Morgen meiden, Hier ook veel wakker gelegen vannacht, maar was meer omdat ik aan opa lag te denken. Mijn man is er nu met zijn moeder naartoe. Hij wilde hem toch nog even zien.... Gisteren overigens wel heerlijk gegeten bij de bistro. Was ook erg prettig om nog even met zijn 2-en uit te gaan eten. Op het laatst wel megalast van harde buiken haha, want die stoelen zitten natuurlijk niet voor een hele avond. Dayenne; succes in het ziekenhuis meis, hoop dat je meer duidelijkheid krijgt vandaag en laat je inderdaad niet wegsturen voordat je antwoord hebt op al je vragen! Liefs Daffie
Gisteren avond nog met Justin naar de dokter geweest. Hij werd om 21:30 en was helemaal de weg kwijt allemaal slijm uit zijn mond het was gewoon eng. Van de dokter moesten we toch maar even lang komen. Zitten we daar ik ontzettende pijn in de buik. Daar zat de familie knots. Hadden wel een lieve dokter. Stevige griep en klieren in de keel zijn flink op gezwollen. Dat andere waren koorts stuipen. Dus jullie kunnen onze nacht wel raden. Maarja op zo'n moment vergeet je je zelf en ga je voor je kind. Justin ligt lekker op de bank en manlief in bed. Fijn Ga zo aankleden en boodschapjes doen Justin wou graag efteling toetje. Beter dat dan niets. Meiden een fijne dag. Oja hoe gaat het met de voor weeen. Dayenne succes vandaag.
Ook hier een rotnacht...je zou toch in dat verhaal van die luchtdruk gaan geloven. Het heeft de hele nacht 'gerommeld' en tussen half 2 en half 4 heb ik echt duidelijk voorweeen oid gehad: menstruatiekramp, harde buiken, steken en het gevoel dat ik moest poepen terwijl dat niet zo was. Bah. Nu is het wel weer rustig hoor. Maar heb heel erg weinig geslapen en kan vanmiddag ook niet naar bed omdat mijn ouders op bezoek komen. Voel me niet optimaal. Om half 5 had ik totaal nog niets geslapen! Moet ik hier de VK nou over bellen? Het is weekend en maandag heb ik een afspraak. Ik heb zelf niet het idee dat ik hoef te bellen, toch? Vooral niet omdat het niet doorzet.
@ Scoobje: wat naar lijkt me dat om dat te zien! Sterkte met alles. En wat een mooie foto's! @ Maka en Dayenne: bij jullie rommelt er dus ook van alles, maar jullie zijn wel verder dan ik, vind ik toch eng. En succes Dayenne! @ Leintje en Scoobje: wat een verschil in wat jullie zijn aangekomen. Ik kan me daar erg over verbazen hoeveel dat kan verschillen! @ Married: wat jij verteld herken ik ook heel erg van 1 bepaalde vriendin die geen kinderen kan krijgen. Net of ze soms expres ook een beetje wat stekelige opmerkingen maakt, ik probeer het maar langs me af te laten glijden. Maar ik kan me er ook soms heel erg aan ergeren. Hoe kun je nou een hele sterke mening hebben over iets wat je zelf niet kent? Vooral als het dan een beetje aanvallend is. Niet leuk. Zelf heb ik ook heel lang aan ''de andere kant van de streep' gestaan maar heb altijd geprobeerd me op de achtergrond te houden. @ Daffie: hoe is het nou met opa? Kan me voorstellen dat je er wakker van ligt. @ Maatje: oh wat sneu van Justin! Succes met hem vandaag. Hopenlijk knapt ie snel weer op! altijd weer sneu een ziek kind vind ik.
@ Famveenstra: jemig, wat irritant van dat kraambed! Hopelijk komen ze het toch gauw brengen. @ Wenny: ow jee, jij ook al een beebje met stuitligging. Caro haar beebje ligt ook in stuit. @ Scoobje: oei, das naar om te zien dat er dan zo'n bedrukte stemming is, maakt je toch ongerust en doet dan het ergste vermoeden. Probeer het maar van je af te zetten meid. Enne, wat een liever beschermengels voor je beebje zeg. @ Married: ja, heb je ook weer gelijk in hoor. Maar we hebben wel een kamertje en het kaartje is in de maak. De beschuitjes zijn straks gelukkig makkelijk geregeld! Wat lag je nou weer te piekeren dan? Over de opmerkingen van die vriendinnen en over de naam enzo? Lekker ieder z'n meninkje laten en langs je af laten glijden. Tis jouw zwangerschap en jouw beebje en jouw naam straks. Trek je er maar niks van aan hoor! @ Maatje: sterkte met Justin, ik hoop dat ie gauw beter is. @ Eppie: fijn dat je zo;n leuke dag in Sanadome had. Bij mij was de massage heerlijk en ook de pedicure helemaal prima! Heb nu weer mooie nageltjes aan de pootjes! @ Waxientje: klinkt alsof het allemaal voorwerk was. Je kan natuurlijk altijd je vk even bellen, maar waarschijnlijk hoef je dan niet langs te komen. Wel rot dat je nu niet uitgerust bent, beeeeeeeh. Gisteravond onwijze darmkrampen en diarree na het avondeten. Dacht ook nog dat ik moest overgeven, maar het lukte om dat te onderdrukken. Weet niet of het nu aan het eten lag of dat er weer iets heerst. Heb nu mijn broodjes wel binnen, maar het voelt nog een beetje 'rauw' in mijn darmen. Bah. Hebben net formulieren van Stichting Humanitas binnen ivm gastouder. Voor de bemiddeling moet je dan ook weer 150 euro betalen . Vorige week ook geld overgemaakt aan n kinderdagverblijf, waar je moet betalen om op de wachtlijst te mogen . We doen het maar, want er is nergens plek, maar ja, t zijn wel weer n hoop kosten zo.
@ Waxientje, ja vervelend he, ik probeer het idd ook van me af te laten glijden, maar erger me stiekem wel Sterkte met je voorweeen. Denk idd dat je niet hoeft te bellen, tenzij het erger wordt en echte weeen worden natuurlijk. @ Noppie, heb de naam niet verteld aan mn vriendinnen, maar je merkt gewoon hoe ze op bepaalde namen reageren en een hele sterke mening hebben over van alles. Maar ja.. Weet eigenlijk niet eens goed waarvan ik wakker lag, van de drukke avond en van het geboortekaartje waarover ik weer ging twijfelen, haha.. en mn hand was aan het tintelen en ik moest plassen.. Maarre 150 euro voor bemiddeling, jeetje, wat een kostenpost! @ maatje, arme Justin! Sterkte!
Goeiemorgen meiden! Dayenne, je bent al in het ziekenhuis, maar ik wil je toch even sterkte wensen! Noppie, hier geen geld hoeven betalen om op de wachtlijst te komen hoor! Rare bedoening, krijg je het weer terug wanneer je er geen gebruik van maakt? Gorgonzola, mag dat? Vind ik heerlijk, maar eet ik op het moment maar niet. Married, ben ook nieuwsgierig of je je zo hebt laten inpakken door die meiden dat je daar zo over hebt liggen piekeren. Scoobje, fijn dat je toch weer naar huis mocht, nu morgen weer. Sjors, heerlijk thuis en genieten als gezinnetje, fijn hoor. Wennie, hmmm stuit, draaien en anders KS of stuitbevalling, succes met de draaipoging en het overdenken wat te gaan doen. Eppie, lekker genoten dus en fijn dat Joepie weer beter is. Maatje, oef dat was schrikken zeg. Het heerst onder de kindjes heel erg. Beterschap en ik hoop dat hij snel opknapt. Belgie: erg he, hoe kun je zo doorgedraaid zijn dat je zoiets in je hoofd haalt. Waxientje, probeer vandaag lekker even bij te slapen of gewoon even lekker op bed te gaan liggen, beetje bij tanken. Daffie, kan me voorstellen dat het je bezig houdt in bed. Wel fijn dat het etentje geslaagd was. Ik denk dat als wij nog uiteten gaan ik wel even goed nadenk waar ze comfi stoelen hebben, hihi. Leintje, als je vocht vasthoudt dan is dat straks toch als eerste verdwenen en dat kan natuurlijk ook wel de nodige kg opleveren Hier gisteravond gehuild van de pijn, had het nog niet eerder zo gehad, schrok er gewoon van, denk dat ik daarom ook moest huilen. We waren boodschappen doen en het lopen deed zo'n pijn, het straalde uit naar mijn liezen en rug. Thuis ook zo'n harde pijnlijke buik, had ik nog nooit zo erg gehad. ook weer uitstraling naar beide liezen, nu weet ik dat je ook been en rugweeën kunt hebben, zouden dit voorweeën geweest kunnen zijn. Heb wel weer lekker geslapen en nu geen last van, alhoewel alles nog wel wat pijntjes doet. Vandaag door gisteravond ook maar mijn vluchtkoffer inpakken. Ben lekker het bed aan het verschonen, ook alle moltons en de matrassen luchten, omkeren en het bed op klossen. We gaan ook even kijken waar we de box gaan plaatsen, gelukkig heeft ie wieltjes, dus makkelijk verplaatsbaar. Maar ja hij moet nog in elkaar en schoongemaakt. Wil nu toch wel dit soort dingen klaar gaan hebben. Ook het wiegje staat te luchten, stond nog steeds ingepakt ivm de katten. O en genieten van mijn verlof ga ik zeker hoor Heb net op mijn zakelijke mail de autoresponder aangezet dat ik met verlof ben en heb er lekker ingezet tot eind maart
@ Married: het is jouw zwangerschap, dus jouw kind en jouw naam! Laat ze maar kletsen. Probeer je plezier er niet door te laten vergallen. @ Mieke: ook al gerommel. Maar jij had hiervoor dus ook al voorweeen gehad? Ik heb nu ook wat meer haast gekregen met het pakken van mijn vluchtkoffer, heb ik oko nog niet gedaan en moet nodig mijn geboortekaartje afwerken! Ik hoop eigenlijk echt wel dat ze nog minimaal een week blijft zitten! Ik weet dat het nu nog makkleijk een paar weken kan duren maar toch. Ik voelde me toch wel wat ongerust vannacht. Succes met alles vandaag! En alle anderen ook een hele fijne dag, ik ga eens proberen nog even wat in huis te doen.
Waxientje, ik had nog niet echt voorweeën gehad, 1 nacht wat kleine steekjes onderin, maar daar is het bij gebleven. Dus dit was echt heel nieuw voor mij en daar ben ik wel van geschrokken. Ging gelijk van alles door mijn hoofd. Ik ga nu ook maar even lekker douchen, even opfrissen en wat doen.
Hoi allemaal! Vannacht het geweldigste nachtje van mij leven gehad. Onze Katie is thuis! Vannacht dus amper geslapen, ik bleef maar kijken en luisteren naar haar. Jullie allemaal succes met de laatste loodjes! Groetjes, Lisanne, Rob en Katie
Hey meiden, Mij man belde net dat opa zojuist is overleden....Hij was erbij toen het gebeurde en vond dat erg prettig. Hij komt zo naar huis en ik zit hier echt tranen met tuiten te huilen. Die hormonen maken het nog 20 x erger. Ben blij dat hem verder lijden bespaard is gebleven, maar het was zo'n geweldige lieve man! Dit is zwaar kl$%^$&^%. Daffie
Hoi Meiden: Fam veenstra: lijkt me ook lastig als je al tijden voor weeen hebt. Dayenne: mooie buik, veel succes vandaag. scoobje: wat gek dat ze jeniet opnemen met een bloeddruk van 105. in ons ziekenhuis nemen ze je op als het boven de 100 is. maar zolang je geen extra klachten hebt kan het volgens mij geen kwaad lekker thuis te zijn. Maatje: heel veel sterkte met Justin, lijkt me heel eng als ze een koorst stuip hebben. Noppie: ik hoop voor je dat je snel een plekje vind. Enne: gefeliciteerd dat Katie thuis is, geniet er van. Daffie: gecondoleerd meid, ik wens jou en je man heel veel serkte toe de komende dagen.
Hoi dames, Even snel een berichtje. Onze beide jongens zijn vanaf vandaag niet meer op de NICU! Ze liggen nu allebei op de high/medium-care van het ziekenhuis. Midas heeft even een paar mindere dagen gehad. Zijn navelinfuusje heeft waarschijnlijk bij het uithalen toch een kleine infectie veroorzaakt. Het gaat nu weer goed met hem. Hij heeft wat extra bloed gehad en een antibioticumkuur. Maandag krijgen we de uitslag van de kweek, maar hij ziet er al zo veel beter uit dat hij vandaag mocht gaan verhuizen naar de andere afdeling. Lex gaat heel goed. Hij ligt nu in een wiegje in plaats van in een couveuse. We zijn erg benieuwd hoe hij het vannacht heeft gehad, want dit was de eerste nacht dat hij niet in de couveuse heeft geslapen. Met mij gaat het best goed. Het herstel van de keizersnede valt me tot nu toe mee, alleen de vermoeidheid blijft hangen. Lisanne, wat fijn dat Katie naar huis mocht! Echt super lijkt me dat. Wij kijken ook heel erg uit naar dat moment. Sonya, hoe is het met je dochter? Gaat alles goed? Uk, wat een mooi verhaal schrijf je over Ferry. Fijn dat hij het zo goed doet. Daffie, heel veel sterkte. Dames, ik zit verder met spanning te wachten tot er weer iemand gaat bevallen want...nog 1 weekje en dan krijgen we de èchte februari-mama's! Ben heel erg benieuwd!
@Dayenne: je hebt echt een hele mooie buik hoor. Hoe was het vandaag in het ziekenhuis? Klinkt wel alsof je meisje op zoek is naar de uitgang. @Wenniepenny: kan me voorstellen dat je daar van baalt. Hopelijk gaat een draaipoging wel lukken dan? Leuk weetje van die luchtdruk: hebben we weer een reden erbij. @Scoobje: fijn dat je weer thuis bent, maar wel jammer dat je niet alles aan de gyn hebt kunnen vragen! Mag ik vragen welke medicijnen je nu gebruikt voor je bloeddruk (JA ik ben en blijf een pleeg he ?)? En jij bent juist weer heel weinig aangekomen! Wel jammer dat je drukker niet echt moeite wil doen!Ga je toch lekker naar een ander? @Leintje: ah joh, na de bevalling beginnen we hier gewoon een afvalclubje ! En zeker als je vocht vasthoud kan het snel gaan hoor met gewichtstoename. @Angela: ben je zelfs afgevallen joh? Hoe doe je dat ? Kan je gewoon minder eten ofzo? @Married: goh meid, jammer dat je zo slecht hebt geslapen. Waar lig je over te piekeren dan? Had het gisteren met mijn man ook nog over dat KDV in België en hij zei ook: ja nou gaan ze hier ook alles onder de loep nemen, maar ja je kunt er idd geen gevangenis van maken, want dan moet je alles waar mensen zo naar binnen kunnen gaan afsluiten! Het is natuurlijk wel heel erg wat er daar gebeurd is. Ja mensen die geen kinderen hebben of niet zwanger zijn reageren idd anders. Zei gisteren nog tegen mijn vriendin dat de meeste ook geen idee hebben wat bekkenpijn is. Ben daar ook blij om hoor, maar ja, dan zeggen ze wel eens dingen die bij mij net verkeerd vallen. Ook door de hormonen hoor ! Mijn beste vriendin heeft aangegeven dat ze het wel moeilijk vindt dat er zoveel vrouwen in haar omgeving zwanger zijn. Niet dat ze het ons niet gund (en dat weet ik ook ), maar ze wil zelf ook zo graag (door omstandigeheden loopt alles bij haar wat achter dan bij onze leeftijdsgenoten). Heb haar daarom afgelopen woensdag een kaartje gegeven dat ik haar en onze vriendschap zo waardeer. Ze was er erg blij mee. En toen ik weer naar huis ging zei ze: als je weeën beginnen, ook al is het midden in de nacht, dan moet je gewoon bellen hoor. Wat een schat is ze toch. Maar ja, we zijn ook niet voor niks dan al meer dan 16 jaar vriendinnen. @Daffie: fijn dat het uit eten met zijn tweeën zo goed geslaagd was! Gecondoleerd met het overlijden van de opa van je man. Toch nog snel gegaan he? Ja hormonen achtbaan op zo'n moment he? Laat alles er maar uitkomen, opkroppen is ook niet goed hoor. Heel veel sterkte de komende tijd . @Maatje: familie Knots bij de dokter. Heel erg naar dat Justin zo'n koortsstuipen had. Dat kan er heel akelig uitzien heb ik begrepen. Beterschap! @Waxientje: als je het niet vertrouwd dan lekker de VK bellen. En misschien je ouders afbellen als je je niet optimaal voelt? Dat snappen ze toch wel? @Noppie: fijn dat je gisteren ook hebt genoten van je beauty middagje! Vervelend dat je je niet lekker voelt. Ach de griep heerst he! Ow 150 euro voor bemiddelingskosten is ook een hoop geld . Zou zelf maar gaan bemiddelen als ik jou was en dat geld lekker op zak houden. @Mieke: arme jij, dat je zo'n pijn had. Fijn dat het nu weer over is. Hopelijk is dit geen voorbode voor je voor de bevalling! Druk nesteldrang-dagje voor jou dan vandaag! Goed zo dat je wat langer voor verlof hebt gekozen hoor. @Enna: wat een goed nieuws dat Katie thuis is ! Kan me indenken dat je niks anders hebt willen doen dan naar haar kijken. Geniet er maar lekker van hoor meis . Nou mijn relaxdagje heeft me echt heel erg goed gedaan gisteren. Was ook echt moe en ben om 22 uur lekker gaan slapen (na eerst een schoon dekbedje erop te hebben gelegd ). Ik heb echt super goed geslapen. Wel een paar keer eruit om te plassen, maar sliep daarna echt snel weer in. Schrok vanochtend wakker toen de wekker ging van mijn mannetje. En toen zei hij: nu ga jij me zeker vertellen dat je zo lekker geslapen hebt door dat schone dekbedje ? Ik zeg: ja idd , omdat hij het onzin vindt als ik zeg dat een schoon dekbed zo lekker slaapt ! Vanochtend boven nog gepoetst en als mijn mannetje straks thuis is dan gaan we nog even boodschappen doen. Wil eigenlijk nog even mijn nieuwe stempels uittesten (want dat is er na donderdag nog niet van gekomen). Het meisje in mijn buik heeft vandaag uitgeslapen denk ik, want ze is net pas gaan bewegen! Die heeft natuurlijk ook zo genoten van het relaxdagje van haar moeder gisteren ! Owja en aangezien we hier tegenwoordig ook bij houden wat iedereen eet iedere avond : ik ga straks lekker lasagne maken! X Esther
@HJ: wat fijn dat het met beide mannetje de goede kant op gaat en dat jij ook goed herstelt van de keizersnede. Ja die vermoeidheid zal misschien ook nog wel even blijven! Blijf je ons wel op de hoogte houden? X Esther
@ Esther: ik neem nu 3x 2 tabletjes Trandate/dag en heb nog extra 3x 1 teablet Aldomet/dag voorgeschreven gekregen. En het is op de bijsluiter van dat laatste dat zo een verontrustende uitleg staat over het effect op de ongeboren vrucht
HJ: wat goed dat je beide mannen nu op de high/medium care liggen, wat knap dat Lex al in een wiegje ligt, hopelijk mag je ze allebei snel mee naar huis nemen. Eppie: zo te lezen heeft je verwendag je goed gedaan, heerlijk tog, en ik ben het met je eens dat je onder schone lakens beter slaapt. Scoobje: hebben ze het er ook over gehad dan of ze je eerder in gaan leiden, meestal doen ze dit wel bij vrouwen met een hogebloeddruk. Heb je er zelf ook veel klachten van dan?
Ja, ze gaan er wel van uit dat ze moeten inleiden maar willen nog even zien wat tijd te rekken en bekijken het per keer en per 2 of 3 dagen. Ik zie best wel vaak met zwarte vlekken en heb de laatste tijd ook wel wat hoofdpijn maar voor de rest valt het mee. Naast de misselijkheid en het overgeven maar dat had ik ook al voor ik hoge bloeddruk kreeg. Ik heb net een foontje gekregen van mijn moeder. Mijn neef (20j) heeft vannacht een zwaar verkeersongeval gehad en ligt op Intensive Care in het ziekenhuis. Ze hebben zijn kleine hersenen stil gelegd en het is nu bang afwachten of hij de volgende uren/dagn doorkomt... @ Daffie: veel sterkte !
@Scoobje: hoop tabletjes zo he? Ik neem aan dat de gyn toch ook wel weet wat ie je voorschrijft? Als je het niet vertrouwd dan zou ik gewoon even contact opnemen met de gyn! Stertke met je neef! @Angela: gelukkig nog iemand die me begrijpt qua schone lakens betreft ! X Esther