Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Vaam Lekker dan. ALs je het niet zeker weet zet je hem toch niet in de verkoop. dhuuuuuuuuuuu

2. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Bbelly: Merci! Enne.. Je hebt gelijk hoor; die kaartjes zijn echt mijn weerspiegeling.. :) Al die kleurtjes.. Zal toch eens een gematigde versie proberen hihi

Niet iedereen houdt daarvan en dat is geen probleem, ik vermaak me in ieder geval supergoed! Hier hou ik echt van haha Lekker crea-bea!

Ga er morgen lekker verder mee; maak gewoon een heel scala en zet het op een site opzo hahahaha Voordeel is dat ik er een mooi pdf-formaat van kan maken waar een drukker direct iets mee kan, dus wie weet :p

Zodra de kleine er is, zal ik mijn kaartje voor ons meisje ook erbij zetten, die is echt mooi..

Ik ga eens stoppen, krijg t op mn heupen van al dat zitten!

Sofietje

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wow ik ben net bij verloskundige geweest en ze heeft behoorlijk moeten wroeten om zijn koppie te vinden
    hij ligt helemaal in mijn bekken tegen mijn schaambotje aan....
    mooi ingedaald gelukkig

4. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heej meiden

Hier flinke ongikrampen die in golven komen en gaan. Er zit nog geen echte regelmaat in, dus het is even afwachten of het doorzet. Maar het doet wel pijn, auw!
    Als het vanavond nog zo is, dan ga ik even douchen om te kijken of het wegtrekt of niet. Ze beginnen nu wel scherper te worden, ik moet echt op mijn ademhaling letten.
    Duimen jullie voor mij dat het doorzet?

@Bbelly ja ik heb hem lief aangekeken en hij vind het helemaal niks haha. Maar hij wilde wel mee. Even afwachten nu of dit doorzet of niet. Hij zal blij zijn haha, komt ie er makkelijk van af!

Ik hou jullie op de hoogte...
    Fijne avond!

5. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

spannend hoor meid...ik duim voor je dat het doorzet...
    spring maar een gauw onder de warme douche..mischien dat het wonderen doet..

6. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Dayenne: ik denk dat ik morgen bij de VK ook weer wordt gewogen. Ben erg benieuwd hoeveel kilo er nu bij zit :confused: ! Ga na de bevalling ook weer gezond eten (doe ik nu ook hoor) en straks kan ik weer sporten. Heerlijk :D !
    Spannend hoor. Zou het dan toch zover zijn voor je?

@Mieke: :D ik hoor de babykleertjes al roepen!
    Jammer dat je nieuwe bed zo laat komt.
    You go girl: nee is nee :D !

@Anne: dat is toch ook geen datum? Kan je mannetje het niet verzetten?

@Wenniepenny: wat goed dat je beebje uit zichzelf al gedraaid is!

@Nyncke: wat een mooie foto! Kan me heel goed voorstellen dat je op een roze wolk zit :D !

@Kelly: mooie buik en een heel gaaf kamertje.

@Noppie: ow kunnen beebjes nog geen baantjes zwemmen ;) ? ah joh, gewoon in een rugdrager en dan lekker baantjes zwemmen :D .

@Sofie: leuke kaartjes hoor.

@Vaam: bedankt voor de update :D !
    Lekker vaag dan, die mensen van dat huisje. Zet dan idd je huisje niet te koop :rolleyes: . Nou dat is weer spannend en afwachten dan maar.

@Iggy: fijn dat je mannetje lekker ingedaald is.

Vanmiddag weer lekker crea bezig geweest. Het kadootje voor mijn nichtje begint al ergens op te lijken. Vanmiddag vroeg mijn schoonzusje of ik tijdens de doop wat wil voorlezen. Voel me helemaal vereerd. ik waggel dan wel even naar het altaar op en neer hoor ;) :D . Heb ik graag voor hun over.

Ben nu een beetje moe en heb het koud, dus ga zo maar even een bakje thee zetten en op de bank hang. Heb de 'Wij' nu ook binnen, dus daar misschien maar even lekker in lezen.

Morgen naar de VK! Ben erg benieuwd en hoop dat ze nu een schatting kunnen maken van hoe zwaar ons meisje wordt!

Tot morgen meiden.

X Esther

7. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Eppie, goed bezig geweest!

Wennie, fijn dat de kleine uit zochzelf gedraaid is!

Dayenne, ik hoop voor je dat het doorzet!

Verder niet veel onthouden helaas.........

Morgen naar de gyn, ben benieuwd...........

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vaam, dus ik begrijp goed dat jullie een bod hebben gedaan? Spannend, maar wel een vreemde situatie.

Dayenne, goh toch nu al weer weeën, ben benieuwd of het doorzet, zou wel lekker zijn hoor, wie weet dan toch nog in januari ;)

Sofie, leuk de kaartjes, daar kun je wel wat mee gaan doen hoor.
    Geboortekaartjes, trouwkaarten....

Ik moet morgen ook weer naar de vk!

Iggy, fijn dat je uk al zo goed is ingedaald.

Goh ik ben wel erg moe hoor, ga lekker vroeg naar bedje.

9. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    @Mieke8: Neen, automatisch verhuizen doen we niet. Er wordt een nieuw onderwerp geopend bij De Mama's, meestal door één van de dames die als eerste zijn bevallen. En als iedereen van ons Bevallingslijst Forum is bevallen, wordt het onderwerp door één van de moderators - dus dat kan ik zelf doen als het zover is - gesloten. Dit om het forum overzichtelijk te houden voor anderen die op zoek zijn naar informatie.
    Er zijn ook maandmama's die afspreken om te blijven kletsen in het bevallingslijst topic en op een nader te bepalen datum met zijn allen overgaan naar De Mama's. Dus het is maar net wat we willen.

@hummelke sofie: Is meedoen aan onderzoeken op internet niets voor je om wat bij te verdienen? Je verdient er geen kapitalen mee, maar wel een extraatje. Meestal wordt dit uitbetaald in de vorm van cadeaubonnen of mini-abonnementen. Plus dat je nuttig en leuk bezig bent.
    Hier een paar voorbeelden van panels waar ik ook aan meedoe:
    - www.intomart.nl
    - www.invotes.nl
    - www.tijdschriftenpanel.nl
    - www.onlineresults.nl

@vaamrile: Toen ik zwanger was van Daan hebben we ook een draaipoging laten doen vanwege stuitligging. Mislukt, want er was totaal geen ruimte om te draaien. En het is inderdaad geen pretje. Dus ik ben echt heel blij dat het nu niet meer nodig was.

Foto's: wat een mooie buikenfoto's, babykamers en van sommigen zelfs al babyfoto's. Smelt...

@marriedgirl: Inderdaad, er is echt een steen van mijn hart gevallen. En nu heb ik tenminste weer een beetje rust in mijn hoofd.

@dayenne: Wie weet gaat het bij jou nu echt beginnen. Heel veel succes!

Iedereen die 'nog moet': Sterkte/succes met de laatste loodjes, en toi toi toi voor allemaal voorspoedige bevallingen! :thumup:

Groetjes, Wendy

10. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Nyncke: ach, wat een plaatje zeg :D

@Dayenne: Spannenddd meid... duim duim duim!

@Wennie: gefeliciteerd met het goede nieuws, super!

@Sofie: Lees dat je je met geb. kaartjes bezig gaat houden, leuk. Ik wilde dus idd al zeggen dat jij mogelijkheden genoeg hebt door je creativiteit om wat bij te verdienen.. als ik dat in me had, was ik al lang zoiets voor mezelf erbij gaan doen, erg leuk!

Wat eten jullie allemaal nog heerlijk! Ik heb steeds meer moeite met lopen weer en slaap weer erg veel, dus vanavond heeft mijn vriend weer iets simpels gemaakt: tartaar, geb. aardappels en sla.. ben al blij als er iets op tafel komt haha.

Net terug van de partner avond en was erg leerzaam en gezellig en hoop dat mijn vriend het onthoudt wat er allemaal verteld is.

Die vrouw vertelde me ook dat ik, omdat ik al 1 cm ontsluiting heb, niet moet gaan w8 tot ik een uur lang weeen om de 5 min heb, met naar het zk te gaan... dat wist ik dus niet...

Bedenk me net dat ik vergeten ben de IQ test op te nemen... jammer :(

Ik ga maar weer eens lekker heet douchen en voor de tv hangen!

11. @Sofie, je eigen wasservice. Wat een weelde.
    En fijn dat je een update stuurt van Scoobje. Veel sterkte en succes voor haar.

@Uk, ben benieuwd naar de foto's! Enne rainbowbabies zijn leuk he? Ik heb er ook al spul gekocht en volgens mij is de kwaliteit ook heel goed.

@Anne, :) :) zat er ook een mini cap bij?

@Wendy, wat fijn dat jullie beeb wel gedraaid is. Daar had ik ook zo hard op gehoopt. Nu inderdaad wachten maar!

@Loon, ik kreeg vandaag een brief van het UWV dat mijn zwangerschapsuitkering akkoord was. Had ook al een loonstrookje gekregen dus wist al dat het goed zat. Maar ik wist niet dat er een maximum was. Daar kom ik nog niet aan, maar ik ging er gewoon vanuit dat je altijd je normale loon doorbetaald kreeg.

@Nyncke, wat een schatje!

@Kelly, leuke kamer zeg!

@Vaam, bedankt voor de update van Martine. Wat fijn dat de borstvoeding al zo goed op gang is.
    Klinkt overigens behoorlijk vaag van die mensen van dat huis. Je denkt toch wel eerst na voordat je een vraagprijs vaststelt? En je weet toch ook wel wat je wilt als je je woning te koop aanbiedt? Ik snap het niet helemaal. Helemaal omdat we er nu zelf ook middenin zitten en wij er heel anders mee omgaan. Ik vind het allemaal reuzespannend om voor het eerst een huis te verkopen.

@Dayenne, spannend hoor. Klinkt wel als een serieus begin! Ik duim voor je dat het doorzet. Sterkte.

@Verhuizing naar febr. mama's. Ik stem voor met z'n allen hier blijven totdat de laatste bevallen is en dan tegelijkertijd over naar de mama's.
    Is anders ook niet leuk voor de laatsten en nog een topic bijhouden lukt me toch niet.

Nog een laatste wasje ophangen en dan nog even met de beentjes omhoog voor de tv en dan naar bed. Weer een dag voorbij. Hier ook geen teken van verveling. De dagen vliegen inderdaad voorbij.

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Dayenne; hoop dat het ondertussen is doorgezet....succes meis! :D

Liefs Daffie

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Het zet helaas nog niet door. Heb er nu ook nierpijn bij gekregen, en die pijn overheerst nogal moet ik zeggen.
    Ben benieuwd wat de nacht gaat brengen!

14. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Sterkte Dayenne... knuf voor jou
    ;)

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Thanks Patries!

16. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    Hoi meiden,

Even weer een update vanuit Thailand....

Gisteren even snel vanuit het internet cafe 10 pagina’s geopend en ‘s-avonds lekker met de voeten op de bank alles bijgelezen. Pffff, wat is er al een hoop aan de gang zeg. Hier overigens nog alles rustig, geen voortekenen. Wordt wel moeier met de dag en ik kan beduidend minder dan een week of twee geleden maar desondanks niets te klagen. Gisteren naar het ZH geweest en onze little lady is nu helemaal ingedaald, schatting van de gyn 2-5 a 3 kg, nogmaals de symptomen doorgenomen waarna we richting ZH moeten maar ook hier niks gehoord over platliggen na breken van de vliezen.

Vraagje, voor degene die in het ziekenhuis gaan bevallen... is het bij jullie gebruikelijk dat je dus ook gebruik kunt maken van een ruggeprik als je dat kort van tevoren nog zou willen? Is er in NL altijd een anasesist 24 uur per dag bereikbaar? Of zijn de meeste ZH hier niet op ingesteld? Als ruggeprik niet mogelijk is, wat voor optie kunnen ze dan bieden als het echt te pijnlijk wordt in jullie ZH?
    Begreep van Mieke dat in het VU de anasesist altijd aanwezig is dus je tot het laatste moment de keuze hebt, maar goed VU is ook niet standaard. Hier is dat in ieder geval niet zo. Ruggeprik is niet gebruikelijk bij natuurlijke bevalling, wel evt. pijnbestrijding middels morfine. Lijkt mij dat dit een beetje te vergelijken is met de thuisbevalling in NL, of zie ik dat verkeerd?

Verder... genieten we nog steeds van het heerlijke appartementje waar we in blijven tot na de bevalling. Deze week nog even contact opnemen met de NL ambassade in Bangkok voor de laatste info hier in Thailand. Zal niks anders zijn dan in India maar even nog voor de zekerheid... In Thailand/India kennen ze geen kraamhulp (luxe vanuit NL) en komt dit op familie/vrienden en jezelf neer. Na wat verhalen over ontstoken borsten tijdens borstvoeding en niet goed op gang komen van borstvoeding gehoord te hebben, begon ik toch wel even te twijfelen aan onze situatie. Er komen vrienden en familie over maar ja... is de kleine er dan al? Kom ik bij toeval een ander stel tegen die net een boot hebben gekocht, erop leven, zich klaarmaken voor een rondje wereld en komende maanden de boot hier gaan opknappen. Zij is Japans en blijkt als “midwife” (vroedvrouw) gewerkt te hebben, heeft baan opgezegd maar mist haar werk enorm. “AHA.....U BENT VAN HARTE WELKOM!” Hoe het toeval lopen kan, zeg.... Inmiddels komt er vanuit NL een electricsche borstpomp deze kant op. O ja, evenals (jullie advies!) Alecto DBX-99 babyphone, dank weer dames voor jullie info!

Verdere update van hier: De boot is voor groot onderhoud op de kant en is inmiddels alweer bijna klaar, klaar voordat de kleine komt. Alhoewel.... toen gisteren de gyn de volgende afspraak maakte op 13 febr (uitgerekende datum) en ik grappig daarop verder vroeg of we die dag dan ook gelijk de bevalling gingen doen, keek hij me verbaasd aan. Begreep de humor niet, ok was ook wel wat flauw. :) Maar goed, begreep dat hij verwachte dat die afspraak al niet meer nodig zou zijn. De meeste beebs bevallen (hier?) ong een week vroeger dan uitgerekend. Hmmmm, ok...dus geen 21 febr (zoals India zegt), geen 13 febr (zoals Thailand zegt) maar wie weet wel rond 6-7 febr!

Pffff, zou wel de baby boom verklaren die ik zo in deze 10 pagina’s lees. Tjee meiden, wat is er alweer een hoop gebeurd...

@Iloiza:gefeliciteerd met jullie zoon Dyon Julian.

@hummelke sofie
    Bedankt voor de update van Scoobje

@Scoopje
    Succes meid! Hopen dat je bloeddruk inmiddels is gedaald en ik zal duimen voor een goeie geboorte

@ Twinkeltje: van harte gefeliciteerd met GILLIAN!

@Martine, gefeliciteerd met jullie zoontje Fuad!

@ Sjors: wat heerlijk dat alles zo goed gaat bij jullie. Geniet ervan!

@Anne1982
    Bedankt voor de update van Mirreii

@Mirreii
    Gefeliciteerd met jullie little lady! Geniet ervan en hoop dat je snel herstelt

@Dayenne
    Hey a.s. moedertje! Wat goed te lezen dat je een huisje hebt gekregen en nog maar een weekje (of minder) hoeft te wachten. Hopen dat het uit zichzelf gaat doorzetten. Spannend hoor!
    Tof he, als je zelf je kaartje hebt ontworpen... Succes meid! Ik ga voor je duimen.

@Caro
    Hey andere moeder in spe! Moet ook wel weer fijn zijn om te weten waar je aan toe bent, toch? Als het dan toch zo moet zijn dat die kleine nu al uit eigenwijzigheid besluit in stuit te blijven, is het wel lekker dat je weer hoe of wat. Succes voor straks, ik duim! Spannend.
    En overigens.... top dat er een bod op jullie huis is gedaan! Opluchting als ook dit binnenkort geregeld zou kunnen worden, lijkt me.

@ Leintje
    Op de laatste pagina die ik las schreef je dat je morgen zou worden ingeleid. Het is hier 6 uur later dus er kan al vanalles gebeurd zijn maar in ieder geval succes! En mocht ik te laat zijn met mijn succes dan hoop ik dat alles voorspoedig is gegaan en je het mooie resultaat al in je armen hebt mogen houden!

Verder...

@Amor: gefeliciteerd met jullie huisje!

Vaamrille
    Huisje kijken...gaaf voor je zeg! Tjee wat kun jij een boek vol schrijven over je zwangerschapstijd. Zou een mooie afloop zijn, zo’n laatste hoofdstuk. Niet?
    “En....uiteindelijk woonde ze nog lang en gelukkig samen met haar nieuwe vriend en de kleine beeb in een mooi huisje waar ze in zijn gaan wonen vlak na de bevalling....” Ik zou er voor gaan als het goed voelt!

Voor alle overige meiden......succes met de laatste loodjes! Spannend

En buddy Mieke, wederom dank voor de update! :thumup:

17. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    @Anne: leuk zeg die mini laarsjes! Mijn moeder en zusje hebben ook eigen Fries en kunnen ook niet w8 tot ze die kleine van ons mee kunnen nemen.. denk dat ik in de toekomst ook wel zo'n kado kan verw8 :)

@Febr.: Fijn weer van je te horen en dat alles goed gaat! Wat een geruststelling van die Japanse vroedvrouw.. vast geen toeval ;)

anesesist: In mijn zk is er 24 uur p.d. 1 aanwezig en kan je in principe tot 8 cm ontsluiting prik krijgen, maar er is mij wel verteld dat er in de nacht maar eentje aanwezig is en als hij dan net met een operatie bezig is, heb je pech. Dit is mij eind december verteld, misschien dat het nu met de nieuwe richtlijnen veranderd is, maar denk het eigenlijk niet. Er zijn wel alternatieven, maar ik weet eigenlijk niet welke. Als het zover komt roep ik gewoon dat ik "iets" wil :)

@Dayenne: en en?

Hier ook weer waardeloze nacht gehad, mega buik en rugpijn en volgens mij voor het eerst pijn in ribben of het waren ook nieren zoals Dayenne vertelde, weet het niet, maar was geen pretje. Ik kan alleen nog maar op rechterzijde slapen, omdat baby links ligt, maar ook daar zitten zijn armen en benen eigenlijk in de weg... hij moet gewoon komen, want er is geen ruimte meer en mijn lichaam kan de zwaarte ook niet meer aan :(

18. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    @ dayenne: spannend joh, ik hoop voor je dat het doorzet. Lijkt met toch prettiger als het natuurlijk op gang komt.

Ik heb mijn zusje gister nog gesproken en gezegd dat er natuurlijk ook wel een rijbroek in maatje 74 bij hoort.. haha. Ze zei dat het niet nodig was, want de eerste les is toch op een hobbelpaard.. hahaha.

Hier gelukkig een keer goed geslapen. Hoop dat de andere ook eens goed geslapen hebben.

Groetjes

19. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Goede morgen!

ik moet zo stef naar school brengen, maar ik was benieuwd heo jullie hebben geslapen!

Dayenne:
    Jee zo'n last van je nieren? Heb je nierstenen of zoiets? Vervelend zeg!
    Hopelijk hebben de weeen alsnog doorgezet!

Hier een keer goed geslapen....
    Lag er ook al om 21.30 in

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen meiden,

hier weer een beroerde nacht verder, maar gelukkig laat in de middag naar de VK, waar ik het toch eens even ga voorleggen.
    Vandaag 39 weken! :confused: volgende week is de uitgerekende datum....gek idee hoor ;) Hoop zo dat ik dan ook ons meisje in mijn armen zal hebben. Ik heb echter nog weinig tekenen dat er iets staat te gebeuren haha.

Morgen de begrafenis van opa, denk dat ik een gedeelte wel mee ga. Kussentje mee voor in de rug en dan niet de hele dag :(

Zaterdag nog even broerlief verhuizen (ik niet he ;) ) en dan vindt ik zondag een mooie dag om de bevalling in te gaan :) :) :) eens kijken of madame naar ons luistert....

Dayenne; vervelend joh, dat het andere pijntjes zijn geworden....hoop toch voor je dat het vandaag of morgen spontaan begint!

Voor iedereen een hele fijne dag gewenst,

Daffie

Deel Deze Pagina