Lieve Dayenne, fijn weer bericht hier van je te lezen, maar helaas dus niet zulk positief nieuws. Ik hoop dat je meisje in de laatste week nog even flink haar best zal gaan doen. Maar hoe kan dit nou, je vk zou dit toch al veel eerder hebben moeten constateren? Hoe kan het dat dit nu pas is? Wat een schrik moet dat voor jullie zijn zeg. Gaat het verder wel goed, lekker helemaal gesetteld in jullie nieuwe huisje? Sterkte en een dikke knuffel.
@wakker maken van man.. hier is t meestal andersom.. ik slaap overal doorheen en hij wordt overal wakker van, handig straks met de beeb Nou denk ik dat ik daarvoor wel wakker wordt, kleine oppaskindjes word ik ook wakker van. Mieke, daswel een grappige oplossing voor de wekker! Die site ziet er erg goed uit. Anita, rot zeg, die pijn overal. Hopelijk toch snel die indaling.. hadden jullie het ook nog over inleiden gehad? Ik dacht dat je van plan was om hem daarover wat te vragen? Leintje, ben benieuwd of het gaat beginnen!Je bent er wel aan toe he! Dayenne, wat rotnieuws voor jullie! Nou moet je zeker ook rustig aan doen, of hoeft dat niet? Hopelijk is het zaterdag wat beter. Maatje, wat sneu voor je kereltje. Schattig dat hij nu al zo gek ik op een meisje!
Ik heb jullie ook allemaal gemist! @Miireii jij ook al een te klein kindje...Hoelang weet jij dat al? Groeit ze nu helemaal niet meer? Die van ons groeit niet meer sinds vorige week...En ze ligt zo'n 6 weken achter. Bedankt voor je reactie, jij ook sterkte! Fijn dat je weet hoe ik me voel....al is dat niet fijn voor jou natuurlijk. @Mieke, ik vind het inderdaad ook raar dat de vlos dat niet eerder heeft gezien. Misschien dat ik elke keer op de grens zat ofzo....Ze heeft mij ook pas doorgestuurd omdat ze nu helemaal niet meer groeit, maar ze was dus al te klein. Nouja, ik ben in ieder geval blij dat het nog wel op tijd is. Tis alleen flink schrikken, want al die weken leek er niks aan de hand te zijn, en nu ineens met 38 weken gaat het niet goed.. In het huisje is alles prima. We zijn al helemaal gewend hier. Vind het geweldig hier . Babykamer is af, ik zal snel foto's maken en in mijn album zetten.
@dayenne: we weten dat nu sinds een week of 3. maar of ze nog groeit, geen idee. dat krijg ik maandag dus te horen, en als ze niet groeit, dan word ik dus ook ingeleid zoals ik al zei. maja, we zien het wel. als ze maar gezond is....
@ Mobiel: mooi dat alles zo goed met je gaat, alleen jammer van je iets te lage HB. Bij mij wordt dat niet meer gecontroleerd trouwens. En, ga je nu aan de bietensap om je HB nog omhoog te krikken, of hoefde je niks te doen daaraan volgens de vlos? Nou, dan heb je wel mazzel dat jouw Jack Russel nog nooit iets gesloopt had, want die van mijn moeder kan d'r wat van! @ Waxientje: ik moet ook echt heel vaak plassen en bij mij duwt de beeb ook echt in mijn blaas hoor. Er komt wel altijd wat uit bij mij. @ Uk; goh wat sneu dat die drain nu misschien niet helemaal perfect zit zeg. Domper dat ie nou nog weer langer moet blijven en misschien n nieuwe ingreep moet indergaan. Wel mooi dat t met zijn longen goed gaat. Heel veel sterkte hoor. @ Angela: wat rot dat je zo'n pijn blijft houden meid. Hou vol! @ Patriessie: hmm, gaat dus op en neer met je als ik t zo lees. Misschien de dagen dat je je goed voelt niet helemaal tot de max gaan? @ Sjors: van harte gefeliciteerd met je zoon DAAN! Wat heerlijk dat je al zo kan genieten! @ Maatje: hou nou toch ns op met poetsen als je zoveel pijn hebt. Boek liever n massage voor jezelf! @ Chantal; mooi dat Amber vooruit gaat. Wel spannend van die dipjes in hartactiviteit lijkt me? Veel succes! @ Kelly: fijn dat alles goed is! @ Eppie: goed hoor dat je hebt gezwommen! @ Amor: en? Al nieuws over het huis? @ Dayenne: ten eerste welkom terug, we hebben je gemist! En wat een heftig nieuws over je beebje zeg. Ik zou half in shock zijn. Maar kennelijk is t allemaal niet zoooo erg dat je meisje direct gehaald moet worden ofzo? Was dit de eerste keer dat de vlos een achterstand in groei opmerkte? Hmm.... @ Caro: pfff, wat ben je weer actief zeg! Nou, hier n waardeloze nacht gehad: er zat een kat te janken onder ons raam, van 3.30 tot 08.30. Eindelijk gedouched en wel beneden was ie weg de stinkerd! Ik hoop niet dat ie er vannacht weer zit. Misschien was ie ziek of zijn huisje kwijt? Om 10.00 met mijn vader de stad in. Heb n paar oorbelletjes gepast, maar wil nog een andere keer wat langer gaan kijken. Verder taart bij HEMA gekocht voor mijn verjaardag morgen. Thuis samen gelunched. Kan echt zeggen dat het gewoon weer gezellig was na alle toestanden. Albert kwam bezorgen voor het eerst. Viel me toch wat tegen: brood is niet vers afbak, maar toch fabrieksbrood. Basilicum was niet leverbaar. En zelf was ik vergeten de kipfilet in te typen. Nou ja, tis nog ff wennen dus die Albert . Heb de hele nacht en dag al pijn in mijn navel, van binnenuit. Ben bang dat ie toch gaat 'poppen' binnenkort......
Noppie, het doet me eigenlijk wel goed te lezen dat je een leuke dag hebt gehad met je vader. Is toch wel belangrijk, hoop dat het steeds beter gaat. Hmmm.... ik lust wel vast een stukje taart hoor. Ik ben hier ook zo bang dat mijn navel gewoon open plopt, dus dat de knoop er uit schiet, zo'n spanning staat er op. Dayenne, heeft de gyn nog iets uitgelegd over de orgaantjes van jullie meisje. Als ze dus zo in groei achter is, hoe zit het dan met de rijping en de groei van de orgaantjes? En zou ze na de bevalling dan nog even in het ziekenhuis moeten blijven. Wil je natuurlijk niet bezorgd maken, maar ik vraag het me dan af. Miireii, voor jullie dus ook nog spannend maandag. Hoop dat ze toch ook even een spurtje heeft gemaakt hoor. Maatje, wat schattig dat Justin al een vriendinnetje heeft Bbelly, tja vanmorgen had ik hem dus weer wakker gebeld, maar meneer is doodleuk weer in slaap gevallen. Vanavond ga ik Chili Kip maken (soort Chili con Carne maar dan met kip). Erg lekker recept moet ik zeggen! maak ik 2x zoveel, kunnen we er van de week nog een keertje van eten.
@Mieke: ja dat hoop ik zelf dus ook wel. maar je weet het niet he. ze zeggen toch ook dat de beebjes in de laatste fase van de zwangerschap niet meer zo heel hard groeien. en dat ze qua lichaamsgewicht alleen nog maar reserves aanmaken voor na de bevalling. aan de ene kant mag ze van mij nu wel komen, maar als de kans bestaat dat ze nog wel groeit, dan mag ze ook nog wel 2 weekjes blijven zitten... ik maak straks lekker stampot hutspot.. had ik al wel een maand zin in, maar het is er gewoon niet van gekomen. vanavond dus echt wel
@ Mieke: hmm lekker hoor, 'chili con kip' . Wij eten vandaag supersimpel: viscuisine uit de diepvries, rijst en broccoli, want moeten op tijd naar pufcursus vandaag. Ja, t was goed zo met mijn vader. Over die navel: mijn navel is nog wel naar binnen, maar ben bang dat ik zo;n naar buiten geplopte navel krijg, daar zit mijn vriend ook al steeds op te speculeren. Een navel kan toch niet ook nog openbarsten ?
hihi noppie! hier is de plopnavel al tijden aanwezig! steekt door al mijn kleding heen.... maar openbarsten?! hoop het niet toch..
@Mieke nee daar zei de gyn niks over. Ik vond sowieso dat ie niet veel zei. Hij moest heel snel weer weg. Hij zei alleen maar dat het niet goed was. Waarschijnlijk moet ze wel in het ziekenhuis blijven na de bevalling. Ze is nog te klein en te kwetsbaar dan. Tis allemaal heel onzeker nu, vooral ook omdat ze daar niet veel zeiden. @Noppie thanks! Ik moet zeggen dat ik ook half in shock ben. Vooral omdat ik het niet verwacht had. En de reactie van de gyn maakt het niet beter... De reden dat ze niet direct gehaald wordt, is omdat dit pas de eerste groei-echo is. Als ze bij de 2e echo nog steeds nauwelijks is gegroeid dan wordt ze wel direct gehaald. Daarom moet ik nu zo vaak voor controle naar het ziekenhuis, omdat haar toestand niet zeker is. Achteraf gezien had de vlos veel eerder moeten ingrijpen maarja....das allemaal achteraf gepraat. Het is nu allemaal heel onzeker hoeveel ze nog gaat groeien en of ze uberhaupt nog groeit. Hopelijk weten we zaterdag meer.... @Mirreii goh wat spannend dan zeg! Ik duim voor je dat ze wel gegroeid is . En inderdaad, als ze maar gezond is...Dat is voor mij ook het belangrijkste. Al moet ik daarvoor weken in het ziekenhuis liggen. @Sjors van harte gefeliciteerd! Wat geweldig zeg! Het gaat hard zo met de feb mama's he . Gaat alles goed?
Hey meiden, ik breek even in...hoor hier eigenlijk niet... @dayenne, wat een rotnieuws voor je. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent en het moet verwerken! Ik wil je graag op het hart drukken je NIET weg te laten sturen bij het ziekenhuis als je echt denkt dat ze eruit moet. Mijn schoonzusje heeft een moeilijke periode gehad en na 6 jaar is ze eindelijk zwanger geworden. Zij had op een gegeven moment een slecht werkende placenta en werd maar constant weggestuurd, vervolgens was ze over tijd (2 weken) en heeft haar vriend eindelijk tegen het ziekenhuis gezegd:'we gaan niet weg voor dat kind eruit is!' Uiteindelijk is Iris dus te laat geboren, maar had wel het uiterlijk van een prematuurtje (erg klein en minder dan 2,5 kilo). Gelukkig gaat het inmiddels hartstikke goed met haar, maar toch, je weet het niet. En als je intuitie je anders vertelt, laat dat dan alsjeblieft spreken! Heel veel succes meis. P.S. Het is trouwens echt niet de bedoeling om je te laten schrikken hoor!
ik heb nu steeds pijnlijke harde buiken, waarbij ik echt zwaar moet ademen...... ook voel ik het in mijn rug. toch iets teveel gedaan laatste dagen? ojee....
Hoi Daphne, Bedankt voor je reactie! Wat schrikken zeg voor je schoonzusje, maar gelukkig is alles goed gekomen! Ik zal je advies opvolgen en het heel goed in de gaten houden. Ik was sowieso van plan om zaterdag meer informatie te eisen, want achteraf vind ik dat ze ons in teveel onzekerheid hebben weggestuurd. Maar daar kom je altijd thuis pas achter he... Nogmaals bedankt! Liefs Dayenne
@Miireii hup gelijk met de beentjes omhoog op de bank jij! Ik merk zelf ook dat ik snel harde buiken krijg als ik teveel heb gedaan. Hou het goed in de gaten he, het kunnen natuurlijk ook voorweeën of echte weeën zijn.
Ik vind eigenlijk dat je ff n lijstje moet maken met vragen waar jullie nu mee zitten. Dan gyn bellen en vragen stellen. Of bij volgende afspraak meenemen en dan je niet zomaar weglaten sturen. Wat een communicatief geklungel dit weer van zo'n gyn. Onbegrijpelijk dat ie dan niet wat meer tijd voor jullie maakt zeg.
ben ook wel een beetje dom geweest hoor.. net helemaal naar het winkelcentrum gelopen, is hier wel dichtbij, maar voor een bijna 38 wk zwangere meid is het toch wat te ver weg.. moest daarna ook nog eens weer helemaal terug.. lig ook al op de bank nu, en het voelt al wel wat beter, alleen hou ik de zeurende pijn in mijn rug..
Miireii Meid toch. Snap het wel je denk achja is maar een klein stukje. Lekker blijven liggen op de bank. Probeer anders even te slapen.
dames het gaat wel goed.. was denk ik gewoon een teken dat ik genoeg heb gedaan nu.. zal eens wat meer op mijn lichaam letten want anders komt het niet goed..
Wat een naar nieuws Dayenne! Inderdaad wel raar dat ze er pas zo laat achterkomen. Maar daar is nu niets meer aan te doen. Goed advies van Daphne! @ Miireii: eerst maar eens even rustig gaan liggen hoor!