Oh ja, ga vanmiddag toch nog maar effies naar de kapper. Laat het maar even wat korter knippen voor in het kraambed
Dames, Even een kleine update van mn buddy Scoobje: "Er zit schot in de zaak.. Eindelijk! 4 cm ontsluiting nu.. Einde in zicht Hou je gsm maar in de gaten deze namiddag!" liefs Sofie (die maar niet op kan houden met dr kaartjes )
Ego bericht: Gisteren avond een enorme huilbui gehad. Alles eruit gegooid. Manlief schrok ervan. Wist niet dat het zo erg was. Nouja thuis zitten haast niets meer kunnen en dan nog eens de bekende klachten. Zelfs naar het honden veldje lopen lukt haast niet meer (2min lopen). Het luchte wel op. Zet nu mijn schouders er onder en heb mezelf een schop onder mijn kont gegeven. Einde ego bericht. Dayenne hoe is het met je meid. Daffie Wil je alvast sterkte wensen voor morgen.
@dayenne, ik hoop voor je dat het toch doorzet! Ben benieuwd hoe het vanacht gegaan is? @daffie76, sterkte vandaag bij de uitvaart van opa! Zal vast zwaar worden maar wel fijn dat je er toch bij kan zijn. Hier heerlijk geslapen vanacht, had gisteren veel te veel gedaan dus was helemaal kapot. Is zo fijn als je moeder er is die lekker door huis raced maar ik erachteraan en wilde wat planten verpotten dus uiteindelijk bijna alles veranderd en zo goed als heel de dag op mijn benen gestaan! Vandaag dus een rustige dag gepland. Heb mezelf voorgenomen lekker op de bank te hangen en lekker te lezen. Fijne dag iedereen.
@Angela: succes bij de gyn vandaag! @Mieke: succes bij de VK! @Wenniepenny: ik dacht dat we hadden besloten om hier te blijven kletsten totdat bijna iedereen bevallen is! @Amor: fijn dat de partneravond leerzaam was. @IQ-test: van een van de hoogzwangere dames braken de vliezen tijdens de test ! Heb het verder helemaal niet gezien hoor, maar vond het wel grappig. @Dayenne: ow nierpijn kan heel erg pijnlijk zijn. Succes meid. @febr21: het zou nu zo moeten zijn dat vrouwen die aan het bevallen zijn 24/7 een ruggeprik moeten kunnen krijgen. Dat is pas afgesproken, maar volgens mij is het nog niet in iedere ziekenhuis doorgevoerd. Dus als een ruggeprik niet mogelijk is (in de universitaire ziekenhuizen is dag en nacht een anesthesist aanwezig, dit in tegenstelling tot de algemene ziekenhuizen) krijg je waarschijnlijk pijnstillers in de spier gespoten of via een gewoon infuus. Morfine als pijnbestrijding krijg je hier niet thuis toegedoend, daarvoor moet je ook naar het ziekenhuis. Thuis is er geen pijnbestrijding. Fijn dat verder alles goed met je gaat en jij ook succes met de laatste loodjes. Ook wel heel toevallig dat je een ander stel tegenkomt, waarvan de vrouw vroedvrouw is geweest. @Anne: eerste les op een hobbelpaard ! @mamavanstef: goed dat je vannacht heerlijk hebt geslapen. @Daffie: succes bij de VK vanmiddag. Zondag mag je bevallen hoor, dan is het 1 februari . Dus dit is nog een drukken en emo week voor je. Er gebeurd hier een hoop, ook al ben je een paar uurtjes niet geweest! @Sofie: lekker doorgaan met je kaartjes dan. Bedankt voor de update van scoobje. @Maatje: arme jij, af en toe moet je gewoon even spuien. Valt ook allemaal niet mee de laatste loodjes. En dan ga je jezelf ook nog een schop onder je kont gegeven ? Succes meis. @Dinkie: wat lekker dat je zo'n productieve dag hebt gehad gisteren, samen met je moeder. Vandaag idd maar lekker uitrusten dan? Ik ging vannacht plassen (as usual ) en toen dacht ik ineens: jippie ben nu 37 weken! Binnen nu en 5 weken wordt ons kleine meisje geboren! Straks naar de VK. Verder wordt het een lekker rustig dagje vandaag. X Esther
Goedemorgen Ladies! Volgens mij wordt het vandaag een mooi dagje, ik zie al blauw en een zonnetje. Daffie, ook van mij vast sterkte voor morgen. Ik denk dat het toch wel fijn is voor jezelf dat je besloten hebt te gaan (niet de hele uitvaart), maar dat je toch op een fijne manier zo afscheid kunt nemen. En idd kussentje mee. Dayenne, last van je nieren? Oeps wat zou dat nou kunnen zijn. Jammer dat het niet heeft doorgezet, maar dat er iets gaande is is wel duidelijk dus wie weet. Amor, de IQ test kun je nu ook op de site van BNN doen, mocht je dat willen. Wendy, thanks voor de uitleg. UK had voor ons al het topic bij de mama's geopend, maar het is geloof ik ook weer gesloten omdat we hier met elkaar besloten hadden te wachten met verhuizen totdat de laatste bevallen zou zijn. Net wat Caro zegt, anders is iedereen al daar aan het kletsen en hier nog maar een paar, ook niet leuk natuurlijk. Tenzij we daar gewoon verder gaan en die nog moeten bevallen ook. Febr. goeie update weer van jezelf, en goed te lezen dat jullie lekker gaan in Thailand. Ik wil ook wel daar zitten, heerlijk. En wat goed van die Japanese midwife zeg. Maatje, oh meid, lekker even gehuild, heeft het opgelucht? Kan me zo goed voorstellen dat het je frustreerd. Ik kan ook steeds minder en dat frustreerd ook zo. Daardoor ben ik het echt zat aan het worden en mag die ik van mij volgende week wel komen hoor. KNUF voor jou! Dinkie, goed zo even een rustig dagje inplannen Hier ook geslapen als een prinsesje op de erwt, zo hoog als ik lig Sofie, thanks voor de update van Scoobje, eindelijk gebeurt er wat.
@Mieke: ik viel vannacht bijna uit bed. Lag best vast te slapen en ik wilde mijn flesje pakken om wat te drinken en daar lag ik dan bijna. was even vergeten dat mijn bedje al zo hoog was! Fijn te horen dat jij zo lekker slaapt. X Esther
@Caro: ja, rare mensen ja. Ik hoop dat ik in ieder geval vandaag iets meer te horen krijg, want ik zit stiekem toch wel een beetje in spanning hoor. En even vraagje....wanneer ging het bij jou gebeuren? Staat nu toch vast he? @Dayenne: oh meissie, ik hoop dat het doorgezet heeft . Wie is eigenlijk de buddy van Dayenne? Married toch of niet? @febr21: wat fijn te horen dat alles zo goed gaat daar in Thailand. Ik heb er een aantal jaren geleden een rondreis gemaakt en kreeg in ieder geval te horen dat de medici daar perfect zijn. @Daffie: Alvast veel sterkte bij de begravenis. @Amor: dan ga ik wel voor je duimen dat ie snel mag komen. @Anne: en de bijbehorende cap? @mama van Stef: hier best goed geslapen, maar toen ik er vanochtend om 6:00 uur uit moest om te plassen (lekker hoor, maar 1 keer per nacht) kwam ik daarna helaas niet meer in slaap . En ik lag er behoorlijk laat in gisteren, dus dat breekt toch een beetje op. @Sofie: nou, hopelijk krijg je vanmiddag bericht van haar. @Maatje: zo'n huilbui is alleen maar goed. Even alles eruit gooien en je ziet het....dat lucht op. @Dinkie: wel lekker he, dat je moeder zo helpt! Bij mij idem dito. @Eppie: goh, je zult daar maar staan en je voelt ineens 'nattigheid'....hihi. Tja het zal je maar gebeuren. Enneh...waren de zwangere dames 'dommer' dan de niet zwangere?
@Vaam: ik kwam net voorbij gezapt toen dat vrouwtje haar vliezen braken. De rest heb ik dus niet gezien. Hoop idd dat je vandaag wat meer duidelijkheid hebt wat betreft dat huisje. X Esther
@Wenniepenny, wat goed van je beebje dat ie gedraaid is! @Homeopathische druppels om de bevalling op te wekken? Hm, daarbij vind ik ook niet dat opgaat 'baat t niet dan schaadt t niet...'. Zeker niet als je ziet hoeveel je er van moet nemen. Ik ben ook voorstander van laat t lichaam t zelf maar doen. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik t op dit moment nog wel te doen vind. Ik voel me nog steeds t beste van de hele 9 maanden en heb genoeg te doen. Ook nog steeds t gevoel dat ze nog niet komt. Mijn mannetje daarentegen wordt met de dag ongeduldiger... Pff, word af en toe gek van m. "Neeeee, ze komt nog niet!". @Nyncke, ach gossie! Schattig hoor . @Kelly1980, mooie buik! En wat ben jij nog dun zeg! Hele mooie keuken en vloer ook @Vaam, wazig verhaal van dat huisje! Ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn @Eppie, anders ga je gewoon een uur watertrappelen met je beeb! Ook heeeel inspannend @Uk, wat leuk, professionele foto's van Ferry! @Sofie, je schoonma doet de was? En komt ze die ook zelf halen en brengen dan? Rielekst! Ennuh, leuk bezig, crea bea! @Dayenne, nierpijn? Zijn dat geen rugweeen? Nou, sterkte ermee... @Ahaaa, Scoobje gaat de goede kant op, gelukkig! @Febr21, wat apart dat je nu net een midwife ontmoet! Ik vind t allemaal maar spannend hoor wat jij doet, zwanger en bevallen in verweggiestan, ik zou t echt niet aandurven. Je bent een bikkel! Gisteren hebben we de zelfgemaakte postzegels ontvangen, zijn echt super mooi geworden! Ik heb hiervoor ook een stukje uit t geboortekaartje genomen met de naam. Wil t heel graag laten zien, maar toch maar niet...! Ennn, gisteravond ook nog naar de bios geweest. Film van Jim Carrey, wel grappig, niet te zwaar had ik zo bedacht (met die weke hersentjes van mij nu). Wat grappig dat bij de IQ test de vliezen braken van een van de dames! Moest er gisteren in de bios ook steeds aan denken, stel nou dat... (En ik was mijn vluchttas vergeten! hihi)
Goedemorgen! Vanaf 5 uur wakker gelegen, pff.. maar gelukkig na 7en nog kunnen slapen. Nog mensen meegedaan aan de IQ test? Ik vond de zwangere vrouwen er erg slecht vanaf komen! Zo moeilijk vond ik die test niet eigenlijk .. maar misschien komt dat wel omdat ik vaker zulke tests heb gedaan (of omdat ik buitengewoon slim ben, hahaha). Dat van het breken van de vliezen was trouwens in scene gezet, Eppie en Maka @ Sofie, hele leuke kaartjes joh! Tis dat wij al een kaartje hebben,... @ Vaam/martine, fijn dat het zo goed gaat! En goed dat de kinderarts komt voor de kleine, maar dat zal ook wel goed komen, toch? Wat een rare gang van zaken met dat huisje joh! Hopelijk willen die mensen toch verkopen! @ Scoobje, hoe gaat het nu? @ Mieke, hoe is het met febr21 eigenlijk? Zijn daar al tekenen van een aankomende bevalling? Ow, zie net dr hele verhaal, haha.. toevallig! Succes bij de vk! @ dayenne, ik hoop dat het doorzet meis, telefoon hou ik weer in de gaten! (Vaam, ben idd haar buddy ) @ Eppie, succes bij de vk! Hoop ook voor je dat ze een schatting kunnen maken! Willen ze bij mij ook steeds niet doen maar ik blijf zeuren, hihi @ leintje, is er al nieuws? @ Wenniepenny, Uk had al een mama-topic geopend maar zij werd er juist op gewezen dat dat nog helemaal niet de bedoeling was en dat we beter konden wachten met verhuizen als het merendeel was bevallen. En aangezien het nu pas januari is, lijkt het me nu ook nog niet echt nodig en overzichtelijk om al te verhuizen, nietwaar? Ben het dus met caro eens, ik wacht liever nog even met over gaan (eigenbelang ). @ febr21, fijn dat jullie meisje is ingedaald! Bij een zkh bevalling kun je tot een bepaald aantal cm's ontsluiting een ruggenprik krijgen volgens mij. Heb me er niet zo goed in verdiept omdat ik absoluut geen prikken wil (tenzij het echt nodig is). Anders kun je ook nog een spuit van het een of ander in je been krijgen. Maar eerst maar eens natuurlijk proberen. Wat een toeval van die japanse vroedvrouw zeg! Dat heeft echt zo moeten zijn . @ daffie, succes bij de vk vandaag. En alvast heel veel sterkte voor morgen! En zondag bevallen, 1 feb is dat, ik vind het ook een mooie datum, zal het je helpen hopen, hihi @ maatje, gooi het eruit meis! Huilen lucht soms best wel op (ik kan het weten, mijn huilbui was dinsdagavond ) Fijne dag!
Oh, heb trouwens gisteren een superleuke workshop gedaan! Een vriendin van me heeft een eigen bedrijfje opgezet. Workshop taarten maken cq decoreren..... Mjammie! Binnenkant cake, gevuld met jam en creme. Buitenkant ook aangesmeerd met creme en daarover marsepijn (die zoetige). Eerst de marsepein lichtblauw gemaakt en toen gele sterretjes erop, bloemetjes en een voetje in het midden. Hij is zo schatiig geworden (en hopelijk, zo ontzettend lekker ). Vanavond ga ik hem maar een proeven. Gisterenavond natuurlijk al de nodige stukjes marsepein en lepeltjes creme naar binnen gewerkt . Was wel erg laat geworden. Ik lag er pas om 23:30 uur in..... En oeps.....de klossen. Staan al wel klaar, maar nog niet onder mijn bed. Ach ja, moet toch bevallen in het ziekenhuis, maar moeten natuurlijk wel voor de kraamhulp eronder.
@Maka: wat leuk dat de postzegels aan je verwachtingen voldoen. Je maakt me wel nieuwsgierig hoor . En lekker dat jij en je mannetje nog naar de film zijn geweest. Wil dat eigenlijk ooknog wel doen met manlief dit weekend. Zo even kijken wat er draait in Antwerpen. nou na 5 minuten watertrappelen heb ik het volgens mij wel gezien hoor! X Esther
@Vaam: leuk zo'n workshop. Klinkt ook wel erg lekker. Misschien hier even wat van die cake uitdelen? X Esther
@vaam, inderdaad erg fijn dat mijn moeder helpt. Ze komt normaal ook 1 x per 2 weken schoonmaken, leuk extra centje voor haar en wij werken allebei fulltime dus erg fijn.... Nu zijn we alleen gewend om lekker door te gaan en nu merk ik dat ik dat gewoon niet meer kan. Soms best lastig maar goed. @Mieke, lijkt me wel raar om op zo'n hoog bed te slapen, wij hebben een waterbed en gaan a.s. weekend planken halen zodat ik toch op mijn eigen bed kan bevallen. Wij willen graag thuis bevallen nl. Dus dan komt er een plank over waterbed en daarop ons oude 2 persoonsmatras. Denk alleen dat wij het pas erop leggen als ik ben begonnen en niet daarvoor. Lijkt me niet zo prettig slapen. En waterbedje slaapt zooooooooo lekkerrrr :-D Ga nu eerst maar eens douchen, pas dan wordt ik echt wakker
@Married: ja dat wist ik dus niet, want kwam toevallig toen net voorbij gezapt. Maar de zwangeren hebben het dus niet zo goed gedaan? Beetje jammer! Waarom willen ze toch geen schatting maken van de grote van het kindje? Is ook wel heel moeilijk volgens mij, maar ben er wel nieuwsgierig naar hoor. @Maka: moet je beebje er rekeing mee gaan houden dan zijn mama spierpijn heeft ? X Esther
@ Hummel: nou, het is duidelijk waar jij je geld mee kan gaan verdienen! Leuke kaartjes hoor. Wat een creabea's hier! @ Vaam: oow, irritant zeg, van die verkopers. Tjsa, het is ook een moeilijke tijd, mensen hebben zich jarenlang rijk gerekend en weten nu ineens niet goed meer hoe ze moeten inspelen op de onzekerheden van de markt. Maar ja, daar hebben jullie niks aan natuurlijk. Ik hoop dat ze met een tegenbod komen dat acceptabel is. Mooi dat alles goed gaat met Martine, hopelijk ook gauw met haar Fuad! @ Iggy: mooi dat je beebje is ingedaald. @ Eppie: leuk dat je mag spreken tijdens de doop van je nichtje zeg. Wanneer is het? @ Dayenne: nierpijn? Klinkt meer als rugweeen meid, ben benieuwd hoe het nu met je gaat! @ Feb: heb j n pb-tje gestuurd! @ Amor: he wat jammer van die slechte nacht nou weer. @ Scoobje: 4 down, 6 to go, COME ON! @ IQ-test: die neuropsychologe die daar op trad, Margriet Sitskoorn, heb ik stage bij gelopen in mijn 'vorige leven'. Zij doet 's ochtends ook vaak dat 'geheugen-training'-programma op NL 1 geloof ik, ben ff de naam van dat programma kwijt. Gisteravond de laatste zw-gym gehad. Het was by far de leukste bijeenkomst. We hebben namelijk niet gegymd, maar wel veel info doorgenomen en er was ook veel ruimte voor vragen stellen en ervaringen delen. Zo had wat mij betreft de hele cursus mogen zijn, maar ja, dan kan je het natuurlijk geen 'gym' meer noemen, dat snap ik ook. Op 06 april is er dan nog een baby-bijeenkomst. Kreeg bericht van mijn verzekeraar dat ze nu EINDELIJK overgaan tot uitkering! Fjoeh, komt het toch nog een beetje goed met al dat gedoe!
@Noppie: nou fijn dat verzekering dat geld toch aan je gaat uitkeren. Valt er weer een last van je schouders. De doop van mijn nichtje is 8 februari. Dus maar hopen dat ik dan nog niet bevallen ben . X Esther