Weer terug van de vk, helemaal goedgekeurd! Bloeddruk 120/65, is ze weer helemaal tevreden mee Verder een vlugge liggingsecho gekregen, maar ja beepje is nu zo groot dat je in het scherm alleen of het hoofdje ziet of een arm of een been, hihi. Beepje is volledig ingedaald en ligt in het bekken vast: vib. Hij was ook lekker aan het bewegen tijdens het voelen. Schatting nog steeds zo 3400-3500 gram (7 pond). Klossen gehaald bij de thuiszorgwinkel, zit in het zelfde gebouw. En info gevraagd over huur/koop borstkolf. Huur is nog best prijzig, kun je best een kolf voor kopen. Noppie, zit idd naar Obama te kijken. Wat een apart recept voor die soep zeg. Je schoonzusje moet vast een certified pdf aanleveren, dat kan niet iedereen. Als het echt nodig is kan ik dat wel maken hoor... zie ik gelijk het ontwerpje Iggy, hier geen lekkende borsten hoor! Maatje, wat een leuke tekst! En jeempie weer niet lekker geslapen, kun je het overdag een beetje inhalen. Mobiel voor de lijst: 29 januari en 4 februari weer controle vk.
gaan der eigelijk nog mensen van hier naar de 9 maanden beurs? het lijkt mij wel giga leuk maar het zit echt tegen mijn uitgerekende datum aan
@scoobje, nou hopenlijk gaan je medicijnen snel helpen! Succes met rusten! @Eppie, ja t wordt waarschijnlijk een flink kind.. ach ja we zien het wel! Wel handig dat jij zo'n technische man hebt, die van mij heeft 2 linkerhanden... maar heeft wel andere kwaliteiten @Married, pond of 7 is heel netjes toch! Ik wacht t wel af hoor, wie weet is het straks wel een kleintje !? @Maatje, balen joh dat je weer zo slecht geslapen hebt! Maar wel komisch die tekst op je bevallingsshirt @Noppie, nou de garage was erg snel, iets met de verdelerkap en de rotor eronder... in elk geval het is gemaakt Haha kan me voorstellen dat al die "drukkers taal" lastig is om over te brengen als leek... hopenlijk is de nieuwe proefdruk wel goed! Hier staat obama aan...anders had ik nu niet de laptop in handen gehad! @Iggy, hier geen "lekke borsten" soms een druppel, vooral na t douchen... maar dat is het @Mieke, fijn dat alles goed was bij de vk! Jammer he dat je nu zo weinig ziet bij de echo's...
@ Mieke, fijn dat ie bij jou ook lekker ingedaald is. Ook zonder al te veel krampen, nietwaar? Mijne ging idd ook al zo tekeer tijdens de echo en het voelen, de vk moest erg lachen om die uitstekende buik. En idd, je ziet alleen een hoofd of een been, verder vrij weinig. Mooie bloeddruk! @ Iggy, hier geen lekkages. En nee, ik ga niet naar de 9 maanden beurs, die is namelijk op mijn uitgerekende datum Ow en wie er als een van de eerste bevalt? Ik iig niet ga ik vanuit en hoop ik. Ik denk uhhh... Leintje, Twinkeltje of natuurlijk onze Dayenne (die morgen als het goed is weer internet heeft)? En volgende week dinsdag wordt martinenur iig ingeleid. @ Axioma, idd, we zien het wel hoe groot of klein de beeb is, als het maar gezond is! lekker cliché, maar wel waar natuurlijk. Hoe is het trouwens met Amor en met Tirtilisko? Ow, krijg net een smsje van dayenne! Haar buik is sinds vorige week niet gegroeid (ze was vandaag bij de vk) en nu moet ze morgen naar het ziekenhuis voor een groeiecho, spannend dus!
@ Mieke: mooi dat alles goed was bij de controle en dat je beebje al helemaal is ingedaald, yes! Hmmm, tsja, mijn schoonzusje is wel echt professioneel ontwerper, bij zo'n heel echt bureau, ze ontwerpt o.a. verpakkingen voor allerlei zeer bekende voedingsmiddelen enzo. Dus, ik denk dat ze zo;n certified pdf toch wel zal kunnen. Zij vond t weer idioot dat die drukker weer niet vanuit een Ilustrator Mac-bestand kon drukken. Anyway, t komt wel goed, maar in elk geval veel dank voor je aanbod. Maar zorg nou eerst maar eens dat jij zo al je eigen klussen afhebt, kan je eindelijk verlof nemen . Die soep was echt superlekker. Dit waren zo;n beetje de ingredienten: prei, bouillonblokjes, appel, knoflook, flink wat mosterd, creme fraiche en dan alles gepureerd. Garneren met stukjes appel, bosuitjes en voor de carnivoren uitgebakken spekjes. Heb um vanaaf zonder de spekjes gemaakt en was echt lekker. Het recept kan je vinden in de Volkskrant Magazin van afgelopen zaterdag! @ Obama: goeie speech wel, nou nog waarmaken. Ik wens hem veel succes. Zou zelf toch nooit de ambitie hebben om president van wat voor land dan ook te worden . Over hoge werkdruk gesproken . Tsja, je hebt natuurlijk van die mensen die ECHT stressbestendig zijn.
Iggy, ik had het leuk gevonden om naar de 9 mnd beurs te gaan, maar helaas ga ik het toch echt overslaan hoor! Ik hoop gewoon rond de geplande datum te bevallen, niet te vroeg en niet te laat, anders is mijn verlof helemaal zo kort daarvoor en daarna. Noppie, ik denk niet dat ze op haar werk zo'n pdf kan maken omdat ze een ontwerpbureau zijn en het technische werk uitbesteden aan de lithograaf. En een ontwerpbureau werkt idd voornamelijk in illustrator. Voor de drukker is dit erg lastig om het kaartje dan te verwerken en meestal zitten daar dan weer extra kosten aan verbonden, vandaar dat ze het het liefst zo veel mogelijk voorbereid ontvangen. Aanbod blijft gelden hoor Ik denk dat mijn mannetje dat recept niet hoeft hihihi, iets te rare ingredientencomi. Het eind van mijn werk-lijst is wel in zicht gelukkig. Vanmiddag een heel leuk ontwerp gemaakt voor straatposters (driehoeksborden) die hier in de stad geplaatst worden voor het Japan Festival 2009. Hopelijk vindt de klant (gemeente hier) het ook erg mooi. Patriessie heeft vanmorgen een kort berichtje geplaatst Noppie. Married, oh das balen voor Dayenne, hopelijk is alles goed, wat fijn dat ze even een berichtje smst. Hier staat op het kaartje alleen maar vib? Axioma, ach ja, de bevestiging van de echo was goed en daar ging het me om. Maar wel jammer ja. Nou ik ga de boerenkool opzetten.
Ow, wist niet dat he beroep lithograaf ook nog bestond . Ieder z'n wereldje geloof ik . Enne, niks voor je mannetje of niks voor jou ? Je moet um toch maar even maken hoor die soep en niet zeggen dat er appel in zit, want hij is echt heeeeeeel lekker. Zal je het echte recept ff pb-en. Klinkt gaaf trouwens van die straatposters voor het Japan Festival! Ons geboortekaartje zal de Japanse kersenbloesem bevatten, bij deze een enorme tip van de sluier. Ik ga nu ff dat berichtje van Patriessie opsnorkelen, want dat heb ik kennelijk weer eens gemist.....
Ik ben ook weer goedgekeurd door de vk Bloeddruk: 110/60 Hb: 6.9 Eigenlijk net te weinig, moet 7.0 minimaal zijn en glucose: 4.4 Ze schatte de beeb op zo'n 2700 gram momenteel en dat zou dan zo'n 2900/3000 gram bij geboorte worden net als Tim Ze wil het liefst dat de beeb nog een weekje blijft zitten, en ik de volgende controle weer zou komen, maar ja de dinsdag was al vol dus heb ik volgende week donderdag pas weer controle, echter zit ik met de 28e in me hoofd, en dat is woensdag dus dan zou ik weer de controle niet hebben als ik daadwerkelijk beval de 28e snappen jullie me nog? Bij mij staat er Cbibi op: Caput Beweeglijk In Bekken Ingang Zegt ze op gegeven moment: Als het nog 1 dagje blijft zitten mag je thuisbevallen, dus niet vannacht al gaan bevallen hè? Dus toen zei ik al: Nou het zou wel mogen, want na 12 uur ben ik precies 37 weken Moest ze even over nadenken en moest me gelijk geven Maar ben nog niet van plan om vannacht te bevallen hoor Ben vanmiddag erg boos geworden op me jack russell, ze heeft de rits van me tas gesloopt Ze heeft echt nog nooit wat gesloopt
@Married, ik ben tevreden over de proefprint. Er zijn nog een paar kleine aanpassingen te doen en dan is ie wel klaar, dit zijn details. De basis is geod. Ook fijn als dat geregeld is. @Sofie, oh france3, dat hebben we hier niet. Althans wij niet. Enne, mijn frans is niet goed genoeg om zo'n programma goed te volgen. En oeps van het plasje in de auto. Ik schrik af en toe van de trapjes in mijn blaas van binnenuit. Tot nu toe gaat dat steeds net goed. @Mirella, jij bent bij de tijd met je kerstkaarten! @Mieke, hoe was je suddervlees? Jammer dat de doekjes niet meer geholpen hebben! Is het blauw een gelijkmatig verdeeld? Ik had ze ook gehaald en heb het boxkleed wel gewassen. Met een beetje wasmiddel, een beetje azijn en op de koude handwasstand plus een colorcatchdoekje. Dat is gelukkig goed gegaan. Fijn dat je weer goed gekeurd bent. En dat ie ingedaald is. Ben wel jaloers. Ik voel weer een hoop getrap op mijn blaas, dus ik ben bang dat ie weer rechtop is gaan zitten. @Maka, jij bent dus ook lekker creatief! Ben benieuwd naar de website. Goed idee om het in dezelfde stijl te houden. Ik ga denk ik ook zoiets doen, maar dat wordt niet meer dan een online fotoalbum ben ik bang. @Suske, lekker genoten in het bad? @Scoobje, rust inderdaad maar veel uit en veel drinken. Ik duim voor je dat je donderdag niet hoeft te blijven aan het infuus. @Maatje, hahaha leuk shirt inderdaad. Maar misschien gaat de tekst straks niet voor alle momenten tijdens de bevalling op . @Golfola, ik kan me voorstellen dat we gewoon op dezelfde groep blijven kletsen, maar dat we worden verplaatst naar de mama's als iedereen bevallen is. @Noppie, ik heb de inauguratie-rede van Obama live gezien hoor. Is inderdaad weer geschiedenis geschreven vandaag. Mieke had het al over de pdf. Enne, kleur is toch bij elke printer weer anders. Daar zit bijna nooit absolute consistentie in. Als de definitieve prints maar wel op dezelfde machine geprint worden als de proefprint. Aha, tipje van de sluier. Leuk! @Iggy, die beurs had met echt leuk geleken, maar de timing is erg slecht. Ik denk dat de meesten hier het niet zullen trekken. Enne nog grote droogte hier op de tepels. @Axioma, balen van je auto. Was het de accu? Nu weer even achter de naaimachine voor de gordijntjes en dan naar bed. Tot morgen
Noppie, leuk cherry blossom. Ik ben ook bezig voor de gemeente, uitnodiging voor het cherry blossomfestival, dat wordt ieder jaar hier georganiseerd voor de japanse gemeenschap. Wonen heel veel japanners hier. Thanks voor de pb! Caro, ik heb het dekentje ook koud gewassen, het is niet geheel mooi verdeeld. De vierkantjes blauwe stof hebben zeg maar op de achterkant doorgedrukt... Maar overall zit nu een soort licht blauwe zweem. Gelukkig is het bij jou goed gegaan. ben benieuwd wanneer de post mijn bestelling komt afleveren. Maka, oja je gaat zelf de website maken, kon ik dat maar. Heb geen geduld mezelf flash etc. aan te leren. Photoshop ken ik uiteraard wel goed. Heb wel mijn eigen website ontworpen maar iemand anders heeft hem geprogrammeerd. Mobiel, ook weer goedgekeurd! Heb dus klossen gehaald, maar we hebben ook nog de mogelijkheid om een extra matras er op te leggen, is het bed precies 70 cm. Dus eerst klossen proberen, denk dat ik misschien liever de matrassen er op doe, voelt wat stabieler.
Betekent hetzelfde.. bij mij schreef ze vanochtend zelfs alleen maar c.v. Maar dat komt allemaal op hetzelfde neer, als die v er maar staat ligt ie vast, haha
Hoi allemaal, Het CTG was goed gelukkig! Kleintje heeft het nog naar zijn zin binnen.. De VK van het ziekenhuis schatte ons mannetje nu al op 3700 gram...zal dus ook een flinke worden. We hebben het niet gehad over wat het 'eindgewicht' ongeveer zal zijn. Ik verwacht dan ook niet ver over de 40 weken heen te gaan... Wat hebben jullie lekker gekletst meiden! We hebben er nu meer tijd voor he! Leuk! Het is voor mij alleen nu even niet te doen op iedereen te reageren... Nou, ik ga lekker plat op de bank...dan kan mijn mannetje zich ook even lekker uitrekken...
@ married: ik ben ook al ruim 15 kilo aangekomen hoor! @ Caro: wat spannend, ik duim voor je! Ik speel ook al heel lang elke avond een muziekdoosje af bij mijn doosje...en de kleine ligt ook al een hele tijd met het koppie naar beneden, dus heb wel het idee dat het werkt! En ik hoop dat ze er straks als ze er is ook rustig van wordt... @ Scoobje: gatsie meid het zit jou ook niet mee: sterkte! @ Sofie: zover ben ik nog niet, amar krijg wel veel leuke berichtjes op mijn hyves om me sterkte te wensen met de laatste loodjes. Leuk hoor! @ Twinkel: was het nou weer gestopt? Hoe gaat het nu? @ Miireii: hier ook veel afscheiding, vind het ook neit fijn maar het zal er wel bij horen! Lang leve de inlegkruisjes zeg ik dan maar. @ Martineur: sterkte! Dat is al snel zeg! @ Noppie: heb vandaag ook de proef van mijn kaartje binnengekregen en blijk er ook nog best wat aan te moeten sleutelen...blegh. Moest vanochtend met mijn plasje naar de huisarts omdat ik zo'n moeite heb met plassen. Even kijken of het geen blaasontsteking was maar dat is het niet. Schijnt toch te komen doordat beebje is ingedaald en erg op mijn blaas drukt. Ik vind het een heel vervelend gevoel! hebben jullie dat nou ook? Loop heel wat heen en weer naar de wc. En dan komt er of bijna niks of een heeel slap straaltje... Ik begin nu ook wat meer vocht vast te houden. Dus mijn waterhuishouding is lekker aan de gang. Verder alles goed hier hoor!
Hoi meiden, Er komt weer een heel verhaal van deze kant, sorry alvast Ferry was na de punctie helemaal niet lekker. Het zuurstof in zijn bloed daalde enorm en hij werd ook blauw. Ook zijn hartslag daalde geregeld. Dat komt omdat voor de punctie heeft hij overdruk op zijn hersenen en na de punctie onderdruk, daar wordt hij natuurlijk helemaal niet lekker van. Ze hebben toen besloten dat ze nu de helft af gaan nemen. Vanmorgen heeft de verpleegkundige hem een flesje geprobeerd te geven, maar hij heeft zo'n enorme zuigkracht en krijgt dan te veel binnen dat hij geen tijd meer heeft om adem te halen, met het gevolg dat hij weer niet genoeg zuurstof in zijn bloed heeft en grauw wordt. Vanmiddag hebben we een Avent-fles geprobeerd, deze speen is heel stevig en het gaatje erg klein dus moet hij moeite doen om het eruit te krijgen en gelukkig ging het erg goed! Hoera voor Avent Verder hebben we een gesprek met 2 kinderartsen gehad en de verpleegkundige erbij. Ferry blijft voorlopig nog in de VU De drain zit waarschijnlijk te diep en veroorzaakt dat adertjes beschadigd raken en dat het bloed in zijn hersenvocht terecht komt. Dit zou het hele proces natuurlijk niet helpen, want bloed is hetgene wat de verstopping in de eerste plaats heeft veroorzaakt. Ze kijken het nog even aan, maar als het niet vermindert moet hij weer worden geopereerd om het draintje iets terug te trekken. Het draineren gaat verder erg goed. We hebben echo's gezien hoe het was en hoe het nu is en het is echt een wereld van verschil! Dus in principe werkt het goed. Het is gewoon afwachten of de verstopping weggaat, anders zou hij over een paar weken een permanente drain krijgen, maar dat is nu nog niet aan de orde. Ik heb gevraagd hoe lang hij nog moest blijven, maar ze konden niets zeggen dus ik zei dat ik dan de uitgerekende datum maar in mijn hoofd zou houden (20 febr. ) en ze zei dat dat voor nu wel een mooie datum was. Daarna moet hij natuurlijk weer eerst naar een perifeer ziekenhuis dus hij is echt voorlopig niet thuis. Ook hebben we nog gesproken over de BPD (chronische longziekte) die hij heeft opgelopen door de beademing in combinatie met de vroeggeboorte. Het gaat erg goed met zijn longen! Ze hebben zelfs zijn medicatie stop gezet. Dat is erg positief, want meestal blijven kindjes die dit hebben tot een jaar of 16 medicatie slikken. Hij zal wel altijd vatbaarder zijn als andere kindjes, maar ze vonden het zeer goed. Dat is natuurlijk een hele opluchting. Ferry krijgt nu helemaal geen medicatie meer Zo jullie zijn weer 'even' op de hoogte. Liefs, Uk
Married, ik zou me niet druk maken over wat zij zegt over gewicht, van 14 kilo is toch nog helemaal niets te zeggen. Caro, succes met de draaipoging donderdag. Mieke, thanks, gaat denk ik helemaal lukken! Martine, dat komt wel erg dichtbij! Heel veel succes! Twinkeltje, ik hoop voor je dat het toch snel doorzet! Suske, ik ga idd ook naar Arcen! Was het lekker? Eppie, zeker weten! Scoobje, succes meid, en idd, goed rusten! Maatje, ik heb ij Levy de bijna de hele week in bed gelegen, kon er zelf niet uit. Ben na 5 dagen voor het eerst beneden gaan eten, en daarna snel weer naar boven... Ligt er denk ik ook aan hoe je je voelt... Uk, wat een verhaal weer meid... Heel knap hoe jullie je hier doorheen slaan! Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en hoop idd dat hij geen permanente drain hoeft! Idereen die weer goedgekeurd is door de vk of de gyn: Goed zo! Ik ben vanmorgen ook even koffie wezen drinken op het werk. Levy wilde per se mee, dus dat was wel erg gezellig, maar het is idd vreemd om binnen te lopen, terwijl je er eigenlijk helemaal niet hoeft te zijn. Morgen controle bij de vk. Wil haar toch gaan vragen wat de mogelijkheden zijn, net als bij Levy. Ik kan amper meer iets. Als ik ook maar iets kleins doe dan sta ik meteen krom, en dan moet ik Levy ook nog eens verzorgen (wat ik natuurlijk heel graag doe!). Kan 's Nachts ook slecht slapen, ben echt iedere 2 minuten wakker van de pijn....... Zo, dat moest er even uit.....