Eppie Onze lucky had het 1e jaar bij ons heeeeeel veel last van diaree.(is een vondeling dus waarschijnlijk had ze iets verkeerds in haar lijf) Bij ons werkte vasten het beste. Gewoon 24 uur geen eten geven. En lauw water. Wij gaven haar ook het sap van de gekookte rijst.
@Maatje: bedankt voor je tip. Die zal ik zeker in mijn achterhoofd houden. Mijn man zei ook al dat ie waarschijnlijk wel zonder eten zou kunnen hoor, maar ik vind dat dan weer zielig. En aangezien de rijst er tot nu toe gewoon inblijft, ben ik er wel blij mee. X Esther
Amor, hier ook last van aambeien hoor. Ik gebruik curanol zalf en dat helpt wel. Ik hoop ook dat het na de bevalling wel weer weg gaat en anders kijk ik dan wel wat er aan gedaan kan worden. Curanol is trouwens speciaal voor tijdens de zwangerschap!
nou we zijn een paar uur en een paar weeen verder, maar het zal ngo niet echt begonnen zijn. alhoewel onze hond mij nu elke keer opzoekt. was om koffie bij mijn vriendin en die hebben 2 honden, en 1 daarvan kwam me helemaal besnuffelen en bij mij liggen, hoorde van mijn vriendin dat hij er erg gevoelig voor is, hij begon 1 week voordat ze bevallen was met hetzelfde als nu bij mij, dus we wachten maar af. ga nu lekker op de bank hangen en proberen en beetje slaap van vanacht in te halen. ik hou jullie op de hoogte. anita
@ Sofie: ik ben nog even aan het googelen geweest over die trillinkjes. Volgens wat ik gelezen heb heeft het te maken met de ontwikkeling van de spieren en is het heel normaal!
@Scoopje, Fijn dat je naar huis mocht. Rust lekker uit. @Uk, Gelukig gaat het weer wat beter met Ferry. Lang leve de aventfles en gelukkig dat hij medicijn vrij is ! @Sjors, Gefeliciteerd met jullie zoon Daan. @Maatje, Ook hier is lopen en bewegen een hele opgave. @Chantal, Fijn dat Amber vooruit gaat en hopen dat ze snel met jullie mee naar huis kan. @Mieke, Wat een leuke site zeg misslittle.nl heb gelijk wat dingetjes besteld. @Dayenne, Jeetje wat een vervelend nieuws zeg. Heel veel sterkte en luister goed naar je gevoel. @Noppie, Gefeliciteerd met je verjaardag geniet er van. Voor de rest gaat het hier wel oke alleen dat slapen wil niet echt lukken maar goed. Volgende week komen ze het bad eindelijk plaatsen al vind ik het eigenlijk wel laat. Het duurt 2 dagen en ik denk de hele tijd stel dat ik moet bevallen wat dan. Maar goed het zal allemaal wel goed komen. Ga zo maar ff een boodschapje doen, gelukkig heb ik Albert gisteren laten komen voor al de zware dingen. Lang leve Albert.
hoi hoi ben ik weer. De liesbreuk had mike al meer als een half jaar. Wij hadden al eens tegen haar gezegd dat het mogelijk een liesbreuk was dat ze het maar eens na moest vragen bij het consultatiebureau. Maar ze zei zelf dat het zijn balletje was die nog in moest dalen. Tja, dat geloof je dan maar. Maar nu ze er achter kwam dat het toch een liesbreuk was is ze met spoed naar de 1e hulp gereden. Da ventje was echt bijzonder onder de indruk, zo sneu. Tja, ik vind dat dus een beetje overdreven, want een liesbreuk kan inderdaad erg zijn, vooral pijnlijk geloof ik. Maar om nou vanuit het niets zo'n paniek te veroorzaken bij je kindje die er eigenlijk al een half jaar mee loopt... Maar goed, ik ben meestal vrij nuchter daarin en ben natuurlijk ook niet de echte moeder. De paniek was in ieder geval zo groot dat mijn vriend het idee had dat zijn zoontje zo ongeveer dood was. Heb hem echt even telefonisch moeten kalmeren voor hij in zijn auto zou stappen naar het ziekenhuis. Ik vind het nu vooral heel erg dat hij volgende week geopereerd moet worden en daarna veel pijn zal hebben. Hoe leg je aan een kind uit wat ze gaan doen, dat het beter voor hem is en dat hij daarna vooral heel lang heel rustig moet doen. Ik heb echt de neiging om alvast naar de winkel te gaan en wat leuke bankzitspelletjes voor hem te halen. En nu ik de post open maak heb ik er nog meer zin in (krijgen 400euro terug van het aardgas.....jippie). Maar goed, moest het gewoon ff kwijt.. maar ben vooral blij dat het nu goed met hem gaat. En hoop dat hij heel snel hersteld van zijn operatie, want dat lijkt me echt heel heftig voor een manneke van bijna 4. Dan is het misschien maar goed dat ik niet de echte moeder ben, want volgens mij zou ik alles bij elkaar janken om hetgeen zo'n klein onschuldig manneke zo veel mee moet maken onder narcose moet en niet weet wat er allemaal gaat gebeuren..... Of zijn dat de hormonen? hihi
even een egoberichtje.... had het beebje al een paar uur niet gevoeld, hele nacht en gister over dag, dus de verloskundige vanmorgen al vroeg gebeld, moesten meteen langskomen voor echo en hartfilmpje en gelukkig is alles in orde... voelde me zo stom maar ik was zo bang dat niet goed zat allemaal
@iggy: daar hoef je je toch niet stom om te voelen? beter te vaak bellen dan 1x te weinig toch? fijn dat alles goed was! heeft iemand trouwens nog een lekker recept voor een taart of cake? lekker simpel.. heb ik zo'n zin in he...
Wow, wat schrijven jullie veel. Ik kan het gewoon niet bijhouden! Doe mijn best, maar ik zit dan zowat de hele dag achter de laptop om mee te lezen. Wel supergezellig hoor! Maar ik moet soms echt even verder met het huishouden! Even egoberichtje: Over het algemeen gaat het heel goed met me, maar gisteren stortte ik echt even in. Huilbui! Ik begin nu zo te stressen, want de babykamer is nog steeds niet klaar (omdat mijn man geen tijd heeft om te klussen) en er dwarrelt allemaal stof in huis, omdat mijn stofzuiger het niet goed doet. Hij verstopt heel snel (met niks bijzonders) en als hij het wel doet dan slaat hij na 10 minuten af omdat hij oververhit raakt...aaaarghh! En gisteravond had mijn zoontje ineens een blokje piepschuim gevonden wat hij helemaal uit elkaar krabte waardoor er over de hele bovenverdieping allemaal van die witte piepschuimballetje lagen....dat was echt de druppel..het huis is al een rommel en toen dit ook nog eens erbij! Ik belde huilend mijn man op of hij de stofzuiger van zijn werk mee kon nemen. Toen moest ik gisteravond ook nog eens meteen stofzuigen, want de stofzuiger moest meteen weer terug naar zijn werk! Dus ik heb nu alleen het hoognodige stof gezogen, maar nog lang niet het hele huis. Ik weet al dat ik onder andere als kraamcadeau een hele goede stofzuiger krijg van mijn moeder, maar ik wil zo graag dat alles schoon is voor de baby komt. En het geboortekaartje moet ook nog afgemaakt worden met hulp van mijn man (maar hierbij ook weer...mijn man heeft er geen tijd voor). We maken de geboortekaartjes zelf maar hij zou papier en enveloppen regelen..... Ik wordt er zo langzamerhand wel echt gek van! Maar ik heb nu gevraagd aan mijn man of hij een dag wil inplannen om bezig te zijn met de babykamer en dat als hij er geen tijd voor kan maken, dat ik dan hulp inroep van familie. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Maar goed....het zal zeker ook wel aan mijn hormonen liggen, maar ik voel me er wel erg rot door, dat ik alles alleen moet doen. En wat ook nog eens frustrerend is, is dat mijn man wel tijd heeft om maandag en dinsdag bij een vriend (in België) lang kan gaan, gewoon voor de gezelligheid, maar geen tijd heeft voor de babykamer..... Hij is verder wel lief hoor, maar soms.... (Zo, even van me afgeschreven...Ik kan het toch wel even bij jullie kwijt? )
Zo, de wentelteefjes waren erg lekker, maar zit nu behoorlijk vol! Zwangere schoonzus die nu bijna is uitgerekend (nu 39+2) was er ook, die heeft alweer blaasontsteking en daar erg veel last van (krampen). Dokter doet een beetje vaag over het kuurtje, aan de ene kant willen ze dat haar nu geven, maar aan de andere kant willen ze wachten tot ze bevallen is. Nou lekker dan, hoop maar dat ze er geen last van heeft tijdens de bevalling. @ Eppie, zielig hoor als je hondje zo ziek is! Als onze hond ziek is laat ik hem idd ook vasten of geef ik hem rijst met gekookte kip. Sterkte met het beessie! Onze hond was gister een beetje stram en stijfjes, hoop echt dat dat overgaat, maar anders toch maar even naar de dierenarts. @ Iggy, beter een keer teveel dan een keer te weinig gebeld meis. Gelukkig is alles goed! @ Golfola, grr.. mannen! Gelukkig is ie verder wel lief, maar ik zou er ook een punthoofd van krijgen hoor! Mannetje hier heeft ook weleens zulke dingen, die kan wel een hele avond voetbal op tv volgen, maar mij even antwoord geven als ik vraag hoe ie een geboortekaartje vindt oid is dan weer teveel gevraagd... @ Waxientje, mooie buik! @ geboortekaartjes, mijn schoonzus gaf me de tip om ouders van nu/wij jonge ouders niet te vergeten een kaartje te sturen!
@Golfola: Natuurlijk kan je dat hier kwijt! Ik ken het gevoel; jij stresst en meneer laat alles voorbij trekken alsof het wel goed komt? Dat had die van mij ook, werd er mesjogge van! Alsof hij eeuwen de tijd had om alles te doen! grrrr! Totdat de gynéco hem een keer zei dat ze nu elk moment kon komen en ik daaraan toevoegde dattie het dan ALLEEN mocht doen, aangezien ik hier in België 5 dagen lang int ziekenhuis blijf! Toen schrok 'ie wel even.. En nu is alles gebeurd! Want inderdaad: een vent alle enveloppen laten schrijven, adressen laten zoeken, kaartje afmaken en bestellen, website bijhouden, feestje voorbereiden en ga zo maar door; een Vent kan dan nóg zo super zijn (en dat is de mijne ), dat allemaal kan hij niet zonder jouw hulp! En zeker allemaal binnen 1 à 2 dagen Dan mag je er best even flink om janken! en hulp inroepen is ook prima lijkt me, dan voel je je echt stukken beter naderhand! Heb ik in ieder geval wel; Wij zijn helemaal klaar, maar ik ben dan ook wel zo'n regelmus die alles op tijd af wilde hebben... Noem het maar enthousiasme, dat klinkt wat vriendelijker! hahaha @Iggylover: zou ik ook gedaan hebben hoor Wel meerderen hiero, dus echt vreemd ist niet!
Meiden, lees wel mee hoor, maar even geen puf om op iedereen terug te reageren. Heb vandaag mijn dagje geloof ik niet. Denk dat ik een beginnende keelpijn/verkoudheid heb. Mannetje heeft er ook al last van. Zou de eerste keer voor mij zijn tijdens de hele zwangerschap gelukkig, maar zit er toch niet echt op te wachten. Golfola, hier ook zo'n typ hoor, mannen grrrrrrr..... Married, ja dat is ook zo he, geboortekaartje sturen naar WIJ, even het adres opzoeken. Zag het ook voorbij komen in hun digitale nieuwsbrief. Ik schiet wel lekker op met mijn werk. Kan steeds meer van mijn lijst wegstrepen. Maar helaas nog niet klaar, morgen nog en dan nog de klus met mijn schoonzusje dit weekend. Net weer de hond van schoonouders uitgelaten, natuurlijk weer in de regen en ik vind het maar bar koud buiten.
ik heb me toch dikke voeten zal ik je vertellen! ik wil even naar de supermarkt maar ik krijg mijn schoenen niet meer aan.... en nu?!
Ok ik ga echt schelden! Ik ben al 2 uur bezig om uitgebreid op iedereen te reageren en was nog niet klaar.... gaat mijn muisaanwijzer naar het zoeken knopje in de googletoolbar! En je raad het al ---------> klik! Alles weg. Sorry, maar ik ga niet opnieuw beginnen Anyway, Noppie gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van