Heeft iemand die wel borstvoeding wil geven interesse in de handpomp van avent. Compleet setje. Nieuw in de doos. Ga zelf bij naderinzien geen bv geven. Heb ook nog een ledikant (beukenkleur) misschien leuk voor bij oma. (gratis) Hebben we 2 jaar voor justin gebruikt.
Heb nu zo om de 7 min weeen. Pijnlijk, maar nog niet wegzuchten. Ben wel een beetje licht in mijn hoofd en emo.
Schoonzus had om 4 uur 4 cm ontsluiting en is toen naar het zkh gegaan (medische indicatie ivm haar gewicht en vorige bevalling).. het viel dr erg tegen hoe lang het duurde, ze had eigenlijk verwacht dat het bij een 2e kind veel sneller zou gaan... Haar zoontje is nu bij mn schoonouders en blijft daar voorlopig logeren ivm zijn waterpokken. @ dayenne, wat fijn dat jullie morgen het wiegje gaan halen, leuk hoor! @ Maka, thanx! Jij veel plezier met uit eten! Hier nog geen voorbereiding op een bevalling, zit nog hartstikke verstopt! @ Twinkeltje, whaaaaa, spannend! Om de 7 minuten nu dus... Ik hoop dat het snel helemaal doorzet meis! @ Noppie, leuk zeg dat je in Australie hebt gewoond. En sommige mensen zijn idd niet heel netjes op hun spullen. Als je iets wil verkopen, dan zorg je toch dat het er spic en span uitziet? Maar blijkbaar vindt niet iedereen dat
Twinkeltje: Ah nu wel weeën dus! Bij mij begon het ook met weeën elke 7 minuten. 24 uur later pas bevallen Kan me voorstellen dat je emotioneel bent, het gaat nu ook al anders als vorige keer he? Is je man thuis?
Oja Twinkel: niet gaan hyperen he? (licht in je hoofd) Gewoon rustig blijven en rustig adem halen. Je bent toch niet alleen nu?
MArried: Das ook kl*te als je kindje waterpokken heeft terwijl je de 2e op de wereld zet... Daar moeten ze echt mee uitkijken hoor! Jammer dat het niet zo snel gaat voor haar. Hoe laat is ze begonnen?
Ja, daar baalt ze dus ook heel erg van. Haar zoontje heeft het sinds afgelopen vrijdag en ze is aanstaande dinsdag eigenlijk uitgerekend. Vk had idd al gelijk gezegd dat het jochie dan niet bij de beeb mocht komen. En zij (en ik) moesten allebei gelijk checken of wij het al eens gehad hadden. Ze had vannacht al buikpijn, maar dat kan ook van haar blaasontsteking zijn geweest en vanaf vanochtend half 9 rugweeen die steeds erger werden. Om 13.00 uur had ze 2 cm, om 16.00 uur 4 cm ontsluiting.
Waterpokken kunnen echt levensgevaarlijk zijn bij die kleintjes. Hoe lang mag hun zoontje dan niet bij de nieuwe beeb? Is dat 14 dagen? Denk dat de buikpijn van vannacht er ook al bij hoorde hoor. Ja ik had rug- en buikweeën, maar die rugweeën zijn veel pijnlijker! (dacht zelf weer aan nierstenen) Maar op zich is het tijdsverloop wel 'normaal' toch, ongeveer 1 cm per uur. De ene cm misschien iets sneller als de andere. Ik merk trouwens dat praten over bevallingen heel therapeutisch werkt. Je maakt ook zoveel mee, en zo'n bevalling is nu eenmaal heel erg ingrijpend. Echt fijn om daarover te praten. Leuk als straks iedereen bevallen is, zullen we nog wel wat verhalen krijgen
@ Uk, hij mag iig 10 dagen vanaf de besmetting niet bij de beeb. Erg jammer natuurlijk, maar het moet gewoon. Ik vind het tijdsverloop idd ook nog wel redelijk normaal, maar haar vorige bevalling ging redelijk snel en ze had zich er blijkbaar op ingesteld dat het bij een 2e nog sneller zou gaan. Vandaar dat het haar zo tegenvalt, maar ja, wie weet gaat het zo ineens heel hard, dat hoor je ook weleens. Ik denk idd dat de buikpijn er ook bij zou kunnen horen, maar aangezien ze ook nog eens blaasontsteking heeft, had de vk gezegd dat dat ook daarvan kon komen. Een blaasontsteking kan blijkbaar een bevalling opwekken (als de bm er klaar voor is). Een bevalling lijkt mij idd ook super ingrijpend. Denk dat het ook wel heel apart is om ieders verhaal te lezen, elke bevalling is zoo anders!
Pffff 10 dagen is lang he? Maar ja, het is niet anders... Weet ze trouwens het geslacht van de nieuwe beeb? Dat het idd ineens heel snel kan gaan zag je bij mij ook. Toen ik hier in Haarlem in het ziekenhuis getoucheerd was, had ik 2 cm ontsluiting, maar de bmm was wel helemaal verstreken. Toen ik in het VU aankwam had ik al 8 cm ontsluiting. Zat nog niet een uurtje tussen Nu achteraf zeg ik dat ik het zo weer zou doen (alleen de bevalling dan.. de rest nooit meer), maar toen ik aan het bevallen was en net na de bevalling vond ik het echt verschrikkelijk en zei ik dat ik het nooit meer zou doen! Vind het wel bijzonder hoe dat dan werkt. Is ook weer een trucje van moeder natuur
@Twinkeltje wauw meid wat spannend! Zet 'm op he! @Nyncke wauw wat goed! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! En fijn dat jullie nu thuis zijn. (lief trouwens dat je gelijk even hier komt) @Maatje zal even mijn mams vragen of ze nog een ledikantje nodig heeft. Ze was laatst nog op zoek namelijk .
sorry dat ik het hele weekend volgens mij nog niets van me heb laten horen.. kan ook niet op iedereen reageren nu. ik zag dat nyncke bevallen was van een dochter, gefeliciteerd! en twinkeltje: spannend meid, zet em op! ik zelf heb om de 10 min ongeveer harde buiken, echt pijnlijk, ze trekken me door naar mijn benen en rug. of het weeen zijn weet ik niet precies, moet wel op mijn ademhaling letten want anders wordt ik licht in mijn hoofd. verlies ook extreem veel slijn en ik heb de hele dag het gevoel dat ik naar de w.c moet! ik denk dat het ook niet lang meer duurt mij bij.... morgen nog een echo. ben benieuwd of we die nog halen.. liefs!
Mireii dat klinkt echt wel als weeën! Spannend hoor, misschien even douchen en kijken of het blijft? Als het blijft zijn het echte weeën! succes!
Allemaal meiden bezig hier of al bevallen....ik wil oohook . Ben super blij voor jullie hoor. Maar ik ben het zelf zo zat . Sorry, ben even een beetje emo. Elke dag krijg ik allemaal smsjes met: 'en..?' En dan moet ik terugsturen: 'nee helaas nog steeds niks..' En dan ben ik nog niet eens 40 weken, kun je nagaan. Nou *geeft zichzelf een schop onder dr kont* nu is het genoeg met de emo-bui. Ik ga maar es eten koken...*zucht*
Dat het ineens snel kan gaan blijkt wel, want.. mn schoonzus is om 18.08 uur bevallen van zoontje Nick! (en ze had dus om 16.00 uur pas 4 cm ontsluiting!) Meer details heb ik nog niet, we gaan er zo gelijk naartoe!
Married: gefeliciteerd met je neefje Nick! Is dit de eerste keer dat je tante wordt? Dat is zeker snel gegaan zeg! Dayenne: Mag ook even emo zijn hoor! Heb zelf ook een emoweekend... Hoop voor jou dat je snel je meisje in je armen mag houden!
hallootjes: jeetje er zijn er ene paar flink aan het rommelen en er hebben zelfs al een paar weeeen! Spannend allemaal! Zet hem op, ik hoop dat jullie snel jullie wondertje in je armen hebben! Ik volg jullie allemaal hoor! Hier is het momenteel erg rustig in mijn buik!
nynkce gefeliciteerd met jullie dochter. twinkeltje succes met de weeen? hou de site nu in de gaten, ben zo benieuwd, wel appart dat alle kindjes al in januari willen komen, ze kunnen neit wachten op februari. wij meoten maar wachten tot volle maan, misschien kan die nog iets voor ons betekenen. iedereen een fijne avond ga vroeg op bed en hoop dat de pilletjes hun werk doen. anita