Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oja, voor alle meiden die katten hebben, ik kreeg vanmorgen nog het volgende advies van de dierenarts.

De richtlijnen m.b.t. het ontwormen zijn veranderd, van 2x per jaar naar 4x per jaar.
    Ze schijnen onderzoek te doen naar de hoeveelheid parasieten die zich buiten ontwikkelen of zo. En a.d.h. daarvan dus die richtlijnen aan te passen.

En omdat wij nu zwanger zijn en straks ons kleintje hebben zijn we gevoeliger voor parasieten en wormen.
    Dus nu nog even de katjes ontwormen voordat de ukjes er zijn.
    Onze katten nemen vaak muizen mee en soms een vogel, en die hebben natuurlijk standaard al veel parasieten bij zich.

Dit geldt niet alleen voor katten die buiten komen, maar ook voor de binnen blijvers!

2. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heej meiden

Ben helemaal kapot. Vannacht om 4u wakker geworden van de giga nierpijn. Wist echt niet waar ik het zoeken moest, ik kroop bijna over de grond van de pijn. Toen ik me goed concentreerde merkte ik dat ik regelmatige harde buiken had. Die gingen over in voorweeën. Ze kwamen regelmatig en ik voelde ze van mijn onderbuik naar mijn maag toe trekken, dus ik dacht dat het eindelijk echte weeën waren. Ze kwamen om de 3 min voor 40 sec lang. Maar na 2 uur werd het steeds minder en ben ik in slaap gevallen. Nu is het weer over.
    Grrrr weer een rotnacht :evil: . Ben zooo moe nu. En ik moet zo weg :(.

Sorry dat ik niet reageer op jullie, maar ben dr even helemaal vanaf :(.
    Ik ben nu weg, maar zodra er iets gebeurt dan sms ik Married ;). Vanmiddag om 14u moeten we in het ziekenhuis zijn, dan ga ik vragen of ze me nu al kunnen inleiden want dit trek ik niet meer.

Fijne dag en liefs van mij

3. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ps. naast de nierpijn had ik vannacht ook rugweeën. Men o men wat doet dat pijn. Alsof iemand met een mes in mijn rug zat te wroeten. Gelukkig kwam het in golven, dan kon ik tussendoor even uitrusten.

Nu ben ik echt weg!

4. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Pfff hier leegloop van me darmen geloof ik bah :pale: Heb d'r gewoon een zeer poepertje van :)
    Ook fikse steken in me buik steeds, zouden weeën kunnen zijn, maar bij Tim dus rugweeën gehad, dus dit voelt een beetje vreemd.. Ben benieuwd of het doorzet of dat het van de darmen afkomt..

5. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hier vanacht ook aan het nachtbraken geweest, en had precies hetzelfde als dayenne.

gisterennacht ook al en had daarom gisteren de gynaecoloog weer gebeld en nu mag ik vanmiddag komen om de bevalling te bespreken, bespreken wat ze voor me kunnen doen,

misschien:

inwendig onderzoek en strippen.
    vliezen breken,
    inleiden.

ben het nu helemaal zat, gaat al een week zo, en over de hele dag buik en rug pijn hebben.

voor iedereen sterkte en laat snel weer iets horen, ga nu lekker samen met mijn dochter even slapen.

anita

6. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Jeetje wat een activiteit hier allemaal

Voor allen, heel veel sterkte en succes ermee. Hoop voor jullie dat het doorzet en jullie allen snel een mooi lief wondertje vasthouden.

7. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Heb miireii een sms gestuurd om te vragen hoe het met haar en haar kleine meisje is. Heb al zo lang niks van haar gehoord. Als ik antwoord heb horen jullie het meteen.

Groetjes

8. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    zie nu trouwens ook dat het gewicht van het meisje van Miireii niet klopt. Het moet zijn: 1880 gram. Misschien heb ik het wel verkeerd doorgegeven.
    Kan dit nog veranderd worden?

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jemigdepemig zeg, dat klinkt vermoeiend al die heftige en pijnlijke weeenactiviteit hier!

@Dayenne, ik hoop dat ze je vandaag gaan helpen, want klinkt wel heel heftig bij je, helemaal als dit nog een paar dagen zo moet doorgaan.
    En maandag of vandaag inleiden maakt natuurlijk ook niet uit. Succes!

10. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Anne: heb het aangepast ;)

11. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Bedankt voor jullie antwoorden, begint dus blijkbaar bij iedereen anders. Tja, tis voor de eerste keer en ondanks dat we nog niet op de uitgerekende datum zitten zou het ieder moment kunnen beginnen! Raar idee is dat hoor, kan nu maar ook nog over 5 weken, wat een verschil :(
    We proberen maar rustig af te wachten en worden steeds nieuwsgieriger naar ons ukkie.

@ dayenne, vervelend zeg, weer zo'n nacht achter de rug, hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis verder op weg helpen en gaat het dan wel doorzetten!

@ familieveenstra, bij jou ook al zo'n gerommel s'nachts, hopelijk zet het door!

Wordt vast weer een druk babyweekendje als ik het zo lees. Kunnen we nou niet eventjes wachten tot februari :) ! Nee hoor, voor degene die nu al zo'n last hebben laat maar gewoon komen!

Ik ga ff lekker boterhammetje eten.

12. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Jeetje, idd, wat een activiteit hier! Wel gezellig :D

@Dayenne, heel veel sterkte en succes ... was dus weer geen lekker nachtje. Ik hoop voor je dat ze je idd nu gaan inleiden (of er iets aan doen!), want die paar dagen maken dan toch ook nix meer uit ...

@familieveenstra, veel succes ook vanmiddag! Hoop dat ze voor jou ook iets gaan doen nu ...

@Mobielfreak, ken het, vd leegloop :( Helaas zette het bij mij niet door en was het gerommel echt alleen van de darmen. Maar dat was al weer even terug. Ze zeggen wel eens dat je lichaam zich eerst helemaal reinigt voor de bevalling, ben benieuwd!

Ik hoorde ook idd dat je naar de bevallingen van je moeder moet kijken. Bij mijn zus was mijn moeder 4 weken te vroeg, bij mij anderhalve week ofzo. Dus dat gaat helaas niet meer op bij mij :( Mijn zus is vorig jaar bevallen, 1 dag voor de uitgerekende datum, dus dat houd ik nu maar aan :D En idd, bij de een begint de bevalling met de vliezen, bij de ander met weeen en bij sommigen komt het opzetten als poepen (zoals mijn moeder zegt :) ). We zullen het maar moeten afwachten ...!

Voor de rest geen klachtjes vandaag, af en toe beetje ongi-gevoel. Net zelfs nog op mijn nieuwe mama-fiets (jaja!) naar de bakker gefietst, tis heerlijk buiten! Nu ff wachten op mijn mannetje, kunnen we zo gaan eten.

13. @Daffie, veel sterkte! Zo was je van plan om naar een begrafenis te gaan en zo zit je in het ziekenhuis.

@Golfola, ik vind die draagzakken die je voorop draagt wel mooi, maar daar mogen ze toch pas in als ze hun hoofdje rechtop kunnen houden? Dat is wel jammer, anders had ik direct al wel zo een gekocht.
    Er zijn inderdaad verschillende Lodger producten. De shelter is een soort van draagzak. De andere zijn omslagdoeken. Die kunnen denk ik ook gewoon in de maxicosi.

@Noppie, bij mij op de hoek zit een winkeltje Belly B waar ze veel mamalicious verkopen. Ze hebben ook een webshop zie ik. Het is het blauwe shirt:
    http://www.belly-b-webshop.nl/?page=cat ... ubcat_id=8
    En een voedingshemd van mamalicious.
    http://www.belly-b-webshop.nl/?page=cat ... ubcat_id=9
    Verder heb ik nog een voedingsshirt besteld bij H&M. Ik hoop dat ie op tijd binnen is.

@Dayenne, ben benieuwd of je al ontsluiting hebt. Balen van de zware nacht weer. Ik kan me voorstellen dat je er genoeg van begint te krijgen.

@Martine, fijn dat Fuad het al zo goed doet!

@HJ, fijn om weer wat van je te horen en dat de kereltjes goed gaan.

@Alle meiden die met voorweeen zitten, veel sterkte!

Vanochtend zijn we op de bouw geweest om nog wat details door te spreken. Eindelijk weer eens in het huis geweest (de voordeur zat er al in dus we hebben het van binnen niet zo goed kunnen bekijken de laatste tijd. Over twee weken is de officiele oplevering :D
    Nog even langs de drukker. De proefdrukken waren perfect. Dat is dus ook helemaal rond. Begin volgende week de enveloppen schrijven.

Ga nu nog even de wedstrijd van Nadal afkijken.

14. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Daffie, die 41 weken waar je het over had ga je niet meer halen! Succes!

mamavanstef, hopelijk zet het door! jij ook succes!

HJ, geweldig om te lezen dat het zo goed gaat met ellebei je kindjes! Het lijkt me wel dubbel als dalijk1 van de 2 mee naar huis mag en de andere niet...... Maar ja, als het maar goed gaat met ze he?!

Noppie, veel plezier met shoppen en lunchen!

Dayenne, meid dit schiet zo ook niet op voor je... Ik hoop voor je dat ze je vanmiddag willen helpen! Ook jij succes!

Ik heb vanmorgen Levy weggebracht naar het kdv en ben daarna weer lekker mijn bedje ingekropen. Heerlijk, lekker bij kunnen slapen. Manlief is dalijk rond 1 uur/half 2 thuis, dus dan gaan we de laatste dingetjes afmaken en hoop ik jullie morgen foto's te kunnen laten showen!
    Ik heb gisteren ook de bijsluiter doorgelezen van de slaaptabletten die ik van de gyn heb gekregen...... Heb het daarna ook aan mijn man laten lezen.... Ik heb besloten die rommel dus niet te gaan slikken! Dit kan zelfs als de kleine over een paar weken pas geboren wordt nog invloed op het kindje hebben! En dan heb ik het nog niet eens over de "gewone" bijwerkingen :confused: Ik stond er echt versteld van wat een rotzooi dat is! Dan nog maar een paar lange nachten hoor!

15. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Sofie: die buddy van jou ook ;) ! Niet te ongeduldig worden hoor.
    Wel leuk dat scoobje je goed op de hoogte houdt en jij ons natuurlijk!
    Heel herkenbaar die crea drang! Heb ik ook last van :D .

@Maka: zal ik ook nog maar eens maandverband bij gaan halen dan. Maar dan niet van die dikke boterhammen hoor :confused: !
    Heb mezelf gewogen vanochtend en ben nu in totaal +15 kilo :confused: !Nou ja, niet te veel aan denken. Gaat er straks wel weer vanaf.
    Wat een mooie foto's!
    Jij ook een fijne dag vandaag.

@Golfola: waar ga je dit weekend naar toe? Veel plezier in ieder geval.

@Anne: jammer dat je steeds zo moe bent! :cry:

@Caro: ik heb ook een lodger- shelter. Hoop dat ons meisje het straks fijn vindt om in te liggen.
    Straks kom je helemaal bepakt en bezakt aan daar in het ziekenhuis :D ;) ! En een tip misschien: neem je eigen kussen mee! Zeker omdat je een paar dagen moeten blijven en die kussen bij ons in het ziekenhuis zijn echt flut.

@Bbelly: ik vind yoga juist helemaal niet zweverig, maar erg leerzaam. Waar het op neer komt is dat je eigenlijk goed naar je lichaam leert luisteren en daar actie op onderneemt.

Ik zal zo ff een paar foto's van wat ik aan het maken ben voor mijn nichtje hier in mijn album zetten (want mijn familie kijkt natuurlijk ook op mijn blog ;) en die mogen het nog niet zien!).

@Mieke: mooi dat alles ok was bij de VK!
    Veel plezier vandaag.

@Married: wat leuk dat je die bon hebt gewonnen!
    Niet te veel shoppen jij he? ;)

@Tirtilisko: meid, wat fijn om even wat van je te horen! Jammer dat het allemaal zo stroef verloopt bij jou. En dat je al zolang binnen zit? Maar ja, je moet ook niks gaan forseren he? Sterkte meid en ik hoop dat je mannetje maar snel geboren mag worden! :D

@Noppie: ja als verzorgende en pleeg zijn dat allemaal dingen waar je naar moet kijken hoor :D ;) !
    Geniet jij ook maar lekker van je leuke dagje!

@Kelly: niet fijn dat je geen stroom hebt iedere keer :idea: ! Straks lig je in het donker te bevallen.

@Martine: fijn dat jullie weer thuis zijn!

@Daffie: denk aan jullie vandaag!
    Fijn dat alles ok was bij de VK.
    Lees net dat je naar het ziekenhuis bent gegaan gisteren ivm gebroken vliezen. Succes meis. Volgens mij heeft opa vanuit boven geregeld dat het zo moet zijn dat jullie kleintje waarschijnlijk vandaag geboren wordt!

@Amor: wat naar dat je je zo ellendig voelt.

@Deesje: weet hier af en toe ook niet meer hoe ik moet gaan liggen hoor :( !

@Iggy: jij was er al vroeg bij vandaag ;) !

@mamavanstef: spannend hoor.

@HJ: leuk om je hier weer even te zien. Fijn dat je zo goed geneest. En wast goed om te horen dat het met je beide mannetje ook goed gaat.

@Sjors: ook goed om te horen dat Daan het zo goed doet.

@Axioma: wat lief dat je ouders je ook nog lekker naar huis hebben gebracht gisteren.

@Dayenne: heb je zo'n beroerde nacht gehad en dan zet het ook niet door. Ik hoop dat het snel gaat doorzetten meid of dat ze iets gaan doen als je vanmiddag toch in het ziekenhuis bent.

@Mobiel: jeetje meid, is niet echt lekher diarree. Misschien is dit idd wel een voorbode!

@familieveenstra: ik hoop dat ze voor jou ook iets kunnen gaan doen meid! Succes.

Zo ben weer een beetje bijgelezen. Gisterenavond weer naar de yoga geweest. Volgende week nog een keertje en dan na de bevalling weer.

Zit hier trouwens met een lekkende leiding in de keuken :( . Dacht vanmorgen: wat is het hier nat en alle handdoeken die in dat kastje liggen helemaal doorweek van het water. Dus maar een bakje eronder gezet, maar het lekt echt hard. Bel ik mijn man op het werk en vraagt de secretaresse hoe het gaat. Zeg ik: heb last van lekkage, maar nog niet bij mezelf hoor :D ! Mannetje maakt het straks als hij thuis is. Zal waarschijnlijk wel een kapot rubbertje zijn ofzo!

Ben al op de fiets naar de AH geweest en de pastasaus voor vanavond staat alweer klaar. Ga straks maar weer even verder met het maken van het kadootje voor mijn nichtje. Heerlijk dat ik nu lekker al mijn creativiteit kwijt kan.
    Voor iedereen die nieuwsgierig is: heb wat foto's van mijn creaties voor mijn nichtje hier in mijn album gezet!

X Esther

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    de douche en de keuken zijn uitgesopt en opgeruimd :)
    der kwamen 3 grote vuilniszakken vol met troep die we nooit gebruikte eruit... ruimt mooi op... en een plek hebben we in ene keer wowie...

zo nu ga ik even lekker slapen... ben echt gebroken nu

17. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Deesje: als je naar je moeder moet kijken qua bevalling, geldt dat dan ook voor de snelheid qua bevalling, want dan wordt het hier een eitje ;)?

@Caro: zo dat begint ook al goed op te schieten met jullie huisje dan! Was je er al lang niet meer geweest?

@Angela: als je de medicijnen niet vertrouwd, dan niet innemen hoor. Je moet er wel een goed gevoel aan overhouden hoor. Wel lekker dat je nog even in je bedje bent gekropen nadat je Levy naar het KDV had gebracht!

X Esther

18. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Esther, geen idee eigenlijk! Ik was er in 2 uur, mijn zus in 8 geloof ik. En vorig jaar bij mijn zus, die beviel in 5 uur! En dat voor de eerste ... dus daar teken ik ook voor. Maar we zullen zien ...
    Balen van de lekkage! Zul je altijd net zien. En ook lekker op het fietsje even om boodschappen geweest, heerlijk weer he!

@Iggylover, sohee, goed hoor, ff gepoetst! Ik heb ook de laatste weken al zoveel weggegooid en opgeruimd, wist niet dat we zoveel rotzooi verzamelden .... :oops: (kunnen zeker moeilijk weggooien, hihi). Lekker uitrusten nu!

Gaan zo om de wekelijkse boodschappen (1x per week hele kar volladen). Mannetje gaat tegenwoordig gezellig mee. Vanavond de partnerles bij de yoga, ben benieuwd!

19. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Ik heb buddy nieuws van Miireii:

Het gaat doed. Soraya mocht uit de couveuse en ligt nu gewoon in een wieg. Ze drinkt goed, de zonde is bijna niet meer nodig. Met mij gaat het ook goed, vanmiddag mag ik naar huis. Dan kom ik morgen wel even mijn verhaal doen bij jullie.

einde buddy nieuws

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hey meiden!

Wat is hier weer lekker gekletst :D

Hihi, ik haal Dinkie en Deesje steeds door elkaar want ze hebben dezelfde avatar :)

Married: heh leuk lekker shoppen! Je mag de zak meerdere malen gebruiken he? :D Ik ga van de week ook nog even ;) Veel plezier op het feestje!

Iggy: bedankt dat je zo vroeg je bed uit ging voor de update van Daffie! Heb je nog lekker geslapen daarna?

Kelly: Raak je er onderhand niet al aan gewend? :( Ik zou helemaal gek worden!

Sofie: bedankt weer voor je buddy-update. Ik hoop dat het goed met haar gaat. Raar, maar je went er ook aan om je kindje achter te laten in het ziekenhuis ;)
    Je kaartjes vind ik erg leuk om te zien! Ga je er ook iets mee doen? Ik bedoel laten drukken ofzo?
    Verder vind ik jouw berichtjes altijd vol met vrolijkheid zitten, dat is echt heel leuk om te lezen!

Dayenne: pfffff weer zo'n nierpijn gehad?! Om gek van te worden he? Ik heb er gelukkig sinds de bevalling geen last meer van gehad. Ik hoop dat jij dat straks ook hebt. Wanneer moet je weer naar de gyn?

Mama van Stef: hoe gaat het nu? Nog steeds zo'n last?

Leintje: Ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat. Hoop dat alles goed is.

HJ: Leuk weer wat van je te horen! Ben echt heel blij voor jullie dat het zo goed gaat met Lex en Midas. En die namen kloppen ook echt bij elkaar! (ik vind de naam Lex echt helemaal geweldig!)En ze groeien ook zo lekker! Ik duim voor je dat je Lex snel mee naar huis mag nemen! (Midas natuurlijk ook :) )

Maka: hey buddy, heb net je foto's bekeken! Jeetje, wat heb jij een mooi figuur :confused: Echt super hoor, die foto's zijn prachtig! Ben ook heel benieuwd wanneer ik een smsje van jou heb dat je aan het bevallen bent :D

Sjors: Lekker dat het zo goed gaat met Daan!

Sonya: Fijn dat je zo geniet van je dochters :D

Axioma: Heb je nog wat (leuks) gekocht bij de Ikea? Fijn dat je niet meer met de trein terug hoefde. ;)

Noppie: hahhaha, moest zo lachen om het stukje dat je zo fris opgemaakt zat te wachten! Alsof je een dagje uit mocht met de stichting :)
    Anyway, veel plezier!

Anne: Niet te hard poetsen he?

Angela: ik zou die pillen dan ook niet slikken hoor!

Eppie: pfff irritant zeg,een lekkende keuken! Hoop dat het snel opgelost is. Verder vind ik jouw berichtjes altijd vol energie! Hoe kan dat toch? ;)

Mireii: jeej! Fijn joh dat het zo goed gaat! Ik ben benieuwd naar je verhaal ;)

Deel Deze Pagina