Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Goedemorgen meiden,

@ daffie, succes vandaag, dat je nu toch vandaag je kindje in je armen krijgt terwijl je nog zat te twijfelen wel/niet naar de begrafenis. Zo zie je maar dat er niks van te zeggen is. Succes en probeer te genieten van jullie kleintje!

@ dayenne, en is het vannacht nog aan het rommelen geweest of is het helemaal weg?

@ iggy, jij bent echt heel erg actief, ze zeggen toch dat de laatste dagen voor je bevalling de nesteldrang erger wordt? Wie weet....

Wat een hoop gerommel trouwens, lees hier heel veel meiden die s'nachts al voorweeën hebben of krampen enz. Ik heb dit helemaal niet? Heb wel een enkele keer een harde buik maar verder niet. Betekent dit dan dat het bij ons echt nog wel even duurt of is dit gewoon bij iedereen anders?

Voor mij weer rustig dagje vandaag, wel wat dingen in huis doen en zo eerst even vuilnis bij de weg! Tot laterrr

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen,

Lekker :rolleyes: vroeg op, ga zo naar de BabyMax en Prenatal met mn mams.. gelukkig redelijk geslapen vannacht. Vanavond ook nog eens een feestje, maar heb de rest van het weekend gelukkig niks.

@ dayenne, succes vandaag met de ctg!

@ Maka, mooie foto's!

@ Kelly, nou Nuon is lekker bezig bijn jou daar zeg! Pff, zou er ook gek van worden!

@ Daffie, whaa, wat spannend en dat juist vandaag zeg! Heel veel sterkte en succes meis! Bewijst maar weer eens hoe dicht leven en dood bij elkaar liggen...

@ Iggy, thanx voor de nachtelijke buddy-update!

@ Dinky, hier ook nog helemaal niks van voorweeen oid. Schijnt niet altijd iets te zeggen, ik wacht het maar gewoon af ;)

Fijne dag allemaal!

3. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Daffie Je zal dit later pas lezen maar wens je veel succes en kracht bij de bevalling. Jeetje als de kleine vandaag wordt geboren dubbel gevoel he.

Hier vannacht redelijk geslapen. Voelen jullie de kleine ook minder nu we het eind naderen?

4. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Goeiemorgen dames!

Heb weer een smsje van mn Buddy Scoobje: "Onze kleine meid is 43 cm maar houdt zich héél flink en eet goed. Mama is wel compleet uitgeput :-s en heeft het moeilijk met de gedachte haar meisje nog een hele tijd in het ziekenhuis te moeten laten..."

Jeetje, dan voel ik me zo machteloos dat ik niet even bij dr langs kan gaan..

@Daffie: Jeetje, dubbel zeg.. Maar ergens natuurlijk ook wel heel speciaal. Alsof opa zn kleintje wil zien, dus moet dat hummeltje NU komen.. Succes en veel knuffels!

Lodger: ik heb de wrapper en shelter; alleen al om de kleurtjes en t zachte stofje ;) Maar ook omdat ik dr graag bij me wil dragen. Het kan inderdaad zijn dat het te warm is, zeker in de lente/zomer, maar ik denk dat t nu nog wel te doen is. Inderdaad zoals iemand al zei; niet té warm aankleden.

@Dayenne: hoe voel jij je vandaag? Dat je nog de stad ingaat met je pijn :confused: Rot hè, die pijnen waar je niks aan kan doen! Grrrr! Ik zou willen dat ik niet echt last heb en dan ineens alles heel snel komt, want inderdaad dagen lopen met die lasten is echt niet fijn! Bij mij beginnen ze in mn stuitje en lopen door mn ruggengraat naar boven en weer terug: auw! Duurde wel even voordat ik doorhad dat dát nou rugweeën waren! :) Gelukkig zakken ze bij mij wel 5 minuten later af.. Bij jou niet.. Hoop echt voor je dat het ineens doorzet! Ik duim voor je!

@Dinkie: Ik had bij 36 weken ook nog nergens last van, hoogstens harde buiken, maar daar hield het wel op. Vanaf week 37 is het echt ineens heel hard gegaan. Maar dat is ook weer per persoon verschillend natuurlijk..

@Mama van Stef: stom hè, als het niet ineens doorzet! Ik duim ook voor jou! Ik zal wel een kaarsje aansteken hier, dat alle kwaaltjes bij iedereen maar door mogen zetten! Want ik begrijp je volkomen: hier word je moe en sjaggie van, dan is genieten van het eind van je zw-schap lastig hè!

Mijn menneke wilde thuisblijven omdat ik toch wel vaak pijn had. Heel lief, maar ik heb nee gezegd: ik ben er zo één die kalmer blijft en aan iets anders probeert te denken als ik alleen ben. Als mn ventje er zou zijn, zou ik waarschijnlijk oerwoudgeluiden gaan maken bij elke pijntje en dat verergerd de pijn alleen maar.. ;)

@Kelly: ggrrrr die nuon! zou er gek van worden! Maar hou inderdaad maar een zaklamp bij de hand... :)

@Amor: spui hier maar lekker, vinden wij niet erg hoor.. Soms worden we nou eenmaal even ziek van onszelf ;) Lijkt me ook logisch: dit is het eerste in ons leven wat we NIET kunnen regelen/plannen.. Dikke knuf iig!

Voor mij: Ik vermaak me nog steeds prima met mn kaartjes; kan niet meer ophouden! heb ik in plaats van POETSDRANG dan CREA-DRANG? :) :) Moet zeggen: zo gaan de dagen wel snel ineens! Heerlijk!

Wat is het mooi wit buiten.. Kan ik zo van genieten! Zeker omdat wij in de woonkamer een supergroot raam aan de achterkant hebben en we uitkijken over het platteland; daar kan ik zo van genieten!

Vandaag nog enveloppen afschrijven en even tanken (you never know, nu kan ik nog 19 km maken, maar stel je voor...) Niet dat ik zelf in de planning heb te gaan rijden, maar toch! als mn vliezen mochten breken, vraag ik aan de buurman of hij me niet ff wil brengen! Wel handig als ie dan ook TERUG naar huis kan rijden met mijn auto en niet alleen TOT het ziekenhuis :) :)

Dikke knuffs allemaal! Sofie

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Daffie: heel veel sterkte en succes! Vind het wel vervelend voor je man,want hij kan nu natuurlijk ook niet naar de begrafenis.

Scoobje: heel veel sterkte meid!

6. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Scoobje: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE DOCHTER! Ik ga nu even verder lezen of er al meer bekend is.

7. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Heeft hier iemand trouwens al iets gehoord van Leintje?

8. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hoi dames,
    Blijkbaar heb ik heel wat mensen te feliciteren, dus ik ga maar van start.

Nyncke, gefeliciteerd met Kyana! Wat een mooie meid!

Sjors75, gefeliciteerd met Daan.

Daantje78, gefeliciteerd met Mirthe Sofie. Wat een mooie namen!

Twinkeltje, van harte met de geboorte van Gillian

Iloiza, hartelijk gefeliciteerd met jullie Dyon.

Miireii, supergefeliciteerd met Soraya. Wat een klein popje heb je gekregen. Onze Midas is geboren met 1110 gram, dus ik kan me iets voorstellen bij de grootte van jouw meisje.

Martinenur, gefeliciteerd met je kereltje Fuad! Wat leuk dat je nu een koningskoppeltje hebt!

Scoobje, van harte met je dochter Kaylee. Ook al zo´n klein popje. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat.

Tot zover de felicitaties voorlopig.

Dayenne, heel veel succes maandag. Ik begrijp dat je dan ingeleid gaat worden. Ik heb zelf voor Lex en Midas de wereld aan CTG´s gehad, dus weet hoe het is. De eerste paar zijn leuk, daarna wordt het strontvervelend om 3 kwartier aan die machine te hangen. Wel heel erg verevelend dat je er zo´n pijn bij hebt. Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Duim voor je.

Daffie, ik ben zo benieuwd! Ik hoop dat alles goed met je gaat.

Uk, wat een leuke foto van Ferry! Leuke kleertjes voor premature kindjes bij Prenatal, he :(: ;)

Bij ons gaat alles steeds beter.
    Ik krijg steeds meer energie na mijn keizersnede. Maandag is het drie weken geleden en mag ik zelf weer auto rijden! Hoef ik gelukkig niet meer getaxied worden naar het ziekenhuis.
    De wond geneest aardig goed. Ik merk wel dat ik nog niet al te gek moet gaan doen, maar het valt me allemaal erg mee.

Met de jongens gaat het super! Lex ligt in een wiegje en drinkt nu al de helft van zijn voedingen uit een flesje. Hij weegt nu 2240 gram en gaat eigenlijk gewoon heel goed. Hij ligt niet meer aan de monitor, heeft alleen nog een sonde voor de voeding die hij niet uit een flesje drinkt. We mogen hem al in bad doen. Dat is echt feest, vooral voor ons, haha!
    Midas gaat ook heel goed. Zijn infectie van vorige week is hij helemaal te boven. Hij groeit goed, weegt al weer 1400 gram. Hij ligt nog wel in de couveuse omdat hij zo klein is, maar niet meer aan de monitor. Hoefde niet meer, hij doet het zo goed!
    Gisteren heeft hij voor het eerst uit een flesje gedronken. Hij heeft hem in 1 keer helemaal leeg gedronken. Waren we superblij om.
    Vanmiddag hebben we weer een gesprek met de kinderarts. We vermoeden dat er gepraat gaat worden over eventueel Lex eerder naar huis laten gaan als Midas, dus we zijn heel benieuwd.

Groetjes allemaal en een fijn weekend!

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Daffie, ow wat zal ze blij zijn dat t begonnen is! Wel jammer net op deze dag, maar aan de andere kant ook wel mooi... Gelukkig was de beeb net ingedaald.
    Veel sterkte Daf!

@Scoobje, kan me voorstellen dat je volledig uitgeput bent. Maar nu kun je echt gaan bijkomen van die ellendige zwangerschap en heerlijk genieten van je prinsesje! Jammer dat ze in t zkh moet blijven, maar daar is ze op dit moment wel in de beste handen he!

@Sofie, heeft t gesneeuwd bij jullie? Hier alleen een beetje wit van de vorst.

@Iggy, nou wie weet...! Maar ja, ik heb al wéken nesteldrang... :(

Gisteravond ook een hele tijd continu harde buiken achter elkaar. Maar zet natuurlijk niet door. Meestal zijn ze ook niet echt pijnlijk. Moet af en toe wel een beetje zuchten, maar verder niets. Ach, kan er nog wel mee leven nu.
    En weer heerlijk geslapen! Wel wat last weer van restless legs bij t inslapen, paar keer wakker om te plassen, maar niet opgestaan. En lekker blijven liggen weer tot 9 uur!
    Strax naar een vriendinnetje op kraambezoek en vanavond komen vrienden eten, dus weer een gezellig dagje voor de boeg!

Thanx voor de complimenten over mijn foto's!

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    HJ, wat heerlijk dat het met jullie alle 3 zo goed gaat!

Amor, maar jij loopt toch bij een gyn (en gaat toch bevallen met een gyn)? Kun je dan toch ook op controle bij de VK?
    He, sterkte meis, nog ff he!

11. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    oh spannend hier allemaal weer vandaag!

Daffie zet hem op he meid! Heel veel succes en sterkte natuurlijk gewenst voor vandaag......

Bij mij rommelt het ook niet meer, ik hoorde iemand zeggen dat je ongeveer kunt nagaan hoelang je zwangerschap duurt door naar de zwangerschap van je moeder te kijken.........nou dan kunnen jullie bij mij wachten tot maart hoor ;) ( moeders was nl 2,5 week :confused: overtijd en ook nog eens een bevalling van 36 uur! :( )Ik hoop zelf dat het niet zo is.....

Hier weer stroom :) :) maar nu uit bed getrild door de graafmachines die grond in de tuin storten, ach nieuwbouw he............

12. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Scoobje, gefeliciteerd met jullie dochter.

Daffie, succes en heel veel sterkte vandaag. Het lijkt me moeilijk en toch ook heel mooi.

HJ, fijn dat jullie jongens het zo goed doen.

Hier gaat alles goed, Daan doet het erg goed, hij is vandaag alweer 10 dagen oud. Wat vliegt de tijd.
    Fijne dag.
    Liefs

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Kelly, mijn moeder had ook een bevalling van 36 uur (bij mijn broer dan)... :( Wel maar een paar dagen overtijd. De tweede en derde bevalling waren heel snel, maar ja, daar heb ik nu niets aan!

Ik hoop meer op mijn oma (van vaders kant) te lijken, die had een hele makkelijke eerste bevalling (uur of 5)! :D

14. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ik lees elke dag even mee hoor..ik ben jullie zeker niet vergeten..
    wat zijn er al veel beebjes geboren zeg..en dat nogwel in januarie!

ik lees dat veel meiden als last van voorweene hebben.
    lijkt me zo raar... weeen hebben en dan er nog niets voor terug krijgen ;)
    hooplijk zet het bij jullie ook vlug door.
    de bevalling....was bij mij zeer heftig maar echt waar ik zou het vandaag nog over willen doen.
    ik vind het iets zo bijzonder.... dat gevoel en als je dan je kleintje in je armen hebt ahhhhhhhh was meteen in love :D
    zou dat gevoel nog een keer willen voelen..

over draag zak..... ik weet niet meer wi het schreef.
    ik heb de babymax van premax.
    is een draag doek die je schuin kan dragen.
    aangezien royenna zo klein is mag ze er meteen al in.. veel draagzakkken zijn namelijk pas vanf 3 maanden.
    ze vind het heerlijk. maar ik vind het na een tijdje toch zwaar worden met lopen..

nou ik gluur vandaag nog om het hoekje voor meer babynieuws..
    succesiedereen ik duim voor julllie!

15. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

Wat een hoop gerommel trouwens, lees hier heel veel meiden die s'nachts al voorweeën hebben of krampen enz. Ik heb dit helemaal niet? Heb wel een enkele keer een harde buik maar verder niet. Betekent dit dan dat het bij ons echt nog wel even duurt of is dit gewoon bij iedereen anders?

wil helemaal niets zeggen hoor ;) bij alle twee mijn bevallingen begon het bij mij uit het niets!
    nergens klachten en zo ineens past boem...de vliezen braken..
    bij iedereen begint het verschillent :)

16. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Daffie: Succes met bevallen meid :D Inderdaad staan leven en dood weer eens heel dicht naast elkaar zo, Lijkt er een beetje op dat Opa graag een vrolijk tintje wilde geven aan deze voor jullie toch al zo beladen dag..

17. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @mama van stef, he wat naar dat je telkens zo weinig slaapt krijgt. Hopenlijk zet het toch nog door!

@Iggy, af en toe wel rustig aan doen hoor!

@Mieke, nou veel plezier met de lunch en alle andere dingen... aardig volgepland dagje :D

@Dinkie, ik voel ook nog niets hoor... tja af en toe regelmaat in de harde buiken... maar das alles.
    Gewoon afwachten dus.

@Married, veel plezier bij de babymax en prenatal!

@HJ, wat geweldig dat het zo goed gaat met jullie zoontjes! En fijn dat jij ook zo goed hersteld van de ks! Heel veel succes vanmiddag met jullie gesprek!

@Maka, nou veel plezier dan vandaag!

@Kelly, haha hier hetzelfde verhaal hoor, zowel als bij mijn oma als bij mn moeder waren alle kids overtijd... dus ik verwacht niets anders :D
    Nou duim voor jou dat je nu je stroom ook blijft...

@daffie, tja je leest dit niet meer, maar heel veel succes!

Gisteren lekker met mn ouders naar de ikea in amersfoort geweest! En nog wat andere dingen... maar pfoe dat wordt nu wel vermoeiend hoor!
    Ik zou met de trein terug gaan, maar dat vonden ze niet meer verantwoord, dus hebben ze me heel lief thuis gebracht.
    En nu eerst maar weer eens wat huishoudelijk werk verrichten :D

18. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maka: ja, die zakjes heb ik ook. Mooie foto's weer trouwens van je buik!

@ Kelly: jemig, wat lullig van die stroomstoringen steeds. Je kan toch niet met 30 minuten stroom op een dag in de winter. Je CV-ketel valt ook uit natuurlijk!

@ Martine: welkom thuis! Ik hoop dat Fuad niet meer onder de lamp hoeft!

@ Daffie: fijn dat je beebje helemaal is ingedaald. En veel sterkte vandaag op de begrafenis. OOOOOOOOW, wat spannend je vliezen gebroken en naar het ziekenhuis lees ik hier. Zet um op meid, misschien is je beebje er nu al wel?!

@ Iggy: hihihihihi, parfum op de billetjes van je honden, hihihihihihi, hier moet ik echt eventjes om lachen hoor. Daar heb ik dus nog nooit van gehoord.

@ Maatje: tis niet dat ik de beeb minder vaak voel maar wel minder stevige trappen, maar volgens de vlos komt dat door het toenemende ruimtegebrek. Als je je er druk over maakt even de vlos bellen hoor!

@ HJ: wat fijn dat je mannetjes zo goed gaan en dat je zelf ook zo goed herstelt van je keizersnee. Tis toch niet niks allemaal denk ik dan.

Zit 'al' helemaal fris gewassen en mooi opgemaakt op de bank te wachten tot ik zo word opgehaald door een vriendin. Zij rijdt me naar het centrum en dan gaan we eventjes shoppen en lunchen. Gezellig he? Ben alleen benieuwd hoe het zal gaan met lopen...... Kreeg deze week erg pijnlijke krampen toen ik naar de AH liep, maar gaat vandaag misschien wel beter.

Hier een heerlijk zonnetje trouwens. Fijne dag allemaal!

19. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    poeh als ik naar de bevalling van mijn moeder kijk. Bij mij begon de bevalling al in maand 6. Ze heeft vanaf toen in het ziekenhuis gelegen met weeen remmers. Ze mocht toen 2 dagen voor de uitgerekende datum stoppen met medicijnen en ik ben op de uitgerekende datum geboren. De bevalling zelf was niet extreem zwaar.
    Bij mijn andere 2 zussen ging ze overtijd geloof ik.

Hier vandaag weer enorme poets drang.... Gelukkig komt mijn moeder helpen. Ik kreeg al een sms van mijn schat dat ik maar rustig aan moest doen, omdat ik anders vanavond weer zo moe ben.

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    HJ, fijn dat het met jullie allemal zo voorspoedig gaat!
    Houden zo en ik hoop dat Lex snel mee naar huis mag, Midas natuurlijk ook ;)

Noppie, veel plezier vandaag.

Axioma, lief van je ouders, maar goed ze zouden mij ook niet meer met de trein laten gaan hoor.

Married, jij ook veel plezier met je moeder vandaag.

Nog niets gehoord van Leintje toch?

Ow moet heel nodig piesen en de was nog ophangen en dan snel in de auto richting vriendin.

Deel Deze Pagina