ik hoop voor je dat het bij jou allemaal vanzelf gaat, maar het is echt hard werken in het begin hoor! (reken mezelf ook nog tot het begin). Flesje geven was veel makkelijker geweest, maar ik heb me zo goed ingelezen de laatste tijd dat ik gelukkig weer motivatie heb gekregen anders was ik misschien wel al gestopt. Nu werkt het bij mij wel ietsjes anders natuurlijk omdat ik alleen mocht kolven al die tijd, maar toch... En ik heb nu nog steeds niet genoeg moedermelk, ik hoop dat nu ik Ferry live mag voeden dat de productie beter op gang komt.
Sorry voor mn ego-berichtje, maar ben er even met mn hoofd niet bij: wilde de vissenkom verschonen, flikker ik t water met vis en al in de gootsteen Oeps.. Wist dat ik iets vergeten was.. Hoezo, zwanger? De vissen moesten er nog uit! Jeetje, zullen Woezel & Pip (de vissen ) wel gedacht hebben... Gelukkig zit er zo'n opvang-ding.. stel je voor, weg Woezel & Pip! Einde ego-berichtje
Hoi allemaal, Hier even een kort berichtje...ben namelijk erg moe...zal morgen proberen op iedereen te reageren. Was om 5.30u al wakker vanmorgen en een druk programma achter de rug... Vanmorgen naar de gyn geweest. Bloeddruk nog wel hoog, maar niet meer dan de vorige keer. Gelukkig geen eiwitten in de urine, dus mocht gewoon weer naar huis. Beeb is geen kleintje en deed het goed. Had ook nog genoeg vruchtwater. Dinsdag moet ik weer voor controle, want gyn is toch bang dat de bloeddruk te hoog wordt. Als dat zo is, moet ik toch blijven of eerder ingeleid worden. Hoop zelf natuurlijk dat het gewoon spontaan komt, voordat mijn bloeddruk de kans krijgt om te stijgen. Dat zei hij ook...misschien ontwikkel je het pas later en is het kleintje al geboren. Wat betreft het voorwerk zei hij dat dat niets hoeft te zeggen. Bij een eerste rekenen ze er meestal op dat je over de uitgerekende datum heen gaat... Nou, we zullen zien! Liefs, Leintje
Hummel Hoe is het nu met woesel en pip? Mijn schoonvader heeft het een keer gehad met zijn gupjes en die had dan ook nog de warme kraan aan. Amor Hihi Plak er maar een stickertje op. Spray het maar op de aanbei en dan blijven liggen zo vaak mogelijk herhalen. Net op de tv gezien een musical van disney Valt in de school vakantie durf het niet te boeken is 1 week na mijn datum. Jammer je had zijn snuutje moeten zien mamamamamam mag ik daar heen. We liggen samen al de helemiddag lamlendig op de bank. Ziek zijn is niet leuk maar kan zo lekker met het tutten en knuffelen. heerlijk. Lucky bij onze voeten die is de laatste dagen niet bij mij weg te slaan.
Bedankt voor jullie lieve woorden meiden, doen me goed. Ik ga inderdaad proberen me er nu nog niet druk om te maken en de beslissing te nemen als het zover is. Voor hetzelfde geld duurt het toch nog even voor hij overlijdt... Mannetje en ik gaan straks voor het laatst met zijn 2-tjes lekker uit eten. Even lekker tijd voor elkaar nog. Liefs Daffie
Groot gelijk Daffie, je moet je er nu nog niet druk om maken, wie weet duurt het nog even. Geniet van jullie avondje saampjes, lekker hoor. Hier staat het ook op de planning, weekend of volgende week. Martine, dat is fijn dat je het weekend lekker thuis kunt blijven. Maatje, jammer van de musical. Gaat het weer wat beter met die arme Justin en met jou natuurlijk ook. Leintje, toch wel spannend dus. Hoop dat je bloeddruk stabiel blijft. Sofie, hahahaha suffie! UK, idd zoals Married al zegt, de liefde straalt er vanaf, heerlijk om te lezen. En wat fijn dat deze vpk het zo wil oplossen met jullie, is wel heel fijn zeg. Miireii, lekker hoor pannenkoeken. Heb nog geen idee voor vanavond, we gaan zo boodschappen doen, dan zien we wel. Amor, je vriend moet maar even prioriteiten stellen de komende tijd, hij kan natuurlijk niet voor iedereen maar klaar staan. Married, volgens mij kan het zo weer over zijn toch, zul je zien dat ze wat later bevalt en dan komt het allemaal toch nog goed. Maar anders wel sneu natuurlijk. Anne, rustig aan doen meid. Wel fijn dat het met Mike al beter gaat. Ik denk dat die WAZO voor je baas bedoelt is, maar zeker weten doe ik het niet. JOEHOE \/ \/ \/ \/ MIJN VERLOF IS EINDELIJK IN GEGAAN! Pffff valt toch wel een last van me af moet ik zeggen. De administratie is ook op orde, facturen liggen klaar voor de brievenbus. BTW aangifte is ook gedaan. Heb hard gewerkt vandaag maar voel me er heerlijk bij
Ja he! ik heb al spijt dat ik vanaf 16 maart weer beschikbaar ben Maar anders mail ik mijn klanten gewoon dat het allemaal anders loopt en dat ik per 1 april begin. Bij 1 klant kan dat niet, maar voor 1 klant werken icm het kleintje moet wel lukken. Maar dank je. Ik ga er zeker van genieten!
@Mieke Jeeeej eindelijk verlof! Feestje bij Mieke! Maar jeetje meid heb jij maar zo'n korte verlof? Waarom is dat? @Uk oooooh wat geweldig zeg! Ik word helemaal blij van je berichtje. Nou, ik duim voor je dat het zo blijft gaan! @Lientje zo dat wordt dus spannend. Ik hoop voor je dat je bloeddruk niet hoger wordt! @Amor jee meid wat een verhaal weer haha. Jij bent echt koningin-lange-berichten-schrijven. Geweldig . @Sofie hahaha zwangere MUTS! Geweldige namen voor je vissen haha. @Daffie veel plezier met je man uit eten! Heerlijk . Geniet ervan. @Married ach wat sneu voor je schoonzusje. Ik hoop dat haar zoontje snel weer beter is! Heb net met de kinderwagen vol spullen heen en weer gelopen van het oude huisje naar het nieuwe huisje. De laatste spullen zijn nu eindelijk uit het oude huis en de sleutels zijn inleverd! We zijn nu officieel oververhuisd \/ . Maar BAH wat een pokkeweer zeg. Helemaal moe en zeiknat kwam ik thuis. Ben echt helemaal kapot nu. Ik heb gelijk weer buikpijn, dus ik had het beter niet kunnen doen. Maarja het moest wel, anders moesten we extra betalen... Ik ga nu maar lekker met een kopje thee op de bank kruipen.
@Mieke, wat heerlijk voor je, woehoeeee! Werd wel tijd he Pff, 16 maart alweer beginnen... Ik hoop niet voor je dat je over tijd gaat lopen dan 1 april is ook alweer snel hoor. Maar goed, eerst maar eens even lekker genieten, jij! Heb je wel verdiend @Uk, super om te lezen dat je zo geniet van je kleine mannetje. Heerlijk dat je toch naast alle ellende wel af en toe op je roze wolk kan gaan zitten. BV, ik denk idd ook niet dat t makkelijker is dan flesvoeding. Ja, als t eenmaal goed op gang is, je kindje goed drinkt en je geen problemen van borstontstekingen/tepelkloven ed. hebt. Ja, je hebt t altijd bij je, dat is makkelijk. Het lijkt me best zwaar, maar ook heel mooi. @Sofie, lekker bezig, hahaha! @Daffie, ach wat een sneu nieuws. Maar gelukkig is t nog wel gelukt om hem de naam in te fluisteren. Toch een mooi einde dan... Wat betreft de begrafenis, daar zou ik me nu ook nog niet zo druk over maken. De afstand lijkt me niet zo'n probleem, maar kan me voorstellen dat t fysiek zwaar is. Bekijk t gewoon op t laatste moment joh. Vandaag weer flinke maagzuur door de pillen heen, dus heb net nog maar een halve capsule genomen. Bah, zat de hele dag alweer te vechten om t binnen te houden. Maar, toch weer goed bezig geweest. Ik heb de koelkast helemaal schoongemaakt. Alle plankjes en rekjes eruit en op de hand afgewassen. Morgen gaan we naar de verjaardag van mijn schoonmoeder, dik 100km rijden. Ik denk dat ik vanaf nu maar een celstofmatje meeneem om op te zitten in de auto en bij anderen. Niet zo'n zin dat mijn vliezen straks breken en ik iemands bank verniel .
He, Dayenne, ik zie dat je morgen alweer 39 weken bent, wow! En getsie, ik heb nu ook nul zin om naar buiten te gaan, door die vieze regen heen te banjeren. Sterkte morgen. Heb je een lijstje met vragen gemaakt?
Hihi Maka, ze zien je al aankomen, zal wel grappig zijn. Niet als je vliezen breken natuurlijk, maar wel wanneer je op dat matje gaat zitten. Naar dat je vandaag weer zo'n last had van maagzuur en er een gevecht mee aan moest gaan. Dayenne, ik ben grafisch vormgever (ZZP-er) en doe dit zelfstandig vanuit huis. Ik kan mijn klanten gewoon niet 16 weken laten wachten en heb geen vervanging, vandaar. En aangezien ik het vanuit huis doe hoop ik dat ik het straks goed kan combineren. Ik hoop idd niet dat die kleine man 2 weken over tijd gaat lopen, want dan is het wel heel snel 16 maart. Maar dan informeer ik iedereen gewoon en moeten ze het maar begrijpen hoor. Enne, dit weekend mag jij niks meer doen dan uit je bed, op de bank, naar de wc en weer terug naar de bank hoor! Ze moet toch nog even groeien die kleine meid van jullie.
Mieke: geniet maar lekker van je verlof hoor, je hebt het verdiend Maka: live bv geven vind ik ook wel erg mooi hoor! Ben ook blij dat mijn man de 1e keer gefilmd heeft We hebben het net nog zitten kijken (afleiding tijdens het kolven) en is toch wel erg bijzonder Heb ook alweer zin om hem straks lekker tegen me aan te hebben *nog anderhalf uur, zwijmel* Wat ik ook zo bijzonder vind is dat je als je zwanger bent je denkt dat je al heel veel van je kindje houdt en je hebt je al een voorstelling gemaakt van hoe het is en ik dacht dat ik al mee kon praten met moeders, maar dat gevoel komt pas echt als je bevallen bent! 'Dat duurde bij mij daarna nog een paar dagen, maar nu is het er volop! En ook dat je kindje instinctief weet wat hij/zij moet doen bij het drinken en waar die tepel zit etc. Ik blijf me steeds meer over moeder natuur verbazen
Arme Daffie! Dit vind ik echt ontzettend rot voor je! Ik zou toch proberen nog niet over de begrafenis in te zitten. Totdat hij werkelijk overleden is en op de dag zelf bepalen wat je doet, kijken hoe je je voelt. en als je besluit niet te gaan, dan denk ik dat heel veel mensen daar begrip voor hebben. Je kunt ook alleen naar het binnengedeelte gaan en alleen het kerkhof laten schieten misschien? En zorgen dat je je ziekenhuistas bij je hebt? Op zich vind ik de tijd qua rijden nog wel meevallen. @ Noppie: wat leuk die muurketting, superidee! Uk wat fijn dat het zo goed gaat! Leuk je enthousiaste verhaal te lezen! Wat die steken en krampen betreft schrik ik een beetje: is het niet wat vroeg voor mij met voorweeen? Ben nog maar 36 weken? Amor: herkenbaar, zo vervelend om zo afhankelijk te zijn en alles te moeten vragen! Voel me ook snel een zeurpiet en heb daardoor de neiging toch bepaalde dingen zelf te blijven doen die ik misschien beter zou kunnen laten... Sorry dat ik niet op iedereen reageer, ik onthoud het gewoon allemaal niet en heb nu ook even niet heel veel tijd, maar wilde een paar dingetjes kwijt!
@ Dayenne: zie nu dat je foto's op jullie eigen site staan. Leuke babykamer hoor, leuke vriend ook om te zien! Jullie zijn n knap stel! @ Anne: goed dat t contact met de moeder van Mike nu weer n beetje okay is en dat er afspraken zijn. Ook geweldig dat hij nu geholpen is en hopelijk van de ergste pijn verlost. Dat de rust moge wederkeren! Die brief van UWV heb ik nog niet gehad, maar mijn werkgever heeft volgens mij alles weer veel te laat doorgegeven. Moest in de week dat ik met verlof ging ineens weer opnieuw een zw-verklaring inleveren, want ze waren um kwijt. Maar volgens mij moet je werkgever gewoon je salaris blijven doorbetalen. @ Hummel: mooi dat je van die weeen-remmers af mag! Hihihihi, niet dat ik je vissen niet respecteer, maar moest wel ff lachen om je actie, hihihihi. @ Golfola: en hoe ging t vanmiddag met je zoontje en de narcose? Kan me voorstellen dat je het spannend vond. @ Sjors: wat heerlijk dat het zo goed met jou en Daan gaat! Kan me voorstellen dat je dan ook graag naar huis wil! @ geboorteslingers: ik betrap me erop dat ik zoiets niet durf te bestellen. Blijf toch n beetje bangig van 'als t maar goed gaat en eerst t beebje maar leven ter wereld brengen ofzo'. @ Waxientje: ik heb ook last snachts van pijn op mijn schaambeen en in mijn navel, vooral met draaien. Volgens de vk is dit normaal en hoort bij deze termijn. Maar ik heb er geen harde buiken bij zoals jij beschrijft. T zullen wel voorweeen zijn? Enne, die muurketting niet zelf gemaakt hoor, kreeg ik als kado van een winkel waar ik soms een veel te duur behang of gordijn aanschaf..... @ Mieke: goed zo, lekker factureren meid! Balen dat je vanmorgen moest overgeven zeg! Ga zo ff naar je foto's kijken. Ja, je buik is echt aan t zakken inderdaad! Enne, lekker dat je verlof nu is ingegaan! @ Daffoe: oef, das geen goed nieuws m.b.t. opa. Neem je beslissing over wel/niet gaan op het moment zelf. Hoef je nu nog niet over te beslissen meid. Je intuitie zal je dan wel zeggen wat het beste voelt. @ Iloiza: sterkte met je griep. En fijn dat je sollicitatie zo goed heeft uitgepakt. Je krijgt vast die baan straks wel! @ Uk; wat een heerlijk enthousiast bericht over Ferry's verzorging! @ Paspoort baby: vraag me af hoe dat gaat soweiso? Moet er dan elk half jaar een nieuwe worden gemaakt m.b.t. het veranderende uiterlijk? Dat is toch geen doen? En als de beeb bij mij er op komt, kan mijn vriend dan niet naar het buitenland met onze beeb? Kan heel veilig zijn, zoals wat Amor beschrijft, maar ook reuze onhandig.... Nou, he he, eindelijk weer bijgelezen, pfffff, er is geen houden meer aan hier. Vanmorgen controle + echo bij vk: all is well, bloeddruk 110/70, goede hartslag en beebje nog steeds cbibi, maar wel al beetje ingedaald. Als mijn vliezen breken mag ik blijven lopen, er is geen gevaar meer voor afknelling van de navelstreng. Moest van vk mijn vluchtkoffer inpakken.... Thuisgekomen: vluchtkoffer voor zover mogelijk in gepakt, beeb-kleding in de was, schoonmaak-aanval op zolder en alllerlei dingen gepoetst rondom de wasmachine, wasrekjes en strijkplank, daarna lakentjes gestreken en toen gelunched. Toen was mijn onderrug redelijk verknold.... Daarna massage van schouders/nek/hoofd + pedicure+ nagels laten lakken, heeeeeeeerlijk. Nu zo koken: spaghetti met een sausje van broccoli, ui, gorgonzola en room. Lekker! Eet ze allemaal!
Hallo Dames, Allemaal bedankt voor de felicitaties. erg leuk. Moet nog een heel stuk terug lezen, maar dat doe ik het weekend wel. Daffie, wat een moeilijk tijd maak je nu door, maar ik zou nu ook nog geen beslissing nemen over gaan naar de begravenis. Dayenne, jij een dikke knuffel en fijn dat je nu helemaal overbent in je nieuwe huisje Buddy Sofie, hoezo zwangerschapsdementie. Maar wat een leuke namen voor je vissen. Nu even een update. Ik ben nu lekker weer thuis, was het erg zat in het ziekenhuis. En kunnen nu beginnen met genieten met ons 3tjes. Hier in een ziekenhuis bevallen is echt niet leuk. Er hangt totaal geen sfeer op de kraamafdeling, personeel is lang niet allemaal gezellig en vrolijk en er mag alleen bezoek komen op het spreekuur en dan maar 1 per keer. Dus als mijn man er was mocht er niemand anders komen. En Hans mocht ook alleen op het spreekur komen. Waardeloos. Maar ik heb foto's van onze Daan in mijn album geplaatst en het verhaal van de geboorte staat op mijn hyves. Ik gan het weekend bijlezen en zal dan proberen verder te reageren Fijne avond
@ Daffie: was het gezellig met je ma? Wat ligt leven en dood toch dicht bij elkaar he. Als ik me goed voelde zou ik gewoon gaan. Als er wat gebeurd, kun je toch altijd naar huis. Zo'n 40 min rijden is toch niet zover? Dit kan je niet meer over doen en misschien toch wel voor de verwerking goed. Veel plezier vanavond. Heerlijk! Heb ik ook wel weer eens zin in. @ Marriedgirl: Ben wel benieuwd naar jullie naam. Vind geen gebruikelijke namen altijd heel erg mooi. @ Maatje: Arm jochie. Het heerst he! Beter nu als straks. Mijn moeder en oma waren ziek. Moeder nog een beetje, oma is beter, maar sinds vandaag ligt mijn vader met griep op bed. Dus iedereen hoopt dat ze nog even blijft zitten, maar ikke niet! @ Waxientje: Hier al 3 weken dat soort krampen. Schijnen voorweeen of indalingsweeen te zijn. @ Uk: Bijzonder moment. Ik vond het ook heerlijk om Kate aan te leggen. Dat is toch iets wat de zuster niet kan geven. Lekker genieten van die momenten! @ Noppie: Dat klinkt goed die massage! Hier niet zo'n fijne nacht gehad. VK gebeld omdat weeen aanhielden. Niet erger werden, maar ook niet afzakten. Ze heeft me om half 3 gestript. Heb wel wat onrust in de buik, maar weeen zijn niet erger en niet minder. Ze kon het vlies goed losmaken, maar heb niet het idee dat het wat gaat doen. Inleiden wordt waarschijnlijk nog niet gedaan. Mag naar het ziekenhuis om opgenomen te worden om tot rust te komen en te slapen, maar dat zie ik niet zo zitten. Heb al 3 weken voorweeen en slaap amper. Mijn dochter is voor de zekerheid naar oma. En blijft daar ook slapen. Ik hoop zo dat het gebeurd, maar ga ervan uit dat dat niet zo is. Dan valt het in iedergeval niet tegen.
Krampen en steken heb ik de laatste dagen steeds meer. Ook mijn hoofd wil niet echt. Hebben jullie het nieuws gezien? ivm kvb in belgie. Te erg voor woorden. Krijg er een brok van in mijn keel zou je maar gebeuren. Borstvoeding ga het toch maar niet doen. Denk toch niet dat het iets voor mij (ons) is.
Hoi meiden: Uk: Als ik jou verhalen over Ferry zo lees dan kan ik me al helemaal verheugen op de komst van de kleine, weet inderdaad nog goed hoe het gevoel was toen mijn dochter geboren werd. Wat fijn dat je nu zelf mag bepalen waneer je hem oppak en gaat voeden. Maatje: mijn dochter wilde ook gelijk naar Micky mouse toen ze de reclame zag, maar ze gaat 17 februari ook al met mijn moeder naar het zandkasteel. kan me voorstellen dat je niet durft te boeken. Dafie: Eet smakelijk dan, hopelijk kun je er een beetje van genieten. Mieke: jippie eindelijk verlof. Noppie: mooi dat de kleine al is ingedaald, ik wist niet dat je dan wel met gebroken vliezen mag blijven lopen. Sjors: wat fijn dat je weer thuis bent, zo te lezen is het een heel ander ziekenhuis dan in nederland. Twinkel; heel veel sterkte meid, hopelijk zet het nu een beetje door hier word je ook erg moe van. Amor: dinsdag word ik ingeleid. maandag moet ik nog even heen voor controle. Fijne avond nog iedereen Martine