Daffie Van harte met jullie dochter Leintje Van harte met jullie zoon. Gisteren ctg gehad alles was gelukkig goed. De kleine sliep de eerste tijd wel. Daarna werd ze gelukkig wakker. Voor de zekerheid echo gehad was ook goed. Moest van de gyn beloven als ik weer twijvelde dat ik wel weer aan de bel zou trekken. Voelde me best wel lullig dat ik weer moest bellen. Zat ook bijna te huilen zit er echt door heen. Vannacht weer slecht geslapen en zit vanaf 7uur alweer beneden. Gaan zo hele grote boodschappen doen. Alles wat kan extra in voorraad halen. Scheelt straks weer als de kleine er is. Probeer van het weekend weer op jullie te reageren. Dikke knuffel maatje
@Daffie: GEFELICITEERD MET MYRTHE Wel balen dat de ontsl. op 4 cm bleef hangen... dat kan mij dus ook nog overkomen Die kleine van mij zit nog binnen, maar wel hele nacht weeen gehad en nu nog steeds, wordt nu ook wel pijnlijker, ben doodmoe, maar blij dat het ochtend is en ik uit bed kan. Duik later nog wel ff terug. Heb nog een tip: las dat het verstandig is om de babykamer eerst goed warm te stoken zodat de giftige stoffen van de meubels, vloer, gordijnen, verf etc. vrij komen en daarna goed luchten! Ook het matrasje zsm uit plastic halen en een aantal keren omdraaien. Ik was al maanden aan het luchten en wilde de verwarming pas aandoen vlak voor de bevalling, dus was zelf blij met de tip. (ik rook ook gelijk chemische lucht toen ik flink gestookt had)
@daffie, gefeliciteerd met jullie dochter! Hopelijk voel je je snel weer beter na de keizersnee en kan je lekker gaan genieten van jullie meisje! Nou vandaag laatste dagje van januari, dan krijgen we daarna echte februarimama's!
ooh dames, ik heb zo'n last van mijn borsten! ze staan echt op knappen! ons meisje kan nog niet zo goed aan de borst drinken, happen doet ze wel goed, maar ze zuigt niet, blijft gewoon hangen dus ik heb vanaf het moment dat ik ben bevallen gekolfd in het ziekenhuis. maar nu ben ik dus thuis, en gister hebben we er totaal niet aan gedacht om een kolf bij de zorgwinkel op te halen, dus nu heb ik echt pijn! naja ik hoop dat ik straks op het ziekenhuis nog even kan kolven, want anders komt dit niet goed volgens mij... Daffie: gefeliciteerd met je dochter! rust goed uit! des te eerder kan je echt genieten!
Miireii Hoe is het met je meisje? Ik heb trouwens bij de bv cursus gehoord dat met je handen ook kan afkolven. Misschien dat het lukt.
Met Soraya gaat het goed. gisteren zijn we nog geweest voor het voeden. we proberen gewoon iedere dag even aan de borst, en als ze dan niets binnen krijgt, krijgt ze daarna gewoon het flesje. maar gisteren werd ze zo gefrustreerd dat ze niet kon drinken bij mij, waarna ze helemaal geen energie meer overhad om uit de fles te drinken... dus helaas moest het weer door de zonde.... gisteravond om 12 uur nog even gebeld naar de afdeling en ze had gelukkig haar flesje van half 12 wel zelf leeggedronken! ze kan nu gelukkig haar temperatuur zelf goed houden. en haar bloedsuikerspiegel is ook goed, dus waarschijnlijk mag haar infuusje er snel uit! ben zo trots op haar! met de handen afkolven? ja zal wel een mogelijkheid zijn haha het loopt er hier vanzelf al uit.. ik ga het eens even proberen, na een massage zullen ze toch wel wat zachter worden?
oh miireii: succes met je borsten, lijkt me echt heel vervelend. Hoop dat je een beetje door massage kan kolven zodat de druk wat minder wordt. Jeetje, wat zijn er al veel dames bevallen zeg. Vind het zo ook wel echt heel dichtbij komen. Het liefste heb ik mijn kleintje nu nog in mijn handen, maar die gedachte vind ik ook weer heel raar.. spannend ofzo... Je leven gaat ook zo veranderen.
Maar weet je wat het grappigste is? de hele zwangerschap ben ik geen cupmaat hoger gegaan... van mijzelf heb ik een krap cupje A! nu ik ben bevallen en de borstvoeding goed op gang komt, zit ik al gauw op een cup C.. onvoorstelbaar toch? ik heb geen enkel bh meer wat me past!
jeetje.. dat is veel omhoog. Hoop niet dat dat bij mij ook zo is.. zijn echt wel groot genoeg zo! En nog groter en zwaarder.. pff.. wil ik nie hoor! haha
Mireii, wat een heftig verhaal! Gelukkig gaat het het nu goed met jullie! Married, thanks voor de update! Iloiza, balen dat julie naar eht zkh moesten! Hopelijk kunnen jullie snel weer naar huis samen! Daffie, gefeliciteerd met jullie dochter Mithe! Ik ben gisteren ook nog even naar de prenatal gehobbeld! heb toch nog een jasje, een aankleedkussenhoes en een slaapzak meegenomen Was daarna wel blij dat ik weer thuis was. Hier had je de tas trouwens helemaal niet nodig, ze gaven gewoon iedereen die korting!
wow! het heeft wel geholpen. dankje maatje! ik heb het nu iig zover dat de druk er een beetje af is. wat een opluchting! nu ga ik even douchen.. over 2 uur mogen we ons meisje weer knuffelen
Goedemorgen meiden! @Daffie, GEFELICITEERD met jullie meissie! Wat een mooie namen! Jammer dat je ontsluiting bleef steken en het een keizersnede werd, maar belangrijkste is dat alles goed met jullie gaat! Geniet ervan, hoop dat je ook snel herstelt! @Dayenne, hoe is het met jou? De nacht beetje doorgekomen? @Miireii, au, pijnlijk van je borsten ...! En van A naar C na de bevalling? Dan zal ik toch ook maar een grotere bh alvast aanschaffen, hihi, je weet nooit! Heb van mezelf een B-cupje, dus tis nog te doen dan. Hier gisteravond de partnerles vd yoga gehad, was erg leuk eigenlijk! Ik ben de eerste die moet bevallen van het clubje, maar ja, je weet nooit! Nu op de kop af 39 weken, spannend gaat het worden! Kon er gisteravond ook niet van slapen. Had gisteren last van leegloop toen zei mijn zw-juf dat dat best voortekenen konden zijn. Plus ze deed de ademhaling checken en vond dat mijn buik ook al strak stond, nog een teken ... Kon er dus niet van slapen, maar nix aant handje. Uiteindelijk gelukkig nog in slaap gevallen. Strax even naar de markt om vers fruit (en toch nog even in een babywinkel kijken, hihi). Voor de rest vd dag geen plannen, lekker thuis, beetje rommelen en uitrusten! Zijn toch nog redelijk wat meiden in januari bevallen! Nu idd de laatste dag! Kunnen we eindelijk aan de februari-beebjes beginnen!
Mireii : ik ben ook een keer een dagje vergeten te kolven, daarna had ik verstopte melkklieren. Probeer dus wel te kolven, want anders kun je borstontstekingen krijgen... Vlak na de bevalling ging ik ook 2 cuppen omhoog, maar dat is weg als de stuwing van de eerste paar dagen weg is. Nu heb ik nog dezelfde cup als tijdens de zwangerschap.
Goedemorgen! Nou, zoals ik al dacht heb ik idd best aardig geslapen na mijn drukke dagje gister. De nieuwe babykleertjes die ik gister heb gekocht zitten inmiddels in de machine! @ Daffie & man gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Myrthe Esmee, wat een prachtige naam! @ Iggy, thanx voor de update! @ Anne, gefeliciteerd met je 37 weken! (ik morgen ) @ Miireii, succes met je borsten! Bij ons verkoopt de kraamzorg voedingsbh's, de hulp neemt verschillende maten mee op de eerste dag, is dat bij jullie niet zo? Vandaag een lekker relaxt dagje, echt even wat tijdschriften lezen die zijn blijven liggen en met een theetje op de bank. Ow en natuurlijk de wasjes van mn nieuwe spulletjes niet te vergeten Fijn weekend allemaal! Morgen is het februari, dan mag de babyboom officieel beginnen, hihi
hey married is jouw labje ook zo giga voorzichtig met je? ze doen hier echt abnormaal beschermend en voorzichtig met me en lucky heeft momenten kan ie me zo een hele tijd heel indringend aan zitten kijken nou ik ga maar weer eens wat lekkers bakken want verder weet ik ook ff niet wat ik moet gaan doen nu mijn mannetje weer naar zijn werk is ...
@Mieke, haha ja dat was ik @Yakult, dat stond toch ook in de laatste wij jonge ouders, een artikel over borstvoeding, dat ze de laatste weken adviseren probiotica poeders te slikken. Zodat je darmflora in optimale staat is. @Dinkie, nou succes met de lange autorit! @married, thanx voor de update! @Daffie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Myrthe Esmee! @Iggy, he wat vervelend dat je zoveel zorgen maakt! Sterkte meis! @Anne, gefeliciteerd met je 37 weken @Maatje, fijn dat de ctg en echo goed waren! en een prettig idee dat de gyn zo vriendelijk is! Hopenlijk voel je je binnenkort prettiger... sterkte! @Mirreii, nou meid hopenlijk helpt de massage... en fijn dat alles zo goed gaat met je dochtertje! Goedemorgen allemaal... zo hier lekker geslapen, alleen veel aan t draaien... vandaag is manlief weg tot t einde van de middag. Ga zo eerst eens naar de markt fietsen. Moet nog een stukje lint halen. Mn moeder heeft een heel schattig pakje gebreid voor een meisje maar we kwamen een stukje lint te kort. Ze is nu trouwens een truitje voor een jongentje aan t breien
@ Miireii: Wilde zeggen probeer je borsten te masseren en zo wat melk af te kolven, maar dat was dus al gelukt, wat je ook kan doen is wat maandverbandjes invriezen en die in je bh doen, dat koelt wat af is ook wel fijn met stuwing
Daffie, joepie!!! gefeliciteerd met jullie dochter Myrthe Esmee. Mooie namen. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Miireii, sterkte met je borsten. Heb begrepen dat tegen de stuwing koolbladeren ook helpen, en douche massage warm/koud of zo. Snel vandaag een kolfapparaat regelen. Fijn dat het goed gaat met Soraya. Married, thanks voor de update van Iloiza, arm kleintje helemaal gelig. Hopelijk mogen ze weer snel naar huis. Hier vandaag ook een lekker relaxdagje, niks op de planning, nou ja vanmiddag nog 1 (echt het laatste) uurtje werken aan de opdracht van mijn schoonzusje. Maar hier ook bladen kijken, bankhangen, cakebakken.... Maatje, fijn dat alles goed was met de ctg, hoop dat je gerustgesteld bent. En je niet bezwaard voelen als je weer moet bellen hoor, gewoon doen. Ik vind sommige dingen wel een beetje overtrokken hoor, nu is het weer goed om Yakult te drinken, zo is er iedere keer weer wat nieuws. Ik heb echt heerlijk geslapen, ben gewoon geen 1x wakker geworden vannacht, dus ook niet hoeven plassen, pas om 9 uur vanmorgen er uit gegaan om te plassen, heerlijk. Dayenne, gefeliciteerd met je 40 weken. Je bent de eerste die ze heeft volgemaakt! vind ik tot nu toe al een hele prestatie. Hoe gaat het met je? En idd nog 1 dagje januari dan eindelijk februari.