Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Dat was inderdaad het argument dat de gyn ook gebruikte. ;)
    Ach, ik zie het allemaal wel.

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ ego-bericht: ben eventjes heeeeel erg pissig op mijn verzekeraar IZZ, waar ik normaal heel tevreden over ben. Heb in december 2 declaraties ingediend: 1 met 1 lullige nota die is direct uitgekeerd en 1 met in totaal 5 nota's van meer dan 1000 euro in totaal. Je raadt het al: die laatste is nog niet uitgekeerd. Heb er al wekelijks over gebeld en kreeg steeds te horen 'die is in verwerking, maar aan het eind van de week moet het binnen zijn'. Vandaag was er iemand zo snugger om eens verder te kijken en wat blijkt: hij ligt nu in totaal bij de afdeling Buitenland, want er zit 1 bloedonderzoek in Frankrijk bij (van maar 37 euro ofzo). Klopt, want vorig jaar tijdens skivakantie wegens buikpijn naar de huisarts geweest en die vond dat ik bloed moest laten prikken.
    Zegt die dame aan de telefoon: u had de buitenlandnota apart moeten indienen, want de nota gaat gecontroleerd worden. Maar daarover wordt dus niet gecommuniceerd met de klant, dus hoe had ik dat moeten weten. Bovendien kan ze geen informatie geven over wat er nu gecontroleerd moet worden en ze kon al helemaal niks zeggen over wanneer er een beslissing genomen gaat worden. Oftewel: moet ik nog 1 week, 1 maand of 1 jaar wachten?! Heb inmiddels een klacht ingediend want dit vind ik waardeloos.

3. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Married: zo'n Mirenaspiraal die lokaal hormonen afgeeft, daar hoef je niet van af te kicken. Toen ik hem eruit liet halen toen ik voor het eerst zwanger wilde worden was het meteen raak en ik hoor dat heel vaak van mensen die Mirena gebruikt hadden.
    De tweede keer, heb ik na het eruit halen het een paar maanden uitegesteld wegens verhuizing. Dus dat kan ik niet helemaal vergelijken.
    Maar goed, je hebt nog alle tijd om je te verdiepen in soorten anticonceptie!

Ik hoop dat je matrasje snel binnenkomt!

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou ben ook weer van de partij hoor, heb wel eerst door wat pagina's moeten worstelen!

Miireii, gefeliciteerd met jullie dochter Soraya
    , prachtige naam
    En ik hoop dat je snel hersteld van de KS en jullie snel naar huis mogen.

Scoobje, heel veel succes meid.... Sofie wil jij haar veel succes wensen.

Dayenne, hoe was het in het ziekenhuis?

Amor, super zeg dat het huis doorgaat. Kan me helemaal voorstellen dat jullie nu in de wolken zijn.
    Weg uit de getto en here you come gezinswoning ;) Fijn hoor!
    En lekker voor de winter er in, toppie!
    De link naar de lijst staat bij sommigen van ons als onderschrift onder de banner: http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/

Karina, 2 weken geleden heb ik ook een enorm emotionele bui gehad en heb ik ook heel hard alleen thuis zitten huilen.
    Alles komt ineens zo dichtbij en dan ga je jezelf afvragen of je het wel kan, of je het wel wilt, je kunt niet meer terug etc. etc. Heel normaal!
    Gewoon hier komen en het van je af schrijven.

Married, wat een klungels toch zeg. Nu maar hopen dat het past en dan heb je het ook nog eens van te voren moeten betalen, hmmpf.

Noppie, wat frusti zeg dat gedoe met die verzekeraar, ze kunnen de overige nota's toch wel uitkeren en dan verder gaan met die Franse nota.
    Lekker schoon en geschoren dus ;) voelt weer wat vrouwelijker aan he.

UK, 25% is idd best hoog. Of het daadwerkelijk ook zo zal gaan is natuurlijk niet te voorspellen. Gelukkig ben je dan zeker verzekerd van goede controle en kunnen ze meteen ingrijpen, maar toch...

Maatje, fijn dat de controle goed was bij de gyn.
    Enne als je vliezen breken dan heb je toch nog wel even om naar huis te gaan, of bedoelde ze letterlijk meteen plat!
    Kan me zo voorstellen dat dat niet altijd meteen kan.
    Geen idee of een 2e kindje ook meer kans heeft op rood haar, hoeft niet natuurlijk.

Dinkie we hebben idd een hyves.
    Als je je zelf uitnodigt, moeten we je even accepteren.
    http://feb2009mamma.hyves.nl/

Vaam, tuurlijk is het snel ;)
    Maar je hebt genoeg levenservaring op gedaan om te weten of het wel of niet goed zit lijkt mij.
    En idd 12 jaar een relatie waarvan je denkt dat ie goed zit zegt dus ook niets.
    Gewoon lekker gaan kijken en als het goed voelt.... gewoon doen.
    Niet te veel naar andere mensen luisteren of naar meningen vragen, je eigen gevoel gewoon volgen hoor.

Noppie, je proefdruk, kan het zijn dat ze het niet op het juiste papier hebben gedaan?

Anticonceptie: ik ben 6 jaar lang aan de prikpil geweest. Op zich niks mis mee, nooit rare klachten gehad, maar ik ga nooit meer aan die troep.
    Het duurde zo lang voordat het uit mijn systeem was, gelukkig kwam mijn cyclus wel goed op gang, maar wel pas een half jaar na stoppen/uitwerking van het hormoon in mijn lichaam.
    Ik denk dat ik voor het mirenaspiraaltje ga kiezen als het weer zover is, of misschien helemaal niets, de boel de boel laten en er om heen 'plannen', zo'n heel actief seksleven houden wij er niet op na, hihi.
    Maar ik moet er niet aan denken om weer te moeten 'ontpillen' hoor.
    Al helemaal niet als we voor een 2e kindje zouden willen gaan, dan zou dat toch vrij snel weer zijn gezien mijn leeftijd.

Vandaag wezen lunchen met een zakenrelatie, was gezellig.
    Daarna even naar een leuk winkeltje in A'dam geweest, Koter & Co.
    Nog wat gekocht natuurlijk.

Wat eten we vandaag: ga zo tomaten/groentesoep maken, met ovenbroodjes en een luxe maaltijd salade van de appie.

Enne wat is het heerlijk om niet meer aan werk te hoeven denken.

Als ik iemand vergeten ben, sorry meiden.

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ maatje, hier is beeb volledig ingedaald, dus hoef niet gelijk te gaan liggen als de vliezen breken. Vriendin van mij had idd ook geen ingedaalde beeb en moest direct gaan liggen mochten dr vliezen breken, dit is omdat de navelstreng anders eerst kan komen.

@ Golfola, een condoom voldoet prima, ik wil geen toeters en bellen aan mn lijf, dus ook geen spiraaltje ;) Maar thanx voor je tip! Heb idd meerdere positieve verhalen gehoord over het spiraaltje.

@ Dinky, dit is de hyves: http://feb2009mamma.hyves.nl/

@ Noppie, wat een gedoe met IZZ, schiet lekker op zo!

Hier vanavond hutspot, nu kan het nog, vanaf volgende week ga ik niet 'te zwaar' meer eten.

6. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Mieke Lettelijk gelijk plat liggen waar in ook ben. Ik zie het al helemaal voor me. :oops:

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Wel doen hoor! Anders kan de navelstreng eerst door het geboortekanaal komen en dat is gevaarlijk ;)

8. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    mmm wat heb ik toch ineens zin om te koken.. :( Heb ik normaal nooit!

Het zal de combinatie van hormonen en Pittige Verstopte Gehaktballetjes wel zijn..

Nu maar hopen dat menneke niet te laat thuiskomt, anders heb ik geen zin meer om te eten :)

@Mieke: ik heb dr ge-smst vanmorgen en na een uurtje nog een keer om te zeggen dat iedereen hier opt forum voor dr duimt en aan dr denkt! Was dat goed genoeg? ;)

En nu is t gewoon elke keer als ik naar boven loop en weer terugkom; even op mn gsm kijken! Spannend hoor, net een nieuwe buddy en dan al dit! hihi Was er zelf helemaal opgefokt van vanmorgen, zo in spanning! haha Lekker voor mn kleintje :) Die zal wel gedacht hebben.. Mama is weer lekker wakker vandaag! haha

@Vaam: Ga lekker op je gevoel af wat je NU hebt, dat werkt het best! Intuïtie! Ik kende mijn vriend wel 2 jaar, maar zag hem alleen de weekenden (ik woonde toen nog in Nederland en hij kwam 1x per 2 weken), dus dan weet je ook niet precies waar je aan toe bent, toch? Ik heb de sprong genomen, want mijn gevoel zei: GO, GO, GO! (ja, mijn gevoel is net zo enthousiast en hyper als ik :) ) En zie het resultaat :p .. Bij iedereen kan het fout lopen, maar ik zou zeggen: genieten meid!

9. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ben weer terug uit het ziekenhuis. CTG was perfect, deze kon zo in de boeken zei ze :D *glunder*. Daarna bij de gyn inwendig onderzoek (auw!) gekeken of ik al ontsluiting had. Dan zou hij me gelijk inleiden zei hij. Maar helaas, geen ontsluiting. Wel is mijn bmm al week, das een goed teken. Daarna heel kort een echo, snel het hoofdje opgemeten. Nog steeds te klein, maar hij vond de uitslag van de CTG belangrijker omdat je daarmee de conditie van het kindje meet. En die was goed, dus blijkbaar heeft ze het nog goed in de buik.
    Vrijdag heb ik weer CTG, en maandag weer toucheren en echo bij de gyn. Hij wilt me sowieso met 40 weken inleiden, dus maandag gaat hij kijken of ik ontsluiting heb en als dat niet zo is dan krijg ik een veter in. Dat moet de ontsluiting bevorderen.
    Dus nog 1 weekje en dan ben ik mama :D. Echt super spannend. Of ze moet uit zichzelf komen natuurlijk.

@Miireii gefeliciteerd met je dochter! Jeetje wat een klein poppetje zeg. Geniet ervan!

@Scoobje veel sterkte en succes!

10. hummelke sofie

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Péronnes, België
    @Dayenne: Spannend hè, dat je weet dat je uiterlijk over een weekje mama bent! Daar zou ik helemaal rustig van worden, want dan wéét je een beetje waar je aan toe bent lijkt me!

11. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Sofie ja ik vind het rete-spannend :D. Nou, ik moet zeggen dat ik er eerder hyper van word hihi. En aan de andere kant ben ik er ook rustig onder, maar das meer denk ik omdat ik het nog niet helemaal besef dat ik volgende week mijn dochter in mijn armen heb. Dat lijkt nog zó ver weg.

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dayenne, dat is super goed nieuws meid. Ben je nu gerustgesteld en wat relaxter?
    Dan wordt je dus een echte februari mama! :D
    Tenminste als jullie meisje zich niet eerder aandient natuurlijk.
    Ik ben heel blij voor jullie.

Aan de ene kant zou ik ook wel willen weten wanneer het DE DAG zou worden, maar aan de andere kant is het ook natuurlijk veel spannender het niet te weten.

Sofie, heel goed :thumup:
    En fijn dat jij en Scoobje zo last minute nog even buddies zijn geworden zeg.

Maatje, dus letterlijk meteen waar je ook bent, hmmmm.... dan ga je ook niet echt lekker meer de deur uit lijkt mij zeg.

Married, hoezo niet 'zwaar' meer eten?

Hier staat het soepje te pruttelen.
    De nieuwe WIJ lag in de bus en ik had ook al kek MAMA gekocht, leuk dus.
    Heb nog zoveel leuke bladen liggen, daar ga ik me de komende tijd heerlijk op storten.

13. hummelke sofie

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Péronnes, België
    @Dayenne: ik begrijp je wel hoor en mooie uitdrukking: rete-spannend! :)

Bij mij ist ook nog zo onwerkelijk.. Denk dat ik t pas ECHT besef als ik dr in mn armen heb.. Als je de foto's van die kleintjes ziet denk je toch elke keer: heb ik dat ook in mn buik? Zo'n hele baby? :) So hé!

Hier liet mn menneke me weer een berichtje achter op de douche-deur (verschijnt dan als ik ga douchen met de stoom, echt leuk van die geheime boodschapjes ;)) : J'ai hâte de te voir mon bébé.. Bisou ton Papa (oftewel: ik kan niet wachten om je te zien mijn kleintje, kus papa)

Zo lief menneke heb ik! hihi

14. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Bedankt voor de hyves, ga vanavond even aanmelden hiervoor. Hebben nu eerst yoga. Vanavond nog een keer met partner.

Ben benieuwd :)

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Mieke, ik ben nu zeker gerustgesteld. De gyn was deze keer ook erg aardig moet ik zeggen. Hij merkte dat ik het onderzoek vervelend vond, dus zei hij heel rustig wat hij ging doen enzo. En ik ben super blij dat hij me niet overtijd laat lopen.
    Ik hoop nog steeds dat ze deze week vanzelf komt. Dat lijkt me toch ook weer heel speciaal.

@Sofie, ja bizar he dat wij een hele baby in onze buik hebben! Met alles dr op en dr aan. Zo bijzonder.
    Aaaah wat ontzettend lief van je mannetje! Die van mij schrijft ook wel es iets op de muur in de badkamer. Romantisch he? :D

16. Hoi!
    Vandaag ben ik op en hoef ik niet bij elke inspanning te zweten of zie ik sterretjes. :D :D Werd ook tijd!
    Het is voor mij geen doen om alles terug te lezen. Sorry dat ik niet op iedereen reageer!

@Mirreii, GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER!
    Tjonge, wat gaat dat toch snel bij ons! Het is nog geen eens februari!

@Maatje, als de baby nog niet is ingedaald en je vliezen breken dan moet je inderdaad gelijk gaan liggen om te voorkomen dat de navelstreng bekneld raakt. Hopelijk ben je dan inderdaad niet in de supermarkt. Oh, ik zie dat Married dit ook al had geschreven.

@Golfola, zo'n spiraaltje lijkt me ook wel wat. Ik hoef ook niet zozeer meer aan de pil.

@Noppie, dat is geen stijl! Kan je ze dan niet alsnog apart indienen? Zij begrijpen toch ook dat jij niet zo lang kunt wachten op je geld? Ten minste, had je die 1000 euro voorgeschoten?

@Amor, ik zie dat je huis doorgaat. Gefeliciteerd! Het was toch het huis van jullie tweede keuze?

@Mieke, heerlijk he dat je niet meer aan je werk hoeft te denken. Ik geniet er ook nog elke dag van. Had het ook echt niet meer gekund, want onze huizen eisen nu ook best veel aandacht. Dat had ik nooit kunnen combineren.

@Married, ik eet al een hele tijd niet meer zwaar. Sterker nog, ik heb de afgelopen 4 dagen niet echt meer een avondmaaltijd gehad vanwege de griep. Vanavond voor het eerst weer. We eten falafelballetjes met sla en pitabroodje of aardappelpartjes uit de oven.

@Dayenne, fijn dat alles goed was bij de gyn. En spannend dat je volgende week al ingeleid gaat worden. Spannend hoor!

Hier is de ks al gepland. Ik zeg nog niet welke dag het exact gaat worden. Ik weet niet of er bekenden meelezen, maar wil dit nog niet aan iedereen (alleen ouders en schoonouders weten het) bekend maken. Maar wat ik wel kan zeggen is dat het voor 13 februari gaat gebeuren. Dus over een week of 2 ben ik zeker mama. Ben nu bezig om eraan te wennen.
    Volgende week hebben we 3 :confused: afspraken in het ziekenhuis staan ter voorbereiding. De anesthesist (voorbereidingen op ruggeprik en onderzoek gezondheid van mij), voorlichtingsverloskundige (over ks en om je persoonlijke wensen over de gang van zaken aan te geven) en de arts die de operatie zelf uitvoert. Om redenen kon dat helaas niet heel efficient op 1 dagdeel.

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wow Caro, ook spannend zeg! aan de ene kant natuurlijk jammer dat het uiteindelijk nu zo gaat lopen, maar je kunt je er wel op voorbereiden nu.
    Fijn dat je je weer wat fitter voelt.

18. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Dayenne, fijn dat alles goed is! Ik hoop ook voor je dat het nog spontaan begint. Anders is het toch wel een prettige gedachte dat je weet waar je aan toe bent.

Caro, balen dat alles op verschillende dagen is gepland, maar ja, wat niet anders kan.... Lijkt me wel heel apart als je nu al weet wanneer je kindje geboren gaat worden

19. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke:ja, ontzettend frusti door die verzekering, ik HAAAAT instanties echt.... Over die proefdruk: hmmm, nou, heb als leek het idee dat er n machine gebruikt wordt die te weinig pixeltjes kleur spuit/drukt ofzo iets dergelijks + inderdaad een te goedkoop papier, maar hij had maar 2 soorten om ons uit te laten kiezen, dus ben er echt een beetje klaar mee nu. Fijn dat je zo van je lunch hebt genoten vanmiddag!

@ Dayenne: wat fijn dat het nog zo goed gaat met je beebje en wat spannend dat je volgende week ingeleid gaat worden! Duurt nu dus echt niet lang meer!

@ Caro; ja, die duizend euro heb ik in verschillende fases zelf voorgeschoten, het waren diverse rekeningen door het jaar heen. Natuurlijk wel mijn eigen schuld dat ik ze dan zit op te sparen en in 1 klap tegelijk indien..... Ik kan ze helaas niet meer apart indienen, omdat ik natuurlijk weer eens geen kopieen heb gemaakt, ik weet ook niet of de verzekeraar dat zou accepteren hoor, dan snappen ze er helemaal niks meer van vrees ik.... En ooooow wat spannend dat je keizersnee nu gepland staat. Kan me voorstellen dat je nog eventjes aan het idee moet wennen, ik hoop dat je nog even een paar dagen hebt!

Hier nog meer instanties-gedoe, heb echt mijn dag niet. Hadden per 08.01.09 een abonnementsvorm voor telefonie bij ZIGGO laten ingaan, dat heet 'Volop bellen altijd', dan betaal je een 10-tje per maand en mag je onbeperkt bellen naar vaste nummers ofzo. Is natuurlijk weer niet geregistreerd en hebben dus weer een torenhoge rekening. Volgens ZIGGO gaat het nu aangepast worden en ook onze rekening zou volgende ronde verrekend gaan worden. Nou weet ik dat ik vandaag de 'mopper-smurf' ben hier, maar ik geloof er natuurlijk niks van dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren......

Nou ja, fijne avond ladies!

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Dayenne, jeetje wat spannend meis, dus nog maar een weekje... Gelukkig was de ctg goed!

@ Mieke, was tip van mn schoonmoeder om niet te zwaar meer te eten.. mocht de bevalling zich aandienen heb je niet zo'n last van je buik, maagzuur, keel, opgeblazen gevoel enzo. ;)

@ Sofie, wat een lieve boodschap van je mannetje!

@ caro, wat spannend joh dat je de datum al weet! Over 2 weken ben je dus al mama, bizar hoor! Fijn dat het weer wat beter met je gaat.

Deel Deze Pagina