@Noppie: jeetje meid, dat is wel schrikken. Goed van je VK dat ze je heeft doorgestuurd naar de gyn. En hoe groot is je beebje nu dan? Nou je wordt wel goed in de gate gehouden! Sterkte ermee. X Esther
Hoi meiden: Sorry paar dagen niet geweest, druk met de kleine en al het bezoek. En Fuad moest vrij,za en zo terug komen bij het ziekenhuis voor bloedprikken voor het geel zien. gelukkig blijft het net onder de waarde hangen dat hij onder een lamp moet, we mogen dus lekker thuis blijven, wel komt de verloskundige extra controleren. Ik zal nog een kort verslagje doen van de bevalling. Fuad is geboren om 15:40 nadat ik me 's morgens vroeg om 7:45 moest melden bij de Verlosafdeling, kreeg ik eerst een CTG tegen kwart over 9 hebben ze mijn vliezen gebroken en een infuus aangesloten, toen maar afwachten tot de weeën kwamen, tegen 10 uur voelde ik wat harde buiken, elke 10 minuten werd het infuus omhoog gezet, ik had al snel behoorlijke weeën, maar nog wel uit te houden, tegen 140 had ik behoorlijke heftige weeën en zo'n 6 cm ontsluiting het schoot al op dus, de zusters hadden me verteld als ik iets tegen de pijn wilde ik dit aan moest geven, zon 10 min later toch maar besloten om pijnbestrijding te vragen, uit ervaring wist ik dat de ontsluiting dan ook sneller zou gaan, ik kreeg een knopje als je daar op drukte en als het lampje brand dan komt er een pijnbestrijding medicijn vrij dit was de eerste keer een raar gevoel maar het had zeker effect ik werd vooral tussen de weeën in erg ontspannen en nog geen uur later mocht ik al mee persen omdat ik 10 cm ontsluiting had. Na 6 persweeën werd onze kleine man geboren, hij deed het gelijk erg goed en zijn gewicht viel reuze mee hij woog zelfs iets meer als Jasmin. 2990 gram en 49 cm. Toen zag ik erg tegen het feit op dat mijn placenta er nog uit moest, na de ervaringen met mijn 1e bevalling, mijn eigen gynaecoloog kwam nog even kijken en was erg aardig, ze zei we doe heel voorzichtig hij is al bijna los, na 3 spuiten liet ook de placenta spontaan los. Omdat ik nu haast geen bloed verloren ben, kon ik gelijk douchen heerlijk. Ik voel me nu ook prima mijn bloeddruk is weer goed alle klachten zijn weg. Kan nu dus heerlijk genieten van de kraamtijd. Ik lees dat er ondertussen al weer een aantal meiden zijn bevallen. Gefeliciteerd iedereen, ( zal straks alles even bij lezen) Fuad dronk gelijk heel goed uit de borst hij groeide er ook goed van, tot vanacht, hij bleef maar huilen na de voeding, we hebben hem gewogen en hij groeide niets, uiteindlijk maar kunstvoeding gegeven toen was meneertje tevreden, vandaag heb ik nog steeds weinig melk hopelijk komt het door het kolven weer wat op gang. Een heel lang berichtje over me zelf. zal nu even gaan lezen en op de rest proberen te reageren. Martine
Bbelly: Ja, energieloos, zelf na een weekendje relaxen! Maar ja, afgelopen weekend hoefde ik helemaal niets te doen en nu MOET ik weer, vandaar! Heb ik waarschijnlijk niet gelezen (omdat er zoveel pagina's waren die ik moest bijlezen), maar heb je je hond moeten laten inslapen? Echt vervelend zeg! Heel veel sterkte! Caro: Ik heb je een mailtje gestuurd. Oh, spannend zeg, dat alles volgende week zowat tegelijkertijd plaatsvindt! Anita: Ik hoop echt voor je dat de bevalling vanavond doorzet en dat je klachten te maken hebben met de naderende bevalling! Lekker uitrusten, als dat mogelijk is! Amor: heel erg veel succes morgen! Ik ben zelf destijds ook om 7:30 ingeleid met weeënopwekkers en toen hadden ze ook meteen de vliezen gebroken. De weeën kwamen rustig op gan en daarna behoorlijk snel achter elkaar, maar daardoor had ik uiteindelijk 3,5 uur later (ongeveer om 11:00 uur) later wel mijn kleine mannetje in mijn armen en alles was goed gegaan. Ik hoop dat het voor jou ook zo voorspoedig gaat verlopen! Vast wel, je kunt het! .....heel goed puffen, hihi, dat hilep bij mij heel goed! Hier sinds ongeveer een week aanhoudende lage rug / bekkenpijn. Ik heb vandaag maar even zo'n kersenpit kussen gehaald bij het Kruidvat. Ik had er al één, maar eentje extra kan geen kwaad. Ik moest hem in de magnetron 2,5 minuut opwarmen....haal ik hem er net uit, staat hij in de fik! Lekker veilig...NOT! Maar ik kon hem snel blussen, maar hij is nu wel meteen stuk. Eén hoekje is helemaal weggebrand, maar dat kan ik nog wel dichtnaaien.
Was even aan het bijlezen en dacht vanaaf weer mee te schrijven, maar nou komt me er toch iets voorbij.. Daar moet ik wel op reageren! @Golfola: In de fik?! Hahaha heb hier de slappe lach ineens! Zie het ook al helemaal voor me! haha Dankje dat je me zo'n lachmoment meegaf! Maakt de dag weer leuker! hihi Ik ga weer bankhangen, van niksen word je ook moe hè Knuf Sofie
Jee, Noppie, wat vervelend zeg! Ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is. Lijkt me best lang om nu weer te wachten tot woensdag, maar ja, zolang je de baby nog voelt bewegen, lijkt me dat wel geruststellend! Sterkte! Mieke: Ik zag berichten voorbij komen dat je vader bestralingen krijgt, heftig hoor! Heel veel sterkte! Maar ik zag dat jij schreef dat het allemaal wel goed gaat komen, gelukkig!
@Golfola: Sorry, eigenlijk is het alles behalve grappig, maar ik zie die situaties altijd voor me.. Jij lekker zin om je kussentje lekker warm bij je te hebben, pak je hem uit de magnetron, staat hij gewoon in de fik! haha Beetje té warm Maar wel gevaarlijk.. Maar ik kan er niks aan doen, blijf maar lachen!
Lientje: gefeliciteerd met Mik tijn scoobie: gefeliciteerd met Kaylee Dafie: gefeliciteerd met Mirthe Esmee Mobiel: gefeliciteerd met Lisa Noppie: spannend meid, hopelijk is woensdag alles goed.
Al ff niet meer gereageerd hier op het forum dus ik heb heel wat felicitaties in te halen. Bij deze: @Alle bevallen meiden: VAN HARTE Heb niet zo heel veel terug gelezen, maar zag wel dat er nogal wat meiden zijn die slecht slapen. Oa door voorweeen en dergelijke. Heb ik vannacht ook flink last van gehad. Moest vandaag voor controle naar vk en ze vroeg me of ik het prettig vond als ze ff zou checken of er niet al wat gaande is. Ik dacht: kom maar op! Was wel benieuwd of ik misschien toch al n klein beetje voorwerk had verricht. Maar alles bleek nog dicht te zitten. baarmoedermond is wel volledig verweekt dus daar was die pijn van. Ze vertelde me dat de pijn dus nog veel erger wordt als er echt ontsluiting gaat komen. Daardoor kneep ik m wel n beetje, maar vooral toen ze dr vingers eruit haalde na het toucheren (ze heeft n btje gerommeld om te kijken of ze echt niet kon strippen) en ik van alles voelde lopen. Bleek dat ik een erg gevoelige baarmoedermond heb die enorm was gaan bloeden! Wat een bloedbad op die tafel zeg! Meteen kraamverbanden gekregen en nu is het gelukkig weer over. Dat gaat nog wat worden met die bevalling denk ik dan! @Familie Veenstra &Maatje Ik lees dat het bij jullie ook nogal rommelt? Mijn vk had het over homeopatische korreltjes waarmee je het proces misschien wat kunt helpen als het al rommelt. Ik heb gezegd dat ik het liever nog even zn beloop laat (zit pas op 39+1), maar misschien heeft jullie vk ook wel zoiets? @Amor Spannend man! Morgen een kleintje erbij. Heel veel succes en het gaat vast helemaal goed! @Esther Dat van die steken herken ik niet echt. Voelt hier meer als een drukkend gevoel op de bekkenbodemspier. Maar misschien is het je schaambeentje? Ownee, ik lees dat het onder in je buik is? Kweet t niet. Hoort er vast bij. En je bent idd wel weer superactief geweest! Doe ik je niet na vandaag! @Axioma Fijn dat alles ok was bij de gyn. Maareuh, wat is dat dan, die ziekte von willebrand? @Anne Klinkt erg lief, die moeder van je. @Iggylover Hmmmmm! Klinkt als een superlekkere taart! Heb al de hele tijd zin in chocola en nu wordt het natuurlijk nog erger. @marriedgirl ik vind 09-02-2009 wel mooi. Maar dat is ook de verjaardag van onze donor dus dat zou een beetje vreemd zijn ergens... @Mieke Heb ook een zwangerschapsdagboekje gekregen met 12 weken oid. Maar ik schrijf er eigenlijk nooit in. Ik vind het teveel gedoe. Alleen een paar echt memorabele dingen heb ik genoteerd. Slecht eigenlijk van me! Handig dat je wat in je agenda hebt gezet want ik heb eigenlijk verder weinig onthouden. @Noppie Meid toch! Kan me voorstellen dat je flink zit te balen! Tja, als de beeb de hele tijd slaapt moet je er misschien maar gewoon vanuit gaan dattie hartslag daarom zo constant was. Iig veel sterkte met de nieuwe ctg woensdag! @Martine Mooi verhaal over je bevalling. Klinkt wel relaxed zoals het gegaan is. Dat geeft de burger moed! Fijn ook dat het met Fuad zo goed gaat! Geniet ervan! @Golfolfa Dat heb ik wel eens meer gehoord, dat dat kan gebeuren met die kussens. Gelukkig valt het mee en was je er op tijd bij! Volgend keertje iets minder lang in de magnetron? Zow, ik ga eens kijken wat we vanavond kunnen gaan eten. Hebben bij de AH flink wat vega burgers ed ingeslagen dus er is wat dat betreft weer wat keuze in de vriezer. Zijn er hier eigenlijk meer vega's? Ben wel benieuwd of hier nl meer moeders zijn die overwegen hun kleintje ook vega op te laten groeien of toch maar vlees voor de spruit klaar te maken. Mijn vrouw is nl vegetarier en wil ons kindje ook graag vega voeden en ik vind dat een goed plan, maar dan wel als ze zker weet dat onze uk dan alles binnen krijgt wat nodig is. Misschien dat hier meiden zijn met ervaring? Ben erg benieuwd of er zich vanavond/vannacht nog nieuwe wereldburgers aan gaan melden hiero! Voor een aantal hoop ik het heel erg in ieder geval. Ik ga duimen! Grtz, Susan.
Suske: Dat was zeker even schrikken, zo'n bloedbad! Ik had dat kersenpitkussen precies 2,5 minuut in de magnetron gedaan (volgens gebruiksaanwijzing), maar misschien ligt het aan mijn magnetron, die is al heeeeel oud!
@ Noppie, he gets meis, dat zijn de mindere berichten! En wat is 'aan de kleine kant'? Balen dat je nu een paar dagen in onzekerheid moet zitten! Maar voel je dr pas een paar dagen minder vaak of al langer? En hoe weinig dan als ik vragen mag?
Martine: Wat een mooi schatje zeg! Ik krijg door die mooie foto's ook helemaal zin om mijn kleine mannetje vast te houden en te knuffelen! Maar ja het KAN nog 5 weken duren, maar stiekem hoop ik dat het tussen week 38 - 39 gaat gebeuren!
@ martine, wat een knap mannetje, mooi hoor zo'n halfbloedje! @ suske, lekker dan zo'n bloedbad @ golfola, in de fik? Whahaha.. daar ben je klaar mee! Ik doe die van mij (van de tuinen) altijd 3 min. op 600 watt. Heb overigens nog niks van dayenne (buddy) gehoord.. spannend he!
Martine, wat is Fuad een mooi ventje zeg! maakt me nog nieuwsgieriger naar ons mannetje. En zo te lezen was het een mooie bevalling en best snel. Fijn hoor. Lekker genieten thuis. Noppie, ach nee wat een narigheid zeg. Mijn vk zei dat ik de kleine op een dag ongeveer 5x moet voelen nu. Is ook niet veel in vergelijking tot eerder 10x, maar ja toen was er meer ruimte. En de mate waarin je je ukje voelt kan natuurlijk ook enorm varieren. Wel heel goed dat je aan de bel hebt getrokken, ik hoop woensdag op positief nieuws hoor! Suske, oeh dat was niet echt fijn zeg al dat bloed. Hier geen vegetariers, hou van een lekker sappig stukje vlees Ik heb gewoon een mooi notitieschrift gekocht om van alles over de zwangerschap in bij te houden, leek me leuk voor later. Morgen maar eens mee aan de slag. Oja Married, mijn nichtje is ook met 40+4 geboren, dus wie weet, was ik nog vergeten in mijn vorige bericht. Golfo, hier net als Married eentje van de Tuinen, ook iets van 3 min. op 600 watt. Maar wat gevaarlijk zeg!
@ Daffie's man: wat leuk dat je even een update aan ons geeft. Fijn dat alles goed gaat met Myrthe en Daffie! @ Mobiel: jeeeeeej, gefeliciteerd met jullie dochter LISA!!!! @ Golfola: ik heb ook erg weinig energie hoor. Hopelijk hoort het erbij inderdaad! Over dat kersenpit-kussentje: ik denk dat je het vermogen te hoog had staan? Ik doe op de mijne trouwens ook altijd nog wat water als ik hem erin doe en dan 3.20 op 800 watt. @ Amor: tuuuuurlijk duimen we voor je! @ Eppie: mooie buik weer hoor. Enne, ben jaloers op je energie en ook op de jij nog voetjes ziet uitsteken van je beeb af en toe. Dat heb ik dus helaas niet meer . Enne, ik weet nog niet hoe groot de beeb nu is, want ze keek vooral even of er genoeg vruchtwater was. dat was er genoeg. Verder had 'ze de indruk dat het beebje aan de kleine kant was' en daarom woensdag ook een groeiecho. Maak me over de groei niet zo druk eigenlijk, maar wel over het minder bewegen.... @ Iggy: wat een geinig taartrecept zeg! @ Maka: wat hip en bij de tijd van jouw oma dat ze kan sms-en. Mijn oma (91) weigert om iets met mobiele telefonie en internet te maken te hebben. Ze is absoluut slim genoeg, maar gewoon veeeeel te koppig. @ famveenstra: sterkte hoor meid, ik hoop dat je je morgen wat beter voelt. @ Martine: goed om weer wat van je te horen en wat heerlijk dat je nu weer klachtenvrij bent! laat de kleine Fuad nu maar lekker veel drinken en groeien! @ Suske: oei, wat vervelend van dat bloedbad.... @ Married: ik denk dat ik de beeb nu al zo'n 2 weken wat minder voel bewegen. Het is niet zo dat ik haar minder vaak voel bewegen, maar veel zachtere bewegingen voel. Eerst werd er nog flink geschopt zeg maar en zag je ook echt ledemaatjes uitsteken, nu is het meer zachter geschuif, maar nog wel meerdere keren per dag....
@Eppie, ik hoef niet zoveel meer te doen. Volgens mij heb ik alle spulletjes bijna al. Nog wat details. Ik wil de wasmand helemaal leeg hebben en ik denk dat ik wat in het voren ga koken en invriezen voor de eerste dagen als ik weer thuis ben. En verder geloof ik ook dat het allemaal wel op zijn pootjes komt. @familieveenstra, wat een vervelende klachten. Ik zou de vk bellen (als je dat al niet gedaan hebt). @Anne, klinkt wel als een schat die moeder van jou. @Married, oei, het zal wel niet nog 5 weken duren toch? Kan me voorstellen dat je je op den duur verveelt. @Iggy, wat een heerlijke foute taart! Ik heb hem gebookmarkt. Zit lekker veel energie in zeg met die repen erin! @Noppie, wat schrikken zeg! Wel goed dat je aan de bel getrokken hebt. Ik geloof wel in de ituitie van de moeders. Maar hopelijk blijkt je kleintje woensdag op schema en lekker gezond. Sterkte meid! @Martine, klinkt wel als een goede bevalling. Zeker dat je ook direct mocht douchen. En wat ligt Fuad er heerlijk tevreden bij op de foto's! Mooi mannetje! @Golfola, heb je mailtje beantwoord. Enne, niet best dat die pittenkussen in de fik vliegt. @Suske, oei, ik hoop dat het bloedverlies tijdens de bevalling binnen de perken blijft! Ik heb behoorlijk inkopen gedaan: een groene wallaboo voetenzak voor de maxicosi en een Nijntje slinger voor aan de maxicosi, nog wat kleertjes bij de prenatal (omslagshirtje met broekje, sokjes en die voetenpantoffeltjes van Noppie en Married) Verder een leuke slinger en blauwwitte geboortehartjes voor in het ziekenhuis. Hopelijk lukt het me om het daar een beetje gezellig te maken. Verder de enveloppen voor de geboortekaartjes binnen en geboortezegels gekocht. Kan dus vanavond beginnen met schrijven van de enveloppen.
jeetje, je kersenpitkussen in de fik.. zou me rot schrikken zeg! Ik ga ff lekker bank hangen.. zit me steeds zo te bedenken: hoe zou het voelen die weeen, wanneer gaat het gebeuren.. heej ik voel iets, oh nee das niks.. hahaha... krijg je als je zo'n dag helemaal niks doet. Nou van mij mag het gewoon beginnen hoor. Ik ben zo super nieuwsgierig naar ons kleintje.. wil het zo graag vasthouden.. heb er gewoon zo veel zin in. Morgen kan dit weer helemaal anders zijn hoor, het kan goed zijn dat ik dan denk: Blijf nog maar even zitten, vind het toch wel heel spannend en onbekend.. is alles wel klaar voor de bevalling ... Nou ja, het zullen de hormonen wel zijn denk ik
weet iemand hoe je zo'n zak noemt die je aan de box kan hangen om knuffels en speeltjes in te doen. En wat kosten die dingen ongeveer. Iemand vroeg me wat ik nog graag wilde hebben, maar weet niet hoe je het noemt en of ik het wel kan vragen ivm de prijs. Groetjes
Jeetje, wat is er veel geschreven in die paar uurtjes dat ik niet heb gekeken! Ff snelle reactie op Anne: ik heb er eentje van Koeka, die heet een buidelzak. Was rond de 35 euries. Had er al eentje gekocht van de Prenatal, die zit zo rond de 15 euro volgens mij. Maar vond die van Koeka leuker, dus nu zit ik er met twee Jeetje, kersenpitkussen in de fik!?!? Zou me ook rot schrikken! Gelukkig liep het goed af! @Noppie, jeetje, das wel spannend dan! Hopelijk woensdag goed bericht. En goed dat je aan de bel hebt getrokken, altijd je intuitie volgen! @Suske, jemig, das minder, al dat bloed Hier ook geen vega's, houden ook wel van een stukje vlees ... @Maka, ik heb ook zo'n oma! Die is dan 79 geworden, maar ze is superbij! Gebruikt zelfs sms-taal, dat je soms echt goed moet kijken wat ze nu bedoelt, hihi. @Caro, lekker inkopen gedaan, leuk ...! Heb ook al zoveel, maar blijf kopen, tsja ... maar kom denk ik voorlopig ff niet in de stad, dat scheelt weer in de portomonnee, hihi. Nou, zo ff onder de douche, heb wat pijn in mijn onderrug nu. Waarschijnlijk weer teveel gedaan vandaag ... ach ja ... die poetsdrang ook he ...!