Ff n tijdje niet zoveel gelegenheid gehad voor t forum en had een boel bij te lezen. Was benieuwd of er al nieuwe febr.mama's waren, maar het rommelt kennelijk voornamelijk bij een aantal. Hier rommelt het ook wat af. Denk regelmatig dat het zover is, maar moet gewoon wat geduld hebben. Moeilijk hè!? @Martine Spannend dat je volgende week misschien al gaat bevallen! @sluitlaken Heb daar een tijdje terug ook over zitten denken. Ben er nog niet uit of het me wat lijkt. Maar als ze zoiets bij de thuiszorgwinkel hebben... is makkelijker dan gokken voor de maat via internet. Gister bij vk controle gehad. Kleintje is ingedaald (dat zie je idd goed! buik zit opeens beneden). Verder alles toppie. VK zegt; 39 weken is mooi om te bevallen. Ben het er op zich wel mee eens, maar stiekum liever vandaag dan morgen eigenlijk. Heb aangegeven dat ik graag wil bevallen op een baarkruk. Had daar een filmpje van gezien en dat zag er wel ok uit. Lijkt mij voor een eerste wat makkelijker qua zwaartekracht. Vond t wel gek dat die vrouw op een gegeven moment op haar hurken ging zitten voor t laatste stukje. De vk zei echter gister dat je nog beter op je hurken kunt bevallen, omdat je dan je benen beter kunt positioneren (verder uit elkaar ofzow? ) Moet t iig aangeven als ik bel dat het begonnen is, dat ze eraan denkt om de baarkruk mee te nemen. Kan ik altijd nog kijken of ik er gebruik van maak of niet. Ga zodadelijk lekker met de vrouw naar het thermaalbad in Arcen. Denk ik dezelfde als waar Angela donderdag naartoe gaat? Heb er wel zin in! Lekker in het warme water dobberen! Volgend keertje ga ik mijn best doen op iedereen te reageren.
@Angela: ja die buddy van jou heeft af en toe wel goede ideeën toch ? Heerlijk dat je naar het thermaalbad gaat! @Married: het is toch bij iedereen verschillend hoeveel je aankomt. Dat is ook de reden dat we bij mijn VK praktijk maar 2x in de zwangerschap worden gewogen. Waar bemoeit die suffe muts zich mee? @Caro: duimen dan voor je donderdag? @Twinkeltje: nou het ziet er naar uit dat je gaat bevallen! @Anne: wat fijn dat je je weer beter voelt! @mamavanstef: ik vermaak me wel hoor zo in mijn verlof! Geen problemen mee. @Leintje: en hoe waren je bloeduitslagen? Lees net dat je vanmiddag naar het ziekenhuis moet voor een CTG! Succes. @Sofie: je kleintje een danscursus aan het volgen? En ik denk dat je Noppie bedoelt! Mijn vader is helaas overleden ! Lijkt me inderdaad wel moeilijk als je sociale contacten mist. Moet je toch maar weer in NL komen wonen dan ? @Mirella: heb nu een blog waar je mijn kaartjes kunt zien (staat onder ieder bericht van mij)! Jij bent al wel heel ijverig geweest. Ben je alweer klaar met je kerstkaarten of moet je er nog veel? @Bbelly: en hoe was het bij de lactatiekundige? @Daffie: ga maar lekker genieten op de bank van je tijdschriften en boek en natuurlijk met een pot thee. @martine: nu kun je gaan aftellen. Moet je ook wel een goed gevoel geven toch? @Noppie: nou dan kom je ook gewoon vrijdag! @Mieke: lang leven het suddervlees . @iedereen die naar de VK of gym geweest is: fijn dat het bij de meeste allemaal goed is. @Amor & Tirtilisko: waar zijn jullie en hoe gaat het met jullie?! @Maka: ben benieuwd naar je site hoor! @Suske: bij mijn VK praktijk heeft de dienstdoende VK de baarkruk altijd bij, maar heb het wel doorgegeven. Geniet maar lekker vanmiddag in het Thermaalbad. Zo vanochtend al een beetje gestoft en gestofzuigd, want er komt vanavond visite. Daarna met de auto naar Breda gegaan. Er is daar alweer een scrapwinkel die gaat sluiten en ze hadden vanaf vandaag alles met 15% korting, dus moest ik wel even gaan kijken! Niet veel gekocht, alleen maar wat papier. Daarna ook even op de koffie geweest op het werk (was toch in de buurt). Wel gek hoor, dat je daar komt en niks hoeft te doen. Leuk om een aantal collega's weer te zien. Mijn aardappeltjes en spruitjes voor vanavond staan alweer klaar en ga daar een karbonaatje bij eten. X Esther
zucht kun je 2 dagen niet op t forum kijken omdat manlief constant de laptop gebruikt als afleiding, kletsen jullie zoveel pagina's bij dat t niet meer bij te lezen valt Hopenlijk gaat t goed met iedereen? Zo niet een knuffel voor jullie! Mn man begint weer op te knappen, heeft nog wel koorts... Vanmorgen op controle geweest, ze hebben speciale medicijnen besteld voor de bevalling, voor de verlengde bloedingstijd! Dus dat is fijn, verder was alles goed. Ze schatten de beeb op 7,5 a 8 pond... joepie de poepie... ik hoop dat de beeb niet nog veel meer gaat groeien dan! Wilde ik wegrijden bij t ziekenhuis, was voor 1 keer met de auto gegaan omdat ik langs mn werk wilde, start de auto niet meer... na veel gedoe weer aan de praat, wil ik onder de slagboom doorrijden slaat de auto weer af, terwijl er allemaal toeterende auto's achter me stonden... zo das frustrerend zeg! Nog even en ik was in huilen uitgebarsten, fijn die hormonen! Gelukkig thuis gekomen, met wat moeite, heb zo staan foeteren dat manlief gelijk de garage heeft gebeld en de auto heeft weggebracht! Nou hopenlijk kan ik t nu weer een beetje bijhouden hierzo...
Nou het colorcatch doekje heeft niet gewerkt hoor Had dat natuurlijk meteen moeten gebruiken. Of schoonmoeders had eerst de stof moeten wassen Nou ja, nu is het wit wat licht blauw, blijft in de goede sfeer in ieder geval. Sofie, heb 1 pendel binnen, de 15e. Dat was in eerste instantie ook de datum bij de vk, maar na de 12 wk echo is het de 11e geworden, dus wie weet.
Oef... het was spannend maar ik ben net terug thuis Alleszins tot donderdag... Ik moet nu liters gaan drinken zodat mijn nieren kunnen spoelen, mijn harde buiken bijhouden want vandaag op de monitor waren ze toch wel heel regelmatig de medicatie voor bloeddruk is nogmaals verhoogd en die moet dus nu écht wel gaan zakken en ik moet dus tegen donderdag terug eten kunnen binnenhouden (krijg wel hulp van medicatie) Zoniet zal ik terug binnenmoeten en allereerst aan het infuus gaan hangen En nu ga ik dus goed rusten
@Axioma: dat wordt wel een flinke baby dan? Fijn dat alles goed was en dat ze alvast extra medicijnen bestellen ivm je bloedingstijd! Ow dat zou ook echt iets voor mijn zijn met de auto. Maar ik heb het heel luxe, als er bij mij iets is met de auto bel ik gelijk mijn man op (handig een automonteur in huis)! @Scoobje: ja was idd spannend, maar wel fijn dat je weer mee naar huis mocht! Goed dat de medicijnen voor je hoge bloeddruk zijn opgehoogd en wel goed drinken dan he ! Succes. X Esther
goedemiddag kletsende dames, jullie keltsen zoveel af dat het niet eens bij de houden is zeg. nou had ik de laatste uren enit de puf om te reageren, ik zit op de bank met een hele erge pijn in mijn onderrug, onderbuik, rechter bovenbeen, vagina, alles steekt en doet zeeeeeeeer. probeer ook zo min mogelijk te lopen, vanmorgen had ik nergens last van, al wel 3 nachten snachts pijn in mijn rechterbeen, maar verder niet, het voelt doof en pijnlijk aan. morgen bij de gyneacoloog maar even aangeven. ook zit onze vent nog zo hoog, hij wil maar niet indalen, heb zelf het gevoel dat dit hoofdje groter is als die van onze eerst, en dat het neit gaat passen, daar is de gyn ook bang voor, dus zullen we morgen weer goed naar kijken. voor iedereen een fijne middag en avond gewenst, wij gaan zo op verjaardagsvisite bij mijn broertje. dus ga daar weer lekker bankhangen (hij woont ngo thuis, dus ga naar mijn mama toe) goretjes anita
@ Eppie, mijn vk weegt zelfs helemaal nooit! En idd die muts is gewoon hartstikke suf, haha.. Wel raar hoor om op je werk langs te gaan lijkt me @ Axioma, 7,5-8 pond, das redelijk aan de maat, maar komt vast goed! Ik sprak vandaag een vrouwtje bij de bakker en haar beeb was geschat op ruim 9 pond, maar was maar 5 pond bij de geboorte (wel voldragen zws), vaag he?! Mijn vk deed er (nog) geen uitspraken over, maar het wordt vast geen tienponder zei ze. Ik hoop zelf op een pondje of 7. @ Mieke, de 15e, zou goed kunnen.. het gemiddelde voor een eerste kindje is namelijk 40+4 @ Scoobje, poeh.. rust ze! Fijn dat je nog naar huis mocht!
Vannacht weer niet geslapen. Heb werkelijk elk uur gezien en om 6 uur er weer uit voor school. Ben moe maar kan helaas niet slapen. Vandaag lekker een huispak gekocht voor na de bevalling. (bij Justin kon ik de 1e dagen ook niets anders aan) Nog een super leuk shirt voor de bevalling gekocht. Liep er echt tegen aan. Tekst THE BEST PART OF MY DAY IS RIGHT NOW. Vond hem zelf wel leuk ivm de bevalling.
Ik las wat over het openen van een nieuwe topic voor de februari Mamma's die al bevallen zijn; ik hoop niet dat dat gebeurt anders blijven de zwangeren die laat in februari uitgerekend zijn alleen over! Married: Echt raar hoor dat die suffe docent zw.gym zo'n opmerking maakt over het aantal kilo's aankomen. En jij bent inderdaad al helemaal slank! Maar dan nog, de ene komt nu eenmaal meer aan in de zwangerschap dan de andere en je kunt er vaak niks aan doen. Het komt vaak niet eens door teveel snoepen!
tis toch volgens mij ook de bedoeling dat we met zn allen over gaan als iedereen is bevallen? of heb ik dat nu mis?
Lijkt mij ook net zo gezellig om ineens over te gaan als iedereen bevallen is. 2 Topics kan je toch niet bij houden vooral niet als de baby er is. Ik las gisteren iets over kraamvisite op het kraambed? Hier alleen een kraambed als het MOET anders lekker in mijn huispak beneden. Moet er niet aan denken om de heledag in bed te liggen.
Volgens mij ook ja, Uk80 had het topic in eerste instantie wel geopend, maar werd er later op gewezen dat het idd de bedoeling was dat we pas over gingen als iedereen (of iig het merendeel) was bevallen.
@ Married: mooi dat alles goed was bij de controle! Inderdaad idiote opmerking van die docente, je bent zo slank als een den. Ik word ook nooit gewogen bij de VK by the way. @ Maka: fijn dat jouw controle ook goed was. Wat betekent eigenlijk cvibi? @ Suske: joehoe, en jij ook n goede controle! @ Eppie: hihihihi, zou wel willen. Heb vrijdag een echo staan bij de vk, dus gaat niet lukken. Heb smiddags wel n massage en pedicure + nagels lakken geboekt, dus dat wordt als het goed is ook wel even echt ontspannen! @ Axioma: ow wat een rotsituatie met je auto bij de slagbomen. Zou ik het ook spaansbenauwd van krijgen. Hopelijk is t gauw gefixed. @ Scoobje: sterkte hoor. @ famveenstra; he wat naar al die pijnklachten. Ik hoop dat alles gauw beter gaat en dat je kindje 'er wel doorheen zal passen'. @ Maatje: hopelijk vannacht een betere nacht meid. Vanmiddag proefdruk kaartje binnengekregen. Was helaas niet in 1x goed. Bij het omzetten van Ilustrator naar pdf was er toch iets misgegaan met een aantal details. Ook 1 kleur was niet helemaal goed. Lastig hoor. Onze schoonzus ontwerpt namelijk in Mac in Ilustrator, maar die drukker wil t in pdf aangeleverd krijgen. Nou ja, Mieke en Caro zullen t allemaal wel begrijpen, maar ik ben geen ontwerper en geen drukker, maar probeer wel tussen hun de communicatie te doen, beetje lastig wel. Nou ja, morgen krijg ik een nieuw bestand dus dan opnieuw een proefdruk. Net boodschapjes gedaan, ga zo verse prei-appel-soep maken. Receptje stond in Volkskrant Magazin van afgelopen zaterdag, zag er wel lekker uit. Heb ook al druivensuiker voor in mijn vluchtkoffertje gekocht. Verder nog niks ingepakt . Gaan jullie ook naar de inauguratie-rede van Obama kijken. Er wordt vandaag weer geschiedenis geschreven dames!
@maatje: is het een grijze met gliterachtige opdruk? @overgang ander topic: ben het met je eens married. Het is niet gezellig als we ineens gaan splitsen en ook niet bij te houden. Ik vind het hier wel gezellie .
hey meiden ben ik de enige die lekke borsten heeft? echt hele natte plekken iedere keer in mijn nachthempje ben echt benieuwd wie der nu van ons clubje als eerste gaat bevallen.... ik sta als een van de laatste dusse ... wachten maar weer