Februari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dayenne, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Deesje: wij gaan vanavond ook de wekelijkse boodschappen doen. Meestal is het dan rustiger dan op zaterdag.

@Anne: bedankt voor je update over Miireii!

@Uk: zou niet weten waarom jij mijn berichtjes zo vol energie vindt?! Misschien omdat ik meestal best wel wat doe op een dag?

X Esther

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Zo nu nog even een Ferry-update :D

Hij wordt zooooo groot! Is echt ongelovelijk! :confused:
    Hij weegt nu 2770 gram. Na het eten heeft hij nog honger en na de voeding van 02:00 uur slaapt hij meestal door tot 08:00. Dus ze gaan nu proberen hem overdag meer te geven en dan de voeding van 05:00 uur over te slaan! Ze zegt: "met een beetje mazzel krijg je een doorslapende baby mee naar huis" :) Als het niet werkt dan draaien ze het weer terug ;)
    Vandaag heb ik hem weer even aangelegd om te kijken of hij het nu wel weer wilde en wonder boven wonder begon hij gewoon te drinken! Hij kreeg er 26 cc uit. De erst heeft hij nog in een flesje gekregen en opgedronken. We zijn zo trots op hem!

Het puncteren wordt wat stabieler. De ene dag moet hij wel en de andere dag niet gepuncteerd worden. Hij heeft er gelukkig niet zoveel last van ;)

Net even lekker een patatje naar binnen gewerkt en ik denk dat ik even een uurtje op de bank ga liggen. Het zonnetje schijnt dus dat is lekker warm.

@ Eppie: haha ja, dat bedoelde ik ook. Je doet echt veel hoor! Fijn dat je dat zo kunt ;) En je cadeautjes voor je nichtje vind ik erg leuk! Wat vindt je zus/ broer (weet niet van wie het nichtje is) van je cadeautjes?

3. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Hier lekker de ramen schoon gestoft en gezogen. Heerlijk. Vanavond even dweilen en de wc. Morgen gaan we een flinke voorraad boobschappen doen.

Net even met moeders en Justin broodje bij bart gegeten. Even lekker eruit. Hebben voor Justin een strijkijzer bij de kruidvat gekocht. De schat staat nu zijn babykleding te strijken. (hij heeft een pop jongentje en heet adje)

Iemand nog wat van daffie gehoord?

Ben benieuwd dayenne zit nu in het zh toch?
    Married jij bent toch haar buddy spannend he.

4. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Uk: zo dus jij hebt even lekker een patatje naar binnen gewerkt ;)? Het doet me goed om te lezen dat het zo goed gaat met Ferry en wat wordt ie toch alweer groot. En fijn dat ie zomaar aan de borst heeft gedronken!
    Het is het dochtertje van mijn broer en die weet nog niet dat ze dit gaat krijgen. Moet er nu echt weer even mee aan de slag gaan, want zit nu al de hele tijd achter de laptop!

@maatje: jij bent ook al lekker productief geweest. En er even uitgeweest met je moeder en Justin! Wat schattig dat ie nou de babykleertjes aan het strijken is!

X Esther

5. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Eppie Hij heeft voor adje ook een bedje en een box van een doos gemaakt. Ik denk dat dat zijn beleving is ivm de baby voor straks. De schoonmaak woede is ook naar hem overgeslagen hij is al zijn speelgoed schoon aan het maken. Misschien wel een voor teken hihi

6. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Maatje::) heerlijk toch! Justin maakt gewoon zijn eigen speelgoed schoon. Wel goed dat ie er zo mee bezig is. Hij moet zich natuurlijk op voorbereiden op de kleine.

X Esther

7. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Meiden,

Ik heb even niks mee gelezen, want ben op vd zenuwennnn...

Ik had net controle in zk en ik ging dus vertellen dat ik het niet meer trok en vroeg wat hun beleid was en of ie misschien met wk 41 al gehaald kan worden enz..

Wat blijkt nu.. ik heb al 3 cm ontsluiting :confused: en ze hebben me gestript om het op te wekken, dus bloed ook nu...

Maar nu komt het.... ze denken dat de kans groot is dat ik dit weekend al ga bevallen, maar zo niet dan mag ik dinsdag al ingeleid worden :confused:

Ik ben dan pas 39 wkn..

Ik roep de hele tijd dat ik het wil, maar nu ging ik terug krabbelen, omdat ik het opeens doodeng vind en nu moet ik er een weekend over nadenken en maandagochtend bellen of ik die week ingeleid wil worden (ze weten niet zeker of de dinsdag dan nog open staat, als ik vandaag nog beslis, staat de dinsdag nog wel open)

Wat zouden jullie me adviseren?

Hun zeiden: als je het echt niet meer trekt (maar trek het wel nu ik weet dat het geen wkn meer duurt) dan moet je het doen, maar natuurlijke bv is altijd beter, je hebt ook meer kans op vacuumpomp enzo met inleiden omdat kleine er misschien nog niet klaar voor is, maar dat denken we niet bij jou. Ook heb ik volgens hun niet veel kans op weeenstorm, omdat ik geen gel, maar infuus krijg dan. Dus op zich klonk het allemaal wel goed, maar toch zeiden hun dat de natuurlijke weg altijd het beste is.

Het waren 2 hele leuke lieve meiden en als ik voor de dinsdag kies zijn hun er zeker weten bij.

Mijn kind word gelukkig nog steeds maar op 7 pond geschat en ze denken nog steeds dat die enorme buik komt door onwijs veel vruchtwater.

Vanmorgen had ik het bewijs dat mijn buik het niet meer trekt, want zit opeens onder de straie, echt heel veel.

Mijn geklaag en gejammer van gisteren was dus toch logisch, ik heb gewoon de hele dag weeen gehad haha, maar wist niet zeker omdat ik gewoon overal erge pijn had zeg maar.

Wat zouden jullie doen als hij dit weekend nog niet komt?

8. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Amor Meid als je het niet meer trekt zou ik me laten inleiden. Bij Justin hebben ze met 38 weken ingeleid. Zou het zo weer doen. Maar dat is mijn advies. Doe wel wat jou gevoel ingeeft. Succes

9. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Uk: Merci voor je compliment! Ik ga ze ergens op een site of blog zetten, you never know hè! Er zijn namelijk genoeg mensen in mijn omgeving die vragen een speciaal kaartje te maken en dat vind ik echt té leuk! Zeker omdat ik nu thuis zit en na de geboorte ook nog wel even, dus dan heb ik de tijd ook!

En met mijn kaartjes kunnen mensen dan direct naar de drukker (ik maak ze en zet ze om in bruikbaar bestand voor de drukker) bij hen in de buurt stappen en dat spaart minstens 50% van de kosten voor ze uit, dus da's ook mooi meegenomen voor ze ;)

Ben wel nog lang niet tevreden over veel kaartjes, maar het wordt met de dag beter :) Ben nu bezig met bijpassende vlaggetjes (in stijl van t kaartje) en bijvoorbeeld bijpassende Geboortetaart. Die stuur ik dan over de mail en dan kunnen mensen ze bij hen thuis printen of ook naar de drukker brengen. haha enthousiasteling ben ik ook..

Ook leuk: heb zelfs al aanvragen binnen! hihi

Ferry: groeit hard zo hè! Lijkt me heerlijk om te zien, geef em een dikke kus van me!

Kom trouwens net van mn schoonouders af: mn schoonmoeder belde in paniek op: ze had een tondeuse (is dat nou de juiste naam int nederlands of niet? Ben even de weg kwijt; zo'n ding om haar te scheren op mn schoonvaders koppie) gehaald, maar ze snapte er niks van en t ging helemaal fout! Ikke snel daar naartoe en er even iets toonbaars van gemaakt, want ze had nogal wat kale plekken gemaakt in schoonvaders kapsel :) hahaha Grappige mensen hoor..

@Anne: merci voor je update, fijn is dat zo die buddy's! En fijn dat het met jou ook goed gaat natuurlijk!

@Iggylover: wow, als ik het lees word ik al moe :) You go girl!

dikke knuff Sofie

10. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Plop ik kom zo maar binnen vallen, maar ik hoop ook een feb mama te worden, ik ben uitgerekend op 8 feb, wie nog meer?

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi Angelicaatje, welkom hier en succes met de laatste loodjes!
    Hier kun je zien wie er ook uitgerekend is op de achtse : http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/
    Als je je gegevens hier neerzet kan Mobielfreak ze op de site zetten ;)

(p.s. we wonen lekker dicht bij elkaar, dat zie je hier niet vaak)

12. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    jeetje Amor ik zou ook op zijn van de zenuwen, maar als je het niet meer trekt zou ik inderdaad laten inleiden!
    Maar grote kans meid dat het inderdaad dit weekend wel zo ver is dat dinsdag niet meer nodig is hoor ;)
    Zet hem op he!

13. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Welkom Angelicaatje hier! En inderdaad succes met de laatste loodjes!

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: ja, had dat ook gehoord van de dierenarts, heb ze pas nog die tabletjes gegeven. Eind februari maar weer een rondje denk ik!

@ Caro: wat leuk dat de proefdrukjes goed waren! Dank voor de linkjes, ga zo ff kijken. Enne, die wedstrijd is gewoon nu nog bezig :confused: . Ik heb echt wat gemist dus!

@ Eppie: oow wat balen die lekkage, ik hoop dat je man het makkelijk kan maken inderdaad.

@ Mireii: mooi dat alles goed gaat en dat Soraya uit de couveuse is!

@ Uk; wat fijn dat Ferry zo goed groeit zeg en dat ie ook echt uit de borst kan drinken!

@ Amor: whaaaaa, 3 cm al! Tjemig wat spannend, Ik zou nu nog geen beslissing nemen en afwachten hoe je je maandag voelt. Als je het dan echt niet meer trekt kun je het inleiden laten beginnen?

@ Angelicaatjea: welkom hier!

Zo, nu ben ik echt total loss. Was erg gezellig met mijn vriendin in de stad. Heb van haar een idioot duur tuniekje van 'Imps and Elfs' van de Bijenkorf met een bijhorend grijs vestje voor de beeb gekregen. Bij de HEMA heb ik bijpassende grijze maillotjes gekocht en ook nog zo'n waterdichte molton. Die ga ik zo op ons bed knallen. Verder mijn ring bij de juwelier gehaald en make-up bij de Bijenkorf. We hebben heerlijk gelunched aan de Oudegracht bij TokTok: club sandwich kip, LEKKER!

Net ff de partij van Nadal afgekeken, hebben ze 5 uur en een kwartier op de baan gestaan. OMG!
    Ben benieuwd hoe het nu met onze Dayenne is en of ze nog terugkomt vandaag. Anders vast beeb-nieuws vanaaf of morgenochtend.... Spannend hoor....

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Amor: wat spannend joh! Ik hoop dat je beebje zich vanzelf aankondigt dit weekend, dan hoef je ook geen keuze te maken :D
    (bijna) alle bevallingen zijn zwaar dus dat inleiden zou ik qua zwaarte niet zo over inzitten ;)

16. @Eppie, zeker binnen was ik lang niet meer geweest. Enne, gaat inderdaad snel nu. Ook komt alles tegelijkertijd nu.

@Uk, wat fijn dat het zo goed gaat met Ferry. En ik duim voor je dat je een doorslapende baby mee naar huis mag nemen.

@Amor, ik zou ook tot na het weekend afwachten. Misschien is het inleiden helemaal niet meer nodig. Je weet nu in elk geval dat het niet meer weken gaat duren.

@Noppie, leuk dat het gezellig was. Ik dacht een paar uur geleden "ik ga nog even de wedstrijd uitkijken". Het was toen 1-1! Het was wel spannend hoor, alleen wel een domper van die dubbele fouten op het eind.

Nu ff wat boodschapjes doen voor de eters van vanavond. Vriend maakt het hoofdgerecht gelukkig. Hoef alleen maar een salade en een dessert te maken.

17. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ uk, heb mijn plaatje aangepast, wel zo makkelijk. Viel mij ook al op, zat telkens te bedenken wat ik nou had geschreven en dan zat ik het verkeerde berichtje te lezen

@ Angelicaatje, welkom hier, gezellig!

Zijn er eigenlijk veel meiden die thuis willen bevallen? Hoor en lees zoveel over gynocoloog en ziekenhuis dat er volgens mij niet veel thuis gaan blijven! Wij willen het wel graag maar dan moet ik het nog even 2 dagen volhouden dan mag ik thuis bevallen....

18. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Amor: als ik het niet meer zou trekken, zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn! Ik zou dan gewoon gaan voor het inleiden (als je inmiddels dit weekend niet bevallen bent)! het komt nu wel allemaal heel dichtbij he? Kan me voorstellen dat je ervan schrikt hoor :confused: ! Straks heb je een klein mensje waar je voor moet zorgen! Sterkte met je beslissing meid!

@Sofie: je kunt ook niet meteen verwachten dat je kaartjes van topkwaliteit zijn he ;). Dat moet natuurlijk ook nog groeien. Als ik mezelf zie met kaartjes maken nu en een jaar geleden, dan is er een hoop veranderd hoor! Leuk dat je je energie er mee kwijt kan!

Tondeuse is het goede woord hoor :D . Oh wat zielig, je schoonvader met kale plekken! Gelukkig heb je hem weer tonbaar gemaakt!

@Angelicaatje: WELKOM HIER! Ik ben 19 februari uitgerekend!

@Noppie: dat hoop ik ook! Was net zo hard bezig met hobbyen dat ik was vergeten het bakje leeg te maken en toen liep het over :( . Is maar goed dat het is nu ik thuis ben!

Mooi dat het gezellig was in de stad. Hmmmmm en club sandich kip klinkt erg lekker.

@Dinkie: ik had in eerste instantie gekozen voor een ziekenhuisbevalling, maar vind het thuisbevallen nu wel steeds aantrekkelijker worden. Ik kijk wel hoe het gaat. Mijn vluchtkoffer staat in ieder geval klaar.

X Esther

19. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ben ik even lekker aso, vergeet ik in mijn reacties van de afgelopen dagen gewoon om alle dames die al bevallen zijn te feliciteren :oops: .
    Alsnog van harte gefeliciteerd, rust lekker uit en geniet van jullie kleintjes!

Al nieuws van Daffie en Leintje?

@caro73: Succes met de voorbereidingen voor de geplande keizersnede! Ik had er vorige keer ook een, en het is me heel erg meegevallen. Wat ik heel fijn vond is dat ik er heel fit en uitgerust heen kon omdat ik nog geen weeën had. Mocht je overigens vragen hebben, dan stel je ze maar hoor.
    Ik zag je opmerking over maandverband, maar ik moet je teleurstellen: ook na een keizersnede vloei je een aantal weken. Dus toch maar kraamverband/maandverband in huis halen.
    Mijn zw.yoga heeft vorige keer goed geholpen om ontspannen de operatiekamer in te gaan.

@sofie hummelke: Hoe is het nou?
    Fijn dat je je goed vermaakt met de geboortekaartjes!

@dayenne: Veel sterkte met die vervelende pijn! Hopelijk duurt het niet al te lang meer voordat je kleine geboren wordt, en ben je daarna van je pijn af.

@maatje: Gooi al die emoties er maar uit hoor, er komt tenslotte een heleboel op je af. En dat je eigen lichaam je zo in de steek kan laten voor je gevoel, helpt ook niet.

@scoobje: Gefeliciteerd met je dochter Kaylee!

@martinenur: Fijn dat Fuad en jij weer thuis zijn, rust maar lekker uit!

@Iggylover: Klinkt als hevige nesteldrang ;) .

@mama van stef: Sterkte met de harde buiken, hopelijk zetten ze door of verdwijnen ze juist weer. Maar niet dit, ertussenin.

@HJ1977: Fijn dat alles goed gaat en je voorspoedig herstelt van je keizersnede. Mag jij na 3 weken alweer autorijden? Ik mocht dat pas na 6 weken weer, met name in verband met je verzekering i.g.v. een ongeval.

Over 'verhuizen' naar De Mama's: Ow ok, het besluit om hier te blijven kletsen en als (bijna) iedereen bevallen is pas over te gaan naar de mama's, was al genomen. Nee, dan doe ik voorlopig niets (behalve alle berichten op de voet volgen, duimen voor iedereen en mijn nagels afkluiven van de spanning :) ).

Over platliggen na het breken van de vliezen: ik heb dit gevraagd in het zkh, maar daar zeiden ze dat je niet direct hoeft te gaan liggen omdat uitzakken van de navelstreng o.i.d. daarmee toch niet voorkomen kan worden. Je moet alleen geen al te heftige activiteiten meer gaan ondernemen. Alsof je daar nog zin in hebt dan :rolleyes: .

Over ruggenprik: in het zkh (WKZ, Utrecht) is een ruggenprik mogelijk als je nog geen 8 cm ontsluiting hebt tenminste. Ze zeiden er wel bij dat je het wel vroeg moet aangeven als je er een wilt hebben, want de 'wachttijd' (?) is ongeveer een uur.

Oh, de kleine jongen is wakker dus ik ga er weer vandoor. Later!

Groetjes, Wendy

20. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Thanx voor jullie reacties! (reacties van anderen nog steeds welkom ;) )

Ik ben er nog steeds niet uit, maar neig er naar om er wel voor te kiezen als hij niet vanzelf komt en de reden dat ik het graag vandaag nog zou willen beslissen is omdat ik dan zeker weten die 2 leuke lieve meiden krijg (verloskundige en assistent)

Ik heb bijna iedereen daar al gehad inmiddels en er zitten er een aantal bij waar ik echt niet happy mee zal zijn als hun bij mijn bv zullen zijn.

Mijn moeder en mijn vriendin zijn ook beide ingeleid en hun zeggen ook dat ik het gewoon moet doen. Mijn moeder gaf wel als nadeel op dat je vast ligt aan infuus en dus geen kant op kan, maar ik merk dat ik toch alleen maar wil liggen als ik pijn heb.

Die zenuwen komen denk ik ook meer omdat de bv nu opeens echt dichtbij komt, maar ook omdat inleiden erg goed klinkt, maar hun dan toch zeggen dat de natuurlijke weg beter is... erg dubbel...

Het is al 16.00 uur, dus moet snel beslissen of ik de beslissing vandaag al neem :(

Deel Deze Pagina