testen hoor.. wil gewoon zeker weten dat het nog steeds zo is, haha.. heb namelijk geen duidelijke klachten en symptomen, dus ben erg onzeker. We gaan het die dag aan mijn ouders vertellen (die komen dan terug van vakantie) dus wil wel zeker weten dat de tests nog posi zijn.
hallo allemaal, Van harte gefeliciteerd allemaal met het positief testen . Zelf heb ik ook afgelopen dinsdag positief gestest en ben volgens de berekeningen 21 februarie uitgerekend erug spannend allemaal. Hoop dat het nu allemaal goed gaat (we moeten positief blijven denken!) Groet