Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Noppie, idd vanmiddag even lekker op de bank met boek of dvd. Net al boodschappen gedaan en naar kruidvat en apotheek, vind t wel weer best voor vandaag! :D

@ Iloiza, owww, wat spannend... Fijn dat het vruchtwater mooi helder is! Ben je alleen of is je moeder nog bij je? En je vriend? Ik hoop dat je geen infuus hoeft, maar dat het vanzelf op gang komt. Sterkte/succes meid! Ik wacht op je smsje, je wilt in het ziekenhuis bevallen toch?

@ Mobiel, jij ook al hyper? Me too.. loop elke keer naar de computer om te kijken of er nieuws is! Vind het zoo leuk en spannend!

@ Anne, is je mannetje ook weer blij he, hihi (bannertekst bedoel ik).. Ik ga vanaf zondag ook maar eens los denk ik (ben dan 37 weken), baat het niet dan schaadt het niet ;) :)

@ martinenur, succes in het zkh! Je bent al bijna aan de beurt he, zo spannend!

@ Golfola, fijn dat je nu wat geruster bent vwb de babykamer!

Ik vind Sofie dr idee trouwens best goed, haha.. ben zelf ook mega nieuwsgierig namelijk! Iemand al wat van Twinkeltje gehoord?

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Kun je doen.. of iets gaan bakken, babykleertjes wassen en/of strijken, foto's inplakken of digitaal album maken, boek/tijdschrift lezen (de nieuwe WIJ lag hier zojuist in de bus) dvdtje kijken?
    Je ziet het, ik verveel me nooit, haha

3. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    tis ook zo spannend hier he noppie?

Komt het voor mezelf zo dichtbij...
    hihi
    moet eerlijk zeggen dat ik nogal bang ben voor alles wat er gaat komen, door de erg nare ervaring met Stef...
    Zijn er meerdere mensen echt bang?

4. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Eppie, haha tis te merken dat jij in de zorg zit :D Mn bloeddruk was 150/85, maar het was nog oke zei de gyn. 160 was de grens... en ik heb ook gefietst naar t ziekenhuis dat heeft misschien ook wel invloed gehad. En de band zat gewoon raar...
    Medicijn is DDAVP, zover ik begrijp wordt dat normaal aan patienten gegeven die de ziekte von willebrand hebben.

@Noppie, ik ga straks wat kaarten maken, heb gisteren allerlei plaatjes uit mn oude tijdschriften geknipt.. ga maar eens freubelen :D
    Heb je geen recept wat je uit wil proberen ofzo? of programma kijken via uitzending gemist ofzo?

Heb net de indeling van de woonkamer beetje veranderd, de box staat er nu namelijk ook, dus de eettafel maar anders neergezet, en een plekje gemaakt zodat we de kinderwagen kwijt kunnen in de woonkamer. In de gang hebben we geen ruimte... t begint ergens op te lijken!

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Iloiza oooooooh wat spannend meid! Ik krijg er helemaal de kriebels van.
    Ben je alleen?
    Ik denk dat ik helemaal enthousiast rondjes zou gaan rennen in mijn huis haha. Aangezien ik dat nu al bijna doe van jouw nieuws :).
    Zet 'm op he! Ik wacht met spanning je sms af :D.

@Mieke haha wat lief dat je aan me dacht.
    Ja wij hebben geleerd dat je je onderste buikspieren moet aanspannen en op die manier moet omdraaien. Maar het lijkt mij dat je bilspieren hetzelfde effect geven. Volgens mij gaat het erom dat je in ieder niet alles op je bekken gooit.

6. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Mama van stef, ik ben ook echt bang. Maar dat komt denk ik omdat het voor mij nog zo onbekend is. Ben bang dat ik de pijn niet aan kan ofzo. Of dat er iets fout gaat....Moet zeggen dat ik nu wel blij ben dat ik in het ziekenhuis beval, dan ben ik in ieder geval op de goede plek.

7. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Noppie: ben zelf ook te vreden hoor. Fysio heeft goed werk gedaan en helemaal overgaan doet de pijn nu toch niet meer.

@Married: jij hebt al geshopt. Ik ga dat zo doen! Zit nu ff te eten.

@Axioma: ja eens een pleeg, altijd een pleeg. Dus jij gaat vanmiddag kaartjes maken? Ik ga zo ff naar de stad en wip even bij pipoos binnen. Heb iets leuks in mijn hoofd voor de doop van mijn nichtje en daar wil ik even spullen voor halen. En zie zoveel dingen voorbij komen op blogs dat mijn hoofd overloopt van de inspiratie. Dus als ik terug kom uit de stad kan ik ook lekker aan de slag.

@Mamavanstef: niet leuk dat je nare ervaringen hebt overgehouden aan de bevalling van Stef. Ik ben niet bang, zie wel wat er komen gaat!

X Esther

8. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Mamavanstef: ik ben ook wel een beetje "bang". Zoek eigenlijk een ander woord, vind bang zo heftig.. Tis voor mij ook meer Bang voor het onbekende, zoals Dayenne zegt: t'is nieuw, dus je weet niet hoe je gaat reageren..

Tis echt iets wat je een keer niet kan plannen: Go with the flow en maar zien hoe het loopt. Best lastig als je altijd alles bent gewend in de hand te hebben ja.. Ik probeer er maar niet teveel aan te denken en hoop op een turbo-bevalling :) :)

@Axioma: lekker hè, als het dan ergens op begint te lijken!

@Noppie: ik val mijn ventje ook minstens 2 keer per dag lastig over de mail (durf niet te bellen, want dan denkt ie dat het zover is ;) ) om te vragen wat ik in hemelsnaam kan doen vandaag! haha Vandaar ook mn crea-ingevingen; lekkere bezigheidstherapie! Voor de rest is namelijk alles klaar en tja, wat moet je dan? Ik wilde gaan wandelen, maar alleen wandelen lijkt me op dit moment ook niet echt een goed idee :)

@Bijna-bevallingen: dames, tis nieuwe maan, zou dat het hem zijn? haha

@Vaam: Wow, jij hebt ballen! Nu naar de Efteling zou ik hardstikke tof vinden, maar denk dat ze dan een kinderrijtuigje mogen regelen voor mij haha Lekker rondgereden worden!

Erg hè, ik kom nu echt niet meer los van het forum! Ben té nieuwsgierig of er weer een kleintje bijkomt!

Sofietje

9. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wat is het spannend hier! Zelf heb ik het idee dat de voorweeen van vorige week vals alarm waren en ons mannetje bedacht heeft om nog even te blijven zitten waar hij zit...

Hier vanmorgen weer even toegegeven aan de nesteldrang...boven helemaal schoon en fris en de keuken. Morgen de wc beneden en de woonkamer... Zou dit toch een teken zijn...nesteldrang was helemaal weg, maar nu weer terug...

Vanmiddag nog even naar buiten en dan een rustig avondje! Heerlijk...

Morgen ook een rustige dag en dan weer naar de gyn voor controle. Leuk, heb een afspraak 's avonds...dan kan mijn mannetje lekker mee.

Hier geen angst voor de bevalling. Ik laat het compleet over me heen komen. Zie het wel en ben ervan overtuigd dat ik het kan...

Meiden die nu 'bezig' zijn; heel veel succes en geniet straks van het mooie moment dat jullie kleintje in je armen ligt!

PS; ik heb ook nog geen buddy, maar als iemand wil, kunnen we even pb-en.

Liefs, Leintje

10. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Dayenne: Bij mij kwam er bij Tim toen me vliezen braken een golf van rust over me heen, dus niets geen hyper rondjes rennen door het huis ;)

@ Mama van stef: Ik heb geen angst voor de bevalling, misschien omdat ik eigenlijk een bevalling uit het boekje heb gehad bij Tim? Mijn angst is veel groter voor de kraamtijd :( Zal dit kleintje gezond zijn etc?

11. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

mamavan stef je hebt een pb met mijn nummer, dan kunnen we buddy's worden.

verder moet ik morgen weer naar de gynaecoloog.

voor iedereen die nu weeen heeft of/en waarvan de vliezen zijn gebroken. heeeeeeeeeeeeel veel sterkte ermee, en we blijven de pagina's in de gaten houden.

ga nu lekker op de bank hangen, heb boven alles schoon gemaakt, behalve de douche.

iedereen een fijne dag.

groetjes anita

12. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Het blijft spannend hier zo zonder berichten.......

Eppie, fijn dat je zelf kunt aangeven wanneer je terug wilt komen bij de fysio. Die afspraak heb ik ook. Maar sowiezo 2 weken na de bevalling beginnen we weer met spiertrainingen...

13. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Leintje, als er verder niemand meer alleen is, mag je mij ook je gegevens bp-en hoor. Ik zie het wel!

14. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Angela, bedankt! ik heb je gepbt!

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Pfoeh, zeg begint idd wel heel spannend te worden allemaal en iedereen is zo alert :)
    Wat buddies betreft, misschien moeten sommigen ook maar dubbele buddies hebben of zo, want er zijn toch nog heel wat meiden die geen buddy hebben.

Iloiza, spannend meis, je kant het!

Welke telefoonnummers moeten allemaal op de 'alarm'lijst.
    - Spoed nummer verloskundige
    - Kraamzorg

Maar wat nog meer?

Ben gelijk ook spullen aan klaar leggen voor de vluchtkoffer en nog even mijn badjasje aan het wassen die mee gaat.

Heb net een uurtje in bed gelegen maar kon niet slapen, ben gewoon te veel nog met dingen in mijn hoofd bezig.
    Ga zo even mijn teennagels lakken, beentjes en de andere zone zijn ook weer geschoren, heb lekker gedoucht en voel me daardoor weer wat fitter.
    Zo nog even 2 facturen maken en naar de brievenbus wandelen, frisse neus halen.

16. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Leintje, je hebt PB terug!

17. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Mieke: Alarmlijst, ehm... Je partner? Geloof me dat nummer vergeet je ineens spontaan dus schrijf het op ;) Mensen die je per direct wilt waarschuwen..

Achteraf lijstje kan ook erg handig zijn: zorgverzekeraar etc etc...

18. mamma van stef

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Iedereen lijkt zo onrustig,of is dat gewoon mijn interpretatie?

Mobielfreak: voor het lijstje...
    Anita(famveenstra) en ik(mamma van Stef)zijn nu buddy....

Ik heb dus wel angst, meer omdat het bij stef allemaal zo anders is gelopen dan ik in gedachten had..
    en ik weet niet meert wie het schreef maar ik ben een enorme controllefrak dus dan is overgeven niet mijn sterkste kant :)
    Maar heb wel geleerd dat je bij ene bevalling niets kan plannen, ik zla alles dusn op me af moeten laten komen!

19. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

heey buddy

mama van stef: we meoten neit tegleijk bevallen he, daar hebben we ook niet zoveel aan.
    ik hoop morgen bij de gynaecoloog wat meer te horen en duidelijkheid te krijgen.

suces

allemaal

20. mamma van stef

27 jan 2008
    957
    0
    0
    ja zou niet handig zijn!
    ik moet vanmiddag naar de gyn....
    ...

We zijn ook echt ongeveer even ver en moeten beide in het ziekenhuis bevallen....
    zul je net zien :)O

Deel Deze Pagina