Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Mama van Stef: Wat is buddy?

Golfola: Komt vast van dat dansen dat die beeb is ingedaald? haha. Ik hoop dat je gelijk hebt dat de bevalling niet lang meer duurt.

Martine: Goed nieuws. Spannend nog 1 week!

Vaam: Alles is klaar en ik ook. Dus kom maar op!

Maka: Irritant he! Ik heb al 2 weken voorweeen. Ook in het zh gelegen, maar mocht weer naar huis omdat het afzakte. Ik vind het nu niet leuk meer. Het wordt erg zwaar. Heb ook nog een dochter van net 2.

Ax: wat een pech zo. Al die hormonen...

Fam. Veenstra: Oh, dat klinkt herkenbaar die pijn in je been. Ik warm zo'n 3x per nacht pittenzakken op. Leg die dan op mijn been. Dat gaat beter..

Maatje: Grappig dat tshirt!

MFreak: Wat sund van je tas!

UK: Wel goed nieuws, wel jammer dat het einde nog lang niet in zicht is, maar het komt vast goed! Volgens mij heb je gewoon recht om in de ziektewet te gaan na die tijd hoor. Zou het eens met de arbo bespreken. Dan kan je daarna altijd nog ouderschapsverlof opnemen. Anders gaat het op jouw kosten en je hebt toch recht op een normaal zwangerschapsverlof!

Hier ging het vanmorgen flink *&^*(&%^*&(^. Had boodschappen gehaald met mijn dochter. Lopend, maar ik kon amper een stap verzetten. Ik had gehoopt dat een eindje lopen het zou opwekken, maar nee. Toen ze ging slapen ben ik ook naar bed gegaan. Ze heeft bijna 3 uur geslapen. Na ons dutje ging het met ons allebei beter. Ze was nogal vervelend vandaag. Mijn moeder zou oppassen, maar werd ziek en mijn schoonmoeder zou morgen oppassen, maar heeft een crematie. Pfff, 4 hele dagen alleen met haar. Vind het wel heftig hoor! Morgen moet ik op controle. Mijn opa past dan even op zodat ze niet mee hoeft. Kan ik even mijn aandacht richten op mijn controle. Ben al een paar weken niet geweest omdat ik toen steeds naar de gyn moest.

2. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Vaamrile Hij is roze met glitter tekst. Van de zeeman.

Angela Heb je goed als het nodig moet je blijven liggen. Bij mij was het gelukkig niet nodig. Maar als het deze keer wel moet dan moet het maar.

Caro Klopt dat denk ik zelf ook.

Buddy tirtillisko vanmorgen sms gestuurt gaat goed met haar.

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Twinkeltje, misschien kunnen jij en mamavanstef buddies worden.
    Onderaan onze febr. mama's lijst is de buddylijst te vinden.
    We houden elkaar op de hoogte als we niet online kunnen, bijvoorbeeld vlak na de bevalling of daarvoor als er iets is, zodat iedereen hier weet dat er iets gaande is.
    Je kunt even via een pb elkaars mobiele nummer sturen.

http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/

Maatje, fijn dat we weer even op de hoogte zijn van Tirtilisko!
    Hoe gaat het verder nu met jou?

UK, wow dat is weer een heel gebeuren van vandaag zeg.
    Gelukkig gaat het beter nu, maar het eind is dus voorlopig nog niet in zicht, dat is natuurlijk wel heel erg jammer.
    Vind jullie kleine Ferry een dapper mannetje en jullie heel sterk.

Twinkeltje, wat naar dat het vandaag zo'n zware dag was en dat de oppas oma's beiden hebben afgezegd voor de komende dagen.

Angela, was dus even leuk om weer op het werk te zijn.
    Maar ook een lekker idee dat je er weer gewoon weg kunt gaan ;)
    Vervelend dat je nog steeds zo slecht slaapt 's nachts, klaar maar lekker hoor.

Wax, gelukkig geen blaasontsteking, dit schijnt ook de bevalling te kunnen bevorderen.
    Ik doe ook geen grote plasjes meer hoor, steeds kleintjes.

Leintje, goed dat de CTG in orde was.

Ik ga lekker mijn bedje op zoeken en nog wat in bed liggen zappen.
    Ben het bankhangen wel beu, slaap lekker, hoop ik ook voor de meiden die daar dus moeite mee hebben.

4. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Mieke Ga zo ook mijn mandje opzoeken even lezen misschien dat dat helpt. Merk zelf dat ik elke dag minder fut heb. Lichamelijk ben ik bijna op. Maandag eens met de vk overleggen. Dit ga ik in iedergeval niet 4 tot 6 weken nog volhouden.

5. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Ff snel weer een kort berichtje... (ERG EGO)

@ Klaar voor bevallen..... uhmmm nee hihi maar het beeld een kleintje in mijn armen te hebben is er al wel en daar kijk ik ook enorm naar uit.

@ Noppie.. ja gaat redelijk goed hier, beetje ploegendienst ene dag kan ik de hele wereld aan de dag erop zie ik het niet meer zitten..
    Mijn buik groeit nu goed en beebje is niet rustig te krijgen schuiven, duwen etc..
    Heb vorige week erge last van voorweeen, krampen steken en de hele rateplan gehad, dus hoop dat het nu lekker ingedaald is.
    Slapen gaat nog steeds erg slecht ben blij als ik 4 uurtjes per nacht haal... MAAAAAAAAR voor de rest voel ik me top en schiet ons nieuwe huisje ook al op EN komt vrijdag de babykamer en deze week ook het tapijt, gordijnen etc klaargemaakt voor de beeb (1e plekje wat dan bijna af is hihi)

@ Amor heb haar ook al ff niet meer gehoord.. ga dr zo maar ff een berichtje sturen..

Nou meiden sorry dat ik niet op jullie heb gereageerd hoop snel meer tijd te hebben en weer gezellig kan meekletsen

6. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Caro, nee t was de rotor in de verdelerkap... die was defect waardoor de verdelerkap ook kapot is gegaan...ach voor 50 euro was het alweer gemaak :D
    Hoe ver ben je met je gordijnen?

@Mobiel, fijn dat alles goed was bij de vk! ben eigenlijk wel benieuwd of de 28ste van jou uit gaat komen...

@leintje, fijn dat de ctg goed was!

@waxientje, ik heb t ook hoor, sinds de beeb is ingedaald, veel kleine plasjes...en moeilijk om helemaal "uit te plassen" tja t hoort erbij he...

@Uk, spannend hoor al die ontwikkelingen, wat goed dat jullie toch elke keer zo positief blijven! Fijn dat de voeiding wel goed ging met de aventfles!

@Angela, toevallig, ben vandaag ook even op mn werk geweest, is inderdaad wel raar... en t was enorm druk, ook omdat mn collega alleen staat met invallers. Ahum heb me er ook gelijk weer mee "bemoeid" hihi kon t niet laten...
    Succes morgen bij de vk! Heftig hoor die pijnklachten hopenlijk krijg je meer duidelijkheid!

@Twinkeltje, lastig dat de oppas niet door kon gaan... veel succes morgen bij de controle!

Zo vannacht mn laatste nachtje op de bank :D Hihi vanaf morgen ga ik gewoon weer in bed slapen. Dan is manlief hopenlijk genoeg opgeknapt! Voordeel van de bank is wel dat de wc een stuk dichter bij is :D
    Nou slaap lekker allemaal!

7. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik denk dat ik dalijk voor mezelf weer eens ga pendelen, toen met Tim had ik de datum ook goed gependeld :D
    Ik weet alleen niet of ik het ook voor anderen kan, heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk :oops:

@ Uk: Wat een rollercoaster leven jullie in momenteel zeg, bah! Maar wel fijn, dat het nu weer goed gaat en dat hij zonder medicatie kan :D Balen dat het nog zo lang gata duren voordat hij naar huis kan, maar ja nu heeft hij in ieder geval alle zorg om zich heen die er nodig is, denk dat dat ook wel scheelt dat je weet dat ze goed voor hem zorgen als je er zelf niet bent ;)

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    oke hier heeft de nesteldrang flink toegeslagen vanavond....

heb gordijnen gewassen om 7 uur 's avonds.. welke idioot doet dat nou?

verder badkamer geschrobt en schoongemaakt, keuken is schoon, alle was is weg en nu zit ik op de bank nog meer klusjes voor mezelf te bedenken want god wat heb ik een energie...

moet toch niet bevallen ofwel? hihi!

slaap lekker dames!

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik heb trouwens een harde buik en de kleine beweegt gewoon door! doet pijn!

10. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    hmmmmm pendel zegt 29e :)

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mireii : jij maakt het ook spannend :D

Ben trouwens benieuwd hoe het met Lex en Midas van HJ gaat. Had al even in tweelingentopic gespiekt, maar daar heeft ze niet meer gereageerd. Ik duim voor de kleintjes!

Ook van Chantal met haar Amber hebben we niets meer gehoord toch? Hoop dat het goed gaat!

Enna: Hoe is het met Katie? Jullie zijn vast heel druk met haar thuis! En gaat het nu met je man ook goed?

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Uk: ja ik weet het.. maar ik weet niet wat mijn lichaam nu wil hoor.. pfffff! hahaha ga maar naar bed zo want ik denk dat ik wel wat rust kan gebruiken...

wel fijn dat Ferry zonder medicatie kan, maar ik hoop echt voor jullie dat hij eerder naar huis kan.. het lijkt me zo moeilijk om telkens op en neer te gaan! het is een echt vechtertje he!

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Zit me net te bedenken dat we ook al lang niets meer van Kelly1980 hebben gehoord. Hoop dat haar beebje nog veilig binnen zit ;)

14. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik heb haar eigenlijk nog helemaal niet gezien volgens mij... of zou ik dr gemist hebben?

volgens mij wil me beebje er via mijn navel uit ofzo.... zo kan ik ook niet slapen hahaha

15. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Hihihi! :)

16. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Jeetje UK... jullie hebben het niet makkelijk met Ferry en dat kleine mannetje zelf heeft al helemaal geen fijne start. Niet fijn he, dat je nu al weet dat hij nog lang niet mee naar huis gaat. En ook rot dat het dan allemaal weer niet ideaal gaat met die drains. Toch weer extra gepruts aan die kleine uk. Ik hoop voor jullie dat Ferry en jullie hier zo goed mogelijk doorheen komen! Heel veel sterkte nog! Lukt het nog om het positieve te blijven zien? Want op zich ziet het er nog wel positief uit toch?

@ Angela: wat rot dat je je zo naar voelt! Wat bedoel je precies met mogelijkheden?

@ Twinkeltje: Succes de komende dagen!

@ Mieke: dat wist ik niet van blaasonsteking! Nou, dan ben ik helemaal maar blij!

@ Axioma: ok ! Stelt me ook weer wat meer gerust.

Ik lees trouwens regelmatig van meiden die ongeveer zo ver zijn als ik dat ze zo'n last hebben van krampen en indalingweeen enzo? Ik heb ook wel IETS kramp soms, maar ik denk toch niet zo erg als jullie? Volgens mij heb ik mazzel?

@ Miireii: ik wou dat ik zoveel puf had om te poetsen, ik heb er juist helemaaal geen zin meer in! doe tegen heug en meug de dingen die moeten, en verder weinig extra ... manlief heeft maandag de keukenkastjes voor me gedaan. Anders waren die nooit meer aan de beurt gekomen voor die tijd vrees ik.

Hier komt Baby Dump vandaag EINDELIJK de commode leveren en kunnen we dus eindelijk de babykamer definitief gaan inrichten. Hij zou in eerste instantie zelfs als begin december geleverd worden maar de levering had vertraging op gelopen ... wel jammer dat manlief niet eerder tijd heeft dan maandag om hem in elkaar te zetten, maar we kunnen dus maandag wel lekker tutten in de babykamer. Zin in.

Verder maar weer een beetje door het huis krummelen vandaag, ben toe aan een rustig dagje en wie weet ga ik wel een lekker middagdutje doen...verheug me er nu al op, ha ha! Ben niet meer gewend om 7 uur op te staan, lang leve baby dump!

17. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    @ mobiel: Is dat meisje al weer gevonden? Hoop het voor haar ouders.

@ mireii: Doe je wel een beetje rustig jij! Volgens mij had je die opdracht gekregen van de Gyn of VK.
    Al moet ik wel zeggen dat ik vandaag ook alle gordijnen ga wassen en ramen ga lappen.. mijn schoonzusje bracht me gisteren op het idee.
    Ik heb echt nog zo veel in mijn hoofd wat moet gebeuren.. haha.. zou dat dan nesteldrang zijn.
    Vriendlief ging gisteren bij zijn vrienden een F1 weekend Italie boeken en toen vroegen ze natuurlijk naar mij. Had hij gezegd.. ja goed hoor, ik moet ineens alle gordijnen er af halen enzo.. haha, ze moesten natuurlijk wel lachen.. die mannen ook!

Nou, ik ga ff wachten tot het helemaal licht is en dan ga ik aan de slag.

Groetjes

18. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    uk, wat spannend allemaal voor jullie! Kan me voorstellen dat het erg tegenvalt dat Ferry voorlopig nog in het ziekenhuis moet blijven.

waxientje, leuk de commode...lang verwacht, toch gekomen!

Hier gaat het prima! Nu 38 weken en 2 dagen! Schiet nu echt op!
    Vannacht voor het eerst 2 iets pijnlijke harde buiken gehad. Hoop dat het toch langzaam een beetje gaat rommelen...en dat het niet al te lang meer duurt voor ons kleintje komt!
    Kijk nu echt uit naar het moment dat wij hem lekker kunnen knuffelen en kussen....

Jullie nog leuke plannen vandaag? Ik niet echt...wat dingetjes in huis rommelen en verder een heel rustig dagje...ook wel lekker!

Liefs, Leintje

19. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Trouwens...schrok me rot op de weegschaal vanmorgen...ben 18 kg aangekomen...
    Wel een redelijk groot beebje en vocht vasthouden, maar vind het veel...

Na de bevalling maar lekker veel wandelen met de kleine!

Liefs

20. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @waxientje: hier ook wat besteld van baby-dump, maar ze kwamen pas om half 7 's avonds! hoop niet dat het bij jou het geval is. ik heb trouwens ook niet echt veel last gehad van krampen ofzo.. maar ze is bij mij dan ook nog niet ingedaald volgens de gyn.. terwijl ik juist het gevoel heb dat ik dr heel laag in mijn bekken voel.. naja hun zullen het wel weten toch?

@leintje: ik kan ook niet meer wachten hoor. het schiet idd lekker op! morgen voor mij 38 wk... van mij mag ze nu wel komen....

@Anne: ik pas wel op hoor. vandaag ga ik helemaal niets doen. tenminste als ik dat volhoud. dat is wat ik me heb voorgenomen. ik kan ook niets meer doen want alles is schoon! :) of de meubels moeten vandaag komen, dan ben ik bang dat ik die nog inelkaar ga zetten.......
    je hebt best kans dat het de nesteldrang is die bij jou ook toeslaat hihi!

mijn mannetje moest eigenlijk om 7 uur opstaan vanmorgen. om 8 uur moest hij beginnen met werken. wekker ging af.. hij doet zijn wekker uit en blijft liggen, waarna ik vervolgens om 8 uur wakker schrik en zeg dat ie zich verslapen heeft....

zegt hij heel grappig: waarom maak je me dan niet eerder wakker?!

hahahaha JIJ MOET WERKEN! IK NIET! :)

moet ie maar gelijk opstaan als zn wekker is gegaan toch? :)

Deel Deze Pagina