Daffie Dat is allemaal niet zo mooi meid. Ik zou op dit moment je nog niet druk maken over de begravenis. Als het moment er straks is naar je gevoel luisteren en doen wat jij denkt dat het beste is. Heel veel sterkte de komende dagen. Dikke knuffel Maatje
@ ego-bericht: heb 3 foto's ge-upload, 1 van buik en 2 van de mysterieuze 'muurketting'. Ga nu gauw nog proberen wat bij te lezen, moet zo weg naar afspraak in de beauty-salon.... Tot zo!
@Daffie jeetje wat erg zeg! Ik denk dat je maar even moet afwachten wat er nu allemaal gaat gebeuren. Zodra het zover is, is het vroeg genoeg om te beslissen of je wel of niet gaat. Heel veel sterkte! @Sofie jee spannend! Ik wist niet eens dat je aan de remmers zat...Hoelang al? Je had dus al echt weeën? Maar voelde je er zelf niks van?
@hummelke, spannend zeg dat je nu gestopt bent met de weeen remmers. @sjors, wat fijn dat jullie vandaag misschien naar huis mogen heerlijk naar jullie eigen omgeving. @Mieke, hahaha ja ik had het met zo'n letter treintje die stond ook helemaal klaar in het kamertje tot dat er ineens bezoek kwam en ik ineens bedacht ook dat ding moet uit elkaar want anders kunnen ze dr naam lezen. @Maatje, sterkte met Justin @Waxientje, heb er ook al een kleine week last van ik laat het maar op me af komen.
Ik lees hier veel meiden die last hebben van voorweeën. Volgens mij heb ik daar ook last van. De laatste dagen krijg ik soms plots ongi-krampen met steken, wat dan even aanhoud en weer afzakt. Naar een paar minuten komt dit weer terug. Net als ik denk: hee zou het..? Zakt het weer af... Ik hoop dat er al iets aan de gang is hier, want dan wordt het inleiden een heel stuk makkelijker. Als alles nog potdicht zit en ze gaan inleiden, dan kan zo een paar dagen duren. @Maatje beterschap voor Justin! Wat sneu zeg . @Uk hoe was het bij Ferry? Ik hoop dat je genoten hebt! Maar dat zal vast wel . @Anne wat vervelend voor Mike. Wel fijn dat zijn moeder haar excuses heeft aangeboden. Heeft ze in ieder geval in de gaten dat haar gedrag niet helemaal oke was . Sterkte ermee!
@ Mieke: heb nog appeltaart en nog abrikozentaart. Ik vind t zo lastig met die pieskat. Wat zou jij dan doen? Hij raakt namelijk ook helemaal zenuwachtig als ie beneden blijft en t veel te druk is. Hij doet t vooral als er dingen 'anders gaan dan anders' inderdaad, dan moet ie weer zijn territoriumpje afbakenen, grrrr. Ben nu bijgelezen t/m halverwege 2002. Moet straks verder lezen.
@Golfola goed zo! Ja het is zeker jammer dat het zo moet... En vooral heel vermoeiend. Succes ermee . En sterkte met je kleine man! @Martine fijn dat je wel genoeg vruchtwater hebt. Dinsdag al..jeetje spannend. Is je baarmoedermond al aan het verweken? Of gaan ze dinsdag pas onderzoeken of ze je gelijk aan het infuus kunnen leggen of dat je eerst nog medicijnen krijgen om je bmm te verweken? En ja, ik zou maar wel maatje 44 kopen. Maatje 50 is denk ik het uiterste wat ze aan kan, maar groter moet het zeker niet zijn.
Hoi meiden, Ik heb alweer een paar dagen niet meegelezen en -geschreven. Ik was (ben) gevangengenomen door de griepepidemie. Vreselijk! Ben zo verkouden, heb last van mijn keel en ademen gaat zwaar moeilijk. Ik slaap hierdoor heel slecht, en heb het idee dat m'n beeb ook niet kan slapen door mijn gehoest en onrustigheid (die viert namelijk elke nacht flink feest in mijn buik, waardoor ik nóg slechter slaap). Vanmorgen weer ff het huis uit geweest. Wil ik in de supermarkt iets uit het vriesvak pakken, schiet er ineens een flinke pijn mijn bekken in. Ik loop nu alsof ik flink bejaard ben. Verder wou ik nog even laten weten dat ik bericht heb van mijn sollicitatiegesprek van laatst. Een heel positief mailtje over dat ze het gesprek als zeer aangenaam had ervaren en of ik t.z.t. wil bellen voor een tweede gesprek. Ik mag bellen een paar weken voor ik denk aan de slag te kunnen, dus dat klinkt wel heel positief allemaal! Ik heb heel blij een mailtje teruggestuurd waarin ik heb laten weten dat ik het gesprek ook als positief heb ervaren en dat ik zeker contact op zal nemen. Ben zo blij! Ik hoop maar dat die baan naar mij gaat! Einde ego-bericht. Ik heb nog niet bijgelezen, dus reageer ik alleen ff op wat ik heel snel heb gezien/gelezen net: @ Sjors en man: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Daan! Geniet lekker van elkaar! @ Daffie: Wat vreselijk dat het zo slecht gaat met opa! Je hoeft nu nog niet te beslissen of je wel of niet naar de begrafenis gaat. Als het zover is, kun je nog beslissen. Natuurlijk wil je er graag zijn voor je man, maar als het niet gaat... dan gaat het niet. Wacht rustig af, en neem je beslissing als het zover is. Neem jezelf het niet kwalijk als het niet meer lukt om mee te gaan, iedereen zal begrip hebben voor jouw situatie. Ik wens jullie in ieder geval heel veel liefde en sterkte in deze moeilijke tijd! (Ik ga nu eerst heeeeel veel achterstallig bijleeswerk doen. Later reageer ik weer op jullie allemaal. BELOOFD)!
Daffie, gelukkig heeft opa wel een hele mooie leeftijd bereikt! En idd was hij woensdag nog voldoende bij kennis om de naam van jullie meisje mee te krijgen, wat was hij trots he! Enne, ik zou je nu nog niet druk maken over de begrafenis meid. Laat dat het moment maar bepalen, kan me voorstellen dat het een nare situatie is... 1 gaat en 1 komt in de familie. Als je niet gaat, misschien krijg je dan achteraf spijt en 30-40 min. valt toch nog wel te overzien hoor qua reistijd. Misschien kun je, indien niet zo mobiel als het zover is, in het ziekenhuis afscheid van hem nemen. Sterkte voor jullie. Maatje, ja grote buik en hij hangt idd al lager. Noppie, moeilijk he die pieskatten... je snapt gewoon niet wat er in dat koppie van hem omgaat. Wat ik wel weet is dat als hier iets anders is dan anders of niet gaat zoals ze het zelf zouden willen het ook gebeurt, tenminste bij 1 zeker. Misschien toch eens informeren bij een soort gedragstherapeut voor dieren. Ehm, nou van beide smaken graag een klein stukje Leuk de muurketting zeg. Enne mooi beschaafd buikje zeg! Ook mooi naar voren toch? Kimmie, ik heb ook zo'n letter trein, maar die zit nog netjes in een plastictasje verstopt. We noemen onze uk ook nooit bij naam thuis, zo kunnen we ons in gezelschap ook niet verspreken. Iloiza, bah dat het griepvirus bij jou heeft toegeslagen zeg. Beterschap. Wat goed van de sollicitatie zeg, leuk! en een fijn vooruitzicht voor straks toch. Oh zit er hier eentje behoorlijk op mijn blaas te drukken zeg, zou hij dat nou expres doen?
Wij noemen haar ook nog niet bij dr naam hoor want ik ben wel zo'n muts die me verspreekt en het niet eens door heeft.
hoi hoi, Ben ik weer ff. Heb niet echt bijgelezen.. geen puf meer. Ben de hele dag in het ziekenhuis geweest, nu thuis en om half 6 vertrekken we weer.. ben helemaal gebroken. Met Mike gaat het prima. Hij heeft heel weinig last en is gewoon lekker aan het spelen. Ze komen hem om de paar uur controleren en tot nu toe is nog steeds alles goed, hopelijk blijft dat ook zo en mag hij snel weer mee naar huis Ik heb nog steeds last van mijn maag, het eten wil gewoon niet zakken. Echt hele kleine hapjes krijg ik binnen, mijn darmen rommelen van de honger, maar het eten zakt niet het blijft echt in mijn keel hangen. pfff... Is dit wel normaal? Of zouden het nog van het buikgriepje komen? Ik snap wel dat de kleine tegen mijn maag aan ligt, maar kan echt zo weinig eten dat ik me wel af vraag of dit erg is. Ik kijk het wel ff aan tot dinsdag dan moet ik weer op controle en dan zal ik het wel eens vragen bij de VK. Dan nog een vraagje. Ik krijg nu een brief van het UWV over mijn ziekteuitkering WAZO. en het bedrag dat ik maandelijks krijg. Ik dacht eigenlijk dat dit aan mijn werk betaald zou worden en ik dan gewoon mijn normale salaris zou krijgen. Weten jullie hoe dit zit? Krijg ik nu de komende 4 maanden geld van het UWV of geld via mijn baas? En waar staat WAZO voor? Groetjes Anne
Wij noemen dr saampjes wel bij dr naam, ze is al echt lid van t gezin Heb een collega die mij ineens zei dat hij de naam van de kleine "voelde".. Hij had nog gelijk ook.. Hij voelde ook al datk zwanger was, vreemd hoor en wel even schrikken toen hij de juiste naam zei! Ik werd zo rood, kon niet meer ontkennen.. Hij zal gelukkig zijn mond wel houden..
Hey meiden, Gisteren heerlijk genoten van het badderen. Ohhh Ferry is zo'n lekker mannetje! Hij laat goed weten wat hij wel en wat hij niet wil Hij ging eerst in bad, op zich heel lekker, maar hij had zoooooooo'n honger! Dus papa hield hem onder water en mama kon zijn speen de hele tijd vasthouden, want als hij hem liet vallen zette hij het op het brullen Dat is echt heel erg lief Daarna mocht ik hem lekker aanleggen en heeft hij 35 cc gedronken! Knap hoor! Hij krijgt 45 cc dus 10 cc ging door de sonde Vanmorgen weer aangelegd (dit mag nu elke keer! ) en toen dronk hij 25 cc. Hij was helemaal afgepeigerd erna En hij weegt al 2412 gram! 8) Ook fijn voor hem dat hij vandaag geen punctie hoefde te ondergaan Dat is echt een goed teken! Ik maak me alleen nog zorgen om dat bloed doordat de drain te diep zit... Want als er steeds bloed komt is er steeds weer kans om verstopt te raken We duimen voor het beste! We mogen hem nu om de dag in bad gaan doen! Er is 1 verpleegster (echt een schatje) die zich heeft opgeworpen om het aanspreekpunt voor ons en Ferry te zijn. Zij bekommert zich dan het meest om ons. Dat hadden we eerder niet, maar dit is wel erg fijn. Zij heeft besloten dat we Ferry gewoon mogen oppakken als hij ligt te huilen en dat we hem elke keer zelf mogen voeden (tenzij echt niet anders kan). Normaal gesproken moet je wachten tot de vpk naar je toe komt en zegt wat je mag doen, maar zij vond dat nu wel erg vervelend voor ons, omdat we dat al gewend waren in het andere ziekenhuis. Toppertje dus! Sofie: spannenddddddddddd! Ben benieuwd hoe lang het duurt Iloiza: wat leuk zeg van die baan! Dat klinkt wel heel positief hoor! balen dat je je niet lekker voelt Noppie: doe mij maar appeltaart Erg leuk die muurketting! En de wieg ook Daffie: Wat sneu zeg. Ik zou het ook op de dag zelf pas beslissen. Heel veel sterkte voor jullie.
Hoi meiden Vandaag weer voor controle geweest, bloeddruk was wel wat aan de hoge kant, gelukkig mocht ik dit weekend wel weer naar huis, maandag weer terug voor controle de computer gaf aan dat de baby nog steeds klein is 2560 gram, de gynaecoloog voelde en vond dat de kleine wat groter is we zullen zien. scoobje: mijn bloeddruk schommeld tussen de 150/100 en de 130/90 de bloeddarmoede komt doordat ik antistoffen in mijn bloedheb gekregen door een eerdere bloedarmoede, ze testen dit weekelijks door bloed van me af te nemen en er word vanaf week 32 al 2 keer per week een echo gemaakt als de kleine tekenen vertoont van vocht vast houden dan word het een spoedkeizersnee, maar tot nu toe gaat alles goed. Inleiden dit heb ik bij mijn eerste kindje ook gehad, ik vond het mee vallen, hopelijk valt het deze keer ook mee. Daffie: dat is niet zulk mooi nieuws meid, heel veel sterkte de komende dagen. groetjes martine
@ maatje, sterkte met justin! @ Maka, mooie buik hoor! @ Mieke, je buik is idd wat lager gaan zitten, grappig om te zien! @ Daffie, sterkte meis, heftig voor de opa van je man en voor jullie ook. Heel dubbel. Ik zou je nu nog niet druk maken over de eventuele begrafenis. Kijk tegen die tijd gewoon hoe je je voelt. @ Noppie, ook al zo'n mooi buikkie, best redelijk beschaafd nog! Muurketting vind ik ook erg leuk, apart! @ Iloiza, wat fijn zeg van die sollicitatie, klinkt heel hoopgevend! Wel balen van je griep en je bekken, sterkte ermee! @ naam, haha.. snap dat jullie nieuwsgierig worden, maar zo boeiend is hij ook weer niet hoor (al vinden wij van wel natuurlijk). Wij noemen hem als we samen zijn weleens bij de naam om vast te wennen. Heb ook al wat dingen met zn naam erop, maar die liggen goed verstopt. @ Uk, de liefde straalt uit je berichtje, leuk hoor! Fijn dat je jullie hem lekker mogen badderen en voeden. En wat een top verpleegkundige! Had vanmiddag een huilende schoonzus aan de tel, haar zoontje blijkt waterpokken te hebben. Zielig voor het ventje, maar niet heel ernstig natuurlijk. Wij hebben het allebei al gehad, dus op zich is het niet gevaarlijk voor ons als zwangeren, alleen mag haar zoontje dus niet bij de beeb als ze bevalt wanneer hij het nog heeft (nu - 10 dagen). Ze is dinsdag uitgerekend. Ze baalt heel erg dat alles anders loopt dan ze had gewild/gehoopt. Sneu he?
Uk, wat fijn dat jullie hem zelf in bad mogen doen en dat je hem zelf mag voeden! Is toch wel een heel erg prettig gevoel denk ik! Zo te lezen gaat hij weer met sprongen vooruit! Married, wat sneu voor je schoonzusje... Ik hoop voor hen allemaal dat haar zoontje snel weer beter is!
@Mobiel: ooo, nu snap ik wat pendelen is Vroeg me steeds af waar jullie het over hadden. Doe jij dit dus vaker en heb je het meestal juist? Zou het heel leuk vinden als je het voor mij ook zou willen doen , maar zie dat ik al achteraan een lange rij aan moet sluiten Snap het als je het niet ziet zitten om het voor alle dames te doen hoor (we zijn ook met zovelen) Fijn dat alles thuis zo lekker opschiet! Aambeien: thanx voor jullie reakties. Ik heb Sperti liggen, dus zal dat gaan proberen. D8 dat het alleen voor jeuk was en dat ze er niet mee weggingen, maar als ik jullie goed begrijp dus meestal wel. @Maatje: neusspray moet ik die dan ook "daar" sprayen neem ik aan? (moet ik hem niet per ongeluk later voor mijn neus gebruiken whahahaha bah bah) Waarom twijfel je over bv? Ik word elke les juist steeds positiever.. het is zooo gezond en je mag bijna alles en ik denk dat een fles geven meer werk is.. ben erg benieuwd waardoor je juist door de cursus bent gaat twijfelen. Ik was van plan het 3 maanden te gaan geven, maar weet nu zeker dat ik hard mijn best ga doen de 6 mnd vol te maken. @Eppie: O, wat balen van Joepie! Ik herken het.. dat jij dat nog op kan ruimen tijdens zw, ik niet hoor, ga gelijk over mijn nek! Fijn dat het beter met hem gaat! Wij geven de hond als ie dat heeft altijd gekookte rijst met banaan erdoor, is minder werk als kip en idd ook afgekoeld gekookt drinkwater. Ik ga straks of maandag (is alweer zo laat) misschien toch maar bellen voor afspr idd. Gisteren was ik echt ongerust, maar inmiddels heb ik hem gelukkig alweer een paar keer gevoeld en ook steken, dus daar ben ik blij om.. maar een controle is toch altijd geruststellend. Je was naar Sanadome geweest toch? Was vast heerlijkkk! Alle meiden met (voor) weeen: Heel veel sterkte ermee, heel spannend... weet zeker dat de ene na de andere bevalling gaat volgen komende week(jes).... @Anne: Fijn dat het uitgesproken is met de moeder, klinkt alsof jullie toch allemaal wel een goede verstandhouding hebben, erg prettig! Sterkte met het kleine mannetje! Verwen hem maar lekker! @Golglola: Jeetje meid, wat rot voor je! Las dat je inmiddels je man goed aangesproken hebt, hoop dat het helpt. Zoals anderen ook al zeiden, durf je niet de stofzuiger al te vragen aan je moeder? En als niemand uit zichzelf komt helpen en je het niet durft te vragen, misschien kan je dan vragen of iemand tegen vergoeding komt schoonmaken of dat je een tegendienst voorstelt? Ik heb gelukkig een vriendin die krap bij kas zit, die dus blij is om tegen betaling me te helpen. (helaas is ze alleen vandaag ziek ) Moet zeggen dat ik na jouw verhaal ook mijn vriend weer eens flink toegesproken heb, want hij is dus het type die veel dingen wel doet, de babykamer was al snel grotendeels af, maar ik zeur nu al maanden over de finishing touch en met schoonmaken dan doet ie 1 vd 10 dingen die gedaan moeten worden of maar half half of ik moet alles voorkauwen en hij vergeet alles. Ik heb nu gezegt dat ik het niet meer aankan (zoals Gerard Joling zou zeggen: ik heb er de kracht niet meer voor ) dat mijn geheugen zelf een zeef is en ik niet zijn secretaresse ben en zeker niet zijn moeder, dat ie echt meer uit zichzelf moet gaan doen en "ons" even voor alles moet stellen nu... (dan zegt ie ja en amen, maar dat zegt ie altijd) Maar ja, het ene moment zeik ik en het andere moment snap ik hem ook weer en zeg ik er weer niks van.. net als gisteren dan komt ie uit zijn werk met collega's...ze hebben gezeur op werk, dus willen daar prive over bijpraten.. logisch.. dan moet ie nog de hond een paar keer per dag doen, samen boodschappen doen, naar stadkantoor.. tussendoor belt ook iedereen hem voor hulp, naar sportschool, zo gaat het elke dag ongeveer... ik snap dus eigenlijk goed dat ie geen tijd heeft voor de dingen waar ik me aan erger.. maar ja, het MOET toch gebeuren... Ik denk dat de meesten van jullie dat wel herkennen dat je het haat om zo'n zeurpiet te zijn... ik kan dan ook echt niet w8 tot ik weer ALLES zelf kan doen en aan hem alleen nog dingen hoef te vragen die hij waar kan maken, want dit is ook niet goed voor een relatie steeds al die verplichtingen.. hoogste tijd voor FUN @Golflola: Sterkte met je zoontje vandaag! Hoe vond je trouwens de Boboti? Ik vind dat zo zalig, eet het bijna elke maand.. goed idee voor vanavond weer @Dayenne: Groot gelijk met je geb. kaartje... de mijne zou ook een gedicht schrijven, kwam er ook niet van, dus ook zelf een tekst van internet geplukt en gezegt dat als hij de tekst niks vond dat hij dan binnen 1 dag met zijn gedicht moest komen.. maar hij vond het uiteraard prima @Uk: Wat leuk al die nieuwe kleertjes! Wat heerlijk dat jullie Ferry mochten wassen Foto's gemaakt? @Leintje: Positief bericht over je vriend.. zo probeer ik dus ook vaak te denken op de momenten dat ik geen zeurpiet wil zijn @Caro: Jeetje, balen dat je nu verplicht keizersnede moet! Raar idee he dat je over 2 wkn zeker gaat bevallen! Hoe voel je je er nu onder? @Noppie: Leuk dat je verjaardag zo geslaagd was! Wat ontzettend balen van je kater, is idd om gekkk van te worden! Ik kijk later naar je fotos, anders word ik eruit gegooid. Genietse bij de salon! @Martine: Jeetje, ga je maandag dus bevallen? Wat spannend.. ik zal zeker aan je denken! Sterkte! @Maka: ik kijk er ook zo naar uit om met het gezinnetje (klinkt heerlijk he) straks op vakantie te gaan. Ik d8 eerst aan de Roompot in Zeeland, maar de planning is nu om vd zomer naar ons familiehuis op Terschelling te gaan. Verder moeten we deze zomer zuinig aan doen, ALS de verhuizing in september door gaat. @Dafie: Fijn dat alles goed was bij de vk. Wat heftig van opa zeg, ach! Ik zou ook nu nog niet beslissen of je wel of niet gaat, maar zo te horen heeft men er begrip voor als je niet gaat, dus als het je te lichamelijk en geestelijk te zwaar lijkt, hoef je je niet schuldig te voelen als je niet gaat. Sterkte! @Sofie: Fijn dat je gestopt bent met remmers! Spannend hoor.. wie o wie zal er toch als eerste gaan bevallen... wordt nu echt een race lijkt het wel @Sjors: Wat heerlijk dat jullie (waarschijnlijk) naar huis mogen! Kunnen jullie eindelijk echt gaan genieten @Maatje: Sterkte met Justin @Waxientje: Ja, dat zijn zeker (voor) weeen! Ik had trouwens nu voor het eerst steken in lies ook, nog niet eerder gehad. @Mieke: Heerlijk dat je bijna verlof hebt! @Iloiza: Beterschap! Wat een super nieuws van je solli zeg, spannend hoor. @Anne: Dat weet ik niet van het UWV, omdat ik geen werkgever heb. Paspoort baby: Wat vinden jullie ervan dat baby eigen paspoort krijgt? Is het al zeker en waarom doen ze dat? Ik vind dit zo'n slechte zaak... alle moeders met buitenlandse partners hebben nu een veel grotere kans dat hun kind wordt meegenomen naar buitenland! Ik ga er niet vanuit dat mijn vriend en ik ooit uit elkaar gaan of dat hij mij ooit zoiets zou flikken, maar omdat ik nooit naief wil zijn en weet dat niemand dat verwachtte bij wie het gebeurd is, had ik al besloten dat die kleine zeker op mijn paspoort zou komen voor de zekerheid!
vanmiddag even bed verschoond, maar ik kreeg het niet voorelkaar om er een nieuw dekbedovertrek op te doen, deken is veel te zwaar, dus dat mag mannetje lekker doen... straks weer even naar de winkel, ik ga denk ik maar pannenkoeken bakken vanavond. heb ik zin in! @uk: wat fijn dat je nu zelf mag voeden! heerlijk lijkt me dat, vooral in jullie situatie. ik hoop dat alles goed blijft gaan! pff mijn geheugen is echt een zeef vandaag.. sorry daarvoor! ik wens iedereen vast een heel fijn weekend! en dayen: heel veel succes morgen en ik hoop echt dat jullie kleine meid gegroeid is! liefs!