Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Dayenne: als je het niet vertrouwd, zou ik gewoon even naar het ziekenhuis bellen! Zit er een regelmaat in?

X Esther

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Vergeet erbij te zeggen dat ik denk dat de krampen wel weeën zijn... En idd, gewoon bellen hoor ;)

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Noppie, nou zo was mijn 'gym' dus wel en ik vond dat helemaal niks! Het ging soms alleen maar over kwaaltjes etc. Vandaar dat ik yoga erbij ben gaan doen voor de oefeningen en ademhalingstechnieken.

@ deesje, het gaat soms best snel hier ja ;) Geslaagd bij de Prenatal?

@ dayenne, hopelijk hebben je voorweeen toch zin gehad meis! ow, je hebt het nu weer lees ik.. spannend, succes meis! Mijn tel is standby hoor :D. Ik zou gewoon even bellen naar het zkh, beter een keer teveel dan te weinig toch?

@ daffie, jij ook al zo'n slimmerd! Denk dat wij beter daar hadden kunnen zitten, dan hadden we de score van de zwangere vrouwen tenminste wat opgekrikt! Zelfde geldt voor Anne!

@ Angela, spannend meis! Wel een fijn idee dat het niet al te lang meer hoeft te duren nu.

@ Eppie, owww.. mutsje! :) Ik moet dinsdag, hopelijk vergeet ik het niet ook te vragen, hihi

Net weer bij babyneefje Nick geweest, gekeken hoe de kraamhulp hem in de tummytub deed :D . En heb hem weer vastgehouden, dit keer wat minder klunzig, haha

4. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Uk hihi ben zelf ook een nierpijnexpert (heb 6x nierbekkenontsteking gehad).
    Hmm nierstuwing, wat is dat precies?

@Eppie hmm kan niet echt zeggen of er regelmaat in zit. Die nierpijn overheerst zo erg dat ik me moeilijk kan concentreren op die krampen in mijn onderbuik. Mijn buik is ook keihard en ik voel een rare druk in mijn onderbuik. Alsof er een steen op mijn bekkenbodemspieren ligt.

5. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Noppie: Waarom laat je de katers niet castreren? Wij hebben ook een kater.... euhh nu is het een 'je weet wel kater', maar sindsdien vind ik nergens meer kattenpies,en voorheen wel! Ben echt blij dat hij nu gecatreert is....heeeeeeel irritant om telkens weer ergens (oude) kattenpies te vinden. Het schijnt wel zo te zijn, dat het niet altijd helpt, dus dat een kater doorgaat met sproeien.

Leuk dat je babykleding hebt gekregen!
    En ook fijn dat je verzekering alsnog gaat uitkeren!

6. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Dayenne: Spannend, zeg! Ik hoop voor je dat het doorzet!
    Ik heb gister een stukje in het boek 'veilig bevallen' gelezen en daarin staat dat als de krampen zo erg worden dat je niet meer wil praten of andere geluiden wil horen of aanrakingen of zo, als dat allemaal teveel wordt tijdens een kramp dat DAT echte weeën zijn. Dat dan de bevalling echt begonnen is.
    Maar goed, ik denk dat het voor iedereen toch wer een beetje anders is.

Misschien helpt het om met de rug onder de warme douche te zitten/staan. Of een warme kruik (zo'n zachte rubberen kruik of een kersenpit kussentje) op je rug. Warmte werkt pijnverlichtend, misschien dat je dan iets beter kan voelen wat er in je buik gebeurt.
    Sterkte!

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Nierstuwing is dat het vocht in je nieren niet makkelijk weg kan. Doordat je organen in de verdrukking zitten kun je daar op het einde van je zwangerschap last van hebben. Toen ik het net kreeg hielpen paracetamols wel, later niet meer.

8. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ben weer terug van de vk, alles dik in orde..
    Moest helaas met de bus heen en lopend terug, Dennis was niet op tijd thuis.. Merk wel dat het dan ineens best ver is naar de stad maar ik heb het gered ;) Wel harde buiken onderweg naar huis toe en nu pijn in me bekken :(

Beebje heeft het nog prima naar zijn/haar zin in me buik er is nog voldoende vruchtwater, ligt nog beweeglijk boven bekkeningang, maar dat schijnt normaal te zijn bij een 2e zwangerschap? Dat zou met de bevalling helemaal goed komen zei de vk..

@ Dayenne: Toen ik nierstenen had kwam het in vlagen en met mijn rugweeën destijds ook, dus het kan beide zijn denk ik *zucht*

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ mobiel, heeft de vk een schatting gemaakt van het gewicht van de beeb? Misschien heeft het niet indalen ook te maken met de grootte van het kindje?
    Hoe lang moest je lopen naar huis?

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou Dayenne, het klinkt toch behoorlijk serieus hoor.
    Weeen of nierproblems, sowieso ff bellen...

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn zwschgymjuf zei dat het idd bij een tweede vaker voorkomt dat ze niet (helemaal) indalen, omdat ze meer ruimte hebben ofzo..
    Zodra de bevalling inzet zakken ze wel naar beneden.

12. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @Marriedgirl: Nee heeft geen schatting gedaan, dat was vorige week al gedaan zeg maar.. Vorige week werd beebje op 2700 gram geschat en ze denken ongeveer 2900/ 3000 gram bij geboorte, dus beetje zelfde als bij Tim die was 2910 gram bij geboorte ;)
    Het is normaal gesproken 20 minuten/ half uurtje lopen, heb er nu een goede 3 kwartier over gedaan ;)

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Maka: Beebje is dus wel ingedaald, maar ligt alleen niet vast en idd vanwege de ruimte door de vorige bevalling dat beebje beweeglijk blijft zeg maar ;) Hoef in ieder geval niet meteen te gaan liggen als mijn vliezen breken ;)

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Golfola: katten zijn direct het eerste jaar gecastreerd..... Heb alles al geprobeerd en zit gewoon opgescheept met het liefste maar lastigste katje 'on the block'. Er zit niks anders op dan het te accepteren, maar soms moet ik het even van me afschrijven.....

@ Dayenne: hmmm, ik was nog niet bekend met het fenomeen nierstuwing. Wat naar dat het nu een constante pijn is. Heb je al gebeld?

@ Mobiel: mooi dat alles goed is met de beeb! Balen van die harde buiken, even rust nemen als dat kan?

@ Married: ja snap ik hoor, maar alleen de oefeningen die wij moesten doen waren echt gym-oefeningen, had bar weinig met ademhalingsoefeningen te maken. Yoga zou ik volgende keer ook gaan doen ja. Leuk dat je weer zo met je neefje in de weer bent geweest.

Op advies van de zw-docente zo ff richting Kruidvat om stapels extra maandverband aan te slepen, nu kan ik het nog zelf uitzoeken en hoeft mijn vriend het straks niet te doen. Ze raadde ons aan het goedkoopste maandverband te kopen, zonder plastic aan de onderkant, omdat dat teveel zou broeien ofzo. Als het vloeien dan ooit nog lichter wordt dan wel weer de luxere maandverbandjes.
    Moet ook nog boodschappen doen, maar heb weinig inspiratie....

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo mijn moeder is weer weg (voor de file).
    Was even gezellig maar ook eigenlijk te kort, volgende week komt ze weer en dan blijven we lekker thuis rommelen.

We zijn even naar het winkelcentrum geweest. Heb van haar 2 nachtponnen gekregen, eentje leuk voor na de bevalling en handig met knoopjes aan de voorkant en een soort big-shirt maar geen raar ding, met een snoopy voorop voor de bevalling.
    Naar Prenatal met die kortingstas, moest nog wat zoogcompressen hebben en heb nog wat leuke slingers genomen, pepermunthartjes in blauw/wit en nog een matrashoesje voor over de aerosleep. Papieren actietas kan je overigens weer hergebruiken, ik mocht hem weer meenemen.

Van Weleda babybuikjes olie en van VSM cinababy gekocht, heb ik dat ook vast in huis tegen de krampjes.
    En toen was het weer tijd om te gaan want ik was gebroken, pfff als ik loop lijk ik echt om mijn oma hoor (leeft niet meer) maar die waggelde altijd heel erg.
    Nu zit ik aan een kopje frambozenbladthee, dat heb ik ook gelijk maar bij de Tuinen meegenomen.
    De glazenwassers zijn ook geweest, dus alles is weer netjes in en buitenshuis, behalve de tuin, maar dat kan me nu niet zo veel schelen hoor.

Dayenne, vervelend die nierpijn meid! en natuurlijk de andere pijntjes.
    Ik hoop dat je er niet al te lang mee door hoeft te lopen, heb je nog naar het zkhs gebeld?

Noppie, hier piesen de poezen ook wel eens hoor, dus het hoeft niet specifiek aan de katers te liggen.
    Misschien kun je je schoonzusje als professional naar die drukker laten bellen en zeggen dat het er niet uitzag en dat ze daarom naar een andere drukker gaat. Wel gewoon afzeggen hoor.

Angela, ik vind dat ze het zo goed geregeld hebben, je weet waar je aan toe bent en het is een keurige oplossing zo. Ben je er zelf ook content mee?

Hihi Esther, bijna uit bed gevallen, nou ik had het dus ook en bezeerde met toch een beetje aan de rand van het bed, lekker suf dus.

Married, leuk dat je weer even bij Nick bent geweest.
    Hihi ik ben ook een kluns wat babies betreft hoor, ook bij mijn nichtjes toen.

Daffie, het is idd wel mooier zo'n begrafenis wanneer het zonnetje schijnt en het mooi helder weer is.

Meiden die op controle geweest zijn, super dat alles weer goed was.
    Ik mag om 16 uur weer mijn buik laten zien.
    Oja, ik heb vandaag ineens zoveel last van witte afscheiding, geen slijm of zo.

Oeh Vaam, wat een lekkere workshop zeg, doe mij een stukje!
    Al iets vernomen van de makelaar?

Dinkie, ik moest de eerste nacht ook heel erg wennen aan de hoogte, onbewust heb ik dat toch ervaren in mijn slaap, nu ben ik gewend, maar het bed staat gewoon echt hoog, in principe moet het 70 cm zijn, maar volgens mij is het veel hoger.

Deesje, alles op z'n tijd hoor, ook het reageren op iedereen, voel je vooral niet verplicht omdat wij het doen.

Caro, ik heb ook zelf de postzegels gemaakt op de site van TNT.
    Volgens Married moet je minstens 100 of 150 zegels hebben of zo wanneer het zelfklevend is en dan is het op rol.
    Ik had maar 50 zegels en dan zijn het van die likvelletjes per 10 stuks.

Begin er nu steeds meer van te balen dat we in een drive-inn wonen, telkens die trap af als de deurbel gaat.
    Komen hier veel koeriers om pakjes af te geven omdat we zaak aan huis hebben, dus ik blijf aan de gang.
    En aan die bel moet ook wat gedaan worden die is zo hard en vel, dat is nooit fijn als de beep straks ligt te slapen of ik zelf.

Nou dat was het weer, sorry als ik je vergeten ben hoor, het is ook weer zoveel ;) :oops:

16. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Oh, joh, ze zijn al gecatreerd! Ikkan me voorstellen dat het frustrerend is, zeker omdat je al van alles hebt geprobeerd! Schrijf het maar lekker op hoor!
    Gelukkig is hij wel heel lief, dat compenseert het ongemak weer, hè!

17. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    ....gecaStreerd.... (ipv 'gecatreerd')

18. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Married: ik moet zeggen dat ik echt veel aan de yoga heb. Mag vanavond weer en dan is het volgende week nog 1 keer en dan houdt het weer op voor de bevalling. Als we allemaal bevallen zijn, dan is het nog 4x.
    :D Ik moet woensdag weer en dan ga ik het vragen! Ze hebben me vandaag ook niet gewogen. Misschien doen ze dat helemaal niet meer dan. Ga er ook niet om vragen hoor :confused: ! Misschien dat ik morgen hier thuis maar even op de weegschaal ga staan.

@Mobiel: mooi dat alles goed was bij de VK! Jammer dat je dat stuk naar huis moest lopen.

@Noppie: ik zou ook moedeloos worden van jou katten als ik dat zo lees. Onze hond plaste ook altijd binnen om zijn terrein af te bakenen, maar sinds hij gecastreerd is, is het over :D ! Maar dat heeft bij jou katten niet geholpen lees ik.
    :confused: Zo'n hoop maandverband in slaan?

@Mieke: leuk dat je moeder is geweest. En je hebt weer heerlijk geshopt lees ik?
    Kun je die glazenwassers hier niet even naar toe sturen ;) ? Vind dat zelf altijd zo'n rot werk he, de ramen lappen. Als ik het 2x per jaar doe, dan is het veel :oops: !
    :D Zijn we beide een beetje sufferds geweest vannacht in bed.

;) Kon weer even bijlezen en reageren nu mijn inktjes liggen te drogen. Wil graag laten zien aan jullie wat ik gemaakt heb voor mijn nichtje, maar nog even wachten, want het is nog niet helemaal klaar. Ben er al de hele week lekker mee aan het freubelen. Jaja, tijdverdrijf he?!

X Esther

PS: en wat eten jullie vanavond ;) ? Moeten we er wel ff inhouden he? Ik eet hutspot en een kipfiletje! :D

19. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Lees net op een ander forum dat Scoobje bevallen is van een dochter genaamd Kaylee , ze weegt 1. 190 gram . GEFELICITEERD !

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Scoobje gefeliciteerd met jullie dochter Kaylee!

Ik hoop dat alles goed met haar gaat, ze is wel erg klein. En met jou natuurlijk ook ;)

Deel Deze Pagina