Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Eppie oooh gelukkig maar :D.
    Jaaa goeie buddy heb ik he :D. Ben ook erg blij met dr.

En wat een gave buikschildering joh! Echt super leuk :D.

@Maka hihi ik ga echt elke dag eventjes op de grond zitten en om me heen kijken. Daar word ik zo rustig van. Elke keer ook de kleertjes pakken en bekijken en opnieuw opvouwen. Heerlijk.

Mijn buik groeide de laatste weken ook wel, alleen tussen vorige week en nu is ie niet gegroeid. Ik heb op de babysite net de buikfoto van 38w erbij gezet. Als het goed is zie je geen verschil met 37w en 38w.

@Leintje, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik zou eigenlijk ook moeten bellen. Maar ik voel me dan gelijk lastig. Daarnaast vind mijn vriend het ook niet nodig. Hij heeft zoiets van 'we wachten het wel af tot zaterdag'. Mede daardoor krijg ik het gevoel dat ik te stresserig (is dat een woord?) ben.
    Hmm goede van je, van het gewicht. Ik moet volgende week weer een groei-echo, dus dan zal ik het vragen. Ben er wel benieuwd naar.

Btw...nu ik erover nadenk...Ik hoorde de gyn tegen de vlos iets zeggen van 'krappe 5 pond'. Zou hij daarmee het gewicht bedoelen? En hoeveel kilo is dat dan?
    Ja het ging allemaal zo snel, dat veel dingen mij ontgaan zijn...

Bedankt voor je reactie.

@Angela jeetje heb je dan zoveel pijn? Wat vervelend voor je!
    Ik hoop dat ze iets kunnen doen voor je. Denk je dat je het nog zo'n 2 weekjes volhoudt?
    Sterkte ermee!

Nou, ik duik het bed in. Nou, het bed óp kan je beter zeggen. Die klossen staan er nog onder en die zijn echt hoog. Heb bijna een ladder nodig :).

Welterusten allemaal! Vind het heerlijk dat ik weer mee kan kletsen met jullie :D.

2. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Hey Dayenne LEUK dat je er weer bent :)
    Ga voor jullie meisje duimen hoor!

3. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    goede morgen,

Jeetje wat is er in een avondje veel geschreven zeg. Dat is bijna niet meer bij te houden :) Kletstantes dat we zijn.

UK: wat vervelend van je voeten. Ik hoop dat zooltjes helpen hoor!

Dayenne: Jammer dat je nu niet meer mag afrijden, maar dat komt na de bevalling vast goed?

Eppie: wat gaaf zeg die schildering op je buik. Had er nog niks van gelezen dat je dat zou doen. Maar vind het echt heel mooi.

Hier gister avond een beetje een hectische avond gehad. Ik ging naar de zwangerschapscursus en werd gebeld door de ex van mijn partner (hebben samen een zoontje, die deels bij ons in woont) ze vroeg me waar Edwin was. Dus ik zeg dat die waarschijnlijk aan het douche is en dat ik het anders ook niet weet. Ja, hij moest met spoed naar het ziekenhuis komen, want zijn zoontje was daar opgenomen ivm een liesbreuk en het was spoed spoed spoed... Dus ik zeg heel nuchter. Maar een liesbreuk is toch geen spoed. Dat is heel vervelend en heel lastig, maar waarschijnlijk komt ook hij gewoon op een wachtlijst voor de operatie (mijn eerdere ervaringen hiermee). Maar nee, het moest nu, want heel zijn darmen kwamen uit zijn buik (nu weet ik dat ze altijd nogal paniek kan zaaien om niks en graag overdrijft) dus ik zeg, ja, ik zou over 10 minuten nog eens proberen, ik kan vanaf hier ook niks. Ik heb hierop edwin maar ff een sms gestuurd dat hij wel ff mocht bellen dat ik mijn gsm even aan zou laten. En ja hoor, enkele minuten later belde hij al. Hij ging helemaal overbezogd richting ziekenhuis. Dus ik zeg nog.. joh, maar je geen zorgen. Een liesbreukje komt heel vaak voor bij jongens. Is voor hem heel vervelend en pijnlijk, maar niet gevaarlijk. Hij dus gelukkig wat gerustgesteld naar het ziekenhuis. Krijg ik 1 uur later een sms. Ja, ben al weer thuis. Hij had inderdaad een breukje waar een bult op zat. Dit waren inderdaad zijn darmen. Ze hebben dit terug gemasseerd waarna hij terug naar huis moest om te wachten tot hij opgeroepen wordt voor de operatie :(
    Omdat hij er erg veel pijn aan had gaan de artsen vandaag kijken of hij komende week/maand nog ergens tussen kan!
    Ik vind het wel echt heel sneu hoor voor het manneke. Al zei hij zelf: ja, papa ik ben een beetje ziek, maar de dokter maakt mij al weer beter :) leuk he die kinderlogica. Vond alleen de paniek die er uitbrak wel een beetje ver gaan. Het telefoontje, de paniek.. pfff. Maar misschien ben ik dan gewoon te nuchter voor dit soort dingen? Of heb ik het gewoon al vaker meegemaakt in mijn omgeving en weet ik wat het is.

Nou, dat was weer een lang ego verhaal zeg... haha.
    Hoop wel dat hij snel mag komen voor de operatie. Het herstel zal wel erg zwaar worden voor zo'n klein manneke. Maar met wat extra liefde komt ook dat wel goed denk ik.
    Groetjes

4. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Dayenne; een krappe 5 pond betekent iets minder dan 2,5 kg. Maar meid, voel je alsjeblieft niet lastig als je belt! Je wordt mama, voelt je verantwoordelijk voor het kleintje in je buik en maakt je zorgen. Dat is toch niet raar!
    Je hebt waarschijnlijk pech gehad met de gyn die je had. Hier in het ziekenhuis zijn ze zo laagdrempelig. Bij enige twijfel kan ik komen voor een extra CTG of controle. Ze drukken me juist op het hart; liever 10x voor niets dan 1x te weinig.
    Kortom; bel als je twijfelt! Wacht dan niet tot zaterdag. Je zit dan misschien onnodig in de spanning wat ook niet goed is voor de groei van je kleintje in je buik.
    Het gaat nu om de kleine en om jou! Je bent niet lastig! Als ze dat wel zo over doen komen, is dat hun probleem, niet die van jou!
    Ik weet het hoor, het is moeilijk...maar laat echt niet over je heen lopen.

Hier is het wel weer rustig. Heb nog wel harde buiken. Maar het is niet meer geworden dan gisteren...Misschien duurt het evengoed nog wel even hoor...maar ben wel blij dat het wat is gaan rommelen...dan heb ik toch het gevoel dat er wat gaande is...

Liefs, Leintje

5. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    goede morgen allemaal!

ff ego sorry
    hier gisteravond echt flinke pijnlijke weeen gehad.
    Ik was zooooo moe dat ik om 21.00 in bad en naar bed gegaan ben en toch in slaap ben gevallen...
    Heb geslapen als een blok, wel er soms uti om te plassen..
    Nu nog steeds (niet meer zo sterk) weeen, alleen het zet dus niet door dus het zal wel weinig betekenis hebben.
    Tis wel pijnlijk, moet echt bewust ademen om er door te komen...

Hopelijk zet het door, al ben ik bang van niet!

6. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Hai mama van Stef..

Daar had ik dus vannacht ook last van pfff moest ze echt wegpuffen, wist niet meer hoe ik het had..
    Had het al wel eerder gehad maar vannacht brak het zweet me uit, gelukkig is het bij mij ook afgezakt op een gegeven moment..
    (bij mij nog veelste vroeg om te komen)

7. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Goeiemorgen Meiden!

Even snel een ego-berichtje en een vraagje:

Heb sinds een paar dagen iets nieuws en kan hier niet echt over vinden op internet:

Voel sinds een paar dagen kleine "vibraties/trillinkjes" in mn schaamstreek. Ze houden een paar seconden aan en gaan dan weer weg. En dus niet in mn buik, maar echt in mn vagina. Heel vreemd. Heeft iemand hier ervaring mee? Of een idee wat het kan zijn? Maak me er niet echt zorgen over, maar bedacht me gisteren ineens dat het toch wel vreemd was.. :-S

Vandaag laatste keer gynéco, dus kan ik het gelijk vragen, maar toch..

Als ik het intyp in google (vibraties/trillingen vagina zwanger) krijg ik alleen maar andere pagina's waar ze praten over vibrators en andere dingen hahaha Dus daar kan ik niet echt iets mee..

Dikke kus, straks reageer ik weer op iedereen.

Sofietje

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    mamavanstef, sterkte meid. Niet prettig zo te horen.
    Hoop voor je dat het of doorzet of dat het afneemt.

Anne, de ex van Edwin zal wel wat minder ervaren zijn op medisch gebied en erg geschrokken zijn.
    Maar ja een liesbreukje is niet heel zorgwekkend toch?

Sofie, misschien is het een spiertje wat trilt, dat heb je ook wel eens bij je oog of op je arm/been.
    Weet het niet hoor. Verder heb ik er nog nooit van gehoord.
    Maar gelukkig kun je het vandaag aan de gyn vragen.

9. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    goedenmorgen dames,

wat kunnen jullie in een dag veel afkletsen zeg. ik heb gisteren lekker een dagje bank en bedrust gepakt omdat ik last had van flinke hoofdpiijn en het vocht in me benen.

dayenne: fijn dat je er weer bent, wel schrikken dat je kleine meid niet gegroeid is, bel gewoon naar het ziekenhuis met je vragen , spanning is al helmaal niet goed voor de groei

sjors: vanharte gefeliciteerd met jullie zoon daan, geniet er lekker van

uk: gelukkig gaat het iets beter met ferry op het moment, is nog een lange weg te gaan voor die naar huis mag.

daffie: fijn dat hetmet de vriend van je opa nu iets beter gaat, gaat je man nog de naam van de kleine vertellen

eppie: superleuke buikfoto's

mobiel: fijn dat alles goed was bij de verloskundige

amor: zal duimen dat het toch nog goed komt met het huis

kelly: fijn dat alles goed is

noppie: heb je vannacht beter geslapen, is de kat niet meer op visite geweest. VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG

maatje: lief dat justin een vriendinnetje heeft, denk je wel aan jezelf

twinkeltje: hoop voor jouw dat de kleine vlug komt

mieke: fijn vooruitzicht eindelijk over 3 dagen verlof, heb je ook wel verdiend

mirrei: brrrr, krijg al de kriebels als ik de omschrijving van de spin lees, gelukkig hebben wij hier in huis bijna geen last van spinnen

marriedgirl: fijn dat je het op de yoga wel naar je zin hebt, en leuk dat er een bekende zit

zo ik laat het even hier bij, het lukt me niet om alles te onthouden.
    ben benieuwd wie er als volgende mama word.
    zal proberen vandaag tussen door even te reageren maar heb een druk dagje dus beloof niks

10. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Heb net het ziekenhuis gebeld, ik kan volgende week donderdag om 10 uur al terecht! Toch wel fijn dat het zo snel kan! Ben benieuwd wat de gyn dan gaat zeggen!

Noppie, GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!

Zo, ga zo meteen lekker met een vriendin naar het termaalbad, dus weet niet wanneer ik weer reageer! Fijna dag iedereen.

11. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

goedemorgen allemaal.

WAT EEN NACHT,
    EEN NACHT MET PIJNLIJKE WEEEN.

rond een uurtje of 10 ben ik op bed gegaan samen emt mannetje lief, en kreeg toen al last van pijnlijke harde buiken elke 7 minuten. hoefde nog neit te puffen maar moest wel rekening houden met mijn ademhaling.
    na een uur zo door te zijn gegaan ben ik iets na 11 maar weer naar beneden gegaan om tv te kijken en ontspannen te gaan liggen op de bank, want mannetje lief wou ik laten slapen.
    na een uurtje beneden te zijn geweest met toch wel elke 10 minuten een wee, waarvan ik sommigen inmiddels wel weg moest puffen, ben ik weer naar boven gegaan om te proberen om te gaan slapen, ik kon niet in slaap komen, en uiteindelijk om 2 uur vanacht sliep ik, en werd om half 3 weer wakker van weeen.
    niet zo heftig als daarvoor dus ben ook weer in slaap gevallen tot vanmorgen half 7, wel af en toe wakker geweest, maar ja.

en nu: nu zit ik hier op de bank ook af en toe een wee op te vangen wat erg goed gaat, heb een erg onrustig gevoel in mijn buik, en ook onze vent is erg druk op het moment, soms meot ik echt even bij mijn ademhaling stil staan om neit te veel pijn te hebben, ook begint de rugpijn op te spelen.

bij mijn eerste begon de bevalling ook zo op een avond, maar is meteen door gaan zetten, dus we wachten het wel af, ga zo eerst lekker met dochter de douche in heerlijk even de warme straal erop.

ik hou iedereen op de hoogte, en heb al wel gelezen dat er al meer zij die zo de nacht door zijn gekomen en de dag gaan beginnen.

succes voor iedereen in ieder geval.
    misschien zijn het hier ook wel de echte pijnlijke indalingsweeen, we wachten af.

anita

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Angela, dat is idd lekker snel.
    En dan ben je ook bijna 37 weken en kunnen ze al gelijk wat meer zeggen over actie of nog geen actie.

Oja Noppie!

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG.
    HIEP HIEP HOERA!!!

Anita, spannend meid! heel veel sterkte vandaag.
    En idd een lekkere warme douche doet goed.

13. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    @ Noppie: Gefeliciteerd met je verjaardag!

groetjes Anne

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Noppie; van harte meid, maak er een mooie dag van :D

Alle meiden met weeen....succes alvast. Heb het gevoel dat het nu zo'n beetje los gaat barsten hier bij de februari mama's.....

Ik ga vanmiddag naar de VK voor controle, ben benieuwd of ons meisje ingedaald is. Denk het niet, want mijn buik zit nog steeds hoog :(

Daffie

15. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Jongens wat gaat het hard hier, dit houd ik niet meer bij hoor! Ik reageer even op een paar dingen die ik heb onthouden: die buikschildering vind ik supergaaf en naar de muurschildering ben ik ook benieuwd!

@ Sofie: Vibraties/trillinkjes voel ik ook. Alleen bij mij zitten ze hoger! Vind het een heel vreemd gevoel en heb al gedacht dat het misschien is dat de baby in het vruchtwater plast, dat je dat voelt? Ik voel het vooral 's avonds op bed als ik zelf rustig lig. Mijn kindje ligt al met het koppie vast in het bekken en ik voel het ter hoogte van waar het kontje zou zitten, vandaar dat ik dat denk. Hoe ligt jouw kindje?

Het is trouwens net of ik sinds onze ruzie afgelopen weekend een soort ommekeer bespeur bij manlief. Net of hij zich meer bewust is geworden van alles en wat er komen gaat. Gisteravond is hij ook heel enthousiast meteen bezig gegaan met het in elkaar zetten van de commode, terwijl hij van mij echt wel tot maandag had mogen wachten omdat hij het zo druk heeft van de week.

Verder blijkt ons bed niet op klossen te passen! De oplossing: bierkratjes! die schijnen wel vaker gebruikt te worden. Nog meer dames hier die op bierkratjes het kraambed in gaan? :) Dusse wij zetten het hier nog even op een zuipen de komende tijd om aan 4 lege kratten te komen! :confused: hi hi!

Verder heb ik vandaag een reunie van een oude werkgever. Fijne dag allemaal en niet teveel kletsen hoor! ;)

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Oh ja, mijn man is gisterenavond nog bij opa geweest en heeft de naam gezegd. Die man schijnt echt helemaal te hebben zitten stralen en de dames op zaal hadden de tranen in hun ogen staan omdat ze het zo mooi vonden dat we dit hem mee wilden geven. Opa schijnt het qua ademhaling nog best zwaar te hebben, dus het is nog steeds afwachten.
    Natuurlijk heeft hij opa wel laten beloven dat hij het aan niemand mag zeggen hihi...

17. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Wat lief Daffie

NOPPIE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!

Albert met de schapjes hier net geweest, heerlijk hoef ik niet meer te sjouwen van het weekend!

Mannetje belde net op om te vragen of de kleine nog goed zit, die is vannacht een paar keer wakker geworden van mijn gejammer en gepuf hihi helemaal in de stress.. maar gaat nu wel beter, kleintje nu ook super actief en nog wel last van kleine steekjes en harde buiken zo maar ff in bad..

Vandaag ook een rustig dagje ingepland.. beetje thuiswerken op de computer en vanmiddag een vergadering en misschien nog ff langs het nieuwe huis kijken hoe ver ze vandaag weer allemaal zijn gekomen..

18. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Noppie, gefeliciteerd!

Mama van Stef, ik zie je al achter een klein skeelerend jongetje aanstuiteren.. doe je voorzichtig? En kinderen snappen dat niet echt he, hopelijk heeft dat vriendje een gesprekje met zijn ouders erover. Ik ken het.. maar als het over je eigen kind gaat is het lastiger denk ik!

Anne, kan er vandaag alweer wat eten in?

Dayenne, ik zou met mijn mond vol tanden hebben gestaan.. knap dat jullie wel vragen hebben gesteld! En de volgende keer beter voorbereid.. wat rot dat het ook zo spannend is nu. Mocht hij geen tijd hebben, vraag een gesprek aan.. maak er een afspraak voor!
    En ik zie je babykamertje niet? Zal wel aan mij liggen, ik ben een beetje zwanger ;) Elk pond is een halve kilo. Dus 5 pond is 2,5 kilo/2500 gr.

Uk, helemaal niet zat om te lezen, juist fijn dat je updates geeft over hoe het met jullie gaat! We leven mee hoor! (schrijf je t ook ergens op zodat je het later terug kan lezen?) Ook Dayenne: lekker blijven schrijven!

Maried, wat een leuke, gezelligd dag had je gister!

:) Zit met een kopje koffie te lezen over salades, hutspotten enzo, krijg alweer trek!mmmm..

Noppie, fijn dat je vader en jij het goed hadden gisteren.. En die opengebarten navel.. 2 weken geleden vroeg 1 van de jongetjes (met erg veel fantasie!)die ik (toen nog) therapie gaf: hoe komt de baby eruit? Barst je buik dan open? :) Dus moest ik ff aan denken..
    spreekt wel tot de verbeelding :D

Eppie, mooi, die buikschildering! Knap van je vriendin.

Angela, begrijp ik dat ze eigenlijk nog niet zoveel willen zeggen of doen? Inderdaad beter niet inleiden als het voor de kleine niet goed is, maar kunnen ze niet iets anders voor je doen? 7-8 pond is normaal/groot dacht ik?

Anne bah, wat zielig voor zo'n jochie.. Ik kan me voorstellen dat iemand schrikt als ie niet weet wat het is.. klinkt ook naar, de darmen puilen eruit! Maar je kan er idd zo weinig mee.. Gelukkig bleef je rustig! Volgens mij heb je het goed opgelost.

Sofie: hihi, dat is idd wel een ingewikkelde om te vinden op internet :) Ik heb geen idee..

Anita en mama van Stef, sterkte met alle krampen en hopelijk gaat het of stoppen, of echt doorzetten!

Waxientje, bierkratten kan je vaak ook leeg meenemen van de supermarkt, dan betaal je statiegeld.. als je vertelt waar het voor is is dat geen probleem hoorde ik. Maar als je vent liever volle kratten heeft.. :D
    Fijn dat het zoveel beter gaat bij jullie thuis.

Mijn man kwam gisteren thuis met het verhaal dat hij volgens de CAO maar 1 dag krijgt voor het vader worden.. dat is toch altijd 2 dagen? Of verschilt dat per CAO? Hij heeft zelf geen boekje en ik weet niet onder welke CAO hij valt, dus kan het niet echt uitzoeken nu..
    Een hele fijne dag allemaal!

19. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Oh, patries, rustig aan doen, toch nog erg vroeg he.
    En Daffie wat heerlijk dat zijn opa het zo bewust meemaakt! Das toch heel bijzonder.. hopelijk maakt hij nog meer mee van jullie kleine.

20. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Bbelly: dat is toch inderdaad 2 dagen?
    En bedankt voor de tip! We vroegen ons al af hoe we er aan moesten komen ! In 1 week 4 kratten leegdrinken is wel erg veel! 8)

Deel Deze Pagina