Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Married, fijn dat alles goed was met je zus en je neefje... oei schattig he zo'n koppie vol met donker haar :D bijzonder dat we binnenkort zelf ook zo'n klein mensje hebben he!
    hihi ik kan inmiddels weer fatsoenlijk zitten, denk dat ik een spiertje heb verrekt ofzo!
    Jij ook al slecht geslapen... tja al die indrukken he!

@Mobiel, fijn dat natasja weer terug is en haar niets ernstigs is overkomen!
    Inderdaad fijn dat je vriend nu in de buurt werkt... zeker nu de bevalling dichterbij komt!

@Famveenstra, fijn dat je bij hebt kunnen slapen vannacht door de medicijnen!

@Daffie, logisch hoor meid dat je niet je dag hebt, er is ook zoveel gebeurd de afgelopen tijd!
    Hopenlijk heeft de vk een oplossing donderdag!

@iloiza, oei spannend meid! Heel veel succes in elk geval!

@Mieke, balen dat je zo'n slechte nacht hebt gehad, beterschap dan maar... is geen pretje om nu verkouden te zijn! En inderdaad een lekker rustig dagje van maken!

@Eppie, zo jij bent al actief aan t koken geweest! mmm griesmeel dat hebben mn ouders van t weekend ook meegenomen! Heerlijk :D

@Miireii, balen dat het rusten niet geholpen heeft voor de groei. Hopenlijk kan de gyn je vanmiddag meer duidelijkheid geven! Veel succes!

Hier ook voor controle bij de gyn geweest, van te voren een kort gesprekje met de verpleegkundige gehad, of ik borstvoeding wilde geven. Dan houden ze daar rekening mee na de bevalling... kreeg ook een tasje met folders en zwitsal proefmonsters :D
    Nou bij de gyn was ook alles goed met de kleine, alleen mijn bloeddruk was iets aan de hoge kant, de bovendruk. Maar volgens mij kwam dat meer omdat ze de band om mn arm nogal laag vast maakte, hij zat meer om mn elleboog dan om mn bovenarm. Maar goed... de uitslagen van het bloedprikken waren nog steeds niet binnen, dus daar zou ze vandaag nog achteraan bellen!

Verder wilden ze eigenlijk nog testen of dat medicijn wat ze besteld hebben ook daadwerkelijk helpt, maar ze wisten niet of dat de baby daar hinder van ondervindt... dus dat zou ze tijdens de middagbespreking nog aan de anderen voorleggen. En mocht er actie ondernomen worden dan zou ze me nog terugbellen.

Nou heb ik al even op internet gezocht, en zover ik kan vinden mag dat medicijn niet gegeven worden tijdens de zwangerschap. Maar ik wacht even af wat zij zeggen.

2. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Daffie: Gecondoleerd met opa meid en veel sterkte.

@UK80: wat fijn dat het zo goed gaat met Ferry. En die dipjes, tja meid dat is niet meer als normaal. Veel sterkte tijdens die rotmomenten.

@Sofie: :) wat een 'visverhaal'

@Mieke: wat fijn dat je verlof hebt, geniet ervan. Maar hoe lang heb je jezelf gegeven? Hier nog steeds aan het 'werk'. Begin wel een uurtje later, heb langere pauze's en zit iets meer op het internet ;). Dus gaat harstikke goed hier.

@Enna: Wat super dat je nu lekker thuis van Katie kunt genieten.

@Dayenne: oh meid, wat fijn dat de CTG goed was. Hopelijk is je kleine nog wat gegroeid.

@HJ: Mooi dat de jongens op de High/medium-care liggen.

@Mobiel: Ben erg benieuwd naar het verhaal van Natasje, maar al blij te horen dat ze weer terecht is.

@Nyncke: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER KYANA!

@Daantje78: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER MIRTHE SOFIE.

@Twinkeltje en Iloiza: En...en....?

3. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Dat was hetgeen ik heb onthouden van de afgelopen 18 bladzijdes :oops:...

Zaterdag zijn we de hele dag in de efteling geweest en dat is echt te veel geweest... 's Nachts wakker gelegen van de pijn in mijn onderrug en in mijn heupen e.d. Maar ach, het was best gezellig en de volgende dag ging het gelukkig wel weer.

4. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Dames,

ik vind het echt jammer dat sommige dames geen buddy hebben: zitten wij hier in spanning! hahaha

Ist een idee om een algemeen gsm nummer van 1 van ons op te geven dat ze ons toch op de hoogte kunnen houden als ze willen?

Geen verplichting hoor, gewoon een ideetje van een nieuwsgierig Sofietje!

ik meld mezelf best aan als vrijwilliger, maar heb wel een buitenland (BE) nummer...

Ben bezig met een geboortebord (jaja, ik was erop tegen, tot mn menneke met een leuk idee kwam..) in de kleuren van de kamer: heb toch tiet zat :) Hij wordt lichtrose met fuscia met de tekst "A star is Born" dan een mooie ster int midden en de naam va ons meisje eronder.. Ontzettend leuk tijdverdrijf! een aanrader ;)

Knuffs Sofie

5. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Daantje: van harte gefeliciteerd met jullie dochter MIRTHE!!!! Jemig wat een snelle bevalling zeg!

@ maxicosi en pyama's: dank voor al jullie reacties, ik ga dan voorlopig niks nieuws kopen denk ik, want hebben 1 maxicosi en diverse zachte pakjes!

@ Bbelly: wat geinig dat jij ook in Perth bent geweest! Ik was ook vaak te vinden in Fremantle of 'Freo' zoals de lokale bevolking dat noemde. Vandaar uit ging ik regelmatig met de boot naar een eilandje vlak voor de kust; Rottnest Island. Grappig dat je de Westkust ook hebt gedaan: Pinnacles Desert, Ningaloo Reef, Sharks Bay, mooi he allemaal?

@ famveenstra: wat fijn dat je nu eindelijk een goede nacht hebt gehad zeg! lang leve de medicatie!

@ Iloiza: aaaaargh, wat spannend, wat zei de vk?!

@ Mieke: lekker uitrusten vandaag en aan het fruit meid! Ik hoop dat je je gauw weer beter voelt.

@ Kelly: ieuw, ik denk dat dat toch je slijmprop was dan. Dan kan de bevalling nog wel even op zich laten wachten geloof ik, maar wel binnen een week of 2 geloof ik.... Volgens onze zw-docente dan. Spannend hoor!

@ Mireii: ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met het opraken van het vruchtwater.... Succes vanmiddag bij de gyn!

@ Married: kan me voorstellen dat je niet zo goed geslapen hebt na alle indrukwekkende gebeurtenissen van gister! Vanmiddag eventjes bijtanken?

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vaam, niet te lang doorwerken hoor!
    Ik merk nu dat ik echt aan rust toe ben, rust in mijn koppie vooral.
    Want als ik dat niet heb kan ik overal om janken en dat is geen pretje.
    Wanneer stop jij dan?

Oh Married, ik zie het, zag haar er eerst niet bij staan, gelukkig maar!

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Meiden, bedankt voor jullie reacties! :D Wist niet dat het er nu al zo veel zouden zijn! :D

Vk is langsgeweest. Het is zeker weten vruchtwater, maar het is mooi helder dus dat is allemaal goed.
    Harttonen van de beeb zijn mooi regelmatig, dus mijn kleine mannetje doet het nog goed binnen. :D

Weeën zijn nog geen echte weeën, maar oefenweeën. Ik moet binnen 24 uur echte weeën hebben, anders morgenvroeg infuus.
    Zodra ik heftige weeën heb moet ik de vk weer bellen. Als er geen weeën komen, moet ik om 16.00 uur sowieso terugbellen.

Voor nu mag ik lekker rustig mijn eigen gang gaan (lezen, filmpje kijken, slapen enzo) en wachten tot het begint... Ik vind het heel spannend!
    HET DUURT NU NIET LANG MEER......! :D

@ Mieke: Maak je geen zorgen. Ik heb zelfs 2 buddy's, Married en Dayenne! ;)

@ Married: Zodra er nieuws is en ik ben niet meer thuis, sms ik je! :D

8. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Iloiza: Succes!

9. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Iloiza, spannend meid! Hopelijk voor jou is het echt zo en heb je snel je kindje in je armen!

Mireii, succes vanmiddag!

Mieke, jij ook al een slechte nacht...balen meid! Hopelijk ben je snel van je verkoudheid af!

Vaam, naar de efteling..... :confused: ik zou er nog niet aan moeten denken! Fijn dat het leuk was, alleen jammer dat je er daarna zo'n last van hebt!

Hier alles hetzelfde. Manlief ligt uit te slapen na zijn nachtdienst en de kleine man is om een of andere reden hartstikke moe, waardoor we lekker tot 9.30 hebben geslapen! Ik kom straks nog wel effe checken hoe het hier staat!

10. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Wow Iloiza: Spannend.... Ook ik begin hier super nieuwsgierig te worden.
    Ik hou het hier nu goed in de gaten hoor!

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Iloiza...spannend! Heel veel succes meis....

12. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    haha.. moet ineens lachen om de tekst van mijn banner....

Denk dat het wel eens waar zou kunnen zijn.. haha

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Iloiza: You go girl :) Zet hem op meis, je kan het ;)

Whaaa word helemaal hyper van al die gebroken vliezen om me heen :)

14. martinenur

martinenur Actief lid

19 jul 2008
    290
    0
    0
    Hoi meiden:

Anita
    Ik hoop dat je goed geslapen hebt vanacht.

Nyncke: Gefeliciteerd met je dochter.

Maried: gefeliciteerd met je neefje, zo te lezen had ze tog nog een snelle bevallig.
    Noppie; ik heb nog geen pyama voor de baby, in het begin hebben ze meestal gewoon hun kleertjes aan,
    Maxi-cosi die mag je op het KDV laten staan, zou ook wat zijn als je dat allemaal dubbel moet kopen.

Daantje: gefeliciteerd met je dochter

Iloize: spannends meid, succes met de bevalling.

Ga zo even douchen en dan voor de laatste keer voor controle naar het ziekenhuis.

Martine

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Iloiza, nou spannend meid, nog maar eventjes en je hebt je kleintje in je armen! Ben erg benieuwd... heel veel succes!

16. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Iloiza:
    Spannend zeg, lijkt me een raar gevoel! Hopelijk zetten de weeen snel door en heb je snek je beebje in je armen?

Ik jmoet ook zeggen dat ik het nu heeeeeel spannend vindt hier, poeh!

ben aan het poetsen maar moet telkens even kijken!

17. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Axioma: welk medicijn willen ze geven dan? Wat zei de gyn van je bloeddruk dan?

@Vaam: beetje internetten tijdens het werk ;) ? Leuk dat je naar de Efeteling geweest bent, maat kan me voorstellen dat het eigenlijk net iets te veel was!

@Sofie: dat vind ik wel heel nieuwsgierig hoor ;) :D ! Lekker crea bea met je geboortebord.

@Iloiza: dus je bent nu officieel begonnen :D ? Kan me indenken dat je het spannend vindt! Wij met jou volgens mij :D !

@Angela: lekker dat jij en Levy tot 9:30 hebben uitgeslapen. Toen had ik er alweer een actief uurtje opzitten ;) !

@Martine: hee meid, heb je wel een beetje kunnen slapen de afgelopen dagen? Nu alles zo dichtbij komt?

Hier net naar de fysio geweest. We hebben nu afgesproken dat ik bel als ik het nodig vind (dus bij hele erge pijn). Ze was erg te vreden.

X Esther

18. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Vaam: oeh, de Efteling is errug leuk, maar wel pittig voor een hoogzwangere ja!

@ Iloiza: oooooooooow wat spannend, mooi dat het vruchtwater goed is. Is je man al thuis of laat je die nog even zijn gang gaan? Is je moeder er nog? Zie je het zitten allemaal?

@ Angela: fijn dat je wat kon uitslapen vandaag.

@ Martine: succes zo in het ziekenhuis.

@ Eppie: was jij zelf ook tevreden bij de fysio?

19. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Pyjama voor de baby: Ik heb van die zachte pakjes (velours of zo?) en van die katoenen pakjes. Die jonge baby's slapen toch zowat de hele dag dus ik zou bijvoorbeeld die iets dikkere pakjes aandoen als we naar buiten gaan in de wandelwagen of weggaan met de maxicosi en binnen in huis zo'n katoenen pakje als hij toch in zijn bedje ligt onder de dekentjes of bij mij in de draagdoek.
    Ik had voor mijn zoontje de vorige keer ook zo'n spijkerbroek tuinpak met een normaal truitje, maar dat heeft hij maar weinig aangehad omdat het toch erg oncomfortabel, stug en warm zit voor zo'n babietje als hij in bed ligt of in de draagdoek. Dus hij droeg meestal van die lekker zachte pakjes (katoen of velours).

Echt spannend hoor! Al die weeën en vruchtwater! Hihihi! Ik zit ook op het puntje van mijn stoel te wachten op nieuws!
    Leuk, dat we zo met iedereen kunnen meeleven!

Gisteren heeft mijn mannetje echt lekker veel gedaan in huis aan de kinderkamer (ik ook, natuurlijk, maar dan de minder zware klusjes), ben nu echt een stuk geruster!

Ik ga snel weer verder lezen!

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Dames, wat zal ik eens gaan doen? Zit een beetje te duimen draaien.... Misschien maar even een loopje naar de appie?

Deel Deze Pagina