Goedemorgen dames, Ik schaam mezelf rot ... Gisterenavond kreeg ik een berichtje van Martine dat ze bevallen is van een zoontje en ik zei haar dit meteen hier te melden, maar mijn vriend zat achter de computer om offerte's op te vragen i.v.m. het huis wat we zijn gaan bezichtigen....en vergeten.... Ik lees dat jullie het al op de hyve hebben gelezen, maar hier de volledige versie: Hoi Buddy, ik ben vanmiddag om 15:40 bevallen van een gezonde zoon Fuad heet hij. Dit betekend hard in het Arabisch. 2990 gram en 49cm. Ondanks het inleiden ging alles voorspoedig, zelfs de placenta liet gelijk los. Ben dus haast geen bloed verloren. We moeten in ieder geval 24 uur hier blijven. Groetjes Martine
Martine: Gefeliciteerd met Fuad!!!! Leintje: Succes en maar hopen dat je je kleintje snel in je armen mag houden! Scoobje: ik hoop voor haar dat haar bloeddruk snel wat zakt! Ik wens haar veel sterkte (ook al leest ze dit nu niet). Dayenne: Fijn dat de CTG goed was! Spannend, he, over een week ben je echt moeder! Gefeliciteerd dat het kaartje af is! Ben erg benieuwd! En inderdaad, zo'n gek idee dat er nu een hele 'echte' volgroeide baby in onze buik zit. Ook al ben ik voor de tweede keer zwanger, ik vind het ook nog steeds zo gek en zo bijzonder! Mieke: weer een mijnpaal 38 weken! Anita: balen, zeg, dat de weeën weer helemaal afgezakt zijn! Fijn dat het kraambed bezorgd is! Gisteravond moest ik nog één keer werken om mijn vervanger in te werken! Was nog best heel erg leuk (Ik wordt altijd zo vrolijk van mijn werk en krijg er energie van), maar ben nu wel blij dat ik nu echt helemaal verlof heb! Dat ik niet meer verplicht ergens naartoe moet, en zo! Ik hoorde wel van cursisten die al een tijdje geleden zijn bevallen, dat zij vanaf 37 weken homeopathische druppeltjes kregen zodat de baarmoedermond alvast gaat verweken. Iedereen in die verloskundigenpraktijk kreeg dat standaard! Ik had daar nog nooit van gehoord! Eén cursiste gaat mij nog even de naam van dat middeltje mailen en ik ga eens even googlen! Niet dat ik nou die druppeltjes wil innemen, maar ik was zo verbaasd dat een vk-praktijk dat standaard aan de zwangeren geeft! Ik ga vandaag ook maar eens naar mijn favoriete winkel Het Kruidvat! Ik heb nu één pak luiertjes liggen, maar dat zal inderdaad niet genoeg zijn, dus ik haal er nog maar één (of twee). En als je drie kruidvat producten koopt krijg je er nog een boodschappentas bij, toch leuk!
@ Angela, wat een leuk bord! @Leintje, je zult het wel niet meer lezen, maar heel veel succes vandaag! Spannend hoor! @Martine, gefeliciteerd met jullie zoontje! @Wasmachine, wij hebben ook een miele, ideaal ding, nog nooit problemen mee gehad. Heb het voordeel dat mn broer in een electronicazaak heeft gewerkt, en nog steeds zn contacten heeft daarzo wij hebben de voorloper van de miele w3933 @Dayenne, fijn dat je geboortekaartje af is... dat geeft vast wel een beetje meer rust! @Dinkie, fijne dag met je moeder! Haha geweldige opmerking! @Maatje, ja lekker he als je elke dag iets "gepland" hebt.. sterkte met Justin! Zo vandaag een rustig dagje op t programma, wil nog even strijken en nog even naar de stad. Vanavond komt mn moeder me ophalen, ik zou eigenlijk donderdag met de trein die kant op gaan, maar ja als ze langs gouda komt rijden Dus ga een nachtje daar slapen en dan donderdag wat gezelligs doen!? Misschien voor manlief ook wel lekker want hij slaapt voor geen meter, hij is telkens bang dat de bevalling begint. Afgelopen nachten wat last van mn rug, en de arme schat dacht dat ik weeen had. Maar dat vraagt hij dan niet, hij gaat er gewoon van uit en maakt zich dan enorme zorgen... Misschien moet ik toch maar wat informatie opzoeken over de bevalling... dan weet hij ook waar hij aan toe is...
Hoi meiden, Ik ben nieuw op dit forum, of ja, nieuw, had al een account, maar op de een of andere manier werkte ie niet meer, dus kon nog wel meelezen met iedereen. Ben toen naar ander forum gegaan (ook februari beebjes), maar daarvan is bijna iedereen al bevallen! Zijn nog maar met zijn tweetjes over ... dus nu is het me weer gelukt om een nieuw account aan te maken. Vind ik het wel zo leuk om hier ook met jullie mee te kletsen ... als dat mag? Ff korte update van mezelf: ben 29 jaar en verwacht op 7 februari mijn eerste beebje! Weten niet wat het wordt, spannend allemaal! Beebje is al helemaal ingedaald en ligt er klaar voor, ben dus alleen nog maar aan het afwachten (en wat duurt het wachten dan lang zeg, pfff). Qua kwaaltjes gaat het goed, alleen slapen s nachts wat minder door het moeilijk kunnen omdraaien in bed, de voorweeen en veel plassen. Maar ach, hoort erbij ...! Maar van mij mag het wel komen hoor ... Had op het andere forum ook contact met Leintje, spannend voor haar vandaag! Groetjes!
Goedemorgen, Gisteravond een hormonen huilbui gehad, zag het even allemaal niet meer zitten, vind het gewoon zo spannend! Na een redelijke nacht gaat het nu gelukkig wel weer. @ martine, gefeliciteerd met je zoontje Fuad! Fijn dat alles goed is gegaan! En dat je bijna geen bloedverlies hebt gehad! (dat was de vorige keer toch wel zo?) @ Mieke, thanx voor de wasmachine tips. Ik heb nu een Bosch en ben daar op zich best tevreden over, dus ik denk dat ik toch weer ga voor een Bosch/Siemens. En gefeli met je 38 weken, wow! @ Kellly, leuk dat je even langskomt hier. Je bent alweer ruim 16 weken, gaat alles goed? @ dayenne, jij was nog laat op! Maar gelukkig is het kaartje af! @ Anne, klinkt best spannend, misschien is dit wel het voorwerk? @ Vaam, foei! hihi @ Golfola, ben benieuwd naar die druppeltjes waar je het over hebt, heb er nog niet eerder van gehoord. Ik krijg zo mn tante op koffievisite en voor de rest heb ik een lekker rustig dagje! Liefs
Angela, de LG was ook beste koop, sorry had beste getest geschreven. De AEG L54840 staat op nr. 6 en kost ± 600, daarboven staat nog een Bosch WAE 283S0 NL van 650,- Ik had de revieuws van de LG niet gelezen omdat mannetje hier liever een Miele heeft. Axioma, jij ook 38 weken vandaag! Veel plezier bij je moeder, hoe gaat het met haar? Vaam, shame on you. Hoe was het huisje? Golfo, de pampers zijn in de aanbieding, 3=2 betalen. Deesje, welkom, gefeliciteerd en veel succes Married, volgens mij heeft iedereen dat zo'n beetje rond die 36/37 weken, had ik ook!
Ik begin het allemaal zo spannend te vinden. Heb zo veel zin om dat lieve kleine wondertje eindelijk in mijn armen te kunnen sluiten. En dan zeker na al die harde buiken van afgelopen nacht.. pfff.. dan denk ik echt wel eens, zou het al begonnen zijn. Hoop wel voor mijn ventje dat het tot na 6 februari blijft zitten. Hij moet namelijk volgende week de hele week op cursus en als hij dan dagen gaat missen door een bevalling ofzo moet hij die cursus natuurlijk een andere keer overnieuw gaan doen. Maar ach, als het zo is heeft hij er dat wel voor over hoor. Er komen nu zo veel januari mama's bij.. maar wie weet komen er ook wel behoorlijk wat maart mama's. We zullen het zien... spannend! Ik ga dadelijk op de koffie/thee bij mijn ouder buurvrouw. Is altijd erg gezellig...En inderdaad ook erg fijn als je elke dag wat te doen hebt. Mijn nesteldrang is op dit moment ver te zoeken hoor.. pfff... nergens zin in. Heb ook steeds zo veel last van mijn buik nu, echt hele rare krampen.... Nou tot laters allen
Martine en man, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Fuad. Geniet ervan. Lientje, veel succes vandaag. Sofie, hopelijk heb je snel nieuws over scoobje! @wasmachine, hier ook een miele. Zal ook absoluut weer een miele aanschaffen, is wel duurder maar doet het altijd. Fijne dag allemaal
@Married, veel plezier met je tante! @Deesje, Welkom hier.. tuurlijk mag je meekletsen! @Mieke, ja wij lopen gelijk he wat klinkt dat he nog 2 weken.... Met moeders gaat t redelijk, ze heeft weer een longonderzoek gehad, en haar longinhoud is verbeterd, al merkt ze daar weinig van omdat ze zo opgezwollen is door de prednison. Dus ze gaat vanaf nu elke maand 5 mg prednison afbouwen In de hoop dat ze het vocht kwijtraakt, en haar bloedglucosewaarden ook weer normaliseren! Lief dat je ernaar vraagt! @Anne, ik kan me voorstellen dat je vannacht dacht dat het begonnen was. wel een teleurstelling als het dan niet zo is he! Haha mijn man heeft zn laatste grote opdracht voor 4 februari staan dus van hem mag de beeb daarna wel komen Maar ja het valt niet te plannen he! Veel plezier bij de buuf!
Mieke, geeft niets hoor. Ik zal ook eens naar een paar winkels gaan en me daar goed voor laten lichten. Maar ik denk dat ik wel op de AEG of Bosch oid uitkom. Wordt ongetwijfeld vervolgd......
@ Martine: Gefeliciteerd met de geboorte van Fuad @ Deesje: Welkom hier Je staat ook op de lijst erbij
Axioma, fijn dat het beter gaat met je moeder en dat ze dan beetje bij beetje kan gaan afbouwen, het blijft toch een soort van vergif in je lichaam. Angela, hihi gelukkig kunnen we elkaar lekker adviseren he. Ik ga vanmiddag ook nog even naar het winkelcentrum hier, even kijken op mijn dooie akkertje. Heb net een restaurant gereserveerd voor 6 maart, nog even ver weg, maar we doen altijd een etentje in de restaurantweek bij een duur restaurant, 3 gangen voor 25 euro. Mag oma oppassen, moet kunnen hoor! En als het niet gaat cancelen we het gewoon weer.
@ Angela: wat een lieve beer op het geboortebord van Levy! @ Dayenne: dat echte 'wachten' gevoel heb ik nog niet, maar omdat ik toch echt een stuk minder mobiel begin te worden en veel toch al wel geregeld is zit ik deze week voor het eerst ook een beetje te staren op de bank. Beetje saai vind ik het... Roep al jaren dat ik behoefte heb aan een 'sabbatical', maar ja, als je vriend en vrienden gewoon werken is er eigenlijk niet zoveel aan om zoveel vrij te hebben geloof ik. Ik heb gelukkig vrijdag ook een afspraak met een vriendinnetje: ze komt me thuis ophalen en gaan dan wat lunchen in de stad. Daar heb ik wel zin in! Fijn dat je geboortekaartje af is. Begrijp ik nou goed dat je het ook zelf gaat afdrukken en snijden? @ Mieke: over n wasmachine, wij hebben anderhalf jaar geleden een Miele gekocht. Wat ik erg handig vind is dat je hem ook kan instellen op een bepaalde tijd: bijvoorbeeld dat ie smiddag om 16.00 gaat draaien en dan kom ik uit mijn werk en dan is ie precies klaar, dat soort dingen. Verder schijnt Miele nogal degelijk te zijn en dat leek me wel wat. Die van ons kan maximaal 1400 toeren en dat vond ik wel genoeg. Hoe meer toeren, hoe duurder. Er zitten ook allerlei 'express'-programma's op, die gebruik ik voor overhemden van mijn vriend waar geen vlekken inzitten, maar die even 'uitgespoeld' moeten worden. Scheelt n hoop energie want zo;n programma is dan maar 35 minuten ofzo. Die van ons kostte anderhalf jaar geleden wel 1200 euro inderdaad...... @ Leintje: jemig ja had al 3 cm ontsluiting! Heel veel succes vandaag! @ Martine: gefeliciteerd met FUAD!!! @ Deesje; welkom bij de club! @ Married: fijn dat je bui weer overgewaaid is. Koffie ze! @ Axioma: mooi dat je moeder de Prednison wat mag gaan afbouwen en dat het redelijk met haar gaat. Zo dames, hier ook een wat gebroken nachtje. Heb vele malen de klok en de wc gezien. Vriendlief snurkte dwars door mijn oordopjes heen, dus ben om 04.00 naar mijn werkkamer/logeerkamer vertrokken. Toen gelukkig nog wel een paar uurtjes gepakt. Sinds gister staat er weer een waanzinnige spanning op mijn buik en navel, doet echt pijn, maar zijn geen weeen ofzo hoor, echt de beeb die nog aan het groeien en duwen is volgens mij. Gelukkig beweegt ze nog altijd goed. Gisteravond nog de lijst met telefoonnummers compleet gemaakt en 1 en ander uitgezocht rondom het ouderlijk gezag van mijn vriend. De erkenning hebben we al snel gedaan, maar het ouderlijk gezag aanvragen voor hem kan pas als de geboorte-akte met erkenningsstempel klaarligt. Moeten we wel zo snel mogelijk na de bevalling regelen vind ik. Ik weet niet wat er met het gezag gebeurd als ik mocht komen te overlijden en het is nog niet geregeld.... Maar daar moet je natuurlijk niet teveel over nadenken.
@Iloiza, GEFELICITEERD MET JE ZOON DYON! volgens mij had ik dit gemist tijdens mijn ziek zijn. @Martine, GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN FUAD. @Mieke, ik ben zo blij dat ik niet meer ziek ben. Het voelt zelfs alsof ik me beter voel dan anderhalve week geleden. Wij zijn heel erg blij met onze AEG Electrolux Lavamat Aquacontrol 74803. Deze heeft een extra grote trommel een timer functie (instellen begintijd en toont de resterende tijd van de was). Hij heeft veel wasprogramma's en ik ben ook erg fan van de het handwasprogramma die ook op koud kan. Ik haat handwas en alle kwetsbare spulletjes blijven erg goed. Oh ja, hier zit ook een ingebouwde waterstop-beveiliging op en hij gaat tot 1400 toeren. En een andere tip; ook in een witgoed zaak kan je gewoon onderhandelen! @Angela, da's inderdaad best raar dat je nu al weet wanneer het komt. Het is wel zo dat als ik eerder weeen krijg of mijn vruchtwater breekt dat ik dan een spoedkeizersnee krijg (meteen de vraag van Dayenne beantwoord , maar ik lees nu dat Mieke je ook al antwoord had gegeven, handig he als je meeschrijft terwijl je bijleest....). Leuk geboortebord! @Noppie, en dan ook nog ZiGGO gezeik. Het zit je niet mee! Ik hoop dat jullie deze rekening nog niet betaald hebben. Gewoon niet doen afgezien van het 10tje. Laat ze het maar lekker oplossen. @Dayenne, geniet vooral van deze laatste week. Maar neem ook voldoende momenten van rust. Daar heb je straks met je herstel alleen maar profijt van. Ikzelf laat alleen nog mensen langskomen. Ik ga zelf niet meer weg tenzij het in Amersfoort zelf is en niet vermoeiend. En het was laat gisteren! Leuk dat je kaartje af is. @Lientje, als je dit nog leest: Heel veel succes! Spannend hoor. Is het wel normaal dat er zoveel februari baby's in januari of zelfs eerder komen? @Kelly, dank je. Leuk dat je even inbreekt. En zelf ook alweer 16 weken zwanger. Leuk! @Mama van Stef, Veel sterkte vandaag. @Familieveenstra, Wel lekker idee dat ie ingedaald is en niet meer kan draaien en dat het mannetje het goed doet. @Anne, ik herken die bezorgdheid. Ik ben nu ook wat gefixeerder op de eerste bewegingen van de dag. Ik merk wel dat als ie zelf wakker is het heel makkelijk is om contact te krijgen. Hij reageert dan bijna direct. Dat vind ik toch ook juist wel weer erg leuk. @Deesje, welkom! Ook jij veel sterkte met de laatste loodjes. Ik heb er echt helemaal weer zin in vandaag. Het weer is hier goed, de zon schijnt. Praten doet geen pijn meer. Wel jammer dat mijn vriend nu ziek in bed ligt. Hij is anders nooit ziek, maar deze griep heeft hem nu ook te pakken. Ga hem vandaag maar een goed verzorgen. Oh ja, en we zijn ook al in onderhandeling voor de verkoop van het huis. Ondertussen hebben ook weer een nieuwe bezichtiging ingepland voor zaterdag. Dus alles loopt lekker nu.
Tsjonge, 10! pagina's gekrabbeld sinds mijn vorige bericht, 20 uur geleden ofzo Ik heb even zitten tellen/schatten, van de ong. 50 actieve mama's zijn er al 12 bevallen, 5 jongens en 7 meiden hebben het levenslicht gezien. Miireii: gefeliciteerd met je meisje! Mooie naam! Martine: Gefeliciteer met je zoon! Fuad! Fijn dat het allemaal zo goed is verlopen. Maried, wat een raar verhaal van de matras! Hopelijk past het straks allemaal. Enne.. hier ook wel es een flinke dip hoor! Heftige tijden he Axioma, jij vorige week de kledingkast en ik loop een weekje achter je aan..dan ga ik zeker volgende week met de kelder aan de slag Lekker he als er weer iets klaar is! Maar ik zie steeds weer nieuwe klussen Maka, restless legs: een wandelingetje voor je naar bed gaat kan wel helpen om het uit te stellen! Dan is de circulatie in je benen mooi op gang geweest. Anne Hier is de nesteldrang vandaag sterker dan ooit! Werd vanmorgen om 6.30 wakker en wilde direct aan de slag Kan morgen zo weer verdwenen zijn, gek hoor. Maatje hier nog geen ingedaald kindje: bewegelijk in bekkeningang. Maar omdat ik nog geen 37 wkn ben heb ik die waarschuwing nog niet gehad.. ga er eigenlijk wel vauit dat het voor mij ook geldt...liggen! Ik zie het ook al gebeuren.. in het tuincentrum ofzo.. :gaat het mevrouw?""ja hoor, ik voel me prima, maar ik moet toch blijven liggen, en nee, ik heb niet geplast! " Echt de nachtmerrie van heel veel mensen is dat ik net dat krijg als ik met ze heb afgesproken.. dat merk je gewoon! Maar het kan dus wel echt gevaarlijk zijn voor je beeb als de navelstreng eerst komt. Dayenne, goh binnen een week.. het lijkt me zo fijn om te weten wanneer het komt.. maar je wacht natuurlijk ook al een hele tijd in spanning! Caro, ook voor jou al een datum! En wel netjes in februari?! SPANNEND! Anita, hopelijk komt het nu snel op gang bij jou.. ik kan me echt heel goed voorstellen dat je het wachten zat bent en wilt weten hoe het allemaal verder gaat verlopen! Deesje: allemaal bevallen Dus we lopen hier nog een beejte achter?! Noppie,over sommige dingen idd maar niet nadenken.. het schiet bij mij ook wel es door het hoofd. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak, maar ja het zijn er wel een paar per jaar he.
moet toch niet gekker worden, gisteren kreeg ik telefoon van de nederlandse energie maatschappij, dat ze ons als klant wilden voor 3 jaar vaste prijs bla bla bla... zucht kon er niet tussen komen, dat mens kwekte maar door. Want wij hebben al een zoveel jarig contract bij de eneco... dus we kunnen niet overstappen. Gaat net de telefoon, met de nederlandse energie maatschappij.... normaal durf ik het niet zo maar nu toch maar heel brutaal erdoor heen gekletst, of deze meneer van plan was hetzelfde verhaaltje als zijn collega gisteren te vertellen... Zucht, en voor zulke telefoontjes heb ik helemaal geen zin om op te staan van de bank Maar ze hebben me nu in elk geval van de lijst afgehaald...
@Bbelly, tja dat had ik ook die nieuwe klusjes overal zien, maar momenteel is echt elke kast opgeruimd... t enige wat niet opgeruimd is in de "rommelkamer" hier in huis, en bijna alles wat daar staat is van mn man. Dus daar begin ik niet aan Tis inderdaad wel lekker als iets klaar is. Maareh als ik jou was zou ik de kelderkast niet doen... ik moest namelijk voorovergebogen op mn knieen... en das geen fijne houding
Trouwens allemaal bedankt voor de leuke reacties op ons bord! Dat hebben we toen helemaal zelf gemaakt nav het kaartje en we zijn er toch wel trots op!
Caro, wat fijn dat jullie in onderhandeling zijn betreffende jullie huis. Dat is toch wel een hele geruststelling zeg, wanneer jullie dan de sleutel straks krijgen en niet 2 woningen hebben dan.
Married: Die hormonen en al die emoties.... ! Soms wordt het allemaal even te veel! Even lekker uithuilen helpt dan wel, hè!? Zo, GELUKKIG had ik net ook even een aanval van nesteldrang! Op de zolder staat onze wasmachine. Ter info: Bosch met een grote trommel. 'Light touch' toetsen, wat soms wel lastig is want als de katten op de wasmachine zitten en eraf springen dan zetten ze zich af met hun pootjes tegen de wasmachine en als ze dan per ongeluk tegen de knopjes aankomen dan begint de wasmachine weer opnieuw te draaien. Zo werd ik gisternacht ineens om 3 uur 's nachts wakker van de wasmachine die aan het centrifugeren was. Maar goed, ik heb dus boven op zolder de was gesorteerd zodat ik deze week alles weg kan wassen, zolder opgeruimd, en daar staat het logeerbed, dus die even opgemaakt, want schoonmoeder komt dit weekend logeren. Want het liefst heb ik dat klaar voordat ik komend weekend weg ga. Ik ga namelijk met mijn moeder een weekendje weg, lekker relaxen. Mijn schoonmoeder komt dan dus in ons huis logeren om op mijn zoontje te passen als mijn man moet werken. Heerlijk die nesteldrang, hihihi! Geeft altijd zo'n fijn gevoel als er weer wat nodige klusjes zijn gedaan! Pampers: 3 halen 2 betalen? Is dat ook bij het kruidvat? Ik zie het straks wel! Oh, ja ik krijg die ene stofzuiger (kraamcadeau van mijn moeder) al eerder, dus nog voordat de baby geboren wordt! Gelukkig! We moeten nog even kijken wasnneer precies!