@amor: Gefeliciteerd met Armandez! @Anne1982: Gefeliciteerd met Thomas! @Kimmie29: Gefeliciteerd met Jaylin! Poeh meid, wat een heftige bevalling. Fijn dat je nu weer thuis bent, rust maar lekker uit. @Miireii: Fijn dat Soraya nu ook thuis is! @deesje80 en mamma van stef: Hopelijk duurt het voor jullie ook niet al te lang meer tot de bevalling. @familieveenstra: Wat frustrerend dat het telkens lijkt te beginnen en dan weer afzakt. Hopelijk komt jullie beebje nu snel! @Uk80: Wat erg voor die andere ouders. Fijn dat het met Ferry de goede kant op gaat, blijf vooral je zorgen uitspreken. Dan ben jij het tenminste kwijt en kan er allicht wat mee worden gedaan. Over geboortegewicht: ons kindje wordt geschat tussen de 3.500 en 4.000 gram, dus wij krikken het gemiddelde gewicht wel weer lekker op. Denk inderdaad dat de wat zwaardere kindjes nu pas komen, omdat die rond of na de uitgerekende datum geboren worden. @Scoobje: Tja, dat vloeien na de bevalling is best heftig. Daar heb je wel verbanden maat 'skischans' voor nodig in het begin. Fijn dat jullie meisje zo goed groeit, en hopelijk mag ze ook snel naar huis. Mooie foto's! @Sjors75: Fijn dat Daan zo goed groeit! @Caro73: Ik ken dat. Is de datum van je keizersnede gepland, denk je bij elk steekje of krampje 'Oh nee, het zal toch nu niet spontaan beginnen?'. Hopelijk blijft het tot aan de geplande datum rustig en kun je lekker uitgerust aan de keizersnede beginnen. @mobielfreak: Mooie foto's van jullie kleine meisje zag ik op je hyves! Voor de lijst: 11/02 Wenniepenny controle vk @HJ1977: Fijn dat een van de mannetjes nu thuis is, hopelijk volgt de ander ook snel! @daffie76: Heftig bevallingsverhaal, fijn dat jullie nu thuis zijn! Rust maar lekker uit. Wat een mooi meisje! Hebben jullie Oprah gezien vanmiddag? Het ging onder meer over een jongetje dat werd geboren met een onontwikkelde long, een foutje in zijn hart en een afwijking aan zijn DNA. De ouders wisten dit al twee maanden van tevoren en hebben telkens videobrieven aan hem gemaakt, van twee maanden voor zijn geboorte tot na zijn dood. Het jongetje heeft 99 dagen geleefd. Man, wat heb ik zitten huilen bij die videoreportage. Gelukkig hielden Oprah en gast Céline Dion het ook niet droog. Bah, morgen moet ik even afkicken van de februarimama's. Mijn laptop moet worden bekeken, want de voeding is er binnen een jaar mee gestopt. Volgens mij hoeft het niet zo moeilijk, want met de voeding van mijn man doet hij het wel. Gewoon nieuwe voeding leveren. Maar nee, zo simpel werkt het bij HP blijkbaar niet. Er moet eerst worden gekeken of het niet aan de instellingen van de laptop werkt en zo. Ben ik mooi mijn laptop een hele dag kwijt, net in deze spannende periode. Balen! Groetjes, Wendy
@ uk80, ja ik heb heerlijk geknuffeld ja. Vond het de vorige keer een heel raar idee, nu was 't alweer iets normaler maar nog steeds wel apart ja. Las dat het gisteren weer een tegenvaller was voor jullie! Kop op, Ferry doet het al zo goed, probeer positief te blijven hoor! Maar zo te lezen lukt dat alweer wat beter. Wees trots op jullie kleintje die het echt wel goed doet!
@ golfola, gefeliciteerd met de 37 weken grens! Ook in de veilige periode, fijn hoor. Denk inderdaad dat de gemiddelde of grotere kindjes nu pas gaan komen. Het viel mij namelijk ook al op dat er erg veel kindjes te vroeg en vrij klein zijn. Hier een gemiddeld kindje in de buik en nu ong. 3200 gram dus een echt ukkie wordt het niet meer! Voor 't eten gaan we zo lekker gebakken aardappeltjes met een gorden blue eten en natuurlijk iets van groente erbij. Lekkerrrr Vanavond op visite bij iemand die helaas zelf nog niet zwanger is. Over oneerlijk gesproken, daar snap ik nou niks van. Wat een moeilijk onderwerp is het toch soms. Gelukkig hadden wij naar 4 maanden al een positieve test in handen maar er zijn ook zoveel mensen waar het niet wil lukken. Des te meer een reden om super te genieten van dit bijzondere gevoel!
Iedereen die weer goed gekeurd is Mieke, het is een siemens geworden, was toch een wat betere keus, en niet zo duur als de miele (ik vindt 1000 euro gewoon te veel) En ik hoop idd dat maandag onze dag wordt! Maar ja, met inleiden weet je het natuurlijk nooit zeker, je lichaam moet er ook op reageren... Golfola, gefeliciteerd met je 37 weken!
Mieke8: de stipjes verdwijnen na de zwangerschap weer ( als het goed is ) Dinkie: ja zwangerschap en kinderen blijft soms een moeilijk onderwerp. Hier ging het zwanger worden ook wat minder snel door PCO-syndroom ( en de nodige ziekenhuisbezoekjes) en mogen wij ons nu toch gelukkig prijzen met dit wondertje in de buik......Er komt voor sommige stellen een hoop geduld, tranen en geluk bij kijken voor zo'n klein wondertje ( want ja dat is het toch ) Er over blijven praten helpt wel!
Zo, net even koffie wezen drinken bij de buuf Kreeg een heel lief rompertje, altijd leuk he cadeautjes, hihi Mijn buik ging steeds heen en weer, erg grappig, de buuf zag het ook en moest er erg om lachen. @ Mieke, fijn dat je je weer wat beter voelt! Laptop kan hier ook mee naar boven op bed Mannetje weet ook dat dat zeer noodzakelijk is voor me, haha.. Succes zo bij de vk! @ Eppie, 7 pond is idd een mooi gewicht! Goed dat je het niet vergeten bent om te vragen, haha @ Scoobje, wat een schatje is Kaylee zeg! Echt een poppetje! Je moet idd je banner nog wel ffies aanpassen he @ Uk, lief hoor die Ferry van jullie! Mooie oogjes heeft hij trouwens! En gelukkig maar dat jullie het verkeerd hadden begrepen (klinkt raar ). Ik denk dat Maka de eerste is die op de uitgerekende datum bevalt @ Maka, misschien ga je wel gewoon op je uitgerekende datum bevallen, dat zou ook wel gaaf zijn, toch? En ik denk idd ook dat er nu wellicht grotere beebs geboren gaan worden, we zitten nu tenslotte al dichter bij de (meeste) uitgerekende data. @ Golfola, gefeli met je 37 weken, weer een mijlpaal he! Hoe is het met dayenne? En met Noppie?
Dinkie Hier ook iemand waar zwanger raken niet vanzelf gaat. Kan nou ook haast niet wachten tot ons meisje eindelijk geboren gaat worden. We zijn nu al 3 jaar aan het wachten. Stiekem is ons geduld op.
Ego-bericht: heb nu toch n medische indicatie gekregen en blijf onder controle van de gyn en moet ook begeleiding van de gyn bevallen. CTG was goed, duurde wel een uur, de beeb ging pas bewegen toen ik n broodje kaas had gegeten.... Groei-echo: buikomvang en beenlengte prima, hoofdje te klein, maar het hoofdje was eigenlijk niet meer te meten want lag al te diep in het bekken. Op basis van 2 goede en 1 onbetrouwbare meting is dus het geboortegwicht te laag geschat (ruim 5 pond). Maar het is dus eigenlijk een onbetrouwbare schatting. Echoscopiste vond ook dat er te weinig vruchtwater was, maar de gyn keek later zelf opnieuw met de echo en zag weer n extra 'pocket' met vruchtwater zitten en zei dat het wel goed was. Ook nog inwendig onderzoek gehad, waarbij ze n monster van het vocht namen. Onder de microscoop bleek dat ik echt nog geen vruchtwater verlies. Al met al is de conclusie: u heeft zich geen zorgen te maken, want we denken eigenlijk dat er niets aan de hand is, maar mocht de beeb inderdaad wat klein zijn dan loopt ze tijdens de bevalling iets meer risico. Daarom willen ze het zekere voor het onzekere nemen en de hartslag van de beeb tijdens de bevalling continue monitoren. Ik had vandaag n hele aardige gyn-in-opleiding trouwens. Ik voel me eigenlijk behoorlijk gerustgesteld en denk dat er niks is. Maar dus toch n medische indicatie. Ga nu jullie belevenissen rustig nalezen!
@Uk, moet wel heftig zijn zo'n apart kamertje voor ouders die afscheid moeten nemen. Ga je misschien wel van relativeren. Desalniettemin kan ik me je zorgen heel erg goed voorstellen. @Scoobje, wat een klein lief en kwetsbaar ogend meisje! Heel mooi om te zien. @Maka, o jeetje toch door het eten. Nou beterschap! @Golfola, fijn dat je huis nu op orde is! Je bent er helemaal klaar voor. En gefeliciteerd met de 37 weken! Mijn todo lijstje is niet helemaal gelukt. We hebben vandaag gehoord dat de koper op ons laatste bod is ingegaan! Alleen nog wat onderhandelen over de over te nemen zaken. Dus! Het lijkt erop dat ons huis verkocht gaat worden! Jahoe! Volgende week wordt het nieuwe huis opgeleverd. Ben helemaal blij! En ook nog steeds relatief fit. We gaan vanavond dan ook de verkoop alvast vieren met uit eten. Dus geen stoofvlees vanavond. Had de boodschappen al wel gedaan.
@Noppie, fijn dat je gerustgesteld bent en goed dat je nu extra gecontroleerd wordt. Fijn dat je vruchtwater goed is. En de schatting is dus onvolledig. Ze zitten er vast naast.
@ Noppie, klinkt mij idd ook in de oren alsof het allemaal wel meevalt. Fijn dat je wat gerustgesteld bent iig. En je wilde toch sowieso al in het zkh bevallen? Een medische indicatie is nooit leuk, maar nu krijg je het iig vergoed zullen we maar denken. Die ruim 5 pond is het geboortegewicht bij 40 weken neem ik aan? @ Caro, dat is nog eens goed nieuws van jullie huis zeg! Gefeliciteerd! Dan nog ff wat anders, hebben jullie (vooral 's avonds) ook het gevoel dat je buik echt op ontploffen staat? Ik weet dan echt niet wat het is.. blaas, darmen, beeb? Waarschijnlijk een combi, maar plassen helpt niet en ontlasting komt er sowieso amper bij mij Een harde buik is het niet, dat bedoel ik niet. Het is vooral een gevoel van binnen, mn buik voelt wel gewoon soepel aan. Heeft iemand van jullie trouwens weleens lactulose gebruikt?
Noppie: Fijn dat je gerust gesteld bent! Het klinkt idd alsof het allemaal wel meevalt. Jullie worden in ieder geval goed in de gaten gehouden en dat is wel fijn Caro: whaahooeee! Alvast stiekem gefeliciteerd! Valt alweer een last van je schouders zeker? Maka: Ja, ik denk ook dat jij op de uitgerekende datum bevalt! Zou wat zijn he? zie je smsje morgen wel verschijnen
Iggy: Ik wilde nog reageren op dat Iggy weet wat baasje is etc! Ik heb hier precíes zo'n hond. Als ik zeg : "ga baassie wakker maken" dan rent ze naar hem toe en likt over zijn gezicht (veel mensen vinden dat vies, wij zijn eraan gewend hihi) En wij moeten onderling ook woorden spellen, want ze luistert altijd mee als wij praten, als ze dan toevallig het woord 'bos' opvangt dan wordt ze helemaal blij en rent door het hele huis Ze weet ook wanneer we het over hun hebben. We hebben namelijk heleboel bijnamen voor de honden en ze begrijpt ze allemaal! Die andere hond niet trouwens hoor, die doet alleen mee met de kleine
Ja, dat is het inderdaad, maar ze weet dat ik die stofzuiger gewoon hard nodig heb en geld voor de aanschaf hebben we niet, dus vandaar! Maar ze komt zeker weten ook nog met 'normale' kraamcadeautjes; kleertjes en leuke babydingetjes! Ze vindt dat veel te leuk om te geven!
Iggy en Uk80 Wij hebben hier ook zo'n lievert lopen. Woordjes als Justin wandelen plasje doen kusje kind baasje wordt ook volop gereageerd. Voordat ik met verlof ging ging ze 1e per week met de uitlaat service mee naar het bos. Dus het woordje bos kunnen wij hier niet roepen. Lucky komt nu de laatste dagen savond bij mij op de bank met de koppie op mijn buik liggen. De schoothond
...vervolg: ... voor goedkope stofzuigers hebben we wel geld zo erg is het nu ook weer niet ) , maar niet zo'n dure goede van Miele, vandaar!
Haha, nou nog geen weeen hoor! Alleen die enorme leegloop, auwauw. Krampen en steken zijn afgezakt, maar wie weet vanavond... Dan wordt t altijd weer erger. Ik hoop dat jullie gelijk hebben, maar in de loop van de dag ben ik er toch weer minder in gaan geloven Noppie, het lijkt dus allemaal wel mee te vallen, gelukkig ben je gerustgesteld. En onder extra controle bevallen is sowieso ook wel een prettig idee, toch? Of wilde je graag thuis bevallen? Caro, wat een fantastisch nieuws, alvast een voorzichtige felicitatie! Kijk wel uit met wat je eet he, vanavond ! Dinkie, je hebt ook gelijk hoor. We zijn hardstikke bevoorrecht met onze wondertjes in onze buiken (of al daarbuiten). Is natuurlijk ook met een knipoog bedoeld he, dat jaloers zijn op anderen die eerder bevallen! Uiteindelijk komt ze toch wel binnenkort!
Pffff ik heb een tijdje niet meegelezen. Das echt niet slim hè, jullie hebben nu natuurlijk alle tijd van de wereld om te tikken. Ik zag dat er alweer veel kindjes geboren zijn. Iedereen van harte gefeliciteerd! @Noppie, fijn dat ze jullie nu in de gaten houden. Dan kun je misschien ook rustiger bevallen? Kan me zo voorstellen dat je je iig rustiger voelt. @uk, het lijkt me heel erg dat je steeds dat kamertje ziet. Gelukkig weet je dat jouw kindje daar niet ligt, maar het lijkt me moeilijk idd. Je kent toch alle kindjes en ouders als je al zo'n tijdje daar bent. Sterkte daarmee! Ons meisje lag op de gewone couveuseafdeling en soms moesten er ook kindjes weg naar de nicu, dan was ik altijd zo blij dat het allemaal goed ging met haar. En nu ook, als ik toch al jouw verhalen lees, dan besef ik dat we met haar zo'n geluk hebben gehad. @Caro, gefeliciteerd!