Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Meiden even een vraagje...Ik wil al weken dolgraag zwemmen met mijn vriend, maar het komt er maar niet van (lees: hij wilt telkens niet :p). Is het 'gevaarlijk' om nu nog te gaan zwemmen? Ik bedoel, is daar een beleid voor ofzo? Kan me namelijk voorstellen dat ze het niet prettig vinden als je vliezen breken in het water. En het lijkt me ook niet handig, want volgens mij merk je het dan niet eens...

Wat zouden jullie doen?
    Ik ben erg bang dat ik er spijt van krijg dat ik nooit gegaan ben tijdens mijn zwangerschap...

2. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Ja, hier ook veel oue-oma gevoel, maar vandaag niet :D Heb echt al veel gedaan en ben er trots op! Keuken, was en slaapkamer beginnen er eindelijk op te lijken.. Hopelijk vanavond het bed op klossen, wat een verschil de ene en de andere keer!

3. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Hoi meiden,

Jeetje, wat is iedereen actief op dit forum! Echt leuk! Op het andere is het stukken minder :( Dus ik ga me hier maar wat meer in verdiepen.
    Moet wel even goed lezen hoe of wat hoor, dus sorry als ik niet op iedereen reageer ofzo :oops:

Wel fijn om te lezen dat iedereen in hetzelfde schuitje zit qua wachten enzo! Ik had ook idd gehoord van die frambozenthee, ga ik ook maar es halen denk ik. Idd, baat het niet, dan schaadt het niet he!

Strax komt mijn mamsje even op de thee, ga zo even met mijn hondjes n rondje doen, tis heerlijk weer. En dan is de dag ook weer bijna om, hihi, weer een dag erbij!
    Vanavond trouwens de nationale IQ test, geloof dat er ook een panel zwangeren meedoen. Misschien een ideetje om ook maar es te kijken of al die hormonen invloed hebben :)

Zat idd zo'n papieren zakje bij de WIJ voor de Prenatal. Heb natuurlijk meteen weer de behoefte om es te gaan neuzen of er nog iets leuks hangt ... heb alles al wel in huis, maar toch ... je blijft kopen he, hihi! Maar goed dat ik strax visite krijg, geen excuus om er even naartoe te gaan ...

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Golfola, dat was ik van de WIJ geboortekaartjes, als je je (originele) kaartje instuurt, kun je een Noppies kledingsetje winnen twv 50 euri geloof ik. Maar die bon insturen kan idd ook. Leuk he dat tasje van Prenatal, ga ik vrijdag denk ik even volladen ;)
    Ik zal ook eens kijken voor die druppels, maar ben het wel met dayenne eens dat het in eerste instantie beter is om de natuur haar werk te laten doen.

@ Karina, is dat gewone frambozenthee van Pickwick oid, of speciale? Ik laat de hond idd ook niet zelf meer uit. Gaat het trouwens goed met het pupje? Hij zal inmiddels al aardig aan de maat zijn, of niet?

@ Vaam, wat leuk dat jullie een bod gaan doen!

@ wasmachine, net heeft hij niet gelekt (heb mn waterdichte matrashoes gewassen :D), dus wie weet was het een eenmalige actie van hem en is het nog geen tijd voor een nieuwe (deze hebben we ook pas 5 jaar, dus ga eerst maar eens kijken hoeveel een eventuele reparatie kost bedenk ik nu).

@ Eppie, deal! Wij bevallen gewoon in februari! Hebben idd heerlijk babygesnoven bij mn neefje, vind het zo wonderlijk zo'n klein mensje. Manlief en ik liepen trouwens lekker te klunsen met dat kind :confused: dat wordt nog wat als we zelf zo'n kleine hebben...
    40 baantjes gezwommen :confused: Wat goed van je joh! Ik doe je dat echt niet na, ben ik veels te lui voor :oops:

Vandaag is het nog 25 dagen tot aan mn uitgerekende datum (22 feb)! (heb zo'n teller op hyves, vandaar) Echt nog maar kort.. bizar!
    Nu ffies broodje eten.

5. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Dayenne, het is heerlijk om te bewegen in het water, je buik weegt niets dus dan voel je je veel beter.. niet te "hard"zwemmen als je last van je bekken hebt, ik kan dat in elk geval niet. (zwem met mijn armen)
    En de kans dat je vliezen net dan breken is superklein! Als je vliezen gebroken zijn, mag je niet meer zwemmen door infectiegevaar.

Ik zeg: doen!

6. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Thanks voor je reactie Bbelly!
    Dan ga ik vriendlief maar even lief aankijken vanavond... :D

7. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Mirei: GEFELICITEERD MET JE DOCHTER SORAYA hele mooie naam!

@Martine: GEFELICITEERD MET JE ZOON FUAD! Heel aparte naam, leuk dat jullie een naam met betekenis hebben gekozen.

@Leintje: Je zal dit wel niet meer lezen, maar je wordt dus gewoon MAMA vandaag, heel bijzonder... U GO GIRL!

@Vaam: Wat leuk dat jullie naar een woning aan het kijken zijn! Geef je groot gelijk hoor, je weet nooit hoe iets loopt en mocht het mis gaan kan je altijd weer bij je ouders net als nu terecht toch.. lekker op je gevoel afgaan!

@Karina: Sterkte meid met je onzekerheden.. zou willen dat ik je kon helpen, maar helaas! Zelf ben ik onwijs bang geweest voor bevalling, maar dat word nu elke wk minder geloof ik, wie weet krijg je die fase ook nog wel! Over de gezondheid vd kleine of hoe ik er daarna aan toe ben, maak ik me totaal niet druk, dat zie ik dan wel weer... eerst maar zorgen dat ie eruit komt ;) Ik denk maar zo nu: als bevallen echt zooo erg was geweest, was niemand aan een 2e kind begonnen... en het zijn een paar uurtjes op een heel mensenleven en ook al zou je ondraaglijke pijn krijgen, je beseft dan ook dat je er binnen no time weer vanaf bent en we leven in 2009 waar de medici wonderen verrichten en goed voor je klaar staan! Hoop dat je onzekerheden nog wat af zullen nemen...

@Uk: Fijn dat je goed onderzocht wordt! 25% klinkt wel veel idd, maar ik zou voor mezelf denken, om niet te onzeker te worden dat 75% nog veelll meer is! Wat goed dat Ferry er zich weer zo doorheen slaat, echt een KANJER he!

@Noppie: Jij had idd je dag niet, balen zeg van proefdruk, IZZ en ZIGGO pfff... maar je weet wat ze zeggen: alles komt in 3en.. dus nu staan je 3 goede dingen te w8....

@Sofie: Wat een leuke tekst van Zeeman pakje. Denk helaas niet dat ik het nog trek daarheen te gaan.

@Dayenne: wow, wat een goed nieuws, binnen 1 week MAMA.. heel spannend en onwerkelijk he

@Caro: jij hetzelfde nieuws.. pfff.. maar dan binnen 2 weekjes (mijn gevoel zegt jij ook binnen een week ;))

Huis: is idd het huis van onze 2e keuze, een 4-kamer hoekwoning met extra vliering en tuin. De afmetingen zijn ong. 9 bij 5 meter, ook vd tuin, dus best ruim, met open keuken. Voor de deur (1 straat ertussen) zit een mega groot luxe complex met creche's, peuterspeelzalen en 4 basisscholen. Helaas lange wachtlijst voor creche, dus heb hem nu voor de zekerheid bij 4 verschillende ingeschreven. Naast de deur komt een nieuw winkelcentrum en park. Het is een wijk met 5000 nieuwe woningen, niemand woont er dus nog, dat maakt het ook wel leuk met contacten leggen straks. We willen er op eigen kosten nog een bad in laten maken, wc zit er al boven in, daar ben ik erg blij mee, weg met mijn camping wc hahaha, de keuken uitbreiden (die mogen we wel al zelf uitkiezen) en vloervw laten leggen (dat is het beroep van mijn vriend, dus krijgen we voor een prikkie) hij kan sowieso heel veel via de bouw regelen, dus we zijn veel van plan voor weinig geld, waarschijnlijk zelfs gratis vloeren.. daarom is het zo fijn dat we pas in okt./nov. erin kunnen, hebben we veel tijd alles te regelen, is die kleine al bijna een jaar en kan ik ook weer alles zelf en hebben we de babykamer niet voor niks zo mooi gemaakt hier haha. Zit al na te denken wat voor kamer ik voor die kleine daar ga maken als ie bijna 1 is...of nog babykamer of gelijk stoere kamer?!? Denk ook dat wij maar kijken of we gelijk de kleinste slaapkamer kunnen nemen en hem gelijk de grootste kunnen geven, anders moet je na een tijd weer alles opnieuw veranderen. Heel verhaal weer hahaha, maar ja, ben ook ZO enthousiast

Anticonceptie: ik wil ook echt niet meer aan de pil, maar een spiraal zie ik ook niet zitten. Ik krijg al buikpijn van een tampon en ken meerderen die infecties of buikpijnen kregen van spiraal en het idee alleen al zo'n ding altijd in me te hebben maakt me misselijk.. dus denk dat we toch maar condooms gaan gebruiken, want zw worden moet ik voorlopig echt niet aan denken, maar sex wel hahaha.. kan niet w8 tot mijn lichaam de oude is, dan ga ik de schade eens flink inhalen :)

Gisteren voor niks naar partneravond bevallings-cursus geweest.. er was niemand, hadden we blijkbaar brief gekregen dat het vanavond is.. pfff.. dus vanavond 2 uurtjes afzien (heb geen energie meer) en morgen laatste avond borstvoedings cursus, ook 2 uur lang en dan hou ik het voor gezien denk ik... vind alleen het puffen belangrijk, verder niks, dus zal de lerares vragen wnnr ze dat nog gaat herhalen, misschien dat ik alleen die avonden nog ga. (zijn dan toch nog maar max 3 lessen voordat ik zeker weten bevallen ben, bedenk ik net, zo onwerkelijk)

Heb nog een vraagje trouwens: stel mijn kleine komt niet en is dus overtijd, word hij dan zeker weten in week 42 gehaald of kunnen ze ook beslissen dat pas in week 43 te doen (dus als je 42 wkn en een paar dgn bent)?

Heb trouwens deze vrijdag een extra afspr bij een verloskundige, want vond het te lang duren tot de volgende afspraak 5 februari bij de gyn.

Verder ben ik alles alweer vergeten waar ik op wilde reageren..sorry

8. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Lekker gaan zwemmen hoor Dayenne! Nu kan het nog ;)

Ze zijn hier aan alle kanten grond aan het storten en aan het graven, maar volgens de Nuon was er bekabeling kapot getrokken op een ander eilanddeel ( dat nog in aanbouw is....)

Ga maar eens de strijkwas wegwerken en boodschapjes doen dus spreek jullie later weer!

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Volgens mij kan dat ja. Een vriendin van mij was op 29 dec uitgerekend (= een maandag).. en die werd ingeleid op 13 januari (= een dinsdag) oftewel 42+1, baby is uiteindelijk geboren via een keizersnee op 14 januari, oftewel 42+2.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Martine, gefeliciteerd met jullie zoontje Fuad. Dat is allemaal best snel gegaan dus! Lekker genieten nu en langzaam opknappen, hopelijk voel je je snel beter.

Dayenne, je mag gewoon zwemmen. Het wordt alleen afgeraden om vanaf 37 weken in openbare bubbelbaden te gaan.

Kelly, vervelend die stroomstoringen. Je wilt thuis bevallen? Dan zou ik iig een goede zaklamp aanschaffen en genoeg batterijen voor t geval dat!

Wasmachine, wij hebben een Bauknecht, is nu 6 jaar. Op zich wel tevreden over, ook een eco-wasje, maar dat is alleen op 30 gr. Het enige probleem dat ik af en toe heb is dat hij soms niet centrifugeert. Dan moet ik m een paar keer op alleen centrifugeren zetten en dan doet ie t weer voor een paar maanden. Maar komt ws ook wel omdat ik m weleens te zwaar belaad, geloof ik...:(

Leintje, spannend!

En Dayenne, fijn dat je nu een datum hebt om naar toe te leven.

Eppie, wauw, 40 baantjes. My God!

Caro, mooi dat je weer wat opgeknapt bent. En heerlijk om nu een datum te hebben lijkt me.

11. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Amor: ze kunnen besluiten je kleintje pas te halen na de 42 weken idd, maar hier in Nijmegen ( met name Radboud) hebben ze het beleid dat als je er met 41 weken genoeg van hebt dat ze je gaan inleiden en dat je dus niet tot 42 weken hoeft te wachten!

12. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Maka ik wil in het ziekenhuis bevallen dus dat scheelt! Vertrekken we gewoon eerder haha als hier het licht uitvalt ;)

13. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Ai, volgens mij voel ik stiekem toch een kleine wee voorbij komen.. Zoals mensen al zeggen: dat verschil voel je wel! :) :) Maar ze mag van mn menneke niet komen vandaag: belangrijke vergadering over de toekomst van het bedrijf hahaha Grapjas! (stiekem mag ze wel; hij had geen zin om al die cijfertjes en strategiën te presenteren ;) )

@Dayenne: Ik zwem wel met je mee! Ik heb een superleuke bikini (vind ik zelf dan ;) ) en heb hem maar 3 keer gedragen! Zwemmen lijkt me nu heerlijk, maar dan niet met mn menneke, want die zwemt als een idioot en houdt niet op met plonzen, duiken, spetteren; ik wil gewoon lekker relaxed zwemmen! Ik woon alleen een beetje ver weg hè.. :)

Wasmachine: Die hebben wij niet! hahahahaha Jullie gaan schrikken: mijn schoonmoeder doet de was! Ik vond het in het begin maar niks, maar ze wil het zo graag! En zeker nu met de kleine: ze smst me heel enthousiast als ze weer een wasje met kleertjes heeft gedaan.. haha Shame shame wij zijn té verwend!

Ben eens rond aan het kijken voor een leuk baantje na mn zwangerschap; als zelfstandige red ik het niet echt, dus toch maar liever een vaste baan..

@Married: hoop voor je dattie niet meer lekt! is weer een kostenpost minder hè ;)

@Update van Scoobje: "Niet op het puntje van je stoel gaan zitten wachten Sofie, vannacht goed gestart, maar.. Het wordt een lange rit, baarmoeder is niet klaar en het kan morgen worden of nog later. Baby reageert wel nog goed, dus willen ze niet teveel forceren."

Liefs, Sofie

14. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Sofie inderdaad jammer dat je zo ver weg woont!
    Had graag met je gezwommen hoor :D. Alleen had ik er dan verschrikkelijk uit gezien naast je, want ik heb alleen nog maar 1 hele oude bikini haha. En een badpak, maar ik wil natuurlijk mijn buik showen nu het nog kan :D.
    Mijn vriend háát zwemmen echt, dus het wordt nog veel moeite om hem mee te krijgen...Maar hij had het aan het begin van de zwangerschap beloofd, dus hij moet gewoon!

Bedankt voor het buddynieuws! Ach arme Scoobje...Lijkt me vreselijk om zo te moeten wachten...Wens haar maar veel sterkte!

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

Vanmorgen weer heerlijk bij mijn ventje geweest en heb er weer erg van genoten. Hij is zo ontzettend lief!
    Vandaag komt er een fotograaf van Canon (en een heleboel vrijwilligers van Canon) in de VU om van de kinderen die in VU opgenomen zijn mooie foto's te maken. Daarna gaan ze samen met de kindertjes de foto's ontwikkelen en zelf fotomapjes maken. Ze komen ook even langs op de NICU en als we wilden konden we toestemming geven en dan maken ze van Ferry ook foto's. Dat hebben we dus gedaan. Ben erg benieuwd naar de uitkomst :D

Ik moet mezelf echt van de bank hijsen, want ik moet aan het huishouden beginnen. Ik moet van mezelf stofzuigen en een wasje draaien.

Oja, ik heb trouwens bij Rainbowbabies 2 shirtjes met namen besteld (ook 1 voor z'n nichtje) en ze zijn helemaal geweldig! Echt een aanrader. Ook supersnel binnen gekregen. Ze vallen alleen erg groot dus het duurt nog even voor ze ze aankunnen, maar echt heel erg leuk!
    Gisteren heb ik op een andere site nog een lakentje en een badcape met Ferry's naam erop besteld. Hoop dat dat net zo mooi wordt!

Ik ga nu een half uurtje wat in huis doen, dan kom ik nog even reageren op de rest!

16. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Caro, fijn dat je weer helemaal beter bent! Wel balen dat je vriend nu ziek is! Fijn dat alles zo voorspoedig loopt met de verkoop van het huis!

@Golfola, alvast veel plezier komend weekend!

@Noppie, hihi geweldige aanpak die van jou voor de energiemaatschappij!

@Kelly, wat irritant zeg telkens die stroomstoringen, hopenlijk is het nu voorbij!

@Eppie, nou de erwtensoep is gelukt hoor! Manlief vond hem wel lekker, zelf heb ik een half kopje gegeten toen kreeg ik al last van het zuur... dus beviel niet echt goed!
    Mijn hemel 40 baantjes gezwommen.... waar haal jij de energie vandaan?
    En heb je al ideen voor je weekend?

17. hummelke sofie

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Péronnes, België
    @Dayenne: Ik heb er 2 hoor, trek ik mn oude wel aan, dies ook leuk hahaha
    Qua buik en leeftijd zijn wij een beetje tzelfde, dus zou wel lachen zijn geweest! maar ja, nu naar NL rijden is ook zo'n eind: ik zou bevallen zijn voordat ik aankwam met die hobbels in de wegen in België! haha

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Amor, ja hoor volgens mij kan dat ook, in week 43 bevallen.
    Na de 42 weken ga je sowieso naar de gynaecoloog, als je nog bij een VK liep.
    Die kijkt eerst nog hoe goed de kleine t heeft, of de placenta nog goed werkt, genoeg vruchtwater ed... En hoe jij t nog trekt.

Ik ben t overigens niet helemaal met je eens dat anno 2009 de medici altijd goed voor je klaar staan. Ondanks die nieuwe richtlijn dat een ruggenprik 24/7 beschikbaar moet zijn, is dit in veel ziekenhuizen op dit moment nog niet ingevoerd. En zijn er dus echt nog wel vrouwen die een nacht ondraaglijke pijn moeten ondergaan als ze echt niet meer kunnen.
    Je hebt wel gelijk dat t eindig is, het zijn maar een paar uurtjes (of daagjes) op een mensenleven. Zo zie ik t ook wel.

19. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hahaha ik moet altijd zo lachen om jou :).
    Nou, gezellig was het zeker geweest!
    Misschien kunnen we met de beeb-meeting met z'n allen gaan zwemmen :D.

20. hummelke sofie

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Péronnes, België
    @Dayenne: Ja! Dat lijkt me nou echt super! Jammer dat ik nu niet meer naar NL kan, had echt graag gewoon bij iemand op de koffie gegaan, zo lekker van: ik verveel me, kom koffie drinken!

Mn familie woont in omgeving Eindhoven, dus tegen die tijd wel gillen, dan kom ik mee zwemmen! Kan ik eindelijk mn bikini weer aan ;)

Deel Deze Pagina