Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Maatje
    vreselijk nieuws he, had echt trannen in mijn ogen, ik werk zelf op een kDV zag het al helemaal voor me dat er bij ons zo'n gek binnen komt, bij ons staan zijn de deuren gewoon open, hopelijk krijgen we nu snel een intrcom.

2. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Maka jaaa gaat echt snel he? :eek: Blijf me dr elke week over verbazen.
    En thanks. Ja ik heb al een lijst gemaakt. Ga zo nog even met vriendlief de lijst na of we alle vragen opgeschreven hebben.

@Mieke aha vandaar. Nu snap ik het ;). Jeetje lijkt me wel zwaar dan. Geniet van je verlof!

@Uk, ik hoop dat ik snel met je mee kan praten. Ik kan niet wachten om mijn meisje in mijn armen te houden.

@Noppie thanks :oops: :D.

@Sjors bedankt voor je knuffel! Doet me goed :).
    Fijn dat je weer thuis bent! Geniet ervan he :D.

@Twinkeltje dat klinkt spannend! Veel succes ermee ;). Ik hoop voor je dat het snel doorzet. Bedenk wel dat je de weeën die je nu hebt niet voor niks hebt he. Deze doen een boel voorwerk!

Nou de vluchtkoffer is hier ingepakt. Stel dat het morgen toch niet goed is dan hoeft mijn vriend alleen nog de tas te halen en kan ie gelijk weer terug.
    De laatste babykleertjes die ik gister heb gekocht en die ik heb gekregen van mijn vriendin hangen nu te drogen. Dus die doe ik morgenvroeg nog in de tas voor we weggaan. Haar eerste pakje zit er al in (super schattig :D).

Ik duik weer op de bank! De harde buiken blijven hier doorgaan pff. Ben nu al kapot, kun je nagaan als de bevalling begint. Ik duim nog wel elke dag dat de bevalling spontaan begint, dan hoef ik tenminste niet ingeleid te worden.

Fijne avond meiden!

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Sjors: aaaaaah, wat een goeierd die Daan! Fijn dat je weer thuis bent zeg!

@ Twinkeltje: sterkte met die weeen, ik hoop dat het gauw doorzet voor je.

@ Nieuws Belgie/Dendermonde: mijn god wat een nieuws. Een idioot is een kdv ingegaan en heeft met een mes allemaal babys en begeleidsters neergestoken. Twee babys dood, ? begeleidsters dood en 20 babys/kinderen zwaargewond in het ziekenhuis.
    Wat is dit voor een wereld? Hoe moeten die ouders nou in godsnaam verder?

Nu in NL discussie over de veiligheid van onze kdv-en. Heb ik helemaal niet op gelet eigenlijk. Waar ik vorige week was kon ik niet zomaar de deur opendoen. Maar de babytjes lagen wel vlakbij de voordeur.
    Vind dit echt ongelofelijk....

4. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

goedenavond allemaal.

hier ben ik weer eventjes.
    helaas zijn de weeeen helemaal weg getrokken, maar heb er toch 2 dagen last van gehad, vooral snachts.
    maar goed had het bij de eerste ook, dus ben wat gewend.

vandaag zou mijn kraambed geleverd worden, ze waren woensdagochtend al geweest (zonder afspraak) en toen was ik er niet, en meost ik bellen voor een nieuwe afspraak. ik bellen en vertelde dat er voor deze dag (woensdag) niks afgesproken was, vonden ze een beetje appart.
    maar goed nou zouden ze vandaag komen, e gisteren belden ze dat ze smiddags zouden komen, ik ben de hele middag thuis geweest, maar nog geen bed ontvangen . heb om 5 uur gebeld, toen zei die mevrouw dat ze ook na 5 uur nog konden komen, het is nu inmiddels bijna alf 9 en ga er nu vanuit dat ze maandag pas komen, dus het weekend nog even zonder.

weet iemand trouwens hoe het met de mama van stef is? zat toch ook al met weeeen?

dayenne wil je voor morgen heel veel sterkte wensen en hoop op goed nieuws.

iedereen verder een fijne avond

anita

5. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Mobiel: lekker he dat opruimen :D ?

@Anne: fijn dat het zoontje van Edwin zo snel geholpen kan worden.
    UWV: dat heet nu dus WAZO en ik heb ook een brief daarover gehad en ik heb het bij mijn baas weggelegd! Is niet iets wat wij moeten regelen hoor.

@Angela: mooi dat je het naar je zin hebt gehad in het Thermaalbad :D ! Hoe was het bij de tandarts? Goed lees ik net.

@Sofie: tof dat je van de weeënremmers af bent. Laat maar komen dat meisje van jullie ;) ! :D blij dat de nijntjes ook weer rustig zijn!
    Die huisdieren bij jullie hebben het wel te verduren he? :)

@Golfola: hoe is het met je kleine mannetje? Is het hem meegevallen bij de tandkliniek :confused: ?

@martine: hoe was het in het ziekenhuis? Je bent weer thuis lees ik.

@Sjors: mooi dat jullie morgen naar huis mogen en dat alles goed met jullie gaat. Daan is wel een schatje hoor.

@Mieke: ik sliep goed tot vannacht 4 uur en daarna was het over. Misschien dat het komt omdat het dekbed niet meer lekker slaapt, dus daar gaat voor vanavond een nieuwe op!
    Jammer dat je naar de wc moest rennen omdat je mannetje zo bewegelijk is!
    Jippie je hebt eindelijk verlof!
    Mooi buikkie hoor.

@Daffie: en heeft je mama hard gepoetst? :D
    Sterkte met de opa van je man. Dat klinkt inderdaad niet best. Ik zou pas een keuze maken over wel/niet begrafenis als jet zover is. Dan weet je ook pas hoe je je voelt en hoe het gaat! :(

@Married: nou maak je me wel heel nieuwsgierig hoor naar de naam van jullie mannetje? :D Wat vervelend dat je neefje de waterpokken heeft.

@Maatje: beterschap met Justin!

@Scoobje: en mocht je nog naar huis vandaag? :D

@Maka: je buik is echt wel gegroeid hoor!

@Bbelly: wat schattig van je buurmeisje!

@Noppie: hoe was je beauty uitje? Leuke foto's en een mooie buik hoor! Mooi dat alles ok was bij de VK!

@Iloiza: vervelend dat je griep had/hebt! Beterschapjes! Dat is goed bericht nav die sollicitatie.

@Uk: fijn dat jullie zo genieten van de kleine Ferry en dat het steeds beter lijkt te gaan met hem.

@Leintje: mooi dat alles goed was bij de gyn!

@Dayenne: erg he dit weer? Word er een beetje sjagie van hoor. Ik wil lente!

@Twinkeltje: spannend hoor!

@KDV België: gadver wat een nieuws zeg. Heb er nog niks over gehoord, maar ben ook net pas thuis!

Nou hier is Joepie weer beter hoor. Schoonvader heeft hem vandaag een paar keer uitgelaten en geen diarree meer. Ben dus ook gewoon met mijn vriendin naar Sanadome gegaan! Het was heerlijk. Ben nu nog een beetje soesig en hoop dat het mag betekenen dat ik vannacht weer eens een nacht lekker doorslaap!

X Esther

6. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Meiden even een vraagje.

Ik heb sinds 1 uur last van mijn buik. Krampen van binnen uit en dan wordt het weer meer en dan weer minder. Voel me rug ook. Herkennen jullie dit?

Dit is in iedergeval niet echt fijn.
    Kan geen overbelasting zijn want heb vandaag niets gedaan.

7. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    *nieuwe foto's in album!*

8. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Maatje ik herken dit zeker. Ik heb dit de laatste dagen heel vaak. Bij mij zijn het denk ik voorweeën, maar dit hoeft natuurlijk niet zo bij jou te zijn. Hou je het goed in de gaten?

9. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Even een update: we zijn vandaag in het WKZ geweest voor een intakegesprek. Vanwege mijn keizersnee vorige keer moet ik namelijk sowieso in het ziekenhuis bevallen. Bloeddruk en groei waren prima. En wat we al dachten werd bevestigd: de kleine ligt nog steeds in stuit. Aanstaande woensdag moeten we weer terugkomen, dan wordt er een groeiecho gemaakt. En gebaseerd op die echo en hoe gunstig de condities zijn wordt er, indien dan nog nodig, een draaipoging gedaan. Mislukt die, dan moeten we weer een keuze maken tussen een stuitbevalling of een geplande keizersnee. Dus het hele scenario dat we al hebben doorlopen met Daan lijkt zich te herhalen.

Eerlijk gezegd balen we er behoorlijk van, maar ja… weinig te kiezen op zo’n moment.

@Mobielfreak: Voor de lijst: 28 januari - Wenniepenny groeiecho en eventueel draaipoging

Ik las dat er nogal wat dames zijn die last van voorweeën denken te hebben, waaronder ikzelf. Kreeg ik net deze link van een vriendin:
    http://www.rtl.nl/system/redirect?base6 ... FhZy54bWwg

Wisten jullie dat? Wel frappant he?
    We wachten het af of er dezer dagen veel baby's geboren gaan worden.

Groetjes, Wendy

10. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Wennie: Heb je link even gekeken. Had het nog niet gehoord.

Maatje: Hier zelfde. De hele dag al.

11. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Wennie hihi das grappig zeg (je link). Ben heel benieuwd!

Maar wat ontzettend balen dat deze kleine ook in stuit ligt :(. Ik zal hard voor je duimen dat je een draaipoging krijgt en dat ie lukt.

Nou, hier ook flinke voorweeën volgens mij. Heb echt een giga druk in mijn onderbuik, alsof ze met haar hoofdje keihard richting uitgang duwt. En dit gaat gepaard met flinke steken die doortrekken naar mijn onderrug en bovenbenen. Het is nog erg onregelmatig helaas.
    Ze is wel opvallend rustig vandaag....ben benieuwd hoe de nacht gaat verlopen.

12. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Gatverdarre zeg, ik WIL nog helemaal niet bevallen! Zou het helpen om de ramen en deuren dicht te houden? ;) Nou ja, ik ga maar gewoon lekker naar bed!

13. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Gewoon even laten weten dat ik terug thuis ben van het ziekenhuis. Bloeddruk was nog steeds te hoog (gemiddeld 160/105) en heb nu andere medicatie gekregen die ik nog bovenop de bestaande medicatie moet nemen.

Ik heb wel niet met de gyne kunnen praten want er was iets aan de hand met een bevalling van een andere patiënt van haar. Ik zag huilende mensen af en aan de arbeidskamer inkomen, dokters en verpleegsters met bedrukte gezichten... het zag er écht niet goed uit :rolleyes:

Maar ik moet dus zondag al terug naar het ziekenhuis. Dan zal ik het wel moeten doen met de gyne van wacht en niet mijn vertrouwde vrouwelijke gyne. Maar die zie ik dinsdag wel weer en dan heb ik ook opnieuw een groeiecho als het goed is...

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Scoobje, ojee dat wil je echt niet zien, vooral nu niet, huilende mensen uit een bevallingskamer... :(
    Balen dat je bloeddruk maar niet wil dalen, hopelijk gaat deze medicatie wel aanslaan...

@Wennie, wat 'grappig', nog nooit gehoord van die luchtdruk. Was de luchtdruk toevallig gisterennacht aan t dalen? Toen waren er wel erg veel meiden met voorweeen opeens!
    Hopelijk lukt t nog om je beeb te draaien en anders helaas weer een KS. Is t je tegengevallen de vorige keer?

@Dayenne, die druk voel ik idd ook heel vaak. En dat is heel vervelende op mijn blaas dan :( Harde buiken hier ook af en toe, krampjes. Maar nog niet echt dat ik denk van 'zou t al echt beginnen?'. Alleen gisternacht wel een beetje, ik durfde bijna niet uit bed en was bang dat mijn vliezen zouden breken als ik opstond ;)
    Mooie buik heb je hoor! Heel leuk ook die in de babykamer!

@Noppie, jij hebt ook een mooi buikje zeg!
    Ja, vreselijk die steekpartij in Belgie. Moet je toch niet aan denken... Wat een gestoorde mensen lopen er toch rond, brr.
    Ik heb dat ook met sommige dingen kopen; eerst maar even zien dat ik strax écht een gezond kindje in mijn armen heb. Kan t nog steeds niet helemaal geloven dat t bijna zover is.

@Eppie, heerlijk genoten dus vandaag! Lekker hoor.

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Maka ja die druk op je blaas is inderdaad ook vervelend. Maar dit is een andere druk...Elke keer als ze met haar hoofdje aan het wroeten is dan doet dat heel erg pijn...Ik krijg dan een flinke steek/kramp. Ook lopen gaat nu even niet zo makkelijk, omdat ze zo erg naar beneden drukt. Zou ze de uitgang aan het zoeken zijn? :) Zal ik met een zaklamp naar binnen schijnen, dan ziet ze misschien het licht aan het einde van de tunnel en weet ze waar ze dr uit moet :).

Hihi ik zeg elke keer dat ik naar bed ga maar doe het telkens niet. Maar nu ga ik écht. Even nog een appeltje pakken en een kopje thee, en dan kruip ik heerlijk onder de warme dekens. Oh en de pfaff's kijken :D.

16. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, eindelijk genieten van je welverdiende verlof!

Twinkeltje, sterkte!

Dayenne, succes morgen!

Wenny, leuk bericht :) We zullen gaan zien of het klopt!

Eppie, jij dus ook lekker geoten van je relaxdagje!

Zo, ook ik duik lekker mijn bedje in! Welterusten!

17. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Hoi Dames,

Ben er weer vroeg bij...weet gewoon niet meer hoe ik liggen moet op een gegeven moment...dus ga er dan maar uit...

Net lekker gedoucht en nu even computeren. Broodjes liggen te ontdooien en zo lekker een bakkie koffie zetten...

Ging net op de weegschaal...schrok me rot! Wist wel dat ik de laatste tijd veel was aangekomen, maar zit nu bijna op de 20kg...Ik houd ook veel vocht vast. Er is 4 kg bijgekomen in 2-3 weken tijd.
    Pffff...Eet heus wel eens een koekje meer nu ik verlof heb, maar eet zeker niet slecht...Gelukkig is het bijna zo ver, want moet er nog niet aan denken hoe ik dat er allemaal weer af ga krijgen...

Dayenne, heel veel succes straks in het ziekenhuis! Laat je nog even weten hoe je bent gegaan? En laat je niet wegsturen hoor, als je vragen hebt, zorg eerst dat je die weet!

18. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Oei Lientje... dat is best wel een heleboel om er straks terug af te krijgen maar na de bevalling gaat er zowiezo toch al een flink aantal kg's weg zijn dus dan heb je een mooie start hé. Zorgen voor later hé ;)

Hier is het nét het tegenovergestelde, ik ben tot nu toe maar 1.5kg bij door al mijn maagproblemen en ik had het toch liever gezonder gehad hoor, dat ik nadien dan maar wat moeite moest doen. Ik ga eerder vel over been zijn na de bevalling en krijg nu al de opmerking dat ik zo knokig geworden ben maat kan er zelf niets aan doen :rolleyes:

Ik heb eindelijk ook eens twee fotootjes in mijn album gezet... van mij twee allergrootste schatten, die straks hopelijk de beschermengels van dat kleine friemeltje gaan worden O:)

Gisteren heeft me ventje eindelijk de box in elkaar gezet en de muurschildering wordt zondag afgewerkt dus het begint hier stilaan een beetje vooruit te gaan. Alleen de proefdruk van het geboortekaartje viel dus tegen gisteren en nu moet ik best op zoek naar een andere drukker want deze wil absoluut geen moeite doen :rolleyes:

19. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Scoobje, wat een leuke foto's zo bij de buik!

Ik ben overigens nog maar 2 kilo aangekomen... En ik heb niet eens zo'n problemen gehad.... Mijn max was 4 kilo, maar ik ben in de laatste 2 weken weer 2 kilo afgevallen...Ach ja, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af he?

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen!
    Wat een K-nacht zeg! Was veel te veel wakker en lag maar te piekeren.. werd echt gek van mezelf.. vanmiddag dus maar een paar uurtjes op de bank proberen te slapen, want anders wordt het niks met me.

@ Dayenne, heel veel succes vandaag in het ziekenhuis!
    Mooie foto's trouwens, je hebt een hele mooie buik hoor!

@ Mieke, gefeliciteerd met je verlof, lekker hoor! Geniet ervan meis!

@ Noppie, dat gevoel herken ik wel een beetje hoor (van eerst maar eens de beeb op de wereld zetten), maar als je daar teveel in blijft hangen, heb je straks geen kamertje, geen kaartje en geen beschuit met muisjes ;). Maar ik snap je gevoel heel goed!

@ Sjors, super dat jullie lekker thuis zijn! Zal straks op hyves je verhaal even lezen. Enne, Daan is een schatje aan de foto's te zien!

@ Twinkeltje, jeetje joh, alweer voorweeen en dat al 3 weken. Hoop echt dat je snel bevalt!

@ nieuws België, verschrikkelijk he, heb er geen woorden voor. Dat de discussie over veiligheid op kdv's nu oplaait is goed natuurlijk, maar je kunt er ook geen gevangenis van maken. Moeilijk. Maar super heftig voor alle kinderen, ouders en leidsters.

@ familieveenstra, wat is een kraambed? Is dat een heel ander bed ofzo?

@ Eppie, fijn dat Joepie weer beter is en dat je Sanadome-dagje leuk was!

@ Wenniepenny, balen dat het wellicht weer een keizersnee wordt. En apart die link die je doorgaf, heb er zelf nog niks van gemerkt, maar we wachten het af.

@ Scoobje, he gats.. hoop dat het uiteindelijk goed is gekomen bij die andere bevalling.
    Leuke foto's met je honden!

@ Leintje, maak je niet druk om de kilo's joh, straks gewoon weer lekker sporten enzo en dat heb je het er vast zo af. Hier ook al 14 kilo aangekomen.

Gisteravond verjaardag van vriendin gehad en nog ff bij het zaalvoetbal wezen kijken, was erg gezellig, maar was daarna kapot. Vriendinnen hebben allemaal geen kinderen en ik merk soms dat ze dan dingen zeggen waarvan ik denk.. wacht maar tot je echt zwanger bent. Een vriendin zei ook, nou als ik zwanger ben, dan zou ik echt aan niemand vertellen of het een jongen of een meisje wordt. Dus ik dacht echt, wat wil je daarmee zeggen, vind je mij raar ofzo dat ik dat wel doe? Pff.. zullen de hormonen wel zijn, maar al die meningen enzo.. Ook over namen bijvoorbeeld. Maar ja, lekker laten gaan ;)

Fijne dag!

Deel Deze Pagina