Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo allemaal.

even snel een bericht plaatsen, heb te veel pijn om te zitten, dus echt even snel.

vanmorgen bij de gyneaecoloog mijn klachten doorgegeven, het zijn mijn banden/en bekken die het gewcoht van ons mannetje dragen, en doordat hij zo zwaar is doet dat erg veel pijn, ook zeker omdat hij niet ingedaald is, neit eens een klein stukje, dus we moeten er maar mee leven.
    over 2 weken weer terug komen, als ik dan al neit bevallen ben, of eerder als er klachten bij komen of zijn.

vanavond lees ik alles even bij.
    heb wel meegekregen dat sjors is bevallen.

van harte met jullie zoon DAAN

anita

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Miireii, over het wakker maken van je man... hahaha hier gaat dat ook altijd zo lekker.
    Hij slaapt door echt alle wekkers heen en ik dus niet.
    Dus als de wekker gaat, maak ik hem wakker... hoor ik alleen gemompel en slaapt ie vrolijk verder, na de 10 min. snooze maar weer een poging en zo kan dat een half uur tot uur doorgaan, hoogst irritant want ik ben dan natuurlijk klaar wakker.
    Maar als hij op de bank slaapt, wat geregeld gebeurt omdat ie gewoon tijdens het tv kijken in slaap valt dan bel ik hem wakker, hihihi.
    Ik lig op zolder en neem de telefoon mee voor de zekerheid, dan hoef ik er niet uit en bel ik hem op zijn mobiel.
    Hahaha wie doet dat nou, nou ik dus.

3. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Hi meiden,

Zal eerst ff aantal reakties geven:

@Marije: Welkom

@Noppie: Moeilijke situatie idd met je familie, maar wel een heel erg mooi gebaar van jouw vader naar jou toe! Wat balen vd Kdv's, hoop dat je oplossing vind. Leuk een warme bruintint!

Ben zaterdag ook eindelijk naar kapper geweest en heb het ook weer lekker donker (mocca) en flink uitgedund, zie er gelijk 10 x beter uit.

@Maatje: Spannend zeg van je job bij het Kdv. Weet je al meer?

@Iggly: Was jij idd ja met dat verhaal over je moeder! Vind het echt rot voor je! Snap jouw vriend wel goed.

@Daffie: Sterkte met opa! Heftig! Heel mooi dat jullie hem de naam gaan geven!

@Uk: Jeetje, wat heftig allemaal van Ferry! Ik duim hard voor jullie en wens jullie veel sterkte!

@Eppie: Mooie zwangere buik hoor :D Enne, dat je "iets" ziet aan de onderkant, dat zal ik na de bevalling ook hebben en bij een volgende zwangerschap waarschijnlijk ook.

Ik baal ook van uiterlijk dat steeds minder wordt door zw, maar denk dan maar snel aan wat ik er voor terug krijg!

Mooie wieg zeg! Veel plezier vandaag!

@Mobiel: Leuk dat je zo goed geslaagd bent en Tom zo goed slaapt in nieuwe bed! Fijn dat alles goed was bij vk! Wat erg van Natasja, is er al nieuws?

@Sonya: Heerlijk dat alles zo goed gaat met Royenna!

@Twinkeltje: Wat spannend, klinkt idd alsof het begonnen is! Nog nieuws?

@Anne: Beterschap

@Mieke: Oeps, balen van doorgelopen dekentje zeg! Ik zou denk ik mijn mond houden en als ze erachter komt zeggen dat je het niet durfde te vertellen :(

@Scoobje: Sterkte

@mama stef: Welcome back

@Maatje: Balen van Youri zeg :(

@Waxientje: Fijn dat het weer goed is met je vriend

@Sofie: Gefeliciteerd met je 37 wkn! Wat een schat is jouw vriend toch!

@Patries: Hoop dat je nog op tijd ziet dat ik er weer ben ;) Sterkte met al je klachten, erg vervelend! Wel superdat de babykamer vrijdag komt en het huis opschiet :D

Of ik er klaar voor ben? ja, denk het wel.. zolang ik er niet over nadenk ben ik ook niet echt bang en het moet toch gaan gebeuren.. maar mag nog wel 3 weekjes duren van me, dan heb ik nog tijd voor theorie examen enz enz ;)

@Sjors: GEFELICITEERD MET DAAN :D

Super om te horen dat het goed met jou en hem gaat!

@Chantal: Fijn van je te horen en dat Amber vooruit gaat! Sterkte met alles nog, ik duim dat ze snel naar huis mag!

@Kelly: Fijn dat alles goed is

@Anita: Sterkte!

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    dayenne zou toch internet krijgen vandaag?

5. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Mieke: hier gaat dat ook altijd zo. toen ik nog geen verlof had, ging ik er altijd eerder uit dan hem.. heb meer tijd nodig 's ochtends hihi! maar iig, dan kon ik hem dus tot 3/4x over roepen, voelde me net zn moeder! en altijd achteraf de vraag, waarom maak je me niet eerder wakker? pffff.. hahaha kerels!

als ik hem niet zou roepen zou ie dus helemaal niet uit bed komen...

6. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    @ Sjors: Gefeliciteerd met jullie zoon Daan. Erg mooie naam!

Ik had me voorgenomen om na de middag niks meer te doen.. maar ja, het huishoudtrapje heeft overal zand sporen achter gelaten en ik kan de laatste gordijnen toch ook niet in de wasmachine laten zitten... Dan morgen maar een dagje rust.. of zal ik dan beginnen met de keukenkastjes....zucht..... haha.... ;)

7. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ow ow ow ow! gisteren stond ik tijdens schoonmaken oog in oog met een mega dikke spin! echt zo'n hele grote, met zo'n dik lichaam en haren op zn poten!

ik was me bang zal ik je vertellen.........

en zelfs mijn man deinsde achteruit.. hij was te groot om dood te maken, dus hij heeft em in een beker gedaan en gauw naar buiten gebracht :)

lang leve het huishouden.....

8. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Hoi allemaal,

@sjors, gefeliciteerd met jullie zoon daan!

Hier een gekke dag...vannacht twee keer een iets pijnlijke harde buik gevoeld. Sinds vanochtend meer harde buiken, soms gevoelig. Voel me een beetje onrustig...net 1,5 uur op bed gelegen, net even gedoucht en ga er zo heel even uit...mijn onderrug voelt kramperig en soms mijn buik. Moet nu ook echt heeeeel veel kleine beetjes plassen en voel steekjes van onderen...zou dit dan een beginnetje zijn?

Liefs, Leintje

9. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    spannend... hou ons op de hoogte he!

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    misschien wel leintje! hoop het voor je!

11. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Met mijzelf gaat het dus wel goed, zoals ik al zei, maar zit wel in een enorme rollercoaster, of zoals Patries het noemt: ploegendienst :)

Het ene moment voel ik me perfect, het andere moment heb ik onwijs maagzuur hele uren of zelfs dagen, veel overgeven daardoor, soms hele dagen zwaar griep gevoel en dan nog maar niet te spreken over mijn HORMONEN.. nog nooit zo heftig geweest als nu.. ene moment ben ik happy, dan opeens weer zwaar depri en kan NIKS meer hebben!
    Heb vrijdag ook enorme ruzie hier gehad door hormonen en door het feit dat we allebei nogal temperamentje hebben en de situatie op zo'n moment beiden erger maken. Ik ga nu letterlijk om alles janken, zeuren en boos worden... en ik weet dat het hormonen zijn, maar op het moment zelf kan ik niet helder nadenken. Net nog kwam hij thuis en vertelde dat hij misschien toch geen 2 wkn vrij neemt omdat ie dan bijna geen dgn meer heeft... hup.. ik gelijk huilen en down en van zoiets kan ik dan weer hele nacht wkkr liggen.. pff.. maar goed, ik laat het allemaal maar over me heen komen :) Verder al 3 dgn geen weeen gehad, dus wat dat betreft is het lekker rustig!

Verder erg druk gehad met alles te regelen in een poging de woning te krijgen ennn... dat kunnen we nu elk moment horen.. zo spannend.. begin vd middag zeiden ze.. dus dat is NU.. duimen duimennn

Verder eigenlijk geen bijzonderheden, alleen dat het contact tussen het biologische zusje en adoptiebroertje en mijn vriend nu top is en ook ik heb nu veel msn contact met haar en zaterdag komen ze voor het eerst hier heen, kijk ik erg naar uit.

Verder nog wel gezeik gehad met "nep" zusje van mijn vriend, heb ik ook ooit over verteld.. ik haat haar omdat ze heel vals en jaloers is en altijd geprobreerd heeft om hem en mij uit elkaar te krijgen en ik had al een jaar geen contact meer met haar, maar met oud en nieuw toen ik net uit het zk was stond ze opeens in mijn woonkamer (voordeur stond open) en om een lang verhaal kort te maken wilt ze dus kostte wat kost in het leven van onze zoon zijn :evil: Ik had toen weeen en probeerde me rustig te houden, daarom heb ik paar dgn geleden alsnog bericht aan haar gestuurd met de redenen waarom het haar eigen schuld is dat ik geen contact meer met haar wil, met dat mijn vriend zijn eigen leven heeft en hij dus zelf moet bepalen of hij wel of niet met haar om gaat, maar dat ze ver weg moet blijven van alles wat van hem en mij samen is, dus ons huis en zekerrrr onze zoon!

Nu is mevrouw allemaal jank smsjes naar mijn vriend aan het sturen dat het haar hart breekt enz enz en ze accepteert het niet..iets waar ik me door mijn hormonen ook nog eens 10x zo druk over maak als normaal.. maar goed, we zien het wel, mijn moederinstinct is al goed aanwezig en ze zal dan ook een leeuwin aantreffen als ze toch probeert langs te komen of wat dan ook! (mijn vriend snapt ons beiden zegt hij, wilt zich erbuiten houden, maar heeft wel beloofd dat ze niet binnen komt en hij niet met de kleine naar haar zal gaan)

Nou, ik ga het huishouden maar een beetje aanpakken en verder duimen voor ons huis!

12. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Sjors: van mij ook van Harte Gefeliciteerd met jullie zoon Daan!

13. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Ps. degene die de Xenos tip gaf, nog bedankt! Heb daar voor 13 euro veel ballonnen, slingers en raamstickers kunnen kopen, perfect!

En weet niet meer wie het was die me de tip gaf gewoon naar CBR te gaan voor theorie examen, maar dat kan helaas niet meer sinds een jaar ofzo.. dus de datum blijft staan op 2 februari!

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Amor, Kelly en Chantal, goed weer even te lezen dat het goed met jullie gaat.

Amor, ik duim met je mee! spannend.
    En wat een gedoe weer met dat 'nep' zusje, wel fijn dat het contact met zijn biologische zusje wel helemaal top gaat.

Caro, bestelling misslittle is binnen, oh ben helemaal blij en verliefd met de spulletjes.
    Meiden echt een aanrader: www.misslittle.nl

15. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    @ amor: Ik was dat van het CBR. Jammer zeg dat dat niet meer kan. Maar goed, kun je nu wel extra goed leren voor 2 februari... succes ermee.

Wat voor stickers en ballonnen kun je bij de Xenos kopen?

16. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heeej meiden!

Ik heb eindelijk weer internet :D. Hoe gaat alles hier? Al veel meiden bevallen he, geweldig zeg. Ik hoop dat alles goed gaat.

Hier gaat het iets minder. Ik kom gelijk met de deur in huis vallen.

Gister waren we bij de verloskundige voor controle. Alles was goed totdat ze mijn buik ging opmeten. En die was niet gegroeid sinds vorige week...Voor de zekerheid stuurde de verloskundige ons door naar het ziekenhuis voor een groeiecho, waar we vanochtend om 10.10u al terecht konden.
    Daar aangekomen waren we gelukkig bijna direct aan de buurt. Mijn bloeddruk en gewicht waren goed. Daarna kregen we een echo. Haar hoofdje, buikje, borstkas en bovenbeentje werden opgemeten. En al die tijd bleef de gyn stil..In het beeld stonden de afmetingen, en met hoeveel weken dat overeen kwam. En haar hoofdje en buik kwamen overeen met 32 weken zwangerschap, en haar borstkas met 30 weken. Ze is dus veel te klein. De gyn schreef alles op en vulde de metingen in een tabel in. En alles zat onder de grens. Alex en ik wachtte gespannen af want de gyn zei nog steeds niks..Toen vertelde de gyn eindelijk wat er aan de hand was. Ze is veel te klein, ondanks dat hij ruim had gemeten. Ik heb te weinig vruchtwater en de placenta zag er niet helemaal goed uit. Vanaf nu moet ik onder controle blijven van de gyneacoloog. 2x in de week een CTG en 1x in de week een echo. Ook moet ik in het ziekenhuis bevallen en word ik waarschijnlijk volgende week ingeleid.
    Nog helemaal beduusd van het nieuws werden we doorgestuurd naar de verloskamers voor een CTG. Dat hoeft normaal maar een half uur, maar na een uur kwam er nog niemand. Alex is toen naar de verloskundige gegaan, en die zei dat ze nog even wilden kijken omdat het er niet helemaal goed uit zag. Een kwartier later kwam de verloskundige, en ze had even met de gyneacoloog overlegd. Het was twijfelachtig of alles goed was, maar uiteindelijk had de gyn gezegd dat het goed was en mochten we naar huis.

Een spannende ochtend voor ons!
    Ik moet er nu nog steeds een beetje van bijkomen....Ik hoop zo dat alles goed is met haar :(. Het is echt zenuwsslopend als je daar zo moet wachten op nieuws...
    Ik hoop dat er zaterdag meer nieuws is.

Ik ga snel even wat pagina's terug lezen. Niet alles als jullie dat niet erg vinden haha.

17. @Sjors, allereerst GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN DAAN!
    Superleuke naam vind ik dat. Heel in het begin stond die bij ons op nummer 1, maar het is hem niet geworden. Goed om te lezen dat je lekker aan het genieten bent. Hopelijk herstel je snel van de keizersnee.

@Mieke, klossen gaan we dit weekend doen. Ik heb trouwens de gordijnen gemaakt. Die hangen nu, maar laat de gordijnrails een beetje los. Moet vriendlief deze week nog even in orde maken. Ik heb besloten om de ikea lampekap en het ikeahemeltje ook te restylen.
    En over je vriend en verslapen. Hier ook zo een. Alleen snoozed hij gelukkig niet. Meestal waarschuw ik hem en dan staat hij op. Maar soms val ik zelf ook weer in een diepe slaap en dan verslaapt hij zich ook. Maar hem wakker bellen omdat hij nog op de bank ligt! hahahaha!
    Leuk dat je bestelling binnen is! Mooi spul he?

@Lientje gezonde jongen hoor.
    Spannend! Misschien is dit het begin van je bevalling. Sterkte!

@Waxientje, ik heb meer last van getrap in mijn blaas. Ik probeer per dag twee thermoskannen thee te drinken. Heb alle smaken rooibos in huis. Hopelijk houd ik mijn vochthuishouding op peil zo. 's avonds heb ik een klein beetje opgezette voeten en 's ochtends is dat weg.

@Uk, wat een toestanden toch met jullie kleine Ferry. Wat heeft dat ventje toch wat te verduren. Goed om te lezen dat ie heel zeer krachtig zuigt en geen medicijnen nodig heeft. Ik duim voor jullie dat de verstopping weggehaald kan worden en de kleine inderdaad 20 febr. naar huis mag. Dikke knuf.

@Twinkeltje, ik kan me zo goed voorstellen dat een 2 jarige in deze fase van je zwangerschap teveel aandacht en energie opeist. Sterkte en fijn dat je opa even kan oppassen.

@Axioma, ok! niet dat ik zoveel verstand van auto's heb hoor. Heb ook geen idee wat een rotor in de verdelerkap is. Maar mijn moeder had laatst een lege accu omdat de auto te lang met koud weer stil heeft gestaan. Vandaar dat ik dat vroeg. Maar 50 euro valt toch mee. En gordijntjes zie boven.

@Maatje, op zulke opmerkingen zit je natuurlijk niet te wachten. Vervelend dat je zo slecht slaapt en dat het bewegen moeilijk gaat. Doe vooral rustig aan nu. Knuf.

@Daffie, wat fijn dat het met de opa van je vriend nu iets beter gaat! Hopelijk haalt hij inderdaad de geboorte van jullie kleintje nog.

@Bbelly, o jakkes die kleuterstemmen.. daar kan ik ook niet zo goed tegen. En de tegenstrijdigheden zijn inderdaad lastig. Vaak is het overdreven een een kwestie van wat je baby gewend is. In India of Indonesie zullen ze de sambal er ook niet om laten staan denk ik.

@Eppie, oh leuk! Je buik beschilderen. Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Jij ook in je adidasjes? Ik maak de veters ook nooit los. Lekker in en uitstappen.

Ga nu even een tosti voor mezelf maken en een paar plekjes bij de voordeur schilderen (waterbasis!) waar ik me aan stoor. Vrijdag moet het weg zijn ivm de bezichtiging. Daarna met de lampekap aan de slag. Als ik dan niet crash. Was om 6 uur wakker en tot 7 uur wakker gelegen. Vriend moest zijn auto voor een beurt wegbrengen, ben in mijn auto meegereden zodat hij mij thuis kon afzetten en door kon naar zijn werk. Dus zal wel ergens in de middag een dipje krijgen.

18. @Dayenne, fijn om weer van je te horen. Niet leuk om te horen dat je beeb een groeiachterstand lijkt te hebben. Ik kan me goed voorstellen dat je de hele ochtend in spanning hebt gezeten.
    Ik duim heel erg hard voor jullie dat de kleine gezond is. Wel goed dat je nu zo intensief onder controle bent.
    Heel veel sterkte de komende dagen. Lfs.

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Dayenne: ooh daar ben je dan eindelijk! we hebben je gemist hoor!

wat een vervelend nieuws zeg.. ik weet hoe je je voelt.. ons meisje is helaas ook te klein. haar buikje loopt zo'n 2 weken achter.. ik krijg maandag de laatste groei-echo en als ze dan niet gegroeid is word ik ook ingeleid.

meisje doe het maar rustig aan. ze houden je goed in de gaten hoor!

sterkte!

liefs!

20. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Dayenne Fijn om weer wat van je te horen. Is natuurlijk wel even schrikken als je te horen krijgt dat ze te klein is. Gelukkig dat alles wel goed met haar gaat. En fijn dat ze je zo goed in de gaten gaan houden in het zh.

Vanmorgen zo goed en zo kwaad het huishouden gedaan. Nu lekker met mijn mannetje filmpje kijken. Zijn vriendinnentje moest met oma mee dus helemaal verdrietig. Nu al vlindertjes in zijn buik de schat.

Deel Deze Pagina