Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Karina: Echt die momenten die jij beschrijft hebben we allemaal wel eens hoor ;) Maar ook bij jou gaat het echt goed komen ;) Kop op buddy van me! Laatste loodjes wegen nou eenmaal het zwaarst zeggen ze en daar bedoelen ze niet alleen je buik etc mee, maar dus ook je gedachtengang ;)

2. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Mireii, gefeliciteerd met jullie dochter Soraya! Geniet van jullie kleine meisje! Hopelijk gaat alles goed!

Liefs, Leintje

3. Kimmie29

Kimmie29 Actief lid

13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    @Karina, heel herkenbaar hoor die gevoelens heb ook zoveel last van die hormonen pffff. We moeten het nog ff volhouden!

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Karina: wat vervelend dat je die gedachtes niet van je af kunt zetten, maar geloof me...bijna iedereen heeft daar wel eens last van. En gelukkig zal het allemaal niet heel lang meer duren en kun je gaan genieten van je kindje. Dus lees lekker mee en doe je ding. Dikke knuf Vaam

@Maatje, Angela en Uk: ja, ik weet het ook wel...maar vind het toch wel fijn dat jullie het mede bevestigen :D. Na mijn breuk met mijn ex, heb ik het idee veel meer van andere te vragen over wat ze van iets vinden. Niet dat ik dan meteen mijn mening over iets daardoor ga bijstellen, maar ik vind het fijn om bevestiging te krijgen. Misschien ligt ook dat wel wat aan de hormonen ;).

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Zo, ik ben dus vanmorgen naar de poli geweest.
    Het zou kunnen zijn dat Ferry te vroeg geboren is door een infectie. Ik had in mijn bloed een verhoogde concentratie aan witte bloedcellen zitten, wat een teken is van een infectie. Ze hebben alleen geen infectie gevonden in de kweken. De placenta zag er ook erg mooi uit en is niets raars in gevonden.
    De gynaecoloog zei dat ik bij een volgende in ieder geval 25 % kans heb op weer een extreme vroeggeboorte. Ik vind dat wel heel erg hoog.
    Als ik er klaar voor ben gaan ze onderzoeken of mijn baarmoeder en baarmoedermond wel normaal zijn, zodat ze weten hoe het eruit ziet en of de vroeggeboorte daardoor kwam. Dan krijg ik een slangetje in mijn baarmoeder en gaan ze er water in spuiten zodat de baarmoeder bol staat. Dan kunnen ze op een echo zien of het er normaal uit ziet.
    Hij begon ook over anticonceptie. Het blijkt dat veel vrouwen niet snappen dat je nu ook vruchtbaar kan zijn en dus weer zwanger kunt raken. Ik begrijp echt wel dat je éérst je eisprong hebt en dan pas je menstruatie :) Ik wil de pil echt niet meer, al die hormonen! Ik heb er echt last van ;) Anyway, ik zei dat we voorlopig geen anticonceptie nodig hadden ;)

Kort gesprekje gehad met de kinderarts. Op zich gaat het goed, alleen het lijkt nu wel weer verstopt dus hij moet weer 2 keer per dag gepuncteerd worden. Gelukkig slaat hij zich er goed doorheen en ligt hij lekker op z'n speen te sabbelen :D

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wow het gaat allemaal echt in ene keer zo snel

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Karina: zo ben ik de hele zwangerschap geweest hoor! Ik ben zo onzeker... en nog hoor... Maar ik kan nu gelukkig bellen en vragen hoe het met Ferry gaat. Maar jij kunt de bevalling echt wel aan hoor! En als je ergens over twijfelt, leg het voor aan je gyn of vk. Misschien kunnen zij je twijfel wegnemen. Ga je in het ziekenhuis bevallen?

8. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Uk: ik vind de pil ook helemaal niks :(, maar zal er straks denk ik toch weer aan moeten geloven. Nadat ik gestopt was met de pil voelde ik mij op het 'knuffel'gebied een stuk vrijer. Het klinkt stom, maar ik kreeg meer zin dan voorheen :oops:. Ik bedoel dus niet elke dag ofzo hoor, maar had er soms best lang helemaal geen zin in.
    Weet iemand of er ook andere anticonceptiemiddelen zijn die minder tot geen hormonen bevatten? (en ik heb het natuurlijk niet over de standaard condoom he meiden :))...

9. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Vaam, volgens mij blijft dan alleen het koperspiraaltje over? Maar ik ben er niet in thuis hoor!

10. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dank jullie wel voor al jullie lieve reacties! Zo voelt het toch niet zo alleen...

Heb het er al eens over gehad met de vk maar die kan er ook niets aan doen. Ze zegt ook dat het komt doordat de hormoonspiegel nu gaat veranderen doordat er een bevalling aankomt.

Ben toch wel weer heel erg blij dat ik jullie geschreven heb. Jullie snappen tenminste wat ik bedoel. Mijn vriend doet heel erg z'n best, maar ja...

Liefs

11. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Karina: ik ben blij dat het je goed doet. En je vriend...tja, mannen kunnen proberen er begrip voor op te brengen, maar die weten natuurlijk niet wat je voelt.... Maar wat ik al zei, gelukkig zal het allemaal niet meer zolang gaan duren, dus nog even volhouden meid!

12. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Karina, kop op meid! Het komt allemaal snel weer in orde, en tja, mannen, die voelen het niet zoals wij he?

13. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mireii: tjee, van harte gefeliciteerd met je dochter SORAYA!!! Sterkte met herstellen van de keizersnee meid!

@ Anne: fijn dat alles goed is. Ach, wat goeiig van je zusje, ze is erg met je begaan kennelijk!

@ Vaam; zohooo, spannend hoor, huisje kijken! Nou ja, kijken kan nooit kwaad toch, kan je altijd weer verder beslissen als het echt goed voelt toch? Enne, over die anti-conceptie: ik heb n tijdje de nuva-ring gebruikt. Die brenge je 3 weken lang in in je vagina en geeft minder hormonen af dan de pil, in je stopweek haal je hem eruit. Ik had er geen goede ervaring mee, omdat ie steeds 'uitzakte', dat irriteerde nogal en kreeg steeds schimmelinfectie. Maar er zijn heel veel vrouwen die dat wel een goede optie vinden. Misschien iets voor jou om te proberen?

@ Karina: goed om van je te horen. Ik denk dat iedereen af en toe wel die piekervlagen heeft hoor. Heb ik zelf ook, zat zondagavond nog brullend op de bank met een vriendin te bellen over de toekomst en hoe alles nou toch in hemelsnaam nog goed moest komen met mij, de beeb, de financieen etc. Dus, kop op meid!

Zo heb inmiddels mijn beentjes fris geschoren en gedouched. Intussen ook de tweede proefdruk van t geboortekaartje gekregen en ik vind het echt BAGGER! En dat ligt niet aan het ontwerp. Ik stuur nu de 2 proefdrukken naar mijn schoonzusje de ontwerpster op. Zij gaat ze bekijken en dan naar een drukker waar zij goede ervaringen mee heeft opsturen en daar een proefdruk vragen. ik baal er wel van, maar dit is gewoon niet goed genoeg: tekst en afbeeldingen blijven 'onhelder', heel slordig gesneden waardoor je wittige stukjes in de kleuren aan de randen krijgt etc. Kortom: t ziet er veel te goedkoop uitzo en dat zou niet moeten! De 3 prints die mijn schoonzusje zelf had gemaakt op haar werk waren juist supermooi, dus ik weet dat het beter kan..... Zo ff kopje thee zetten nu.
    Wat een hoop beebjes vandaag he? Het lijkt erop alsof er ook al best wat keizersnedes zijn geweest? Of valt dat wel mee?

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Angela en Noppie: bedankt voor de tips, ik zal hier eens wat meer over gaan zoeken op het internet.

@mobiel: las net de blog op onze hyves.....ennuh...Veel succes met bevallen morgen he! ;) :) :). Zou toch wat zijn als je gedachte waarheid worden :D!.

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

De gyn in de VU heeft mij geadviseerd om de mirenaspiraal te nemen. Die geeft maar een klein beetje hormoon af en ze zijn er erg tevreden over. ;)

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Miireii, jeetje alweer een beebje! Gefeliciteerd met de geboorte van Soraya! Wat een klein poppetje zeg! Nu lekker genieten met zn 3tjes! En herstellen natuurlijk!

@ Anne, thanx voor de buddy-update! Werkt goed zo he!

@ Sofie, wat een leuke tekst op dat zeeman-pakje zeg!

@ maatje, gefeli met je 37 weken en al een mooi gewicht van de kleine zeg!

@ Vaam word er idd moedeloos van.. heb gelukkig het oude matrasje nog hoor, maar die is dus oud en redelijk hard, vandaar dat we een nieuwe moeten/willen.. maar ja... Ben ook erg benieuwd naar je buddy Martine! Veel plezier met huisje-kijken, leuk joh!

@ karina, je bent ab-so-luut niet de enige die zo denkt, meis! Ik heb precies zulke gedachten... zal het allemaal wel goed gaan, is ie niet ieniemie klein, blijft ie wel ingedaald, zit er geen navelstreng om zn nek etc etc.. en dan mn twijfel over thuis/zkh.. pff, word er echt gek van, zal blij zijn als ik goed en wel bevallen ben van een gezonde boy! Ik kan mezelf echt helemaal gek maken, dus ik begrijp je volkomen ;)

@ Uk, jeetje joh 25% kans op weer zo'n vroeggeboorte is idd extreem veel! En over die anticonceptie, haha.. alsof je dat zelf niet snapt idd ;).. Ik ga trouwens ook nooit meer aan de pil, condooms voldoen wat mij betreft prima. Was trouwens ook al bijna 3 jaar van de pil af voordat we uberhaupt zwanger wilden worden, beviel prima zonder die hormonen-zooi!

@ Noppie, wat vervelend van die geboortekaartjes joh! Ik kreeg vandaag weer een proefdruk met de post en ben eindelijk tevereden!

Enne gaan er ook nog dames 'gewoon' in februari bevallen? :) Mijn plan is dat iig wel! (al heb ik weer kans door te lopen tot maart :( )

Wij gaan zo weer even bij neefje Nick babysnuiven :D

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jemig zeg, het regent idd babietjes hier!

@Miireii en man, gefeliciteerd met Soraya!

@Scoobje, heel veel succes! Hopelijk kun je de bevalling aan, evt met een ruggenprik misschien...

Ik had vannacht geloof ik ook weer ff (voor)weeen, maar t zet echt niet door. Doet wel best pijn dan!

@Vaam, tja t is wel snel, zeker na wat pasgeleden gebeurd is. Maar als t goed voelt en er komt wat moois voorbij, dan moet t misschien wel gewoon zo zijn!
    Stuk zeep onder mijn matras? Bedoel je t voeteneind iets omhoog? Dat heb ik al geprobeerd, maar helpt niet...
    Maar t enige wat echt direct helpt is bewegen. Dus ik leg mijn been op die van mijn vriend en die gaat een beetje zenuwachtig zitten schudden!
    En ik heb ook een massage/trilkussentje. Ik heb net nieuwe batterijen gehaald, dus als ik strax weer last krijg, probeer ik of dat misschien helpt.

@Amor, gefeliciteerd dat jullie t huis krijgen, wat heerlijk!

@anticonceptie. Ik wil ook niet meer aan de pil. Ik ben er al lang geleden mee gestopt (niet om zwanger te worden), maar het heeft me 3 jaar gekost om te ontpillen met heel veel rare klachten. Nooit meer die troep!
    Tja, ik weet t niet... ik wil voorlopig écht niet zwanger worden, maar ook geen andere hormonale sh*t. Koperspiraaltje lijkt me ook niets (wordt dat sowieso nog wel gebruikt?), mirenaspiraal wordt wel veel gebruikt en geeft alleen lokaal hormonen af. Maar geen idee wat je nog merkt van die hormonen en of t 'afkicken' ervan ook lang kan duren...
    Een lager libido is overigens een veel voorkomende bijwerking van de pil, Vaam!

@Karina, vervelend dat je je zo onzeker voelt. Ik denk dat iedereen daar wel in meer of mindere mate last van heeft.
    Soms kan t wel helpen om je gedachten van je af te schrijven en misschien vind je hier wel herkenning. Maar als je daar geen behoefte aan hebt, moet je t gewoon lekker op je eigen manier 'handelen'. Veel sterkte iig nog de komende weekjes en hopelijk dat t daarna wat beter met je zal gaan. Let wel op dat je niet depressief wordt, dan moet je echt aan de bel trekken...

@Uk, hm niet echt duidelijkheid dus van de gyn. En 25% kans op weer een extreme vroeggeboorte, dat is niet zo'n fijn nieuws. Maar dan zul je in een evt volgende zwangerschap wel extra in de gaten worden gehouden, op tijd weeenremmers etc... Niet echt meer onbezorgd zwangeren (voor zover dat nu wel zo was)...

@Eppie, je mag wel in de tuin werken hoor, als je maar handschoenen aan hebt.
    Maar t is er vandaag toch niet van gekomen, want ik ben ff de stad in geweest voor die batterijen van mijn trilkussen.
    Morgen weer een dag!

18. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ miireii, van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Ga er maar lekker van genieten en hopelijk knap je zelf ook snel op van de keizersnee!

Ik lees trouwens iets over hyves, is er ook een speciale zwangerschapshyves? Ik heb ook hyves dus ben wel nieuwsgierig! :)

19. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Anticonceptie Manlief gaat zichlaten helpen. Wil niet meer aan de pil en we willen toch geen kinderen meer. Vind 2 kinderen mooi.

Net lekker even met Justin op de bank geslapen. mmmm Lekker samen met mijn ventje. Heeft nog steeds een beetje koorts. Laat hem deze week lekker thuis. Even goed uitzieken ben anders bang dat hij straks weer ziek is als de kleine komt. Weet iemand dit misschien hoeveel procent kans heb je als je 1e kindje rood is wordt het 2e kindje dan ook rood.(hoop het zelf van wel)

Bij wie is de baby nog niet ingedaald?
    Van de vk moet is gelijk gaan liggen als mijn vliezen breken. Waar ik ook ben. Moeten jullie dat ook? :rolleyes: Slik loop je net in de supermarkt of op :oops: school. Fijn

20. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Anticonceptie: Ik heb ook jaren het Mirenaspiraaltje gebruikt. Ik vond het prima, had nergens last van, hoefde nergens aan te denken! (ofwel, ik zou een pil kunnen vergeten! ;) )

Hierna neem ik hem ook gewoon weer, (na enkele maanden na bevalling) want die kun je ook gewoon gebruiken als je bv geeft, zonder dat de bv snel terugloopt, want dat gebeurt vaak als je weer met de pil begint.

Deel Deze Pagina