Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Wat spannend van/voor Scoobje!

Ga ook maar eens aan de frambozenthee!

IQ test vind ik altijd leuk, zal het opnemen vanavond...

Ik merk ook echt dat ik steeds dommer word, op zich gaat het leren voor mijn theorie nog redelijk goed, maar als ik mezelf hoor communiceren met mensen schaam ik me dood. Stel domme vragen, floep er domme dingen uit en kom vaak niet meer uit mijn woorden.. dat heb ik nooit, behalve als ik extreem moe ben ofzo. Maar ja, iedereen weet gelukkig dat het door de laatste loodjes komt. Ik moet ook heel lang nadenken over alles, vergeet alles.. etc.. Mijn vriend vind het prachtig, die lacht me steeds keihard uit en zegt dingen als: je bent echt een beetje dom geworden he moppie... dan krijgt ie door mijn hormonen weer een flinke snauw van me :)

Hij roept trouwens ook elke keer als ik weeen heb: nee, niet nu hoor, mag/kan niet nu geboren worden! In het begin moest ik daar nog om lachen, maar nu word ik er zooo pisnijdig om. Ik zeg ook tegen hem, vooral nu mijn moeder er niet meer bij zal zijn dat hij er echt voor moet zorgen dat ie rustig blijft en mij niet nog meer zenuwen moet geven! Hij is gewoon echt niet klaar voor de bevalling, daar baal ik best van.. als ik weeen heb zie je hem gewoon bang en zenuw8 worden en als ik over moet geven ofzo, roept ie alleen maar: gatver de gatver, dat soort dingen. Hij weet inmiddels wel wat ie moet doen en dat ik straks misschien niet meer kan communiceren met hem.. Hij doet nu al wel alles voor me op zo'n moment, maar ik hou mijn hart vast.. volgens mij ga ik me zwaar aan hem irriteren tijdens bevalling!

Thanx voor jullie reakties over week 41 tm 43.. ik zal het vrijdag eens navragen of er een beleid voor is in mijn zk. Aan de ene kant denk ik, laat maar zitten, omdat weeen opwekken ook niet altijd even prettig schijnt te zijn, maar ik heb het gevoel dat mijn zoon nu nog erg groeit, daarom wil ik het toch weer zo snel mogelijk... :(

2. Karina82

Karina82 Bekend lid

9 feb 2008
    590
    146
    43
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Married: Met de pup gaat het goed, al is ze qua grote niet echt meer een pup te noemen...haha. Nu gaat ze alleen nog de breedte in. We zijn actief bezig om haar van de bank te houden (doormijn laksigheid bleef het er wel eens bij) en die arme meid heeft al bijna heel de dag niet geslapen...haha

Frambozenbladthee: Dat is niet van Pickwick. Je kan het wel halen bij bijvoorbeeld "De Tuinen", daar heb ik het gehaald. Of in ieder geval bij een natuurwinkel.

@Dayenne: Ik zou nog lekker gaan zwemmen hoor. Je kan daar toch niet voor zijn. Voor hetzelfde geld breken je vliezen in de supermarkt. Een beetje ontspanning samen met je vriend kan nooit geen kwaad. Als jullie dochter er eenmaal is zal dat er voorlopig wel even bij blijven.

3. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Sofie nou je had dan zeker hier langs mogen komen voor koffie!

@De rest; wat vinden jullie, beeb-meeting in zwembad? Sofie en ik zijn voor :D (kan ze eindelijk dr bikini showen :)).

4. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Maka: je hebt helemaal gelijk hoor over de medici, maar ik bedoel ook meer dat als er complicaties optreden dat ze er gelijk bij zijn en actie ondernemen en ik weet dat het langer kan duren als een paar uur, maar ik prent mezelf in dat het maar een paar uurtjes zijn en desnoods daarna nog maar een paar uurtjes extra ;) Ik ga van het beste geval uit en mocht dat niet zo zijn, dan begint de ellende dan pas en niet nu al van te voren, want anders maak ik mezelf gek (heb ik maanden gedaan) en ontspannen de bevalling ingaan, schijnt het allerbelangrijkste te zijn!

@Uk: wat leuk zeg dat jullie professionele foto's van Ferry krijgen.. ben benieuwd!

5. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ dayenne: goeie vragen over dat zwemmen. Dat denk ik nou ook de hele tijd, van 'kan en mag dat nog wel ivm vliezenbrekelarij'. Maar eeeehhh, jij hebt nog eindeloos gezwommen tijdens je stage toch?

@ Hummel: hahahahahaha, jullie zijn niet wijs, schoonma die de was doet?! Shock! Dat zou ik echt niet trekken vrees ik...... Enne, wat zielig dat het niet opschiet met Scoobje inderdaad.
    Hahahahaha trouwens, die hobbels in de wegen in Belgie zijn inderdaad echt heel erg!

Zo, net braaf een loopje in de zon naar de brievenbus en de buurtwinkel voor de dagelijkse boodschapjes. Het is echt lekker buiten, fris, zonnig en windstil. Verder zelfs nog braaf een administratief klusje gedaan. Ben weer eens van plan het allemaal wat beter te gaan bijhouden 8) 8) .....
    Zou d'r al wat op de buis zijn dames?

6. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Dayenne: zwemmen kun je i.p. tot het einde gewoon blijvend oen hoor. Zolang je vliezen niet gebroken zijn. Dus geniet er maar lekker van.

@Married: ach het is normaal dat je in het begin even lopen te klunsen hoor. Het moeder-gevoel moet toch ook groeien :D !

@Sofie: wat een luxe dat je schoonmoeder de was doet ;) . Thanx weer voor de update van scoobje.
    :D dat over de wegen in België klopt wel ja. Gisterenavond reden we met de auto van mijn man en die is verlaagd en iedere hobbel voel je. Had echt het idee dat ons meisje uit mijn baarmoeder zou stuiteren :D . Kreeg ook last van harde buiken. Zei ik tegen mijn man: als we in deze auto naar het ziekenhuis rijden, kunnen we aan het eind van de straat alweer naar huis, want dan is ze er al uit ;) :D !

@Uk: wat leuk dat ze van Ferry ook foto's komen maken.

@Axioma: nou goed om te horen dat de erwtensoep gelukt is. Nou misschien dat we wel in Antwerpen naar de film gaan ofzo, maar dan moet er wel wat leuks draaien.
    Ja waar ik de energie vandaan haal weet ik ook niet, maar ben blij dat ik het heb.

@Dayenne: kunnen we heerlijk onmze extra kilo's eraf zwemmen :D ?! Ik vind het ook een leuk idee hoor.

En nou eventjes niet meer kletsen jullie, want anders kom ik niet aan mijn hobbyen toe :D ;) !

X Esther

7. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Oh, is dat het! Nou dan stuur ik ze misschien ook wel een kaartje!
    Wat fijn dat er zoveel belangstelling is voor jullie huis!

8. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Noppie tijdens mijn stage heb ik niet 'echt' gezwommen. Ik stond voornamelijk in het water. Af en toe moest ik een baantje meezwemmen met een kindje, maar veelal heb ik bij die kindjes in het water gestaan.
    Bovendien is zwemmen in een recreatiebad en zwemmen in een wedstrijdbad heel anders. Ik vind zwemmen in een recreatiebad véél leuker :D.

@Eppie nou ik hoop dat ik inderdaad die kilo's er weer af zwem! Ik ben in 2 weken 4 kilo aangekomen :confused:. Ben nu totaal 14 kilo aangekomen, ik weeg nu 70 kilo.
    Ben benieuwd hoeveel ik maandag weeg!

9. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Ja, daar ben ik het mee eens. Daarom verbaasde het mij ook zo dat die ene verloskundigenpraktijk die druppels standaard aan de zwangeren geeft!

10. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Dank je! Ik heb net nog een boek gehaald bij de Bieb, 'Velig bevallen', dus ik vermaak me wel!

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo ik ben ook weer terug van weggeweest....en behoorlijk brak, kan echt niet langer dan een uurtje op pad hoor, daarna doet alles me pijn :(
    Waarom roepen die babykleertjes toch steeds mijn naam als ik langs loop.
    Nu heb ik weer wat gekocht, bij het shirtje wat ik gister al gekocht had, nu dus een leuk setje. Gelijk alles gewassen en hangt er dus weer een babywasje te drogen.

Mannetje belde net dat ons nieuwe bed op 18 febr. gebracht wordt.
    Hoop aan de ene kant dan wel al bevallen te zijn hoor. Ze hadden nog geprobeerd om het eerder voor elkaar te krijgen, maar dat is helaas niet gelukt.
    Nou ja het belangrijkste is dat het komt.

Veel Miele automaten hier dus. Denk dat het voor ons idd toch ook gewoon weer een Miele gaat worden hoor.
    Ben net nog even de BCC ingelopen om gewoon even te kijken.

Hmmm, net alles gelezen, maar nu echt kwijt...even goed nadenken.

UK, leuk dat ze die fotoshoot gaan doen zeg! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Scoobje, dat kan dus nog even duren helaas, Sofie thanks voor de update.

Frambozenbladthee, dat had ik ook al gehoord ja, hmmm ben ik net terug.
    Nou ja heb nog wel even.

Malle Eppie..... weer 40 baantjes zwemmen :confused: :)

Noppie, ach je de laatste gymles dan ben je lekker klaar.
    Hier andijviestampot.

Amor, klinkt super hoor jullie toekomstige droompaleisje en idd handig dat je vriend dat allemaal kan regelen.

Caro, wij hebben ook ooit zo'n lijst ingevuld op internet en de telefoontjes vallen idd erg mee.

Wat gaat de tijd toch snel zeg.
    Net probeerde een klant toch nog stiekem of ik iets wilde corrigeren.... NEE dus, als ik daar aan ga beginnen dan ben ik straks weer volop aan het werk.

12. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    krijg ik net een brief dat mijn schat 17 februari de hele dag op cursus moet voor het halen van zijn rijbewijs met aanhanger... erg handige datum voor ons.... Hij zelf baalt er ook enorm van, ook om het feit dat zijn zoontje die dag zijn laatste dag op de creche heeft en hij daar naar toe zou gaan. Zijn baas had al geregeld dat hij die dag in hetzelfde dorp aan het werk zou zijn, kon hij een uurtje weg, gevolgd door een uurtje langer blijven zodat het verder geen vakantie uren kost.. tja...

Net nog wel iets heel grappigs gekregen. Wij (ik en mijn 2 zussen) zijn zo ongeveer te paard geboren. Die paarden waren er gewoon altijd, wij zaten nog eerder te paard als we konden lopen. Ik en mijn oudste zus zijn gestopt rond ons 20ste jaar. Mijn andere zus rijdt nog steeds, die is zo fanatiek. Denk dat ze ooit in een rijbroek geboren is ofzo. Nu komt ze dus net hier aan met paardrijlaarzen in maatje: Ik kan nog niet eens lopen, maar wel paardrijden.. haha. Lag helemaal in een deuk, die dingen zijn zo schattig klein! Ik kreeg er de boodschap bij dat als ze passen zij wel de eerste rijles zal geven. Echt heel schattig!

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat schattig Anne. Ach alles in maatje baby is zo ontzettend leuk.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Noppie, vliezenbrekelarij? Haha!

@Mieke, nou ja, dat vind ik best asociaal van die klant van jou hoor. Een beetje een hoogzwangere vrouw vragen of ze nog 'eventjes' wat wil doen. Heel goed dat je nee kan zeggen!

Wij hebben hier net (eindelijk) de hele voortuin gedaan! Al t onkruid eruit, bijgesnoeid, aangeveegd. t Ziet er weer netjes uit hoor, ik ben blij :D. Nu mag ze echt komen!

15. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    We kregen vanmorgen bij de echo het beste nieuws dat we hadden kunnen krijgen: onze kleine was toch nog uit zichzelf teruggedraaid naar hoofdligging. Dus de hele draaipoging was niet meer nodig, wat een opluchting! Want ik kneep hem best.

Verder is ons mopje weer even opgemeten, en alles ziet er goed uit: geschat gewicht is ongeveer 3.100 gram, alle afmetingen kloppen met mijn zwangerschapsduur, de placenta ligt hoog genoeg om niet voor problemen te zorgen en ook de hoeveelheid vruchtwater is prima. Niet teveel en niet te weinig.
    Dus in plaats van de draaipoging hebben we een gesprek gehad over de bevalling, en nu begint het Grote Wachten

Oh wat zijn we blij!

@Mobielfreak, voor de lijst: woensdag 4 februari 2009 Wenniepenny controle vk

Groetjes, Wendy

16. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Wendy: Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent! Gefeliciteerd! :D

17. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wat leuk, ik zie dat de 'bevallingslawine' van de februari 2009 mama's al goed van start is gegaan.
    Heeft er al iemand een nieuw topic geopend voor ons in het onderdeel De Mama's?

Groetjes, Wendy

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Wenniepenny Wat fijn dat de kleine vanzelf is gedraait. Scheeld weer.

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wendy, is het niet zo dat we straks automatisch verhuizen wanneer de laatste mama is bevallen?
    Lijkt me leuker en praktischer.

Goed dat jullie ukje gedraaid is zeg, hele geruststelling! top!

20. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Wenniepenny: wat heerlijk voor je! een hele fijne gedachte lijkt me dat!

@Maka: wow, wat een enthousiasme voor de tuin! Daar begin ik niet meer aan nu hoor, bravo!

@Mieke: neee! Jij bent lekker met verlof, genieten nu! Leuk geprobeerd van die klant ;) Enne die babykleertjes: ik hoor ze al roepen: "Mieke! alsjeblieft! Mieke, hoor je ons wel?!" :)

@Anne: aaaa, wat lief! vind het heel tof van je zus hoor!

@Uk: heerlijk, die updates over Ferry! Ik kijk ook steeds stiekem in je album of er al nieuwe foto's zijn ;) Nice, een fotoshoot voor je menneke! Stoer hoor..

Iemand nog een leuk ideetje om wat centjes bij te verdienen? Verveel me zo, zou graag wat nuttigs doen! En omdat ik mn centjes pas 2 maanden NA mn bevalling krijg, is dat ook wel handig ;)

Sofie

Deel Deze Pagina